Egypereces

- Az előbb hánytam. Olyan... furán. Pedig hánytam már eleget, de ez fura volt. - Dohányt vesz elő és cigipapírt.
- Oké - mondom, és játszom tovább a Fájnöl Fentezi Tizenkettővel. Épp egy különösen kemény ellenséggel csatázom, és koncentrálni akarok arra, ami nekem fontos.
- Tudod, mi volt benne a fura?
- A hányadékban? A procedúrában? Benned? Nem. Sosem fogom megtudni, hogy mi a fura a dolgaidban, ne is mondd el. - A rohadék csak nem adja föl, istenverte kitartó alkat.
- Az volt a fura...
- Baszd meg, gennyedék, mi az, hogy diszabled?!
- ...hogy majdnem kiestem magamból. Hajoltam a vécécsésze fölé, mintha...
- Anyád! ANYÁD!
- ...még sosem néztem volna abba a kis alagútba, ami ki tudja, hova vezet, és... - Megnyalja a cigipapírt, sodor, rágyújt. - Ne érts félre, de...
- Ó, hogyaza! Mi van? MI VAN?! Nem veszed be a pojzönt?
- Szóval... Máskor mindig olyan könnyen megy. Ledugom az ujjam, és kész.
- Ühüm.
- Most viszont... Nem is tudom, akartam is, meg nem is, olyan... Ragaszkodtam, tudod?
- Persze. Nem, nem tudom. Nem is érdekel.
- Ültem ott, a kád szélén, és... harcban voltam a saját testemmel. Akartam, és mégsem. Rosszul akartam lenni frankón, tudod, mentők meg minden.
- Minden? MI minden?
- Nemtom, minden. Az egész életem ki akartam hányni, tudod? Mindent.
- Ja. - Gyógyíts már, Penelo,  mi a szart tökölsz ennyit? - Engem is?
- Hát... Ja. Téged is. Meg az anyámat, meg az apámat, meg... Talán még az Istent is ki akartam hányni magamból. - Nagyot szív, nagyot fúj. - Aztán... - Elhallgat.
- Emmm... Igen?
- Eszembe jutott az a perec. Amit reggel ettem a piacon.
- Perec.
- Perec. Ott vettem az Ana néninél, szerintem nem ismered.
- Nem. - A francnak adtam el a villanyos dárdámat! Vazz!
- Olyan érdekesen voltak rajta a sók. Sok sók voltak rajta érdekesen, meg az egész olyan érdekes volt.
- Egy perec? Érdekes? Megdöbbentően perecikus volt, azt mondod?
- Azt. Meg Ana is érdekes volt. És az ég. Kék volt, de nagyonkék, nem olyan szarkék. Minden idilli volt, a harminckettes busz, az anyuka, akinek a táskáját rángatta a kölyke, meg a virágárus is olyan barátságosabban volt bajszos, mint máskor.
- Barátságos bajusz?!
- Az! Igenis az volt! Mindig rühelltem a bajszát, talán az apámra emlékeztet, nemtom...
- Az apádnak nem is volt bajsza.
- De ha lett volna, az pont ilyen baszott biszmark vagy milyen arcszőr lett volna, én vagyok a jani, én vagyok az alfahím dolog...
- Baszod, mit tudsz te a rohadt bajuszról? Talán neked kell naponta borotválkoznod, hogy ne halld azt, hogy ááá, szúrsz?!
- És talán téged kapar halálra, ha smárolsz egy borostás fasszal? Mindegy, nem ez a lényeg! A fazon mosolygott, és így a bajsza is mosolygott! Nem láttál még mosolygó bajuszt?
- Nemtom, nem érdekel. - Told már a protektet, Balthier, hogy az isten ádjon meg!
- Pöcs. Tényleg klappolt minden, nem vágod? Boldog voltam, hallod?
- Hallom.
- Nem, nem hallod. Sose hallasz. Nem is tudom, miért beszélek hozzád.
- Talán mert én vagyok az egyetlen, aki szóba áll veled? - Üsd már, Basch! - Baschd meg, mér nem...
- Perec! Nem vágod? Perecet ettem Anánál...
- Ja, meg ittál rá pár sört meg felest a Kockában, nem? Talán azért hánytál, nem? - Pause, aztán földhöz vágom a kontrollert. - Mindig ezt csinálod! Boldog vagy, és iszol! Boldogtalan vagy, és vedelsz, cseszd meg! Mi a különbség? Bármit mondasz, ugyanaz a vége!
- De...
- Nincs de! Nekem magyarázol arról, hogy hogyan is hánysz? Te még abban is művészetet látsz, basszus! Kihányom az Istent! Neked a gyomrodban van? Igen? OTT VAN?! - A nyálam fröcsög, úgy üvöltök. Kata elnyomja a cigit.
- Sajnálom. Sajnállak. Én... sajnálom. - Felkel az ágyról, nadrágot húz, pulcsit, majd az előszobába megy a kabátjáért. Felveszi, kimegy a lakásból.
Állok, és az ajtóra meredek.
Nem sajnálom azt, ami történt. Nem sajnálom Katát. Kata egy angyal. Aki egy szájbakúrt perecet össze tud kapcsolni a nagyonkék éggel, Anával és a virágárus barátságos bajszával, azt... Nem fogom sajnálni.
Visszaülök az ágy szélére, pause kinyom, Balthier üt.
Ana az anyám. A virágárus az apám. Gyűlölöm mindkettőt, mert...
Mert én már régesrég megkaptam azt a perecet. És beleharaptam a kék égbe, és belenéztem a kölyökrángatta anyuka szemébe. És láttam mindent.
Mégis itt vagyok, egyedül. És hánytam, sokat. De még egyszer nem hánytam ki az Istent. Pedig ha megtehetném, megtenném, és megkérdezném tőle, hogy mi van.
Penelo gyógyít, Basch pedig beviszi a végső csapást. A különösen kitartó rém elterül, hőszene szól, a kamera körbeforog. A győztesek ekszpét kapnak, boldogan feszítenek, az ég fölöttük nagyonkék.
Katakék.
Sírok.
 

5
Te szavazatod: Nincs Átlag: 5 (11 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

v, 2010-01-24 20:22 Blade

Blade képe

Én csak azért nem sírok, mert vár rám a köv írás :P

v, 2010-01-24 23:16 Györeizé

Györeizé képe

Nem, Blade; te azért nem sírsz, mert egy értelmes, tapasztalt, művelt ember vagy, aki már nem vesz fel mindenféle szörnyedményt. Egyébként sírnál, tudom én. ;) Szívből remélem, hogy a köv. írás jobb volt.

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

h, 2010-01-25 00:09 fyra

fyra képe
5

Fájdalmasan életszagú, egyszerre idegenül művészi, kellemetlen érzést kiváltó írás. A kellemetlen érzés persze jó értelemben értendő, szájelhúzós, múltba révedős, Murakami Harukira emlékeztetős. Legalábbis az ő egyik novelláskötetét bújom éppen, és pont azon gondolkodtam, hogy neki hogy sikerülhet annyira jól megragadnia az életképeket, mint senki másnak, erre tessék :). Most gondolkodhatok azon, hogy neked hogy sikerülhetett. Kissé idegennek érzem a te stílusodtól egyébként, az alapvető őszinteség ugyanúgy megvan benne, mint a legtöbb írásodban, de valahogy sokkal kitárulkozóbb, sokkal nyomasztóbb is egyúttal. A végén a "sírok" számomra kicsit nem passzol, ettől olyan, mint valami videoklip, de még ezzel együtt is kinevezem ezt a kedvenc írásomnak tőled :).

"Nekem magyarázol arról, hogy hogyan is hánysz? Te még abban is művészetet látsz, basszus" - ez azért érzékenyen érintett :D.

EDIT: hűha, ezt se kellett volna visszaolvasnom. Emberi időben mintha normálisabban beszélném a nyelvet.

___

 

"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

k, 2010-01-26 12:07 Györeizé

Györeizé képe

Ki ez az Edit, aki olykor kommentálja a kommentjeid? Ti is ketten vagy? :) Ugyan, semmi baja a hsz-ednek, sőt: köszönöm, hogy leírtad ezeket, meg hogy egyáltalán elolvastad; elég érdekes tudatállapotban született a "mű" - francokat érdekes, szimplán be voltam rúgva, és hirtelen felindulásból itt, a Karc beküldés-részében írtam meg, át se olvastam, csak ráböktem a Mentésre. Másnap meg próbáltam emlékezni, hogy mit is műveltem, és már azon voltam, hogy inkább töröltetem magam a Karcról, mert ez mekkora égés. :D Ez egy igazi düh-írás, és arra számítottam, hogy csak "Jesszus, mi a szar ez?!"-féle visszajelzések jönnek... (biztos van és lesz olyan is :D) Mindegy, ez is megvolt, többet nem csinálok ilyet.
Murakami Harukinak utánanézek, kösz, hogy említetted.
A "Sírok" marad, de kibontva így nézne ki: addig sírok, amíg már öklendezni nem kezdek a sírástól, és hányni kezdek, olyan... furán. :) És talán még egy kis Istent is kihányok magamból, ki tudja.
Köszönet, hogy olvastad, és Editnek üzenem, hogy lazítson, nincs semmi baj a fyra-kommentekkel. ;)

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

k, 2010-01-26 13:38 fyra

fyra képe

Írj többet részegen :D. Komolyra fordítva a szót, szerintem nem árt, ha nem mindig a művészi értékeket tartod szem előtt, hanem azt, hogy kiírd, ami benned van. Ha jobb író nem is leszel tőle, nyugodtabb ember talán. Személy szerint én hálás vagyok azért, hogy megírtad. És csak félig szántam poénkodósnak az első mondatot ;).

___

"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

h, 2010-01-25 09:05 Sren

Sren képe

Gondoltam egy merészet, hogy na, megfogalmazom a véleményemet. Aztán láttam, hogy Fyra már megtette. Olyan igazi gyomormegfekvős sztori, kösz! :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2010-01-26 12:19 Györeizé

Györeizé képe

Ritkán kapok köszönetet a "gyomormegfekvős" dolgaimért. :D Én meg Fyrának már megfogalmaztam a választ. :) Tartottam attól, hogy a a vulgaritás taszító benne (biztos lesz, akinek az), és még nekem is rossz ezzel így, kiírva szembenézni, de talán pont ez kell ahhoz, hogy pár dolgon változtassak... Egy időre kifröcsögtem magam, azt hiszem. Még De Profundis kolléga (aki sajnálatos mód eltűnt mostanság) kérdezte az egyik Információnál, hogy tényleg mindent csak a fonákjáról látok-e; hát, most kijött a "színe" is. Talán előbb-utóbb sikerül belőni a közepet is (nem, nem intravénásan). Majd kiderül. Én kösz. ;)

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

h, 2010-01-25 10:40 Roah

Roah képe

Keserű szájízt hagyott maga után a pereced. ( szóval nem sajnálod a druszámat?) Ez aztán az ellentmondás: vagy olyat írsz, amitől az ember zokog a röhögéstől, vagy olyat, ami gyomronvágja...hogy aztán wc után nézzen. Tetszett, köszönöm.

 

Ui.: én is szoktam nyávogni, ha a szakáll már szúr...de nem azért mert fáj, hanem mert utána kiütéses az állam.:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-01-26 12:50 Györeizé

Györeizé képe

Druszád? Szóval Katának tetszel lenni. :) Azért nem sajnálja az illető Katát, mert inkább keserű irígység munkál benne, mint mindenki más felé, aki boldog tud lenni attól, ha a dolgok csak úgy spontán összeklappolnak, és valami "más" is megjelenik; ő is átélt már ilyet, de átélte azt is, hogy aztán az ilyen élményekkel végső soron nem tud mit kezdeni. Ezek annyira személyes érzések, hogy nem lehet teljesen megosztani azokat: hiába vagy - akár egy-két pillanatig - boldog, az élmény "bentmarad", és egyedül maradsz vele. Azt irígyli Katában, hogy neki még van ereje elmenni, hogy máshol, másokkal próbáljon kezdeni valamit az élménnyel; neki már csak arra futja, hogy bezárkózzon a játék fantáziavilágába, hogy elmeneküljön a - szerinte - kérlelhetetlen valóságtól. Ilyesmi. :) Keserű, igen, de azért valami még maradt az illetőben, hiszen olyan játékkal játszik, ami a "témához" kapcsolódik, és valahol vár, reménykedik abban, hogy... valahogy majd lesz. :D De nem ragozom tovább. Köszönet, hogy olvastad.

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

k, 2010-01-26 14:14 Roah

Roah képe

Egyetértek Fyrával. Ha legközelebb rohamod lesz, feltétlenül szerezz egy klaviatúrát, és tessék rárókázni az monitorra a benned rejlő gondolatokat.:D

Egen, Kata vagyok. :)És igazság szerint azért volt kesernyés a történet, mert..krm, magamat is láttam benne. (Ndyt is erről nyaggattam este) Szóval, tegyük fel, hogy ez nem fikció. Aláírom, hogy az optimista embereket nem kell sajnálni. Miért is lenne rá szükség? A szánalom - szerintem - egyébként sem jó tanácsadó. Jó vagy rossz jellem, ha valaki minden trutyiban meglátja a szépet? Leszámítva, hogy az optimizmus, mint olyan, szerintem egy velünk született jellem, amit semmi, és senki nem tud kigyilkolni. (Legalábbis belőlem) Óvatosság, és gyanakvás ugyan kifejlődik, de ez lehet, hogy csak a  "korral" jár.

Elnézést, hogy faggatózok, de bizonyos értelemben engem személyesen is eltalált a műved, még akkor is, ha ez nem volt tudatos a részedről. - Meg még egy uccsó kérdés - nyögte a lány, és alsóajkára harapott. - Te melyikük vagy?

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

sze, 2010-01-27 15:19 Györeizé

Györeizé képe

Huh, elég sokminden eszembe jutott azokról, amiket írtál... Inkább priviben vigyük tovább, oké?

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-01-28 10:52 Kentaur

Kentaur képe

Szóval arra jutottunk, hogy éljen a szesz! :-D

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

cs, 2010-01-28 11:17 Roah

Roah képe

:D Ja-ja. Főleg annak, akiből kihozza a zsenit.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2010-01-25 13:11 Kentaur

Kentaur képe
5

"Aki egy szájbakúrt perecet össze tud kapcsolni a nagyonkék éggel, Anával és a virágárus barátságos bajszával, azt... Nem fogom sajnálni."
 

Nah, nekem ez volt a lényeg. Hallottam már ezt ugyanis: "Tudod mit? Aki függetlenül a körülményektől, boldog, egyszerűen mert látja Isten arcát még a kutyaszarban is, és úgy eszik meg szeretkezik, meg hallgat zenét, mintha az utolsó lenne, azt nem lehet sajnálni, bocsi." :-D

Nagyon ütött, jól áll neked ez a mindennapi gyémántok az életből-stílus. :-)

 

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

k, 2010-01-26 13:04 Györeizé

Györeizé képe

Honnan van az idézet?
Köszönöm, de remélem, lassan pozitívabb gyémántokat is ki tudok bányászni, és írhatok amolyan "a lenyugvó Nap fényében andalgunk a tengerparton", vagy "hasítunk a kis Fiat kupéval, sálad lobog a szélben"-jellegűeket is. :D Már várom. ;)

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

sze, 2010-01-27 09:57 Kentaur

Kentaur képe

Ami értékes, az fájni szokott, Györeizé, ezt a nők jól tudják, a pasik még reménykednek, hogy lehet valami csakis napsugaras-áldozat és fájdalommentes. Ne, ne csinálj pozitív gyémántot, az csak egy darab szén lenne, kell a nyomás hozzá. (ezt meg a művészek tudják)

Az idézet egy számomra nagyon kedves személy szájából való, és rólam mondta, mikor elkapott a panaszkodhatnék.

Azóta nem beszélünk! :-D Csak vicceltem, épp azért kedves nekem, mert képes ilyesmiket  mondani.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

h, 2010-01-25 18:59 Ndy

Ndy képe

Úgy látszik, ma ötösosztó nap van :) Határozottan mélyértelmű írás. Nem nézem hülyének az olvasót, de félek, nem mindenki fogja elsőre érteni, el kell gondolkozni rajta. (aki megteszi ezt, annak viszont üth :D )

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

h, 2010-01-25 19:04 Roah

Roah képe

És olyankor mi van, ha valaki itt-ott magára ismer? Az most jó, vagy rossz?

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2010-01-25 19:18 Ndy

Ndy képe

Akkor jó az írás, és nagyon elbakott a társadalom :)

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

h, 2010-01-25 19:26 Roah

Roah képe

Phúúú, ez jó hír.:) Illetve sajnos mégsem az.:(  

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-01-26 13:22 Györeizé

Györeizé képe

Volt már olyan firkám, ahol kimondottan az volt a célom, hogy ne legyen egyértelmű, meg gondolkodós legyen, de ennél nem volt ilyen. Egyszerűen "kihánytam", és abban sem voltam biztos, hogy ez most írás-e egyáltalán, el lehet-e olvasni egyáltalán... Kíváncsi voltam a hozzászólásokra, hogy mások mondják meg, értékelhető-e avagy értékelhetetlen, mert totál nem volt vele konkrét szándékom, tulajdonképpen félöntudatlanul elkövetett hirtelen felindulás az egész; úgy tűnik, valami formát azért mégis öltött, ha el tudtátok olvasni. :) Arra sajnos nem vagyok képes, hogy a hasonló felindultságaimat józanul, átgondolva rakjam irodalminak mondható formába, pedig szeretném; talán majd húsz év múlva. :) Addig csak időnként "kirohanok", aztán visszatérek ahhoz, amivel még tudok dolgozni. Köszönöm, hogy elolvastad!

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-01-28 14:36 Ndy

Ndy képe

Engem most ez elgondolkodtatott. Két dolgot biztosan tudok, de facto:

1, Alkotni ösztönösen kell, tudatosan csak szerkesztesz, szavakat, hangokat, bármit. A gyakorlás nem keverendő össze ezzel, de az csak azt a célt szolgálja, hogy öntudatlanul is használhasd a létező eszköztárat.

2, Keserűség kell, mert anélkül nem tudod igazán értékelni a pozitív dolgokat. Az ember már csak így működik, fűszer nélkül a legjobb étel is íztelen, holott magában a fűszer ehetetlen és rossz ízű.

3, Alkohol kell, mert mindamellett, hogy káros és korlátoz, néha mégis segít átlépni a megszokott és rögzült korlátokon.

4, Fájdalom nélkül nincs alkotás. Ez talán abból ered, hogy amikor számodra idegenné, mégis élővé válik egy jó mű, ideiglenesen viszi magával a lelked egy részét. Ezért van az, hogy a kész dolgokat nagyon nehezen engedjük el magunktól, ellenben furcsán és frusztráltan tekintünk rájuk :)

5, Ha jól számolom, ez négy dolog, ezzel együtt öt :D

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

cs, 2010-01-28 15:11 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Elnézést az offért.

A 4.-et nem értem, a 2.-at vitathatónak tartom, a 3. ellen viszont erőteljesen tiltakozom. Jó hogy nem azt írod, hogy "drogozzatok, attól kaptok ihletet." Az is káros és korlátoz, de átlépsz korlátokon, nem?

_____________________________________________________________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

cs, 2010-01-28 16:01 Györeizé

Györeizé képe

Nem off, nem kell elnézést kérni. :)
Droghoz nem értek, nem élek vele. A szeszt nem véletlenül hívják spirit-nek, spiritusznak is, ami kapcsolódik a szellem, bátorság, borban az igazság dolgaihoz. Az átszellemültség nem feltétlen agyatlanság, sajnálatos, ha olykor mégis az sül ki a szeszelésből (ezt saját tapasztalatból tanusíthatom). Szerintem fontos, hogy az ember olykor megrészegüljön, és bár én is jobb szeretem, ha az ihlet, a boldogság stb. részegít, és sz*r, ha a pia ezek helyett tölti be a "ha nincs ló, jó a szamár is" szerepét, de... Mindegy, ez sok-sok tapasztalaton keresztül alakítja az embert, és ha az embernek fontos, hogy alakuljon, hogy valami alakítsa, de a "normális", szerkesztett, racionális dolgok éppen nem hatnak, akkor biz' drasztikusabb eszközökhöz nyúl. Ez egyfajta kockáztatás is, mert ilyenkor az ember nem a megszokott önmaga, nem használhatja a szokásos énképét, gondolatiságát, nem tud józanul tervezni, és pont ezért tehet meg olyan dologokat is, amiket egyébként nem mer, vagy eszébe sem jut. Van, akinek fontos, hogy ilyen is történjen vele és van, akinek nem. Nekem fontos, mert a gondolkodásom hajlamos időnként szárazzá, merevvé válni, és olyankor kell egy-két "irracionális" löket, ami alternatívákat ad.
Nem bátorítok senkit sem ivásra, sem drogra, de le sem akarnék beszélni senkit. Az apám alkesz volt, én valahol félúton bolyongok; volt rá pár évem, hogy foglalkozzak a dologgal, és rájöjjek: ez minden, csak nem fekete vagy fehér.
Úgy értek egyet Ndy-vel, hogy az olyan embernek, akinek az életében benne van az, hogy a pia kell, annak kell, slussz, még akkor is, ha - leginkább mások véleménye miatt - úgy érzi, hogy nem kéne.
Persze, számít a mérték, de az már mindenki saját reszortja, hogy azt belője, rájöjjön, hogy meddig és ne tovább. A közép megtalálásához viszont néha túl is kell tolni a dolgot, és ez nem csak a piálásra igaz.

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-01-28 16:26 Ndy

Ndy képe

A kettes ponthoz: mindenki azt hiszi, hogy él, de ez nagyon kevesekre igaz. Az intellektuális kihívás szép dolog, de az emberi lélek mélyebben gyökerezik. Nem hiszek benne, hogy ilyen hazug és felületes lenne a társadalom, ha az emberek elég bátrak lennének valóban megélni azt, ami körülveszi őket. Bocsi, de én az elmúlt negyven év alatt azt láttam, hogy a legtöbben többnyire csak menekülnek. Anna Freud dolgozta ki igazából az önvédelmi mechanizmusok rendszerét, olvass bele, elég megdöbbentő :)

A hármashoz: nagyritkán te is iszol, Norbi :) Én nem azt mondtam, hogy folyamatosan kell, a tiszta agy épp olyan fontos, de az ösztönvilágnak ki kell törnie az emberből, mert nagyon túlszabályzott a mai társadalom, és ha nem engedsz a lelkednek utat, azzal nagyon tévútra lépsz. Nagyon kevesek képesek ezt elérni józanul (vagy drog nélkül, ha úgy tetszik) ,de minden tiszteletem az övék. A láttszat ellenére, a lényeg itt is a harmónia és az egyensúly. A magam részéről elvárom egy alkotástól, hogy ne "hazudjon" nekem.

A négyeshez: ez a fenti kettőből gyökerezik. Egy jó alkotás olyan szemszögből mutathat meg dolgokat, ami még az alkotó tudatos lényének is meglepő lehet. Kicsit olyan, mint amikor szélsőséges helyzetbe kerülve olyat cselekszel, amit sosem gondoltál volna magadról, pedig a lehetősége mindig is benned volt.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-01-26 17:32 Adachi

Adachi képe

Megjöttem. :)

Elkezdtem olvasni, és már az elején rám tört valami furcsa aggódás. Eleinte mindkét szereplőért, de aztán a végére ez letisztult. Fájón élethű. Meg amiket előttem is elmondtak.

A téma ellenére viszont nagyon is köszönöm, hogy olvashattam tőled. :)

~*~

"Meghitt világomat saját mitológiám sárkányai védik." - Salvador Dalí

sze, 2010-01-27 15:20 Györeizé

Györeizé képe

Szívesen. :)

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

sze, 2010-01-27 10:21 Maggoth

Maggoth képe
5

Sokat gondolkodtam, miféle értelmes vagy magasröptű gondolatot tudnék ehhez az írásodhoz hozzáfűzni, de akárhogy erölkődök, nem megy. Csak annyit mondok, hogy ötöst érdemelsz, de hogy miért, arra nem tudok komolyabb indokot adni, annál, hogy erősen hatással volt rám.

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

sze, 2010-01-27 15:23 Györeizé

Györeizé képe

Nem kell magasröpp; az ötöst is köszönöm, de igazából az uccsó néhány szavad számít, az a lényeg. ;) Köszönöm, hogy olvastad.

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

sze, 2010-01-27 15:04 Mickey Long

Mickey Long képe

Győreizé, egyetlenegy tanácsom van: igyál gyakrabban… :) , és vésd monitorra az érzéseidet. Úgy látszik, ez a fajta ösztönös írás nagyon megy neked. Szívem szerint két ötöst adnék, egyet a novi hangulatáért, egyet pedig a belecsempészet Fájnöl Fentezi filingért.

Gratula!

 

----------------------------------------------------------------------------

Ifjú Titán

"A valóság az, amit a tudatod azzá tesz." (Morpheus)

sze, 2010-01-27 15:30 Györeizé

Györeizé képe

Natessék, most akarok lejönni a szeszről, erre mindenki azt mondja, igyak... :D Inkább kevesebbszer iszom, viszont többet írok majd abban az állapotban; talán így okés lesz. A Fájnöl Fentezi és hasonló társai a szívem csücskei, elég sokszor adtak valamit, amikor a "való életben" csak sz*rt kavarnom sikerült; sajnos függő is lettem, de ez persze nem a játékok hibája.
Köszönöm, hogy olvastad, és örülök, hogy tetszett!

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

sze, 2010-01-27 16:51 Obb_régi

Nehogy legyere, kevesebb sem megoldás, már régen elolvastam, de úgy voltam vele hirtelenjében mint Maggoth: "Sokat gondolkodtam, miféle értelmes vagy magasröptű gondolatot tudnék ehhez az írásodhoz hozzáfűzni, de akárhogy erölkődök, nem megy." :)

Még abban sem voltam biztos, hogy egyáltalán érteme-e :)

sze, 2010-01-27 18:53 Crowfall

Crowfall képe
5

Gratulálok! Nagyon szeretem, mikor szinte csak párbeszéd van, és azon keresztül ki tud bontakozni két karakter. Elképesztő, hogy egy játék és egy hányás körül forogva egy percben felpofozod az olvasót! Ez már művészi!

 

...

"...no art is possible without a dance with death..." - Céline


cs, 2010-01-28 13:00 Györeizé

Györeizé képe

Örülök, hogy tetszett. ;) Fura, hogy néha pont az tűnik művészinek, ha nyersen ábrázolunk hétköznapi dolgokat. Nagyon szeretem Mikszáthot vagy Móricz Zsigmondot emiatt, és mércét is állítanak rendesen; szóval azért van még hova fejlődni. Vagy nem tudom, hogy lehet-e "fejlődni" ilyen szempontból... Alakul az ember. Fontosnak tartom a "zsigeriséget" és őszinteséget, viszont lassacskán szeretnék már olyat is írni, amivel adni is tudok valamit, és nem csak felvillantani epizódokat, meg "gyomrozni". Nekem ez a cél, és remélem, hogy idővel - ha sikerül helyreraknom ezt-azt - össze is jön. Köszönet, hogy olvastad!

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

sze, 2010-01-27 21:06 kalozlány

Őszintén szólva, nekem ez az írás nem tetszik.
Okés, hogy életszagú meg minden, de marha idegesítő a rengeteg káromkodás.
Azért olvastam el, mert a kommentekekben mindenki azt mondja jó, hát én viszont nem is tudom... Olyan furcsa... A végén elkezdtem érezni valamit, aztán ez a kihányom Istent, nem tudom mire vélni, meg a bőgést se... Hát...
Őszintén szólva használható kritikát se tudok írni... Sorry...
De lehet, hogy velem van a baj, m,ert nekem ez egyszerűen, nagyon nem jött be (és vissza se jött a mondanivaló).

________________________________________________________________________
Egyetlen szabály van a következő: vagy képes vagy rá, vagy nem vagy képes rá.

cs, 2010-01-28 08:09 fyra

fyra képe

Lehet, hogy ennek az értékeléséhez jó sok keserű tapasztalat kell :). Az, hogy ennyiünknek tetszik, valószínűleg azt jelenti, hogy nem együnket könnyű belerángatni ebbe a fájdalmas, rohadt hangulatba, az érdektelenség és a tehetetlen próbálkozás kettősébe - és nem biztos, hogy ez jó bizonyítványt állít ki azokról, akik ötöst adtak.

Mondanivaló? Fontos, hogy legyen? Nem kerestem benne, talán az arcomba üvöltött, de minek vesződjek vele, ha cserébe bazi nagy bűntudatot gerjesztett bennem (naná, hogy én is kocka vagyok :P)?

___

"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

cs, 2010-01-28 11:44 Györeizé

Györeizé képe

Igen, olyankor mondhatjuk egy írásra, hogy "üt", ha van mit eltalálnia az olvasóban. Ha az motivált volna, hogy minél több mindenkinek tessen, akkor emészthetőbbre vettem volna; jobban mondva: kellett volna vennem, de úgy meg nem tudtam volna megírni. :)
"és nem biztos, hogy ez jó bizonyítványt állít ki azokról, akik ötöst adtak" - ez nem jó vagy rossz bizonyítványról szól, az ember gyakran nem válogathatja meg, hogy milyen tapasztalatokat szerez, és azok milyenné teszik. A keserűség is része az életünknek, és nehéz - sőt, szerintem lehetetlen - teljes énképet kialakítanunk magunkról, ha kihagyjuk belőle a tehetetlenséget, meg az amiatt érzett frusztrációt. Persze azt is megértem, ha valaki nem akar a saját, megélt negatív dolgai mellett még mások nyomoráról is olvasni, én is vagyok így néha. Néha meg pont a "Te is fiam, b*zmeg?" esik jól. ;)
Bűntudatot érzel, mert kocka vagy? Ne tedd. Szerintem inkább csináljunk valamit nagyon, mert ha másokra való tekintettel csak félgőzzel nyomjuk, akkor később ösztönösen a másokra fogunk haragudni, amiért "visszafognak" minket, és az se jobb, sőt. Inkább csinálni, és azt megbánni, mint nem csinálni, és azt megbánni. Szvsz.

 

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-01-28 20:33 kalozlány

" nem együnket könnyű belerángatni ebbe a fájdalmas, rohadt hangulatba, az érdektelenség és a tehetetlen próbálkozás kettősébe"
ennél a sorodnál, dőltem a röhögéstől, mert marhára nem ismersz :D.
Elég depresszív típus vagyok...

________________________________________________________________________
Egyetlen szabály van a következő: vagy képes vagy rá, vagy nem vagy képes rá.

cs, 2010-02-04 13:22 fyra

fyra képe

A depresszív (szerintem ez a szó nem az, amire te gondolsz) és az, amit én mondtam, szerintem nem feltétlenül jelenti ugyanazt. Mindenesetre fenntartom, hogy ahhoz, hogy ezt valaki értékelni tudja, kell egy bizonyos jellegű tapasztalat :).

Nem személyeskedtem, kérlek, te se tedd.

___

"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

cs, 2010-01-28 11:28 Györeizé

Györeizé képe

Nem kell a sorry, ez egy használható kritika. :) És nem hinném, hogy baj volna veled azért, mert nem jött be az írás. Megértem, ha zavar a vulgaritás, nekem is sok, de amikor írtam, ennyi jött zsigerből.
Ha megnézed, a kommentekben nem azt írták a többiek, hogy , hanem inkább, hogy nekik tetszett, vagy hatással volt rájuk. Ez egy hatásvadásznak mondható írás, ami valakinél bejön, valaki mellett meg simán elmegy. Ezzel tisztában vagyok, és olyan igazából én sem tartom az irományt jónak.
Köszönöm, hogy leírtad a véleményed, fontos tudni azt is, ha valakinek nem tetszik; nincs semmi baj a kritikáddal, igenis használható.

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-01-28 20:36 kalozlány

Már féltem, hogy megölsz, de akkor megnyugodtam :D.

________________________________________________________________________
Egyetlen szabály van a következő: vagy képes vagy rá, vagy nem vagy képes rá.

sze, 2010-01-27 21:38 Mme Morgue

5

Hmmm... Két szó: öt csillag.

Várj, még kettő: ihletet adtál... 

cs, 2010-01-28 12:03 Györeizé

Györeizé képe

Akkor két szó: örülök, köszönöm.
És még kettő: hajrá, hajrá. :)

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

sze, 2010-01-27 22:18 Kelvin

Kelvin képe

Egy időben én is sokat játszottam. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-01-27 23:48 Ndy

Ndy képe

Nem hiszem el, hogy inkább nem a Gothic-sorozatot pörgetitek századszorra :) (oké, sutyiban még, férfiembernek egy kis Oblivion és M&M beleférhet :D )

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

cs, 2010-01-28 12:00 Györeizé

Györeizé képe

Nem is tudtam, hogy a Fájnöl női játék. :) A Final Hétnek azért van olyan setét atmoszférája, hogy ihaj (nem csoda, hogy a mai napig sokaknak az az etalon a sorozatból); tény, hogy mostanra "elromantikásodott" kicsit, de azért van még mélysége bőven. De a Morrowindbe is sikerült belekockulnom anno rendesen, egy hónap alatt "beleraktam" több mint háromszáz játékórát, ami ugye azzal jár, hogy felkelek, kávéfőző bekapcsol, gép bekapcsol, és addig tolom, amíg ki nem esik a kezemből a kontroller; akkor pár óra alvás, aztán kávéfőző bekapcs, gép bekapcs... :) A Gothic-ra mostanság tervezek rámenni amúgy, ha lesz rá egy szabad hónapom. :D

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-01-28 14:15 Ndy

Ndy képe

A Gothicnál annyi változtatás lesz, hogy kimarad az alvás, és a neved hivatalosan is "kockára" változtatod :) Mikor játszottam, akkor tényleg annyi volt a reakcióm, ha hozzám szóltak, hogy:

- Mivanvazze?! Neszenekedtűzgolyó, rohadtcsontvázz, húzásinné'!

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

cs, 2010-01-28 14:37 Roah

Roah képe

Ezt én is igazolhatom. Nálunk a család feje egyszerűen benyögi, hogy szabadfoglakozik...és pont. És lecserél egy kockaarcúra és őrülten nyomogatja, én pedig őrülhetek, hogy egy háthoz szólhatok. (mondjuk a CS az egyenesen váló okká nőtte ki magát. Bejelentettem, hogy vagy én, vagy AZ! Olyan szinten ment a család agyára a játék, hogy belémkötöttek csak azért, mert valakit online háromszor kinyírt az osztálytársa, vagy kollégája. Na akkor tűnt el a CS is...)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

sze, 2010-01-27 23:11 LordDante

LordDante képe

Hát ez nagyon durva. Mármint először is az, hogy minden dolog, ami megfogalmazodott bennem, azt leírták előttem. (Lehet mindenki belőlem táplálkozik? Neem, ők értelmesebbek. Magammal beszélgetés vége.)

Már olvastam, mikor senki nem reagált rá - Blade-en kívül -, de nem tudtam mit írni, vártam.. Obb is, ha jól emlékszem ilyesmit írt. Aztán kiderült a válasz, a legfontosabb kérdésre, melyre mindenki kíváncsi volt, mégsem merték megkérdezni: Final Fantasy-val játszol? :DD

Jó kis valóságba illő történet. Vajon mit szívott az a lány...

Egyéb érzéseim meghagyom magamnak a mű íránt, ezt most nem pontoznám, de repülne az ötös. hangulatos. Mégmégmég

(hol is hallottam már, hogy egypereces... am a második nagy durvaság, hogy nekem is tervbe volt egy ilyen címes mű, miután egy komédia meseszerűségben hallottam:O)

cs, 2010-01-28 12:13 Györeizé

Györeizé képe

Igen, épp a Fájnöl Tizenkettőt tolom (harmadszorra, ha jól számolom). :D
Bocs, hogy ellőttem a címet... Én még nem hallottam, a perecből adta magát. De jártam már én is úgy, hogy beugrott valami poén, el is határoztam, hogy felhasználom majd, aztán rá kis időre a Rádiókabaréban hallottam vissza... A szemetek, biztos valami speckós kémműholddal kiolvasták az agymintámból. :D
"Mégmégmég" - igyekszem. :D
Nem baj, ha nem röpköd az ötös, fontosabb, hogy leírtad a fentieket. ;) Aztán most már te is toljál valami gyomrost, he? :D

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-01-28 11:40 Arvael

Arvael képe
5

Én se akarom ismételni az előttem szólóakat, mert mire idejutottam, tényleg már mindent megemlítettek, amit én is akartam :)
Még annyit fűznék hozzá, hogy arcon vágott... vagy szíven ütött, nem tudom eldönteni. De jó értelemben tette ezt... Tudod, olyan... "Vazze, tényleg! Durva... És tényleg."

Ebből most nem tudom, mi volt kihámozható rajtam kívül bárki más számára, de... kissé katarzis-élmény meg a lényeg, hogy köszi, hogy megírtad és nem törölted ki :D 

___

"Reality is for people who cannot cope with science fiction."

cs, 2010-01-28 12:37 Györeizé

Györeizé képe

Kihámozható, és köszönöm, hogy leírtad a fentieket. És a Konfuciusz-idézeted is ide tudom kapcsolni. ;) Köszönet, hogy olvastad, és ezentúl nem gondolkodom előre törlésen, ígérem. Ráér később is, ha kiderül, hogy tényleg rossz. :D

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-01-28 12:44 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Van benne valami, mert még én is elkezdtem olvasni, noha elsőzör a kalózlánykánkkal értettem egyet, aztán... valami van benne, és nem fogok öt csillagot adni, de egyet tudok érteni a többiekkel is. Noha nem vagyok kocka, és az eleje annyira messze állt tőlem, hogy nem is tudom... mint a nagyonkék ég. Talán mert nem bírom átérezni a helyzetet (no igen, nehéz kockának lenni, ha székestül dobnak ki a szobából, mikor játszanál, de mosogatni kell - egy játékot vittem végig, az a Windóz passzinánsza volt). És mert Anám és Katám nekem is van, és ez másfelé vitt el. Meg a "MI" is megzavart, pedig nem vagyok kocka, de EK emléke erre szállt, és elsőzör enm tudtam, mit is kéne itt olvasni. De ez egy pillanat töredékénél is kevesebb volt. Szóval valami eltávolított (pl. a Fájnöl Fentezi nekem egy film, amit egyszer ingyenjegy miatt megmoziztam, de ara emlékszem belőle, hogy attól hánytam, tehát kissé összekapcsolódtak a szereplők), valami meg magához vonzott. A vége. A katakék.

És szeretném, ha kalózlány egyszer, mikor idősebb lesz, és újraolvassa a művet, még mindig ne szeresse. Egyszer majd nála is ütni fog, de azért maradjon meg hmm... Katának.

_____________________
Dr. Bloody Dora

cs, 2010-01-28 13:19 Györeizé

Györeizé képe

Köszönöm, hogy azért elolvastad, és le is írtad a fentieket; ez tipikusan az az írásom, aminél inkább a véleményekre voltam/vagyok kíváncsi, és nem a pöttyök átlaga érdekel.
Nálam is a "katakék" a kulcs, az fejezi ki (próbálja, legalábbis) azt a rádöbbenést, hogy gyakran öntudatlanul kapcsolódnak össze bennünk a dolgok, és kezdünk ragaszkodni, kötődni valakihez/valamihez olyankor is, amikor már azt hittük, üresek vagyunk és már nem hat meg semmi vagy senki. Hjam. Az odavezető út meg gyakran olyan, amilyen. Megesik, hogy pont azokkal a legnagyobb tapló az ember, akik végső soron a legtöbbet jelentik neki, és akikhez a legjobban ragaszkodik. És ez sokszor csak akkor derül ki, amikor már elmarta őket maga mellől. :(
Én is hasonlót kívánok kalozlánynak, de valószínű, hogy ezt kívánni sem kell, mert már eleve adott. Hogy mi a jókívánság és rosszkívánság ilyen szempontból, azt úgyis az idő dönti el, ja. Ki fog derülni, biztosan.

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

sze, 2010-02-03 10:53 Rachne

Ha a Fájnöl Fentezi Fájnöl Fentezi, a diszabled diszabled, és még sorolhatnám, akkor a pause miért pause? Azt nem tudod, hogy kell kimondani?

sze, 2010-02-03 11:36 Györeizé

Györeizé képe

Látom, sikerült megragadnod a novi legfontosabb elemét. :)
Ha megfigyeled, teljes keveredés van a szavakat illetően. Van, ami úgy van leírva "fonetikusan", ahogy azt mondani is kell (Fájnöl Fentezi, pojzön), van, ami kicsit olyan, de nem teljesen (a diszabled például kb. diszéböld, az ekszpé pedig ekszpí lenne), és van, ami simán le van írva (pause, vagy Balthier, ami kb. Bálszíé vagy Balszier lenne). Ez azért van, mert a valóságban is sok cimborámmal beszélünk így annak ellenére, hogy tudjuk, hogyan is kell ejteni a szavakat. Pölö egyik kedvenc bandánk a Primus, de a büdös életben nem mondtuk még Prájmusznak, nekünk simán Primusz. És a Slayer néha Szlájer, a Death meg Desz, és még sorolhatnám. És a pause-t is hangulatunktól függően mondjuk pauznak, pausznak, pőznek (amúgy fransziásan) vagy pausénak, s-sel. Itt mifelénk, barbároknál ez már csak így szokás. ;)

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

cs, 2010-02-04 11:54 Rachne

Köszönöm az elismerést. :)

Gondoltam, hogy nem annyira nagy a probléma, mint amilyennek látszik. :)

p, 2010-11-26 09:35 Aardvark

Aardvark képe
5

Nem ez az első írás, amit olvastam a neved alatt, de ez az első, ami igazán tetszett. (Időrendben visszafelé kezdtem el, és már aggódtam, hogy csak a gangon görgeted a csillagkaput, de nem.)

A hibákat meg nem sorolom föl, mert ötöst akarok adni rá.

Nem akartam, hogy vége legyen.

 


Minden szót, minden betűt kitaláltak már mások előttem. Nekem csak a sorrend maradt.

szo, 2010-11-27 17:36 Györeizé

Györeizé képe

"gangon görgeted a csillagkaput" - ez tetszik. :)
Örülök, hogy nem csak az idődet raboltam az irománnyal, és köszönöm az ötöst. Kicsit fura a helyzet, mert most, hogy előkerült elolvastam megint, és olyan, mintha nem is én írtam volna. Nagyon a pillanat hevében született, és azóta már más pillanatok vannak. Érdekes. Nem tudok vele igazán mit kezdeni, most inkább csak bottal piszkálom. :) Aztán meglehet, hogy valamikor még átérzem, ki tudja. Mindenesetre örülök, hogy tetszett.

**********************************
A véleményem, az szubjektív.