A Csillagösvény Végén - melléktopic

    Sziasztok!
      Ez itt „A Csillagösvény Végén” online „szerepjáték” kiegészítő topikja. Itt lesznek a fontos dolgok, mint például: szabályzat, háttértörténet, különböző leírások, és persze a történettel kapcsolatos kérdések. Bizony, szeretettel várjuk és elvárjuk a karcolat.hu közönségének érdeklődését, részvételét. Kíváncsiak vagyunk a javaslataitokra és véleményeitekre. Célunk a szerepjáték felvirágoztatása, miközben mi magunk is jól
      szórakozunk.
        Kellemes olvasást kíván „A Csillagösvény Végén” írói csapata:
          Emil Kuchera
          Vulpion
          kmax
          Tyr

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szo, 2008-11-22 21:29 kmax

kmax képe

A CsöV emitt olvasható: http://karcolat.hu/node/5262

    Játékleírás
      A játékunk a tudományos fantasztikum világába kalauzol el titeket. Egy olyan képzelet szülte univerzum tárul fel előtted, melyben csak a képzeleted szab határt az eseményeknek. A történet, kezdetben, négy színtéren játszódik. A hazájukból elvándorló flotta sürgősen új otthonra kell, hogy találjon. Ezért megcélozzák a Naprendszert, melyet ellenőrzése alatt tart a Vulpian. A vulpionok nem régóta harcolnak a galaktika másik nagyhatalmával a Raxusi Birodalommal. A kialakuló konfliktus epikus méreteket ölt, mikor a résztvevő felek rádöbbennek, hogy mindketten a Galaktika nagyjai közé tartoznak. Az istenükhöz vezető utat és a megvilágosodást kereső harcos vulpionok elfoglalták a kegyetlen Raxusi Birodalom több gyarmatát, nem tudván, kik uralják a szektort. A birodalmiak ezért bosszúból hadjáratot indítanak a Naprendszer ellen, ahol a vulpionok jelentős mennyiségű durániumot termelnek. A rendkívül kemény, s rendkívül ritka érc, illetve ötvözete, a duracél a Galaxis technológiailag fejlett fajainak legfontosabb űrhajópáncélzat-alapanyaga, így a Naprendszer nem csupán a bosszú eszköze, de stratégiailag igen fontos szektor. Oly fontos, hogy az ott lakó emberek talán fel sem fogják...
        Innen kezdődik a játék maga, mely, mint láthatjuk, izgalmakkal lesz teli.
        Hogyan játssz?
        Egyszerű; találj ki magadnak egy fajt, népet, karaktert és ne fékezd a fantáziádat.
        Felejtsd hát el az eddigi kártyás szerepjátékok szürke számadatait, és az előre gyártott világokat. Itt mindent te magadnak kell kitalálnod, legyen az akár egyszereplős történet, akár több száz karakteres kavalkád. De kérünk, egyet tarts be: a szabályzatot.

        ========================================
        Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

szo, 2008-11-22 21:30 kmax

kmax képe
    Szabályzat
      Törekedj a helyes nyelvhasználatra. Hozzászólásaid legyenek áttekinthetőek, melynek érdekében használd a fórum kínálta szövegszerkesztési lehetőségeket.
      Hozzászólásaidat NE a válasz gomb segítségével írd. Egy-két mondatnál többet ne adj más játékosok karakterének szájába, valamint ne „mozgasd” őket.
      Ha írni szeretnél, azt itt jelezd a becsatlakozási szál kiválasztásával (ha előre kiválasztottad a háttértörténetek közül), így tudunk neked felvezetést kreálni. Ha saját ötletedet kívánod összefonni a főtörténettel, akkor írhatsz bármiféle előzetes jelzés nélkül. Ez esetben viszont, alaposan dolgozd ki a két történet egybefolyását.
      Amíg egymagadban írsz addig korlátlanul, a többiekkel együtt pedig, a másikat bevárva kommentálj, fenntartva az olvashatóságot.
      Ajánlatos nem a böngészőben írni a hozzászólásodat, mert az bármikor elveszhet, inkább szövegszerkesztőben írd meg, majd másold be ide.
      ========================================
      Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

szo, 2008-11-22 21:47 kmax

kmax képe

Űrvasút: olyan mágneses elven működő pályarendszer, amely behálózza a naprendszert. A pályelemekben és a lövedék szerepét betöltő űrhajókban is elektromágnesek vannak, melyek szoftveresen összehangoltan generálják a mozgást. A pályát minden mechanikai behatásnak ellenálló pajzs védi a meteoritoktól. Elsőnek a Föld - Hold pálya készült el valamikor 2200 körül. Ekkor népesült be a Hold, ötezer lakója alacsony gravitációhoz szokott, ezért közülük kerülnek ki a pálya karbantartói és egyéb űrmelósok. A Merkúr gyűrűjét, a naphoz való közelsége miatt, egy napszél és napenergia befogó burkolatot kapott, amely megvédi a nap forróságától, és energiával látja el az egész pályarendszert és pajzsát. A naprendszer bolygói feletti pályán elhelyezett napgyűrűket sugárútszerűen további pályaelemek kapcsolják össze, ezeken folyik a tényleges bolygóközi utazás, míg a körpályának a bolygókhoz való eljutásban van szerepe. Az Europa holdról teherhajók, hosszú tartályszerelvények, viszik a légkör anyagait a kolonizálni kívánt égitestekre, ezért ott nincs űrállomás. Ahol, viszont utasforgalom is zajlik, oda állomásokat telepítettek a pályavégekhez, ezektől taxival lehet lejutni a célállomásra.

========================================
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

szo, 2008-11-22 22:17 Vulpion

Vulpion képe

A vulpionokról

    Ez a rövid leírás a fórumos szerepjátékhoz készült, bevezetésként, hogy a vulpionokkal kapcsolatos szál könnyen érthető legyen.

    Testfelépítés, tulajdonságok, jellem

      A vulpion harcos faj, ez meglátszik testfelépítésükön is. Leginkább 240-250 cm magas, erőteljes testalkatú, két lábon járó rókákhoz hasonlítanak. Mancsaikon négy-négy ujj található. Bundájuk színe fiatalkorban vörös-fehér, esetleg ezüst-fehér, időskorban megszürkül, majd kifehéredik. Szemük színe világossárgától sötétbarnáig terjed. Átlagos élettartamuk 120-130 év körüli, az ivarérettséget 16-18 évesen érik el. Az embernél erősebbek és valamivel ügyesebbek, ám ami igazán kiemelkedő, az szívósságuk és kitartásuk. A fájdalmat remekül viselik, s sérüléseikből gyorsan felépülnek. Intelligenciájuk fejlett, de nem kifinomult - egy matematikai példát tehát nagyjából ugyanolyan gyorsan oldanak meg, mint egy azonos képzettségű ember, de az intrika és a képmutatás túlnyomó többségüktől távol áll, nem tudnak velük mit kezdeni, mondhatni egyszerű gondolkodású lények. Igen makacsak, de hirtelen haragúak, az önuralmuk nem éri el az emberi szintet. Jellemüket tekintve a Rend elveit követik. Nem védik kifejezetten az életet - a saját fajtájukét leszámítva -, de nem is ölnek puszta kegyetlenségből. Ha viszont ellenséggel találkoznak, nem fognak törekedni az életben hagyására azon ritka esetektől eltekintve, ha vallatást vagy labor/orvosi vizsgálatot rendel el egy feljebbvalójuk.

      Történelem

        A vulpionok írott történelme mintegy 11.000 éve kezdődött, amikor egy ismeretlen világból a Vulpianra érkeztek. Itt számos más értelmes faj is élt akkor már, amelyek többé-kevésbé megfértek egymás mellett. 8.200 körül tört ki az első nagy fajháború - még középkori eszközökkel és mágiával, amelynek során a bolygó legősibb lakóit, a Fial Dargokat szinte teljesen kiirtották a vulpok, a túlélők más bolygókra menekültek. Mintegy 150 évre rá tört ki a következő fajháború. A rókafiak eleinte vesztésre álltak, de az akkori királyuk, bizonyos Vuk Raesurandor (újjászületett, melléknevét onnan kapta, hogy Aonir kegyéből feltámadt halottaiból) elrendelte, hogy az addig megvetett és lenézett tűzfegyvereket is vessék be ellenségeikkel szemben. Ez végül elhozta számukra a győzelmet - s az összes többi értelmes faj számára a néhány évszázadon belüli kihalást. Ekkoriban alakult ki a korábbi, választásra és hadi érdemekre alapuló koronázási ceremónia helyett az örökletes királyság intézménye. A nagy király emlékére számos utóda kapta a Vuk nevet, a Noer-dinasztia jelenleg is regnáló hatvanötödik király például a huszonegyedik uralkodó ezen a néven.

        Birodalom, társadalom

          A Vulpion Szövetség számos naprendszerre kiterjedő, galatikus szintű befolyással bíró államalakulat. Alapvetően négy szintre oszthatóak a tagok. A központi világok küldöttei részt vettek a Galaxis vezető fajaival történt kapcsolatfelvételben, mintegy 2.100 éve. Ez a kör a Vulpiant és még kb. 10 rendszert jelent, ezek a Szövetség leggazdagabb és legbefolyásosabb világai. A belső világok szintén régi tagjai a Szövetségnek, de vagy a kapcsolatfelvétel után alapíttattak, vagy akkor még túl jelentéktelenek voltak ahhoz, hogy küldöttet delegálhassanak a birodalmi követségbe. A külső világok a legújabb tagjai a birodalomnak, befolyásuk a legkisebb. Általában a határok közlében helyezkednek el. A társult világokat nem vulpionok lakják, ám különféle előnyökért cserébe vulpion kormányzás alá helyezték magukat - olykor nem egészen önként, de ez már egy másik történet. Magát a vulpion népet 12 ősi törzs alkotja, ezek hadurai a király közvetlen alárendeltjei.
          A vulpion társadalom sok elemet megőrzött ősi, feudális felépítéséből. Három rend alkotja, a jobbágyok - ezek az egyszerű gyári munkások, gazdálkodók, hivatalnokok -, a szabadok - katonák, papok, értelmiségiek, középvállalkozók -, és a nemesek. Valaha nemesi címet csak szerezni lehetett, ám mióta a királyság örökletessé vált, a nemesi cím is örökölhető, bizonyos szigorú feltételek betartásával. A birodalom vezető rétegét az arkhónok (főpapok) és a naplovagok (legfőbb hadvezérek) alkotják. A király mindkét rendnek, így az egyháznak is feje - tehát szakrális uralkodó, despotikus hatalommal.
          A vulpion államszervezett - többek között az intrikus, politikus elmék csekély száma miatt - igen erősen központosított, roppant hierarchikus. A feljebbvaló szava szent, a parancsmegtagadás a legsúlyosabb becstelenségek egyike a szemükben.
          A vulpion nyelvvel kapcsolatban érdekesség, hogy nem ismeri a magázó módot. Egy vulpion mindenkit tegez, a magázás lehetőségével még akkor sem él, ha olyan idegen nyelven szólal meg, amely ismeri ezt a formulát.

          Vallás

            A vulpionok anyarendszerük Napját, Aonirt tisztelik egyetlen istenként. Igen mélyen vallásosak, sok köztük a fanatikus. A vallást játék közben részletesebben is megismerjük, a lényeg: Aonir létező, nagyhatalmú entitás, lesz szerepe a sztoriban.

            Hajók

              A vulpion flotta neve (és így minden hajó nevének előtagja) a B.I.V., aminek a korok folyamán több jelentése is volt, ezek:
              1. - 9200-as évektől, az űrkorszak elején: Batallion Interplanetor Vulpionam (Vulpion Bolygóközi Ezred)
              2. - 9700-as évektől, a térgörbítés felfedezése után: Batallion Interstellor Vulpionam (Vulpion Csillagközi Ezred)
              3. - 9900-as évektől, a flotta kibővítése és fő fegyvernemmé válása után: Bellatanor Interstellor Vulpionam (Vulpion Csillagközi Harcosok)

              A vulpion hajók erősek és masszívak, mozgékonyságuk átlagos. Jellemzően nagyobb legénységűek és több felfüggesztési ponttal bírnak más fajok azonos osztályú hajóinál, viszont jóval drágábbak is.
              Néhány hajótípus, a teljesség igénye nélkül.

                Név: Viator
                Osztály: felderítő vadász
                Legénység: 1 pilóta
                Fegyverzet: 1 db pulzáló fotongépágyú, 1x1 db könnyű plazmatorpedó
                Védelem: ultrakönnyű mihlanin lopakodó páncélzat, W (weak) kategóriájú védőpajzs
                Szubtéri végsebesség: 8,9 f
                  A Viator a vulpionok felderítő és hipergyors csapásmérő vadásza. Tűszerű, apró űrhajó.Igen gyönge szerkezetű, védelmét elsődlegesen elképesztő mozgékonysága adja.
                  Név: Saggitor
                  Osztály: támadó vadász
                  Legénység: 1 pilóta, 1 lövész
                  Fegyverzet: 4 db pulzáló fotongépágyú, 2x2 db páncéltörő fotonrakéta
                  Védelem: könnyű adamantán páncélzat, W (weak) kategóriájú védőpajzs
                  Szubtéri végsebesség: 8,1 f
                    A Saggitor a vulpionok elsődleges vadásztípusa. Vadászhoz képest komoly fegyverzete és kielégítő mozgékonysága remek harci eszközzé teszi.
                    Név: Hrad
                    Osztály: ágyús fregatt
                    Legénység: 1200 fő + 900 tengerészgyalogos
                    Fegyverzet: 4 db nehéz polaronágyú, 12 db pulzáló fotongépágyú, 5x40 db nehéz plazmatorpedó
                    Védelem: nehéz adamantán páncélzat, M (medium) kategóriájú védőpajzs
                    Szubtéri végsebesség: 8,7 f
                      A Hrad ágyús fregatt a vulpion flotta egyik klasszikus támadó hajója.
                      Név: Ghatorr
                      Osztály: torpedóromboló
                      Legénység: 2000 fő + 1500 tengerészgyalogos
                      Fegyverzet: 6 db nehéz polaronágyú, 42 db pulzáló fotongépágyú, 8x60 db nehéz plazmatorpedó
                      Védelem: nehéz adamantán páncélzat, S (strong) kategóriájú védőpajzs
                      Szubtéri végsebesség: 8,8 f
                        A Ghatorr standard vulpion torpedóromboló, a flotta gerincét alkotja.
                        Név: Valkitor
                        Osztály: gyorscirkáló
                        Legénység: 2400 fő + 1800 tengerészgyalogos
                        Fegyverzet: 6 db nehéz polaronágyú, 60 db pulzáló fotongépágyú, 8x80 db standard fotontorpedó
                        Védelem: közepes duránium páncélzat, S (strong) kategóriájú védőpajzs
                        Szubtéri végsebesség: 9,3 f
                          A Valkitor viszonylag új fejlesztés a vulpion flottában, a történet kezdetéig nagyobb számban csupán az elit hadtestnek számító királyi flottában állították rendszerbe. A Bellatan elkészültéig ez volt a B.I.V. leggyorsabb hadihajója.
                          Név: Sectus
                          Osztály: támogató csatahajó
                          Legénység: 9000 fő + 12000 tengerészgyalogos
                          Fegyverzet: 20 db nehéz polaronágyú, 90 db pulzáló fotongépágyú, 8x100 db nehéz plazmatorpedó, 10x80 db standard fotontorpedó
                          Védelem: megerősített duránium páncélzat, S (strong) kategóriájú védőpajzs
                          Szubtéri végsebesség: 9,1 f
                            A Sectus a vulpion faj legnagyobb mennyiségben előállított csatahajója. Kemény és megbízható, mindig számítani lehet rá a bajban.
                            Név: Bellatan
                            Osztály: birodalmi zászlóshajó
                            Legénység: 28000 fő + 50000 tengerészgyalogos
                            Fegyverzet: 240 db tachyon gépágyú, 35 db nehéz antianyagvető, 1 db antianyag rombolóágyú, 20x150 db nehéz pozitrontorpedó, 30x100 db standard kvarktorpedó
                            Védelem: megerősített duránium páncélzat, US (ultrastrong) kategóriájú védőpajzs
                            Szubtéri végsebesség: 10,0 f
                              A Bellatan a legújabb vulpion fejlesztések egyike, a flotta új zászlóshajója. (a sztori kezdetén a prototípus még építés alatt!). A legmodernebb fegyverzettel ellátva halálos veszélyt jelent szinte bármilyen csillaghajóra, de rombolóágyúja által akár kisebb bolygókra is.

                            Felébredtek

                              A mélyen vallásos vulpionok életében egykoron nagy szerepet játszott a pszionika és varázslat minden formája, ám a technológiai fejlődéssel az Erő egyre gyengült a vérükben, s az ősi tudás java része örökre elveszett. Mintegy 1500 éve következett be a faj életében egy evolúciós változás, amely a népet ismét közelebb hozta az Erőhöz, s lehetővé tette, hogy lassan bár, de újra felfedezzék mindazt, amit őseik tudtak. Ennek a megismerésnek még napjainkban is csupán az elején járnak. A varázstehetséggel bíró vulpionokat Felébredteknek nevezik, s kitanításukra több rend is szakosodott. A Templomosok (elit rendjük a Naplovagok) a szépreményű katonákat oktatják, mágikus tudásuk elsősorban a katonák fizikai tulajdonságainak megerősítésére irányul. A papok (elit rendjük az Arkhónok) mindenekfölött papok, elsősorban az Aonirral való kommunikációban és a rituális mágiában mélyednek el, Erejük a saját jogukon kevés. Rituális mágiájuk a vulpion anyarendszerben minden más rendénél erősebb, ám minél távolabb kerülnek a Nap Atyától, annál gyöngébbé válik - kizárólag a felszentelt területek segítenek rajtuk valamennyit. Megjegyzendő, hogy a csatahajó, anyahajó, zászlóshajó osztályok képviselői ilyen területeknek számítanak, mivel az Aonir körül keringő napkohóban gyártják őket, s ehhez az energiát a Nap Atya testéből kiáramló plazma biztosítja. A harmadik rend a Mágusoké (elit rend az Aranymágusok). Ők elsősorban tudósok, mérnökök, tanárok - ennek megfelelően az Erőt is tudományos szemmel vizsgálják. Az ő tudásuk a legszerteágazóbb, ám egyúttal ez emészti fel a legtöbb időt és erőfeszítést mind közül.
                              Maga a mágia (vagy Erő, ahogy tetszik) több iskolára és több szintre osztható. A Kisebb Erőknek, melyeket bárki megtanulhat, aki rendelkezik ilyen jellegű fogékonysággal, öt köre van, ezeken belül Detekció, Védelem és Okozás típusú alkalmazások találhatóak. Az egyes iskolákon belül is lehetséges a diverzitás, pl. valakinek lehet a Tűz iskoláján belül 5-ös védelme és 2-es detekciója. A Nagyobb Erőknek csak egy szintje létezik, s nem is tanulhatja őket bárki: maguktól mutatkoznak meg a kiválasztott keveseknek. Minden esetben valamilyen komoly fizikai változás kíséri a manifesztációjukat. Már az is ritka, hogy valakinek egy Nagyobb Ereje megmutatkozzon, de a lehetséges maximum a három: két mancshoz és egy szemhez köthető Erő. A Nagyobb Erők birtokosainak hagyományosan titulusokat adományoznak, ezeket is az alábbiakban olvashatjuk. A használt titulus függ az illető választásától, illetve egyéb Nagyobb Erőitől, ha többet birtokol. Bármely erő hatásfoka függ a használó hatalmától, de egy biztos: a leggyengébb Nagyobb Erő is hatalmasabb a legerősebb Kisebb Erőnél!
                              Természetesen senki sem alkalmazhatja Erőit korlátlanul, előbb-utóbb mindenki kifárad. Hogy konkrétan mennyire, az függ az illető hatalmától és az alkalmazott Erő szintjétől, típusától. Az elmúlt évtizedekben általános tendencia, hogy a vulpionok erőhasználati képessége, s maguknak a "varázslatoknak" a hatalma is egyre gyorsabban fejlődik, ahogy haladnak előre az Úton, amelyet Aonir egy kinyilatkoztatásában szabott nekik: "A Fényhez az ősi Tanon keresztül vezet az út." Ennek nyomán óriási léptékben indítottak el és folytatnak azóta is kutatásokat az Erővel kapcsolatosan, s beigazolódni látszik a tudósok abbéli meggyőződése, hogy Felébredtnek lenni nem egyéb egy magasabb evolúciós lépcsőnél. Az elmúlt évtizedek célzott génkezeléseinek hála, egyre többen érzékenyek az Erőre. Néhány statisztikai adat:
                                A kinyilatkoztatáskor:
                                bír Nagyobb Erővel: 6 vulp
                                bír 5. szintű Erővel: kb. 50 vulp
                                bír 4. szintű Erővel: kb. 100 vulp
                                bír 3. szintű Erővel: kb. 2000 vulp
                                bír 2. szintű Erővel: kb. 10 ezer vulp
                                bír 1. szintű Erővel: kb. 28 ezer vulp
                                érzékeny az Erőre, de használni nem tudja: kb. 300 ezer vulp
                                a vulpion birodalom teljes lakossága: kb. 88 milliárd vulp
                                  A történet kezdetekor, 48 évvel később:
                                  bír Nagyobb Erővel: kb. 30 vulp
                                  bír 5. szintű Erővel: kb. 300 vulp
                                  bír 4. szintű Erővel: kb. 1000 vulp
                                  bír 3. szintű Erővel: kb. 15 ezer vulp
                                  bír 2. szintű Erővel: kb. 170 ezer vulp
                                  bír 1. szintű Erővel: kb. 500 ezer vulp
                                  érzékeny az Erőre, de használni nem tudja: több, mint 8 millió vulp
                                  a vulpion birodalom teljes lakossága: kb. 92 milliárd vulp
                                    Az alábbiakban két, kidolgozott iskolát láthatunk, érzékeltetendő, hogy a történet kezdetén nagyjából hol állnak a vulpion mentalisták.

                                    Iskola: Tűz szólítása

                                      Tanulhatja: Mágus, Pap, Templomos

                                      Detekció: a Felébredt képes a hővel kapcsolatosan érzékelésekre.
                                      1. a Felébredt érzékeli a 20 m-es körzetben lévő tüzeket.
                                      2. a Felébredt 20 m-nyi infralátást nyer.
                                      3. a Felébredt érzékeli az 50 m-es körzetben lévő tüzeket és éghető anyagokat.
                                      4. a Felébredt 50 m-nyi infralátást nyer.
                                      5. a Felébredt érzékeli az 50 m-es körzetben tartózkodók hő típusú sebzést okozó fegyvereinek (lézer, plazma, lángszórók, tűzzel megbűvölt pengék, stb.) pontos helyét és fajtáját.

                                      Védelem: a Felébredt védelmet élvez a tűztől és forróságtól.
                                      1. a Felébredt a hőséget 20 fokkal jobban tűri, gyertya/borszeszégő lángja nem sebzi meg.
                                      2. a Felébredt a hőséget 50 fokkal jobban tűri, fáklya lángja nem sebzi meg.
                                      3. a Felébredt a hőséget 100 fokkal jobban tűri, az izzó parázs nem sebzi meg.
                                      4. a Felébredt a hőséget 200 fokkal jobban tűri, tábortűz lángja nem sebzi meg.
                                      5. a Felébredt a hőséget 500 fokkal jobban tűri, máglya lángja és lángszóró nem sebzi meg, kisebb kaliberű lézer- és plazmafegyverektől erősen csökkentett sebzést kap.

                                      Okozás: a Felébredt képes tüzet idézni, s azt különféle formákba önteni, pl. lövedék, aura, fal, kitörés, stb.
                                      1. gyertya méretű, halványvörös láng idézhető. (500 fok körüli)
                                      2. fáklya méretű, élénkvörös láng idézhető. (1000 fok körüli)
                                      3. tábortűz méretű, narancs láng idézhető. (1500 fok körüli)
                                      4. máglya méretű, napsárga láng idézhető. (2000 fok körüli)
                                      5. háztűz méretű, világossárga láng idézhető. (3000 fok körüli)

                                      Nagyobb erő
                                      Típus: mancs
                                      Titulus: Lánglelkű/a Tűz ura
                                      Fizikai változás: az egyik mancs megfeketedik, tapintásra forró, a Felébredt hatalmától függően 50-90 fokos. A Felébredt enyhe, de tudatos koncentrációval 45 fokosra csökkentheti ezt a hőmérsékletet.
                                      Detekció: a fenti három képesség 100 m-es körzetben hat.
                                      Védelem: a Felébredt a hőséget 1000 fokkal jobban tűri, a háztűz lángja és a kisebb kaliberű lézer- és plazmafegyverek nem sebzik meg.
                                      Okozás: erdőtűz méretű, fehér láng idézhető. (5000 fok körüli)

                                    Iskola: Vihar szítása

                                      Tanulhatja: Mágus, Arkhón, Naplovag

                                      Detekció: a Felébredt képes intuitív alapon megjósolni az időjárást.
                                      1. a Felébredt 75%-os pontossággal megjósolhatja a következő 5-6 óra időjárását.
                                      2. a Felébredt 80%-os pontossággal megjósolhatja a következő 15-18 óra időjárását.
                                      3. a Felébredt 85%-os pontossággal megjósolhatja a következő 40-50 óra időjárását.
                                      4. a Felébredt 90%-os pontossággal megjósolhatja a következő 90-100 óra időjárását.
                                      5. a Felébredt 95%-os pontossággal megjósolhatja a következő 7-8 nap időjárását.

                                      Védelem: a Felébredt és felszerelése védelmet élvez az időjárás viszontagságaitól.
                                      1. a Felébredt a hőséget és a hideget 10 fokkal jobban tűri, esőben nehezebben ázik el. Viharral szemben 20% előnyt élvez (ennyivel könnyebben halad benne, s ennyivel nehezebben kapja fel a szél)
                                      2. a Felébredt a hőséget és a hideget 20 fokkal jobban tűri, esőben nehezen ázik el. Viharral szemben 40% előnyt élvez. Sohasem csap belé a villám.
                                      3. a Felébredt a hőséget és a hideget 30 fokkal jobban tűri, csak igen nagy esőben ázik el. Viharral szemben 60% előnyt élvez.
                                      4. a Felébredt a hőséget és a hideget 40 fokkal jobban tűri, esőben nem ázik el. Viharral szemben 80% előnyt élvez. A kézi sokkolók nem hatnak rá.
                                      5. a Felébredt a hőséget és a hideget 60 fokkal jobban tűri, esőben nem ázik el. A viharok nem ártanak neki (kivétel hurrikán és tornádó, ezek mérsékelt károkat okoznak benne). Az elektromos ösztöke nem hat rá.

                                      Okozás: a Felébredt képes légköri jelenségeket ártó szándékkal megidézni. Ezen Erők csak szabad ég alatt működnek, és olyan bolygón, amelynek van légköre.
                                      1. könnyű szellő, kisebb eső, vagy kisebb ködfelhő idézhető.
                                      2. élénk szél, eső, vagy apróbb elektromos kisülések idézhetők.
                                      3. viharos szél, vagy sűrű köd idézhető.
                                      4. zivatarral egybekötött szélvihar, vagy elektromos ív idézhető.
                                      5. orkán, özönvízszerű esőzés, a legsűrűbb köd, vagy valódi villámcsapás idézhető.

                                      Nagyobb erő
                                      Típus: mancs
                                      Titulus: Mennydörgő/a Szelek ura
                                      Fizikai változás: a Felébredt sörényét állandó, lágy szellő borzolja, s ha dühös, szemében villámok fénye csillan (valódi szikrák nem csapnak ki belőle!). Az első hatást enyhe koncentráció megszünteti.
                                      Detekció: a Felébredt teljes biztonsággal megjósolhatja a következő két hét időjárását.
                                      Védelem: a Felébredt a hőséget és a hideget 100 fokkal jobban tűri, esőben nem ázik el. Semmilyen szélvihar nem árt neki, a hurrikán és a tornádó sem. Kisebb kaliberű elektromos- és ionfegyverek nem ártanak neki.
                                      Okozás: tornádó, valódi özönvíz, súlyos szmog (mérgező!), vagy irányítható gömbvillám idézhető. Az özönvíz hatására a folyók néhány órán belül több tíz, vagy akár száz kilométeres szakaszon kiöntenek medrükből, ha csak az idéző, vagy egy másik nagyhatalmú Felébredt korábban véget nem vet az esőzésnek.

                                    Egyéb iskolák:

                                      - Gyógyítás
                                      - Vér
                                      - Árnyak
                                      - Víz
                                      - Föld
                                      - Éteri mancs
                                      - Érzelmek
                                      - Elme
                                      - Érzékek
                                      - Elemi erő
                                      - Áldások
                                      - Átkok
                                      - Izom
                                      - Fürgeség
                                      - Szívósság
                                      - Rituális mágia
                                      - Hermetikus tanok
                                      - Varázsművesség (tárgyak bűvölése)

                                      A vulpion időszámításról

                                        A vulpionok kétféle időszámítást alkalmaznak. Az ősi időszámítás a Teldornsil szerinti idő (A.T.), ami a Noerek trónralépése előtt a Szövetség fővárosa volt. Eszerint a történet kezdetén 11.237-et írunk. A liannoni időszámítást a Noerek trónralépésétől és a fővárosváltástól számoljuk, eszerint most A.L. 2.784 van.
                                          A vulpion hónapok és a hozzájuk köthető fontos ünnepek, illetve azok földi megfelelői:
                                            Március-Ostara 1. királyi év kezdete, 21. a Felkelö Nap ünnepe, egyházi Újév
                                            Április-Esbath
                                            Május-Beltane 1. az Emelkedö Nap ünnepe, Vetés
                                            Június-Litha 22. a Delelö Nap ünnepe, Nyárközép
                                            Július-Aonera
                                            Augusztus-Lugnasadh 1. a Leáldozó Nap ünnepe, Betakarítás
                                            Szeptember-Mabon 23. a Lenyugvó Nap ünnepe, Szüret
                                            Október-Samhain 31. az Alkony ünnepe, Eltávozottak
                                            November-Harrod
                                            December-Yule 22. az Alvó Nap ünnepe, Télközép
                                            Január-Fridda
                                            Február-Imbolth 2. a Hajnal ünnepe, Újszülöttek
                                              A Vulpianon a hónapokat a Fehér Hold járása szerint számolják, amely 31 naponta kerüli meg a bolygót. A Vörös Hold ciklusa mindössze 9 nap, ezt időszámításra nem használják.
                                                Egy napév 372 napból és 2 percből áll, azaz kb. 720 évente van szükség szökőnap bevezetésére, legutóbb A.L. 2.653-ban történt ilyen.

v, 2008-11-23 20:13 Vulpion

Vulpion képe

Érdekesen alakul a szerelmi szál a Ganymedesen. Esetleg egy kicsit bővebben is kifejthetnéd, lenne közönsége.;)

h, 2008-11-24 15:21 kmax

kmax képe

Mindent a maga idejében. :)

========================================
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

k, 2008-11-25 21:32 kmax

kmax képe

Nincs közönségünk, ez így nem jó. Semmi kritika, se vélemény, még csak azt se mondjátok, hogy petúnia. Pedig mi igazán jól szórakozunk. :) Egymás írásra késztetése már nagyon megy, főleg Vulpionnak. :D

(Ez egy közönségteremtő, lelkesítő hozzászólás. Kéretik komolyan venni.)

========================================
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

k, 2008-11-25 21:50 Creideiki

Creideiki képe

Tök jó ötletnek tartom, csak utól kell érnem magam a háttérben.
-
Frappáns de tömör aláírás helye.

sze, 2008-11-26 16:47 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Sokan, köztük én is, elég nehezen vesszük rá magunkat a gép előtt hosszabb írások olvasására. Ti pedig már az első napokban elég nagy anyagot zúdítottatok ránk, ami azóta is folyamatosan nőtt.
Voltak már egyébként hasonló, folytatásos szerepjátékos próbálkozások, de sajnos hamar kifulladtak. A legutóbbinak is csak két résztvevője volt, s így unalmassá vált.
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

sze, 2008-11-26 21:49 kmax

kmax képe

Olvastam őket. Nos, mi már négyen vagyunk. :) Az észrevételed teljesen jogos, jobb lesz, ha visszaveszünk a tempóból. Valóban észrevettem az írásaimon, hogy a sietség a minőség rovására megy, mind nyelvtanilag, mind tartalom, logika és történet szempontjából is. Ráadásul még csak az elején, a prológusnál tartunk. De mit tegyek, ha Vulpion folyton igába hajtja személyemet? :D Szerintem az lesz, hogy most fogjuk ezt az egészet és összegyúrjuk egy tömör, de velős előtörténetbe.
A véleményeteket köszönöm, és kíváncsian várom a továbbiakat is .
__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

sze, 2008-11-26 22:38 Vulpion

Vulpion képe

De egy olvasni szerető embernek ez talán nem kezelhetetlen mennyiség - és akit ide esz a fene, az már biztosan ilyen.:P

==========================
Két dolog határtalan: az Univerzum és az emberi butaság. Az Univerzumban nem vagyok biztos...

sze, 2008-11-26 22:48 kmax

kmax képe

Minőség vagy mennyiség...

__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

sze, 2008-11-26 22:55 Creideiki

Creideiki képe

Ez mind idő...Munka, suli akármi mellett nehéz lelkiismeretesen odafigyelni...
Mondom ezt úgy, hogy tetszik a lelkesedés, ahogy belevetettétek magatokat!
-
Frappáns de tömör aláírás helye.

sze, 2008-11-26 23:18 Vulpion

Vulpion képe

Akkor mit gondoltok, milyen gyakran legyen új hozzászólás? Mi az, amit még jól tudtok kezelni?

==========================
Két dolog határtalan: az Univerzum és az emberi butaság. Az Univerzumban nem vagyok biztos...

szo, 2008-11-29 14:56 Reszisz

Reszisz képe

A Csillagösvényről Csaba királyfi jut eszembe, Atilla (vagy Attila) fia.
Az ötlet különben nagyon érdekes. Bár én nem merem magam belevetni, de kívánom, hogy a játék sikeres legyen!

szo, 2008-11-29 21:06 Vulpion

Vulpion képe

Köszönjük, további jó olvasást!:)

==========================
Két dolog határtalan: az Univerzum és az emberi butaság. Az Univerzumban nem vagyok biztos...

szo, 2008-11-29 21:15 kmax

kmax képe

Köszönjük. :) A címértelmezésedben lehet valami, ugyanis egy Attila (Emil Kuchera) nevű ember találta ki, ezáltal az ő gyermeke. Nyugodtan beszállhatsz, ha írni támad kedved, ugyan ez még csak az előzmény, de remélhetőleg még a hétvégén beszállnak a többiek is az írásba (onnantól kezdődik az ő részük).
__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

szo, 2008-11-29 21:05 kmax

kmax képe

Megszületett az új ütemterv: hétvégeken pörög a topic, hét közben pedig elolvashatjátok. És ez jó.
__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

szo, 2008-11-29 21:12 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Kinek van ideje hétköznap olvasni? (Nem mintha annyira törném magamat, hogy behozzam a lemaradásomat, valahol az első sornál elakadtam...) :)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

szo, 2008-11-29 21:20 kmax

kmax képe

Nekem például. :D Első sor, akkor Vulpion a bűnös. :D Értjük mi a kritikát, de nem adjuk fel. Megpróbálunk javulni, de ugye, az út rögös. Remélhetőleg egy-két héten belül már akár könyvben is kiadhatjuk, olyan jó lesz. :D

Ti: "Na, még csak az hiányozna!"
__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

v, 2008-11-30 00:46 Vulpion

Vulpion képe

Persze, mindenért csak én, én, én, mi?!:D

==========================
Két dolog határtalan: az Univerzum és az emberi butaság. Az Univerzumban nem vagyok biztos...

h, 2008-12-01 21:11 Bloody Dora

Bloody Dora képe

A hossza alapján már most is ott tartotok. :)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

k, 2008-12-02 20:20 kmax

kmax képe

Ööö, akkor trilógia lesz, vagy egyéb -lógia. :D
__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

k, 2008-12-02 20:24 Vulpion

Vulpion képe

Akinek tetszik, az többet olvashat, akinek nem, annak meg nem kell okot keresnie, hogy miért nem olvassa - biztosítunk neki.:D

==========================
Két dolog határtalan: az Univerzum és az emberi butaság. Az Univerzumban nem vagyok biztos...

k, 2008-12-02 21:34 Sólyom László

Sólyom László képe

Hamarosan elkezdem olvasni, szeretem a szerepjátékos dolgokat. :D
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

k, 2008-12-02 21:41 kmax

kmax képe

Valaki sok türelmet kívánna hozzá, mi csupán reméljük, hogy örömödet leled benne. :)
__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

k, 2008-12-02 21:47 Sólyom László

Sólyom László képe

És ha elolvastam, lehet hozzá ötleteket is adni?
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

k, 2008-12-02 22:26 kmax

kmax képe

Mi az, hogy: "Bizony, szeretettel várjuk és elvárjuk a karcolat.hu közönségének érdeklődését, részvételét. Kíváncsiak vagyunk a javaslataitokra és véleményeitekre".
__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

k, 2008-12-02 20:59 isslac

Huhh, én annyit szeretnék mondani, hogy ez a hirtelen történetbe csapás egy kicsit nyers szerintem. Az, hogy nincs bevezetése, pl. van a világotok, és benne kéne egy egyszerű történésnek lenni, ami alapján elindítjátok a történet fonalát. Már, az első történetrészben egy halom ismeretlen szó van, furcsa kifejezések is. Az eleje fantasy-san kezdődik, de aztán átcsak sci-fi be. Nem csak a köszönést kellett volna csillagozni, hanem a durániumércet pl., mert attól, hogy tudjuk egy anyag fajta, nem tudjuk, hogy hol van, mire használják, mire kell a királynak, eszik vagy isszák stb.
Nahh, arra akarok kilyukadni, hogy az egésznek egy jó kis bevezetője kéne, ami kedvet ad, az íráshoz. Az olvasó el kezdi olvasni, és zavarosság válik neki, hogy először elképzeli a várat, a fantasy környezetet, aztán mellette a sci-fis elemeket. Ott van ég a csomó ismeretlen szó és kifejezés, amiről az olvasó nem tud semmit, és nincs rá nagyobb utalás, hogy mi az. Hiányolok, leírásokat is.

Ezektől a dolgoktól eltekintve, nagyon praktikusnak találom, remélem nagy sikere lesz. :)

----------------------------------------------------------------
Akkor kell szeretnünk valakit amíg él,nem pedig amikor már halott...

k, 2008-12-02 21:17 kmax

kmax képe

Vulpi, megmondtam neked, hogy ez így nem lesz jó, igaz? Na jó, nem mondtam, de attól még igaz. Egyébként az eleddig írtakat tekintjük bevezetőnek. Ha jól értem; az előtörténet (prológus) kidolgozatlanságát, megszerkesztetlenségét kifogásolod, valamint azt, hogy - a normális regényekkel ellentétben -, itt a történet folyamán az olvasó nem kap elég leírást, háttért, csak szavakat, melyek ismeretlenségében elveszik a kedv a továbbolvasásra. Véleményem szerint a magam dolgait, főleg utóbb, hogy gyűlnek a kritikák, próbálom folyamatosan adagolni, egyfajta harmóniára találni a történetmesélés és az olvastatás közt. Mindazonáltal Vulpion ezen topicban írt egy hosszú adattömeget, melyet - igazad van -, valóban a történetbe kellene integrálnia.

Ek.: korcs. valóban "korcs" az írásunk, hiányos.

__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

k, 2008-12-02 21:33 Vulpion

Vulpion képe

Én nem gondolom, hogy integrálni kellene. Az in medias res kezdést és a végére tett magyarázó függeléket is magába foglaló szerkezetet már jópár nagy sikerű műben láthattuk, elég pl. csak a Gyűrűk Urát említenem.:)
==========================
Két dolog határtalan: az Univerzum és az emberi butaság. Az Univerzumban nem vagyok biztos...

k, 2008-12-02 21:30 Vulpion

Vulpion képe

Huhh, akkor vegyük sorra.:)
A történet még el se kezdődött, ez a bevezető. Igazából itt még nincs semmi érdemleges esemény, csak megtörténik a kapcsolatfelvétel a két faj között, a valódi sztori öt évvel később fog játszódni. Voltaképpen ennek a célja, hogy az olvasók egy kicsit megismerjék a világot.
A durániumércet csillagoztam, az első hszbe a magyarázathoz leírtam, mi az.
A sci-fi fantasy crossover nem véletlen, a vulpionoknak ez a koncepciója: a nagy múltú vulpion nép, akik az ősidőkben nagy tudói voltak az Erőnek (nem azonos a Jedi erővel, inkább annak és a klasszikus fantasy mágiának egyfajta ötvözete), s bár sokat felejtettek, hagyományaikkal együtt őrzik. Tudom, hogy a mai társadalomból kiindulva ez a fokú hagyománytisztelet nehezen érthető, de a történelmi összefoglalóban is ott van, hogy a faj már a kezdetektől fogva egységes és fegyelmezett birodalomban él, ezért - bár az élet számos területén, pl. házasság előtti nemi élet, káromkodás, stb. meglehetősen szabadelvűek, a rossz értelemben vett, túlzott, mondjuk úgy vadliberális gondolatok és deviáns viselkedési formák nem tudtak tért nyerni köreikben. Mivel azonban a Hősök Kora óta számos évezred telt el, a technológiájuk sokat fejlődött, birodalmuk pedig immár naprendszerek ezreire terjed ki, így jutottunk el a sci-fi részéhez a dolognak.
Leírások: szerintem elég alaposan kifejtettem a vulpionok dolgait, indulásnak mindenképp elegendő. Ami a többieket illeti, tessék őket PÜ-kkel bombázni, hátha segít.:D
==========================
Két dolog határtalan: az Univerzum és az emberi butaság. Az Univerzumban nem vagyok biztos...

k, 2008-12-02 22:12 isslac

Nos, félreértés ne essék! Én az előző hsz-t nem piszkálódás és kritizálás végett írtam. Nem vagyok énse profi, sőt senki sem az. Nem kritikát akartam írni, elnézést, ha úgy tűnik mintha kritikát írtam volna. Én személyes észrevételt írtam, személy szerint ez a módszer még szokatlan, amit ti használtok a történetben. Csupán ennyit írtam le, nem akartam átgázolni a műveken.
Én személy szerint sok fantáziát látok benne, ha lesz szabadidőm, akkor lehet, hogy elolvasom végig. Kitudja, lehet, hogy még én is írok ide valamit. :) Szóval, ha bántásként vagy negatív kritikaként ért titeket az előbbi hsz, azt sajnálom, még egyszer: nem kritizálni és piszkálódni akartam, csak leírtam, hogy pár dologban eltér attól az írásmódtól, amit én megszoktam. Én még nem nagyon ismerem az ilyen, folytatásos topic-sztorikat, nyílván így másképp látni a dolgokat, mintha egy személy írná a sztorit, mert itt több ember, több irányból folytatja a fantázia szerint.

----------------------------------------------------------------
Akkor kell szeretnünk valakit amíg él,nem pedig amikor már halott...

k, 2008-12-02 22:28 kmax

kmax képe

Nem kritizálásként vettük, hanem kritikaként, amiről pedig tudni kell, hogy illik megszívlelni.
__________________________________________
___________Ez itt az aláírásom:___________
Jót nehéz alkotni, rosszat még nehezebb?

k, 2008-12-02 22:46 Vulpion

Vulpion képe

Nem vettem bántásnak én se, csak szeretek tételesen válaszolni az ilyenekre. Ha úgy tűnt, hogy megsértődött bárki is, akkor elnézést, nem történt ilyen.:)

==========================
Két dolog határtalan: az Univerzum és az emberi butaság. Az Univerzumban nem vagyok biztos...