Bevezetés és Misandel világáról röviden

 Legmélyebb tiszteletem mindenkinek!

Az én nevem Jeffrey Moon és ez a legelső bejegyzésem a Karcolaton. Nagyon szeretek írni, voltak kisebb és nagyobb szárnypróbálgatásaim, amiket nagyon kevesen láttak, és nem is tudtam őket befejezni.

Nemrégiben ismét támadt egy csomó ötletem és ihletet is kaptam sok helyről. Életem első térképét is sikerült megcsinálnom és hanyag eleganciával felcimkéznem.
 

Az általam készített térképet itt találhatjátok meg.
 

Mint azt láthatjátok, Misandel világa nem mondható kicsinek, éppen ebből az okból kifolyólag nincs is minden államformája kidolgozva, csak és kizárólag a helyük adott. Mitológiájáról a későbbiekben próbálok majd valamit írni, bár körvonalakban már látom a végeredményt. :)

Remélem senkit nem tartottam fel.

Tisztelettel
JM

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

v, 2013-10-27 12:19 AvatáR

AvatáR képe

nem tok privát üzenetet küldeni senkinek :( honlapos hiba?
:(

"A két legerősebb harcos a Türelem és az Idő"

v, 2013-10-27 13:26 craz

craz képe

Igen. Jelenleg én sem tudok. :(

- - - -
"Igyál, e nedv hűs, mint a - mámor,
s nincs seb, mit heggel nem takar,
igyál, testvér, e mély pohárból,
csupán az első korty fanyar."

v, 2013-10-27 16:22 Sren

Sren képe

Ezek különálló történetek, vagy összefüggő történetfolyam? Ha utóbbi, ajánlom figyelmedbe ezt:
http://karcolat.hu/cikkek/hirek/regenyreszlet_helyett_elbeszelesek
Ha előbbi, akkor elnézést, nem mentem rá a linkedre, sajnos időhiány okán egyszerűbb, ha kérdezek.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

v, 2013-10-27 17:58 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Különálló történetfüzér, amit esetenként (csak) a karakterek kötnek össze.


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

v, 2013-10-27 18:17 Ovidius

Ovidius képe

Kellemesen megalkotott világ, bár ezért a pixelszámért bizonyos felületeken az adminok letépnék a füledet (is)...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

v, 2013-10-27 18:29 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Igen, elismerem a felület túlzott méretét. :P


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

v, 2013-10-27 18:35 Gucs

Említetted, hogy sok helyről jött az ihlet. Kíváncsi lennék, pontosan honnan, ugyanis a térképeden lévő Dwemer név nekem nagyon ismerős. :)

v, 2013-10-27 18:40 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Nos igen, sok volt a Skyrim, de semmi köze nincs az ottani fajhoz, csak névhiányból került oda.

Ugyan a fent említett játék gyújtotta be a gyutacsot, de a puskaporos hordóban megbújnak Gyűrűk Ura, Trónok Harca származékok is, hígításként pedig Csillagpor és Tintaszív is előfordul.

Szeretnék valami ízt David Gemmel műveiből is (főleg a Drenai Saga-ra gondolok itt) és valós események és karakterek lesznek a kiindulópontok.


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

v, 2013-10-27 18:45 Gucs

Akkor jól gondoltam. :) Rendben van, de ha később szeretnél a saját világodban játszódó novellákat, regényeket publikálni, akkor mindenképp változtasd meg az ilyen neveket.

v, 2013-10-27 18:47 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Úgy lesz, köszönöm a tanácsot! :)


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

v, 2013-10-27 19:43 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Módosított (főleg politikai) térkép.
Kicsit elnagyoltabb.

http://img855.imageshack.us/img855/8799/b525.jpg


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

h, 2013-10-28 12:01 AvatáR

AvatáR képe

a jhiddish az egy nyelv, azt is változtasd meg.
itt egész jó generátort találsz, akár birodalmak neveihez IS:

http://www.namegenerator.biz/

:)

"A két legerősebb harcos a Türelem és az Idő"

h, 2013-10-28 12:44 Ovidius

Ovidius képe

Kicsit óvatosabban bánnék helyedben emberi kultúrák, közösségek és szimbólumok átvezetésével egy beszélgetés (vita?) területére. Ez még annál is kényesebb és tisztelendőbb része emberi világunknak, mint ami alapvető módon elképzelhető. A kis alkotás írója leírt egy szór, amit nem biztos, hogy pontosan ért, a hozzászóló pedig nem nézett utána, hogy ez valóban az-e, amire gondolt az író.

És akkor egy meghatározás:
"A jiddis nyelv neve a zsidó nép német nevéből (ném. Jude > jid. jid ’zsidó’) származik, és mint ilyen, először 1597-ben tűnik fel az irodalomban. A külvilág, a nagyfokú német nyelvi affinitásra való tekintettel, a jiddist szinte a legújabb időkig „zsidó-német” (ném. Judendeutsch v. Jüdisch-Deutsch, ang. Judeo-German) néven tartotta számon. A jiddis nyelv beszélői ősi örökségként őrizték meg a héber-arámi nyelvi szubsztrátumot. A jiddis nyelvet is jiddis–héber-arámi szóval mameloshnnak, ’anyanyelvnek’ hívják a loshn-koydeshnek, azaz ’szent nyelvnek’ nevezett héberrel szemben. Különösen nagy a jiddisben a héber-arámi jövevényszók száma, nemcsak a liturgikus szókincsben (például shoyfer ’[szertartási] kürt’, shames ’templomszolga’), hanem az élet valamennyi területén (vö. eytse ’tanács, ötlet’, moyre ’félelem’, ponim ’arc’ stb.), sőt a névanyagban (Dovid ’Dávid’, Soré ’Sára’) is. De a grammatikából sem hiányoznak a héber-arámi elemek."
Ezt csak azért írtam ide a wikiből, hogy óvatosabban bánjon mindenki olyan meghatározásokkal, vagy véleményekkel, ami nem pontos, és bánthat másokat.

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

h, 2013-10-28 14:36 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Tudatos névválasztásról van szó. :)

Ahogy a mi kultúránknak része egy vízözön-történet, úgy ennek is lesz egy nem teljesen egyező, de azonos horderejű isteni katasztrófája. A Jhiddish nép az első túlélők nemzettségeként tekint saját magára.

De ha már ez szóba került:
Semmilyen aktuálpolitika vagy valláskritikai dolgot nem tervezek ezekbe a művekbe belefoglalni, mindössze megadni a Föld kultúrköreinek Misandel-beli megfelelőjét.
Így lesz a Li-ik emírség az Iszlám kultúrkör és civilizáció, a Thaig Szövetség a nyugati, A jhiddish nép az izraelita kultúra itteni megfelelője (elismerem, hogy ebben az érvelésben Ikathos picit kilóg, de az egy letűnt nép romjaira épülő börtönsziget. Ezzel még szeretnék kezdeni valamit! :) )

Minden esetre köszönöm az észrevételeket. :)


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

h, 2013-10-28 16:25 Ovidius

Ovidius képe

A baj, hogy ez a felület is (sajnos más is...) komoly technikai gondokkal küzd, ezért nem tudok ide varázsolni egy mosolygó szmájlit... DDD

Az előbbi hozzászólásom, bármilyen fura, de nem neked szólt. Az elhelyezés megmutatja, kinek.
Semmilyen problémám addig nincs, amíg ki nem emelik valamilyen okból egy kultúra jellegét a többi közül, mégpedig félreérthetően...

Van egy megközelítése életünknek, amelyben részemről nincsen semmilyen intellektuális pardon.
Mivel fiatalok vagytok, erősek, tele energiával...találjátok ki mire gondolok, hogy kevesebb hibába fussatok bele majdani életetek során.

Ami a névválasztást illeti... Még egészen kiváló irodalmárok sem tudják sokszor elképzelni, hogy eredeti alkotásként kezelt motívumaik mennyire a mélyben létező archetípusokként leledzenek...

Idézlek:
"(elismerem, hogy ebben az érvelésben Ikathos picit kilóg, de az egy letűnt nép romjaira épülő börtönsziget. Ezzel még szeretnék kezdeni valamit! :)"

Kedves Holdgyermek, a Jóni tengerben van egy kis sziget, amely két betű különbséggel (egy csere, egy váltás...) azonos névvel rendelkezik, mint amit te börtönszigetnek szánsz...és európai kultúrtörténelmünk egyik csodálatos, mitikus alakja volt ott király, mielőtt isteni erők elszólították volna, vagy két évtizedig tartó útjára...

Most kerül(t) kiadásra magyarul a 20. század második felének egyik legkülönösebb, és a klisékkel való szakítása miatt (is) legremekebb, formabontó fantasyja. A Mitágó erdő, Robert Holdstocktól. A probléma vele, hogy ez huszonkilenc év után történt meg...

Javaslom, hogy olvasd majd el, mert sokat fog segíteni majdani írásaid megalkotásában...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

h, 2013-10-28 16:33 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Az Ikathos név előbb volt, mint a kultúra-hozzárendelés. ^^
Elismerem, baki szaga van. :)

Ettől függetlenül lehet egy letűnt kor letűnt népe, melyet nem akarnak olyan szinten tisztelni, mint mi a valós megfelelőjét. :)


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

h, 2013-10-28 17:22 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Jó, de ez akkor is kettős mérce. Ezt ne számítsuk úgy, de a Jhiddish az utalás. Én a helyedben azért ezt átgondolnám, bármennyire is előbb volt meg a név.

_____________________
Dr. Bloody Dora

h, 2013-10-28 17:53 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Megfogadtam a tanácsodat. :)

http://img18.imageshack.us/img18/3733/9opr.jpg


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

h, 2013-10-28 16:34 A. G. Stone

A. G. Stone képe

Egyébként milyen progival készítetted a térképeket? Nagyon jól néznek ki. :)

h, 2013-10-28 16:42 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Köszönöm! :)

Kontinensek: Gimp
Minden más, Photoshop

http://www.youtube.com/watch?v=8qUFyy00Haw


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

h, 2013-10-28 19:24 Lao-ce

Lao-ce képe

Szia!
Oké, ez egy blog, de tényleg kíváncsi vagyok rá, hogy mi a célod vele.
Ne értsd félre, egyáltalán nem zavar! Csupán érdekel, hogy mit vársz a posztodtól, mert azért az nem megszokott, hogy egy-egy szerző az ilyen szinten kezdeti fázisban lévő művét "publikálja".

_____________________________________________________________________________

"Lásd meg a bonyolultságban az egyszerűséget!" Lao-ce
"Adj valakinek hatalmat, és megtudod ki ő."

h, 2013-10-28 19:33 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Szervusz!
Mondjuk úgy, hogy szárnypróbálgatás. :)
Számomra teljesen új dolog, hogy térképet készítek. Sőt. Egyáltalán egy új világot teremtek.

Ki akarom magam próbálni, hogy milyen megkötések nélkül (értsd: nem egy kész világ kész szabályai szerint) alkotni.
Szerettem volna nagyobb terjedelmű regényt írni, de nem volt türelmem vagy ötletem két fontosabb történés között egy egyenletes átmenetet megfogalmazni, ahol a karaktereket is megismerhetjük.

És félreértés ne essék: Ez csak egy térkép. :)
A benne lévő dolgok még (egyelőre) nincsenek kőbe vésve. Egyelőre a vallási/mitológiai részét szeretném bemutatni egy-egy fontosabb karakter elmesélésében.Ez akár egy állam berendezkedését is jelentheti, amit a karakter egy órán tanul.

Vannak kitűzött céljaim vele, de mondjuk úgy, hogy nincs komplett kifutása. Nem lesz egy (előre látható) THE END felirat kirakva, amíg úgy érzem, van mit beillesztenem.

Reméltem választ adtam a kérdésedre! :)


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

h, 2013-10-28 19:42 Lao-ce

Lao-ce képe

"Reméltem választ adtam a kérdésedre! "

Nem igazán.
Mi abban az önmagad kipróbálása, hogy rajzolsz egy térképet, majd azt közzé teszed?
Ha majd ezt a térképet megtöltöd tartalommal, és azt publikálod, akkor "kipróbálod önmagad".
Nekem ez olyan, mintha azt mondanád, hogy szeretnél festeni, majd ide teszel egy képet egy egyenes vonalról, amit te húztál, és azt mondanád, hogy ezzel most kipróbáltad magad.

( Még egyszer: ne érts félre! Nem kötekedni akarok, de tényleg érdekel a motivációd, az, hogy milyen reakciókra, visszajelzésekre számítasz. Megerősítést szeretnél, vagy segítséget az ötletmorzsáid kidolgozásához?
Ha úgy érzed, hogy bántó amit írok, szólj, és befejezem! Addig úgy tekintek a párbeszédünkre, mint egy interjúra.)

_____________________________________________________________________________

"Lásd meg a bonyolultságban az egyszerűséget!" Lao-ce
"Adj valakinek hatalmat, és megtudod ki ő."

h, 2013-10-28 19:53 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Nem érzem bántónak. :)

A motiváció lényegében az, hogy első alkalommal mutatom meg a munkámat egy olyan közösségnek, ami nem ismer. Akiket ismerek, azt mondják, hogy nem rossz, amit csinálok, de ezen az időszakon úgy érzem, hogy túlléptem.
Szeretném megtudni, hogy mennyire vagyok jó ebben, ezt pedig pártatlan (engem nem ismerő) olvasóktól szeretném kapni. Ez azt vonja maga után, hogy én minden reakcióra kíváncsi vagyok. Hol jó, hol rossz, hol részletes, hol elnagyolt és hasonlók.

Térképes-festős hasonlatodat kiegészítendő:
Én inkább úgy tekintek erre a térképre, mint egy leendő festmény körvonalaira. Elnagyoltan, de képet ad valamiről, látható, hogy milyen arányokkal, objektumokkal tervez előre.
Ez majd kiegészül finomításokkal, színekkel, apróbb részletekkel.

Ez a térkép is ilyen. Körvonalat (ha jobban tetszik), elnagyolt keretet ad annak, amit szeretnék a világgal megosztani.
Most csak a színek keverésénél tartok és igen, még nem tiszta, hogy minek milyen színe lesz.


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

h, 2013-10-28 20:03 Lao-ce

Lao-ce képe

"Nem érzem bántónak. :)" - Remek! Nincs is benne bántó szándék.

De miért érzed úgy, hogy a kész ( vagy általad késznek gondolt) festmény helyett, már az első ecsetvonást is meg kell mutatni?
Ebből egyszerűen nem lehet megállapítani, hogy mennyire vagy jó. Egy "egyenes vonalat" gyakorlatilag mindenki tud húzni, ebből nem lehet semmilyen következtetést levonni.

_____________________________________________________________________________

"Lásd meg a bonyolultságban az egyszerűséget!" Lao-ce
"Adj valakinek hatalmat, és megtudod ki ő."

h, 2013-10-28 20:04 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Mert újonc vagyok és nem tudom, mit kell csinálni! :D


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom

h, 2013-10-28 21:26 Ovidius

Ovidius képe

"Szerettem volna nagyobb terjedelmű regényt írni, de nem volt türelmem vagy ötletem két fontosabb történés között egy egyenletes átmenetet megfogalmazni, ahol a karaktereket is megismerhetjük."

Van arról elképzelésed, hogy mit jelent ez a mondat?!
Azt, hogy elképzelésed nincs, hogyan kell egy regényt írni. Azt pedig, hogy mi egy regény, az itt lévő szerkesztők jobban el tudják mondani. Én nem vagyok szakember ebben, csak olvasni szoktam. De azért el tudnám képzelni, hogy egy komplett, regény méretű művet először fejben össze kell rakni ahhoz, hogy bármilyen módon elindulhass. Ráadásul egy önálló, szuverén világot akarsz bemutatni. Itt a legnagyobb hiba, amit el lehet követni, ha bármely eleme nincs összhangban a többi résszel. Olvastam már pár szerencsétlen alkotást, amelynél ez csapta agyon az egészet.
A másik dolog. Általában szerencsésebb rövid, kevés szálon futó történetekkel kezdeni, hogy kialakuljon a stílus és a történetszerkesztés képessége.

Van egy javaslatom... Próbáld megszerezni Lin Carter: Tolkien és a Gyűrűk Ura világa című könyvét. Ez egy ragyogó elemző mű arról, hogyan alkotta meg Tolkien Középföldét.
Sok fontos és izgalmas szakmai elvet lehet belőle megtanulni.

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

k, 2013-10-29 06:26 Dokesz

Dokesz képe

Szia

Kezdetleges térkép ezt még kár volt megosztanod. Tolkien térképeiben rendesen el lehet mélyedni, ha már említetted tekintsd követendő példának. A saját világodban te osztod a lapokat, nehogy má' beleszóljanak a névválasztásaidba! Plagizálni viszont nem érdemes, ezért mondtam hogy korai volt publikálnod. Így csak szétcincálják a kritikusok, meg mindenfajta himi-humi párhuzamokat vonnak valós vagy valósnak vélt dolgokkal. Aztán addig befolyásolnak hogy kiesel a saját világodból és rázuhansz egy "közhelytörmelékkupacra"!

"Vihar hátán, sasok szárnyán
Hangunk messze elszáll"

k, 2013-10-29 06:44 Jeffrey Moon

Jeffrey Moon képe

Szervusz!

Több változtatás nem lesz és a térkép azért kezdetleges, mert életem első térképe! :D
Én minden kritikát szívesen fogadok és amit érdemesnek tartok megváltoztatni, azt meg is változtatom.

Attól, hogy néhány nevet elsőre nem találtam el, vagy nem közvetítik azt az üzenetet, amit szerettem volna, hogy közvetítsen, semmi gond, új leosztás (ha már én vagyok az osztó :)).


Nem vagyok szerző. Csak egy hülyeségeket összeíró ember...

Verejték és fájdalom