Bogaras vagyok - biológusok előnyben

Valaki magyarázza már el nekem, hogy mit keres egy (időnként több) keleti cserebogár a parkettám alatt!

http://www.sirbuday.hu/blog/kepek/allatok/rovarok/bogarak/cserebogarak/a... (a delikvens)

Évekkel ezelőtt kezdődött az egész mizéria, amikor is a nagy meleg miatt a szúnygháló nélküli ablakomat is kinyitottam és csak a redőny volt hivatott kint tartani azt, aminek kint a helye. Hát nem tartotta! Gyanútlan olvasásomat valami hatalmas, gusztustalan, hangosan berregő bogár zavarta meg. Konkrétan frászt kaptam, ahogy egyenesen engem vett célba :confused:
Valahol itt ért véget a békés nyári éjszakák kora...

A bogár akkor meglett, ezért nem értem, mi ez a visszatérő rémálom. Azóta minden évben május vége-június eleje, közepe környékén arra a kedves hangra alszok el, hogy a nyomorult kis cserebogár (persze egyáltalán nem kicsi, egy bazi nagy dög) próbálja kirágni magát a parketta vagy a szegélyléc alól! Iszonyat egy hang, és hosszú távon idegesítő is. Ilyenkor mindig elhatározom, ha kijön kinyírom! De aztán annyi időt töltök mindegyikkel, hogy mire előbotorkál (és szegény azt sem tudja hol van), mindig megsajnálom, és a hetekig tartó munkáját egy ingyen fuvarral jutalmazom (vagyis a jó öreg pohár, kemény karton kombinációval eltaxizom az udvarra).
Ezzel nincs is semmi baj, de nem értem miért! Miért és honnan jönnek? Valaki azt mondta, nem cserebogár az, hülye vagyok (vagy csak képzelem az egészet), mert azok az élő fa gyökerét eszik, a parketta alatt/mellett nem élnek meg semmilyen fejlődés formájukban.
Hát nem képzelődök!
Megint itt van egy, egész éjjel őrölte a fát (bár azt még soha, egyiknek sem sikerült átrágni)és most különösen olyan érzés, mintha az idegeimet rágná, mert múlt héten lett kész a laminált parkettám :evil: Nem hiszem, hogy régi parketta+szigetelés+laminált pont most jönne össze ennek a kis nyomorultnak, de ilyenkor a falat!!!! rágják lyukasra. Én nem tudom miből van ezeknek a rágója, nem is igazán érdekel, de olyan csini kis lyukat tudnak rágni a falba, hogy 'majd megszólal.

Akkor mi érdekel igazán? Hogy kerültek oda, ha kb. tíz évig semmi nyomuk nem volt? Meddig fog még ez tartani? Miért vannak olyan évek, amikor egy sincs?

*sajnálom ezt a szegényt, parkettázás előtt találtam egyet, halott volt már, ez sem éli túl, egyszerűen nem juthat ki :(

**letépett fej: olyat is találtam! Nem tudom milyen fekete trutyi kering ezekben, de egyszer az egyik végigfolyatta a parkettámon és nem tudtam levakarni róla! Azt a mai napig nem értem, hogy a feje mit keresett a testétől jó öt centire (és miért mozgott - majdnem visszaköszönt a vacsorám). Valamelyik macskára gyanakodtam, bár azok még a sajt védjegyét is megszemlélik, mielőtt rácsapnak, mint piranha a véres tehénre. De nem ez győzött meg, hanem az, hogy a minap az utcán is láttam egy ilyen fej nélküli harcost. Minden esetre nagyon bizarr!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szo, 2009-06-27 12:42 Crystalheart

Hallod, mi itt a kertben kiskoromban azzal szórakoztunk, hogy tollasütővel a rajzó cserebogarakat csapkodtuk. Az meg keresztülvágott rajtuk, mint egy négyzetes lézernyaláb-háló, a darabjai csak úgy repültek ;> Höhö, a múltkor meg a trágyából kiválogatott pajorokat beletettem egy nagy joghurtospohárba, aztán ott is felejtettem őket. Két hét múlva megtaláltam, és volt még köztük néhány élő... a többi meg összeszáradt, vagy szétrohadt. Tiszta koncentrációs tábor.
 
Na, szóval én így vagyok a cserebogárral. Persze nagyobb tételben is irtom őket, jóféle permetszerrel és talajfertőtlenítővel.
 
Azt nem értem, miből van neked a parkettád, hogy elfér alatta egy lárva? :| Hát nincs alatta betonréteg? Vagy talán van egy réteg korhadt fa? Ha van, abban simán meg tud élni, miért ne? Nekünk száradtak ki gyümölcsfáink, és a törzsében lévő odúban élősködtek pajorok. Mondjuk azt nem tudom, hogy kerülnek oda, nyilván van egy lyuk a padlód alatt, ami a földbe vezet, és előszeretettel petéznek a cserebogarak a környékre. Talajfertőtlenítésre gazdaboltokban lehet vásárolni vegyszert, ha ismered a peterakási helyeket.

szo, 2009-06-27 12:52 Indi

Indi képe

Mindenkit megölök! EK-val kezdem!!! Aztán kerítek egy tutajt vagy egy kenut és elevezek arra a szülinapi partira, ahol már ott kellene lennem, de elmosott az eső, és megeszem a tortájukat!

szo, 2009-06-27 12:53 Indi

Indi képe

Nem tudom mit rejt a mély, de gondolom van alatta beton, különben csak a Jóisten tartana meg a pince fölött :lol:
A régi parkettám hagyományos szalagparketta és még a dédszüleim korában keletkezett. Amikor ideköltöztünk megvolt a felújítás, de a parketta maradt, mert csak csiszolni kellett. Szal, nem mai darab, de eddig nem volt vele gond. Az egész hajcihő olyan öt évre vezethető vissza kb.

És naná, hogy azt sem tudom hova petéznek ezek a... :gonosz: Most hallgat a kis nyomorult, bezzeg éjszaka hogy dolgozott! Nyilván alszik :lol: Én meg becsavarodtam.
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 13:02 Avion

Avion képe

Jaj Indi, hát nem nyílvánvaló? Ezek UFO bogarak! Most nevetsz, de majd megnézlek mikor a rovarok veszik át az uralmat! :D
Am, tudod mi a teljes nevük? Májusi cserebogár.
És vajon miért ez? Persze, hogy azért mert májusban jönnekelő és töcskölnek :D
Mindjárt folytatom csak mek kajolni...
________________________________________________________________
A ma még rossz, de a holnap már az enyém lesz… és ma van holnapja a tegnapnak…

szo, 2009-06-27 13:10 isslac

Ez nem úgy néz ki, mint egy májusi cserebogár!
Ez a májusi cserebogár:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/Feldmaik%C3%A4fer_(Melolontha_melolontha)_w_4.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/96/Feldmaik%C3%A4fer_(Melolontha_melolontha)_w_3.jpg/260px-Feldmaik%C3%A4fer_(Melolontha_melolontha)_w_3.jpg
Az, amit Indi mutatott hasonló, de mégiscsak máshogy néz ki.
Lehet, hogy mutáns cserebogár, vagy most Indi felfedezett egy új fajt. Ennek már ez lesz a neve: Indiontha melolontha :lol:

EK szerint MADAR.

----------------------------------------------------------------
Akkor kell szeretnünk valakit amíg él,nem pedig amikor már halott...
www.darkisland.gportal.hu ( itt ismoon néven vagyok)

szo, 2009-06-27 13:13 Avion

Avion képe

Vagy UFO bogár...
________________________________________________________________
A ma még rossz, de a holnap már az enyém lesz… és ma van holnapja a tegnapnak…

szo, 2009-06-27 13:18 isslac

További cserebogarak:
http://lime.fa.gau.hu/albums/csalad34820/K_p1_002.sized.jpg
http://www.kendall-bioresearch.co.uk/chafer.htm
Úgy látszik, mégsem új faj :confused:

----------------------------------------------------------------
Akkor kell szeretnünk valakit amíg él,nem pedig amikor már halott...
www.darkisland.gportal.hu ( itt ismoon néven vagyok)

szo, 2009-06-27 13:12 Avion

Avion képe

Szal még azt akartam mondani, hogy egy lárvának(ha jól emlékszem)4-5 év kell mire kifejlett példány lesz belőle. Ezért vedett. De akkor a történet nem öt évvel hanem 10 évvel ezelött kezdődött.
________________________________________________________________
A ma még rossz, de a holnap már az enyém lesz… és ma van holnapja a tegnapnak…

v, 2009-06-28 17:39 Crystalheart

"Ezért vedett."
Jól értem, hogy "védettet" akartál írni? Másra nem tudom ráilleszteni a szót, de ha a cserebogár védett lenne, ott enné meg a fene a mezőgazdaságot. Ja, bocs, a cserebogár enné meg.
(EK: ehet. Behalok.)

szo, 2009-06-27 15:06 Indi

Indi képe

Nem akarlak kiábrándítani, de ezek nem májusi cserebogarak :) Azt hiszem írtam is, hogy Keleti cserebogár néven futnak. Amúgy lehet, hogy igazad van, sz*r időknek nézek elébe, ha ezek az undi kis dögök veszik át az uralmat! De még akkor sem értem, hogy miért nálam kezdték meg a hódítást?!
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 15:12 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Hát vajon miért, drága? Mert téged akarnak meghódítani! :)
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2009-06-27 13:04 isslac

Jujjj, nem lennék a helyedben :( Átérzem a helyzeted, én most hangyaporral behintettem a fal tövét, hogy a hangyák ne tudjanak bejönni, mert beszöknek a melegről :confused: Azt ajánlom, hogy na nincs is szíved kinyírni a dögöket akkor legalább olyan helyre vidd, ahonnan nem tud visszajönni.
Másik, hogy egy rovarirtóval megbeszéled a dolgot. Az a kérdés, hogy hogyan is jött be az a bogár. Nyitott ablakon? A fal repedéseiben? Az ajtón? Hogy kerülhet a parketta alá? Lehet, hogy a ház alól ásott fel odáig, de ha le van betonozva, akkor az útvonal másutt keresendő.

----------------------------------------------------------------
Akkor kell szeretnünk valakit amíg él,nem pedig amikor már halott...
www.darkisland.gportal.hu ( itt ismoon néven vagyok)

szo, 2009-06-27 15:14 Indi

Indi képe

Hogy az legyen az első mondata, hogy most akkor felkapjuk a parkettát? Na nem! Csak néztem, ahogy lerakták, de abba is belefáradtam, plusz a szobámat a feje tetejére állították, mindent ki kellett rámolnom, a könyveim még most is egy nagy káoszt alkotnak a polcokon... neeem! Akkor már inkább megvárom, amíg kimúlik, mert NEM TUD ÁTJÖNNI - miért nem érti meg?! De a parkettámat nem adom, egy éve gyűjtöttem rá (eddig olyan mély kussban volt, ezért külön szét tudnám tépni, azt hittük ebben az évben nem jön senki odaátról,és most, hogy megvan a nagy meló, elkezd nekem rágni?! Hát ne rágjon!)

Az első bogár, amit észleltem, az a bizonyos volt, ami berepült. Mert beengedtem. Nade most akkor egy életen át fogok szívni,mert egyszer melegem volt? Hol itt az igazság? De az biztos nem ment a parketta alá, lefüleltem, csak már arra nem emlékszem, hogy mennyi idő múlva... lehet hogy volt ideje elhelyezni pár aknát? És lehet, hogy ezek a halálra szánt dögök mint tojnak, mielőtt előjönnek meghalni? Ez a másik, amitól agybajt kapok! Kijön, kiviszem és másnapra halott!
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 15:33 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Most, hogy jobban meggondolom, ez nem az a fajta, ami laminált padlókat eszik? Nagyjából akkor szaporodtak el, amikor az is divatba jött. Tele volt vele a tv annak idején, hogy ezek a dögök laminált padlókat esznek. ;>
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2009-06-27 15:36 Indi

Indi képe

Nem, ez az a fajta, ami Sütiszörnyet eszik, sütistől mindenestől! Amit láttál, az volt az elő örs! Kezdhetsz félni :gonosz:
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 15:42 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Ah, azokat a Titi Cukrászda előtt vívott hősies diadal során végleg kiirtottuk. Ez a csata zárta le véres-tejszínhabos háborúnk végső fejezetét, és a bogárfaj teljes kipusztulásához vezetett. Még mutatóban sem hagytunk egyet sem. ;>
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2009-06-27 15:48 Indi

Indi képe

Hát, te tudod :gonosz: Azért egy lábjegyzetet hagyhatnál, amiben a DB további sorsáról rendelkezel :cool:
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 15:49 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Velem száll a sírba! ;>
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2009-06-27 15:56 Indi

Indi képe

Jól van :gonosz:
Akkor most megyek, utánanézek annak a szegény árva, unatkozó csokitortának... miközben az édes íz és a puha piskóta jólesően kényeztet,majd gondolok rád.

:shocked: amúgy egy rakás UFO-val vagyok körülvéve itt, kérdezem ebéd után a tortát, erre azt mondják, majd ha már sötét lesz... a gyertyák miatt! Csoda, hogy kivannak az idegeim?
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 16:15 Sütiszörny

Sütiszörny képe

NNNNEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!
A tortát ne!!! :|
Egyébként most van a szülinapod? Akkor ezennel boldog szülinapot kívánok neked! :) Majd megünnepeljük ezt is két hét múlva pénteken!
(EK: ciciz. :oops: Ilyen is lesz a bulin?)
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2009-06-27 17:35 Indi

Indi képe

Nem az enyém, én örökifjú vagyok :) De a hét bármely napján készen állok rá, hogy ünnepeljenek :cool:
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 15:26 Indi

Indi képe

Hangyák... a kertes ház nyári örömforrásai :evil:
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 14:29 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Nem vagyok biológus, de amit a képen mutattál az nem a nálunk közismert májusi cserebogár. Ellenben errefelé is van belőlük. Korábban én sem láttam egyet sem, de néhány éve, lehet akár 5 éve is, ahogy te állítod, a májusi, hagyományos cserebogár rajzás után jönnek elő nagy számban. Annyira nincs belőlük sok, mint a cserebandikból, de elég sok. Jóval kisebbek, kb fele akkora, mint az ismert cserebogár, de azért egy légyhez képest így is elég nagy, és hangosan zümmög. A kitin fedőszárnyuk is világosabb, mint ahogy a képeden is látható. Nem tudom mifélék ezek, és honnan kerültek elő, amikor azelőtt huszonakárhányévig egyet sem láttam, mostanában meg elszaporodtak. Éppen tegnap este dobtam ki egyet, ami a nyitott erkélyajtón át jött be a szobába.
Tényleg, milyen bogár ez? Dóri, Styra! Ez a ti asztalotok!
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2009-06-27 15:19 Indi

Indi képe

Fertőzött lettél Süti! Nálam is így kezdődött :( Én is kidobtam. Volt értelme? Nem! Jövőre majd megnézheted magad.

* mondtam én olyat, hogy májusi? Keleti, ez egy keleti cserebogár. Nem az a picike, nagyon világos, ami szintén cserebogár, de az sem májusi csak rokon, hanem egy bazi nagy dög, akkora, mint a májusi rokon, csak fehér foltjai vannak. Direkt kikerestem :cry: Rossz képet tettem volna be? Hát hol kicsi az? Majdnem életnagyságú a kép!Az egy monstrum... rosszabb, mint a róka, az legalább nem rág (mert nem hagyok neki esélyt).
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 15:19 Avion

Avion képe

Indi. Ez világos, nem akarod felszedetni az új parkettát.
De akkor amikor a régit felszedték miért nem szóltál valakinek, hogy írtsa ki a dögöket?
________________________________________________________________
A ma még rossz, de a holnap már az enyém lesz… és ma van holnapja a tegnapnak…

szo, 2009-06-27 15:24 Indi

Indi képe

Nem szedtük fel. Régire ment a szigetelés, és arra az egyszerűen lerakható (egy frászt volt amúgy egyszerű) klikkes laminált csoda. Ami gyönyörű :oops: és nem adom, sem bogarásznak, sem bogárnak!
Úgyis előbb döglik meg,mint én :gonosz:

De... azért sajnálom, hát hogy keveredhetett ilyen kalamajkába? Olyan hülye vagyok, már azt vizsgálgattam, hogy lehetne leoperálni a szegélyt, hogy ki tudjon jönni :cry: Mert le lehet, mindenre gondoltunk (festés), egy sínen fut a szegély, csak kipattintom és kész, de a szekrény mögött hallom, a könyveket meg még egyszer nem rámolom le fullra, az is hétszentség!
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

szo, 2009-06-27 15:29 Avion

Avion képe

Aham, értem. Szal nem szedted fel a régit csak rádobtad az újjat.
Na ez gáz.
________________________________________________________________
A ma még rossz, de a holnap már az enyém lesz… és ma van holnapja a tegnapnak…

szo, 2009-06-27 19:22 bellamaria

bellamaria képe

Sajnos nem értek a cserebogarakhoz :(. Erről is csak az a vicc jut eszembe, mikor két bogár szeretkezik, a harmadik pedig nézi. A negyedik odalép, és megkérdi tőle:.... :)

szo, 2009-06-27 20:05 Indi

Indi képe

Sebaj, lassan beletörődök :)
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

v, 2009-06-28 17:37 Crystalheart

És biztos, hogy a cserebogarat hallod és nem a szút? :D

v, 2009-06-28 18:26 Indi

Indi képe

Meglehetősen biztos vagyok benne, mit hallok. Bár egyszer azt hittem, a szomszéd kutya vonyít... aztán kiderült hogy nem. Nagyon nem. :lol:
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

v, 2009-06-28 10:51 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Na! Hogy van tovább a vicc? :!:
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

v, 2009-06-28 10:59 Avion

Avion képe

Jah, hogy tovább is van 8O
Én meg azt hittem, hogy nem értem a viccet... :roll:
________________________________________________________________
A ma még rossz, de a holnap már az enyém lesz… és ma van holnapja a tegnapnak…

v, 2009-06-28 11:29 Indi

Indi képe

Nem, nincs tovább, itt a vége! :gonosz:
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

v, 2009-06-28 11:58 Sütiszörny

Sütiszörny képe

De, de mit kérdez meg? Tudnom kell! :|
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

v, 2009-06-28 12:27 Indi

Indi képe

Így jártál :cool:

****

Nő: Jó volt a szeretkezés. Most fekszünk egymás mellett, elgondolkozva néz fölfelé. Aggódom. Vajon miről gondolkozik? Biztos a kapcsolatunkról. Ó jaj, ráncolja a homlokát. Biztos döntésre jutott. De nem szól. Csak összeszorítja ajkait. Mérlegel, számítgat. Biztos végigfut agyán, hogy már két éves a kapcsolatunk. Talán azt is észrevette, hogy egy kicsit meghíztam. Nem szól semmit. Csak néz felfelé szigorú arccal...
Férfi: Ott a plafonon az a légy. Mászkál. Vajon hogy a francba nem esik le?

-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

v, 2009-06-28 12:51 Sütiszörny

Sütiszörny képe

:D
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

v, 2009-06-28 11:42 isslac

Szerintem is ennyi a vicc ;)
A bogarak nem tudnak beszélni, ezért is ... .

----------------------------------------------------------------
Akkor kell szeretnünk valakit amíg él,nem pedig amikor már halott...
www.darkisland.gportal.hu ( itt ismoon néven vagyok)

v, 2009-06-28 18:46 Indi

Indi képe

Előbújt, kitettem a fűre. Legalábbis remélem, hogy azt tettem ki, amelyik napok óta szórakoztat és nem a macska szeretetcsomagjában érkezett. Más sem hiányzik, mint hogy rászokjanak a meglepetések szállítására! :gonosz:
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

v, 2009-06-28 18:59 Crystalheart

Hol bújt elő? :o Mármint ekkora hézagok vannak a parkettádon?

v, 2009-06-28 19:26 Indi

Indi képe

Nem, dehogy :) A parkettám egységes, hibátlan, még csak egy hetes. A bogár nem igazán alatta van, de hogy hol, azt meg nem mondom. Olyan még nem volt egyszer sem, hogy magát a fát rágták volna át. Mindig a falat. Hogy ez hol jött ki nem tudom, néha ránéztem, hogy mi a helyzet, semmit nem láttam, aztán egyszer csak ott állt! Gyorsan kitettem a szűrét. Most bogártalan vagyok. Olyan egyedül érzem magam :cry: :D
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

v, 2009-06-28 22:13 isslac

Lehet, hogy a falban tanyáznak? :?:
Ha képesek kis lyukakat rágni a falba, nem elképzelhetetlen, hogy kis odúkat is készítettek oda.

----------------------------------------------------------------
Akkor kell szeretnünk valakit amíg él,nem pedig amikor már halott...
www.darkisland.gportal.hu ( itt ismoon néven vagyok)

h, 2009-06-29 01:39 Crystalheart

Kétlem, hogy nagyon hatékonyan bontanának falat, hacsak nem rossz minőségű, esetlleg vályog az is. (De azt valahogy kétlem :D Igazából tanácstalan vagyok ezügyben.) A pajor még a bőrödet sem képes rendesen megszorongatni a csáprágójával.

h, 2009-06-29 09:33 Indi

Indi képe

Nem tudom miből van, de még áll :lol:
Azért én nem tesztelném mit tud és mit nem az a dög!
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

v, 2009-06-28 19:39 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Erről a fajról semmit nem tudok. Gyakori, polifág mezőgazdasági kártevő - valószínűleg ezért rág nálad. Gondolom a régi parkettben volt valami, fel kellett volna kapni, akkor kiderül.
(Ja, ha már kalló cserebogár: http://www.agr.unideb.hu/novved/Oktatas/tantargyaksegedletek/allattan/we...
Ennek fejlődik 4 évig a lárvája, ami lombosfát és feketefenyőt meg lágyszárúakat rág, ez specialistább, a többi cserebogárfaj generalista (mindet felzabál). Ez amúgy a legnagyobb fajunk, a keleti elmarad mögötte. Szóval ha ebből költözött be egy a parketta alá, akkor jól járt - öt éve volt egy nőstény, lerakta a pár száz petéjét, azok most mennek át imágóba.)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

v, 2009-06-28 20:14 Indi

Indi képe

Nem tudok dönteni, egyik sem szép :) Az enyém olyan 3-3,5 centis volt, elég sötét barna, fehér foltokkal. Akkor még pár évig számítsak rájuk?
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

v, 2009-06-28 21:10 Crystalheart

Hát ha szerencséd van, idén lesznek utoljára. És amúgy meg nyomd agyon, ha találkozol egy egyeddel, jót teszel az emberiségnek vele. :D

h, 2009-06-29 09:34 Indi

Indi képe

Nem tudom megölni :( Mindig elhatározom, de a döntő pillanatban megsajnálom. :roll:
-----
Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít.

p, 2016-07-15 16:28 Nócika

Segítség!! Segítség!! Ugyanez a gond nálunk is! A mi házunk vályog, a nyamvadék keleti cserebogarak pedig a parketta szegőléce alatt fúrnak, sőt, már az előszobában is, ahol csempe van... Iszonyúan idegesítőek. Milyen vegyszer használható ellenük. Az udvarban is felfedeztünk több, hüvelykujj vastagságú lyukat, valószínűleg abban lazulnak. Mindent megteszek, csak fejezzék már be a házunk tönkretételét!

Apropó letépett fej... Az egyik, szegőléccel nem borított falrészből kibuggyant egy ilyen. Kiderült, hogy egy másik bogár tolta hátulról kifelé. Valószínűleg megehette. Bláh...