Hulla vagyok!

Hulla vagyok! Oly mértékben vagyok fáradt, hogy összefolynak szemem előtt a betűk. Utóbbi hetekben-hónapokban napi 10-14 órát melózom. Se szabi, se pihenés, se szünet. Annyit vagyok távol a családomtól, hogy amikor reggel elmegyek, a gyermekeim ilyeténképpen vesznek tőlem búcsút: „Bácsi, gyere máskor is!”. Nem szeretek panaszkodni, de most már tényleg a teljesítőképességem végéhez értem.

Nem vagyok ezzel egyedül. Feles létszámmal működünk két-három éve, a végletekig el van csigázva minden kollégám, és halovány reményünk sincs, hogy valaki a helyünkre áll, vagy ne adj Isten, segít! Húsz éve vagyok a pályán, de még mindig én vagyok a legfiatalabb. Alattam csak a szakadék tátong: se fiatal, se utánpótlás, se remény! Már a külföldről érkező vendégmunkások is jobb helyeket keresnek maguknak.

Nincs eszköz, nincs pénz, nincs ember, csak a rengeteg hatalmas terv, és a kifogyhatatlan politikai ígéretek tengere árad tovább. Mi meg szép lassan belefulladunk. És velünk pusztul a sok nincstelen, nyomorult, kiéhezett, elhanyagolt és koldusszegény magyar ember, kinek egyetlen reménye, utolsó esélye a túlélésre a soványka kórházi koszt, meg az ingyen kapott gyógyszer.

Magyarországon naponta százak halnak éhen. Nem tudtál róla? Nem csoda, hisz ez nem fér bele egyik párt szlogenjei közé sem. „Jobb az ilyesmiről mélyen hallgatni” - mondják a pártkatonák. Becsületes munkában megöregedett parasztok, gyári munkások, tanárok hullanak mint a legyek novemberben, mert vagy a gyógyszert veszik meg, vagy a kaját.

Az utóbbi húsz év kitartó politikájának köszönhetően mi lettünk Európa legbetegebb nemzete, nincs még egy ország, mely ily mértékben tojna saját magára. Bravó! Végre valamiben mi vagyunk a legjobbak! Örülsz neki Te is, kedves olvasó, úgy mint én?

De kit érdekel ez? Elárulom neked: SENKIT!

Jaj, bocsánat a faragatlanságomért! Engedd meg, hogy bemutatkozzam: vidéki magyar orvos vagyok.

MÉG az. De meddig?

 

Ez nem irodalmi mű, csupán néhány keserű gondolat.

 

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

k, 2011-08-09 19:19 Maggoth

Maggoth képe

Nyugodt lehetsz benne, hogy ez teljesen tudatos, kell az élettér a kínaiaknak...

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

k, 2011-08-09 20:00 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Értem én, csak elfogadni nem tudom!

Nem áltatom magam: mind bérrabszolgák vagyunk. De az egészséges rabszolga értékesebb a betegnél. A normális országokban miért fontos a munkaképes populáció egészsége? Még az ökör is érti, hogy egy jó egészségi állapotnak örvendő ember többet és jobban tud dolgozni, ergó, termelni, értéket létrehoni! Ez minden jólét és gazdagság alapja. A mi politikusaink ezt nem tudják? Vagy csak tojnak rá?

k, 2011-08-09 20:11 Maggoth

Maggoth képe

Halló, ébredj már fel, ez az ország már jó ideje semmit sem termel, csak adósságot. Mindenfelé, bankokat, autószalonokat, meg mamutplázákat látsz. Mi szükség lenne itt a dolgos kezekre? Csak fogyasztók kellenek, de akiknek nincs pénzük még gyógyszerre sem, nyilván nem tartoznak ebbe a rétegbe... A mi politikusaink nagyon is jól tudják, mit csinálnak, lecserélnek minket vásárlókra...

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

k, 2011-08-09 20:20 Borika

Borika képe

 Csak fogyasztók kellenek, de akiknek nincs pénzük még gyógyszerre sem, nyilván nem tartoznak ebbe a rétegbe... - ellent kell mondanom: van hitel is a világon :))) 

No, ne keseregjetek, ha ez megvígasztal, itt Romániában még szörnyűbb a helyzet. :)

"Járt utat a járatlanért el ne hagyj!"

k, 2011-08-09 20:29 Maggoth

Maggoth képe

Nem, csöppet sem vigasztal, hogy a szomszéd tehene is dögrováson van, és egyébként a hitel is egy termék, azzal, hogy felveszed szintén fogyasztóvá válsz, de akinek még egy fájdalomcsillapítóra sincs lovéja, az tuti, hogy még hitelt sem kap...

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

k, 2011-08-09 20:31 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Minden tiszteletem a Tiéd, de nem értek egyet. Melyik Európa legjobban, legtöbbet fogyasztó társadalma? Melyik ország a legfejlettebb, leggazdagabb? Németország. És mi a jólétük alapja? Hát a jól működő, fejlett ipar! Ahhoz pedig bazi sok jól képzett, teherbiró melós kell. Bankok, plázák, szolgáltató ipar mind csak kiegészitők.

No, és ki költ a legtöbbet egészségnevelésre és prevencióra? Megint csak a németek. Ez nem ideológia kérdése, csupán hideg számitásé.

k, 2011-08-09 20:43 Maggoth

Maggoth képe

Oké, nem is meggyőzni akartalak. Ha neked abban jó hinni, hogy ez nem szándékos, hanem csak merő figyelmetlenség, kicsinyes ostobaság és átgondolatlan politika következménye, nekem aztán nem áll szándékomban lerombolni a világnézetedet. Csak elmondtam, ahogy én látom, és az se biztos, hogy igazam van.

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

k, 2011-08-09 23:42 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Kedves Maggot!

Igazán nem tudom elhinni, hogy a döntéshozóink ezt szándékosan teszik! Nem élhetnek emberek ekkora adag cinizmussal és gonoszsággal a lelkükben. Na meg nem is nézem ki belőlük az ekkora szervezettséget, könnyebben tételezem fel róluk, hogy lusta, nemtörődöm gecik, mint a következetes és tervszerű ártó szándékot. De lehet, bennem van a hiba. Naiv vagyok.

sze, 2011-08-10 08:34 Maggoth

Maggoth képe

Olvass egy kis Drábikot, kezdetnek mondjuk az Uzsoracivillizáció 1-2-3-at ajánlanám. Aztán majd meglátjuk, a végére is meg tudod-e őrizni ezt az ártatlan naivitásodat...

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

sze, 2011-08-10 09:14 Zora

Zora képe

Mindkettőtöknek igaza van. A döntéshozók nem a mi szintünkön játszanak, többnyire nem is találkoznak átlagemberekkel. Milliárdok fölött döntenek, az életük tárgyalásokból, taktikázásból és állandó brainstormingból áll. Nem lusták, megkockáztatom, hogy háromszor annyit dolgoznak, mint az átlag három műszakos melós. A saját szintjükön nem is rossz emberek, hiszen ők se csinálnak mást, csak dolgoznak a céljaikért és a családjukért, a tetteik következményével pedig nem is találkoznak. Hogy a céljaik rosszak? Őszintén, ha havonta tíz milliót kapnál egy cégtől, ami nukleáris fegyverekhez gyárt csapágyat, te visszautasítanád az állást csupán elvekért meg ideákért, vagy legombolnád a pénzt, és remélnéd, hogy sokáig ott tudsz majd maradni? Nem tudom, de gyanítom, hogy a demokrácia a legrosszabb, ami történhet egy országgal, hiszen az emberek önmagukat kezdik elpusztítani általa. A sok egyéni érdek, ami érvényre is juthat általa, felemészti az országot.

------------------------------------------

sze, 2011-08-10 11:23 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Egyetértek! Kedvenc mondásom a következő: a demokrácia és a haladás egymást kizáró fagalamak.

Az emberiséget mindig is az elszánt diktátorok vitték előre. Persze ez csak akkor működik jól, ha helyes az írány, és bölcs a diktátor.

Sajna ez ritka kombináció.

k, 2011-08-09 21:57 Ndy

Ndy képe

Nana. Németország azt csinálja, amiről a második világháború alatt a vezérük csak álmodott. Kizsigereli a körülötte levő országokat, ahonnan csak a terület és az olcsó - minél olcsóbb - munkaerő kell neki. Tessék megnézni a Német cégeket, hogy viselkednek otthon, és mit engednek meg maguknak például itt. Vagy azt, hogy ki osztja az EU-s kvótákat, és miért nincs például már cukortermelésünk, pedig az az állattartáshoz is kell. Vagy nézzük a szabályozást, aminek "véletlenül" csak a saját áruik tudnak megfelelni. Sorolhatnám...

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2011-08-09 23:47 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Az erősebb kutya b...ik!

Nekünk is ezt kéne tennünk, csakhogy gyöngék vagyunk hozzá. Nemde?

A cukortermelési kvótákat pedig mi magunk adtuk el, külföldi segitség nélkül. Az ekúrásban világelsők vagyunk, akár exportálhatnánk is belőle.

k, 2011-08-09 19:24 Borika

Borika képe

Jah, mindannyian a gyógyszeripar-maffia áldozatai vagyunk... Szépen módszeresen ritkítják a népet, hogy ne is érhessük el a nyugdíjkorhatárt. Jól ki van ez találva kérem szépen... :D

"Járt utat a járatlanért el ne hagyj!"

k, 2011-08-09 19:34 Borika

Borika képe

Na, ne legyél elkenődve, Torkin, lesz ez még így se. Nézd, mit küldök:  http://www.youtube.com/watch?v=d-diB65scQU&ob=av3e

"Járt utat a járatlanért el ne hagyj!"

k, 2011-08-09 19:52 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Köszönöm szépen!

Mosolyt csaltál az arcomra! Régi-régi kedvencen ez a nóta.

k, 2011-08-09 20:43 Zora

Zora képe

Én már azért nem járok több kivizsgálásra, mert ha végre kiderül mi bajom van, és gyógyszert írnak fel rá, mi is éhen halunk. Kis túlzással, tényleg. 27 vagyok, nem áll szándékomban még(!) éhezni, nade akkor mit csináljak? Eléggé matt helyzet... vannak persze alternatív lehetőségek, de nem ártana az éhező népnek végre egy Robin Hood vagy valami. :)

------------------------------------------

k, 2011-08-09 21:45 Ndy

Ndy képe

Most, hogy kiváltottad a vérnyomáscsökkentőmet... :) 

De rájöttem, én valóban igazi pösti ön-robinúd vagyok, mert szinte élek :D Egyébként, miről is beszélünk? Kedves kormányunk sajnálja a hozzám hasonló "ingyenélőktől" a pénzt. Vacog a fogam, mi lesz, ha elvonják tőlem az évi 34.500 forint (le is írom betűkkel, ennyi jár: harmincnégyezer ötszáz forint, per év) segélyt, amire jogosult lehetek. Jól be kell osztanom :DDD

Persze, valójában dolgozni kell. Van itt meló, az elmúlt hét évben az erre hivatott munkanélküli.. őőő munkaügyit akartam mondani... központ például... izé... szóval még nem talált egyet sem, de rajta vannak a dolgon. (legalábbis remélem, miközben látom, hogy békésen kávézgatnak bent, míg én kint várok másik ötven emberrel órák óta :DDD)

Meg aztán kereshetek önállóan is munkát, három havonta kaphatok egy tíz darabos jegytömböt, utazási költségtérítésként - csak néhány papírt kell hozzá kitöltenem :D

Kérték a nullás adóbevallásom? Majd elküldöm nekik, ha elküldik elötte nekem hozzá a bélyeget, amivel feladhatom :D

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2011-08-10 08:59 Zora

Zora képe

Még agyvérzést kapnál nekem a hivatal lépcsőjén, milyen reklám lenne az a tisztelt kormánynak?!

Igen, vannak ön-robinhúdok, de milyen áron veszik el a gazdagoktól az életben maradáshoz szükséges dolgokat? Ha állandóan ott lebeg az a bizonyos kard (:) a fejed fölött, nehéz nyugodtnak lenned. Ki vígasztalja majd azt anyát, amelyik a lopott árammal üzemelő, egyetlen villanyradiátora mellé tolja a babakocsit a -20 fokban, és a gyerek meghal lakástűzben? Vagy ki sajnálja majd a bácsit, akinek kihűlt és meghalt a felesége egy tartósan hideg időszakban? A következő lépés, hogy kannibalizmusra fanyalodunk, és ha lebukunk örülünk, mert a börtönben legalább meleg van?

 

A német ipar hatalmas és természetes, hogy piac meg olcsó munkaerő kell neki. Az Audi gyár, a Mercédesz gyár, nézzetek utána, hány embernek ad enni. Nem úgy dolgoztat, ahogy a kínai, mindent megad a munkásnak, ami törvény szerint jár. (Ha kevés a fizetés, miért nem emelnek a minimálbéren? Naná, hogy vállalkozóként én is csak a minimumot adnám a munkásomnak, hiszen elvileg annyinak éppen elégnek kell lennie. Az állam biztosan tudja mi az elég fizetés a saját országában) De az állítás, miszerint a magyarok is lehetnének hatalom, erősen eltúlzott. A németeket nem sújtotta úgy Trianon, mint minket, ahogyan más európai országot sem. (Manapság pedig az Unió sanyargat minket úgy, ahogy kevés másik államot) Hogy a politika már akkor is idiótán reagált, arról nem a magyar nép tehetett, ugyan úgy, ahogy most sincs semmi beleszólásunk a minket érintő kérdésekbe. Azt mondják erre sokan, hogy már hogyne lenne? Apám egyenesen radikális nézeteket vall annak ellenére, hogy ott volt a romániai forradalom kellős közepén, amikor az ostrom alá vett kórházban, ahova segélycsomagokat vitt, halomra lőtték az orvosokat, nővéreket, mindenkit, aki élt és mozogott. Volt ez, meg volt a másik oldal, idehaza, ahol számos nagyreményű politikuspalánta bújt ki a földből, nagy tervekkel és álmokkal. De amint odakerülsz, és választás elé állítanak, nem a helyes utat fogod választani. Ez így működik. Vagy behunyod a szemed, és meghízol attól, amit megetetned veled, vagy kihányod, és éhen halsz. Testközelből láttam az elmúlt húsz évben mindezt, és most is elég közel vagyok a tűzfészekhez ahhoz, hogy pontosan tudjam, azok az emberek, akik változtathatnának az emberek sorsán, nem alszanak álmatlanul, és baromira nem érdekli őket más nyomora. Nem azért, mert ők annyira rossz emberek, hanem mert azzal takaróznak, amit te is mondasz, Torkin: bárkinek megvan a lehetősége felemelkedni. De tudjuk, hogy ez nem működik. Nem működik állami szinten sem, és egyéni szinten sem.

------------------------------------------

sze, 2011-08-10 16:19 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Trianont ne keverjük ide, megvan annak is a maga története, és bizony nem önhibánkon kívül kerültünk olyan helyzetbe, amilyenbe kerültünk. Mondhatni azt is mi ástuk magunknak.

De ez nem az a témakör, hagyjuk.

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2011-08-09 23:52 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Édesanyám nem túl beteges, egy kis cukor, hipertonia, miegymás. Ami a korral jár. Semmi extra. Mégis a havi gyógyszerszámlája bőven huszezer felett jár. De nem ez a feltünő, hanem az, hogy úgyanezen szerek egy éve csaknem feleannyiba kerültek. És ez nem egy svájci frank alapu hitel, nem árfolyamfüggő dolog! Egyszerüen levették a TB támogatásokat.

sze, 2011-08-10 00:11 Bloody Dora

Bloody Dora képe

De minden meg lesz oldva, mint tudjuk. Ígéretből tele van a padlás. Úgyis állandóan megy a vita, hogy kisebb parlament, meg így kevesebb képviselő, úgy kevesebb, küldjük el őket ágytálat cipelni, máris előrébb vagyunk.

Gyógyszerekről meg ne is beszéljetek, holnap mehetek kiváltani a gyógyszeremet, mert elfelejtettem ma megvenni. Bah... annak legalább tisztességesen emelik az árát, pár éves adagokban 300 forinttal. De laglább idejekorán hozzászokom az állandó kiadásokhoz. Mert a hormont pótolni kell, ha a szervezet nem hajlandó termelni.

(Ééééss... igen! Megvan a papír, ahol azt írták a pajzsmirigyemről, hogy egy benignus. I love magyar egészségügy. Vagy nincs pénz és túlhajtják az orvost, vagy a hülyékhez folyik az összes lóvé.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2011-08-10 08:13 Tolerancia

Tolerancia képe

Jó, csak mert nem tehetek mást: én leszek a poziiv. (lehetetlen, hogy mindenki csak keseregjen errefelé)

Szóval: szépen gyógyul a bal kezem gyűrűs ujja, amit kénytelenek voltak két öltéssel összevarrni, miután szombat este hét órakor belecsúszott a hentesbárd. Mondom én: szerencsés vagyok, mert nem sikerült levágnom. Abszolut kipihent voltam, és fitt, a sokadik 12 órás munkanap végén, amit vigyorogva, előzékenyen a pultban tölthettem. Mert van munkám! :-)))

Nekiállhatnék felsorolni én is, hogy miért írook kevesebbet manapság, de minek?

Inkább húzok a szátokra egy kis keser-édes vigyort, mert én tulajdonképp hálás vagyok:

- A feleségemért (barátnőmért/férjemért, barátomért), aki panaszkodik a vacsorára, mert az estét velem tölti itthon, és nem valaki mással.
- A lányomért, aki azért panaszkodik, hogy mosogatnia kell, mert ez azt jelenti, hogy itthon van és nem az utcán kóborol.
- Az adókért, amelyeket ki kell fizessek, mert azt jelenti, hogy
a csatornalkalmazott vagyok, van munkahelyem.
- A takarításért egy buli után, mert azt jelenti, hogy barátaimmal tölthettem egy estét.
- A ruhákért, amelyek egy kicsit szűkek, mert van elég ennivalóm.
- Az árnyékomért, mert kint lehetek a napfényben.
- Hogy nyírhatom a füvet, pucolhatom az ablakot, javíthatom
át, mert azt jelenti, hogy van házam.
- A parkoló helyért a parkoló legmesszibb pontján, mert ez azt jelenti, hogy tudok járni és még autóm is van.
- A nagy fűtés számláért, mert ez azt jelenti, hogy melegben voltam.
- Hogy a templomban mögöttem ülő hölgy hamisan énekel, mert azt jelenti, hogy hallok.

- A mosni- meg vasalnivalóért, mert azt jelenti, hogy van ruhám.
- Az esti fáradtságért és izomlázért, mert azt jelenti, hogy tudtam keményen dolgozni.
- Hogy meghallom hajnalban az óra csengetését, mert azt
jelenti, hogy élek.
- És végül a sok hülye e-mailért, amit kapok, mert azt jelenti, hogy van családom és sok barátom, akik szeretnek engem és gondolnak rám.

 

 " Amit az ember leírt, az többé nem sanyargatja." /Ernest Hemingway/

sze, 2011-08-10 10:38 Sren

Sren képe

Íme, egy kis hideg zuhany azoknak, akik azt hiszik, az orvosoknak jó, mert vagy maszekok, és ki se látszanak a pénzből, vagy a paraszolvencia húzza a zsebüket.

Utólagos engedelmeddel még ki is nyomtattam a blogodat a családnak – ők nem neteznek. Bár anyám is egy vidéki kórházban húzott le negyven évet, szóval tudja, hányas a kabát; nem is engedte, hogy orvosnak tanuljak.

Megértem a keserűségedet, hisz ennél még a lélektelen robotmunka is jobb, noha kétlem, hogy az lenne a megoldás. Nincs megoldás.

Amikor valaki panaszkodik nekem, hogy „kics*sztek velem!”, általában az első, amit kérdezek: „miért hagytad?”. (Aztán beállok mellé mélyen együttérezni, de ez már más tészta.) Minden éremnek két oldala van, és beszélgetéseteket látva is ez ugrott be. Mert igen, szívatnak, nem kicsit. De miért hagyjuk? Nem rád célzok, ne érts félre, hanem úgy általában. Hol a magyar? Hol a szilaj lovas nép, amelyből még a legutolsó se tűrte volna mindazt, ami ma folyik? Attila ivadékaiból engedelmes, megvezethető barikák lettek, a Márciusi Ifjak leszármazottai csípőnadrágot hordanak, sminkelnek, vasalják a hajukat, és ívesen letojnak minden egyebet. Jókai nekik csak kötelező olvasmány, amit rövidíteni kell, mert szegények nem értik, és állítom, hogy nem a sok idegen nyelvű kifejezés miatt, hanem mert fényévekre vannak a régiek szellemiségétől, lelkületétől. No és a többiek? Tudják, hogy a dákónak melyik felén vannak – a rosszabbikon – mégis nem egy akad, aki szó szerint kezet csókol a fentebb említett párthuszároknak. Alja népeknek osztunk szeretetcsomagot, miközben a mieinknek kilóg a hátuljuk a naciból, sőt, éhen halnak. És hagyjuk. Ez lenne a büszke magyar? Nem azzal kellene foglalkoznunk, mi van Németországban, hanem a saját országunkat kitakarítani…

Persze ezek is csak gondolatok, és ha megkérdeznéd, hogyan fognék hozzá, nem tudnék válaszolni. Nem is ez a célom. Egyszerűen csak ezek jutottak eszembe. Keserű a pirula, doktor úr.:(

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2011-08-10 11:05 Zora

Zora képe

A nagy lovas nemzetet már István elcse*te, amikor kiszolgáltatta őket a keresztény európaiaknak. Azóta szívunk, mint a torkosborz. :) És hogy semmit se tanultunk: utóbb még az Unióba is beléptünk. :D

------------------------------------------

sze, 2011-08-10 11:49 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Normal
0
21

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Normál táblázat";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Éveken keresztül ágált a szakma, figyelmeztette a hatalmon lévőket, mondván: baj lesz, gyerekek!

Mentek a levelek, küldöttségek a Minisztériumba, készültek TV műsorok, folytak politikai viták, cikkek, kiadványok jelentek meg! Próbálkoztunk.

Lesz...ák!

A Molnár (Zsebmetsző) Lajos és a Horváth (Hordágy) Ágica kiröhögte és kiebrudalta a dolgozószobájából az ősz hajú professzorokat. Szóba sem álltak velünk! Most mosolyogva meghallgatnak, egyetértenek, kezet ráznak – és marad minden a régiben.

Protestáltunk – nem érdekelt senkit!

Most is tiltakozunk – a távolmaradásunkkal. Fogy a magyar orvos: egy része kiöregszik, egy része elhadja, egy része be sem lép a rendszerbe.

Szerinted hol fog ez a folyamat megállni? Ki fog kezelni minket, ha majd mi is megöregszünk? Kezdjek kínait tanulni?

 

-->

 

sze, 2011-08-10 11:40 Kainen

Kainen képe

 Na így tanuljon az ábrándos tizenéves orvosnak. Persze, mikor már felé orientálódsz nem tudsz semmi máshoz kezdeni...

El van cseszve az egész. Húsz éve építik ezt az egész országot lefelé, és ezt nem lehet pár hónap/év alatt helyrehozni, hiába kong egyre hangosabban a vészharang. Aki igazi, fejlesztő politikus lehetne, azt tényleg választás elé állítják és tiszta sor, hogy a saját megélhetését választja a segítségnyújtás helyett - pedig lehet, hogy visszakapná a jó fejlesztéseiből a visszautasított lehetőségből fakadó tőkét. De hát, ehhez sem lenne elég egy ember.

Mosolyt csal az arcomra, mikor nagyszüleim fejüket csóválva azt mondják: Rossz világ jön rátok, fiatalokra. Pedig, ha jobban belegondlok, nincs ezen mit mosolyogni. Lesz egyszer anyukám is alig, avagy sehogyse fizetett nyugdíjas, és akkor álljam meg a helyem orvosként, természetesen itthon, mert a gyökerektől nem szakadunk el, mert az már milyen.

Töri tanárom mondta ezt nagyon jól. Sose szokta kezébe venni a töri könyveket, mindig csak a füzetbe diktál, annyit kérdez óra elején, hogy hol tartunk és mondja a magáét. Egyszer egy évszám nem jutott eszébe, fel kellett ütnie a könyvet, kigúvadt a szeme, röhögött egyet és azt mondta:
 - Na ez sem így volt. Egyre vékonyabbak, egyre rosszabbak ezek a könyvek is. Hogy miért? Mert ennek az országnak nem érdeke normális embereket nevelni. Elég a marha. Mert ennek az országnak nem dolgozók kellenek, hanem fogyasztók. A fogyasztók marhák. A marháknak pedig nem kell pontos infó. Tudjátok mit? Hagyjuk azt az évszámot, mondom tovább...
Tulajdonképpen hova tart ez az egész ha tudatosan hülyéket akarnak nevelni? Rendben, enegem nem hat meg a történelem, de átgondolva, akkor orvosin is kihagynak pár nem is olyan lényeges adatot az újonnan nyomott tankönyvekből, és pár év múlva, meló közben majd azért gyilkol az orvos, mert sajnálták tőle a tudást? És ugyanezt, így minden szakirányban? 

Annyi keserűség, gyermeki kétségbeesés. Segíteni akarok, de ugyan hogyan? Ötletem sincs. Maradni akarok, de ugyan minek?

________________________________________________________

sze, 2011-08-10 12:35 Zora

Zora képe

Mondanám, hogy a diktatúrák legalább úgy ahogy működnek, de ez mégsem igaz, mert már gyakorlatilag nálunk is az van, csak demokráciának van álcázva.

------------------------------------------

sze, 2011-08-10 14:52 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Ja, a neve: DEMOKRATURA.

Esetleg - BARMOKRACIA.

sze, 2011-08-10 15:04 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Fel a fejjel! Tanulj, szerezz valid tudást, gyakorlatot. Minél hamarabb tanulj meg angolul, mert egész Európa tárt karokkal várja a magyar orvosokat, és jó angol tudással bármely országban könnyedén találsz magadnak munkát. Ne félj, csak itthon nem kellünk, odakint két kézzel kapnak majd utánad. Ha lehetőséged nyilik - menj ki! Szerezz odakint szakvizsgát, és ha pár év múlva otthon is kellenek majd jó orvosok, gyere vissza. De akkor már Te szabod meg a saját áradad.

sze, 2011-08-10 15:41 Roah

Roah képe

Torkin, velem a hazai orvosok, minden nyomás ellenére csak jót tettek! (És a családommal is.)

Akkor lett discus herniám - négy hónapig vártam az MR-re! -, amikor kedvenc Horvátod,  és Ágica bevezette a vizitdíjjat, és várta a széfeket. :) Amikor a leletemet meglátták az Amerikai úti idegsebészek Húsvétkor (!) megkérdezték, mit ettem, mit ittam, és egy nagy rutint követően a műtőig meg sem álltak velem. :) Megmentettek egy nyaktól lefelé való bénulástól, ugyanis a sérv a gerincvelőbe csúszott, és nyomta már a durazsákot. A térdemet is eltörtem, gallérral a nyakamon vittek a Honvédba, ahol szintén mákom volt, és mindenféle trancsírt nélkülözve bokától-combig begipszelve küldtek haza - ugyancsak rendbe raktak. (Addig vizsgáltak, amíg ki nem derült, fel kell-e nyitni a térdemet, vagy nem.)

Tudod, miért írtam ezt le neked?

Mert született optimista vagyok, és hiszek. :) Egyszerűen mindig meg vagyok győződve arról, hogy sikerülnie kell, sikerülni fog, ennél minden csak jobb lehet - ez szerint is élek. Pedig nem viccből alakult ki a sérvem; egy hiperben voltam műszaki-sportjáték-textil, vagyis nonfood osztályvezető, ahol a gerincem, és az akkori negyvenöt-negyvennyolcas versenysúlyom nem csípte az ívhegesztőt, a kondigépeket, flat, vagy plazma tévéket, hűtőket, sőt, az autógumikkal, és a virágföldes raklapokkal sem ápolt jó viszonyt. (A menő sogoroknál kint ov. nem is végezhet fizikai munkát, mert tilos. Az csak itt lehet, nálunk, a gúnyosan hívott franchiseban.)

Egyszer, néhány éve, itthon, néztük a Star Wars Klónok támadása részét, és vita kerekedett abból, amikor Anakin és Padme egy réten arról beszélgetnek, hogy a demokrácia a későbbi Vader szerint hasznavehetetlen. Padme rászólt, hogy amire célozgat, az diktatúra. Anakin válasza egyszerű volt: " Miért ne, ha egyszer az működik?"
Én Padméval értettem egyet, a család azonban Vader oldalára állt; azt hiszem, ma már lehet, hogy feléjük hajlanék én is.

Kínai inváziótól nem kell tartani, nekik túl picik vagyunk, max csak tranzitnak, átjáróháznak tekintenek bennünket. Náluk egy tartomány egy kerülete akkora, mint a mi országunk, oda-vissza. Ráadásul nincs tőke, tudják, nem éri meg nekik idejönni. Most is csak "munkásszállónak" használják a terepet: ha megszedték magukat, továbbállnak. Vagy haza, vagy egy olyan államba, ahol a tőkéjét még jobban duzzaszthatja.

Torkin, légy erős, pont úgy, mint eddig voltál. :) Annyira szeretném, hogy optimistább légy. :)

Mondanám, hogy vedd kezedbe a sorsod, az irányítást, de úgy sejtem, neked elveid vannak.

(Egyébként én ezt csináltam, mert hittem benne! Meg sem fordult a fejemben, hogy nem tudok megszabadulni a deviza-hitelemtől, és tavaly szép, könnyes búcsút vettem tőle. A gerincem miatt pápá lett a nyílt színi kereskedelmi munkámnak, ezért magától értetődően más területekre kerültem, és jelenleg is ebből élek. Érted, hova akarok kilyukadni? Ha nincs más választásod, akkor lépni kell. Ez itt ér össze azzal, amit Zora írt: legyél egy kicsit önzőbb. Mert nincs más lehetőség; ez maga a lehetőség.)

 

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."