Akiket kétszer szúrtak le

 

 

Nézelődöm, nézelődöm a fészbúkon, látom, hogy kitették a Kimte jegyzőkönyvét, gondoltam beleolvasok, milyen gonoszak is vagyunk mi néhányan. Nem csalódtam.

Nem akarok részletekbe menni, a történet hosszú és szövevényes, én csak azt írom le, amit tapasztaltam.

 

Tavaly voltam oly botor, és beléptem a Kimte Egyesületbe, ahol szívesen fogadtak. Még közgyűlésre is elmentem, sőt, tagokat is toboroztam az egyesületbe. Ősszel hirtelen kitört a botrány, és váratlanul ultimátumot kaptam: vagy egy bizonyos személy mellé állok, aki egyik napról a másikra aljas módon hitszegővé vált, elárulta a Kimtét, az elnökséget, és még alávaló módon tagdíjat sem fizetett abban az évben, vagy a Kimtét. Ha a Kimtét, akkor nem barátkozhatom a bizonyos személlyel, mert őt utálni kell. Az okát a mai napig nem tudom pontosan, de úgy látszik aki hegyeket mozgat meg az egyesületért, az előbb utóbb így megjárja… (tanulság ez a mostani tagoknak is) Azt sem tudtam, miért ne írogathatna novellát vagy bármit egy egyesületi tag akárkivel, akivel akar… Nekem nem volt szabad. Én erre annyit mondtam, hogy nem óhajtok kilépni a Kimtéből. Vagy kidobnak, vagy megvárják, míg lejár a tagságom. Meg nem nevezett személy ezután levett a levelezőlistáról, kijelentette, hogy kizártak (gondolom, hogy véletlenül se jelenjek meg a következő közgyűlésen), sőt kizárták azokat a tagokat is, akiket én hívtam be, és azokat is, akik szintén a bizonyos hitszegő mellé álltak. Ezzel a tagság, ha jól láttam, éppen a minimális tíz főre csökkent, ami ideális: minél kevesebb ember, annál könnyebb az irányítás, ugye…

Tudomásul vettem ezeket a dolgokat, bár a jogi háttere erősen sántít az egész eljárásnak, még az új alapszabállyal is, hiszen kizárni csak olyat lehet, aki inaktív vagy árt az egyesületnek, én pedig egyiket sem tettem. Tagokat hoztam, esténként Kimte chaten ötleteltünk, stb.

Nem rázott meg a dolog, szerencsére a tagdíjon kívül nem veszítettem semmit, senkivel nem vesztem össze, akivel jóban voltam, továbbra is jóban maradtam.  A  tagdíjat ugyan sajnáltam, de több is veszett Mohácsnál. A diákok, akik az ösztöndíjukból kuporgatták össze a tagdíjat, és emiatt egy hétig üres volt a hűtő, jobban sajnálták azt a néhány ezrest.

Kora nyáron ismét levelet kaptam, amiben az állt, hogyha továbbra is tag akarok maradni, fizessek nyolcezer forintot. Ezt érdekesnek találtam állítólagos téli kizárásom után, és felvetődött bennem, hogy az első kivégzés nem járt sikerrel, visszavásárolhatom magam az élők sorába. Sőt, a többi kitaszított is. Hurrá. Örülünk, de nem kérünk belőle, én visszautasítottam a dolgot. Erre most újra kizártak. Engem, és Chimet. A többiek, akik utánunk léptek be, távozhattak tagságuk lejárása okán, de mi, a gonosztevők, minket kizártak. :D A dátumok elárulnak mindent, nameg az emailek.

 

Az egész le van ejtve, nem is érdekel, de ritkán írok blogot, és ez jó alkalomnak látszott. Célom sincs vele, csak megmosolyogtam a rettentő hangzatos terveket és rágalmakat, amiről a témában megjelent interjúban olvastam. Csak csóválom a fejem, hogy elég egy rosszul választott barát vagy elég egy ellenvetés, és máris repül a tagság fele. Nekem tényleg nem volt időm az alatt a néhány hónap alatt bármit is tenni a Kimtéért, de akadtak, akik jócskán ráfáztak, és nem csak a tagdíjat bukták, hanem évek munkáját is. De ahogy mondani szokták, mindig a tanulópénz a legrágább.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

h, 2011-07-18 14:46 Ndy

Ndy képe

Midegy, legalább látjuk, hogy mit nem szabad elkövetnünk a saját egyesületünknél a tagsággal/önmagunkkal szemben.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2011-07-19 11:01 AvatáR

AvatáR képe

csak nehogy megverjük saját magunkat érte :)

"A két legerősebb harcos a Türelem és az Idő"

h, 2011-07-18 15:41 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Így jár mindenki, akinek nem tetszik a sötét oldalon!  ;)  Most mégis mi baj van a diktatúrával?  :D 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-07-18 15:54 Zora

Zora képe

Hogy nagy a sötétség...

------------------------------------------

h, 2011-07-18 16:53 Sren

Sren képe

Kétszer? Háromszoros kelta halál, az járna az ilyeneknek, akik eléggé el nem ítélhető módon nem hangzatos elvek, hanem a barátaik mellett állnak ki. :D

Volt, aki fenntartotta a jogát, hogy az egyesületben maradhosson, míg - a befizetett tagdíj okán például - a tagsága le nem jár. Jómagam azonnal leléptem, nem akartam az irodalmi szerkesztő pozíciójával és munkájával, illetve mindezek látszatával ámítani sem magamat, sem az egyesület tagjait tovább. Az egyesület jegyzőkönyvében az áll, hogy tagságom elévülésével az fogta magát, és megszűnt. Ez nem egészen így van, mivel a tagdíjat (másodszor is) befizettem, a tisztemről pedig önként mondtam le. De mindegy, tényleg. Nem vagyok az a balhés alkat, nem haragszom senkire. Viszont az igazság az igazság, bárhogyan szépítjük is.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

h, 2011-07-18 18:15 Urbatorium

Urbatorium képe

Én még kifejezetten élveztem is. Mindig is öröm jár át, amikor egy évre előfizetek valamire, aztán két-három hónap elteltével fújhatom is, hiszen egyetemistaként mindenki nekem akar fizetni mindenért. Egyébként is. Időm, mint a tenger. Így viszont sikeresen zártam az első évemet az évfolyamelsők között, és már meg is jött az értesítés, hogy átvettek államira. Hey!

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

h, 2011-07-18 18:23 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Komolyan átvettek? :) Ez szupi.

Amúgy még mindig nálam van a könyved, és szeretném visszaadni, ha lehet. Vagy nem szabad?

_____________________
Dr. Bloody Dora

h, 2011-07-18 18:59 Roah

Roah képe

Zora, engem nem zártak ki soha, sehonnan, most sem ez történt; mentem magamtól - a kétszer viszont stimmel. :)

Hol olvastál?! Merre? Csak nem ugye-hogy-ugye? Chimmel viszont benne voltunk a taglistában, egész sokáig, a levből alapból kimaradtam.

Csatlakozom Ndyhez; megint. Mi a tanulság? Tudjuk, mit nem szabad csinálni...

 

Hastala vista, baby! :))

 

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-07-18 19:13 Obb_régi

Öööö izé ecet uborka, nem lehetne, hogy mindenki perkál nekem egy négyrongyost, és én eskü nem basz*gatok senkit, felőlem mehet az anarchia is :)

h, 2011-07-18 19:28 Roah

Roah képe

Obb, a sex jó dolog, tele van izgalommal, nem igazán okozott gondokat, legalábbis nekem nem. A baj az volt, hogy nem tudod, milyen mély a nyúl ürege. :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-07-18 19:37 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Tetszik ez a virágnyelven írt megfogalmazás!  :D 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-07-18 20:13 Obb_régi

Kiönthetem, mármint a nyúlüreget?

h, 2011-07-18 20:18 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Mert biztos a nyúl üregét, lyukját akarod te ott "öntözni", mi?!  :D 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-07-18 20:20 Obb_régi

Isten őrizz :) én pusztán csak a vetett földet szeretném tehermentesíteni.

h, 2011-07-18 20:21 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Vagy inkább teherbeejteni!  :D  :D  :D 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-07-18 20:29 Obb_régi

Á, késsz, Sütivel visszajött az erotika, ha azt mondom, vessző kell, akkor ő azt mondja, egy vadperverz alak vagyok, aki mindenkit bűntetne :)

h, 2011-07-18 20:33 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Persze, hiszen az is vagy!  :D 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-07-18 21:00 Zora

Zora képe

Borzasztó, Al Bundy és a kék szőrös süti elszexualizálják ezt a fontos témát. :) Ja, és Ro, te dobod fel a labdát nekik, hát ismerhetnéd már őket. :DD Amúgy sokkal menőbb dolog ha kizárják az embert, csak úgy megvárni hogy lejárjon a tagság, az nagyon nem menő. :P Chimmel mi vagyunk a királyok! :D

------------------------------------------

h, 2011-07-18 21:07 Obb_régi

Nem a kizárás, hanem a kikötözés a király, de ezt csak a Sütitől tudom, én nem vagyok kompetens a dologban.

k, 2011-07-19 08:21 Zora

Zora képe

Majd kifaggatjuk, mit tud a hátizsákos édesség, mert a kikötözés helyett én is a kizárás elszenvedésében szereztem jártasságot. :))

------------------------------------------

k, 2011-07-19 15:41 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Hátizsákos édesség? Most már leplezted le, hogy én vagyok a zsákos ember?  :) 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

k, 2011-07-19 18:11 Zora

Zora képe

Sütiszörny a zsákosember.

Tessék, véged, lelepleztelek. :)) (A zsákjában minden jó, piros alma, mogyoró... Süti igazából a Mikulás)

------------------------------------------

k, 2011-07-19 19:31 Sütiszörny

Sütiszörny képe

A mogyoró a zacskómban van, nem a zsákomban.  :D  És van hozzá mellékelve banán is.  ;) 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

sze, 2011-07-20 08:00 Zora

Zora képe

:DD Ok, feladom, megáll a tudományom, ha előkerül a banán.

------------------------------------------

k, 2011-07-19 08:24 Roah

Roah képe

Zora, :D

Obb kezdte, bizonyos szavak használatával, mely sexuális gondolatokra utalt. Csak azt gyurmáztam tovább. A humor mindenek felett! :D Nem jól tették? Ez a párbeszéd nem ártalmas senkire.

Kizárás? Igazad van. Még mindig jobb, mint a be vagy az összezárás, tudod, nézd a jó oldalát! ;)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2011-07-19 10:16 Zora

Zora képe

Rendben van, hogy elejtett néhány utalást, de rossz az, aki jóra gondol, sáros vagy a hegyjáróval együtt! :))

------------------------------------------

k, 2011-07-19 12:23 Roah

Roah képe

Zora, talán. :D Egy kicsit.

Egyébiránt nem igényeltem felszólítást, soha, egyet sem. :)

Ment a válasz egyértelműen, kétszer is.

Fő a határozottság, te kis kirekesztett. :)) Sebaj, jól áll! :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2011-07-19 15:42 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Humor? Milyen humor? Én mindent véresen komolyan gondoltam!  ;)  A szex nem vicc, hanem szórakozás!  :) 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

k, 2011-07-19 10:55 AvatáR

AvatáR képe

én sem okoznék gondot, az tuti :)

"A két legerősebb harcos a Türelem és az Idő"

h, 2011-07-18 20:27 Tolerancia

Tolerancia képe

Amikor a gothart-on ment ez a hacacáré, azt hittem (remélte), hogy ez egyedi alkalom az "ascnélküliek" világában. Szomorúan olvasom, hogy tévedtem...

 

 " Amit az ember leírt, az többé nem sanyargatja." /Ernest Hemingway/

h, 2011-07-18 21:06 Ovidius

Ovidius képe

Az enyém simán aktualitását vesztette...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

szo, 2011-07-23 06:35 Indi

Indi képe

Nem számonkérés formában, inkább informatív szinten érdekelne (és érdekel már több éve csak nem mertem ilyen mocsokságot kérdezni), mi motivált, hogy fizess ígéretekért  és a munka lehetőségéért? Most is csak azért kérdezem meg, mert úgy sejtem, hogy tőled érdemi választ kaphatok erre a kérdésre és nem veszed támadásnak. Tényleg érdekel, mert nem egyszer elméláztam rajta, hogy belépek, mert miért is ne? Elolvastam, amit el kell olvasni és a mérleg serpenyője mindig az Egyesület felé húzott. Aztán nem kizárt, hogy egy szűk látókörű, anyagias dög vagyok, aki csak azt nézi neki mit hozhat egy kapcsolat, ettől független nem értem az egészet.

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

szo, 2011-07-23 09:06 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Hiszékenység, vagy inkább hinni akarás és segíteni akarás. És nem vagy anyagias dög ettől, simán csak nem hagytad magam elbolondítani.

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2011-07-23 14:45 Indi

Indi képe

Nem vagyok ilyen nagyra magammal, de kösz :) Inkább maradjunk az anyagias dögnél, aki megnézi mire költ. És pofátlanul hagyja, hogy más szervezze meg neki a talit ingyér ;)

 

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

szo, 2011-07-23 19:57 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Pedig nem tűnsz anyagias dögnek, hiába bizonygatod. De ha ettől megnyugszik a lelked, szíves örömest kikiáltunk anyagias dögnek, vagy közfelkiáltással, vagy megszavaztatjuk (úgyis régen volt már szavazás). Bár a mai világban kifejezett előny, ha valaki anyagias dög. Hmm... azt hiszem, nyertél ennek az Élet nevű játéknak ebben a fordulójában. (Dobhatsz újra.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2011-07-23 11:41 Zora

Zora képe

Engem elsősorban a társaság vonzott. Hogy olyan emberekkel tudjak beszélgetni, akiket érdekel az irodalom, és akiktől tanulhatok valamit. Ezért nem volt drága ez az ár, bár jónéhány embert már korábban megismertem, mégsem volt lehetőség a személyes értekezésekre. A Kimte azt az illúziót keltette, hogy ha csatlakozom, akkor erre sor kerülhet akár többször is. Vidékiként azért nem úgy van az ember, hogy bármikor leugrik a sarki kocsmába egy jót dumálni... Aztán persze egy lehetőség volt a szereplésre, és ahogy Süti is mondja, a segítség nyújtásra. Csakhogy más egy csapatért dolgozni, ami elismer és tagként kezel, és más amikor egy diktátort kell kiszolgálnod.
Akkor valahogy a Kimte és a Karcolat össze volt tapadva, sok ember itt is, ott is tevékenykedett, természetesnek tűnt, ha érdemben tenni szeretnék valamit magamért meg az egyesületért, akkor be kell lépni az egyesületbe. Hiszen minden Karcolatos szerkesztő is Kimte tag volt, talán Bladet leszámítva. Ez a nagy összetapadás akkor szűnt meg, amikor az elnök saját útjára indult, és akik akkor még nem hoztak döntést, azok is érezték, hogy ez így nem biztos, hogy jó.
Hogy miért léptek be az emberek, az nem olyan nagy volumenű talány mint az, hogy a most benn lévő tagok vajon miért nem léptek ki ezek után? Passzivitás, vagy nem látják, hogy az ő munkájuk is csak úgy van megbecsülve, mint azoké, akik például a Karcolat antológián dolgoztak? (Évek munkájáért cserébe, köszönet képpen, kizárattak)  Ez az igazi talány. :)

------------------------------------------

szo, 2011-07-23 14:40 Indi

Indi képe

Köszi, értem a motivációd. Illetve helyesebb ha azt mondom, elfogadom, mert a megértéstől messzebb vagyok, mintsem ezt a szót merjem használni a helyzetre :) De tényleg köszönöm, hogy nem vetted vájkálásnak, ezer meg egy alkalommal szerettem volna megkérdezni egy tagot, hogy mi motiválta. Köszi, hogy kötélnek álltál :)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

v, 2011-07-24 14:04 Kentaur

Kentaur képe

 Engem is és Hematithot is kizártak. Pedig tudtommal kiléptünk. Ez után a paradox anomália után én nem csodálkozom semmin.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

v, 2011-07-24 15:09 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

 Bocsánat, hogy közbeszólok... Kizártak?!

"2011.07.16. napján a tagsági viszonya elévüléssel megszűnt:

(...) Czinkóczi Krisztina (...) Vass Sándor"

A "kizárással megszűnt" rész néhány sorral lejebb van.

(Ha esetleg valaki szeretné végigolvasni a jegyzőkönyvet: http://kimte.hu/node/614 )

_____________________________________________________________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

v, 2011-07-24 16:39 Kentaur

Kentaur képe

 Norbi! Mit jelent az elévüléssel megszűnt? Azt, hogy kizárjuk, mert nem fizette be a tagdíjat.

Ehhez képest jóval előtte KILÉPTÜNK. A kettő közel sem ugyanaz még mindig. Olyan érzetet kelt így, hogy nem a kilépő tagok, hanem az egyesület döntése volt, mert MI nem tettünk eleget kötelezetségeinknek.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

v, 2011-07-24 17:14 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

 Öööö... Akkor nem lenne külön olyan rész, hogy "kizárt." Na, az a negatív.

_____________________________________________________________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

v, 2011-07-24 18:20 Indi

Indi képe

Szerintem Kenta azt sérelmezi, hogy ebben a formában mintha nem az ő döntésük lett volna a kilépés. Apróság, de az érintett személyeknek lehet, hogy egy fontos apróság.

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

v, 2011-07-24 22:55 Kentaur

Kentaur képe

 Minden negatív, ami nem fedi a valóságot és megfosztja az önálló döntés látszatától az embert. Szerintem.

Szépíthetjük, de ez az igazság: nem ez történt.

De ez van írva. Megkérdezés nélkül. Pont.

Nem lepődtünk meg...

Nem hepciáskodom, csak szeretem én eldönteni, mi történt velem, vagy mit csináltam vagy sem.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

h, 2011-07-25 08:51 Ndy

Ndy képe

"Akkor nem lenne külön olyan rész, hogy "kizárt." Na, az a negatív" - Azon azért tessék elgondolkodni, hogy én például melóztam, megcsináltam a kötet borítóját, stb, és a tagság - akiknek a dolgaival foglalkoztam, ingyen, és akik közül néhány semmit nem csinált - az elnök kérésére simán kizárt nemfizetés címén. Negatív?!

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

h, 2011-07-25 11:10 Kentaur

Kentaur képe

 No igen, van olyan kizárás és negatívum, ami nem az érintettet minősíti.

De elmúlt, új szelek fújnak. Ezvolt az utolsó, amit el kellett nézni. Részemről van jobb dolgom is, hála égnek!

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.