Újra a központozásról

Mivel továbbra is gondot okoz a központozás néhányatoknál, megpróbáltam egyszerűsített szövegben vizuálisan szemlélteni a példákat, hátha így jobban érthető.
A példamondatok keretekben helyezkednek el, alatta található a magyarázó szöveg.
Az anyagot két részletben találjátok - az első és a második oldalon -, megtekinthetitek, letölthetitek, és kinyomtathatjátok.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

sze, 2008-08-13 14:08 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Itt egy kis tanulnivaló. :)

sze, 2008-08-13 15:02 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Nemkötökbele, nemkötökbele, nemkötökbele...
*Szépen néz*
Köszönjük a fáradalmakat. ;)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-08-13 15:10 Eve Rigel

Eve Rigel képe

What is the problem? :)
Kössél bele öreganyó!

sze, 2008-08-13 15:15 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Nem központozási, pusztán ártalmatlan helyesírási észrevételek. :roll:
Első kép utolsó előtti mondat: "hármaspontot ige" - igen
Második kép több helyen: Tamás kisbetűvel szerepel.
*dudorász és ártatlan képet vág* Tessék, most vágjátok a fejemhez, hogy a kákán is... :)
De mint mondtam, köszönjük a fáradalmat, amit értünk teszel, engem meg csapjatok le nyugodtan. ;)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-08-13 15:22 Kentaur

Kentaur képe

Norbi te pl miért gondoltad, hogy az "- Az ellenőrzés az? - Meresztgette szemét Greg a sötétségbe." -jó úgy, ha a többi hasonló nem?
----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

sze, 2008-08-13 15:28 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

"Meresztgette Greg szemét a sötétbe,
Elsült a puska, s belenyalt a sörétbe."
*
Mert önmagában is van értelme, nem kapcsolódik szorosan az előző mondathoz, noha ha ez valóban így van, erősen javasolt neki egy másik szórend:
"- Heh? - mereszgette Greg szemét a sötétbe."
Vagy:
"- Heh? - Greg meresztette szemét a sötétbe."
A többi megoldás erőltetett megoldás.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-08-13 15:38 Kentaur

Kentaur képe

De akkor valóban úgy van?!
----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

sze, 2008-08-13 15:48 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Azt te döntöd el, mennyire kapcsolódik szorosan az előtte állóhoz!
Pl:
"Na figyelj! - mondta Greg tovább a magáét." Szoros.
"Na figyelj! - Greg csak mondta tovább a magáét." Laza. Pedig mind a kettő a "mondta" igével van.
Amondó vagyok viszont, hogy vitatható esetben a szabályt kövesd, és ne erőltess rá semmit a mondataidra. Ha igével kezdődik, maradjon csak kisbetű.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-08-13 15:58 Kentaur

Kentaur képe

Ez egyértelmű, még nekem is, mert a másodiknál az ige a mondat közepén van.
De amit nem értettem, hogy miért jó az egyik, és miért rossz a másik, ott mindkettőnél elől volt a legelső szó ige. Ugyanolyan nem szorosan kapcsolódó ige volt mindkettő ráadásul.

De azt hiszem értem nagyjából. Nem szőrözök tovább, ha ige akkor kisbetű azt kész. Kivéve ha semmikép sem kapcsolódik LOGIKAILAG a mondathoz. Ez a lényeg ugyebár.

----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

sze, 2008-08-13 16:02 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Mivel a teljes elkülönülés igével kezdődő mondattal nagyon ritka (Egyébként én most találkozom vele először...), így nyugodtan mehet kisbetűvel, csekély az esélye, hogy ordító hibát követsz el vele.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-08-13 16:06 Kentaur

Kentaur képe

Belenyugszom, hogy nem értem, mirét jó a Kiabállt és csapkodott Anna, és miért rossz a Meresztgette a szemét Greg. Biztos valami ritka oka van.
Ige-kisbetű, azt kész.
----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

sze, 2008-08-13 16:10 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Hidd el nekem, a kiabált és csapkodott is jó kisbetűvel.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-08-13 16:12 Eve Rigel

Eve Rigel képe

A "meresztgette" a "mondta" helyett van. Utal a beszélő szavaira.
A "Csapkodott és kiabált Anna" pedig egy kicsivel későbbi cselekvés, nem kapcsolódik szorosan a beszélő szövegéhez, attól különáll.
"- Holnap hatalmas vihar lesz. - Mindenki tudta, hogy így van, ezért nem is vontákk kétségbe Anna szavait."
"- Valakit még ma megverek. - Tudtam, hogy a közlésemen néhányan megütköznek majd, de nem bántam. "
"- Háromszor veri ezt kenden Ludas Matyi vissza! - Nevetett, vihogott a tömeg, amikor meghallották ezeket a szavakat."

sze, 2008-08-13 16:15 Kentaur

Kentaur képe

Ez nem volt egyértelmű, hogy az későbbi cselekvés!
Na MOST már tényleg világos, köszönöm szépen a fáradozásotokat!
Vééégre értem tényleg!!! Juhéj!
----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

sze, 2008-08-13 16:04 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Ha valamiben nem vagy biztos, írd másképpen.

sze, 2008-08-13 15:50 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Kösz, hogy szóltál, Norbi!
Javítás eszközölve. :)

(Jelenleg a Gránitszív című fantasy regényem kellős közepén járok, nézzétek el nekem, ha időnként figyelmetlen vagyok a helyesírásban itt) ; ) :sör:

sze, 2008-08-13 15:57 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Én is írás kellős közepén járok, ez nem mentség. :D (Vagy odakoncentráltad helyesírási erőidet? :D)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-08-13 16:06 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Nem is mentség volt, csak magyarázat.
Sör visszavonva ;)
Kissé húzós az ügy, mert sacc 300 oldalt kell megírnom cc 2 hónap alatt, úgyhogy még nagyon enyhén fogalmazok, ha azt mondom, nemcsak a helyesírási erőmet, de minden egyebet is idekoncentrálok. :D

sze, 2008-08-13 16:13 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Napi öt oldal, két hónapig folyamatosan, és akkor még át is kéne nézni... Aucs, aucs, aucs. Részvétem.
:sör:
(EK: kulcs. De kedves, odaadja a kocsma kulcsát. ;) )
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-08-13 17:13 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Kulcs? Szerintem inkább beadja a kulcsot. :)
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

sze, 2008-08-13 14:53 Kentaur

Kentaur képe

Aha! :idea:
Nem igazán értettem ezt, de azt hiszem, most már vágom. Köszönjük szépen! (igazából lehet, csak nekem volt gondom, de azért... :lol: )
----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

sze, 2008-08-13 15:11 Kentaur

Kentaur képe

Az a"csapkodott anna" -példmondat vezetett félre.
Nem értettem, mi a különbség a: „– Tegnap délután esett az eső. – Csapkodott és kiabált Anna, amikor látta, hogy senki nem figyel rá.”
És a:"- Az fáj? - Nézett föl értetlenül Greg." -között.
Mindekettő ige, mindekettő nem az előzőhoz utaló ige(mondta, nyögte,stb...)
Az lenne, hogy előbbi teljes mondat magában? Mert akkor úgy írnám, hogy: Anna csapkodott és kiabált, amikor....
Mondjátok, hogy nem vagyok nehézfejű!!! Lééééégyszi! :roll:

----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

sze, 2008-08-13 15:13 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Azért írtam most más mondatokat, hátha így érthetőbb.
A keretezés pedig arra szolgál, hogy vizuálisan bevésődhessen a központozás képe.

p, 2008-08-15 14:08 Tom Attorney

Köszönjük, Eve! (És most nem a köszönjük Emese stílusban, hanem tényleg köszönjük!) :)

De (igen, ezzel kezdem a mondatot :)) én még mindig úgy érzem, hogy a párbeszédek azok, amik mennek, csak annyi hibát vétek, amennyit mint ember megtehetek. Sokkal inkább a vesszők, pontosvesszők illetve néha a felkiáltójelek azok, amelyek használatában megesik, hogy elbizonytalanodom.

Csakhogy a vesszők olyan írásjelek, amelyek használata gyakorlatot igényel, a pontosvesszőké ráérzést és logikát...

-----------------------

"Neked csak arról kell döntened, mihez kezdj az idővel, amely megadatik." - Gandalf
"A képzelet fontosabb, mint a tudás." - Albert Einstein

p, 2008-08-15 14:22 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Vesszőhibáim nekem is vannak, főleg terjedelmesebb műveknél, amelyekben a szerkesztés után, egy-egy tagmondat törlése vagy beszúrása után a "vesszőviszonyok" megváltoznak, de nem veszem észre.
Nem szép dolog, de kisebbik baj, ha egyébként minden más a helyén van. :)
A rossz központozás ellenben komolyabb hiba. Sokan túlzottnak tartják, hogy ennyi figyelmet fordítunk rá, sőt a formázás és tagolás gyakorlását is feleslegesnek tartják, pedig az írásmű, amely nem kapja meg a megfelelő "képet" olyan, mint egy gyémántnyaklánc elsárgult újságpapírba csomagolva.

p, 2008-08-15 17:04 Tom Attorney

Igen, ez tényleg nagyon fontos.

-----------------------

"Neked csak arról kell döntened, mihez kezdj az idővel, amely megadatik." - Gandalf
"A képzelet fontosabb, mint a tudás." - Albert Einstein

p, 2008-08-15 14:24 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

A felkiáltójel nem nehéz. Felszólító, óhajtó, felkiáltó mondatban kötelező (ezeket könnyű felismerni), többi esetben ha nyomatékosítás, netán ordibálás zajlik. :)
A vesszőre idővel rá lehet érezni, pontosvessző meg... ööö, ha a vessző nem elég, de nem is akarsz új mondatot kezdeni.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-08-15 17:01 Tom Attorney

A "Köszönöm" után felkiáltó jel kell?
(Bár lehet, hogy ennek egyértelműnek kellene lennie, de nekem nem teljesen az.) :)

-----------------------

"Neked csak arról kell döntened, mihez kezdj az idővel, amely megadatik." - Gandalf
"A képzelet fontosabb, mint a tudás." - Albert Einstein

p, 2008-08-15 17:11 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Nem feltétlen. Sima kijelentés.
Megmosakszom. Eszem. Írom. Köszönöm.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-08-15 20:26 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Viszont lehet felkiáltás - akkor kell. Pl.
" - Köszönöm! - Az arca ragyogott az örömtől." - Itt fontos a felkiáltójel, hiszen nem csak egyszerű kijelentésről van szó.
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

p, 2008-08-15 20:39 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Való igaz. De ez a többi példára is illeszkedik:
"- Mosakszom! - Az arca ragyogott az örömtől, amikor rájött, hogy a vizet bizony erre is lehet használni."
Ilyen esetben már egyértelműen felkiáltás, tehát kötelező a felkiáltójel.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-08-15 20:47 Tom Attorney

:D

-----------------------

"Neked csak arról kell döntened, mihez kezdj az idővel, amely megadatik." - Gandalf
"A képzelet fontosabb, mint a tudás." - Albert Einstein

p, 2008-08-15 20:55 Bloody Dora

Bloody Dora képe

"Anya, megvan a piros pulcsim!" vicc? :D (Tegye fel a kezét, aki nem ismeri!)
Egyébként a köszönöm problémás, van, ahol felkiáltás, de az istenért sem jelzi ezt semmi, csak a helyesen kitett felkiáltójel. :) Nüansznyi a különbség.
(Jól jellemezhet! Pl. bolti jelenet:
- Még valamit?
- Egy doboz cigarettát.
- Tessék.
- Köszönöm.
- Kérem.

VS

- Még valamit?
- Egy doboz cigarettát!
- Tessék!
- Köszönöm!
- Kérem!)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

p, 2008-08-15 21:00 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Nem ismerem a viccet.

A fenti példa a saját verziómban:
- Még valamit!!!
- Egy... doboz cigarettát?
- Kérem!!!
- Tessék...
- Köszönöm!
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-08-15 21:08 Bloody Dora

Bloody Dora képe

:D
A vicc (istenem, újszülött...):
Kisebbségi családban (ma ezt így köll mondani) a legkisebb fiú talál az utcán egy szappant. Odamegy az anyjához.
- Anya, mi ez?!
- Ez egy szappan, kisfiam. Ha vízzel magadra dörgölöd, lejön a kosz.
Na, a gyerek úgy is tesz, a másik szobában beáll a lavórba, és elkezd mosakodni. Ennyi hallatszik csak ki:
- Anya! Lejött az egyéves kosz! Te, anya, lejött a kétéves kosz! Anyu, lejött a hároméves kosz! Anya!! Megvan a piros pulcsim!
Még abból az időszakból, amikor lehetett ilyesfajta vicceket kitalálni. :) (Egyébként ismertem parasztgyerekkel, egyszeri fiúval, hülyegyerekkel elmesélve is.)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

p, 2008-08-15 21:27 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Szőke kisfiús változat? :P
Jaj, pont tegnap néztem műsort Viktória-korabeli szappanfőzésről, hogy az milyen ocsmány munka... Szappanzsiradék kinyeréséhez ürüléken kívül majd minden mehetett a kondérba: belek (persze előtte ürülékmentesítve), állati tetemek: döglött patkány, kutya, macska, ami akadt az utcán... Plusz még egy-két hányingerkeltő vegyszer, csak a teljesség kedvéért.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-08-15 21:48 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Mit finnyáskodsz, a középkor rosszabb volt (fehérítőnek a családi vizelet...), az inka hölgyek pisiben mostak hajat (az inka fiúk meg leégeték az ínyüket, mert az volt a szexi). A szappanfőzés laza, nekünk ez érettségi tétel volt.
Plusz ne akard megtudni, mi az a kakukknyál, ami rácsöpög a ruhádra, meg ráragad a nadrágodra (undormány, komolyan). Vagy mondjak még kedves dolgokat? (Hogy készül a párizsi... Mi van a gyrosban...)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

p, 2008-08-15 21:57 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

A kakukknyálnak fontos óvó és kiszáradásmeggátoló hatása van. Igaz, nem nekünk, hanem a kabócának...
Mondhatod a párizsit meg a gyrost, eddig megettem, ezután is megfogom, még ha holdporból kevert viaszos aszaltürülék is van benne. Engem ezzel nem rémisztesz vissza. ;)
Na jó, a középkort passzolnám. Bár mi bajod a pisivel? Amíg nem kell meginni, felőlem moshatják vele a ruhákat. Sőt, a hajat is. :)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-08-15 22:06 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Jesszus!
Mikről dumáltok ti itt. :D

v, 2008-08-17 14:54 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Eltávolodtunk a témától. :)
"Bár mi bajod a pisivel? Amíg nem kell meginni, felőlem moshatják vele a ruhákat." - Na jó, meginni nem kellett. Bár a középkori sörök... mindenből főzték. Szó szerint. Gyakorta találtak benne egértetemet és madárürüléket. De az igazi idegen testek a borban voltak: gazdag embereket fojtottak egy hordó borba (Anglia). :)
Kéretik, hogy csak az erős gyomrúak olvassanak tovább (és persze Norbi)!
A párizsi az kb. olyan, mint a virsli, csak rosszabb (én az ízét nem szeretem, de engem sem izgat, miből készül a kajám, amíg a gyomrosav megemészti, nincs baj). Egyszer egy barátnőm úgy jellemezte, hogy "bemegy a tehén a darálóba, szőröstül-bőröstül, és a végén kijön a párizsi", és tényleg az van benne (oké, cáfoljon meg egy párizsikészítő-üzem dolgozója). A gyros... nos, az elméletben bárányhús. De egyszer egy ismerős (ismerősének az ismerőse... :D ) nem egészen ad hoc alapon bevizsgáltatta egy híresebb gyrossütőnél (vagy hogy hívják ezeket) a husit, és megállapították, hogy onnan kapta a szifiliszét - négyféle különböző emberi spermát találtak a mintában. Jó étvágyat! :D
(És a kakukknyál a kabócalárvák viaszának és a savas ürüléküknek a reakciójából keletkezett szappanhab. De azért undi.)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

v, 2008-08-17 15:27 Ndy

Ndy képe

Szerintem a vizelet nem túl egészséges. Nem csak az ammónia miatt, hanem a kiürült, egyszer már kiválasztott mérgek miatt is.
A sörnél elvileg, maga az alkohol fertőtlenít.
Gyros: hát, nem csak az ismerősöd szerette a birkákat, hanem előtte mások is megszeretgették őket. :)
Volt egy kémikus haverom, ő a májkrémre volt kiakadva. Tény azonban, hogy a keddi sziget után, harcosok klubjába való barátaim jöttek hozzám, fogva a gyomrukat, enyhe mérgezési tüneteket produkálva. :D Szóval, ott ne nagyon egyetek.
(pedig a harcosok klubját tényleg üzemeltetjük, csak nálunk USE néven fut - ha kell, privátban megválaszolom, mit is jelent... majd lesz weboldala :) )

v, 2008-08-17 17:29 Bloody Dora

Bloody Dora képe

A keddi Szigeten én is rosszul lettem. Juhé!
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

h, 2008-08-18 13:26 miyoku

miyoku képe

a vizelettel, ha nem vagy beteg, semmi gond nincs.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

h, 2008-08-18 13:33 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Igen, steril, nincs benne semmi szennyező, sőt még értékes anyagok is maradhatnak benne, pl. c vitamin, stb. Ellenben a franc se akar benne mosakodni! Fúj! ;)
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

v, 2008-08-17 15:28 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Csak annyit jegyeznék még meg:
Van itthon gyros. Ettem belőle. Finom volt. 8)
De vendégségben ettem már nyúlhúst is. Az is finom volt! :)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

h, 2008-08-18 13:25 Sütiszörny

Sütiszörny képe

A párizsi és a virsli gyakorlatilag vágóhídi hulladékból készül. Az, hogy "bemegy a tehén a darálóba, szőröstül-bőröstül, és a végén kijön a párizsi", így már elég enyhe kifejezés. De én megeszem, nincs vele semmi bajom.
A gyrosos témában szerintem a büféseket kellene megkeresni. Nem hinném, hogy mindenhol ez a helyzet. Én arra tippelek, hogy a büfések rendkívül "élvezték" a munkájukat. :D De a legmegdöbbentőbb az, hogy négyen egyszerre. Mik zajlanak egy ilyen helyen? :D Fúj, inkább nem is vagyok rá kíváncsi.
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2008-08-16 06:55 miyoku

miyoku képe

a húggyal nincs bajom, az égetés brrrr
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

szo, 2008-08-16 06:55 miyoku

miyoku képe

harcosok klubja!
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-08-15 18:57 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Ugyanezek a kérdések jutottak nekem is eszembe, csak "Ki is az a Nagyerdessy Mihály?" kezdettel. ;)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

szo, 2008-08-16 18:34 Tom Attorney

Ha, nem tennél, vesszőt, a, ha, után, akkor, úgy, lenne, a, helyes. :D (Bocsánat.)

Csak mert azt vettem észre, hogy sok hibád van, de még mindig nem tudom eldönteni, hogy ezek valóban hibák, vagy a te egyéni szabad művészi stílusod?

Remélem nem sértelek meg! :)

-----------------------

"Neked csak arról kell döntened, mihez kezdj az idővel, amely megadatik." - Gandalf
"A képzelet fontosabb, mint a tudás." - Albert Einstein

szo, 2008-08-16 18:46 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

"Csak mert azt vettem észre, hogy sok hibád van, de még mindig nem tudom eldönteni, hogy ezek valóban hibák, vagy a te egyéni szabad művészi stílusod?" -> "Ahhoz, hogy megszegd a szabályokat, előbb ismerned kell őket." Nagyon egyszerű. Igényelnénk egy helyesírásilag korrekt irományt, még ha ez picit ellenkezik is a művészvilágával, és lám, kiderül, hogy neki ilyen a szabad művészi stílusa.
Szintúgy remélem, nem sértettünk meg. ;)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

szo, 2008-08-16 06:54 miyoku

miyoku képe

net!
a művészet nem vonult ki a mindennapokból, bár divat ezen nyavajogni.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-09-05 12:59 Tom Attorney

Ha rövidítünk valamit, ami után vesszőt teszünk, akkor ez hogy néz ki? Pont után vessző, pontosvessző?

-----------------------

"Neked csak arról kell döntened, mihez kezdj az idővel, amely megadatik." - Gandalf
"A képzelet fontosabb, mint a tudás." - Albert Einstein

p, 2008-09-05 13:13 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Pont után vessző. Erre gondoltál: "Dr. Richard Brown prof., egyetemi tanár" (oké, én is tudom, hogy az Prof. Dr. stb., de akkor nem tudom példával szemléltetni)?
Bár rövidíteni nem szokás írásműben, ha nem feltétlenül szükséges. És, egyszerű esztétikai okok miatt, az emberek csonkolt végű szavakat sem szeretnek használni a vessző előtt (mer', tudod, Wordben hülyén néz ki).
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

p, 2008-09-05 13:28 Tom Attorney

Igen, erre gondoltam. Egyébként írásműben nekem sem szokásom.

-----------------------

"Neked csak arról kell döntened, mihez kezdj az idővel, amely megadatik." - Gandalf
"A képzelet fontosabb, mint a tudás." - Albert Einstein

h, 2016-07-04 12:45 Black Pirate

Üdv! Egyik link sem jó :-/. Mindkettő Not Found.

h, 2016-07-04 15:18 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Hmm... annó nem a karchoz lett feltöltve, hanem külső forrásra, így sokat nem tudok tenni a visszahozatalával, nálam nincs lementve. Körülnézek, ha valakinél megvan, aztán megpróbálom visszatölteni. Köszi, hogy szóltál!

_____________________
Dr. Bloody Dora

h, 2016-07-04 16:49 Sednol

Sednol képe

Lehet, hogy már meglested, de ha nem, tessék.
http://karcolat.hu/kozpontozas
http://karcolat.hu/blog/aardvark/kozpontozas_idezes_es_parbeszed
Itt is találsz segédletet.

"Az embereket könnyebb hülyíteni, mintsem meggyőzni arról, hogy hülyítik őket." Mark Twain
szmogov.blogspot.hu