Az Öreg Barát

   Az ember önző. Meg sem fordul a fejében, hogy a világ nem körülötte forog, hanem léteznek más, fontosabb dolgok is nála. Amikor valaki rádöbben a saját jelentéktelenségére, akkor rátalál arra a személetmódra is, ami látni engedi számára az igazán értékes dolgokat.

   Én is így jártam. Sose értettem, mi értelme van öreg kutyát örökbe fogadni. Hiszen ha meghal, akkor nagyon fog hiányozni, és nem akarok megszeretni valakit csak azért, hogy utána fájjon, ha elmegy. Meg amúgy is, az öregekkel csak a gond van... ugye milyen önző dolog ez? Hol van itt a társ szerepe? Hol van itt az öreg barát, aki szolgálatban élte le az élete jelentős részét? Őt senki se kérdezi, mit szeretne.

Ha tudnának a kutyák beszélni úgy, hogy mi is megértsük, talán e-képpen hangzana a párbeszédünk:

 - Én nem akarlak téged, mert öreg vagy, rozoga, és hamarosan meghalsz. Ráadásul van valami oka, hogy az utcára kerültél, biztos rossz kutya voltál.

 - Nem tudom miért kerültem az utcára. Volt ott egy másik, aki folyton ugrabugrált, meg fellökte a kicsi gyereket. Én meg helyreraktam a taknyost, mert nem szabad fellökni a gyerekeket, igazán tudhatná. De akkor megharagudtak rám, és kiraktak az út mellett, elhajtottak az autóval.

 - Oké, nem vagy rossz kutya. Sőt, ezek szerint a gyerekekkel is tudsz bánni. De négy év múlva meghalsz, és akkor én szomorú lennék, amiért itt hagysz.

 - Viszont én lennék a világ legboldogabb kutyája, ha a gazdám mellett érne a vég. Nem akarok a menhelyen meghalni. Ez senkit nem érdekel?

 

   Kilépve saját önzésem falai mögül rá kellett jönnöm, igazuk van az öreg kutyáknak. Sokszor azt sem tudjuk, hogy másnap mi lesz velünk, hol leszünk jövőre. Magunkhoz veszünk egy kölyköt, akivel rengeteg gond van, és aki ezerszer több figyelmet igényel náluk. Elkötelezzük magunkat a kutyás életmód mellett tíz-tizenöt évre. Aztán, ha nem úgy alakulnak a dolgok, akkor elajándékozzuk a barátunkat. Mert egy ember ezt is megteheti. Odaadhatja a barátját, megveheti a barátját, kínozhatja is, ahogy jólesik. De egy öreg barát esetében nem kell felelősséget vállalnunk tizenöt évre. Nem kell bajlódnunk a szobatisztasággal, a kimerítő sétákkal, a szétrágott cipőkkel, a fegyelmezéssel. Az öreg barát tudja mi a dolga. Megbecsüli a helyét. Boldogan szuszog mellettünk vagy a lábunknál, az esti film alatt. Végigalussza az egész éjszakát a gyerekszoba küszöbén, ügyelve a kicsik álmára. Ősz pofája szegletében mintha mindig mosoly bujkálna. Bár öröme sokszor visszafogottnak tűnik, szemében a hála fénye gyémántként ragyog. Tekintete elárulja azt a békés örömöt, amit csak te tudsz neki megadni. Megéri őt társul választani, és mellette lenni, amikor lejár az ideje? Ha ők beszélni tudnának, a válasz biztosan igen lenne.

 

 www.mentsvar.hu

 

(Hétvégén Öreg kutyák örökbefogadó napját tartunk a kecskeméti Mentsvár telephelyén. Az öt évnél idősebb kutyák befogadóit közismert személyek köszöntik, és értékes ajándékcsomagokat adnak át nekik.)

 

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

k, 2010-06-29 10:34 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Azt az állatbarát celebeket nem kellett volna. (Amúgy engem ne várjatok, nem lehet kutyánk.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-29 10:47 Zora

Zora képe

Szokott két pornósztár is kijárni a menhelyre, konzervekkel, tápokkal meg gyógyszerrel megtömött suzukijuk alig tud bejönni a földúton, úgy megül a kocsi. Sokan bírálják a telepet, amiért velük reklámoztatja magát. Én azt mondom, hogy tök mindegy ki vagy, a segítség bárhonnan jól jön.

Fekete Pákó például egy halálosan normális fazon. Amit a műsorokban látunk, az csak egy dolog. Amikor a menhelyen a koszos szalmát lapátolja a kutyakertec aljáról, az meg megint más. Amikor kivisz egy kutyát sétálni, az megint más. És sorolhatnám Nick Árpit, Szécsi Katalint, Ganxtát, stb. Sőt, ők nem csak ilyenkor jönnek le, hanem a megkínzott kutyák rehabilitációját követő vizsgáinkra is.

De jön például Füles is, a megkínzott kutyák nagykövete. :)

------------------------------------------

k, 2010-06-29 10:53 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Én a kifejezést bíráltam, nem a tényt.

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-29 10:55 Zora

Zora képe

:) Oké, vettem. :) De a sztárok vagy a hírességek kifejezés sem túl találó...

------------------------------------------

k, 2010-06-29 11:11 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Kövezz meg, de ha valaki örökbe akar fogadni egy kutyát, nem azért megy ki, hogy találkozzon Dundikával, vagy akárki mással. Persze, ha annyira nem bírja pl. Pákót, hogy inkább kuytát sem fogad be, csak ne találkozzon vele, az más, de nekei meg pont nem nevezted meg utálata tárgyát. Szóval nem kell az a félmondat, hogy ottan mindenféle híres emberek lesznek. Az ilyen akcióknál az ember úgyis felkészül mindenre, hogy sor lesz, hogy a kedvencét elviszik (10-ből 10 esetben - ahányszor egy barátnőm menhelyről akart kuytát, mindig elvitték előtte azt, aki neki kellett volna, hiába volt ott hajnali négykor, mert "az a másik" hajnali háromra ment), hogy mindenféle "védem az állatokat, mert sztár vagyok és itt is kattog a kamera" celeb kimegy, hogy sok hülye lesz, aki nem is akar örökbefogadni, csak kijött nézelődni, vagy olyan, aki úgy fogadna örökbe, hogy másnap már visszavinné (láttam ilyet is).

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-29 11:27 Zora

Zora képe

Tényleg?? Nálunk sajnos sosincs ilyen tolongás. :( A sztárokat meg meg se ismerni, mert elvegyülnek a gondozók között. Kecsó elég kicsi város, a sajtó se ugrik a témára, kb. egy újságíró van a helyszínen, az is én vagyok. :D Valahogy próbáljuk csalogatni az embereket, de a celebek se érnek olyan sokat, kb. 6 örökbeadás van egy ilyen napon, és abból csak mondjuk egy, aki kíváncsi is arra, hogy mit keres a Pákó a kutyaketrecben.

Van olyan, hgy városi rendezvényre visznek ki egy kutyust, és csinálnak versenyt, hogy ki a legalkalmasabb arra, hogy elvigye a kutyát. Legutóbb egy nagyon aranyos spitz leányka volt a licit tárgya, de senkinek sem kellett.

------------------------------------------

k, 2010-06-29 11:37 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Na ja, ez Pest. De itt hétköznap is hajnali háromkor kell odaérni, ha el akarod vinni a kiszemelt kuytust, mert valószínűleg egy ápoltabb, értelmesebb, jobban kinéző példányra fáj a fogad - és hát mindenki más is azt akarja. Meg persze a divatkuyták... a fiatalok... mert annyira cukik.

Amúgy egy "kurzustársam" (osztálytárs helyett) mesélte, hogy ők egyszer valami spéci kutyut akartak. Pontosan mi volt, nem tudom, de szóval aranyosat. Nézték tenyésztőnél is (az eladta előttük mindet, de persze meglebegtette, hogy "talán ha többet fizetnek, mégis az övék lehet", na kösz). Minden mindegy alapon benéztek egy menhelyre is, ahol meglátták a tökéleteset (nem olyat, amit akartak, de nem érdekelte őket), beszéltek az ottaniakkal, hogy ő lesz az, kifizették, "lefoglalták", "öt perc és itt vagyunk, de nem hittük volna mi sem, így nem tudjuk hazavinni, mindjárt jövünk anyuval, hogy ő is lássa" - mire visszaértek, a kuytus sehol. Eladták. A pénzről nem tudnak. Asszem ez is Pest.

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-29 12:18 Zora

Zora képe

Na szép... itt nem szokott ilyesmi lenni. A gondozók például név szerint ismerik a kutyákat. Azzal szokott baj lenni, hogy nem frissítik elég gyakran a honlapot, csak mondjuk hetente egyszer-kétszer, és lehet, hogy a kutyák, akik fenn vannak, már elkeltek, vagy kivitték őket Németországba, esetleg újak vannak, akik nincsenek még kinn.

Volt egy aranyos eset. Írtam egy cikket Aurélról, a 14 éves spánielről. Egy fickó másnap megjelent a telepen, és a lányok már nézték, hogy ez biztos harcikutyát akar, mert kopasz, kigyúrt, tetkós csávó volt, igazi nehézfiúnak látszott. Már találgatták, hogy milyen indokot keressenek, hogy ne kelljen neki odaadni stefit, boxert, rotit, stb. Vitték körbe a ketrecek között, és azonnal rábökött Aurélra, amikor meglátta. Mondja neki a Niki, hogy ő nagyon öreg, nincsenek fogai, és amúgy meg egy spániel. A fickó meg mondta, hogy ő pontosan érte jött. Látta neten, és beleszeretett, van már egy bisonja, a kisöregnek meg legalább lesz egy szép éve.

Ja, és azóta háromszor mentek ki az őrszolgálat emberei ellenőrzésre(mert itt ilyen is van, leellenőrzik az örökbeadott kutyákat), és Aurél boldog nyugdíjaséveit éli. :)

Volt egy évfolyamtársam fősulin, az is ilyen kaliberő fickó, de ő meg macskát tartott, akit pórázon sétáltatott a Sugovicaparton. :D

------------------------------------------

k, 2010-06-29 12:24 Bloody Dora

Bloody Dora képe

:D Na ja, a legártatlanabb kinézetűek tartanak mindig harci kutyát.

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-29 12:30 Liliana

Liliana képe

Nekem az egyik kollegámnak yorkshire terrierje (szerintem nem jól írtam, de értsd, ahogy kell :)) volt, akinek a tenyere nagyobb volt, mint a kiskutya. És egyik éjszaka amikor hozott haza, beszélt valakinek a kocsiba, "Sziszike így, Sziszike úgy" Azt hittem bekattant, erre az ölembe ugrott egy mini kutya, vaksötét volt. Olyat sikoltottam, erre a kis mocsok vakogni kezdett. Közben meg félre kellett állni a kocsival, mert a kollega drága annyira röhögött, hogy nem bírt vezetni. Aztán látni lehetett, hogy a kigyúrt állat, mert az, bár nem kopasz. Sétáltat egy kis pöttömöt. Szerinted? Nem röhögték az ismerősei, aztán meg elkezdett gagyogni a kutyának. Na, akkor kész voltam! :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-06-29 12:42 Zora

Zora képe

A férjem is panaszkodott, amikor még Lipton kicsi volt, hogy milyen férfiatlan egy kutya a spániel. Aztán amikor a negyedik csajszi ment oda hozzá 100 méteren belül, hogy megsimogathatja-e a dágaságot, akkor kezdte felfogni a cuki kutya előnyeit...

Vettem egy hámot felirattal: "A pasi nős". De Lipton szétrágta, szóval ja...

------------------------------------------

k, 2010-06-29 12:54 Roah

Roah képe

:D:D "A pasi nős" :D Megjelölted a terepet?:D

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-06-29 13:28 Zora

Zora képe

Naná majd hagyom, hogy fiatal cicababák csak úgy szóbaelegyedjenek az alfahímemmel. :DD

------------------------------------------

k, 2010-06-29 14:38 Ndy

Ndy képe

No várjunk, a pornósztárok nem celebek, hanem igenis komoly művészek!

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-06-29 14:51 Zora

Zora képe

:)) Végülis keményen dolgoznak, szó se róla.

------------------------------------------

k, 2010-06-29 10:57 Roah

Roah képe

Sajnos nekem sem lehet kutyusom - a két macsek nem nagyon dijazná. (Egyszer találkozott egyikük egy tündéri, nála jóval testesebb, kimondottan jószívű ebbel, és a kutya húzta a rövidebbet.) Egyébként az idősebb kutyák nem türelmetlenebbek inkább?(ez halál komolyan érdekel) Több ismerősöm is karolt már fel utcán koborló, öreg négylábut - nem menhelyeset -, és sajnos előfordultak problémák.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-06-29 11:09 Zora

Zora képe

Igen, akadhatnak gondok is, hiszen egy öreg fickó sem tűrheti, hogy mondjuk a fiatalabbak a fejükre nőjenek. :D Például van nekem a Fülöpöm, aki 13 éves spani. Babéziásan került hozzánk, hamarosan rakok fel a honlapra képeket hogy nézett ki... kb. mint egy csontváz. A szájában rohadnak a fogak, de altatni nem lehet a kora miatt, így maradnak a rágókák. Na ő például kimondottan barátságtalan a más kankutyákkal szemben.

Viszont, ha menhelyről hozol kutyát, pláne, ha már jóideje ott van, a gondozók beszámolnak majd neked minden dilijéről. Legalábbis nálunk ez így megy. Nem akarják ők se, hogy a blöki megint utcára kerüljön, így kifaggatnak, hogy van-e kisgyerek például, vagy van-e macska. Fülöp imádja a macsekokat, ez volt az első, amit megkérdeztünk.

Vannak persze türelmetlen kisöregek is, de ha elhatározod, hogy neked pont egy ilyen kell, akkor remek hétvégi elfoglaltság például a kutyasuli. Mi hatalmasakat szoktunk játszani, meg ilyesmi. De, ha nincs rá időd, akkor eleve mondd meg a gondozónak, hogy békés kutyát szeretnél. Több ezer eb van a menhelyeken, biztos megtalálja az ember az ő saját barátját.

Balhés kutyák esetében a kutyasuli mindenképpen javallott, de azért a legtöbbet mégis otthon teheted a javulásért. Falkagyakorlatokat kell végezni, néhány apróság, és a kezedben a gyeplő.

------------------------------------------

k, 2010-06-29 11:36 Roah

Roah képe

Zora, nem a kutyával volt gond: jámbor, "vigyorgós", okos volt. Bratyizni szeretett volna a cicámmal, ismerkedni, semmi rosszat nem tett. (talán filozott, hogy "Jéé, milyen kutya vagy, te?!) A nagyobbik macskánk egojával van bibi - elhízott benne rendesen.:D Féltékeny, hamis, néha úgy viselkedik, mintha valami kísérleti laborból lépett volna meg, egy csippel a kobakjában; nagyon ravasz, dörzsölt, önző - de azé' szeretem.:) (hogy minek?!:D) Nem merném megkockáztatni; háború lenne itthon.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-06-29 12:08 Zora

Zora képe

:D Az öreg nyávogi ismeri a kutyák titkát. :) Csak akkor van baj, ha olyan kutyával találkozik, aki sokkal nagyobb nála, és nem olyan jámbor. Anyámék új szomszédjának van egy Max nevű kamasz amstaffje. Szegény Marcipánnak a saját bőrén kellett megtanulnia, hogy nem mindig a karmok nyernek. (béka poraira)

------------------------------------------

k, 2010-06-29 12:16 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Ez őrület! Minden kutyás Marcipánnak vagy Marcinak, Mátronnak, Mártonkának stb. nevezi a macskáját? (Össze nagy kutyás osztálytárs dettó.) Szegény öcsém, rühelli a macskákat, azok bezzeg az ő beceneveit kapják meg... (Egyedül a Cirmit szereti, nagybátyámék "egyszer csak beállított és összefogdosta az egereket, mikor a Mirci meghalt" cicáját. Amúgy hófehér, az egyik szeme sárga, a másik élénkkék. És senki sem tudja, honnét jött. De kedves.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-29 21:27 Liliana

Liliana képe

Nekem soha nem volt Mrcipán nevű kutyám vagy macskám. De volt Jockie, Füles, Gömbi, Betti, Rokkó nevezetű ebünk.

Bagira, Báró úr, Bogár, Mini (a Disney egér után, mert azokkal jó barátságban volt, ezért kapta a nevét), és Törpe (ő tényleg miniatűr cica volt) nevű cicám. Meg annó nagyon rég Diana nevű macskám, akit csak Diónak becéztem. :D

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-06-29 12:56 Roah

Roah képe

Nekem a Marcipán névről mindig a Pityke őrmester rajzfilm ugrik be:" Marcipán, szirénázz!" És a kutya vonyított.:D

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-06-29 12:25 Roah

Roah képe

Egy ámen Marcipánnak, csórikám...:( Cilikével egy bájos labrador próbált barátkozni. Tudod, olyan őzikeszemű kutya; teljes egészében Bambit idéző nyugalommal közelített az én némber macsekomhoz. Amaz nem fújt, Zora, még csak a szőrét sem borzolta fel, semmi ijesztegetés, morgás, vagy előjel, ami támadásra utalt volna. Váratlanul, kiszámíthatatlanul egyszercsak nekiugrott a kutyus nyakának; jóformán rátekeredett, mint egy széles, vastag sál. Marta, ahol csak tudta. A kutyus meg a hátára zuhant, akár egy teknős, és keservesen sírt. (Csak panaszkodott szegény eb, nem bántotta ennek ellenére sem.) Alig tudtuk lecibálni róla a bestiát. A kutyus megúszta az egész balhét egy fülsérüléssel. Ezért mondom, hogy nem mernék hazavinni egy ebet. A nagyobbik macskánk olykor egy időzített bomba.:D

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-06-29 12:36 Zora

Zora képe

Ez nagyon dúrva! :D Anyáméknél 30 macska kosztol délutánonként, de egy se ilyen veszett. :DD Szegény labi :( Ezután ő sem hiszem, hogy szeretni fogja a macskákat. Még jó, hogy a szemét nem verte ki.

------------------------------------------

k, 2010-06-29 12:52 Roah

Roah képe

Egy pici pánik azért akadt eleinte, mert csak annyit láttunk, hogy valamelyik vérzik. Nagyon. Cili olyan gyorsan csapott le a kutyusra, mint valami fekete-bamba. Az egyik pillanatban még "békésen" üldögélt a hátsóján, a másikban a labrador nyakát fojtogatta a saját testével, és minden körmét a bundájába mélyeszetette. Szabályosan leterítette az ebet. (Szegénynek valóban trauma lehetett) Az eset után én is beszéltem egy állatorvossal - mégis, mi ütött a macskába. (??) A doki azt mondta, hogy nagyon kevés az olyan macska, aki nekimegy egy nála jóval nagyobb állatnak; ha azonban megteszi, akkor tutira megy. Nem pusztán pankrációzni akar. (Minket is megvéd, ha kell:D:D Ő egy pitt-bull cica.:D)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-06-29 10:58 Liliana

Liliana képe

Mi annak idején egy három éves szuka pekingi palotakutyát fogadtunk be, akit valaki Pesten kidobott a kocsiból, amit keresztapám látott és így hazahozta nekünk a kis "dögöt". Igen, egy kis "dög" volt. Aki mindig tudta, hogy hol az ember lábujja, hogy pont a fülét birizgálja, mert különben nem hagyott békét senkinek. Morgott, hempergett, hogy figyeljenek rá. És ami a legjobb, hogy az ember mindig érezte, hogy nem magányos, hogy nincs egyedül, mert ő mindig ott volt és figyelt. Némán vigyázott és néha olyan értelmesen nézett, hogy biztos voltam abban több mint egy kutya. Több is volt, már családtagnak számított. Ahogy egyre öregebb lett, egyre több baj történt vele, kihullott a foga, volt egy rákos daganata, ami miatt kivették a méhét, már nehezen bírta a hátsó felét (mert egy kicsit elhízott a drága, de nem miattunk, mi nem etettük, ő evett a táljából, nem kényszerítettük, hogy egyen). Sok pénz hagytunk az állatorvosnál. De egy fillért sem sajnáltunk. Betti, mert így hívták a kis "rohadékot", nem kutya volt, hanem családtag. Aki tizenegy évig hűségesen kitartott a családunk mellett, minden betegség ellenére. Egy éve meghalt, de még mindig hiányzik az eszement hülyeségei, ahogy kattogott a legyek, szúnyogok, bogarak után, amikor már alig volt foga. Ahogy elszórakozott a macskámmal... Ahogy tettete, hogy nincs esze.

Nem ő volt az egyetlen ilyen korú kutyánk. Jockie, németjuhász volt. Abban az évben született, mint én és együtt nőttünk fel. Sajnos már ő sincs velünk, de szép kort megélt. Helyette egy olyan házőrző lett, akit szintén németjuhász, méghozzá törzskönyvezett, fajtiszta, de el akarták altatni, mert kiskorában az anyja ráfeküdt és a hátsó két lába megsérült. Így olyan, mintha rókaként lapulna. A nagy házőrző, az ijesztő véreb, akihez ha szépen szólok eldobja magát és négy lába az égnek áll, de addig vakog, amíg nem simogatom meg.

De tudnák még mesélni, Gömbiről a kis fehér puli keverékről, aki beszökött utánunk az iskolába és a tornateremben figyelt bennünket. Vagy a kis tacskóról, aki előszeretettel szökött be a szobába és bújt a báránybőr alá. Esetleg a keverék Fülesről, aki állandóan vigyorog, vagy éppen nevet, ha megcsikized a hasát...

Szívesen fogadnák örökbe, de még nem teszem. Előbb felkészülünk az új családtagra, és befejezzük az építkezést. Meg megvárjuk, amíg a cicám elpatkol, ami ha így működik tovább, akkor hamarosan én segítem át a másvilágra. :) Mert az idősebb kutyákat nem könnyű összeszoktatni ezzel a szemtelen macskával.

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-06-29 11:12 Zora

Zora képe

Igen sajnos a betegségeket nem lehet kivédeni. Igaz, azt a fiatal kutyáknál sem. Liptonnak állandóan toklász megy a lábába, minden alkalommal háromezer forint kiszedetni. Nameg a lábgyulladásk, ivartalanítás, vitaminok, stb.

------------------------------------------

k, 2010-06-29 10:59 Sren

Sren képe

Állatbarát vagyok, nem mániásan és nem különféle okokból. Nincs oka. Ilyennek születtem. De nem csak állatokkal, hanem bármiféle élőlénnyel kapcsolatban Exupéry elveit vallom: "akit megszelídítettél, azért felelős vagy". Emberbe sem rúgnék bele, aki rám bízza magát, legyen az idült alkoholista, fogyatékos vagy agresszív különc - hát még egy állatba, aki teljesen kiszolgáltatott?

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2010-06-29 11:22 Zora

Zora képe

Én is teljesen ezt vallom. Mindig azt mondom, hogy nem kell őket agyonszeretni, sem pátyolgatni, sem felelőtlenül kényeztetni őket. Nem az anyjuk, nem a testvérük, hanem a Főnök vagy, aki felelős azokért, akik rá vannak szorulva. Ha ezt az ember elfelejti akkor a kutya kezelhetetlen lesz. Tökéletes példa erre az a tacsi, aki a szomszédban lakik, 10 kiló(!!), és alig bír járni, de harap ha valaki meg aakrja simogatni. Zsíroskenyeret eszik reggelire... na ez  a dúrva.

Magam is minden állatot szeretek, nálunk a pók is papírlapon utazik az ablak irányába. :) Csak a kutya az, amelyik talán közvetlenül a leginkább kiszolgáltatott az emberi gyarlóságnak, így őket éri a legtöbb bántódás.

------------------------------------------

k, 2010-06-29 11:11 Urbatorium

Urbatorium képe

Nagyon remélem, hogy jól fog sikerülni. Pénteken majdnem kaptam egy kiskutyát, de ez az egész nem játék, és húsz évesen nem biztos, hogy tíz-tizöt évig, vagy tovább együtt tudnánk lenni. Persze a szívem azt akarja, hogy igen, az enyém legyen, most, azonnal, ide!

Nagyon jó ez a program, amit kieszeltetek, láttam a videókat is, nagyon szurkolok nektek, hogy sikeres legyen. :)

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

k, 2010-06-29 11:17 Obb_régi

Ha valaki kutyát emleget azt ölelem, ha valaki celebet, azt kinyírom.

Szerintem nagyon hatásos novellát tudtál volna faragni ebből, de már késő :(

k, 2010-06-29 11:19 Zora

Zora képe

Késő? :) Ez a téma kimeríthetetlen. És soha ne mondd, hogy soha. :)

------------------------------------------

k, 2010-06-29 14:28 Zora

Zora képe

Ja, mellesleg ennek egy változata újsába megy, úgyhogy novellának semmiképpen nem írhattam volna meg.

------------------------------------------

k, 2010-06-29 23:28 Bloody Dora

Bloody Dora képe

De ugye a javított változata?

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-29 14:59 Obb_régi

Oké, de ha szépen megkérlek ártatlan szemekkel pislogva, akkor kicseléred a celebeket mondjuk ismert emberekre, vagy ha jobban tetszik híres emberekre, felőlem elismert emberekre/személyekre?

 

k, 2010-06-29 15:17 Zora

Zora képe

:DD Oké, kicserélem. De mostmár tudodm a gyenge pontodat. :) (meg még néhány emberét)

------------------------------------------

k, 2010-06-29 15:50 Obb_régi

Hála néked, de nem ám az achillesemen támadni :)

k, 2010-06-29 15:57 Zora

Zora képe

Tehát ezzel most lazán le félistenezted magad. :DD Rendben, fő a szerénység. :)) (De Ndy szerint inkább Dzsin vagy. Teljesen összezavartok.)

------------------------------------------

k, 2010-06-29 15:56 Ndy

Ndy képe

Kell a marketing... Bár szerintem a "Szilikon, csajok, kutyák!" címmel jobban fogyna.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-06-29 19:20 Mickey Long

Mickey Long képe

Nincsen azzal semmi baj, ha egy blöki öregecske. ( Elvégre  a haveromat sem cserélem le ha elkezd őszülni...)
Szerintem nem kell sem cukrosbácsit sem Főnököt játszani. Hanem egy szó az igazi: Társ...

----------------------------------------------------------------------------

Ifjú Titán

"A valóság az, amit a tudatod azzá tesz." (Morpheus)

k, 2010-06-29 20:22 Ndy

Ndy képe

Na, ez az! Az őszülő haverokat nem vágjuk ki! (Más kérdés, ha valaki kopaszodik :( )

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-06-29 20:45 Mickey Long

Mickey Long képe

A kopaszodás határeset... Hmmm, inkább így írom: Őszülő és halványan kopaszodó haverokat sem dobunk ki ;)
 

----------------------------------------------------------------------------

Ifjú Titán

"A valóság az, amit a tudatod azzá tesz." (Morpheus)

k, 2010-06-29 21:01 Ndy

Ndy képe

Térjünk vissza, a minket érdeklő témához: a pornosztárkhoz.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-06-29 21:11 Zora

Zora képe

Egyszer volt szerencsém interjút készíteni Pirner Almával (a sztriptízről beszélt, amit városunk leányainak oktat), akkor még úgy volt ő sosem pornózott...:D Azért félve maradtam vele kettesben az irodában. :D

------------------------------------------

k, 2010-06-29 21:13 Ndy

Ndy képe

Mi volt rajtad?

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-06-29 21:21 Zora

Zora képe

Csador. :PP

------------------------------------------

k, 2010-06-29 21:28 Ndy

Ndy képe

Kertelhetsz, de rosszabbul jársz, ha elképzelem :DDD

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-06-29 21:43 Zora

Zora képe

Erre nem tudok mit mondani. Különben meg ne offolj. :))

------------------------------------------

k, 2010-06-29 22:14 Ndy

Ndy képe

Nem offolok, csak érdekelnek a részletek :D

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 00:40 Ndy

Ndy képe

Egyébként, már régóta meg akartam kérdezni (az öltözködésen túl), hogy valójában milyen értelmes egy kutya. Nekem is volt, néha egyszerre három, de teljesen objektív módon nem tudtam megálapítani. Másfelől, ami még nagyon érdekel: a kutya, vagy a farkas az értelmesebb? Egyszer láttam egy "félvért", az nagyon okosnak tűnt. És a farkasok is, tudja mindenki, aki így-úgy már "barátkozott" velük.

De csak objektíve.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 01:28 James A. Wal

James A. Wal képe

 Az, hogy egy kutya mennyire értelmes erősen fajtafüggő, ámbár egyedenként is változó. Láttam már okos Francia Bulldogot (most is látom... és hallom is. Határozottan rákezdett a hortyogásra.) illetve segghülye németjuhászt. De mindegyik kutyának van tudata, hogy éntudata is van-e, az jó kérdés. (szerintem az azért nincs.) Érzelmeik vannak, kötődhetnek, és kötődnek is a falkájukhoz. Mert ha neked van egy kutyád, akkor ő téged is a falka részének tekint, az már rajtad múlik, hogy alfa leszel avagy omega. Ha több kutya van, jobb esetben pár bunyó után kialakul a rangsor. 

Farkas vs Kutya? 

Szerintem nem lehet őket összehasonlítani. Az egyik egy ízig, vérig vadállat, ami a saját fajtáján kívül más lényt nem, vagy csak nehezen ismer el farkasnak. Másra van berendezkedve, a túlélésre játszik.

A kutya ellenben szocializálódott, és egyre inkább hasonlít az emberre, (akit kutyának tekint persze) akihez alkalmazkodik. 

 

Amúgy a kutyák intelligenciájáról még annyit, hogy ez a büdös disznó :) (édes drága Mollym) nemrég sikeresen felfogta, hogy a tükörben az nem egy másik kutya, hanem ő.

_______________________________________________________________

"Semmi sem tesz átlagosabbá annál a vágynál, hogy különleges légy..."
Wiliam Shakespeare
_______________________________________________________________

sze, 2010-06-30 01:46 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Elméletileg éntudata egyes főemlősöknek van (ez olyan tankönyvi adat), de az éntudat tesztelése azzal történik, hogy a tükörben felismered-e önmagadat, vagy azt hiszed, az egy másik egyed... :) Amúgy nagyon okos mind a kuyta, mind a farkas (persze variál egyedenként, de az embert is értelmesnek tartják), csak mások a szempontok. A kutya "simulákony" (engedelmeskedik a gazdának), a farkas nem, noha tökéletesen kézhez szoktatható. (Pl. ma megint találkoztam pici farkassal, hiába füttyögsz neki, nem jön oda, de ki tudja ásni a tuját a gyepből.) Ennek mindenféle okai vannak (azért a fő etológiai/genetikai ok: a kutya az ember szemébe néz, a farkas sosem), hagyjuk.

De ha érdekel a téma. ELTE, Etológia Tanszék. Pont ezzel foglalkoznak. (Meg robotokkal, de az más kérdés.) Érdeklődjek kisesszé/szakdolgozat iránt? :)

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2010-06-30 08:02 craz

craz képe

Akkor nekem is lehet éntudatom, mert a múltkor felismertem magam a tükörben - igaz, először megijedtem, de korán reggel volt...

- - - -
"Igyál, e nedv hűs, mint a - mámor,
s nincs seb, mit heggel nem takar,
igyál, testvér, e mély pohárból,
csupán az első korty fanyar."

sze, 2010-06-30 09:11 Zora

Zora képe

Ez egy érdekes kérdés, és képzeld, a tudósok se tudnak benne megegyezni. Ezért léteznek intelligencia tesztek, amiket a kutyák számára dolgoztak ki. Itt problémamegoldó képességet tesztelik, hiszen nincsen pontos definíciója a kutya okosságának. Általában, ha egy kutya találékonyan viselkedik, figyel rád, és kitapasztalja a viselkedésedet, akkor azt mondjuk, hogy ez a ktya milyen okos!

A kutyák remek megfigyelők. Az emberek már sokkl kevésbé. Ezért az ebünk kifigyel rajtunk olyan dolgokat is, és felfedez olyan ok-okozati összefüggéseket is, amket mi talán soha. Például tegnap akartam adni egy kis rágcsát a két spaninak. Mondom csináltatok már velük valami, amit soha az életben nem, hátha imádják annyira a rágcsát, hogy kitalálják mit szeretnék. Egyszerűen annyit mondtam nekik, hogy HOPP. Erre az egyik felugrott a kanapéra, a másik meg helyből 2 métert emelkedett álló helyzetből. Pedig ezt nekik soha nem mondtam még.

Sokszor észreveszem, hogy a Lipton néz engem. Figyel. És sokszor a hanghordozásomból tudja, kitalálja, hogy éppen nem szabad olyasmit megtenni, amit máskor talán igen. (igen, gyarló vagyok, és a következetlenségemhez is alkalmazkodik) Lipton, kutyainteligenciában zseninek számít, míg Zora öntörvényű, és kissé picsa is, így nem lehet rávenni bizonyos dolgokra, ő az átlagos kategória. Szóval valahogy így mérik a kutya okosságát. De ezzel amúgy egy egész könyvet meg tudnék tölteni, sokat beszélgetek etológussal, aki homlokegyenest mást vall, mint mondjuk bizonyos szakkönyvek.

Az inteligencia nem fajtánként változik amúgy. Vannak túltenyésztett almok, ott degeneráció lép fel, de általában a fajtákat munkára tenyésztik, így ha mondjuk a tacskóm szeret ásni, de utál labdázni, az nem az eszével van összefüggésben, hanem azzal, hogy ő kotorék kutya, nem pedig kajtató eb. A spanim se lesz soha profi örzővédő, viszont az apportot egy lángoló épületből is kihozná, és több hektáros területen megtalálja az elrejetett tárgyakat. Azt mondják, hogy a pásztorkutyák a legokosabbak. Példál a border collie. Miért is? Mert ő az, aki leginkább összhangban kell, hogy mozogjon a gazdájával. Nem szaladhat oda minden alkalommal, amikor új parancsot kap, neki távolról kell olvasnia a gazda mozdulataiból. Plusz ösztönösen tudja, hogyan kell bánni a nyájjal. Sokfelé figyel, remek megfigyelő, de ugyanez elmondható a vakvezetőkről, vagy atrápiás kutyákról is.

A kutya alapvetően az ember munkatársa. Nem szabad túlmisztifikálni ezt a kapcsolatot, mert bizony, sajnos vagy nem sajnos, a kutya falkaállat. Ha nincs a falkának vezére, amivé bizonyos gyakorlatok során tudsz válni, akkor a kutya dominanciájától függően átveszi a vezér szerepét, amit persze nem tud ellátni, hisz se etetni nem tud, se szaporodni nem tud, se megvédeni nem tud, így frusztrált lesz, és elkezdi ezt a lakberendezésen és más kutyákon levezetni. Ekkor jön a bepisilés, a verekedések, harapások, méteres kráterek az udvarban, stb. Egy kiegyensúlyozott, falkájában megfelelő szerepet betöltő kutya nem tesz ilyesmiket. Apróságok, például, hogy mindig a kutya előtt eszünk, az ajtókon/kapukon előbb te, majd ő lép be, akkor simogatod, amikor te akarod, és nem akkor, amikor ő jön oda hozzád, és rendesen elválik egymástól a büntetés és a dícséret. Dícséret a jutalomfalat, büntetés vagy a teljes és totális figyelemmegvonás, vagy a gyorsabb módszer a határozott "Nem szabad". (utóbbi szinte semmit sem ér)

Farkas vagy kutya? Nem lehet összehasonlítani. A farkas is remekül funkcionál a maga szerepében, és a kutya is, de ezek a szerepek nem azonosak. A farkas remek vadász, ellátja a falkáját, csapatban dolgozik, de sose lesz jó házörző, nem szabad kicsi gyerekkel hagyni, és mindigis vadállat marad. A kutya pedig a domesztikáció során alkalmazkodott ahhoz, hogy tőled függ az ő fennmaradása.

Még beszélnék a kutyatámadásokról meg arról, hogy milyen igazságtalan dolog, amikor emiatt a kutyát bántják, de már így is túl hosszú a bejegyzésem. :D

------------------------------------------

sze, 2010-06-30 13:20 Ndy

Ndy képe

A tükör-dolgot nem érzem nagy vászizdasznak, mert nem érzi a másik kutya szagát. Akkor pedig, az neki nincs ott.

Viszont kétségeim azért vannak, mert a betaníthatóság és a tanulás közt van némi különbség. Az énképnél megfigyeltem, hogy a legtöbb kutya valamiféle fura embernek hiszi magát. Volt olyan is, hogy az egyik beült közénk kártyázni. Elég hülyén festett, ahogy az asztalon könyökölt, a lába meg lógott lefelé a székről :D

Viszont ember nélkül már nem tud életben maradni. Ilyen alapon, a probléma-megoldó képessége nem túl jó. (Az tény, hogy érzelmileg is függ az embertől, ennek ez az egyik oka)

A farkas viszont ugyanúgy tanítható, viszont még termszetes ellenfele sincs. (Igen,az egyetlen állat, ami megöli a rozsomákot :DDD ) Házörzőnek is jó ám: területet véd. (A kutya is, de amellett azért elsétál az erősebb... Engem eddig egyetlen kutya támadott meg, de az utóbb széttépte a gazdáját is, úgyhogy az más kérdés)

Viszont a falka törvények ugyanazok a két állatnál. Szóval, a fene se tudja, hogy a kutyának valóban jó-e, hogy házikedvenccé avanzsált. Ezt persze nem a juhászkutyákra értem, azoknak célja van - sőt, igaz, hogy belepusztulnak, de megtámadják a nyájra rontó farkast :)

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 13:31 Obb_régi

Minden kutya, a palotapincsitől a malamutig a farkasból jött, persze, hogy azonosak a falkatörvényeik, csak mi elpuhítottuk őket, mert elvettük tőlük pont azt a küzdelemet, nem kell küzdenie a kajáért, melegért, asszonyért, mindent odaadunk, ezzel megváltoztattuk az evolúciójukat, csak szimbiózisra képesek. Cserébe őrzők, riasztók és társak.

sze, 2010-06-30 13:44 Zora

Zora képe

A legtöbb fajtának van funciója, nem csak a pásztorkutyáknak. A spániel elhozó és kajtató eb. A foxi kotorék, az élete árán is kihozza a vadat. A yorkshire terrier patkányfogó, és a malmokban alkalmazták.

Egyébként nem is  csak a farkasból lett a kutya, vagyis nem közvetlenül. Aranysakálokból és farkasokból keveredett ki, és eleinte azzal a céllal, mert az ember jobb vadász volt, mint ők, ha segítettek nekik, ráadásul könnyebb életet is éltek, ha nem nekik kellett elejteni a vadat. De aztán persze ezt rengeteg minden befolyásolta. Végül nem hinném, hogy a kutya rosszul járt. A kutya akkor került bajba, amikor elvesztette az eredeti funcióját, és szobakutyaként kezdték tartani. Remgeteg elhízott van, vagy olyan, amit azért nem sétáltatnak, merthogy úgyis udvaron lakik. Nálunk lakásban vannak, de állítom sokkal jobb kondiban vannak, mint akármelyik kerti kutya. Napi több kilóméter sprint, feladatok, kutyaiskola, stb... szóval jó a kutyának, ha jó helyen van, és a fajtajellemei szerint választanak neki elfoglaltságot.

Ja, a tükör meg úgy van, hogy eleinte azt hiszi másik kutya. A kölykök. Aztán rájön, hogy az csak egy tükör. Megtanulja.

------------------------------------------

sze, 2010-06-30 17:26 Obb_régi

Ez nem így van, ha ismereteim nem csalnak,  sakál nincs a buliban, a hulladékok miatt kezdtek egyre közelebb merészkedni, kezdetben tehát szemetesként-riasztóként, majd mikor az ember kiválogatta és direkt pároztatta az ugatósabbakat, onnantól igazán őrző- risztóként. Mindez kb. 13 e. éve kezdődött.

sze, 2010-06-30 13:49 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Zora, a farkas tud házat őrizni és együtt lehet hagyni kisgyerekkel, csak azért óvatosan (ahogy kutyák közül sem mind tűri jó szívvel, ha kikaparják a szemét). Együtt ugyanis több kárt okozhatnak, mint külön-külön, és az nem jó, hogy arra mész haza, nincs ház. A farkaskölköket viszont (mivel nem néznek az ember szemébe) rohadtul nehéz tanítani, de nagyon kezesek és lelkesek. Csak... nyűgösek. Meg helyből felugranak a nagyszekrény tetejére és odapisilnek, ha megtiltond nekik a szőnyegre vizelést... okos állatok, mindenre kell náluk gondolni. (Egyébként a farkasnál is, ha tudatosítod, hogy te vagy a domináns, nyert ügyed van. Csak vigyázni kell vele, mert egy rossz mozdulat, mert nagyon érzékenyek, és levadássza neked a szomszédot vacsira. Meg a gyereknél sosem árt tudatosítani, hogy az a te kölyköd - különbe őrzi, és nem enged oda. De ez kutyában is megvan, ott is meg kell vele értetni, hogy a gyerek a tied, mert van olyan, ami nem enged a közelébe.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2010-06-30 14:11 Ndy

Ndy képe

Igen, mert sosem válnak belterjessé. (az ivarérett kanokat elmarják a falkától)

Szerintem a kutyák néha azért bolondok, mert a legtöbb ember is az, neurotikus énképpel. A farkasok inkább követik a természetüket, ezt kevésbé veszik ezt át.

Ráadásul, bár nagyon sokat eszik, korántsem vérszomjas állat, csak a zsákmányokat támadja, meg ha sarokba szorítják. Az ember elől kitér, azért is látni keveset Magyarorszáhon. (Kivéve éhínség idején: ebből szerintem lesz is gond most, az árvaz miatt)

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 18:57 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Azért farkas nincs annyi, hogy most megugorjon a találkozások száma. ;) (Aranysakál, na AZ terjed, mint a dögvész. D-Dunántúl.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2010-06-30 20:08 Ndy

Ndy képe

A hegyekben azért akad elég farkas, az alföldön kevesebb. Viszont egyes helyeken most elpusztult a teljes vadállomány.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 20:24 Zora

Zora képe

Sajnos egy időben kihalt, de néhol újra felbukkant a nádifarkas. Nagy erővel azon vannak a termsézetvédők, hogy visszatelepüljenek, mert jótékony hatással vannak a rágcsálók elszaporodásának megelőzésére. De a vadászok meg fújnak rájuk. Igazából szerintem pont az embernek nincs joga ebbe beleavatkozni, de spec. ezt a véleményemet a humánközpontú társadalmunk sajnos nem osztja.

------------------------------------------

sze, 2010-06-30 20:34 Ndy

Ndy képe

A legtöbb vadász bármire lő, ami mozog. Csak papíron tatanak be bámit is. Emlkeztek mekkora botrány volt úgy egy hónapja, amikor a csóringer kutyát kilőtték a gazdája mellől.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 20:48 gwalker

gwalker képe

Én éjszaka szoktam fémkeresőzni és lőtt már rám orvadász - szerencsére nem talált el. Nem kedvelem őket.

Hot sun, global fun Needed action, start to run.

sze, 2010-06-30 21:01 Ndy

Ndy képe

Erről már a régi vicc jut eszembe, amikor három vadász beszélget, hogy mit lőtt aznap.

Az első:

- Én egy szarvast.

Mire a második:

- Én egy vaddisznót.

Erre a harmadik:

- Én pedig egy nenét.

- Ammeg milyen állat?

- Hököm tudja. Ült egy bokor tövében, és azt kiabálta, hogy "Neee!Neeee!".

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 21:46 Zora

Zora képe

Jaja, mi családilag szoktunk airsoftozni(az olyan taktikai játék az erdőben lövöldözünk egymásra apró műanyaggolyókkal), és volt már, hogy osonás közben a vadászok rajtunk ütöttek, pedig engedélyünk is volt. Nekik meg nem.

Ha az én kutyámat lőtte volna le, nem ment volna el a helyszínről, az biztos. Nem öltem még embert, de ebben az estben... Rozsomák beindul, és pusztít... (mégha a farkas is az egyetlen, aki levadássza, én szuperrozsomák vagyok, nincs ellenfelem:)

------------------------------------------

sze, 2010-06-30 21:50 gwalker

gwalker képe

Nekem is van egy airsoft shotgunom, de rá kellett jönnöm, hogy a fekete, hosszú bőrkabáthoz nagyon jól megy - harcra teljesen alkalmatlan :D

Hot sun, global fun Needed action, start to run.

sze, 2010-06-30 22:10 Zora

Zora képe

Én ilyen szinten nem ismerem, nekem csak apámék odaadják, hogy ezzel lőj lányom, ha látod  akék szalagot. :D Mi lőszerforgalmazók vagyunk inkább, de azért a játékokon is résztveszünk.

------------------------------------------

sze, 2010-06-30 22:13 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Ezt kár volt elkiabálnod, James nem fog békét hagyni neked. :)

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2010-06-30 22:30 Ndy

Ndy képe

Veszünk Jamesnek airsoft baltát, aztán vadászhat kutyákra :D

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 22:57 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Kutyája, arisoft-fegyvere és baltája is van, szerinted egy kombótól elájulna? :D (Egyszer rendezzünnk már egy közös nagy Karcos vadászatot. Éles lőfegyver, lőtávon belüli szerkesztők és kedvenc szerzők... Tartok tőle, lenne pár felhasználó, akit becéloznék.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2010-06-30 23:02 Ndy

Ndy képe

Szerintem egy airsoft-laptoptól tuti. (Meglehet, rohamosan csökkenni kezdene az izomtömege, de hát megtudtuk: negyvennyolc kilósan is lehet élni :DDD )

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

cs, 2010-07-01 09:39 Zora

Zora képe

Jajj, de vicces itt valaki!!!! Igenis, 50kg alatt is van élet, tudd meg. :PP (aki arirsoftozik: remek bb-t forgalmazunk, jutányos áron. :DDD) - bocs a reklámért:)

------------------------------------------

p, 2010-07-02 12:05 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Csendet, vagy kiüríttetem a termet! :) (Fogytam, ha anyám megtudja, megöl, most is el tepsi meggyes-málnással lógtam be gépezni, látványosan bevágtam már egy fél grillnyi husit, mire megkaptam, hogy az nem hízlal. Gyorspostával küldjetek csokit.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

p, 2010-07-02 12:19 Roah

Roah képe

Dóra, van karamellám. :)(Omlik, nem ragad a fogadra, és belül ilyen lágy cucc van.) Egyébként én tésztakúrázni szoktam: bolognai, milánói, krumplis, káposztás, grízes(sok lekvárral), carabonaras. Én így lettem 53 kilós, az 1.65 -ös magasságomhoz. De végtagra semmi nem jön fel. Akármit csinálok, a kar, a láb marad olyan, amilyen.:(

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-07-02 12:20 Zora

Zora képe

Jólsejtem, hogy te is erősíted az 50 alattiak táborát... Nem vagyunk sokan, de dagadunk... izé... hízik a létszám. :)

------------------------------------------

p, 2010-07-02 12:24 Zora

Zora képe

Egyre vékonyabbak a hozzászólások. :DDDDDD

------------------------------------------

p, 2010-07-02 12:24 Indi

Indi képe

Kaptam Mozart golyót, meg ha jól láttam, kallódik a szekrényemben egy Merci is. Belépsz érte? Vagy nem mozoghatsz, mert az égeti a kalóriákat? :)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

sze, 2010-06-30 22:06 Ndy

Ndy képe

Szar ügy :D Rosszabb volt az engedélyük, de jobb a puskájuk :D

Mindenesetre, ha valahol vadásznak, én már jövök is el, nehogy lőjenek egy nenét.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-30 14:33 Zora

Zora képe

Öööö. A farkas sokkal érzékenyebb a hierarhiára, és a falkában betöltött szerepére. A kutyát sem szabad kisgyerekkel egyedül hagyni, ez igaz, de ez fokozottan igaz a farkasra is. Adott egy alfahím, akit kölyökkora óta nevelsz. Ám kamaszként elkezdi próbálgatni az erejét. És ha azt tapasztalja, amit a farkasfalkában is, hogy te, azaz az aktuális alfa nem vagy megfelelő vezető (vagyis nem úgy vielkedsz, hogy az benne tisztetletet és félelmet ébresszen), akkor ugyanúgy elzavar melegebb éghajlatra, mintha te is farks lennél. Ugynez igaz a ktyatámadásokra is. Sokszor a megtámadott emberek öregek, gyerekek, sánták, stb. Vagyis az adott domináns kutya, megfelelő felügyelet nélkül hagyva, azonnal megpróbálja elzavarni a falkát gyengítő egyedeket.

A legtöbb kutya azért nem ennyire domináns, és simán alkalmazkodik a családhoz, és vigyáz a gyerekre, de a domináns kutyákkal vigyázni kell. Sőt! Vannak speciális fajták, ahol jól bevált kannaütős módszert (amivel szétcsapunk a rakoncátlan kutyák között a suliban) sem lehet használni, mert azonnal ellened fordul. Ilyen a husky, a dog, a malamut, és a terrierek jórésze is.

Nem csak a farkasok szelidíthetőek, hanem a rókák is. Kiváló házőrzők. Csak csirke ne legye a közeben. :DD

------------------------------------------

sze, 2010-06-30 01:05 James A. Wal

James A. Wal képe

 Nagyon igaz. De az a helyzet, hogy az emberek a többsége nem társként kezeli a kutyát, hanem eszközként, játékként, amit kényükre kedvükre cibálhatnak, megalázhatnak stb. A kölyök kutya vicces, és olyan aranyóóós... na ez az amitől borsódzik a hátam. Sokan azért vesznek a gyereküknek kutyát, hogy addig is nyugton legyen az izgága gyerek, aztán amikor a kutya összeszarta a drága padlószőnyeget, egyzserűen kipakolják az utcára, ahol vagy éhendöglik szerencsétlen, vagy menhelyre kerül, utána vagy örökbefogadják, vagy elaltatják. Az öreg kutyusokat, ha kidobják vége a játszmának. Remélem sok vén bestia talál gazdára. ;)

_______________________________________________________________

"Semmi sem tesz átlagosabbá annál a vágynál, hogy különleges légy..."
Wiliam Shakespeare
_______________________________________________________________

sze, 2010-06-30 09:40 Zora

Zora képe

Dóri, ezt a fotót, és ezt a kutyát mutasd meg a barátnőidnek. Ő Göndörke, és igaz családikutya, és nem is öreg, csak 2 éves. :) Ha valamelyik megtetszik nekik a honlapon vállalom, hogy lecsapok rá nekik, és valahogy eljuttatom Pestre. Na? Áll az alku? :DD

 

http://www.mentsvar.hu/index.php?menu=kutyak_lista&action=reszletes&id=3...

------------------------------------------

sze, 2010-06-30 13:39 Bloody Dora

Bloody Dora képe

A barátnőim közül egy lakik Pesten, de neki nem kell kutya (van négy, egy ötödiket nem tudnának már eltartani, plusz ott van még a macska is...). A többiek is el vannak látva blökivel, egy helyre kell majd, ha megcsinálják a kerítést, oda értelemszerűen nem Göndörke, hanem egy látványosabb jószág, de az még odébb van, úgy egy évvel. Addig nem lehet kuty, mert nincs hol tartani.

_____________________
Dr. Bloody Dora