Pelenka

Nyiháo!

Beszéljünk, mint nő a nővel, mint avatár az avatárral.

Jöttem, látok, nézek.

Egy átlagos provokátornak látszol, aki csak pusztít, pattog, szándékosan úgy követi el a kommentjeit, hogy valaki mindenképpen megszólítsa. Vagy egy felhasználó, vagy a szerző, jöhet bárki, csak meglegyen a balhé-adag.
Direktbe teszed, biztosra mész, mert képes vagy te felhasználóként is megnyilvánulni; a minap láthattuk.

Olyan avatár vagy, aki csak és pusztán akkor magasztal egy írást, ha a többivel, az átlaggal szembemehet - mint írtam, neked bármi megteszi, csak ordítozás legyen a vége.

Benne vagyok!

Kiabálni akarsz?

Elhallgatom - tudtad, hogy attól, mert valaki hangosabb, még nem lesz igazabb?

Csak provokálni jössz ide, lökdösődni, olyan stílusban, aminek te a törekedétől kiakadsz, de azt elvárod, hogy egy oldal teljes felhasználó közössége tűrjön!

Nos, egy nagyon jó barátomat rántottad magaddal legutóbb, több ilyen nem lesz! Nem tart veled oda senki, ahol te vagy - miért nem próbálsz meg úszni?!

Állandóan ideges az avatárod, feszült, ingerült, lerí minden szavadból, ha ezt papíron követnéd el, átszakadna a lap.

Te mész szemben az árral, aztán amikor jön egy hullám, és beborítja a víz avatárod, neked áll feljebb, ha fuldoklasz.

Mégis mit vársz az itteniektől? Te ezt a részt élvezed a legjobban, ugye? Amikor a Karcolat rólad szól, veled foglalkozunk, aztán amikor jön a csatt, futnál.
Mert úszni...Úszni azt nem tudsz. Tudjuk - többesben! Hallod? Többesben!
"Csapkodsz egy kiskalapáccsal össze-vissza, és amikor a saját ujjadat találod el, a környezeted hibáztatod." Ezt egy jó fej írótól olvastam itt, azt hiszem, 2009-ben.

Külön orrolok azért, hogy a portál egyetlen gyengepontját használod ki, ócskán, átláthatóan: a segítségnyújtás nevében teszed mindezt. Szeretnéd, ha azt mondanám, agyrém?
Hát nem fogom mondani. :)))) Mert az én haragom abból áll, hogy kimaradsz egy kör sütiből.

Önuralmat, alkalmazkodást, illemet neked kéne elsősorban elsajátítani, de úgy nincs semmi kalamajka, igaz? Az unalmas - számodra.

Engem nem aggaszt, ha egy ponttal reagálsz, netán kettővel, vagy szotyival, esetleg egy hullahopp karikával, ötletem van bőséggel. Kérsz te is? Adjak?

Áruld már el: ki a fene bánt így el vele...bocs, az avatároddal? Mi a francot csináltak veled, amiért ilyen lettél? Hol jártál te, a Szürkületi Zónában? Miért lettél ilyen?

Nem, ne itt válaszolj az utolsóra, ne tedd. Ússz! Ússz és talán jobb lesz. Nem is kell ezen a néven elkövetned, avatárok terén elég kreatív vagy.

Ugye?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szo, 2014-01-04 22:02 Roah

Roah képe

Sren!
Ha gond, likvidáld.

Lao-ce felhasználónak, és a Karcnak szól.

*Ja, és a blog címe...
Rakjuk tisztába.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

szo, 2014-01-04 22:14 Sren

Sren képe

Holnap átnézek mindent részletesen. Most muszáj mennem, nem gyógyultam még meg, és már bevettem a gyógyszerem. (Annyit azért látok, hogy a blog kulturált hangnemben íródott, a nevezett felhasználó kommentjeivel ellentétben. Ennyi egyelőre elég. A felhasználó még nincs letiltva, válaszolhat. Amennyiben ezt elfogadható hangnemben teszi, olvasható marad. Ha nem, tiltom őt is, a kommenteket is, és lehet, hogy időlegesen a Karcra történő reget is. Bár ettől sem fogja belátni, mi mindent ránt magával...)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

szo, 2014-01-04 22:19 Roah

Roah képe

Köszönjük a lehetőséget.

Jobbulj! De aztán tényleg! :)))

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

szo, 2014-01-04 22:36 Kaiser

Kaiser képe

Lao-ce, róla van szó, ha nem tévedek, bár gondolom nem, hiszen többek között az ő blogjával és kommentárjaival van tele a karcolat. Legutoljára én akkor találtam a személyében bármi kivetnivalót talán, amikor egymás után két írás alá is odafirkantotta, hogy a szerző egy tapló. Meg még valami olyasmi rémlik, hogy fölényes stílusban emlékezett meg arról, hogy neki nincs szüksége a karcolatra. (Vad következtetés: akkor az oldalnak van szüksége rá? Hm...) Mondjuk ez nem biztos, mert erre nem emlékezem pontosan, de valami hasonló volt.

Lényeg a lényeg, nem szimpatikus nekem sem. Ellenben most rendesen elveszítettem a fonalat. Emberek, nagy elmék, mi történt megint? Odáig még tisztában vagyok a dologgal, hogy a mostani az illetőnek nem az első karcos felhasználója. Idáig oké, értem, komprehendálom a dolgot. Régebben művelt furcsa dolgokat, amik hirtelen eszembe jutottak, azokat fel is idéztem.
De ezúttal mi történt? Frostler írása alatt tört ki a balhé, ha jól sejtem, de ezután elveszítettem a fonalat.
Mindegy is, akár fel leszek világosítva ez ügyben, akár nem, reagálnék arra (is), amit Lao felvetett:

Azt, hogy a karcolat pár ember, egy szűk kör, belterjes, okkult szektája lenne, cáfolnám. Kétségtelenül van egy kemény mag, de az mindenhol van. Mikor erre az oldalra vetődtem az én kis történeteimmel, még sokkal zsengébb voltam, mint most, ezt szinte teljes bizonyossággal állíthatom. Úgy érzem, sikerült fejlődnöm az utóbbi időben, nagy mértékben a karcos kritikáknak köszönhetően.(Bár három feltöltött szösszenetem nem épp azt mutatja, hogy túl aktív vagyok, de ezek többnyire csak ujjgyakorlatok) Az sem elhanyagolható, hogy ezen az oldalon az ember mindig kap visszajelzést, hasznosat, kevésbé hasznosat, kevesebbet vagy többet, negatívat, vagy pozitívat, ez teljesen mindegy: mert a lényeg az, hogy a módszer effektív, legalábbis számomra az.

Persze elkanyarodtam a témától. A végső konklúzióm mindenesetre az, hogy ha valaki nem kezd el trollkodni, akkor itt is be lehet illeszkedni. És akkor semmi szükség eljátszani ezt az egész mártírosdit, hogy "engem itt mindenki utál, kettős mérce van érvényben velem szemben" és a többi, és a többi...

_____________________________
"Your only hope, a life charmed black
An empty grin for we cannot turn back
A seeking silence and a creeping lust
The pork-men crackle as they turn to dust"

szo, 2014-01-04 23:08 Roah

Roah képe

Kaiser, annyi történt, hogy Dokesz tegnap elolvasta az "Ez csak munka" novellát; Lao is. Utóbbi értetlenkedett, Dokesz meg tett egy halvány utalást a szerző felé, hogy "ne törődjön a ying-yang lánnyal, csak unatkozik."

És lőn a porció - olyan, mintha Lao nagyítóval kereste volna ma (is), ki, mit szólt be neki, ami eltarthatott egy ideig, mert egyszer csak meglelte amit keresett: jött is az üvöltés, jajveszékelés.
Ugyanis már majd' mindenki kerüli, Dokesz is csak félvállról szólt, júj, ahhoz képest, amit Lao szokott itt ordibálni, főleg, a szerzőkkel, ha az olvasókkal nincs meg az áhított dínom-dánom, Dokesz kábé egy halk büfit eresztett meg a moziban...
Akikkel Lao eddig bulizhatott, már nem kíváncsiak rá, már ismerik. Ki-ismerik.

És ugye, csak és kizárólag egy avatárról beszélünk. Egy viselkedési megnyilvánulásról, ami egy irodalmi portálon zajlik.

Engem nagyon kedvelhet, mert állandóan kitűzöm a piros zászlót az aknáihoz, amiket gondosan elás, kevesen lépnek már bele a csapdáiba.

Hogy miért teszi?

Az egyiket leírtam a blog végén, a másik ehhez kapcsolódik - és még mindig egy avatár írásos viselkedéséről beszélünk -, a felhasználó valószínűleg nem képernyőképes, de a szereplési vágy tombol benne. Ez lehet szándékos, de az is megesik, hogy nem tehet róla; valami, vagy valaki ilyenné tette. Hogy ehhez nem sok köze van a Karcnak, abban biztos vagyok.

Őszinte legyek?

Csak azt sajnálom, hogy nem próbálja ki az írás adta másik izgalmat, adrenalint: a mesélést.
Hogy nem tud, vagy nem akar úszni, azt nem tudom - nincs is jogom eldönteni.

Én itt felhasználó vagyok, pont úgy, mint te, de ez az önsajnáló, megoldásra végképp nem törekvő, Karcot és Közösséget örökké negatívan bíráló hozzáállás megmosolyogtat, az kétségtelen.

Nem szeretném, ha valaki megint rálépne egy aknára, ez minden.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

v, 2014-01-05 09:35 Sren

Sren képe

Azért veszíthetted el a fonalat, mert párhuzamosan a legdurvább kommenteket töröltem. De tanúsítom, valóban az történt, hogy ugratták őt az adatlapja tartalmával. Először felesleges, tartalmatlan kommentekkel jött, majd a szankciók láttán „bekeményített” és minősíthetetlen, személyeskedő és sértő hangnemben fordult hozzánk (mint ilyenkor mindig). A józan érveken szokásosan átnézve, a határozott figyelmeztetések láttán pedig vakon csapkodni kezdett, blogban, kommentben és privátban egyaránt.
Nem fogom megítélni, kinek volt igaza. Mindenkinek megvan a magáé, neki is meglehet. Jogában áll megsértődni, nehezményezni ezt-azt, ezt senki nem vitatja el. De – amint azt neki és másoknak is mondtam privátban, és most itt is mondom, mert közérdek – ha valaki képtelen kulturált formában kifejezésre juttatni a nemtetszését, az brutális öngól, és magára valamit is adó közösség nem fogja eltűrni. Nem csak itt, soha, sehol.

Ami a Karcolat támadását illeti, számomra nem vitás kérdés. De ha egyszer le lett írva az Á, álljon is a Bé is. A „röhejes látogatottsági adat” említése ugyan közönséges manipulatív megjegyzés (ha túl sokan lennénk, azt mondta volna, hogy álnépszerű, középszerűségre bukó közönséggel büszkélkedő divatoldal vagyunk), de azért válaszolok.
A látogatóink 90%-a tisztában van vele, hogy kevés a szerkesztő, és az a kevés is igen ritkán ér rá dolgozni az oldalon, ergo, ritkán van frissítés. Persze, hogy így alacsony a látogatottság.
Viszont relatíve sokan – több százan – követik az oldalt, olvasgatnak itt, és ha kimegy olykor pár arra érdemes téma vagy novella a Facebook-oldalunkra, azt még aznap több, mint százan nyitják meg.
A beküldött írások mennyisége is önmagáért beszél. Mindig van talonban legalább tíz, de inkább több. Folyamatosan érkeznek új írók. Sajnos sok írást vissza kell küldenünk – ez általában abból áll, hogy instrukciókat adunk a javításra, és megkérjük a szerzőt, hogy művét javítva küldje be újra. Arról nem tehetünk, hogy többen nem akarják/nem merik újra beküldeni a kritizált művet. Van lemorzsolódás, de van bőséggel új látogató is. Szóval ezennel visszautasítom a belterjes jelzőt is, és ami az oldalról a további véleményemet illeti, az egyezik Kaiser-ével. Ha az, amit ő leírt, egyesek szerint belterjes, az azt minősíti, aki ilyet gondol.

Szeretnék elnézést kérni Frostlertől, és az írásához hozzászólóktól is, amiért egyetlen összeférhetetlen ember miatt az ő kommentelési joguk is elveszett a mű alatt.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

v, 2014-01-05 10:26 Roah

Roah képe

Hát ez az! Azok a nyomorult aknák!
Frostler, én is nagyon sajnálom a történteket!

Laot nem érdekli semmi: mintha csak azért szólt volna a művedhez negatívan, mert a többiek nagy része pozitívan véleményezte...Mi ez, ha nem konfliktus generálás?!
Összeugrasztani a szerkesztőt a felhasználóval, a felhasználót a felhasználóval, mindegy, hogyan, csak hangzavar legyen.
Hát ez az azért nem ilyen egyszerű: ez pelenkás húzás.

Tristiaként ismertem meg; úgy indított egy "férfi-nő" fórumban, amit bárki bármikor előkereshet, hogy hátba verte a Dórit!
Okamiékkal dumáztunk, ő azt hiszem, egy lány kritizálása okán egy kolesz-szobányi nő elől menekült, ezt osztotta meg velünk, ahogy mások is a saját tapasztalataikat, Karcosan, derűsen folytattuk eszmecserét a témát illetően, amihez a Dóri is csatlakozott. Mesélt a szüleiről, Dórisan - azt kapott egy nagyot a hátába.

Ennyit arról, hogy Tristia-Lao-ce nem szól senkihez! Ennyit arról, hogy nem személyeskedik! Nem-e?! Mást se' csinál.

Azt hiszem, az volt az a pont, amikor Paránál is elszakadt a cérna; többen is írtak Dóri mellett, majd maga, Dóri is profin kezelte a helyzetet, Tristia-Lao-ce elnézést is kért tőle. Noha cseppet sem tűnt őszintének Tristia, mégis csak belátta, messzire ment.
Dóri, mint mindig, elfogadta, spongyát dobott rá, látott ő már ennél rosszabbat is. Szerintem fél óra múlva, munka közben, vagy hajnalban, amikor novellázik, olvas, vagy Karcol, étkezés, magánélet, alvás és egyebek helyett, ki is ment a fejéből. És ez jó!
Para már azóta kiszállt a buliból, és Obb is, illetve azok, akik aktívabbak, és napi szinten kerülik azt, hogy Lao csőbe húzza őket.
Dokesznek most sikerült, de képtelen vagyok mást mondani: megértem.

Nem tudom, Lao-ce, vagy bárki, aki kiakad a szankcionálásokon, bele gondolt-e abba, hogy a törölgetést, akár kommentét, akár novelláét, akár avatárét élvezik-e a szerkesztők? Tetszik-e az nekik, hogy az oldal céljába saját kezűleg gördítenek gátat. Hát persze, ezért dolgoznak annyit itt, hogy utána ne arassák le egy író fejlődésének első, óriási lépését?!
Törölni rossz!
Bármi is esik áldozatul, mindenért fáj a szerkesztők szíve - ezért van annyi lehetőség, esély, türelem, húzzák-húzzák, ameddig csak bírják.

Hajrá Karcolat, hajrá irodalom.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

v, 2014-01-05 10:37 Okami

Okami képe

Kötekedhetek?
A megszólítást rosszul írtad. A helyes pinyin átírás szerint "nîhâo" (csak valamiért nekem fordítva jelöli a tónust) lenne.
Vagy akkor írd le kínaiul 你好 és azt nem lehet félreérteni.

Viccen kívűl, emlékeim szerint Lao nem volt mindig ekkora kötekedő tirpák paraszt. Ilyenkor csak arra tudok gondolni, hogy "vajon hol ronthattuk el?"

Egyébként kár, hogy le lett tiltva a kommentelés, mindenesetre, Roah, a válaszom a találós kérdésedre: Lî Xiâolóng (ismertebb nevén Bruce Lee)

_________________________________
„Költő vagyok én!
Kiáltottam nagy gőggel,
Nem kell nekem kritikus.
Felismertem tehetségem önerővel,
Ki nem ért lírámhoz, annak kuss!”

v, 2014-01-05 10:45 Roah

Roah képe

Bármikor.

Az akcentus az exfőnőkeim utáni, szabad hallás. (A férj ennel ejtette a kezdetét, a feleség ennyel.)

Ha engem kérdezel, akkor a válaszom annyi, hogy már az elején komolyabban kellett volna venni. De a türelem felhasználót is terem, volt már rá példa. A magam részéről hittem, ezúttal is működhet az idő, az oldal megismerésének varázsa megszelídíthet egy netes ámokfutót - tévedtem.

Csak akkor leszel képes együttműködni Lao-val, ha tűrsz, és tolerálsz. Ameddig csak bírsz.
Itt tartok.

A megfejtés tökéletes! :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

v, 2014-01-05 13:40 Ovidius

Ovidius képe

Tulajdonképpen kellemes rejtvényként kezeltem ezt a címet... Fenti fehérnemű (mint eszköz) sok minden leképezése lehet.

Babakorszak: Ide pisilünk és kakálunk...
Éretlenség: Nem tudjuk használni a kijelölt bilit, vagy WC-t...
Aggkori elhülyülés: Jobb, ha pelenkázunk, mert sokszor lesz büdös...

Az internet teljesen új fejezetet nyitott az emberi kultúrában. Társadalmi vetületeiből most nem akarok foglalkozni a szabadság általános kérdéseivel, mert az meghaladja képességeimet, még ha vannak is elképzeléseim arról, mit is jelent. A szabadságnak azonban több szintje is van, és most azt nézném meg mit jelent simán, csak az önkifejezés szempontjából.
Koromnál fogva, életem nagyobb időbeli részét jelentette az a kommunikációs kultúra, ami a személyes, fizikai kapcsolatot jellemzi. Sok mindent megtanul ehhez egy teljesen hétköznapi, általános intelligenciájú ember. Emberismeretet és tiszteletet. Egy adott emberi közeg követelményrendszerét. Ezen belül erkölcsöt, etikát, viselkedéskultúrát. Működtetheti az intelligencia, a társadalmi normák elfogadása, dresszirozás kényszerformázása. Szégyenérzet a hiba elkövetése miatt. Képmutatás. Ennek, ha kell, fogcsikorgatva, de adott célért történő végrehajtása. Tehát a közösség működéséhez szükséges kiegyensúlyozó hatású harmonizálása a cselekedeteknek.
Ennek a fenti okfejtésnek legfontosabb értelmezését az adja, hogy konkrét fizikai, személyes kapcsolatok jellemzik.
A net ezt felülírta. Avatarok, nicknevek, kellően elrejtett valós személyiségek, simán elhazudható manifesztálódása a kibertérben egy entitásnak.
Döbbenetes változást jelent egy ember viselkedésében. A teljes szabadság érzetét, ami rögtön megoldja a valós személyiség kiteljesedését. Ha valóban kulturált, akkor nagy valószínűséggel a virtuális utakon is úgy fog vezetni. A baj akkor kezdődik, ha a benne rejlő rosszabb én meglátja a lehetőséget szabadsága kiteljesítésére. Ekkor, kihasználva a nagyfokú ismeretlenséget, elindul, mint a hógolyó a hegyoldalon. aminek tudjuk, rendszerint lavina a kiteljesedése. Mindent, ami a keze ügyébe esik, hozzávág a többihez. Komoly örömet okoz a káosz, a düh, a kétségbeesés, ami okoz. Ráadásul akkor van igazi baj, ha még intelligens és képzett is. Ugyanis ilyenkor nemcsak a primitív romboló ösztön működik, hanem az emberi érzelmek tudatos manipulációja. Magasabb szintű és gonoszabb célokra nem is merek, és nem is akarok gondolni...

Teljesen új embertípust fog kialakítani, és ennek iránya számomra beláthatatlan. Bizonyos fokig meg sem akarom érteni, mert ez az irány túlmutat az egyéni lehetőségeimen és céljaimon, akaratomon. Jobb, ha időben kivált ebből Isten, és vagy elvet Poklába (mint Madisont, Palahniuk kis főhősnőjét a Kárhozottban), vagy megengedi, hogy mellé üljek, de ennél az iránynál biztos, hogy még a pokolbéli megoldás is jobb...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

v, 2014-01-05 17:51 Roah

Roah képe

Ovidius, :)))))) - http://www.youtube.com/watch?v=wkJRAoPlP24

A Lector Magazin első számában van egy cikk.

http://spiritart.hu/kepek/cikk_kepek/lector1.pdf

Ndy szerint a világ: Bábeltől a közösségi portálokig - érdemes elolvasni. (12.oldal.)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."