Képzelet és tudás

"A képzelet olyan képesség, amelyre azoknak van szükségük, akik híján vannak a tudásnak."

Mit gondoltok erről? :)

És egy másik érdekes kérdés:
Mennyire vagyunk korlátozva a nyelv által? Mennyire befolyásolja a gondolkodásunkat a nyelvünk?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

sze, 2014-06-11 19:37 Ovidius

Ovidius képe

"A képzelet olyan képesség, amelyre azoknak van szükségük, akik híján vannak a tudásnak."
Howell...
Nem akarom kimoderáltatni magam, főleg most a Könyvhét előtt, ezért fogcsikorgatva, de rendkívül udvarias leszek.
Mondd, Te időnként megérted magad?! Mert ha igen, akkor vélhetően nem cselekedted volna meg ezt a mondatot...

A másik blokk rendben van. Az viszont érdekes vita tárgya lehet...
Az én válaszom mindkét kérdésre: Nagyon.

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

sze, 2014-06-11 19:42 Howel

Howel képe

Juj, én hibáztam, hogy nem tettem idézőjelbe az első mondatot, az ugyanis nem az én számból van!
Nem ám :D Javítottam is, elnézésedet kérem a félreértésért.

Időnként? Egyfolytában, bizton állíthatom, értem magam.

Egyébként szabad tudnom, miért két l-el írod a nevemet? Csak a kíváncsiság vezérel, ugyanis tetszik.

______________________

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

sze, 2014-06-11 19:55 Licaj Vuv

Licaj Vuv képe

Szerintem az idézett mondatra azoknak van szükségük, akik híján vannak a képzeletnek. Egyébként a nyelv nem csak korlátoz, segít is, ha hiszel neki. Csak játsz el a képzelettel. Ha képtelen vagy rá, rádöbbenhetsz, milyen képesség is a képzelet, és mit eredményez a hiánya.

cs, 2014-06-12 05:36 Roah

Roah képe

Szerintem az idézetek...
„Derek szerint egy dolgozatnak mindig jó befejezés egy idézet. Azt mondja, egyszer már jól megfogalmazták, úgy hogy jobb híján csak kölcsönveszi az ember, és szépen lekerekíti vele a mondandóját.” (Amerikai História X - Danny Vinyard)

Szeretek idézni - és az írók, irodalmárok is. :)))))

Néha összefoglal, néha egy jelzőfény, olykor példa, vagy hangulat, sőt, velem megesik, hogy lustaságból idézek, amikor fáradt vagyok egy velős fogalmazáshoz. :)))

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

sze, 2014-06-11 19:56 Kaiser

Kaiser képe

Az első gondolathoz nagyon nem tudok hozzászólni. Lehet-e műveltséggel helyettesíteni a képzelőerőt, és vice versa? Valami ilyesmi a kérdés, ha jól értelmezem, nem biztos.

A másikat sokkal érdekesebbnek találom. Az én véleményem az, hogy a nyelv nyilvánvalóan meghatároz, de nem biztos, hogy korlátoz. Valamilyen szinten persze korlátokat emel. De egy írott mű akkor jó, ha ezek a korlátok nem látszanak, ha nem olyan feltűnőek. Ott van Joyce műve, a Finnegans Wake. (Erre nem most hivatkozok először, mert szeretek vele foglalkozni.) Érdekes benne, hogy valóban úgy tűnik, minden nyelvi korlát leomlik, és, hogy Joyce jókedvében egészen egyszerűen újrakonstruálja az angol nyelvet a saját ízlése szerint. Szóval igen, őszintén megmondom, fogalmam sincs. Majd nálam okosabbak is kifejtik a véleményüket. :D

_____________________________
"Your only hope, a life charmed black
An empty grin for we cannot turn back
A seeking silence and a creeping lust
The pork-men crackle as they turn to dust"

sze, 2014-06-11 20:06 Ovidius

Ovidius képe

Joyce fent idézett művéből vették a fizikusok a "kvark" szót...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

sze, 2014-06-11 22:05 neduddgi

neduddgi képe

Na de ha nem korlátozta, miért kellett alakítania rajta?:-)

"Ezeket a gondolatokat olyan sutának találtam, kifejtésüket pedig olyan üresnek és dagályosnak, hogy rögtön úgy éreztem, valami közük van az irodalomhoz; meg is kérdeztem tőle, miért nem veti papírra őket."

Borges: Az Alef

sze, 2014-06-11 20:07 Howel

Howel képe

Szerintem rá vagyunk utalva a nyelvre. Ez azt jelenti, hogy ha teljesen ki is használjuk, az ő korlátai a mi korlátaink lesznek. Persze kérdés az is, hogy vajon a nyelvnek vannak-e korlátai.
Nálam okosabbak azt mondták, hogy a nyelv és a gondolkodás kölcsönösen hat egymásra. Talán ebből kellene kiindulni.

Az első mondathoz annyit fűznék hozzá, hogy egy filozófiai eszmefuttatásban találtam, és nagyon nem értek egyet vele, mert pl. én egyáltalán nem tudom megmondani, mi is az a tudás.

______________________

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

sze, 2014-06-11 21:22 Giskard

Giskard képe

"A képzelet olyan képesség, amelyre azoknak van szükségük, akik híján vannak a tudásnak." És mi van, ha a képzeletet kicseréljük kreativitásra? A középső részt meg erre: ami azoknak van segítségére.

Szerintem akit korlátoz a nyelve, az nem ismeri eléggé.

----
Ha nem vigyázok, híres író leszek.

sze, 2014-06-11 21:57 Howel

Howel képe

Akkor új mondatot kapunk :D

"Szerintem akit korlátoz a nyelve, az nem ismeri eléggé."
hm. Lehet. Amint megtudtam mindent a nyelvről, elmondom :D

______________________

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

sze, 2014-06-11 22:00 neduddgi

neduddgi képe

Az első feléhez egy egészen furcsa és friss élményem kötődik: múlt hónapban írásból élő emberekkel hozott össze a sors; egyikük elmondta - amit én alig hittem el -, hogy neki nincsenek ötletei. Azt írja meg - igen magas szinten - amit elé tesznek.

A gondolkodás nyelvre épülő része nem működik nyelv nélkül: A tiszta ész kritikáját nem fogják filmre vinni...:-))
Most megint Vonnegut jutott eszembe. Nem tudom, melyik az a regénye, amelyikben egy talán indiai előkelőség vendégeskedik az USÁ-ban, és amikor elmennek a nagy fekete autóval az útépítő munkások mellett, valami zavar adódik a tolmácsolásban: az ő anyanyelvén ezek nem munkások - ilyen szavuk nincs -, hanem rabszolgák.

"Ezeket a gondolatokat olyan sutának találtam, kifejtésüket pedig olyan üresnek és dagályosnak, hogy rögtön úgy éreztem, valami közük van az irodalomhoz; meg is kérdeztem tőle, miért nem veti papírra őket."

Borges: Az Alef

cs, 2014-06-12 05:59 Kelvin

Kelvin képe

A modern ember hitt benne, hogy a világ leírható, megismerhető, ráadásul ura önmagának, így minden más felett is uralkodhat. Krasznahorkai írt valami olyasmit, hogy Isten nélkül álltunk a világegyetem előtt. Ez nagyon vagány dolog, amíg meg nem kapjuk a leukémiáról szóló leletünket. :D
Aztán a pszichológusok bebizonyították, hogy a cselekedeteink jó része nem tudatos, legfeljebb annak tűnik, tehát rohadtul nem uralkodunk magunkon. Amíg ez így van, a világ sem megismerhető. Nem tudjuk bebizonyítani, hogy egyformának látjuk a színeket, csak ugyanúgy hívjuk a fény bizonyos frekvenciáit. Objektív valóság vagy nem létezik, vagy nem érhetjük el.
A tudás nem a valóság leírása? Kinek a valósága, a fizikusé, a teológusé, vagy a fizikus-teológusé? Érdemes elolvasni a neten néhány ateista-vallásos párbajt. Mindkettő hülyének nézi a másikat, aztán az olvasó, a szubjektum, eldönti a személyes élményei alapján, hogy kinek ad igazat. Rettentő objektív.
Hamvas szerint vallástalan ember nincs. Ami az egyiknek hit, az a másiknak képzelet, ráadásul képzelet, elképzelés nélkül kutatni sem lehet, vagy legalábbis embertelenül unalmas.
A nyelv is szorosan kapcsolódik ehhez, mert a nyelv nem egy eszköz a gondolataink kifejezésére, hanem a közeg, amiben a gondolataink mozogni tudnak, úgyhogy még ennek is alá vagyunk rendelve. Egy nem ábrázoló szürrealista festmény azért olyan érthetetlen, mert nem azt a nyelvet használja, mint az átlagember. Ha megtanulom, értem is a képet, addig "hülyeség, liberális művészet, én adómból, menjen kapálni, haggyuk má".
Na, beértem melóba. :) Az idézet elfogult, beszűkült, szóra sem érdemes. A nyelv pedig korlátoz ugyan, de tágítható, nélküle meg még mindig barlangban töcsköléssel töltenénk az időnket. Részemről rendben volna, de sokan többet várnak az élettől. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

cs, 2014-06-12 07:43 Howel

Howel képe

Nagyon jó, hogy mindenki picit másképp látja ezt a dolgot is.

Sokkal jobban megfogalmaztad, mint én tudtam volna. Hasonlóan gondolkodok én is erről, mint te.

______________________

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

cs, 2014-06-12 06:20 Révész

Révész képe

Lehet tudni, hogy kitől származik az idézet?

cs, 2014-06-12 07:41 Howel

Howel képe

Igen, hogyne.
Frank Jackson

______________________

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

cs, 2014-06-12 06:31 Roah

Roah képe

Komplikált az első kérdés. :)))) A másodikra nem is lesz időm. :)))

A képzelet gyerekkorunkban a legélénkebb, ha jól emlékszem, King az Írásról című könyvében említi is, hogy gyerekkorban a legszabadabb, amikor nem korlátozza a tudás.
Szerintem lehet fejleszteni, pont mint a tudást.
A képzelet, mint bármily más kvalitás, adottság is. A képzelőerő még gyógyításra is képes lehet, helyesebben öngyógyításra. :))) Ez az agykontrolll egyik lényege - és hatékony. (Példának okáért: egy nyakat behálóznak rosszindulatú, apró daganatok. A beteg behunyja a szemét, bármikor, este-reggel-napközben, akkor, amikor nyugodt körülmények adottak, és elképzel egy hálózatot, fekete pöttyökkel. Ezeket a pöttyöket egyesével festi fehérre a képzeletében. És működhet! :))) Vagy egy másik: erős menstruációs vérzés, a személy fejében egy vöröslő folyót lát, egyik parton csapokkal, amiből ömlik a vérszínű víz. Ezt látja. Odaképzel a csapok mellé törpéket, vagy bármilyen lényeket, akik egyesével zárják el ezeket a csapokat. Csak erre koncentrál, semmi másra. És a menstruáció mennyisége egyik pillanatról a másikra csillapodni kezd.)
Az agykontroll tanulható, és arra hivatott, hogy az agyunknak adjunk belülről parancsokat - a képzelet segítségével.

A képzelet szerintem egy olyan adottság, ami fejleszthető, és nem értek egyet azzal, amiről az idézet szól: nem a tudás hiányát mutatja. Nagyon nem; sőt, ha esetleg megesik is, hogy egy személynek nincs tudása - akármiben -, maga az agy kompenzál. :)))) Ez a készülék itt a nyakunkon bámulatos dolgokra képes, még így, lebutított formában is. Tehát ha valaki megsüketül, éles lesz a látása, ha valaki nem lát, a hallása válik briliánssá, ha valaki elégséges fizikai ismertekkel bír, egyedi látása lehet a festményekre, és a lehetőségek kombinácója végtelen.
Nálam azért alakult ki az az elv, hogy minden embernek vannak értékei (!), mert erről az agya tenni fog, minden embernek vannak különleges képességei, amiről sokszor nem is tud, vagy nem veszi komolyan, de olyat is láttam, hogy nem kedveli. (Egy táncost, például. Brutális táncost, olyan mozgás és ritmus érzékkel, amiért mások eladnák a lelküket is, az illető meg nem szívleli.) Van, aki felismeri magán, és ki is használja - ezt az egyik legnagyobb csodának tartom a világon.
Talán csak annyiban van közük egymáshoz - tudás és képzelet -, hogy a tudás korlátokat, blokádokat támaszthat a képzelet szabadsága és száguldása elé. Különös ez egy olyan folyamatnál, amit gyakorta úgy jellemzünk: határtalan, erős. :)))
Talán az arányokban van a titka, azért, mert ha túl sok a tudás, az láncra verheti a képzeletet, ha pedig a képzelet erősebb, nevetségessé tehetjük a gravitációt, illetve a fizikát, kémiát, a képzeletnek ugyanis nincs szüksége rá. (Ebből keletkezhetnek olyan történetek, amik egy tudással rendelkező olvasót mosolyra késztethetnek.)

Tehát, szerintem, a kettő nem zárja ki egymást, sőt, inkább azt tapasztalom, hogy azok a szerzők, akik úgymond írás közben elszállnak a fejükben, jóval többször kapják elismerően a történetükre: van fantáziád! :)))))

Szóval ez elsőre bonyolultnak tűnhet, vagy csak én írtam le úgy, de valójában nem az.
(Ha kötözködni akarnék, azt mondanám, egyébként, hogy aki ezt a mondatot elkövette, ami a blogod a címe is, a tudásnak áldozata, elfogyott, vagy nincs képzelete. :))))) Láttam én olyat, hogy valaki a saját szabályrendszerének - vagy az eleminek! -, csapdájában rekedt, és fejlett tudása a képzelete rovására ment.
Nem irigylem.

És ha már képzelet, legyen egy képzeletbeli sztori zenéje itt, ami szintén arra utalt, hogy az alkotóknak bőséggel van/volt fantáziája. ;) :))) Három részre is futotta belőle.
Oké, a dalt is szeretem. :)))

http://www.youtube.com/watch?v=dq4aOaDXIfY

Ui.:
Tudod, egyik álmomban mérgelődtem a ...mindegy, mérgelődtem. Hogy minek nekünk ekkora agy, ha úgysem használhatjuk ki!? Azt a választ kaptam, hogy nem ismerjük, és nem is fogjuk megismerni soha. Mert mi van akkor, ha olyan tettekre lehetnék képesek, mint a teleportálás, vagy telekinézis, de ezeket nem tudjuk rendeltetésszerűen használni? Azt válaszolták: mit kezdesz a hirtelen haraggal? Amikor gondolatban dühöngsz valakinek a kárára? És elképzeled...
Komolyan, néha olyan ez, mintha nem véletlenül lennénk így lekorlátozva.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2014-06-12 07:46 Howel

Howel képe

Amikor kiskoromban varázsló akartam lenni (nem Harry Potter miatt, hanem a Sárkánydárda krónikák hatására), mindig eszembe jutott, hogy mi van, ha elborul az agyam?
"Komolyan, néha olyan ez, mintha nem véletlenül lennénk így lekorlátozva" - pontosan. :D

______________________

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

cs, 2014-06-12 07:06 menma

menma képe

Szerintem egyik felvetés sem helytálló. Ha csak a tudásból fakadnának írások, egész műfajokat húzhatnánk le a budin. Fantasy és horror nem is létezhetne. Tudást lehet szerezni, eredeti képzelőerővel születni kell.
Semmilyen szinten nem vagyunk korlátozva a nyelv által, bármit ki lehet vele fejezni. Max a nyelvtan korlátozhat.

cs, 2014-06-12 07:46 Kelvin

Kelvin képe

Bármit kifejezhetsz vele, amit a nyelv lehetőségei engednek kigondolni. Nem gondolhatsz olyat, ami az általad ismert nyelveken nem lehet kifejezni. Ha siketvakként születsz, és csak érintésel tudsz kommunikálni, talán sosem jut eszedbe, hogy "monetáris tanács", de nem is érzed a hiányát, mert a te világodban nem létezik ilyesmi. A beszélt nyelv is ilyen. Nem szabad mindenre alkalmasnak gondolni, mert nem tudjuk, mit tudhatnánk egy magasabb szintű kommunikációs formával.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

cs, 2014-06-12 22:16 Roah

Roah képe

És ha nincs rá evilági szó? :)))) Ha egyszerűen semmihez sem tudod hasonlítani, amit látsz, egyszerűen képtelenség megnevezni, nem csak a periódus-rendszer miatt, hanem egyébként sem.
Akkor miként fejezed ki magad, hogyan beszélsz-mesélsz róla?

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2014-06-12 08:33 Kyle

Olvasd el China Miéville-től a Konzulvárost. Nagyon érdekes a koncepciója: a benne szereplő "gazdák" gondolkodását egy az egyben a nyelv határozza meg. Ahhoz például, hogy valamit el tudjanak mondani, előtte meg kell teremteniük azt a dolgot a valóságban. (Ennél azért bonyolultabb, szóval inkább olvasd el. ;) )

cs, 2014-06-12 10:09 nyilacska

nyilacska képe

Kelvin jól fogalmaz, Roah pedig bőségesen.
Számomra.
Kiviláglik, mennyire szerencsés vagyok.
Tudásom oly mértékben csekély, hogy képzeletem nagyon magasan szárnyalhat. Én tuti nem vigyorgok az antigravitáción. Mi az?
2. Ha valakit az anyanyelve korlátoz a kifejezésben, az gáz.
Kivéve, ha idegen nyelven akarja magát kifejezni.
Engem a magyar anyanyelvem korlátoz az angol vagy német kifejezésemben. Minden mondandómat magyarul képzelem el. :))
Igaz, idegen nyelvi tudásom tág teret enged a képzeletnek. :)))

nyil

cs, 2014-06-12 11:22 Howel

Howel képe

A korlátokat úgy értettrm, ahogy Kelvin értelmezte:
Nem szabad mindenre alkalmasnak gondolni.

______________________

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

p, 2014-06-13 07:52 Para Celsus

Para Celsus képe

Tudom, hogy mindenki pont leszarja a véleményem, de azért ideböfögöm:
számomra a képzelet egyenlő a nyelvi képzelettel. A nyelv eszközeinek fantáziadús használatával. El akarok jutni oda, hogy az írásom ne csak írás, hanem irodalmi alkotás is legyen - ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a próza szövete túllépjen az egyszerű "hordozójellegen" (ne csak a történet elmesélésére szolgáljon), és önmagában is gyönyörködtessen és élményszámba menjen. Itt kezdődik az irodalom. (Sokat kell még tepernem.)

Amúgy a nyelvi korlát fennáll - például metabolikus folyamatok leírásánál. Vagy Stanislaw Lem példáját felhozva: azt, hogy "anyád meghalt, hétvégén temetjük", minden földi nyelvre le lehet fordítani. De! Ha idejönne egy marslakó, aki osztódással szaporodik és a halottait elhamvasztja, az nem értené sem az "anya" sem a "temetés" szót, sőt, ha olyan a dátum- és időszámításuk, még a "hétvégét" sem.


"The Rainmakeeeer!"

p, 2014-06-13 08:21 Roah

Roah képe

Möszjő En. Gé., ez annyira jellemző rád! :)))))

Az olvasók csak jól járnak az idő alatt, amíg te tepersz. :))))

Egyébként én is így látom: miként kommunikálsz "valamivel", ami kizárja a víz-föld-levegő-tűz négyesét, mert lehet még néhány, amit...
Spielbergül? ;) :))) Ugye, hogy a zene mi mindenre hasznos?
Nos, ezek milyen szavak? És milyen nyelv? :)))))

http://www.youtube.com/watch?v=mYCBgSRNjk0

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2014-06-13 08:26 Para Celsus

Para Celsus képe

https://www.youtube.com/watch?v=S1GrP6thz-k
Mert John Coltrane a szólóiban szétszedi és újból összerakja a valóságot. És a saját zenei valósága fontosabb a valódi valóságnál. Ezt próbálom írásban megvalósítani, madmazell Pé. Ká. :)*
(És igen, zeneőrülteké a világ! :) És a karc :) )


"The Rainmakeeeer!"

p, 2014-06-13 08:35 Roah

Roah képe

A Bábeli-zűrzavar.
A kicsik is gügyögve kezdik - de hallottam olyat is, hogy nem kell hang, nem kell szó, sőt, még gondolat sem a kommunikációhoz, mert ez csak a mi világunkban létezik. Talán ezért nehéz elvonatkoztatni tőle.
A mi földünkön egyedül a zeneszót jellemzik úgy - a hangokat -, hogy amit az ember nem bír elmondani, leírni, azt elzenézi.
És ez csak egy.

Hány féle-fajta lehet, csak talán szűk még hozzá a hely a fejünkben.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2014-06-13 08:41 Para Celsus

Para Celsus képe

Naná, de Szpílbürgnél az is kellett, hogy a kis szürkék érzékelni tudják a zene hangjait. :) Mi van, ha olyan fajjal találkozunk, amelyik nem hall? Egy bolygónyi Def Leppard? :D

Egyébként nagyon antropomorfak vagyunk, nem tudunk kibújni a saját gondolat- és érzésvilágunkból - a baj ott kezdődik, amikor egyesek ezt a világot próbálják ráhúzni és -erőszakolni az egész univerzumra.

Azért a zene, az számít... Várjá! :) Kányádi Sándor egy verséből:

"Mondják sőt írja az histoire de la musique
encyclopédie de la pléiade egyébként
kolozsvárott a vasile alecsandri tíz szám alatt
lakó dr schuller rudi barátom bárkinek aki
franciául nem értené szívesen magyarra né-
metre vagy románra fordítja azt a részt
hogy a nagy utazók les grands voyageurs állítása
szerint a legistenhátamögöttibb les plus lointaines
civilizációk bennszülöttei akik a szomszédos
törzs tamtamja iránt is teljesen közömbösek valának
egyedül mozart zenéje hallatán kezdték
hegyezni a fülük "


"The Rainmakeeeer!"

p, 2014-06-13 08:48 Roah

Roah képe

Erről beszélek! :)))

"Naná, de Szpílbürgnél az is kellett, hogy a kis szürkék érzékelni tudják a zene hangjait. :) "

Mert mi van akkor, ha nem kell hozzá fül sem? Csak szerintünk - mert ennek a világnak ezek a törvényszerűségei, tanai, ez a valósága.
És ha egy másik dimenziónak, másik fajnak nem kell hallószerv? :)))

(Még az emberekre is szoktuk volt mondani: nem hallja a zenét, hanem érzi. Hm? ;) :)))

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2014-06-13 08:55 Para Celsus

Para Celsus képe

Nem hallja, hanem érzi? Ahogy más az írást? :))) Igen, ismerek ilyet :) Jól ismerek :)
És itt jön a képbe, hogy milyen zenét érez jobban az ember - az improvizatívat, a programezenét (jazz, romantikusok, impresszionisták) vagy a matek-komolysággal megkomponált, kiszámított zenét (Wagner és tsai.)? :)


"The Rainmakeeeer!"

p, 2014-06-13 08:55 Blade

Blade képe

A tudás olyan szükségszerűség, amire azok fanyalodnak, akiknek a képzelete roppant szegényes.

p, 2014-06-13 09:07 Roah

Roah képe

Pontosan!
Valahogy én is így látom.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2014-06-13 10:34 Howel

Howel képe

Ez lenne az!

Éjjelente, amikor látjuk a csillagokat, tudjuk, hogy azok milyenmessze vannak és hogy micsodák valójában. Pedig nem is tudjuk, csak azt mondták valakik. :D

______________________

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."