Kétségbeesés, segélykérés

Kedves barátaim !
Azt hiszem a legutóbbi kudarcom után, bár még küldtem be egy művet szinte azonnal, összezuhantam és odáig fanyalodtam hooooooogy
regényírói segítő szoftvert keresek.
Nyilván nem fogja helyette megírni, de talán segít a fény sebességgel elkóborló ötleteim, helyszíneim és hőseim összekapni...........

ha tudtok bármely segítséget (nem pusztán szoftverest) most rögtön
megköszönöm, mert már nagyon agyon vágtam magam. :(
Sajnos nem tudom mi van velem, a stílusom adott, sajna, próbáltam, akartam változtatni. Sokat hibázok, túl sokat, néha azt se tudom miben.
:(

addig nekiállok hosszú imákat fohászkodni hogy a ,szoftver előtti, művem átjusson :(

Előre is Köszönöm

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

sze, 2014-09-10 19:40 Giskard

Giskard képe

Én az yWritert használom. Annyit segít a regényírásban, mint egy focilabda a főzésben. :) Lényegében csak akadályoz, mert jobban szeretem a helyszíneket, karaktereket gyúrni, mint magát a cselekményt írni, de ezeket legalább szép rendben tartja. Lehet, van jobb is, de nem hiszem, hogy ez segítene a novellaírási problémáidon.

----
Ha nem vigyázok, híres író leszek.

cs, 2014-09-11 15:58 Giskard

Giskard képe

A többieket olvasva még hozzátenném, hogy ez nem csodaszoftver, nem öli meg az írót, nem csinál helyetted semmit, (ilyen úgysincs) csak rendben tartja, amit már egyszer leírtál.
"de talán segít a fény sebességgel elkóborló ötleteim, helyszíneim és hőseim összekapni" Erre megfelel. Néhány új mappa, meg jegyzettömb ugyanezt tudja, csak ez szebb, átláthatóbb.

----
Ha nem vigyázok, híres író leszek.

cs, 2014-09-11 22:10 Roah

Roah képe

Szerintem ez ízlés, esetleg megszokás kérdése; imádom a szamárfüles jegyzeteket, a lignintől sárga lapokat, a négyzetre, csákóra összehajtott , mondatoktól hemzsegő cetliket, iratokat, kimásolt "fontos", illetve "ki ne dobd!" felkiáltású (néha a "dobd" után kézzel vagy hat felkiáltójelet is raktam, jókat nevetek, amikor kézbe kerül egy ilyen papír, rojtos szélű, bizonyára nagyon nem akartam, hogy egy meggondolatlan mozdulattal kivágjam) papírokat.
Hangulatuk van, úgy éljek.

Félre ne érts, ha valaki az írás reform hadvezérének vallja magát, az én vagyok, csak vannak ereklyék, eszmei értékűek, amikhez egy olyan személy, aki valaha írt, ragaszkodik, ragaszkodhat.
(Kabalák, speciális metódus, regény elkészültekor szeánsz, valakinek egy doboz sör, kubai szivar, egy korty aszú, egy film, bármi - írói habókosságnak, különcségnek, sajátosságnak vélem.

Talán szentimentálisan hangzik, maradinak, de...:)))

Ezt a káoszt kiválóan átlátom, csak én, senki más; számomra nagyon is van benne rendszer, szisztéma.

(Én imádtam ezt az adatgyűjtő részét (is) az írásnak, egészen összemelegedtünk.)

Biztos frankó lehet ez digitálisan is - csak kinek a pap, kinek a gyűrött papírfecnik, szakadt, agyontixozott dossziék, mappák. :)))

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2014-09-12 16:57 Giskard

Giskard képe

Egyetértek, de ez te vagy. Avatár szoftvert kért, én meg ajánlottam egyet.

----
Ha nem vigyázok, híres író leszek.

sze, 2014-09-10 19:50 Ovidius

Ovidius képe

Sajnos, megint csak az unos-untalanságig ismételt véleményemet tudom javasolni a tanulásra. Ha novellákat szeretnél írni, akkor olvass sok novellát. Ha regényt, akkor olvass sok regényt. Szerintem többet fog segíteni, mint bármely harmadrangú íróképző.
Mondjuk olvasd el a Dorian Gray arcképét, Wildetől. Vagy Poe valamelyik novelláskötetét.
Ha megérted, hogy mit miért írt le, akkor már tanultál egy kis írásművészetet...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

sze, 2014-09-10 20:17 Sren

Sren képe

Csak egyetérteni tudok Ovidiusszal, kiegészítve némi testreszabással. Neked, úgy vélem, talán jobban feküdnének a rövid-középrövid novellák. A sokoldalasokban lehet, könnyebben elmerülnél, egy idő után nem a dinamikai ívre, hanem a történetre koncentrálnál (ez persze alap, az ember így olvas, de felteszem, aki írni akar, az figyelni is akarja az írás jellegzetességeit - nos, ezeket többnyire könnyebb követni rövid művekben).

Időnként persze iktass be néhány hosszabbat.
Figyeld rövidnél is, hosszúnál is a technikát, a helyesírást, a jellegzetességeket.
Nagyon kitartó vagy, menni fog. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2014-09-10 20:54 polgarveronika

polgarveronika képe

Mit lehet erre mondani?
Hogy:
Ami nem megy, azt ne erőltessük?-- ezt már valaki mondotta volt.
vagy:
Ne görcsölj! Lazíts, várd az ihletet!
vagy:
törd el a kezed és akkor kisebb gondod is nagyobb lesz..
vagy:
Légy szerelmes! Jobb, mint az írás! Vagy rosszabb?? Vagy jobb??
Vagy:
Ne írj, inkább olvass! --azzal mindenki jól jár::))))
és még tudnám sorolni a jótanácsokat.
de megírni helyetted azt, amit te szeretnél, senki nem fog.
Üdv!
Egyébként most olvasom Sren nagyon kedves és biztató hozzászólását, igaza van. Ne regényt forszírozz!
A rövidek más technikát igényelnek, és jobban tudod kontroll alatt tartani magad.
De ha így ki vagy most ütve, mint ahogy írod, inkább tarts egy kis szünetet. Az idő sokmindenre jó.Átértékeled a dolgaidat, és a dolgok is átértékelnek téged.

 

_______Tertium non datur ______

sze, 2014-09-10 21:34 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

"regényírói segítő szoftvert keresek." - Nem lenne egyszerűbb egy "regényíró szoftvert" keresni?
Akkor az mindent elvégezne helyetted.
Azzal az ilyen bakikra sem kellene figyelmed: "fogja helyette ".

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

cs, 2014-09-11 06:24 Roah

Roah képe

Kevés olyan felhasználót ismerek ezen a vidéken, aki ennyire szívós lenne, mint te, Avatár.
A te korod túlmutat a Karcon is - sőt, talán a Karcnál is régibb író-kadét múlttal bírsz.

Számomra te egyenlő vagy a Karccal, nem is tudom nélküled elképzelni.

Nem vagyok a szavak embere, egyszerű leszek: nem tudom neked megfogalmazni, hogy mennyire tisztelem az energiádat, azt, hogy számtalan kudarc ellenére még mindig és még mindig és még mindig állod a sarat, hol jobban, hol rosszabbul.
Pont úgy, mint az itteniek nagy része.
Ide tartozol.

Hallgass Ovidiusékra, és gyakorolj tovább úgy, ahogyan eddig szoktál; nem vagyok híve a hitegetésnek, semmi ilyesminek, az őszinteség, amilyen kegyetlen, annyira hasznos is lehet, de te...egyszerűen kivívtad előttem az elismerést, az erőd, és az írás iránti szereteted precedens értékű.

Nem mondom, hogy írj, mert úgyis tudom, hogy írni fogsz. Nem mondom, hogy sok szerencsét, mert azt is tudom, hogy túl makacs vagy ahhoz, hogy írás-fejlesztő-helyettesítő programokra támaszkodj, annál jobban imádod a történet alkotás szépségét.

Varázsolnék egy ilyen szoftvert - de minek az neked? :)))) Nem csípnéd, ha pont azt a részt venné el tőled valami az íráshoz, amit a legjobban kedvelsz benne.
Kentaur fogalmazta ezt meg nálad a legtökéletesebben, egyszer, egy régebbi novellád alatt.
"Úgy sem bírod abbahagyni." :)))

Hát nem igaza volt?

Tegyél a csoda-mankókra, csapd a hónod alá Ovidius és Sren novella ötletét - milyen fura a világ: a napokban néztük meg Parával Oscar Wilde Dorien Grey-ről szóló alkotását :))) az egyik kedvenc sztorim -, aztán...

...hajrá, Avatár, hajrá! :))))

Nekem olyan vagy a Karcolaton, mint ez a dal, az egész, az első másodperctől a végéig, ebben a számomra örökbecsű alkotásban. :)))
Nélkülözhetetlen. :)))))

http://www.youtube.com/watch?v=5HdQbU0TPHM

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2014-09-11 07:33 Dokesz

Dokesz képe

Írj egy, másfél oldalas egyperceseket. Nekem ez segített a legtöbbet. Minél rövidebb, annál inkább számít minden mondat, minden szó. Agyalni is kell a csattanó miatt, sőt, tegyél duplacsavart az egyperceseidbe na az a művészet. Persze embere válogatja, nálam működik.

"Vihar hátán, sasok szárnyán
Hangunk messze elszáll"

cs, 2014-09-11 08:06 Frostler (nem ellenőrzött)

Talán furcsának tűnhet, de én azt tanácsolom, hagyd egy kis időre. Gondolkozz más dolgokon, kapcsolódj ki, egy kis ideig ne gondolj rá. Ha valamit görcsösen akarsz, nagyobb a valószínűsége, hogy nem fogod tudni elérni. Tapasztalatból mondom ezt, sokáig dolgoztam a regényemen – majdnem három évig – és csak most értem el arra a pontra, hogy azt merem mondani, hogy nagyjából készen van. Hasonló helyzetben én szüntetet tartottam, volt olyan, hogy két hónapig nem is foglalkoztam vele. Na jó, befejezem az önreklámozást! :)
A lényeg, hogy ilyen helyzetekben szerintem kicsit tereld el róla a gondolataidat, aztán, ha már nem vagy ilyen feszült miatta, könnyebben fogsz haladni, az ötletek is jönnek majd a novellákhoz.

cs, 2014-09-11 11:29 menma

menma képe

Szerintem nem vagy semmiféle válságban, egyszerűen felületes vagy. Elolvastam minden novelládat, hogy nagyobb rálátással tudjak véleményt formálni. Nagyon sok írásod után bevallottad, hogy egy szuszra írtad meg őket, átnézetlenül rögtön beküldted a Karcra. Ilyet nem szabad csinálni. Rossz bizonyítványt állítasz ki magadról. Az emberek lustának vagy tehetségtelennek fognak tartani pont emiatt. Elég megnézni ezt a bejegyzést is. Szerintem megírás után át sem olvastad, rögtön ment a Küldés gomb. Mintha egy szakács kóstolás nélkül szolgálná fel a főztjét. Anyukám már megteheti harminc év tapasztalat után, de ha én csinálnám ezt, a családom gyomormosást kapna tőlem az ünnepekre.
Alkoss egy novellát, de még mielőtt papírra veted, már fejben jól rágd át. Megírás után pedig pihentesd. Utána olvasd el újra, legalább ötvenszer, de nem egyetlen nap leforgása alatt. Ha nem elég az ötven, csináld százszor. Ha nem vagy biztos egy szó helyesírásában, használj segítséget. A szótárak erre vannak. Ne sajnáld rá az időt. :)
És nem kellenek szoftverek, meg programok. Nem szabad lebecsülni a saját agyadat!

szo, 2014-09-13 10:45 Kentaur

Kentaur képe

Egyetértek Menmával, nem először kapsz meg mindenféle segítséget, de nem látom az újabb írásaidon, hogy időt, energiát, türelmet, belátást vagy bármi hasonlót áldoztál volna a fejlődés érdekében. Beküldöd ugyanúgy átnézetlenül, ugyanazokkal a hibákkal, amikért az előzőben szóltak. Az úgy nem megy, hogy csak várod, hogy fejlődj. Ez nem olyan, mint az öregedés, hogy megy magától. Viszont nem először esel kétségbe miatta, hogy de miért nem megy. Nem lehet, hogy a fentiek miatt?

Ha meg tényleg megfogadtál minden jótanácsot, elolvastad ötvenszer, kijavítottad, ami rosszakat jeleztek, figyelmesen olvasol jó példákat, jó kritikákat, másoknak egyfolytában segítesz (mert ezt is ajánlottuk mint remek fejlődési lehetőséget), etc., és mégsem fejlődsz... Nos, akkor sem íróprogram, sem semmiféle hatalom nem tud rajtad segíteni.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.