Már semmi sem szent?!

Az élmény friss, nézzétek el nekem, ha bakizok írás közben.

A mai délelőtt végre az enyém lehetett. A család lelépett, a macsekok punnyadtak a kanapén. A napfény úgy sütött be az ablakon, mintha tavaszi lett volna. Sőt! A gépet is egyedül bitoroltam reggel. Nem kellett senkinek könyörögnöm, hogy szakadj le a „mu”-ról, meg hogy most nincs”rezetelés”.

Az időjárás, a nyugalom, és a hangulatom is adott volt ahhoz, hogy pakolásszak, eltüntessem a gyűrött csomagolópapírokat, felseperjem a karácsonyfa lehullott tűleveleit.

Éppen a fürdőszobában ügyködtem, amikor valami furcsa zajra lettem figyelmes. Zajra? Rohanásra. Mindkét cicánk felugrott a kanapéról, végigrohantak a nappalin, az előszobán, és a bejárati ajtónak ütköztek.

Kiléptem a helyiségből, és döbbentem láttam, amint a két állat testmérete többszörösére dagad. A szőrük égnek meredt, különösen a farkukon. Farkuk hasonlított a tollseprűhöz. És az a hang…a hang a gyomrukból. Mintha nem e-világi macskák lettek volna. Ha nem látom a saját szememmel, el sem hiszem, hogy ez a borzalmas morgás belőlük jött.

A következő pillanatban már azt hallottam, hogy pufidzseki súrlódik az ajtóhoz. Hangtalanul, szinte osonva odamentem az ajtóhoz, és kilestem a kukucskálón.

Fekete kabátjának a kapucniát a fejébe húzta, és úgy festett, mint valami hóhér. Halálra rémültem.

Valószínűleg – szerencsémre – a betörő is. A cicáink szüntelenül morogtak. A nagyobbik oroszlánként járkált az ajtó előtt, farkát lassan, feldúltan csóválta. (Szerintem a folyosón rostokoló férfi, nem tudta beazonosítani, hogy milyen állat lehet a lakásban)

Macskáink évek óta velünk élnek, és még soha nem láttam őket ilyennek. Gyanítom, ők tisztán érezhették, hogy aki az ajtó mögött áll, az valami nagyon rosszat akar. Ösztöneik tökéletesen működésbe léptek.

Én leblokkoltam. Teljesen. Óriásit hibáztam. Kiabálnom, improvizálnom kellett volna. Úgy, ahogy a két macskánknak.

A betörő nem tudta eldönteni, hogy a lakás üres-e, vagy sem. Habozott. Vagy tíz percig. Tíz rohadt percig. Ez biztos.

Olyan halkan, amennyire csak bírtam, belopakodtam a nappaliba, és a páromat hívtam. Amikor meghallottam a hangját, eltörött a mécses. Zokogásban törtem ki, és csak annyit tudtam kinyögni, hogy valaki itt van az ajtóban…

Miután hazaértek végre, még mindig sírtam. Enyhe sokk volt talán? A családfő végigrohant a tizenöt emelet magas épülettömbben, de senkit sem talált. Mindössze egy cigarettacsikket az ajtónk előtt a linóleumon. A szemét! Volt képe elszívni egy cigarettát? !

Miután délutánra megnyugodtam, felhívtam a ház gondnokát. Azt szerettem volna elérni, hogy írják ki a liftekre, hogy mindenki fokozottan ügyeljen otthona, családja biztonságára. Tudjátok mit felelt? „Sajnos azt kell mondjam önnek, hogy nem lepődtem meg. Ebben a házban ez egy mindennapos eset. Nemrég az egyik emeleten egy rácsokkal védett lakásba akartak bejutni. Ott is otthon tartózkodott a tulajdonos. Oda nem tudtak betörni. Erre pofátlanul kirabolták mindkét lakást, ami mellette van.” Biztatóan hangzik, nem?

Én még nem olvastam semmiféle figyelmeztetést a liftek ajtaján, csak azt, hogy mikor dobjuk be a vízóra állását, és hogy mikor lesz a következő közgyűlés…

Itt már semmi sem szent? De hiszen karácsony van? Volt? Fényes nappal az emberre rátörhetik az ajtót? ! Teljesen mindegy, hogy a város – ország – melyik részén lakunk.

A két „elkutyásodott” cicáról…Vérebek?  Mindig is imádtuk őket, hőstettük nélkül is. Szépek, okosak, hálásak, füttyszóra szaladnak, egyszóval imádnivalók. De ezek után? Elijesztettek egy betörőt. Az a hang…még a bagzó, szerelemre vágyó cicusoknál sem hallottam ilyen szörnyű, mély, félelmetes hangot.

Ti jártatok már így?

 

Ui.: Az egyik szerk. remélem emlékszik, hogy nemrég – talán egy hónapja – küldtem be egy novit, ami hemzsegett a vesszőhibáktól. Emlékszik vajon arra, hogy miről szólt a novella? Mi ez? Valami intuícióm lett volna?

 

 

 

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

h, 2009-12-28 19:24 Roah

Roah képe

Sren! Miután elolvastam az egyik novidat, és lejöttem a karcról, itthon elszabadult a pokol. Ráadásul annyira a novid hatása alatt voltam még - tudod, agyaltam a varjakon - hogy abszólut nem számítottam rá.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2009-12-28 19:43 szid

szid képe

húha!

miközben olvastam, fel kellett kapcsolnom a kislámpám, mert eddig sötétben ültem.

nekem mostanában igen sok ilyen járt az agyamban, mert öt napig egyedül voltam szegeden, és féltem, nehogy legyen vmi. még jó, hogy később olvastam ezt, ha ott teszem, biztos nem tudtam volna elaludni!

még szerencse, hogy a cicáid megvédtek! valóban fura dolgokra képesek a macskák, én mindig biztsonságban érzem magam mellettük, mert sokkal éberebbek mint mi, többet hallanak/sötétben is látnak, stb. mondjuk, nem gondoltam volna, hogy ilyen hatásuk is lehet, csak arra, hogy felhívják a figyelmemet a bajra. büszke lehetsz rájuk! :)

velem még nem történt ilyen (kiskoromban akaratak behívni egy teherautóba) de szörnyű lehetett! ráadásul fényes nappal, délelőtt!  egy társasházban! :/

 

***

Persze, az élet is egy módja az öngyilkosságnak: az a hátránya, hogy rettentő sokáig tart. - Kertész Imre

h, 2009-12-28 19:59 Roah

Roah képe

Igen, a két kis bitang meghallotta, amit én nem. El is voltam varázsolva, elmélyülten pöszmörögtem a fürdőszobában, aztán puff! Iszonyúan megijedtem. Pedig volt már dolgom utcán csövessel, aki erőszakoskodott, és azt ordibálta nekem, hogy" Könyörüljjé!" Vissza szereztem az ellopott pénztárcámat az Árkád női mosdójából, de ilyen? Ilyen helyzetben még soha nem kerültem.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2009-12-28 20:04 Sren

Sren képe

Így nem, nekem ˝csak˝ a fájós vállamat szokta masszírozni a macska. Meg döglött egeret, cickányt hoz. Ami jó, mert azt jelenti, családtagnak, mégpedig domináns nősténynek tekint. Etetni akar. Ha az áldozatok félig vagy egészen élnek, és úgy rámolja őket lábhoz, akkor van baj: akkor gyermekének tekint, vadászni tanít. Ilyesmi sosem fordult elő, de halott állatkát sokszor kaptam.:)

A kutyáknál közismert a területvédelem, a cicáknál kevésbé. Döbbenetes, ugyanakkor nem lep meg: minden állat hajlamos védelmezni a területét és a szeretteit. Sokat-sokat lehetne róluk mesélni. Csodálatosak az állatok. Különbek, mint némelyik ember.

Ne hibáztasd magad - honnan kellett volna tudnod, mi a teendő, épp akkor, épp abban a helyzetben? Jól tetted, hogy telefonáltál. A macskák az ajtó elé rohanhatnak, viszi őket az ösztön. De az ember gondolkodjék. És ha ajtót nyitsz, és rád támad? Jobb volt ez így.

Semmi sem szent? Drága Roah, én már azon lennék meglepve, ha valami az lenne... :(((

Vigyázz magadra és a tieidre, és nyugodj meg, drága.:(

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2009-12-29 17:35 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

A macskafélék legalább annyira védik a területüket, mint a kutyafélék. A bűzmirigyeik is részben ezt a célt szolgálják. Csak ők sunyi módon dörgölődzésnek is álcázzák, holott mindössze megjelölnek...

k, 2009-12-29 17:46 Sren

Sren képe

Vágom, csak nem annyira részletesen. De pont elég cicaaknát takarítok a garázsból.:(( Ami ugye azért lehet, mert a mieink ˝nemtelenek˝, így a kóbor kandúrok magukénak tekintik és jelölik a területet. Ami már igen randa dolog, mert ha egy macska temetetlen hagyja az ürülékét, az nyílt kihívás.:(

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2009-12-29 19:16 Roah

Roah képe

Sziasztok...a mi cicáink még vérbeli csajok, nem mertük őket még "nemteleníteni", ameddig valami dögös kandúr nem ejti rabul a szívüket. Jelölnek? Ne ijesztegessetek.

Meg szobatiszták. Ha csak egy apró vízcsepp is éri a vastag bundájukat, akkor is órákig nyalakodnak. Ja és félholtan is takarítgatják a piszkukat. (Beépített erkély van, ahol egy valóságos macsek üdülő üzemel. Ilyenkor télen kikéredzkednek, és amikor be szeretnének jönni, szabályosan kopognak a mancsukkal)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2009-12-28 20:22 Roah

Roah képe

Hát észrevetted? Tényleg zaklatott vagyok még. Na jó: majd' összetojtam magam... A család is csítit. Azt hiszem, attól jobban félek, hogy mi lesz akkor, amikor a gyerek itthon van délután, suli után. Szerinted mi csinálok majd szerencsétlennel? Fél óránként hazacsörgök, hogy minden rendben? (Ettől a kamaszunk jobban tart) Valamit muszáj lesz kitalálnom. Rács, vagy atombunker, vakkantó csengő - bár ezt a cicák megoldották -, esetleg nézek egy panorámás lakást a Marson, távol az emberektől. A tréfát félretéve valóban reszkettem, és egy kicsit még most is libabőrős leszek, ha felidézem.

Baromi okosak a cicáink, de hogy ennyire védjék a területüket, vagy minket? Elképesztő. A hangjuk...morgásuk nem kevésbé. Nálunk repülő rovarokra vadásznak. (Amikor az erkélyen betéved egy nagyobb példány, üldőzőbe veszik az Istenadtát, aztán beflamózzák. Néha odahozzák...ami marad belőlük. De azt nem is tudtam, hogy ennek a viselkedésnek ilyen különleges jelentősége van. Jéé.?)

Köszi a biztatást...:) Alszok rá egyet, és remélem, holnap egy fokkal könnyebb lesz.... csak egy kicsit fogok parázni.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2009-12-28 21:47 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

1. ez van, adj hálát az isteneknek, hogy nem jutott be és nem ölt meg. Mert EZ ma a rendszeres hazánkban.

2. ha van pénzetek, azonnal iszkiri a legközelebbi fegyverboltba, szerezzetek be gumilövedékes pisztolyt. Jelentessétek be a rendőrségen (engedély nélkül lehet tartani, de biztos ami biztos). Ezerszer jobb, mint a gáz, mert néhány méterről leteríti az áldozatot és qvára fáj.

3. riasztó bekötése a következő lépés. olyan szolgáltatót válasszatok, akik rendőrökkel együtt járőröznek (ProSec pl.).

és végül:

Felejtsétek el, hogy a bűnözőknek bármi is szent. Nem az.

k, 2009-12-29 07:40 Roah

Roah képe

Párom is valami hasonló ötleten agyalt. Baseballütő, meg riasztó. Esetleg egy kutya. A gumilövedékes pisztoly ilyen hatásos? (én anno csak a tvben láttam, hogy mire képes egy gumilövedék)

Szerencsére van riasztó szerelő a családban, őt is hívtuk tegnap. Nagyjából azt mondta, amit te. Ez szörnyű. Még azzal egészítette ki, hogy ha egyedül vagyok - akár a gyerek is - itthon, akkor csináljak valami hangos alapzajt. Alapzajt?(kész röhej!) Muszáj lesz, hogy bömböljön a tévé, vagy a hifi, vagy bármi, ami lármát csinál. Igy legalább hallják, hogy "itthon van valaki". A párom is azzal nyugtat, hogy óriási mázlink volt, hogy a cicák jeleztek, és nem jutott be a lakásba. Idáig jutottunk. A saját otthonunkba haditervet kell kieszelni, hogy gátat szabjunk a bűnőzőknek... Igazad van! Tegnap én is rájöttem, hogy semmi sem szent.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 15:13 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

http://kickgunner.blog.hu/2008/06/02/az_otthonvedelmi_celszerszam#more49...

Ezt szerezzétek be szerintem. Nők is tudják kezelni, és ha mellbelövöd az illetőt, nagyon rossz napot szerzel neki. Ráadásul félhomályban egy puskáról max. azt lehet megmondani, légfegyver-e. Ez bőven igazi, és annak is látszik, csak éppen nem ölsz vele és szabadon tartható.

Igen, ilyen világot élünk, és örülj, hogy nem Kelet-Magyarországon, pláne nem tanyán élsz. Ott szó szerint retteghetsz az életedért.

k, 2009-12-29 15:35 Kentaur

Kentaur képe

Ha lesz ilyenre pénzem, be is szerzem. Főleg, hogy a mai napig megvan ez a nagy hibám:nem félek, és ez roppant káros lehet.

A lenti eseten kívül csak kétszer voltam ilyen állapotban,(mozgalmas fiatalkorom volt az újpesti lakótelep bandái közt) az egyiknél elfutottak a részeg kötekedők, miután az ötvennyolc kilós kicsaj olyat mordult rájuk, hogy összekonccantak a bárpulton a poharak. Azt kiabálták: Jézusom, MI a szar ez?!! :-D

A másodiknál viszont szintén nőnemű volt, és esze ágában se volt megijedni a kis fúriának... eredmény: a nők sokkal veszélyesebbek, mert szemre és hajra mennek élből, és az rohadtul fáj. :-D

De ha nem egy sima kocsmai hepajról van szó, hanem vérre megy a dolog, akkor az a tuti, ha közel se engeded. Egy felszólítás, és puff.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

k, 2009-12-29 17:34 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Azért, ha egy ilyennel lófrálsz, hamar lekapcsolnak, még ha engedély nélkül birtokolhatod is. Otthoni használatra ideális, utcaira hónaljtokos, forgótáras, akasztó nélküli (azaz a csőbe nézve csak nagy feketeséget lát a delikvens, nem egy beforrasztott pecket) gumilövedékest. Van abból is pár jófajta.

sze, 2009-12-30 09:42 Kentaur

Kentaur képe

Akkor marad a jó öreg:ne engedd közel, rugd kényes helyen, használj nehéz tárgyat (szimatszatyor megtömve nekem is mindig, az olvasnivalóm általában nagyot üt :-D ).

Minap volt egy idióta, annak csak a szája volt nagy, belémkötött, mert majdnem nekimentem. Még mielőtt az "elnézést"-kimondtam volna, amivel ilyenkor kúltúrált ember lerendezi ezt a minennapos semmiséget, le hülye r*bamncozott, stb, stb... Életem eghülyébb sértését is tőle hallottam: "kis bőrkabátos gyík". Baazzz, jobb nem akadt hirtelen, amibe beleköt, mint a kabátom anyaga? :-D

Sajna mindig lesznek olyan impotens férfiak, akik nőügyekben való fusztráltságuk a védtelennek és gyengének látszó lányokon óhajtják kiköszörülni hasonló módon, ezzel bizonyítva maguknak tökös pasi mivoltukat. (szerintem max a gyávaságuk, mert akkor már egy százkilós kissebbségibe, akkor fejethajtok) De ezeket könnyű lerendezni, azért csinálják, mert belül rettegnek a nőktől. Csak nagyon bosszantóak...

 

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

k, 2009-12-29 18:00 hazmat

hazmat képe

Én Kelet-Magyarországon lakom, a helyzet itt tényleg siralmas. Pár éve télen kipucolták a lakásunkat a betörők. Éppen Pesten voltunk rokonoknál, arra jöttünk haza, hogy a bejárati ajtó tárva-nyitva, a lakásban pedig méteres jégdarabok úszkálnak; a behatolók kinyitották a vízcsapot a konyhában és nem zárták el… A szomszédok persze semmit nem láttak, pedig a szajrét valószínűleg teherautóval vitték el. Az is megfordult a fejemben, hogy az egyik szomszéd adta a fülest a betörőknek, hogy a lakás üres. Azóta megtanultam, hogy ne bízzak senkiben, csak magamban meg anyámban. Házőrzőt sajnos az ominózus eset óta sem tartok, mivel eddig az összes kutyánkat megmérgezték, félek az új családtag is ugyanúgy végezné. Tehát védekezésként marad a kés, vasvilla, olló…

 

°°°°°°°°°°°°

http://paulhamza.blogspot.com

k, 2009-12-29 19:27 Roah

Roah képe

Jesszusom! Hát felétek tényleg mindennap azzal végződhet, hogy túléltétek. Borzasztó lehet így élni. Nézd, én csak egy ízelítőt kaptam tegnap ebből, de az is épp elég volt ahhoz, hogy hülyére aggódjam magam a gyerek miatt. Mi is titkoljuk, hogy mikor megyünk el, hova megyünk, mikor jövünk. (Pedig ha elmegyünk, mindig szereznünk kell egy bébisittert a cicáink mellé. Általában valamelyikünk anyukája a "szerencsés kiválasztott".)

Mi most megpróbálkozunk egy sokkolóval....Istenem, mennyire utálom az erőszakot. És most én töröm a fejem, hogy hová erősítsük fel a rácsokat a bejárati ajtóra, és mit tegyen a kamaszunk, ha őt lepi meg valami bünőző. 

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 20:29 hazmat

hazmat képe

Betörésekről már évek óta nem hallani felénk - de az esemény óta mi sem hagyjuk hosszabb távon őrizetlenül a lakást - csak kisebb atrocitások történnek; pár hete az egyik ismerőstől elloptak ötven tyúkot, a másiknak meg a fáskamráját törték fel… de minden héten. Szóval szép város ez. :)

 

Sokkoló… hmm, nem rossz elképzelés.

 

 

°°°°°°°°°°°°

http://paulhamza.blogspot.com

k, 2009-12-29 20:39 Obb_régi

Hazamat, a németjuhász nagyon jól betanítható, hogy ne fogadjon el senkitől sem kaját. Azén Tarám csak akkor eszik, ha megkapja a vezényszót vagy ha a kezemből adom. Jappé! - ezt bírtam kitalálni :), pedig szerencsétlennek sokszor csorgott már anyála, de akkor sem nyúl hozzá. A vezényszót is csak tőlünk fogadja el, sz*rban is vagyunk ,ha elmegyünk, mert nem eszik. Most tanítom, hogy a sogorunktól is elfogadja a vezényszót.

k, 2009-12-29 20:44 hazmat

hazmat képe

Volt már ilyen betanított kutyám, egy keverék, azt kútba dobták. Most van/ lett két cicánk, mindig átszöknek a szomszédból. A dolog úgy kezdődött, hogy egy reggel ott álltak az ajtónk előtt és kaját kunyeráltak. :)

 

°°°°°°°°°°°°

http://paulhamza.blogspot.com

k, 2009-12-29 20:47 Obb_régi

Mondjuk ebben igazad van, ha nagyon akar bejön, kútba dodja, lefújja - mert vam már kábító spray is - de legalábbaz amatőrebbeket távoltartja, a profi meg ne vigyen tőlem semmit, hanem hozzon nekem valamit.

k, 2009-12-29 20:54 hazmat

hazmat képe

Talán ha hozok a házhoz három ilyen betanított németjuhászt, azokon még a profi betörő is fennakad…  

 

°°°°°°°°°°°°

http://paulhamza.blogspot.com

k, 2009-12-29 21:07 Roah

Roah képe

Sokkoló és a másik csodafegyver: vipera. Holnapra megtudom, hogy melyiket mennyiért adják, aztán be kell szereznünk egyet.

(elképzelem, amint a szünet után a gyereket faggatják a suliban, hogy"mit hozott a Jézuska?" Gyermekem meg válaszol" Viperát, és sokkolót")

Ezt nem akarom elhinni!

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 21:30 Obb_régi

Nehogy az a világ jöjjön el, hogy:

- Pistike, mit hozott a Jézuska?

- Páncélöklöt, Pörsing rakétát és pár taposóaknát meg egy-két tojásgránátot is ígértek húsvétra az anyuék :)

k, 2009-12-29 19:20 Roah

Roah képe

Te Konrád, én ezt el sem bírom.(illetve lehet, hogy elbírnám, csak a nyaki gerincembe épített protézisnek - semmi hajmeresztő, a doki hivatalosan azt mondta rá: "cage" - nem tetszene. De ma már intézkedtünk. A kulcsszó: sokkoló. Valami "női" kivitelben. Kíváncsi vagyok az árára, most nyomozzák. Nem vicc, valamit be kell szereznünk itthonra.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2009-12-28 22:04 Liliana

Liliana képe

Nyugodj meg! Az a lényeg, hogy nem történt baja senkinek!

Velem egyszer már történt ilyen, bár mi kertes házban lakunk és sötét éjszaka volt. Mindig is rossz alvó voltam, kb. hajnali 1 tájban valami azt súgta keljek fel. Felkeltem, a másik szobában aludt nővéremnél a szobakutyánk. Különösen jött ki utánam és felborzolt szőrrel fülelt, fura volt a viselkedése számomra. Valami oknál fogva kinéztem az ablakon, amikor megláttam egy fekete ruhás fickót átmászni a kerítésen. Automatikusan felkapcsoltam a lámpát odakint, a kutya ugatni kezdett, a fickó villám gyorsan visszamászott a kerítésen és elrohant. Aztán, mint aki jól végezte dolgát visszamentem aludni, csak reggel tudatosult bennem, amikor anyuék rákérdeztek, hogy tudom -e, mit ugatott a kutya tegnap.

Ennél viszont ilyesztőbb volt, amikor két évvel ezelőtt volt egy zakalatóm, aki karácsony előtt hívogatott elég obszcén dolgokat mondott a telefonba. Aztán a munkahelyemen csörgött a telefonom, vendéglátós vagyok és reggelente én mentem nyitni. Kb. egy órát voltam ilyenkor egyedül. Jött a telefon az éttermi vezetékesre és ő volt az, elmondta milyen ruha van rajtam, meg eleve az, hogy azon a telefonon hívott fel. Olyan hisztéria tört rám, hogy pár napig nem mertem egyedül menni sehova csak kísérettel. Elég necces volt, mert ingázó voltam busszal jártam, volt, hogy este kikönyörögtem, hogy vigyenek haza. Aztán sikerült elkapnunk, mivel a rendőrség nem segített (mert nem tehette) azt nem felejti el egy ideig, amit pár ismerősömtől kapott...

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2009-12-29 07:49 Roah

Roah képe

Igyekszem megnyugodni. Az a baj, hogy én már a megelőzésen gondolkodom. Tudod a " mi lesz, ha" 

Volt egy zaklatód? Te Szent Ég! Az se lehetett semmi. És amióta "lerendezték" eltűnt az életedből? Régen nekem is volt egy lihegős telefonálom, aki héba-hóba hivogatott...képzelheted, miket mondott. De azt leráztam. A telefonáló egyfolytában azt mondta, hogy megvan veszve a mély, fátyolos hangomért...folyamatosan ezen lovagolt. Aztán egynap meguntam, és hazudtam neki. Azt mondtam, hogy ehhez a mély hanghoz öt gyerek tartozik, és legalább százhúsz kiló, a magasságom pedig alig éri el a százhatvanat...elhitte, és elképzelt. Soha többé nem hívogatott. Nyilván nem az volt az esete.

De ez? Egy kicsit már jobb ugyan a lelkiállapotom, mint tegnap. Az alvókám még nem az igazi, de ha már itthon bevezettük a biztonsági intézkedéseket, akkor feltehetően az lesz. :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 17:06 Liliana

Liliana képe

Igen, ismerős ez a "mi van ha..."

Egy véletlenen múlt az egész. Be volt kapcsolva a hangposta szolgáltatás a telefonom, egyszer mikor hívott automatikusan oda kapcsolta a hívását és 1 mp-es késéssel nyomta ki, ami pont elég volt, hogy meglegyen a telefon száma. Onnan már egyszerű volt kinyomozni, lévén egy kisvárosról, hogy kié a szám. Ilyenkor jó pár "banda tag" barátsága. Egy jó vacsoráért megkapta a magáét... Jó ideig emlékezni fog rá, az óta nem hívott. Megértette a leckét!

Érdekes módon viszont én sem vagyok az a félős tipus, akkor volt az az időszak azóta nincs. Éjszaka közepén vaksötétben járkáltam haza keresztül a fél városon, az össz változás, hogy a táskám, nő létemre mindent tartalmaz, olyan súlya van, mintha tele lenne téglákkal, hatalmasat üt. :) 

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2009-12-29 19:32 Roah

Roah képe

Hát legalább megszabadítottak egy piócától... Az én táskámba is benne van a fél fürdőszoba. A párom azt mondta, hogy soha nem fogja megfejteni a női táskák titkát. Hát most belekerül még ez-az. Önvédelmi motyó biztosan.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 22:16 Liliana

Liliana képe

Hogy is mondjam egy jó női táska aranyat ér... :)

Tudod mi volt a fura utána? Még nekem volt lelkiismeret furdalásom, amiért megruházták. Pedig ő sem sajnált engem, hogy a frászt hozta rám.

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2009-12-29 01:04 Obb_régi

Tavaly nyárra sikerült felépíteni a házunkat, persze hitelből és félkéssz, egy hónapja sem laktunk itt, amikor hétvégére átmentünk a feleségem húgáékhoz aludni. Másnapra betörtek hozzánk, mint egy rossz feleségválás után, mindent vittek, a parasztok a mi sporttáskáinkba pakolta be. Pajszerral törték fel a zsír új bejárati ajtót. A kicsi németjuhászom - nyégy hónapos volt akkor - a hátsó kertben volt, még szerencse, hogy nem csapták agyon - most már kemény szuka őkelme. 

Hetekig késve jártam melózni - akkor még volt munkám -, mert nem mertek nélkülem itthon maradni a két lányom és a feleségem, délután pedig összeszedtem a családot, kit hol értem. A mai napig egész éjszaka ég a bejárati, plusz a lépcsőházi villany. azt akarták első felindulásból, hogy költözzünk el innen, én meg azt mondom, a köcsög betörők költözzenek el innen.

Mára már megnyugodtak a kedélyek, de bennük van, és én sajnálom őket mert fizikailag kiszolgáltatottabbak, mint egy férfi, ezért félnek szegények, nekem meg fáj, hogy félelem van bennük.

Én csak egyet tudok, én nem félek, ők féljenek, mert ha tettenérek...

Neked csak bátorítást tudok küldeni, ne félj, mert nem teheted, nem élhetsz félelemben pár barom miatt, szerezz valamit ami biztonságérzetet ad, hogy ne keljen paráznod, jó amit a Konrád mond, gázpisztoly, gumilövedékes vagy ilyesmi, és kívánom, hogy csak biztonságérzetet adjon, de soha se kelljen használni.

k, 2009-12-29 08:09 Roah

Roah képe

 A család hazaszáguldott, és a párom is végigvágtázta a paneltömb mind a tizenöt emeletét. Reménykedett benne, hogy elkapja. (Én meg a szívem mélyén abba, hogy nem jár sikerrel...senki sem golyóálló, és ha ezek ilyen aljasok, és pofátlanok, akkor semmitől sem riadnak vissza. Gondolj csak bele: a rohadék olyan magabiztos volt, hogy elszívott egy szál cigit?! Várt, hogy most betörjön, vagy ne?) Értem is aggódtak, hiszen ha akarnék sem tudnék harcba szállni az ötven kilómmal...Őt is idegesití az a tudat, hogy a saját lakásunkban félnem kell. Nekem is az volt az első reakcióm, hogy húzzúk fel a nyúlcipőt, és tűzzünk el innen. Aztán amikor a gondnokkal beszéltem, feleslegessé vált. Konrádnak igaza van. Akárhová mennénk, mindenhol előfordulhat ilyesmi. Most is egyedül vagyok, és a félszemem állandóan az előszobára siklik. Remélem nem marad ez így. Bekapcsolok valami muzsikát - ha felébresztem a szomszédokat mit mondjak nekik? Védőoltás betőrők ellen, vagy mi?! -, áh...

Hála az égnek, hogy a kutyusotoknak nem esett baja. Volt biztosításotok? Én a családod helyében sírógörcsöt kaptam volna így is, úgy is. Mert az ember tényleg rengeteget dolgozik, hogy "mindene" meg legyen. A lelkünket is eladjuk a bankoknak. A hazai családok nagy része azért nem ingyenélő, minden holmijukért keményen megdolgoztak, és akkor jönnek ilyen mocskok, és rettegni kell, hogy mikor lopják el?! Nem tudom, hogy kétségbe estem-e, vagy a düh erősebb-e bennem.

Minden esetre a párom tegnap este bejelentette, hogy biz csendbe marad, ha egyedül lesz itthon. A tegnapi események után arra vágyik - mint te - ,hogy tetten érjen...

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 11:04 Obb_régi

Elősször én is örjöngeni kezdtem, de láttam, hogy sírógöcsbe rándultak a lányok, és inkább őket nyugtattam. Volt biztosítás, de csak a számlás dolgokat fizette, úgyhogy lószar, még a széttört ajtóra is csak javítást fizetett, ők is csak beszedni szeretnek, kiadni nem, mindegy legalább valami visszajött. Bár fájó, mert neked minden szögért meg kell dolgoznod a paréj megviszi.

Volt már egy tettenérésem, a kocsimat törték fel és pénzt meg az iratokat vitték el - azóta nem hagyom soha a kocsiban -, megtudtuk, kik voltak. Másnap az egyiknek kiesett egyfoga és eltört az orra. Én meg kaptam 1,5 évet felfüggesztve 3 évre. Már régen lejárt, ez úgy hat évvel ezelőtt volt. A mai napig nem sajnálom az esetet, inkább azt, hogy nem volt pézem egy jó ügyvédre, mert három évig paráztam, nehogy valami beüssön és önbíráskodnom kelljen. Újra így tennék, ha tettenérnék.

Na nem legyünk ilyen negatívak, vannak jó emberek is, de jobb félni, mint megijedni. Fel a fejjel és előre nézni! :)

k, 2009-12-29 11:26 Roah

Roah képe

Hát ez az! Ha valaki, én aztán nem vagyok negatív. Még ennek is a jó oldalát nézem: nem jutott be, és kész. És nem is fog! Csak a holtestemen át, az tuti. Főleg ha a gyerekre gondolunk...

Kitörtél pár fogat? Hasonló esetünk volt. Egy közeli jóbarátunk torolta meg az ellene elkövetett bűncselekményt. Igazad van ám a jó ügyvéddel. Ugyanis a nyolcnapon túli sérüléseket csekken is be lehetett fizetni, és mellé úgy kellett viselkednie, mint egy angyalkának. Fizetette a büntetést...A rendőr, aki jegyzőkönyvet felvette a verés után, annyit fűzött hozzá, hogy "nem a vadnyugaton vagyunk uram". Erre ő visszakérdezett" és ezt ők is tudják?"

Szóval én is kibőgtem magam, de ez van. Változtatunk, és tovább megyünk, mint mindig...

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2009-12-28 23:58 Urbatorium

Urbatorium képe

Hú, nem nyüszifül ez az egész, ami történt. Teljesen ledöbbentett a macskoszok viselkedése, hihetetlen, hogy ilyenre is képesek - léptek egy pár fokot a szememben. Nálunk az volt a jó, hogy teljesen megbíztam a kutyánkban, akkor is ha egyedül voltam, mert annak a közelébe se tudott menni senki, hogy azt észre ne vegye. Pedig azért járnak erre is sötét szerzetek, főleg nyáron, amikor rengeteg a nyaraló és a rendőrség is tehetetlen, mert pl volt, hogy nálunk vendégeskedtek németek, és az este besurrantak hozzájuk, elvittek jópár dolgot. Hiába szóltunk a rendőröknek, tél körül jöttek, hogy most mintha megtalálták volna a dolgaikat, de vissza kéne jönniük Mo-ra, hogy azonosítsák és megkaphassák...

Gondold el, hogy külföldön ellopják az irataid, pénzed, telefonod, ilyesmi... Volt, hogy másnap akartak indulni, ezért bepakoltak mindent a kocsiba, és arra ébredtek éjféltájt, hogy majd megőrülnek a kutyák, miközben öt férfi tolja ki a kocsit az udvarból... szóval vannak itt még cudar dolgok, de le a kalappal ennyi lélekjelenléted előtt is. Én már álltam tök dermedten, félelemben, mikor egyedül voltam otthon, és nem válaszolt senki arra, hogy ki jár a konyhában. Mondjuk akkor végül kiderült, hogy a kutya ütötte a zajt. :)

Attól tartok, hogy kicsit szétesnek a mondataim, de nagyon akartam reagálni az írásodra, mert nagyon motivált, viszont már túl este van nekem. :/

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

k, 2009-12-29 00:25 Sren

Sren képe

Tévében láttam, vagy tíz éve (akkor még néha néztem az üvegcsöcsöt) cicás dokumentumfilmet. Egy nőstény macska bement – újra és újra – egy égő gyárüzembe a kölykeiért. Minden szőr leégett róla, sokadfokú égési sérüléseket szenvedett. Mutattak képet: egyetlen nyers, égett húsdarab volt az egész állat. De kivitte a kölykeit, és mind életben maradt. Gondos ápolás után az anyaállat is felépült, idővel kinőtt a szőre is. Mutatták ezt is képen. Nem volt füle: az nem tudott kinőni…

Egy másik macska gazdája elköltözött, és az állatot nem vitte magával. A cica egy szép napon fogta a batyut a hamuba sült pogival, és a gazdája után eredt. Az új lakhelyet természetesen nem ismerte: az több száz mérföldnyire (!) volt onnan, ahol eredetileg laktak. Hónapok múlva érkezett meg, ha jól emlékszem, egy telet is túlélt a szabadban. Az orvosi vizsgálat után kiderült, hogy alkalmasint hetekig kellett pihennie, mert a szó majdnem szoros értelmében lejárta a lábát, és amíg nem hegedtek be a sebei, nem tudott járni. Amíg feküdt, arra tévedő bogarakat evett. Az, hogy miképp kelt át az útjába kerülő folyón, örök rejtély maradt.

Roah, a fiúknak igazuk van: valamit a skacok kezébe, amivel alkalmasint megvédhetik magukat. Ajtóhoz sosem menni, bentről kiabálni, hogy ki az és mit akar? Ha azt mondja, hogy ő a vízvezetékszerelő, akkor azt válaszolni: apa fürdik, azonnal szólok neki, pillanat! – és közben telózni a szomszédnak, vagy bárki megbízható felnőttnek, aki a közelben lehet.

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2009-12-29 08:41 Roah

Roah képe

Te Sren, nem volt egy mese valami hasonlóról? Az elemiben? Egy anyacicáról, aki megmenti a kölykeit a tűzből, de ő szegényke elpusztul?(nekem rémlik, de lehet, hogy Apukámtól kaptam valami könyvet erről)

Az állatok csodálatosak. Igazából a két fenevadat azért kaptam - először csak egyet -, mert a párom fülét rágtam egy kutya miatt. (labrador, vagy németjuhász) Nem tudott meggyőzni, hogy egy lakótelepi lakásba nem való akkora kutya. Aztán váratlanul hazaállított egy kiscicával. Gondolta, a kutya ötletét lecseréli egy cirmosra. Azonnal beleszerettem a kis nyavalyásba. Hogy ne legyen egyedül, szereztünk mellé egy másikat, aki olyan picurka volt amikor hozzánk került, mint egy mobiltelefon. Azt hittük róla, hogy fiú. De hamar kiderült, hogy ő is kislány.

Ne is mond! Tegnap a párom már elkezdte mosni a gyermek agyát. Biztonsági-protokoll. Forgatókönyvek vészhelyzetre. Szerencsére már nagyobbacska, megérti az egészet. De látom a szemében azt, hogy le van döbbenve: ide jutottunk. Ez a farkastörvény.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 16:20 Sren

Sren képe

Esk, nem emlékszem. :o Andersen meséi rémlenek, Fekete István meg pláne, de a keményfedeles-hajtogatós gyerekkönyvek és utóbbiak között homály van.:)

King szerint - imádom, nem tehetek róla -  kevés ijesztőbb dolog van egy zabos muternél. :DDD Egy nő, aki megvédi magát, tökös csaj; én is rákényszerültem párszor régebben. Mért, van olyan csaj, aki nem? Lánctalpas széptevés? Hát, hasonló modorban reagáltam. Meg amikor városon az éjszakai ember mutogatta azt, amit ő férfiúi koronaékszernek hitt, én viszont fonnyadt sárgarépának. Ugyan. Kentaurnak igaza van: az ember lányának van szája, fogai, pár körme, amiből ha a legélesebbet beakasztod a szemhéj alá és belemarsz a szemüreg keretébe belül, az minimum csonthártyagyulladás. Mindig mondom: engem lehet hergelni, de közben közel jönni nem ajánlott olyankor.

No de egy zabos muter... :D Megnézném az öngyilkosjelöltet, aki nekimegy a fiamnak.:D

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2009-12-29 16:35 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Gárdonyi Micó című műve (annak egy részlete szokott a könyvekben lenni). ;)

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2009-12-29 17:43 Sren

Sren képe

Ááá, az én élő lexikonom! Köszönöm, Dóra.:) Gárdonyiról az Egri csillagokra asszociálok kapásból, de ez már csak az én hülyeségem.:D

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2009-12-29 19:34 Roah

Roah képe

Kösz Dóra! Tényleg a Micó! Így már teljesen beugrik róla még az illusztráció is. Ha jól emlékszem, valami festményszerü kép is volt az íráshoz, amint egy kölyökkel szájában ugrik át a lángok között. Köszi mégegyszer Dóra...Tényleg, hát a Micó!

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 19:53 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Akkor ugyanabból a könyvből tanultunk. (Izé, ugyanaz a kiadás. Nem ugyanaz a könyv, szerencsére...) Igen, egy csodás szürke cirmos cicus volt, emlékeim szerint... Na, éppenséggel utána is nézhetek. :)

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2009-12-29 20:05 Roah

Roah képe

Megtudod nézni? De jó! :) Az egy nagyon szép, tanulságos mese...(a mieink is szürke cirmosok...tökéletes vonalakkal)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 20:01 Roah

Roah képe

Egyetértek King-el! Én sem gondolkodom, ha a gyerekről van szó. Valami kattan belül, és pillanatok alatt átváltozom mássá. Mint tegnap a cicusok. Kitör belőlem is szörnyeteg, és beszámíthatatlanná válok. Tényleg Sren! Ha rólam volna csak szó, lehet nem riadtam volna meg ennyire. De ez a kombinálás a holnapokra nézve, hogy a kamasz fiam kerül veszélybe...én nem akarom a hullajelöltet látni, aki a gyerek életére merészelne törni. Az anyaság ereje...és később ráérek majd fájni.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 08:29 Roah

Roah képe

Drága cicusaink...mekkora mázlim volt?! Ha nem csörtetnek végig a lakáson, és nem morognak "bepánikolva", meg sem hallottam volna a zajt.(a fürdőszobában pedig pláne nem) Azt hiszem, az ő reagálásuk rémített meg a legjobban. Mitől ijedhettek így meg? Ez volt az első gondolatom. És az a morgás...macskamorgás...Hangosan morogtak. Szent meggyőződésem, hogy ezért nem tört be az a rohadék. Gőze nem volt arról, hogy mi lehet az ajtó mögött. ( ha nem látom, eszembe nem jutott volna, hogy ez a hang két macskából tört fel) Hát én is felébredtem éjjel, pedig híresen jó alvó vagyok.

Nekem tegnap annyi lélekjelenlétem lehetett, mint egy lepkének. Az a legfontosabb, hogy nem jutott be. Itthon ezzel nyugtatnak. Csorba esett örök optimizmusomon. Igyekszem nem kimutatni, de azért én igazából a gyereket féltem a legjobban. Ha belegondolok, hogy ő is itthon van naphosszat délutánonként...és úgy játszik a gépen, hogy a fülébe van a fejhallgató valami ostoba játék miatt...(na, hát azt a kütyüt már tegnap este elrejtettem. Legalábbis addig, amíg nem csillapodnak a kedélyek, és nem változtatnuk otthonunk biztonságán)

Hidd el Ábrahám, én is ledermedtem tegnap az ajtó előtt. Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy ez velem történik. Pár percbe beletellett, hogy felfogjam, be akar valaki jutni a lakásba, egy verőfényes, karácsony utáni napon. És a lakásban vagyok. És az a szemét ott állt percekig...

Azt hiszem akkor nyugszom meg teljesen, ha már felszerelkesztünk önvédelmi szerszámokkal, riasztóval, meg hasonlókkal.(Szerinted sírjak, vagy nevessek? Önvédelem itthonra?! Abszurd, nem?)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 10:04 Urbatorium

Urbatorium képe

Felénk teljesen más a helyzet, sokan hagynak ott a nyaralókban nem tíz forintba kerülő tévét, hűtőt ilyesmit, hogy ne kelljen minden kis leruccanáskor konkrét költözést produkálni, így a legtöbb házban már van riasztó, mert hát ja, meg kell védeni a saját területünket... mint az állatok.

Az előző téli legdurvább sztori, hogy egy eldugott utcában feltörték az egyik házat, és beköltöztek lakni. Volt fűtés a házban, mert ugyan leengedték télre a vízet, de azért nem tesz jót semminek a házban, ha megfagy, ezért beszereltek állandó fűtést, hogy 5-10 fokon tartsa a hőmérsékletet. A betörők feltolták a fűtést, használták a hűtőt, az ágyaikban aludtak... arrafelé nincs állandó lakos, így senkinek nem tűnt fel. Egy nagyothalló öregúr nyaral ott nyáron, én szoktam nála levágni a füvét, és amikor lejött, ott találta a hátrahagyott számlákat a gázról, vízről, stb-ről, meg azért látszott a házon, hogy voltak ott télen... most gondold el.

De egy város azért teljesen más. Én sem hittem volna, hogy egy lakótömbben ilyen így megtörténhet... nagyon durva. Épp most lesz új lakásunk, az 5-en, eddig tök nem izgultam a betörők miatt, de innentől komolyan veszek minden ilyen figyelmeztetést.

Bár még így se jutott eszembe, hogy felvessem a riasztó, meg a gumilövedékes pisztoly ötletét... hihetetlen, hogy mégis gondolnunk kéne rá. Asszem leülök majd beszélgetni lakótársammal. :/

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

k, 2009-12-29 10:25 Roah

Roah képe

Beköltözések? Olvastam, meg hallottam a hírekből. A pofátlanság netovábbja! És még örülni kell, ha az ember épp bőrrel megússza. Én is egy kicsit felszínes voltam ezidáig. (Nem vagyunk burzsujok, és talán ezért is akadtam ki ennyire. Erre mondják, hogy ez övön aluli ütés volt.)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 09:51 fyra

fyra képe

Rengeteg olyan cicás sztori van szerte a világban, ahol a macskák kutyákat megszégyenítő bátorságról tesznek tanúbizonyságot. Büszke lehetsz a macskáidra :). És szerencse, hogy az alak végül nem hatolt be hozzátok.

Mondjuk egy kicsit lefagytam, mert én is egy tizenöt emeletesben lakom Pesten, csak itthon tartózkodom téli szünet okán (lehet, hogy szomszéd vagy? :D). Remélem, azért nem fosztották ki a lakást távollétemben (igen, rácsos ajtó van mellettem XD).

___

"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

k, 2009-12-29 10:21 Roah

Roah képe

Óbuda, Szentendrei út. (A Hajógyári sziget közelében) Hát te?

Dagad is a mellem, ha rájuk nézek. A két drágaság mindig is éreztette velünk, hogy szeret minket. (Tudod, a maguk módján dörgölöznek, ölbe ugranak, szót fogadnak, tappancsaikkal böködnek. De hogy ilyet is tudnak?!) A lépcsőház elrendezése amugy is katasztrófális. Sok lakás van egy emeleten, a mienk pedig egy legszélső, eldugotabb részre esik. Mellettünk is rácsos ajtó van:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 11:15 fyra

fyra képe

Én a nyolcadik kerület kellős közepén. Szóval itt mondjuk annyira nem is lepne meg semmi ilyesmi :).

Irigyellek! A mi macskánk velünk szemben alkalmazza mindig a gyomros morgást, és csak anyukámat szereti, aki meg ugye értelemszerűen utálja, mint minden macskát. Néha kiengedjük grasszálni a lépcsőházba (nem anyukámat), és a múltkor a kedves szomszéd bácsi ciccegett neki, hogy odahívja magához, szerencsétlen jószág meg az öt centire nyitva levő, jó félmázsás bejárati ajtót belökve úgy spurizott be halálra váltan, hogy lekopott a szőr a kobakjáról :). De ki tudja, lehet, hogy egyszer majd előtör belőle is a hős, végül is amikor valaki beteg a családban, akkor mindig kedves üzemmódba kapcsol :).

___

"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

k, 2009-12-29 11:39 Roah

Roah képe

:D:D:D Már jobb...Egy pár éve én is sokáig voltam beteg, és ők hűségesen babusgattak. Odabújtak, lökdöstek, gömbölyödtek...együttéreztek.

Akkor higgadtam le igazán, amikor láttam rajtuk azt, hogy elmúlt a veszély. Vérbeli házörzők. Érdekes egyébként: a mieink sem mennek ki. De általában barátságosak. Sőt! Eddig inkább azt csinálták, hogy ha valaki nem volt nekik szimpi, elbújtak a radiátor alá, vagy bármilyen frankó helyre. De ilyen morgást még sosem produkáltak. Se a postásnak, se vízórásnak, se vendégnek...

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 11:01 Kentaur

Kentaur képe

Betörést szerencsére nem éltem meg, "csak" egy kis molesztálási próbálkozást, még tiniként. Biztosan ismeritek a panelházak átjáróit, egy olyanban akarta a srác a pillangójával elnyerni a kegyeimet, hogy finom legyek. Ezt az udvarlási módodt valahogy nem találtam megfelelőnek. Szerencsém volt, mert egy kis nyikhajjal hozott össze a sors, és nem egy nehézfiúval, aki nem azzal kezdte volna, hogy fellengzősen pörgeti a kését, hanem szép csendben leüt hátulról. De mivel a srác menőzni akart, így szemtől-szembe jött nekem, esélyt adva az erősebb hímmel szembeni előnyöm kihasználására: fürgébb voltam, és nagyon bepipultam.

Utólag levert a víz, de megvan az a sajátosságom, hogy ez mindig csak utólag történik meg velem, akkor elöntötte az agyamat valami vörös köd, és kész... arra eszméltem, hogy a srác a földön fetreng. Később próbáltam visszaemlékezni a dologra, és annyi rémlik, hogy ott rugtam meg, ahol nagyon fáj, és míg összegörnyedt, hátrafeszítettem a késes kezét.

Egy hét múlva tudtam meg, hogy a srácnak nem ez volt az első ilyen balhéja, kicsit zakkant volt a gyerek, de ez után beutalták valami terápiára...és amúgy is otthon lesz, mert eltört a csuklója, két ujjával egyetemben.

Mázlim volt több szempontból is. Ha nem egy max öt kilóval nehezebb, tapasztalatlan hülyegyerek az, aki az utcai hac alapvető szabályaival sincs tisztában, akkor persze semmi esélyem se lett volna.

Ez itt a dzsungel, drága Roah, nagyvadak járnak, vigyázz magadra.

Gondoskodj a védelmedről, a házadé megvan, hiszen a macskáidra számíthatsz és ezen csak az nevet, aki még nem kapott az arcába egy fúriaként dühöngő, pengeéles karmú, ötkilós, élő bombát...

De azért tényleg:mindig legyen nálad fegyvernek minősülő tárgy, mert a lemerevedős típus vagy, így csak ez az esélyed marad. Ne adja ég, de ha mégis, akkor viszont a három pont, amire menj:szem, torok, ágyék.  De az elsőszámú fegyvered: kérj segítséget és menülj biztonságba! Teljesen helyesen cselekedtél, annak kivételével, hogy hangosan kellett volna ordítanod, az összes szomszédot felverve, hogy már hívtad a zsarukat.

Utólag látom én is, hogy hülye voltam akkor, hogy harcba bocsájtkoztam. Hogy begőzöltem, ez hátrány, nem bátorság volt. Csak egy kicsit kellett volna okosabbnak lennie, és lazán kihasználja a helyzeti előnyét, hogy erősebb nálam. Sajnos, mint "gyengébbik nem" fokozottan kell magunkra vigyáznunk.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

k, 2009-12-29 11:17 Roah

Roah képe

Gratula!!! Oké, szerencsésen végződött az eseted. Tényleg nagy kockázatot vállaltál.  Szerintem igenis bátor cselekedet volt tőled, hogy nem hagytad magad! Egy darabig remélhetőleg nem nyúl nőkhöz az az Isten barma. Szép volt!

Az utcán volt már szerencsém agresszív csövessel, aki rám ordított, hogy: Könyörüjjééé. Kábé a hónaljáig értem. Akkor nem hagyott magamra az eszem. Ordítottam, meg megfenyegettem, hogy ne merjen közelebb jönni.(sámliról sem értem volna fel, de azt kiáltottam, hogy fejbe rugom) Ettől úgy meglepődött, hogy elfutott a jó fenébe. Pedig valószínüleg könnyű préda lehettem volna...

De ez? Jaj Kentaur, iszonyatos volt. Remegtem, mint a hangvilla. (Van doki a családba, és azt mondta, hogy a hirtelen lecsökkenő adrenalin miatt reszkettem ennyire.) Meg szégyellem is magam. Tényleg abban a hitben éltem, hogy engem már nem élhet meglepetés, erre tessék. Teljesen egyetértek. Ordítani kellett volna, elijeszteni. De hang nem jött ki belőlem, csak percekkel később, amikor már a páromat hívtam. Ha lesz "legközelebb" - teljes szívből remélem, hogy NEM - már határozottabb, felkészültebb leszek, az holtbiztos. (ezek után hallod...lehet, hogy a vadabbik cicánk a szemét vájná ki egy betolakodónak) Eddig is nagy becsben tartottuk őket, de ezúttal én vagyok hálás nekik. :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 11:26 Kentaur

Kentaur képe

Ehh, mindig ökölbe szorul a kezem, mikor egy kedves, törékeny lényt így megrémülni látok. Nem jó ez így, de sajnos nem védhetek meg minden bájos hölgyet hős lovagként. :-D

Felkészületlenül ért a dolog, drága Roah, hiszen hol éreznénk magunkat nagyobb (és hamisabb) bitonságban, mint a saját otthonunkban, és a szelíd és jószándékú embereknek sajnos a saját kárukon kell megtanulni, hogy mindig feltételezzék a rosszat. Biztos vagyok benne én is, hogy ha lenne legközelebb, ami ne legyen, akkor már előtörne belőled a harcos amazon. De most már semmi baj, megteszed a kellő lépéseket és vigyáznak rád.

 

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

k, 2009-12-29 11:51 Roah

Roah képe

Köszönöm a lelkifröccsöt Kentaur. Jól látod a helyzetemet. Az én házam, az én váram. Hittem én...(ez a nyamvadt naivitásom fog egyszer a sírba vinni) De legalább megint egy tapasztalattal lettem gazdagabb. Megemésztem, felállok, és igenis megvédejük magunkat! Ez a mi otthonunk!

Köszi mégegyszer:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 17:29 Liliana

Liliana képe

Nálunk nem kell betörőtől tartani, mert sasszemű szomszédaink vannak, mindent és mindig látnak még azt is, amit nem kellene. Érdekes módon az étteremben sem rettegtem soha, ha egyedül voltam késsel dolgoztam és ha valaki olyankor jött be, legyen az beszállító vagy valaki más, akkor mindig vittem magammal a penge éles hatalmas szakácskést. Nem néztek őrültnek? Á, dehogy. De biztonságot adott és ha távolról eldobtam volna, akkot is eltalált volna egy részt a támadómból.

Én is utólag parázok ilyeneken.

Volt még egy esetem, az egy diszkó előtti részeg srác, aki mindenképpen velem akart lenni és rángatott a kocsija felé. Tűsarkú cipő csodákra képes, bár a sarok le is tölt, de azért a lábába és a kedvenc testrészébe kár tett. De ez olyan természetesnek tűnik, vagy csak nekem?

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2009-12-29 12:04 Urbatorium

Urbatorium képe

Egyébként vedd pozitívan: nincs más dolgod, mint kicsit kiszinezni, levonni a megfelelő tanulságot, megírni, aztán már mehet is a következő Önismeret Művészei, vagy bármelyik másik témába vágó pályázatra. :D

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

k, 2009-12-29 14:15 Roah

Roah képe

Pontosan erre jutok szépen lassan én is. Muszáj erőt meríteni, és a dolgok jó oldalát fürkészni. (De rendes vagy...én meg egy pályázat...messze vagyok még attól, de később a történet lehet, hogy "normálisan megírt" noviban megállná a helyét. Egyenlőre az emésztési fázisban toporgok, de azért regerenálodok.:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 12:33 Kelvin

Kelvin képe

A gázzal nem mész sokra zárt helyen, mindkettőtöket kiüt. Kaptam már szinte az arcomba is, meg úgy is, hogy egy szobával távolabbról hozta be a huzat. Hát, ha az életemért kűzdök, akkor talán ki lehet bírni, amúgy rettenet. Inkább csak a pszichológiai része az erős, ha bőszen hadonászol vele, esetleg még az ajtóban arcba lövöd, akkor nyertél, de a nappalidból már nem fogod elüldözni, akkor inkább futás.

http://www.gunbox2.eu/hu/keszlet/

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2009-12-29 14:17 Roah

Roah képe

Gázzal nem próbálkoznék, meg igazából fegyverrel sem. (amikor visszaránt, szilánkosra törném a csuklóm, mert annyira nyeszlet, mint egy kisiskolásnak.) De a figyelmeztetéseket természetesen köszönöm. Óvatos leszek. Egyetértek: szégyen a futás, de hasznos.:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 14:43 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

"ELÖLTÖLTŐS GUMILÖVEDÉKES ÉS "FLÓBERT" FEGYVEREK
(SZABADON TARTHATÓ!)"

ÚJ! Keserű Omerta-T, kivehető töltényűrköteges duplacsövű gumilövedékes puska (80 J)

ÚJ! Keserű Onesta gumilövedékes REVOLVER (80 J), 3 és 4 inch

 

Mindkettő 32.000 HUF

 

EZT éri meg venni

k, 2009-12-29 19:38 Roah

Roah képe

Ez olyan, mint egy "shot gun"? A párom is beszélt haverjaival, akik a végére már a Desert Eagle - t javasoltak. Ááá... már túloznak, viccelődnek, de a sokkoló véresen komoly. Az a minimum, hogy ne nyagassam a gyereket napközben. (J minek jelzése?)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2009-12-29 22:42 Kelvin

Kelvin képe

Torkolati energia, gondolom én. De a 80 Joule eszméletlenül sok.

Ha számít a véleményem, akkor NE VEGYETEK SOKKOLÓT!!! Gondolom arra a szarra gonoltok, amit a kínain lehet kapni, csattog, mint a barom, és nagyon szép, kék ívet húz. Ahhoz, hogy hasson, csupasz bőrt kell érnie, kabáton keresztül teljesen hatástalan. Ráadásul egy átlagos ember el sem ájul tőle, csak ha kb 10 másodpercig "sokkolod" pl. a nyakát. Na most: jössz te az ötven kilóddal, a támadó pl. százzal. Oda kell lépned hozzá, a nyakához nyomni, és "sokkolni", amíg ő türelmesen vár, és eszébe sem jut használni a fegyverét, vagy legalábbis adni egy puszit. Semmi értelme ilyet venni, legfeljebb a hangja lehet ijesztő egy tapasztalatlan betörő számára, na, de jól van már...

Aki hatásosan tudna használni egy sokkolót, annak semmi szüksége rá...

De, ha ti nem arra gondoltatok, hanem a Taser nevű fegyverre, akkor minden rendben, de az is maximum egy emberre jó.

Én még mindig a gumilövedékest javaslom otthonra, és gázt az utcára.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2009-12-29 22:52 Blade

Blade képe

Emberek, ez egy fantasy-scifi oldal...kicsit messzire mentetek, nem? ;)

k, 2009-12-29 23:08 Kelvin

Kelvin képe

Vegyen fénykardot?

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2009-12-29 23:38 Obb_régi

Ez most egy sci-fi harcászati blog.

sze, 2009-12-30 01:37 Ndy

Ndy képe

Őőőőő... szólhatok?! Szóval nálam még mindig a tökönrúgás a Number1. :-O Sajna az a nagy igazság, hogy az ijedt ember csak ösztönösen képes cselekedni, hiába van AK a kisszekrényben. Max magát lesokkolja, ami látványnak nem utolsó (én többször tettem szándékosan) ,de önvédelmi szándékkal már nem annyira oké. (Kivéve, ha az a cél, hogy a bertörő hülyét kapjon a röhögéstől) Én spec baltát tartok itthon célszerszámnak, de ahhoz azért reinkarnálódni kell párszor, hogy pofán tudd vágni vele azt, aki sandán néz rád :)

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2009-12-30 01:40 Obb_régi

Öööö... azt tanusíthatom :)

k, 2009-12-29 15:09 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Karcolat lelki segélyszolgálat panaszirodát rendeztünk be a bejegyzésed alatt, úgy látom. :) Akkor csatlakoznék én is.

Nálunk lakásba betörés még nem volt, csak folyosóra. Onnan (zárt ajtó mögül) két bicikli, csak tőlünk. Máshonnét vittek tévét is (nagytakarítás miatt kicipelték, mondván mi baj lehet belőle, ha egy kicsit szellőzik, erre eltűnt). Mondjuk itt sok az ajtó. Egy főbejárati (üveg), egy folyosó (üveg), egy lakásbejárati (a tipikus panelpozdorja). Ha minden át akarja verekedni magát a betörő, csak tessék, de sem a környék, sem a ház nem kecsegtet sok értékkel. Talán ezért kerülnek minket. Persze ettől még loptak: lapotpot-mobilt-pénztárcát starndon (apukám ott aludt mellette, szóval még őrizetlenül sem hagytuk); kocsit, ház elől, a szemem láttára, saját kulcsunkkal (apukám zsebéből kiemelte, a házból volt valaki, ahogy azt sejtjük, mert tudta kitől mit lop) - arra a biztosító nem is fizetett, meg még hitel is volt, szóval igencsak nagy gáz, de nagymamám kiperelte a rohadékoktól (mindig jó egy ex-APEHos a családban); törtek be a telkünkre (határozottan rossz ötlet volt, mert tényleg semmit nem találtak)... Meg egy furcsa eset: egyszer anyu volt csak itthon (délelőtt, hétköznap, kivette a mama-napját), húst klopfolt, de hallotta, hogy valaki már régóta zörög a folyosó ajtajával. Fogta magát, kiment megnézni, mi a gond. Egy ismeretlen kölyök állt ott, de ahogy meglátta a húsbárdot anyám kezdében (élet kioltására tökéletesen alkalmas, és ha levágtad, ki is klopfolhatod sült húsnak), úgy elhúzta a csíkot, hogy anyunak meglepődni sem volt ideje. Tehát nekünk nincs lőfegyverünk, riasztónk, hanem van egy remek bárdunk. Bárdolatlan betörők ellen bevethető.

(Én ötven kiló sem vagyok, de ha valaki kopogás nélkül jönne be, abba kérdés nélkül belevágnám ezt a kilós vackot. Szóval kopogni, kedveskéim, mert nem akarok senki után felmosni. Plusz a teregetőt a száradó ruhákkal mindig az ajtó elé toljuk, hogy biztosan meghalljuk, ha valaki bejön.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2009-12-29 16:51 Urbatorium

Urbatorium képe

Hölgyeim, uraim, macskák, fentebb olvashatték a Bloody Dora, avagy a Véres Bárdtestőrök reklámját. Aki szerződtetni akarja őket, csakis rajtam keresztül teheti, borsos ára van, de még így is olcsóbb, mintha kirabolnák Önöket. :D

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

k, 2009-12-29 17:24 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Pénzt csinálna a szerkesztőjéből... szép, mondhatom! :P

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2009-12-29 19:53 Roah

Roah képe

Hát létezik még az empátia...felétek biztosan.

Szörnyű, hogy a lopás, és az életveszély ilyen méretek ölt már. Én is megdöbbentem, milyen sokan vagyunk, akiket az erőszak valamilyen úton-módón megtalált. A húskloffolót a löki nővérem mondta - na, ő pedig negyven akárhány kilót nyom, ruhástul - és azt legalább elbírom. Lendíteni is tudom. Meg kloffolni, csapni, a másik felével meg darabolni. Hasítani. De azért annak jobban örülnék, ha soha többet nem jönne felénk. Az hogy velem mit csinál, egy külön történet, én túlélek mindent, de a gyerek, az már más... csak őt ne merje terrorizálni.

Nálatok is frankó lehet a közbiztonság. Még strandos lopásban sem részem soha. Általában ketten őrizzük a holmikat, miközben a többiek pancsikolnak. Exapehos? Húú a középkori vallatóknál is rosszabbak tudnak lenni, hallottam a különös módszereikről. Gratula! Senki ne hagyja magát! A cél mindig szentesíti az eszközt, nem igaz? Ugy kell neki...

Te is ilyen "vastag" vagy? Aki még egyszer azt mondja, milyen előny csenevésznek lenni, azt megharapom...

 

 

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."