A piros blúzos lány

-

A fiatal író nem tudta pontosan mikor látta először a lányt. Egyszer egy hegedűművészt nézett Delft és Hága közöt egy gyors sodrású kis csatorna előtt. A művész miután eljátszotta kedvenc szomorkás szonettjét, leöntötte hegedűjét benzinnel, majd egy gyors mozdulattal a felsercegő gyufát feloldotta a hegedű lakjával. Majd egy nagy lendülettel bedobta a vízbe életének egyetlen szerelmét. A hegedű nem süllyedt el, szépen égett a vízen és haladt Delft felé, ebbe a szép régi velencei stílusú kisvárosba. Az író megtapsolta a művészt, aki enyhén meghajolt és egy cigarettára gyújtott. Ekkor egy ajtó nyílt ki az író háta mögötti házban, mire hátrafordulva meglátta azt a bizonyos lányt. Ez a lány egy frissen megvásárolt porcelántányért fogott a kezében, ami egy falusi idillbe bújtatott szélmalmot ábrázolt. Hamar beült a piros kis Fordjába és elviharzott az égő hegedű irányába.

-

A prágai vasútállomáson a fiú megvette a vonatjegyet Kadnóba, hogy felkeresse kedvenc írójának nyaralóját. A peronon várakozva elnézegette a cseh embereket, majd beült egy restibe. Barna Kozelt rendelt magának és az első korty után megrészegítette a finom sör édeskés telt íze. Ekkor megállt az első vágányon egy vonat. Az író a restiből nézte a fel és leszálló utasokat és ebben a pillanatban meglátta ezt a bizonyos lányt, ahogy feltette piros biciklijét a vonatra és nyomban maga is felszállt rá. Most végre megtalálta, érezte, hogy nem hagyhatja futni. Gyorsan letett egy 50 Koronást azt asztalra és szaladt is ki a peronra, de a vonat addigra már elindult. Az író szaladt a vonat után, de egy vasutas a vonatból érthetetlen szavakat ordibált rá és látta, hogy ő nem fog segítségére sietni, hogy még felpattanhasson a szerelvényre. Szomorúan visszament a restibe, ahonnan a pincér már elvitte az egy korttyal könnyebb nedűt.

-

Egyszer elkísérte a barátját Szerbiába, ebbe a számára ismeretlen országba, hogy végre elmondhassa magának, járt a Vajdaságban. Szabadka szép városházi tornya lenyűgözte, tetszett neki, hogy nem talált szabad helyet a kávézók és éttermek utcai székei között. Az emberek itt figyelnek egymásra. Hamar megtalálták a buszállomást, ahol megváltották a jegyüket Nove Sad-ba, azaz Ujvidékre. A frissen lefektetett autópályán száguldott az éppen modernek is mondható busz, közben balkáni népi zene szórakoztatta az írót, aki a meleg nyárnak és a nem működő légkondíciónálló ellenére jól érezte magát. Egy Lada várta őket a központban, és vitte is egy külvárosi lakótelepre, ahol az éves néptánc találkozót szervezték a vajdaságban élő magyar embereknek. Az író megtekintette a fellépőket, majd átment egy táncos mulatságba, ahol megpillantotta azt a bizonyos lányt. Mindenki ropta a táncot, de ő mégsem tudta felkérni, mert nem tudott néptáncolni. Addig rágódott az ügyön, míg a lány egyszer csak elindult a kijárat felé, ahol egy piros Lada taxiba behuppanva elszáguldott az éjszakába.

-

A lánynak volt egy kedvenc piros blúza. Minden nap ahogy végzett a délutáni órákkal, elment sétálni, szigorúan a piros blúzában. Eljárt szórakozóhelyekre is, de sosem vált volna meg piros blúzától. Otthon gondosan mindig felakasztotta szekrényébe. Münster tele volt jobbnál jobb antikváriumokkal, ami az itt tanuló diákok Mekkájává vált. Az író beiratkozott ebbe a német egyetemváros világirodalom szakára és már lemondott róla, hogy valaha is megláthatja azt a bizonyos lányt. Az író pincérkedett, hogy tudja fizetni a tandíjat, a lány eközben sétálgatott az egyetem közeli tó közelében, melyet sűrű erdő vett körül. Az író nagyon jól érezte magát a városban, élvezte az óráit, nem is kellett halálra güriznie magát a tandíj miatt sem, hisz nem volt drága egyetem. A lány továbbra is eljárt szórakozgatni, miután hazaérve gondosan felakasztotta piros blúzát a szekrénybe. Egyszer az írónak az a kényszerképzete támadt hogy látta a lányt az egyik zsúfolt folyosón, de hírtelen eltűnt szeme elől a lány piros blúza. Majd a lány egyik napja után elment egy erdőbe és a piros blúzában felakasztotta magát.

-

Egyszer az író kibiciklizett a városból és egy erdős tájon élvezte az épp beköszönő őszt. Mivel útja előtt sok fekete Köstlitzer sört ivott meg, hamarosan bekanyarodott egy tisztásra. Mikor elvégezte a dolgát, az erdő színes falevelei között egy piros foltot vett észre. Megtalálta végre azt a bizonyos lányt. Most nem menekülhet előle. Nincs vonat, nincs autó, ami elvihetné tőle. A lány épp a kötéllel bajlódott. A lány mikor észrevette a fiút, elakarta küldeni, de aztán mivel a fiú felajánlotta segítségét, maradhatott. A lányt meglepte, hogy nem próbálta lebeszélni. Az író beszélt hivatásáról, mindig szeretné az igazat írni és megvallotta a lánynak, hogy egy akasztott gyönyörű lánynál el sem tud szebb múzsát képzelni. Megkötötte a hurkot, mert volt cserkész, és a lánynak még azt a gesztust is megtette volna, hogy tart neki bakot. A lány megkérdezte az írótól, hogy meg sem próbálja lebeszélni, mire a fiú elmondta, hogy évek óta keresi és tudja, hogy az élet úgy is mindig kitépi a kezei közül. Így nem harcol tovább sorsával és tudja, hogy nem tudja máshogy kimutatni szerelmét, csak így, hogy legalább a lányt átsegíti halálba. A lány megcsókolta a fiút és mikor a lány albérleti kis lakásába beértek, az együttlétük előtt a lány még gondosan felakasztotta piros blúzát a szekrényébe.

-

A lány elmondta az írónak, hogy ő sosem járt Delftben, Prágában és Újvidéken. Egy francia ajkú svájci család egyetlen gyermeke. A fekete erdőben felnőtt lány megígértette a fiúval, hogy sosem kérdezi meg távozási szándékának okát. A fiú nem kérdezősködött, csak gyönyörködött ebben a sötét barna hajú, zöld szemű, fehér arcú, pisze orrú lányban, aki kedves francia akcentussal beszélte a németet és aki sosem vált volna meg piros pamut blúzától. A lány is a Münsteri Egyetemre járt, és most már együtt járhatták a tópartot, az antikváriumokat és esténként együtt ihatták a finom fekete söröket. Ez a két hónap volt az író életének legszebb két hónapja. A lány viszont a maga titokzatosságában, mindig megfejthetetlen múzsaként állt a fiú előtt és igaz, hogy ott volt előtte, megölelhette, nem vált köddé, de mindig olyan érzése volt, mintha a lány épp egy útra készülne és lélekben már mindig távol lenne tőle. Így egyszerre volt az író és a halál szerelme ez az ismeretlen múzsa. A fiú nem bírt az erősebb kérő akaratosságával és egyik este mikor a lány nem jött haza közös albérletükbe, a fiú tudta hogy hol keresse. Sírva kutatta zseblámpájával a fákat, ahol is megtalálta a piros blúzos lányt, kit a lágy szellő a halálba ringatott.

3.166665
Te szavazatod: Nincs Átlag: 3.2 (6 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

sze, 2009-04-08 19:28 Blade

Blade képe

Monami, szölamúr...- mondta a dzsinn Aladinnak. A szép lányokkal csak a baj van...

Bevallom, olvasás közben kicsit Fangorn krónika sorozata jutott eszembe...kitalálod, hogy miért?

---- ----
Az ember szerint az idő múlik, az idő szerint az ember.
----
"Mert zseni csak egy volt, mégpedig Neumann János. Mi, többiek tehetségesek voltunk, de nem voltunk zsenik..." - Wigner Jenő, Nobel díjas fizikus
---- ----

cs, 2009-04-09 11:32 LordDante

LordDante képe

Fangorn krónika sorozata érthetőbb volt számomra. :)
Nekem olvasás közben a rengeteg szóismétlés tűnt fel, a végére pedig már iszonyúan zavart (lány, író).
___________________________________________________________

Nem én, kezdtem, a vesszőkkel a háborút, ők, kezdték, velem!

sze, 2009-04-08 21:05 BenJoe

BenJoe képe

Nos nem szeretnék túl mélyen belebonyolódni az elemzésbe, így megpróbálom rövidre fogni.

A történet számomra tiszta győzelem. Ahogy végigolvastam a novellát, egyre jobban tetszett. Kicsit sajnáltam is szegény írót, hogy ez történt vele, de hát az élet igazságtalan.
A helyesírás néhány apróbb hibától eltekintve jó, de ezek a hibák is legtöbb esetben félre- vagy elütésből származnak.

Összegezve tetszett a novella, és ha nem is tökéletes, de a 4*-ot megadom neki.

p, 2009-04-10 12:29 Maggoth

Maggoth képe

- Maggoth
Ahogy feltette piros bicikliét
- biciklijét.
Egyébként hangulatos mű, nekem nagyon tetszett a mondanivalója - a múzsát
senki sem sajátíthatja ki magának.
Én is megadom a négyest.
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

szo, 2009-04-11 10:29 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Üdv!
Jó lett volna, de annyi hiba van benne, hogy élvezhetetlenné teszi.
A helyesírási hibákkal nem foglalkozom, mint ahogy a vessző hibákkal sem, majd más felsorolja, ha akarja.
Szerintem a legnagyobb hibája a követhetetlensége.
A végére már csak egy zavaros katyvasz lett az egészből. Azt írod, hazament és felakasztotta magát, ennek ellenére a végén egy erdőben lóg a teste.
Minek köt csomót az erdőbe ( és segít neki ebben a fiú), ha utána nem öli meg magát, csak jóval később?
Először közlöd, hogy felakasztotta magát, majd kiderül, hogy még csak éppen készül rá, de aztán azt is elhalasztja, majd végül mégis megteszi, otthon – de a teste az erdőben lóg…
Olyan, mint ha mikor leírsz egy mondatot nem is érdekelne, hogy előtte mit írtál.
/
Rengeteg a szóismétlés.
Csak egy példa: „A lány megcsókolta a fiút és mikor a lány albérleti kis lakásába beértek, az együttlétük előtt a lány…”
/
Cirádás, modoros mondatokat írsz, amiknek sokszor nincs is értelme. Mint ha a forma fontosabb lenne, mint a tartalom.
Egy példa:
„…a felsercegő gyufát feloldotta a hegedű lakjával.”
Ennek semmi értelme. Gondolom azt akartad kifejezni, hogy meggyújtja a hegedűt – de ez nem azt jelenti! (Mellesleg feloldódni csak folyadékban lehet. „Felsercegő” – ide helytelen kifejezés. A sercegés egy tovább tartó, folyamatos állapot – míg a sercenés egyetlen pillanatig tartó, intenzív jelenség.)
/
Nem egyezteted egymással a mondatrészeket, ebből sokszor ehhez hasonló zavaros mondatok születnek:
„aki a meleg nyárnak és a nem működő légkondíciónálló ellenére jól érezte magát”
/
„Münster tele volt jobbnál jobb antikváriumokkal, ami az itt tanuló diákok Mekkájává vált.”
Egyes – többes szám keverése.
/
„Az író beiratkozott ebbe a német egyetemváros világirodalom szakára és már lemondott róla”
Értelmetlen.
/
„A lány továbbra is eljárt szórakozgatni, miután hazaérve gondosan felakasztotta piros blúzát a szekrénybe.”
Rossz mondat.
Ez így azt jelenti, hogy miután hazament és felakasztotta a blúzát, utána elment – blúz nélkül – szórakozni.
Gondolom nem ezt akartad kifejezni.
/
„..hogy tart neki bakot.”
…hogy bakot tart neki…
/
„A lányt meglepte, hogy nem próbálta lebeszélni.”
„A lány megkérdezte az írótól, hogy meg sem próbálja lebeszélni,”
Alig pár sor eltéréssel ez egy kicsit sok.
/
Van még hiba benne, de példának ennyi elég.
Szerintem írd át!
Ha odafigyelsz, egy jó kis művet hozhatsz ki belőle, mert az alapötlet jó.
Én inkább megvárom a plasztikázott változatot, ezt most nem csillagoznám.

v, 2009-04-12 07:41 Grünewelle

Grünewelle képe

Nagyon kösz, írás közben tényleg nem érdekel semmi, utána meg főleg nem,ilyen az életem is, de ha komolyan akarom venni az írást teljesen oda kell tennem magam, mint egy jó kapálásnál. Ha az életemben magammal szemben igénytelen vagyok, az az én dolgom. Viszont, ha írok és mások megtisztelnek az idejükkel, akkor ez kölcsönösen is elvárható. Mégegyszer kösz a kritikát, alaposabb leszek ezentúl!!!!!!!!

v, 2009-04-12 08:14 Grünewelle

Grünewelle képe

Na tetszett a nyálas, meghunyászkodó válaszom???Ilyet vártál, ugye???Nyugi, nem gondoltam komolyan!!! A lány belakkozott haja begyulladhat, majd többször is felakaszthatja magát úgy hogy közben életed ad egy gyermeknek úgy hogy életében nem volt férfival, majd a lány lányként, lányos gondolkodással, szóismétlésekkel csordogál le Delft irányába egy ladikon, de ladikon mert nincs félelmetesebb számomra a külalaknál, mert minden úgy jó ahogy van, egy vesszőt nem javítanék rajta, különösen azért nem, mert így a magad fajtáknak élvezhetetlen lesz, ami nagyobb megnyugvással lát el, mint a biztos halálom tudata. Ja és nem kommentálom az írásaimat, légy megtisztelve és tanulj meg a külsőségeken túllépni. Maradok olvasóim mindig hű szolgája, tisztelettel: a Piros blúzos lány

v, 2009-04-12 10:37 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Rendben, akkor ezt megbeszéltük.
Tudod, van egy régi kínai mondás: igyekezz kitünni, de kerüld a feltűnést!

v, 2009-04-12 11:06 Creideiki

Creideiki képe

Ezért nem fogsz fejlődni, hanem megmaradsz ezen a szinten. Némi alázatot, az írással szemben! Ne haragudj, de valaki vette a fáradtságot, hogy leírja Neked a véleményét, ezt inkább meg kellene köszönni. Hogy megfogadod-e, az már a Te dolgod, természetesen.
-----------------------------------------------------------------
http://creideiki.sfblogs.net

h, 2009-05-04 09:31 miyoku

miyoku képe

.

v, 2009-05-17 11:50 Crystalheart

Wheh? Magunkfajta? Igazán nem értelek. Talán nem lehet követhetően, összefüggően, jó helyesírással hangulatosat írni, úgy gondolod? Túl sok Kassákot olvastál talán :)

Ez nem hozzáállás, ez inkább "egyre messzebb állás".

k, 2009-05-26 09:25 raves domar

raves domar képe

Te a büdös életben nem leszel jó író.
____________________________________________________
raves.sfblogs.net

k, 2009-05-26 09:37 Grünewelle

Grünewelle képe

Erre azért jobb ha nem veszel mérget:)

k, 2009-05-26 12:09 raves domar

raves domar képe

Nocsak. Mik a terveid?
____________________________________________________
raves.sfblogs.net

k, 2009-05-26 13:08 Grünewelle

Grünewelle képe

Egy irodalmi újság, egy novelláskötet és kisregények armadája.

k, 2009-05-26 13:39 Crystalheart

Végülis, nem az irodalomkönyvekbe kerülés. Így még be is jöhet :)

k, 2009-05-26 15:05 Grünewelle

Grünewelle képe

Így van! Merjünk nagyot álmodni! De azért az irodalom könyvbe kerülés az túl földhöz ragadt:)

k, 2009-05-26 15:44 Crystalheart

Földhöz ragadt? :D Onnantól, hogy Kassákot feladják érettségi tételnek, mint az egyik legzseniálisabb költőnk, már semmin sem csodálkozom. :)

k, 2009-05-26 16:23 Grünewelle

Grünewelle képe

Van még mit tanulnod! Eszterházy szerint, nincs magyar regényvilág Flaubert olvasatában. Kis hitűek vagyunk, ezért nem engedem, hogy az örök morgók hátráltassanak!!! Eszterházy meg szégyelje magát, h ő Mo nagy kortárs írója...

"az a jó az unokákban, hogy haza lehet küldeni őket"
Mi volt a véleménye az oroszul megjelenő könyvéről, nem zavarta a 40 év elnyomás hangulata?
"Eszembe se jutott, csak Dosztojevszkijre és Tolsztojra gondoltam, hogy ezekkela géniuszokkal lehetek egy sorban."
Az a véleméynem h xxx könyvébe adaptálta egy ír író regényét.
"örülök ha értő olvasóim vannak, nem tagadom, de ezeket megfelelően hivatkoztam"

v, 2009-04-12 16:29 Urla (nem ellenőrzött)

Nagyon tetszett a sztori, ha csak azt csillagoznám 4-es 5-ös. A rengeteg szóismétlésed egy része elfogadható, számomra (magam is hajlamos vagyok rá), mert egyfajta álmatag, elmosódó hangulatot teremt. Hősöd is álmatag, sodródó személyiség. Mellbevágóan jó a halál, majd, hogy még sincs halál. Megkönnyebbültem, majd kifeküdtem, mert újra jött a halál. Sajátos stílusod van, bár csak még két írásodat olvastam. Egyedi és rád jellemző. Sajnos nehéz feltétel nélkül elfogadni. Feltétlenül érdemes megtartani belőle azt ami sajátossá teszi, de ha át akarod adni nekünk, kérlek alkalmazkodj valamennyire hozzánk. Ha nem teszed, nem tudunk téged olvasni, pedig kár lenne, mert tehetséges vagy. Természetesen minden vélemény annyit ér, mint aki mondja, és én még nagyon kezdő vagyok. Az biztos, hogy a saját utamat fogom járni, ami nem azonos a száraz magyarórák nyelvezetével, stílusával, sőt szabályaival sem. Viszont csak akkor lehet megszegni egy szabályt, ha már ismerem. A magam részéről mielőtt elindulok a saját utamon, megtanulom hogyan kellene írni a szabályok szerint. Persze ez az én dolgom. Megsérteni nem akarlak, mert ez a te utad. Sok szerencsét hozzá! Ha a helyesírási hibákat javítod 4 csillagot adok, addig nem tehetem.
--------------------------------------------------------------
"Ha elesnék segíts föl, ha gondolod, majd feltétlenül röhögj ki, mert az erőt ad!

h, 2009-05-04 09:29 miyoku

miyoku képe

"és Hága közöt " között
"lakjával. Majd " ez egy mondat
sok a majd, ekkor, nyomban,
"bizonyos lányt, ahogy " a lányt után hiányzik vm magyarázat

"Most végre megtalálta, érezte" most hogy végre...
"50" betűvel
"utcai székei " sok ez a két birtokos egymás után
"Ujvidékre" újvidékre
"aki a meleg nyárnak és a nem működő légkondíciónálló ellenére jól érezte magát. " a meleg nyár, és a...
"és vitte is egy" is minek?
"Minden nap ahogy " nap, ahogy
"Minden nap ahogy végzett a délutáni órákkal, elment sétálni, szigorúan a piros blúzában." ez a mondat magyartalan
"ebbe a német egyetemváros világirodalom szakára" nem egy fix egyetemre? sok az ebbe is
"hogy tudja fizetni a tandíjat" magyartalan. hogy ki tudja fizetni a tandíjat. v sokkal szebb, ha "az író pincérkedésből fedezte a tandíját"...
"tandíjat, a lány " mivel a két mondat nem függ össze, ezért pont kéne
"közeli tó közelében" közeli, közelében
"is kellett halálra güriznie magát a tandíj miatt sem" is, sem fölösleges töltelékszavak
"hisz nem volt drága egyetem." az egyetem
"A lány továbbra is eljárt szórakozgatni, miután hazaérve gondosan felakasztotta piros blúzát a szekrénybe. " bocs, de ez egy halál vicces mondat. a szereplőről mást sem tudunk, csak h szórakozik, és felakasztgatja a ruháját. ki is mossa minden este?
"támadt hogy " vessző
"Majd a lány egyik napja után elment egy erdőbe és a piros blúzában felakasztotta magát."
ÉRTELMETLEN minek a napja után? ki ment el az erdőbe?
bocs, de csak eddig jutottam. összecsapott, magyartalan, csoda h kirakták.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2009-05-15 16:44 Grünewelle

Grünewelle képe

Azért adták ki, mert van hangulata, stílusa, elrepít valahová és talán magával ragad. Furcsa ezt az író szájából hallani, de szeretem ezt az írásom, ezért felvállalom a külalaki hibákat és büszke vagyok rá, hogy a magad fajták csak egy kis ideig jutnak el az olvasásban. Mert nem neked íródott. Azoknak íródott, akik szeretik a jót,a szépet és az igazat! Azt írásaim álmok az álmokban és sajnos igazad van, szemellenzővel nézve mást nem is találsz, csak hibát. Kívánom, hogy egyszer ne csak nézd de lásd is a sorok közötti világot!!!
Maradok mindig olvasóim hű szolgája:
Grünewelle

szo, 2009-05-16 11:06 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Tudásod lenne akár csak fele annyi, mint önbizalmad! :-)

E.K.: RIZSA - No comment.:P

szo, 2009-05-16 13:32 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Olvasóid hű szolgájaként rögtön tehetsz értünk (vagy értük? valahogy én sem szeretem, ha a rossz helyesírás elvonja a figyelmemet az írásról) annyit, hogy nem hibás szöveget raksz az ember elé...
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

szo, 2009-05-16 15:22 gwalker

gwalker képe

"Mert nem neked íródott. Azoknak íródott, akik szeretik a jót,a szépet és az igazat!"

Ez vicc? Mert annak egy kicsit erős. Én is szeretem a jót, a szépet és az igazat, mégsem érzem, hogy nekem íródott volna a novellád.

Na de inkább rátérek az érdemi részre:
/*A fiatal író nem tudta pontosan mikor látta először a lányt.*/
Ezzel indítasz, majd két mondattal később rájöhet az olvasó, hogy pontosan tudja az író, hogy mikor látta először a lányt. Nem értem, miért ütöd agyon rögtön az első mondattal az indító fejezetet.
-
/*leöntötte hegedűjét benzinnel, majd egy gyors mozdulattal a felsercegő gyufát feloldotta a hegedű lakjával.*/
Ezt nem értem igazán, de ez szerintem az én hibám. Nem vagyok vegyész, fogalmam sincs hogyan lehet feloldani a gyufát a lakkal. Jelzem, én már öntöttem le dolgokat benzinnel, és ha azt gyufával gyújtod meg, akkor először a benzingőz lobban be, ami közelről nem annyira vicces.
A lakk amúgy két k betű.
-
/*szép régi velencei stílusú kisvárosba. */ Jelzőket sorolsz fel, és nem teszel közéjük vesszőt. Szerintem egyel több jelző van benne a kelleténél.
-
/*Ez a lány egy frissen megvásárolt porcelántányért fogott a kezében, ami egy falusi idillbe bújtatott szélmalmot ábrázolt.*/
Meglátja élete múzsáját, szerelmét, söntemplánját és a tányér tűnik fel neki?! És ezt így hogy?
-
/*Hamar beült a piros kis Fordjába és elviharzott az égő hegedű irányába.*/ A tányér, a lány vagy az író? Nem világos a mondat tárgya.
-
/*Barna Kozelt rendelt magának és az első korty után megrészegítette a finom sör édeskés telt íze. */ Legalább két vessző kimaradt.
-
/*Az író a restiből...*,*hogy felkeresse kedvenc írójának nyaralóját*/ Ez megint nem világos, akkor most ki a fiú? Ő is író, aki egy író nyaralóját akarja felkeresni? Ha így van, akkor picit tedd érthetőbbé. A resti-t folyamatosan ismétled, holott a magyar nyelvben a kocsmára tucatnyi más szavunk akad.
-
/*ahogy feltette piros biciklijét a vonatra és nyomban maga is felszállt rá. */ Mármint a lány a biciklire, vagy a vonatra? Megint zavaros a tárgy. Teljesen magyartalan.
-
/*Gyorsan letett egy 50 Koronást*/ Az ötvenet ki szoktuk írni betűkkel.
-
/*Az író szaladt a vonat után, de egy vasutas a vonatból érthetetlen szavakat ordibált rá és látta, hogy ő nem fog segítségére sietni, hogy még felpattanhasson a szerelvényre.*/ Nem rá ordibálunk, hanem neki. Ki látta, hogy kinek fog illetve nem fog a segítségére sietni? Teljesen zavarosak a mondataid.
-
/*egy korttyal könnyebb nedűt.*/ A kortytól nem könnyebb lesz egy sör, hanem kevesebb.
-
/*tetszett neki, hogy nem talált szabad helyet a kávézók és éttermek utcai székei között.*/ Miért akart volna szabad helyet találni az utcai székek között?
-
/*Nove Sad-ba, azaz Ujvidékre*/ Egyrészt Újvidék, másrészt Magyarországon, ha egy mód van rá - használjuk az elcsatolt területek magyar helységneveit. Szenvedtek az Újvidékiek ezért éppen eleget, tiszteld meg őket azzal, hogy Újvidék Újvidék, nem pedig Nove Sad.
-
/*A frissen lefektetett autópályán száguldott az éppen modernek is mondható busz, közben balkáni népi zene szórakoztatta az írót, aki a meleg nyárnak és a nem működő légkondíciónálló ellenére jól érezte magát.*/ Kisgyerekeket szokták este lefektetni, nem az autópályákat. Az autópályát építik. A balkáni népi zene az valójában balkáni népzene. A mondatod második része hemzseg a hibáktól - nyárnak vs. ellenére - teljesen magyartalan. A légkondicionáló egy elég nehéz szó, nézz utána a szótárban, ha nem tudod helyesen leírni.
-
/*a vajdaságban*/ Én nagybetűvel írnám...
-
/*Az író megtekintette a fellépőket, majd átment egy táncos mulatságba, ahol megpillantotta azt a bizonyos lányt.*/ Megtekintette, megpillantotta. Valamelyiket írd át, a kettő egy mondatban nagyon sok.
-
/*Mindenki ropta a táncot, de ő mégsem tudta felkérni, mert nem tudott néptáncolni.*/ Szerintem ez így nem helyes - táncolni nem tudott. Írd inkább azt, hogy nem ismerte ezt a fajta táncot.
-
/*A lánynak volt egy kedvenc piros blúza. Minden nap ahogy végzett a délutáni órákkal, elment sétálni, szigorúan a piros blúzában.*/ Ne haragudj, de ez azért durva. Milyen rettenetes lehetett már az a blúz? Mindig abban van, abban szórakozik, sétál? Naponta mossa/szárítja?! Vagy valami fixációja ez? Azonkívül tele van ismétléssel, csinálj vele valamit, mert ez így röhejes.
-
/*lány eközben sétálgatott az egyetem közeli tó közelében*/ Te elolvastad egyáltalán amit írtál, vagy csak rányomtál olvasatlanul a "beküldés" gombra?
-
/*Otthon gondosan mindig felakasztotta szekrényébe.*,*miután hazaérve gondosan felakasztotta piros blúzát a szekrénybe.*/ Akkor ezek szerint még sem mosta...
-
/*Majd a lány egyik napja után elment egy erdőbe és a piros blúzában felakasztotta magát.*/ Őszinte leszek, örülök neki, hogy így történt. Ha nem te akasztod fel a lányt, istenemre mondom én tettem volna meg, a piros blúzával egyetemben.
-
És itt elakadtam. Ne haragudj, de ezt nem tudtam tovább olvasni, íróstul, biciklistől, blúzostól, lányostól. Pedig az elején élt bennem az elhatározás, hogy átrágom magam rajta. A történet szerintem sablonos, a Tiffany újságban látnék szívesen hasonlókat - mert azt nem olvasom - bár a hibák mennyiségéből arra engedek következtetni, hogy onnan is visszadobták volna.
Írd át szerintem, húzd ki belőle a szóismétléseket, futtasd le rajta a helyesírás ellenőrző programot, és kérd ki néhány ember véleményét mielőtt beküldöd. Lehetőleg olyan emberekét, akik nem kedvelnek - ők általában őszintébbek az átlagnál.

------------------
gwalker.sfblogs.net
------------------
Hot sun, global fun
Needed action, start to run.

szo, 2009-05-16 23:33 Grünewelle

Grünewelle képe

Köszönöm a véleményeteket, mindhármatoknak!!!

v, 2009-05-24 17:05 miyoku

miyoku képe

ezer bocs, h időt szántam az írásodra és kielemeztem, többet nem fog előfordulni.
(viszont ezzel a hozzáállással nem fogsz soha megjelenni, mert egy nem karcos szerki úgy visszadobja, mint a pintty. ha "hű szolgám" vagy, akkor megtisztelhetnél azzal, h olvasható, helyesírási hibáktól nem hemzsegő, logikus művet raksz elém)
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

h, 2009-05-25 17:32 Grünewelle

Grünewelle képe

Hihetetlen intelligens nő lehetsz, ha nem ismered az irónia szót!!!:) ("hű szolga") Nem tudom mi lenne velem nélküled, gondolkodom az öngyilkosságon, de azért bízom benne, hogy nem csak Te olvasod a műveimet. Maradok olvasóim mindig hű szolgája!!!
Grünewelle

k, 2009-05-26 07:16 miyoku

miyoku képe

oké, itt fejeztem be a társalgást. én a művedre írtam vleményt, te meg átmész személyeskedésbe.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

k, 2009-05-26 08:03 Indi

Indi képe

Valamit nem értek és már jó ideje töröm rajta a fejem, már kezdem is unni, ezért inkább megkérdezlek Téged, mint a dologban legilletékesebb személyt :)
Miért küzdesz a segítség ellen?
Arra gondoltam, talán azt hiszed, hogy ha hagyod, hogy mások beleszóljanak az írásodba bármilyen indokkal, akkor feladsz valamit magadból. Tényleg ez a legjobb ötletem, úgyhogy talán kisegíthetnél ;)
Szerintem itt senki nem cikizi a másikat passzióból (meg úgy általában véve nem a cikizés a profiljuk), ha foglalkoznak egy művel, akkor annak a segítő szándék az oka.
Az pedig hidd el, nagyon zavaró, ha egy alapvetően jó mondanivaló hányaveti módon van csomagolva. Még egyértelműbben szólva, lehet, hogy érdekelne, mit gondoltál, de nem biztos, hogy rá is szánom magam az olvasásra, mert tele van stilisztikai és logikai hibákkal.
Amikor én segíteni próbálok azért teszem, mert szeretek olvasni, sokat és sokfélét. Ilyenkor bővítem a kínálatomat, vagyis önző célok is vezérelnek.
Miért mondanék le a te képzeletedről, ha egyszer érdekesnek találom? Miért kényszerítesz másokat lemondásra?
Tényleg nem értem :(

--------------------------------
"Te, ki elkapod a hullócsillagot, szívtelen ember, a szíved egyszer az enyém lesz."

k, 2009-05-26 08:07 miyoku

miyoku képe

nem kell ezen agyalni. van néhány hasonló ember a karcon, aki személyes sértésnek veszi, ha észrevételezik az írásaikat, csak akkor nem értem, h minek teszik föl. nincs ezzel gond, mert nem olvassák őket a 2.-3. sértődős-hiszti után.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

k, 2009-05-26 08:57 Grünewelle

Grünewelle képe

Kedves Indi!
"olvasható, helyesírási hibáktól nem hemzsegő, logikus művet raksz elém"
Erre nem lehet normálisan reagálni. Ha lenne anyósom ő beszélne így velem!!!Ha lenne tartozás végrehajtóm, ő beszélne így velem. Ha háborús bűnös lennék, a hóhéraim beszélnének velem így. Viszont én csak írok, nagy képzelőerővel és nekem semmit nem jelentenek az anyós jelöltek. Viszont a jóakaró kollégáktól (mint, amilyen Te vagy) örömmel veszem a kritikát, de ennek van egy kommunikációs szintje. Ezért Indi, kérem, h ne mondj le rólam, várom a bárminemű kritikádat, ha írsz én is benézek hozzád, viszont az anyósommal szemben nem tudok mit tenni, hisz szeretem a lányát, az írást, ezért hallgatom, de ne lepődj meg, ha néha kirohanok és elküldöm a búsba, a másik gyermekének a választottjához, hogy őket csesztesse ilyen követelő hangnemben:)

k, 2009-05-26 10:41 Indi

Indi képe

Tisztulgat :)
Nem fogok védeni senkit, aki hozzászólt, nincs rá szükségük, én mint pártatlan (az alkotásban nem érintett) látom a segítő szándékot, de, hogy a stílus neked mennyire tűrhető, az szubjektív, ezt aláírom.
A helyesírás pedig tényleg fontos. Nem azért, mert itt mindenkinek a mániája lenne a szabályokon lovagolni, hanem mert zavaró (a hiánya). Kizökkent. Kizökkenteni valakit pedig veszélyes (ha nem hiszed, nézd meg az Eszeveszett Birodalmat)! Ha egyszer elveszett a fonal, ha már keresgélni kell, visszatolatni... annyi a hangulatnak, hiába volt jó ;)

Már most sajnálom az anyósodat... esélye sem lesz :lol:
--------------------------------
"Te, ki elkapod a hullócsillagot, szívtelen ember, a szíved egyszer az enyém lesz."

k, 2009-05-26 10:53 Grünewelle

Grünewelle képe

Igen, ez az az írásom, amit még korrektúrázni sem küldtem el, szerelem volt a maga rútságával együtt. Az anyós téma meg azért foglalkoztat, mert tegnap meglátogattam egy gyerekkori barátot és 3. alkalommal történt meg, hogy csak az anyósánál tudtunk találkozni. Pedig még nem is házasok. Jó, nem mondom, jó volt az apóssal pálinkázni és elfogyasztani az italkészleteiket, de az anyósa karakánsága már felháborító volt. Kihasználta írói vénám és írattatott este egy olyan írást, melyben a lányát magasztalnunk kellett, mert ő volt a falu várossá válásának első szülötte. Aztán berendelt következő vasárnapra valami rendezvényre, ahol nyomatékosította h számít rám. Ki ő nekem??? Egy barátom elrablója. Elmegyek a rendezvényre, fejet hajtok a barátság széthullásának utolsó stációi előtt és megpróbálok csak a szépre emlékezni. Mikor az anyósok még nem foglalták el azt a világot amiben éltünk!!! Egy hónapon belül két gyerekkori szerelmem ment férjhez. Ez szomorú, mert emlékeztet rá, hogy engedem kiesni az életet a kezemből, de megnyugtat a tudat, hogy ha így haladok nem lesz anyósom:) Csak az írásban...:(
Indi, ígérem a többi írásnál jobban figyelek a külalakra. (pl. a cigány lány szerelme is lektorált beadvány)

k, 2009-05-26 09:36 Along

Röhej.

k, 2009-05-26 09:38 Grünewelle

Grünewelle képe

Nekem mondod???:) Ha honlapszerkesztő lennék, úgy kirúgnám magam innen, hogy a lábam se érné a földet!!! Az ilyen ember miért szívja el a tisztességes írópalántáktól a vizet??? Be kéne tíltani, Szorokinnal egyetemben már az ő írásait is égetni kellene!!! Vagy nagyon utáljanak, vagy nagyon szeressenek, a lényeg, hogy az írásaim megmozgassák az embereket!!! Már hátra is dőlhetek és élvezhetem az írásaim tüzének melegét!!! Köszönöm nektek!

k, 2009-05-26 10:15 Obb_régi

Hohó... Szorokint én is olvastam a Jég bejött, de a Kékháj-jal nem tudtam mit kezdeni, abbahagytam, talán majd egyszer újra előveszem.
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

k, 2009-05-26 10:28 Grünewelle

Grünewelle képe

Miért olvastad, hisz Putyin beakarta tiltatni????:)Én a Kékhájat azért olvastam el, mert előbb jutott a kezembe, de nekem is a Jég regénye jobban tetszett. A kortársak közül még Jerofejev és Pelevin munkássága érdekelne, de természetesen a legbetegebbel kezdtem. Volt egy házibuli, ahová szlavisztikások jöttek és mikor meglátták a Szorokin könyveket a polcon, onnantól isten-császár lettem a szemükben. Ha az anyám beleolvasna, akkor azt hiszem az ő szemében nem érném el ugyanezt a hatást...

k, 2009-05-26 10:43 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

"a lényeg, hogy az írásaim megmozgassák az embereket"
Mondom, hogy összekevered a dolgokat.
Nem az írásaid mozgatják meg az embereket (bármennyire szeretsz is ebben a pózban tetszelegni önmagad előtt), hanem itteni „társalgási” stílusod.
Az írásaidra olvasás után öt perccel már senki nem emlékszik. Ha valaki a nevedet olvassa, annak nem az ugrik be, hogy „ja, aki ezt – meg ezt írta”, hanem az, hogy „ja, az az öntelt, önjelölt zseni? Na, azt inkább hagyjuk…”.
Az ilyen viselkedésre azoknak van szükségük, akik az írásaikkal nem tudják „megmozgatni” az embereket, de arra szükségük van, hogy ők legyenek a középpontban. Még önmagukkal is elhitetik, hogy ők a meg nem értett zsenik – és erre hivatkozva elég jogot indikálnak maguknak a többiek provokálására, lenézésére.
*
Persze, ez csak egy „zsíros hajú, alkoholista politológus lány” véleménye. :-)

k, 2009-05-26 11:00 Grünewelle

Grünewelle képe

Nagyon szívesen hinnék Neked, de pont Te voltál aki megsértődött, mert nem reagáltam a kritikájára. Szóval ha hallgatok, az a baj, ha reagálok meg az:) Vannak írásaim, amik tudom, hogy sokakat megmozgatott belül. Sajnálom, hogy akkor ezek szerint Téged semelyik mű nem érintett meg, ezt elfogadom, de ne sértődj meg, ha ezen túl is ugyanilyen lelkes pártfogója leszek önmagamnak:) Mert hát ki higgyen bennem, ha nem én??? De megpróbálom a műveimre vonatkozó hozzászólásaimat mérsékelni.

k, 2009-05-26 19:29 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Na, az már mindenképp eredmény lesz! :-)

sze, 2009-05-27 12:17 Grünewelle

Grünewelle képe

Tudod, hogy azért születtem meg, hogy Neked megfeleljek!!!

cs, 2009-05-28 14:04 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

"Tudod, hogy azért születtem meg, hogy Neked megfeleljek!!!"
*
Elhiszem, hogy marha szellemesnek tartod magad egy–egy ilyen ironikusnak gondolt riposzt után,pedig nem vagy az.
Nem gondolsz bele, milyen ellentmondásod, hogy miközben folyamatosan az önállóságodat – függetlenségedet hangoztatod, azzal hencegsz, hogy nem érdekel az emberek véleménye ( bár ez nyílván csak a negatív kritikákra igaz) - s közben egy nyílt oldalra rakod fel a műveidet?
Ha nem az embereknek írsz, minek publikálsz?
Kb. 14 – 15 éves koromban én is átestem ezen a „meg nem értett zseni” stádiumon ( Úristen, de rég volt!), de ma visszagondolva már látom, milyen nevetséges is voltam.
Kívánom neked, hogy egyszer majd nevetni tudj saját mostani éneden!
*
Mellesleg, ha nem akarsz nekem megfelelni, akkor a korszakalkotó zsenid által létrehozott műveidet minek publikálod ott, ahol én olvasom?
(És itt az „én”, természetesen nem szó szerint értendő, hanem az „olvasót” jelöli, akinek nem tetszik, amit művelsz - de te ahelyett, hogy ezen elgondolkodnál, folyamatosan őt ostorozod a te meg nem értettséged miatt.
Persze, az biztos, hogy ez a könnyebb út.)
*
(Tudod, a felhozott példáid a betiltott/ betiltani akart művészekről igencsak sántítanak.
Nagy különbség, ha valakit a művei mondanivalója miatt utasítanak el/nem értenek meg - vagy ha mind ezt a színvonaltalansága miatt teszik.
Egy irodalmon kívüli példa: az „átkosban” tilos volt nyugati zenekarok zenéjét hallgatni, olyanokat, amik mára szinte klasszikussá váltak. De nem azért, mert bárki is azt mondta volna, hogy pld. Keith Richards hamisan gitározik. A zenéjük által közvetített gondolatoknak nem volt itt helye a hatalom szerint.
Amit viszont te művelsz, az olyan, mintha Komár Pista rendőr-zenész azzal indokolná, hogy a kutya sem kíváncsi a magánkiadásba kiadott mulatós lemezeire, hogy „persze, mert a nép nem elég érett azok befogadására, ráadásul annak idején a Rolling Stonest is tilos volt hallgatni.
Galilei műveit sem a szörnyű helyesírása, és a fogalmazásbeli hiányosságai miatt tiltották be.)

cs, 2009-05-28 14:49 Grünewelle

Grünewelle képe

Már annyira fárasztanak a Grünewelle ellenes támadásaid, hogy az első mondat után feladtam az olvasást! Bocsásd ezt meg nekem!!! Ha élőben ismernél mérget vennék rá, hogy bejönne a szarkasztizmusom, de sajnos nem hiszem, h bekövetkezhetne. Így csak ajánlani tudok egy Grünewelle ellenes szekta elindítást, ahová én is csatlakoznék tagnak, mert az önirónia az egyik kedvenc lételemem!!! Ja és nem hittem volna, de Obb-al értek egyet, tehát ha fele annyi energiát töltenél a saját írásoddal, mint az én csesztetésemmel, még lehetnél is valaki. Mert így csak a vicces szektákig viszed:)

cs, 2009-05-28 15:31 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Látod, megint könnyelműen ítélsz! Honnan tudod, hogy mennyi energiát fektetek az írásba?
Az, hogy ide nem töltök fel írásokat, az már értelemszerűen azt jelenti, hogy nincsenek is?
De ha egy betűt sem írnék, akkor is mi lenne? Csak az lehet „valaki”, aki ír?
Ne aggódj Te értem, a nekem fontos területen vittem már annyira, hogy ne legyen okom szégyenkezni! Az, hogy te csak attól érzed magad „valakinek”, hogy itt hangoztatod a saját zsenialitásodat, nem rólam árúlkodik.
*
Ja, mellesleg „szarkazmusom”.
:-)

cs, 2009-05-28 15:38 Grünewelle

Grünewelle képe

Miből gondolod, hogy nekem csak a karcos lét jutott??? Csak nem címkézős emberek találkozóhelyén állunk??? Ja és életművész, írászsonglőr és nyelvújító is vagyok egyben, de gondolom erre magad is rájöttél már!!! Az h nem teszed fel a karcra az írásaidat, nagy bátorságra vall! Nem értem, én miért vállaltam fel saját magam!!! Na de engedelmeddel, fontosabb dolgaim is vannak, mint a veled történő magas röptű beszélgetések, így ha kérhetlek, ugorj a következő írásomra, mert az is sok mondanivalóval szolgálhat neked!

üdv