Szüvellő, téged választalak! - avagy pokémon-nevet a gyerekeidnek!

http://444.hu/2015/01/09/moka-ozora-gesztenye-uj-magyar-noi-nevek-kerult...
http://vastagbor.blog.hu/2009/05/30/uj_engedelyzett_magyar_utonevek
http://civishir.hu/eletmod/te-jo-eg-itt-vannak-az-uj-keresztnevek/010512...

Oké, tegye fel a kezét, aki Amondónak vagy Balzsamnak nevezné el a lányát. Esetleg Daltonnak vagy Bertonnak a fiát. (Daltonról a vadnyugati banditák jutnak eszembe, Bertonról a Solaris megkattantnak nyilvánított pilótája.)

Akinek ez nem elég, válogathat innen is:
http://felelosszulokiskolaja.hu/index.php/babanevek/anyakonyvezheto-lany...
Appia... (Via Appia? Ha már utakról nevezik el a gyereket, miért nem mindjárt Emhetes?) Kerszcencia, Krimhilda, Prudencia, Psziché.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

cs, 2016-02-25 17:30 Roah

Roah képe

Hát igen. :DD

Marlonbrandó után simán jöhet az Edvárdkálen is.

http://www.birbin.mystica.hu/vicces-nevek.htm

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2016-02-25 18:07 A. Dixon

A. Dixon képe

Fel vagyok háborodva!
Hoszé-Ármándó, a kedvenc nevem nincs a listán!

Az otthonka az emberi test fóliasátra. 110% nejlon, minden ellen véd, az atomtámadást is lepergeti. - Bödőcs Tibor

cs, 2016-02-25 18:09 Para Celsus

Para Celsus képe

Pikachut és Brúszlít sem találom... :D


"The Rainmakeeeer!"

cs, 2016-02-25 18:14 A. Dixon

A. Dixon képe

De ha Eszmeralda lehet, akkor Hoszé-Ármándó miért nem?
A Babetta a legtutibb női név! :)

Az otthonka az emberi test fóliasátra. 110% nejlon, minden ellen véd, az atomtámadást is lepergeti. - Bödőcs Tibor

cs, 2016-02-25 18:26 Para Celsus

Para Celsus képe

Csak ha egy férfi azt mondja: "Babettával járok", bunkóság visszakérdezni, hogy nővel vagy mopeddal? :D


"The Rainmakeeeer!"

p, 2016-02-26 04:31 Dana

Dana képe

Amikor édsanyám várandós volt a testvéremmel, mindig a vezetéknevével együtt emlegette a gyermeket a pocakjában. XY így, XY úgy. Aztán egyszer jól meg is kérdezték: és mi lesz a kislány kersztneve?

***
"I'm blackening pages, but I don't know if it's writing." -- Leonard Cohen

cs, 2016-02-25 18:23 Sren

Sren képe

Bocs, de erről Hofi zseniálisa jut eszembe: Hozé Don Padrafos... :D

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2016-02-25 18:33 Roah

Roah képe

:DDD

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2016-02-25 18:07 Para Celsus

Para Celsus képe

Nem gondolnak a szülők arra, hogy Sellőből lehet, hogy egykilencven magas, nyolcvan kilós nő lesz? Vagy Herkules hatvan kiló with waságy férfivá cseperedik?
Vagy hogy Oráliát tuti, hogy pornósnak fogják csúfolni az osztálytársai? :O


"The Rainmakeeeer!"

cs, 2016-02-25 18:20 Roah

Roah képe

Az hagyján! :D

A tréfás nevek listájában találtam egy ilyet: Apró Orália.

Nevettem, persze, de valójában...? Csórikám...

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2016-02-25 18:10 Ovidius

Ovidius képe

Igazából nem lenne gond, ha lenne értelmük... :D

- Amondó... höhö, ez végül is egy szófordulat... a`mondó vagyok...
- Balsam... Giuseppe Balsamo Cagliostro grófjának alteregója volt, vezetéknév...
No meg a "balzsam" egy ősi kifejezés a krémalakú gyógykenőcsre... megette a fene így...
- Dalton nemcsak a banditák... John Dalton brit fizikus és kémikus a modern atomelmélet
első megalkotója. Végül is vezetéknévként létezik.
- Kerszencia talán a Crescencia utódja... Széchenyi István feleségének neve volt.
- Krimhilda germán mitológiai név. Attila hun király második felesége (ő ölte meg Attilát).
Elmegy...
- Prudence viszonylag ismert (no nem sűrűn) angolszász női keresztnév...
- Pszichét pedig tudjuk..., csak fura magyar keresztnévként...

Tulajdonképpen a sznobizmus is egyfajta alkotó erő...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

cs, 2016-02-25 18:28 Para Celsus

Para Celsus képe

Valahol olvastam a Szkillát, mint női nevet. Kínosan emlékeztet a Szküllára (latinosan Scylla), az Odüsszeuszból. Ki a fene nevezi el a lányát egy tengeri szörnyről?


"The Rainmakeeeer!"

cs, 2016-02-25 18:19 Sren

Sren képe

Rendes’ le vagyok maradva, én még a Sárközi Dzsesszikákat meg Dzsenifereket próbálom emészteni, sok év óta, eredménytelenül.
De akad mostanában sok Azbetá is az Erzsébet helyett stb… És máris kész a félreértés, ha épp úgy van, hisz ezen a ponton már nemzetek neveiről beszélünk, aztán próbáld te elmagyarázni, hogy tényleg elfogulatlan vagy, csak épp furán cseng a fülednek, na.

És próbáld ezek után azt mondani, hogy valójában a kitalált fantasy- (törp-, elf-, vámpír-, harrypotter-, hellokitty- és ezek szerint manapság már pokémon-) nevekkel sincs bajod, mert ÖNMAGUKBAN akár még hangzatosak is lehet(né)nek. Próbáld csak. Igazából viszont annyi benyomás fűződik hozzájuk alaphangon, ami már tényleg „aúvazze, ez komolyan fáj!” kategória. És az embernek nem annyira az alaptól őszül a haja és sárgul a fikusza, hanem mert tudja, hogy közönséges manipuláció az egész.

A nemzetek neveinek legalább még VOLT közük úgy egymáshoz, mint a nyelvekhez és a nyelvek történelméhez.
De ezek a légbőlkapott baromságok, na nemár…

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2016-02-25 18:35 Para Celsus

Para Celsus képe

Persze, rengeteg név került át más nyelvekből/mítoszokból/irodalmi művekből a nevek közé, mindig is alkottak új neveket - Arany, Vörösmarty pl. - de ez a mennyiség és intenzitás... Persze, lehet, száz év múlva a Dzsekszon és a Ronaldó is tősgyökeres, magyar névnek fog hatni.
(Azért én nem fogom Oráliának vagy Dzsindzsernek hívni a gyerekeim.)


"The Rainmakeeeer!"

cs, 2016-02-25 18:41 Roah

Roah képe

Nintendo és Kazetta?
Norisz? Brútusz?

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2016-02-25 18:43 Para Celsus

Para Celsus képe

Kerouac és Burroughs :D Ebből nem engedek! :D


"The Rainmakeeeer!"

cs, 2016-02-25 18:50 Roah

Roah képe

Neeeh! :D

Nem tudom, miért hüledezek, amikor a komplett Gyűrűk ura stáblistát használják; Frodo, Gandalf - ez hogy hangzik: Nagy Gandalf vagy Kis Gandalf? Nagy Csavardi Samu?

Akkor lesz majd Gúgl, meg Ímél, nincs határ.

Ezek után novellákban, sztorikban mehet már bármi, tényleg, szó szerint bármi.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2016-02-25 18:56 Para Celsus

Para Celsus képe

Épp ez a fura, hogy novellákban nem lehet, mert azt mondják, az sok, az életszerűtlen... Mint pl. a múltkor két kiscsaj egy tömegközlekedési eszközön fogódzkodva beszélgetett:
"- Juj, hol talizzunk akkor?
- Tudod, van ott a Duna partján, a Kossuth téren az a tornyos, nagy kastély..."
Ha ezt leírjuk, azt mondják, sok, vegyél vissza... :D

(Madonna? Nikiminázs?)


"The Rainmakeeeer!"

cs, 2016-02-25 18:58 Roah

Roah képe

Vagy szintén ugyanezen helyszínen ismerős barinője azt hitte, hozzáraknak ehhez az épülethez valamit, mert fel van állványozva. :D

Akkor nincs is min meglepődni - alig várom, hogy az első kis Fészbúkok világra-jöjjenek...

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

cs, 2016-02-25 19:24 Sren

Sren képe

Sztívenking!

Hagyjuk is…

Egyébként Molnár Éva – istenem, milyen szép, egyszerű neve van, az ég megáldja – már sok-sok (tizensok) év előtt alkotott egyik Vis Vajor-regényében ilyen név-kalamajkát. Főhősnője ugyanis épp azon agyalt, hogy Görögországban járván milyen hangulatos, szépen csengő volt számára az úton-útfélen felcsendülő görög köszönés: Kalimera! Még női névnek, leánygyermek nevének is beválna, amilyen gyönyörű, lágy hangzása van! Párja azt felelte: oké, meg lánynévnek mehet a Szajonara is, de ha fiú lesz, akkor legyen férfiasabb, mondjuk Ou Revoir, vagy netán ő lesz a kis Auf Wiedersehen (és persze szétröhögték az egészet).
Egyszeri poénnak – anno – elment. Azóta jócskán túllőtték a Láthatatlan Keresztapák a dolgot.

Note: nem tudom, be merjem-e vallani, hogy szintén anno, amikor Kóbor János Léna névre kereszteltette a lányát, az viszont tetszett. Bocs. Szép, egyszerű, mittomén… Ellentétben a gyerekkoromban divatos Izaurával, mely csakis az akkoron futó Szent Sorozat – bizony, régen, régen kezdődött a név-hajcihő! – főhősnője neve miatt nyert magyar keresztnév-jogot…

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2016-02-25 19:08 Kentaur

Kentaur képe

Ilyenkor mindig eszembe jut a Fiumei úti sírkert egyik "lakója", Buzzi Bódog, aki kb. 150 éve hunyt el, akkoriban szerintem nem volt gáz a neve, de mi lett volna vele manapság...
Ismertem amúgy egy mély-magyaros házaspárt, a fiuk neve Göncöl lett, ez még nem is olyan rossz. Mármint a név.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

cs, 2016-02-25 20:24 A. Dixon

A. Dixon képe

Buzási családot ismertem, ők Buziról módosítottak. Nem kérdeztem az indokot. :)

Az otthonka az emberi test fóliasátra. 110% nejlon, minden ellen véd, az atomtámadást is lepergeti. - Bödőcs Tibor

cs, 2016-02-25 19:24 Pyrrhusz

Pyrrhusz képe

RAGNAR forever.
Viking neveket a fiúknak, olaszost a lányoknak.
W-vel miért nincs név? Küzdjünk együtt a Woody elfogadtatásáért!
Vagy, lehetne mondjuk: Karcolatka. Unisex név, itteni felhasználók gyermekeinek.
Szerintem meg a beszélő nevek az igaziak, amilyenek például az indián törzseknél voltak, vannak, sokkal jobban kifejezik a név viselőjét, mint egy unalmas Balázs vagy Brigi, szóval azt kellene bevezetni...

- "Az örökkévalóság nagyon hosszú. Különösen a vége felé." -Woody Allen

cs, 2016-02-25 19:29 Sren

Sren képe

"Legyen hát ő a kis Dolcsevita." :D
(Pyrrhusz, isten vagy! Erre a hétre a tiéd a Hét Dumája-díj. Karcka! :D)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2016-02-25 19:32 A. Dixon

A. Dixon képe

Ha már beszélő nevek:
Ismerek egy Szőke Katalin nevű leányzót, gyönyörű természetes hollófekete haja van, valamint Barna Helga ismerősöm szintén szőke. :)

Az otthonka az emberi test fóliasátra. 110% nejlon, minden ellen véd, az atomtámadást is lepergeti. - Bödőcs Tibor

cs, 2016-02-25 19:51 polgarveronika

polgarveronika képe

Cserna Szabó András egyik novellahősének neve Kettő, a az öccse pedig Három.
Innentől kezdve határ a csillagos ég. Én a Végtelent már lefoglaltam.

Üdv. V.
(ismertem valakit,aminek a vezeték neve olyan volt, hogy kénytelen volt 18 éves korában Onódi- ra változtatni -- a szüleit úgy látszik nem zavarta, sőt apuka tán büszke is lehetett, milyen férfias nevet örökölt)

 

_______Tertium non datur ______

p, 2016-02-26 07:22 Niszel

A múlt század Amerikájában is "felszabadították" a névhasználatot.
Ott rengeteg kislánynak fiú nevet adtak a szülők. A korban velük együtt élő nemzedék ettől kiakadt.
Hogyan festene mondjuk Bajor Lacika, aki voltaképpen nőnemű. Ott ez történt.
Aztán a későbbi nemzedék ebbe már beleszületett, így nekik ez természetessé vált.
Azóta minden adatlapon a név mellett fel kell tüntetni a nemet is.
Az internet egy-egy honlapján, vagy az amerikai típusú önéletrajzban mindig válaszolni kell a nemet illető kérdésekre.
Ez lett belőle.
Alpok eredetileg férfi név, mint ahogy Kárpát is. Mi földrajzot csináltunk az elődökből, és nem tanítjuk kik voltak ők. Erre azért haragszom egy kicsit.
Őr férfi volt, ma másként, cselekvésként "őrizzük" a nevét. Arthúr király lányába volt szerelmes. Diana, ma egy cukor neve is. stb.
Ha tudjuk, hogy Kárpát férfi, akkor milyen hallgatni Kárpát Ilona nevét. Dédszüleim ezen lilára röhögték magukat.
Viola pl.: férfi, Vi a név ola kis ház, disznóólat jelent. Totál kiakadt a családom, mikor ezt a nevet meglátták a naptárban.
Úgy tűnik minden időnek megvan a maga hülyesége. ( Apropó, Hülye is egy férfi volt.)

p, 2016-02-26 17:54 Kentaur

Kentaur képe

A "férfi nevet a nőknek" már elég régen megy Európában is, ahol például egy rakás nő mászkál egy olasz férfi névvel, melynek a jelentése is férfi, férfias, és magyarra lefordítva az Andrásnak felelne meg. De hát "a" ra végződött, így jó kis közép-európai szokás szerint nem lehetett más, csakis női név. Így lett belőle Európában az András női párja. Igen, ez az Andrea.
Aztán vannak belőle furcsaságok multikulti környezetben, ahol teszem azt két Andrea van, az egyik férfi a másik meg nő. :-)

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

p, 2016-02-26 18:35 Niszel

És jött hozzá még nagy rakat feminista mozgalom.
Apám gyerekkorában nem látott nadrágos nőt.
Mindig szoknyában kellett járnom. A nadrág volt a nevek párja.:)