"Down"

Menmának

 

 

Rossz vagyok. Ezért zártak be a pincébe. Nem kellett mindig itt laknom, de miután Apa meghalt, elköltöztünk, új apukám lett, aki félt, hogy bántani fogom a kistestvérem. Pedig én nem akarok rosszul viselkedni, csak ügyetlen vagyok.

Ha Anya jön le, meg szokta mosni az arcom és kicseréli a vödröm. Azt mondja, később talán saját wc-m is lehet, meg azt is, hogy nagyon sajnálja, de így mindenkinek jobb. Néha játékokat is hoz.

Az új apukám csak akkor szokott lejönni, ha részeg. Olyankor nagyon büdös és kiabál velem. A régi apukámra nem emlékszem rendesen, de ő sosem kiabált velem. Csak néha Anyával. Ha az új apukám jön, néha megver, mert meg kell tanulnom, mi a rend, és ne gondoljam, hogy körülöttem forog a világ. Ilyenkor mindig azt mondja, hogy hülye vagyok és kár, hogy megszülettem, mert csak gondot okozok neki. Büntetésből el szokta venni a vacsorámat, vagy beleönti a vödrömbe. Ha sírok, kiabál és pofoz, hogy fejezzem be, mert felébresztem a kistestvérem. Pedig én nem akarok sírni, csak nagyon nagyot tud ütni, és olyankor nem tudok csendben maradni.

Máskor játszani szoktunk. Meztelenül fogócskázunk, és ha el tud kapni, a számba kell vennem a fütyijét, különben megéget a cigijével. Szeretem, ha játszik velem, olyankor sosem üt meg és nem is kiabál. Egyszer Anya le akart jönni, amikor éppen játszottunk, de csak állt a lépcső tetején, aztán visszafordult. Este sokat kiabáltak, és amikor reggel lejött, dagadt és lila volt a szeme. Leszaggatta rólam a ruhát, a kezemet egy csőhöz kötözte, és nagyon megvert a fakanállal. Sokáig tartott, közben sírt, aztán letérdelt mellém, magához szorított és tovább sírt. Nagyon sajnáltam az anyukámat, hogy miattam szomorú.

Megint nyílik az ajtó. Anya az, gyorsan jön le a lépcsőn, hatalmasakat koppan a cipője. Megijedek, az asztal alá bújok. Csak a lábát látom, ahogy kicseréli a vödröt, és egy tálcán lerakja a földre a vacsorámat. Érzem Anya illatát, szeretném megölelni, megpuszilni a lábát, hogy ne haragudjon rám. Kapkod, a vödörből egy kicsi a padlóra loccsan, erre nagyon csúnyán kezd kiabálni. Felrohan a lépcsőn, becsapja maga után az ajtót. Rossz vagyok.

2.57143
Te szavazatod: Nincs Átlag: 2.6 (7 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szo, 2011-02-19 17:04 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Direkt csinálod, mi? Ez most annyira nem lett hmm... megrázó. A vége, az utolsó mondat nem ad lezárást, nem ad katarzist. Ez a gondom vele.

_____________________
Dr. Bloody Dora

v, 2011-02-20 14:28 Kelvin

Kelvin képe

Lehet, hogy ezt már kérdeztem, de ennyire fontos a lezárás? Nem lehet, hogy csak elmesélek egy napot, de a probléma sosem oldódik meg? Nem csak enél az írásnál, hanem általában.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2011-02-19 17:10 Mme Morgue

4

 Dorának igaza van, ettől függetlenül a hideg kiráz. Adtál egy jó ötletet...

szo, 2011-02-19 18:00 Aardvark

Aardvark képe

Ha jól sejtem (meg az ajánlás is ezt üzeni), ez egy válasznovella a másik azonos című, de az anyuka érzéseit -- nem túl meggyőzően -- feltáró írásra. Érdekes a sarkítás, és érdekes a szemszög is. A gyerekek tényleg magukban keresik a hibát, a felnőttek meg istenek és hibátlanok. Az egésszel annyi a gondom, hogy ez így nagyon kevés. Sokkolónak nem sokkoló, viszont nagyon sztereotíp. Nekem ez túl nehéz téma, mert volt egy saját gyerekkorom, és tudom, hogy az élet is klisékkel és giccsel teli szemétbánya, de ennek a műnek éppen ezért kellett volna érzelmeket keltenie bennem. Nem tette, lehet, hogy bennem van a hiba. Ugye, anyu?


Minden szót, minden betűt kitaláltak már mások előttem. Nekem csak a sorrend maradt.

szo, 2011-02-19 22:14 krystohans

krystohans képe

 Sünike mátol velünk lakik?

 

___________________
Portölcsér vagyok
Szél játéka összetart
Ha megunt, szétszór

 

szo, 2011-02-19 22:30 Kelvin

Kelvin képe

Éreztem, hogy az lesz a hibám, mint Menmának. Kevés vagyok még a témához, nem vettem elég komolyan. Következőre bepisáltok. :)

Köszönöm a véleményeket.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2011-02-19 22:36 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Én büszke vagyok a szobatisztaságomra. Inkább ne írj, ha ilyen mellékhatásokkal jár az olvasása, vagy majd átadom a művet Blade-nek, akit szintén nem fog feldobni a helyzet. :)

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2011-02-19 22:45 Obb_régi

Őszinén, nem lett jó. Ízekre lehetne kapni. Valami mégis furcsa, azért mert megérintett, szerintem nem jól írtad meg, de mégis meglibabőrözött, valamiért olyan vagy, mint egy borotvapenge, simán és szar szögben húzva is megvág.

v, 2011-02-20 06:51 Indi

Indi képe

Na végre, megtaláltad a billentyűzeted? Hiányoznak a horror novelláid!

Ez meg... Olyan, mintha csak egy kommentben adtál volna pár ötletet, hogy lehet érzéseket közvetíteni, de egésznek nem érzem a dolgot. Egy kicsit üres, megformáltad, de nem leheltél bele az égvilágon semmit. Viszont az anya emberi lett a vívódásával. A cím elég direkt módon előrevetíti mit fogok olvasni, szerintem nem a legjobb választás, meg tudod írni úgy, hogy csak valahol a sűrűjűben döbbenjek rá, hogy mi is a helyzet, miért történik az és úgy, ahogy. Egyébiránt ebből a szövegből is csak annyi derült ki, hogy a gyerek valamilyen módon fogyatékkal él, az nem, hogy ez konkrétan miben nyilvánul meg.

 

Szánd rá az időt, légyszilégyszilégyszi és írd meg, érdekelne egy finomított verzió!

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

v, 2011-02-20 14:26 Kelvin

Kelvin képe

Imádlak. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 11:52 Indi

Indi képe

Ez most igen akart lenni? Méghogy a nők nem tudnak egyértelműen fogalmazni! :)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

h, 2011-02-21 18:35 Kelvin

Kelvin képe

Ezt a novit már nem babrálom, nehéz ez a téma, de a következő már nem lesz ilyen gyík.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-02-20 09:18 Blade

Blade képe

Bocs, de én ezt azonnal töröltem volna...most komolyan, ebben mi a jó? Egy csomó egymásra hányt vmi, amivel az undorra és a megbotránkoztatásra mész rá, okok és megoldások nélkül.

v, 2011-02-20 10:56 Kelvin

Kelvin képe

Pont ezt a két dolgot nem találod a világban, amikor apád falhoz bassza anyádat, és megindul feléd. Egyébként teljseen igazad van. Itthon is mondtuk, hogy vagy Dóri rakja ki, vagy törlés. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 12:10 Indi

Indi képe

Szánom-bánom, de részben ellent kell mondanom. Úgy általában véve tetszik, amit Kelvin művel, hogy szókimondó, megbotránkoztató, okok és megoldások nélküli történeteket tud alkotni, emberi történeteket. Mert az ember nagyon sok esetben a legundorítóbb állat ezt már számtalan módon, számtalan alkalommal bizonyította. Szeretem, hogy még napok múlva is megcsap a szele a novelláinak a legváratlanabbul és lehet, hogy nem mindig értem a szereplők motivációját, de simán tudom feltételezni, hogy megtörténhet az, amit írt. Ami mondhatjuk, hogy szomorú, de akkor is így van.

Abban viszont igazad van, hogy ez itt speciel egy egymásra hányt valami, és a szókimondás miatt talán egy figyelmeztetés-féle sem ártana neki, amitől az összes kiskorú rávetné magát, mint tyúk a t@konyra :)

Valamint élnék a gyanúperrel, hogy egyetlen más író sem szembesül annyiszor a mit bír el az oldal és mit nem határokkal, mint Kelvin. Ami nem baj, hovatovább olyan rafinált lesz, hogy csakazért is elmondja, amit el akart mondani úgy, hogy közben megkerüli a szerkesztők sasszemét :) Határokat húzni meg hálátlan és nehéz feladat lehet. Bennem mondjuk tuti több kárt tesz egy "kedves naplóm én olyan de olyan szerelmes lettem, hogy most felvágom a ereimet" típusú iromány, mint amire Kelvin valaha is képes lenne ezzel a görbetükrös stílussal.

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

h, 2011-02-21 12:41 Blade

Blade képe

Más is szókimondó, legfeljebb nem megy át a rostán...ahogy ez se ment volna, ha én bírálom el, mert hát ez itt egy összedobott, nullperces (már ami a befektettt munkát illeti) semmi. További saját, szubjektív véleményt nem is merek írni, mert akkor abból flame és sértődés lenne mások részéről.

Azt meg mindenki tudja, milyen az ember, nem? ;) Sokkal érdekesebb az, milyen lehetne. 

 

 

h, 2011-02-21 14:29 Indi

Indi képe

Nem tudja mindenki, én momentán néha elképesztően naiv tudok lenni a korom ellenére. Vagy éppen azért? Még szűk egy év és felnövök, akkor már ciki lesz, ha meglepnek ezek a dolgok, most még nem érzem annak.

A milyen lenne is érdekes, naná, hogy az. Szeretnék is ilyen megközelítésű novellákat olvasni, de kevés olyan akad, ami fogamra való. Lehet ezen javítani, Karcosok!

Egyébiránt totál más műfaj a kettő, szerintem mindkettőnek van létjogosultsága. Legalábbis, ha azt vesszük mekkora sikere van Kingnek, aki szintén azzal manipulál, hogy megdöbbentő arcait leplezi  le az embernek.

További saját, szubjektív véleményt csereberélhetünk, ha még fél hat környékén is aktuális lesz a téma ;)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

v, 2011-02-20 09:37 Ndy

Ndy képe

Most az egyszer egyetértek Blade-del. Szörnyű dolgok történnek a világban, de azzal, hogy leírjuk, nem írtrunk semmit. Mármint irodalmat. Ráadásul túl tiszták a fogalmak, túl világos a szemszög a narrátor személyét tekintve.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

v, 2011-02-20 14:26 Kelvin

Kelvin képe

Asszonypajtás is ezt mondta, már bánom, hogy betörtem az orrát, lehet, hogy igaza volt. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-02-20 10:26 Kelvin

Kelvin képe

Mi van, senki nem mer megkínálni egy csillaggal? :) Valaki azt mondta nekem, mindenkép töltsek fel egy szar novit is, és akkor kiderül, mennyire részrehajló a csapat. Mielőtt feldobtam volna, átnézettem a csajommal, akinek nem csak a segge jó, de olvasni is tud, és közölte, hogy hányásoshasmenés, de én nem hittem neki, mégiscsak nőből van. :)

Tudtam, éreztem, hogy csak a felszínt fogtam meg, de valahogy nem tudtam többet beletenni. Írnom kellett egy srácról, aki egy pincében lakik, nagyjából 50-es az IQ-ja, de azért legyen megrázó, érzékletes, és ha színeket nem is, de azért szürkeárnyalatokat használjak. Nem ment, szerintem rohadt nehéz ez a téma, de ha nem követünk el hibákat, nem csinálunk semmi újat. Erre a novira pár év múlva visszatérek.

Mielőtt megírtam volna, itt olvasgattam:

http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2000-04-mu-hegedus-gyermekek

Nem tudtam visszadni a valóságot.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-02-20 10:42 Obb_régi

Ha, kívánod én odaverem :)

v, 2011-02-20 10:53 Kelvin

Kelvin képe

Hát jó. :)

http://www.youtube.com/watch?v=AirLOQC40nU

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-02-20 11:00 Obb_régi

Tudod mit? Inkább írok egyet a témában én is, mert már múltkor is motoszkált bennem valami késztetés.

v, 2011-02-20 11:38 Aardvark

Aardvark képe

Verseny? Nem játszok, csak kérdezem.


Minden szót, minden betűt kitaláltak már mások előttem. Nekem csak a sorrend maradt.

v, 2011-02-20 11:57 Obb_régi

Nem, dehogy, csak érdekel a téma, és hogy mennyre jól vagy sz*rul tudnám megírni.

v, 2011-02-20 12:36 Kelvin

Kelvin képe

Igen, innen indultam én is. De rajta, te úgyis színesebben írsz, mint én.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-02-20 13:09 krystohans

krystohans képe
1

 Ok, bár nem hiszem, hogy neked írom, azért, hogy más is lássa:

A Menma hasonló című egypercesével egybevetve:

- A narráció eleve elkaszálja a mély és alapos helyzetelemzés lehetőségét, hiszen hiteltelen volna a szereplőtől. Ellenben a Menma féle írástól, ahol az egyszerű anya mégse degenerált és már felnőttként éli meg a szituációt.

- Nem dolgoznak a szélsőséges érzelmek: egy gyerek nem azért kiabál, mert fáj, hanem mert retteg. Ez itt nem. Nem utálja magát, nem akar maghalni, amiért nem szerethető, nem szenved attól, hogy mégsem tudja megtenni, és nam kínozza az önsajnálat... üres, míg Menma írásban az önsajnálat kicsöpög az írásból, a jogosnak vélt gyűlöletként és a világra haragvásként megfogalmazódva az egyszerű anyának.

- A szövegben teljesen logikátlanul jön a sírás és az abból következő agresszió kifejtése: a vacsora elvesztése miatt sír, amiért verést kap, amit nem tud sírás nélkül elviselni, mert fáj - de a kiváltó ok nem is az ütés. Mellékesen egy gyereket az ijedelem, a rettegés és a megalázás sokkal inkább sírásra indít, mint a rendszeres, és megszokott fájdalom - azt elkerülni igyekszik.

- Nincs tetőpont: elmesélésre kerül egy szexuális perverzió, de már múlt időben, mig Menma történetében ott van a megdöbbentő fordulat, hogy amíg az anya azzal hitegette magát nagy-nagy mártíromkodással, hogy a kis magzatja fel sem fogja önnön korlátoltságát, és ezt is csak ő szenvedi, a gyerekrajz az arcába üvölti, hogy lóf@szt: a gyerek olyasmikre vágyik, mikre esélye sincs!

- Nincs megoldás: a terror marad, a gyerekben nem ébred semmi érzelem, vagy elhatározás, az anya sem a konyhakéssel jön le, vagy nem jön a gyámügy... míg az egyperces egyértelmű pontot tesz megoldásként az egész ügy végére.

- Fölöslegesen stúlpirázott képek veszik el azt a negédes, hamis fényt, ami a társadalmi képmutatást is előhozta a másik írásban. Pl.: mi a füttynek egy asztal, ha egyszer a földre kapja a kaját? Csak, hogy legyen mi alá bebújnia? Minek? Nem jön ki az írásból, hogy minimum bevizel a felfokozott érzelmektől, ha lejönnek hozzá. Mi a vacsora fogalma egy ilyen lény számára? Ugyanígy a semmiből jött elő egy cső, egy ruha leszaggatás, a játékok viszont eltűnnek, pedig a gyerekkor és a degeneráció alapvető kellékei: Menmánál több fontos momentuma is van: a megvett, de neki túl fejlett játékok és sporteszközök, ellenpontozva a gumikacsával a végén, és a gyerekrajz zsírkrétával - ami azért jóval többet bír, mint a filctoll, vagy a ceruza, tehát még ez is jelzi, hogy egy kis debil kezébe való rajzeszköz.

 

Sajnos azt kell ondanom, hogy arról érdemes írni, amit kellőképpen fel tudunk dolgozni saját élményeinken keresztül szűrve-színesítve, ne pedig internetes hírportálokból szemezgessünk. Akinek meg volt szerencséje nem megélni gyerekként, milyen, amikor a részegen duhajkodó apa anyucit csapkodja a falhoz, avagy szexuális kelléktárgynak használja a család tagjait, az örüljön, és ne akarja átélni azt írásban se. Nem fog menni.

 

___________________
Portölcsér vagyok
Szél játéka összetart
Ha megunt, szétszór

 

v, 2011-02-20 14:25 Kelvin

Kelvin képe

Igazad van, kapsz egy puszit. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-02-20 14:45 Dana

Dana képe
5

Nekem tetszik. Bár lehet, hogy túl elfogult Kelvin-rajongó vagyok :).

 

 

***
"I'm blackening pages, but I don't know if it's writing." -- Leonard Cohen

v, 2011-02-20 19:41 Kelvin

Kelvin képe

Te is eltűntél, írj! Emlékszem még a novidra, belém fagyasztotta a szart...

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2011-04-12 04:42 Dana

Dana képe

:-)

***
"I'm blackening pages, but I don't know if it's writing." -- Leonard Cohen

h, 2011-02-21 10:52 Tolerancia

Tolerancia képe

Én is Kelvin-rajongó vagyok, és ezért nem írtam eddig. :-)

Aztán meg mi van, ha a képembe vágja valaki: ha nem tetszik, írd meg jobban! Tehát gyáva is vagyok! :-P

Én most csak azt érzem, hogy valami nem kóser. Nem tudom, mi nem az, de amint rájövök, megmondom majd.

 

 " Amit az ember leírt, az többé nem sanyargatja." /Ernest Hemingway/

h, 2011-02-21 18:33 Kelvin

Kelvin képe

Az a bajod vele, hogy nem jó. :) Nagyon egyszerű. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-02-20 19:20 menma

menma képe

 Elnézést kérek, amiért nem írtam eddig - annak elelnére, hogy a történet nekem lett címezve - , de ma először vagyok fenn a Karcon. 

Bevallom őszintén, kicsit meglepődtem, mert én nem igazán látok hasonlóságot a két történet között, azt leszámítva, hogy mindkettő gyerekekről szól. Vagy talán csak példát akartál mutatni, hogyan kell egy ilyen stílusú művet megírni?

Magáról a történetről nem igazán tudok mit mondani. Kétségkívül érdekes téma, jók a leírások, de számomra elég felületesek. Nem érzem át igazán a gyerek szenvedését, az pedig kifejezetten pofán csapott, hogy szereti, amikor az apja orális dolgokra kényszeríti, csak azért, mert olyankor nem veri meg. A "szeret" szóval van bajom.  

v, 2011-02-20 19:42 Kelvin

Kelvin képe

Beteg a gyerek.

Örülök, hogy a végén azért felnéztél. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 12:28 Mickey Long

Mickey Long képe

Ne haragudj, Kelvin, de ez nem lett az igazi... :(
Egy kicsit olyan érzésem van, mintha lett volna egy ötleted, de nem dolgoztad volna ki. Én pedig a gyorsan leírt vázlatot olvastam volna.  Egy ilyen történetnek érzelmeket kellett volna kiváltani belőlem, de ez nem sikerült.

----------------------------------------------------------------------------

Ifjú Titán

"A valóság az, amit a tudatod azzá tesz." (Morpheus)

h, 2011-02-21 18:33 Kelvin

Kelvin képe

Hogy haragudnék? Köszönöm! :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 14:47 Roah

Roah képe

Most vagy lefogod tépni a fejemet, vagy lefogod tépni a fejemet. Kezdem a csunyájával, rendben?

Lehet-lehet-lehet-lehet-hogy-hogy-hogy...:( (Hol van a szókincsed, héló?! Én tudom, hogy van neked belőle extra adaggal.) A gyermeki bizonytalanságot szeretted volna nyomatékosítani?

Olyan nyersnek tűnik, darabosnak - a vödör szerepe jó lett, csak sok. Vagy nem tudom; őszintén sajnálom, de ennél te sokkal többet tudsz. (Elszoktál a gyerek szemszögtől?) Kicsi vagyok én ahhoz szakmailag, hogy konkretizáljam a hibáit, de talán nekem a hangulat hiányzott belőle a legjobban. (Mintha egy némafilmet néztem volna, vagy egy olyan mozit, amiben nincs aláfestő zene.)

Te ezt nem dafkéből írtad meg így? Komolyan kérdem.

 

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-02-21 18:32 Kelvin

Kelvin képe

Fütyülős barack. Mást nem mondok. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 18:31 Kelvin

Kelvin képe

A lónak is négy lába van, mégis maga esik bele. Éreztem, meg mondták is, hogy nem jó, de úgy gondoltam, most nem érdekel, feltolom. Erre ti is mondjátok, hogy nem jó, de... nem érdekel. :) A csalódott, elmarasztaló kommentek jobban megmosolyogtatnak, mintha elismerőket kapnék. Ez a novi tényleg szar. De úgy tűnik, a nevem már mást jelent, és ez sokkal többet ér, mint egy jól sikerült novi alatti pusziszkodás.

(Nem direkt csináltam, valahogy nem éreztem a saját írásom, mikor felraktam. De már örülök, hogy így alakult. :) )

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 18:37 Roah

Roah képe

Tényleg olyan, mintha "csakazértis" lenne.

Tequila. Én meg ezt mondom. :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-02-21 19:46 Obb_régi

Pedig épp azt csináljuk: puszilózunk, csak egy nem jó novi alatt :) 

Nem felvenni, viccel a Papa :)

h, 2011-02-21 19:53 Kelvin

Kelvin képe

De én nem vicceztem azzal, hogy érdekelne a te verziód... :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 19:59 Obb_régi

Már írom szerintem nem lesz gyorsan kész, már most tizenegyezer karakter felett van, és még sehol se tartok, min huszonötezer lesz pár napon belü, de mire letisztítom, az szerintem pár hét.

h, 2011-02-21 20:05 Kelvin

Kelvin képe

Izgulok. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 20:06 Roah

Roah képe

Obb, lemaradtam: ki puszilózik kit? :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-02-21 20:20 Obb_régi

Tugedör csókolgatjuk Kelvint, ahelyett, hogy jól megszórtuk volna eggyesekkel... De hát annyi kellemes, elgondolkodtató, dermesztő percet okozott már nekünk, hogy nincs szívünk hozzá :)

h, 2011-02-21 20:53 Roah

Roah képe

Jáj, nekem már egyes nélkül is bűnízém van, lelkifurkáim, meg ilyenek. :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-02-21 19:32 Sólyom László

Sólyom László képe
3

Feljövök hosszú idő után és mit látok? Kelvin írást!:)

Master, ez egy erős közepes. A baj az vele, hogy nyúlfaroknyi és szívesen olvastam volna hosszabb verzióban. Kelvinből sosem elég, ha regényt teszel fel ide azt is végigolvasom!:)

_________________________________________

"a leírt szavakban rejlik az igazi varázslat"

h, 2011-02-21 19:35 Kelvin

Kelvin képe

Á, tudom én, hogy nem éri el a közepest se.

De tőled is rég kaptam már valamit.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 19:50 Smilezolika

Smilezolika képe

Részemről utállak. A hideg futkározik a hátamon. Olyan nagy kérés lenne, hogy apu tökeit péppé verjük azzal a szaros vödörrel, vagy valami ilyesmi? Egy ennyire tetü sztorit nem lehet csak így abbahagyni. Kiskorú gyermekem által gerjesztett fokozott szociális érzékenységem tiltakozik. Valaki bűnhődjön már meg, naaa, légyszilégyszi!

h, 2011-02-21 19:55 Kelvin

Kelvin képe

Kicsit alacsony az ingerküszöböd, nem? :) Tényleg csak egymásra dobált képek dombja lett ez a novi, sokkal többet látsz bele, mint amit leírtam. De örülök, átjött. :D

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 20:44 Smilezolika

Smilezolika képe

Gyerekekkel kapcsolatban érzékenyebb lettem, kétségtelen. Egyébként a hatás a lényeg, az pedig pont olyan lett, mint amit a szabvány előír, beleéltem magam és viszolyogtam. Háuááháá.

h, 2011-02-21 20:23 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Hát, nem is tudom mit mondjak. Leginkább az undoritó jelző jut eszembe. A baj az, hogy tele van a világ hasonló szörnyüségekkel, és az is lehet, hogy a szomszédban történik hasonló. Ezt mindannyian tudjuk, de nem érzem indokoltnak eme gazságok művészi ábrázolását. Jól van megírva, csak nagyon rövid és egyik karakter sincs jól kidolgozva. Horrornak túl hétköznapi, szociodrámának meg túlontúl elnagyolt. Jó kisérlet a megbotránkoztatásra és polgárpukkasztásra.

Az élet szomorú valósága az, hogy ez, sajnos, egy sablonos történet. Bárcsak ne lenne az!

További sikereket és hálásabb témát kívánok.

k, 2011-02-22 18:32 Kelvin

Kelvin képe

Nagyon szépen köszönöm!

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-02-21 20:52 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

3

 

Áve!

 

Igazából nekem semmi bajom ezzel a művel.

Nem estem tőle hanyatt, de ez főleg annak köszönhető, hogy ezt a stílust én nem szeretem, de még így is lekötött.

( Szerintem itt sok hozzászóló esett abba a hibába, hogy nem tudott elvonatkoztatni az egyéni ízlésétől, nem tudta objektíven megítélni az írást.

Kb. mint ha egy szakácsversenyen azért pontozná le egy zsűritag az egyik versenyzőt egyébként rendben lévő étkét, mert nem szereti az általa elkészített tökfőzeléket.)

 

Nem akar több lenni, mint ami: egy pillanatnyi kép egy szomorú sorsból, egy „tájkép” az emberi mocsokról.

Nem kellenek magyarázatok, nem kell értelmezés, mint ahogy egy tájleírásnál sem érdekel senkit, hogy az a hegy hogyan keletkezett, a fauna hogyan fejlődött ki – a lényeg, hogy mit látunk.

 

Lezárás sem kell.

Ez nem egy kerek történet, nem is akar annak látszani.

Világmegváltó gondolat sem kell minden novellába – főleg nem egy ehhez hasonló amatőr-portálon.

 

Azt meg nem is igazán értem, amikor egyesek a „határok” miatt jajgatnak.

Hány novella van itt, amelyben belek ömlenek ki, népek tűnnek el, hullák ölnek embereket, inkvizítornak álcázott idegenek kínoznak másokat...

Nemrég egy novella úgy kezdődött, hogy egy kikötözött ember a saját ürülékében ült, aztán a szeme előtt megkínozták a feleségét.

Mi ez a fene nagy érzékenység?

h, 2011-02-21 21:01 Roah

Roah képe

Venyige, én speciel nem vagyok érzékeny ilyen tartalomra, legalábbis konkrétan nem a látvánnyal volt bajom. Ha így tetszik, nem vagyok finnyás a témára. Az volt a gondom vele, hogy egy tárgy jobban megmaradt bennem belőle, és ez nem hagyomány egy Kelvin műnél, illetve a hangulat rovására ment a hossza. (Számomra.) Egy Kelvin novelláról beszélünk; :) és helyben vagyunk; egy ilyen kaliberű írótól talán szokatlan volt nekem. Ennyi.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-02-21 21:28 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

T. Roah!

Nem értem, miért védekezel,hiszen nem támadtalak ( téged sem!).

Én csak leírtam a magam véleméyénét, anélkül, hogy ásot ne tartanám tiszteletbe.

 

Benem nem maradt meg az a tárgy.

Legalábbis nem jobban, mint maga a mű.ű

Nem éreztem soknak a "szerepeltetését"

Egyébként akár szimbolikus jelentősége is lehet annak a vödörnek. Lehet pld. a jelképe annak, hogy az köti össze a pincén kívüli világgal.

Akár...

 

 

h, 2011-02-21 21:38 Roah

Roah képe

Venyige, kivételesen nem erről van szó - szerintem részedről sem.

Egész egyszerűen már ott tartok, hogy lelkiismeret furdalásom van; elolvastam a kommentedet, és kapásból magamra vettem, ugyanis csak még jobban meginogtam. Eszembe sem jutott támadást idekeverni.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-02-21 22:11 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

T. Roah!

Pedig nem akartam személyeskedni.

Őszintén mondom, már azt sem tudom, mit kinek a kritikájára írtam, de nincs is jelentősége.

Te így gondolod - én úgy. Ettől színes a világ.

h, 2011-02-21 22:18 Roah

Roah képe

Mondom, hogy nincs gond, na. :)) ;)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2011-02-21 23:15 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

:-)

k, 2011-02-22 18:29 Kelvin

Kelvin képe

Még a végén összejöttök. :D

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2011-02-22 20:26 Roah

Roah képe

Inkább lennék vega...:P

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2011-02-22 20:39 Kelvin

Kelvin képe

Nem szégyen, én pl. leszbikus vagyok. Nagyon.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2011-02-22 21:44 Roah

Roah képe

Leszbikus? Akkor nyilván a vizibalett és a szinkronúszás is megy.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2011-02-22 18:31 Kelvin

Kelvin képe

Valami olyasmi járt a fejemben, amikor beküldtem, mint amit írtál, de nem állhatok oda az olvasó mellé, és nem magyarázhatom el, mit akartam mondani. Örülök, hogy hasonlóan gondolkodunk, de azért messze nem vagyok elégedett vele. (Akkor se lennék, ha nem küldöm be.:)

Köszi.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-04-11 10:36 Györeizé

Györeizé képe

Nekem tetszik. Egyedül az angol cím zavar, magyarul jobb lenne, de ez egyéni szoc. probléma. Tetszik a tömörsége, és én speciel semmilyen erőltetett vagy hatásvadász "odab*szni akarást" nem érzek benne. Egyszerűen van megírva, és így a legjobb, szerintem.

**********************************
A véleményem, az szubjektív.

h, 2011-04-11 17:45 Kelvin

Kelvin képe

Az angol cím Menma miatt van, az ő novellájára írtam válaszként. Érdekes, hogy neked tetszik, mert ezt a novit már szégyellem. Köszi! :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."