Ítélet

Ítélet

 

A Tanú-táblákon állok, több száz méter magasan világod felett. Hosszú lábujjaim karmai a sziklába marnak a mélység peremén. A maszk, amely szemem lézerfényét hivatott megszűrni, millió finom, cérnavékony nyúlvánnyal kapaszkodik arcom bőrébe. Szárnyam árnyéka a vén, rétegelt kőzet felszínére vetül sötéten, hidegen. Evezőtollaim hullámos íve fekete vicsort harap a világos kőre. Démont, vagy angyalt idéz?

Már nem tudom, melyik vagyok.

Hátam mögül nem evilági fényözön vetül a tájra. Istenek hunyorítanak, a Mindent Látó Szem felületén tébolyult ragyogás lobban. Mire leér hozzád, szűrt, szemcsés derengéssé tompul, te mégis úgy érzed, belévakulsz. Eltakarod a szemed.

Ostoba halandó! Árnyékom óv meg a vakságtól!

Zöld fény gyűrűzik zárt szemhéjad mögött, szédülsz, káprázol. Rendben, maradj hát világtalan, ha ezt akarod! Addig én kitárom a szárnyam. Akárcsak egykor föléd, hogy óvjalak. Fenséges, de nehéz végtag. Fogalmad sincs, mennyivel könnyebb lenne nekem e kolonc nélkül. Te úgyis elhiteted magaddal, hogy a repülés képessége, súlytalansága kárpótol. Talán még irigyelsz is érte, miközben meggyőzöd magad, hogy törődsz velem, hiszen gondolsz rám – valójában viszont mosod kezeidet. Szánalmas!

Haragszom, igen. Feldühít az alacsonyrendű, kicsinyes mentalitás. Önző törpe vagy, jelentéktelen gnóm, aki szent okokat kovácsol nevetséges ürügyekké elméjének primitív üllőjén, aztán pedig elhiteti magával, hogy így helyes. Közönséges csaló! Nem érdekel az olcsó játékod, ismerem minden rezdülésedet – de ártatlan áldozataid szenvedéséért meg tudnálak ölni!

Kardom hegye játszi-könnyedén karcolja a sziklát, mégis méteres árkokat váj belé, a széleken feketére olvasztva a gránitot.

A Tanúk vulkánként törnének ki, ha akarnám. Ha karcolgatás helyett egyetlen fúria-dühödt mozdulattal, merőlegesen döfném beléjük az izzó pengét, planétád beleremegne, és egy beteg szív utolsó dobbanását idézve, forró vér helyett lávát okádva perzselné fel az életet.

Nem teszem. Túl régóta figyellek. Láttalak, amikor legyőzted a büszkeséged, és felkaroltad a gyengébbet. Láttam, amikor perc-létedből hosszú éveket áldozva hűséges maradtál ahhoz, akit szeretsz. Évtizedekig szemléltem, és végül nem maradt okom kételkedni: kitartottál azért, amiben hiszel. Végignéztem, amikor saját életeddel nem törődve csaknem elvéreztél másokért. Láttam, amikor társaid vérét, gennyét, hányadékát takarítottad undor nélkül, azután a végsőkig kimerülve, szentjánosbogárként ugyan, de világítottál nekik a sötétben. Gyakrabban vagy eltaposni való féreg, mint nem – de tudom, hogy hős is tudsz lenni.

Megvetlek a gyengeségedért, ugyanakkor hiszek benned. Nem érdemled meg az áldozatot, én mégis meghozom érted. Reszkető szentjánosbogár-pislákolásodért az Örök Fénnyel fordulok szembe, halandó.

Amikor a lábad elé zuhanok, nem fogod érteni az összetört holttest üzenetét. Nonfiguratív tetoválásnak véled majd a testemre égett térképeket: hazavezető útjaid atlaszát. Számodra hipnotikus, önmagát ismétlő, pokolbéli ornamentum lesz a Végtelen Spirál. Borzalommal tölt el hályogossá fakuló ékszereim látványa, melyekről valami azt fogja súgni neked, hogy csontjaimban vertek gyökeret, és csak addig éltek, ameddig én magam. Émelygő rémülettel nézed majd hátrafelé ízesülő sarokujjamat, füst-szalagokban párolgó sötétkék véremet, ahogy leégett szárnyam üszkös csonkját is, tudom.

Fogalmad sem lesz – ahogyan nekem sem volt –, hogy démont, vagy angyalt látsz.

 

 

4.666665
Te szavazatod: Nincs Átlag: 4.7 (9 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

sze, 2010-07-21 14:07 Blade

Blade képe

Örülök, hogy itt vagy a Karcon. ;)

sze, 2010-07-21 16:37 Sren

Sren képe

... Én pedig örülök, hogy vannak még emberek, akik minden érdek nélkül, kizárólag önmagamért ítélnek meg, illetve ismernek el, anélkül, hogy összejárósok/puszipajtások lennénk. Nagyon köszönöm, Mágus. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 14:51 Urbatorium

Urbatorium képe

Be szabad vallani, hogy nekem ez annyira nem volt bejövős? Elvesztem a körmondatokban, hiába értettem, hogy a kifejezésekkel, jelzőkkel mit akarsz mondani, néha túl sok volt belőlük ahhoz, hogy az összeset fejben tudjam tartani, mire a mondatok végére értem. :(

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

sze, 2010-07-21 16:46 Sren

Sren képe

Bármit be szabad vallani, Ádám. :) Ez itt egy halovány technikai gyakszi - nyilvánvalóan más jellegű, mint egy akciós, híró-stílusú, vagy egyéb, feladatszerű, műfaj-orientált, vagy bármilyen szempontból fajsúlyosnak titlulált novella. Ez nem akar fajsúlyos lenni, más akar lenni. Én tudom, mit akartam leírni - relatíve sikerült is -, aztán akinek tetszik, annak örülök, akinek nem, az valszeg másra vevő. Mindenesetre nem állt szándékomban senkit elbűvölni, két vállra tenni, elkápráztatni, vagy bármi hasonló - komolyabb, "ütős" írásaim nem jönnek fel a Karcolatra.

Azért köszi, hogy elolvastad. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2010-07-22 09:12 Szeléné

" komolyabb, "ütős" írásaim nem jönnek fel a Karcolatra. " Miért nem?  Komolyan kérdem!!!!!!!!! Nagyon érdekel az indok.

Meg az is érdekelne, hogy szerinted milyen stílus van itt kialakulóban?

Van fantáziád és jól bánsz a szavakkal. De ez az egész nekem túl statikus.

 

 

 

cs, 2010-07-22 13:15 Sren

Sren képe

Szia itt!:)

Az összetettebb munkáim közül több van, ami kiadásra megy, ezeket itt nem publikálhatom. Aztán van olyan, ami feljöhetne éppen, de abszolút nem ide való, nem klappol az oldal profiljához. Vannak olyanok, amiket nem szerepeltethetek, mert regényhez kellenek majd háttéranyagnak, tehát itt szintén az első pont lép érvénybe. Vannak félkészek, és van, amit teljesen át kell írnom.

Nem stílusra, hanem írásmódra gondoltam, és itt sem az írás technikai részére, hanem árnyalatokra. Még nem konkrét, és lehet, hogy csak véletlenek összjátéka, de az utóbbi hetekben (hónapokban?, nem is tudom) többször éreztem úgy, hogy kissé teljesítményorientáltak lettünk. Ez egyfelől igen helyes – a jó papra és az ő holtig tanulására gondolok –, másfelől viszont, ahol átlépni készül az egészséges mértéket, ott nem szeretem. Amikor egy műből kiérződik az, hogy a szerző ezer irányba igyekszik figyelni, mindenáron felül akarja múlni magát és másokat, az gáz. Mert írjon az írás öröméért, meg írjon az olvasóinak, de ne versenyezzen, mert ez nem lóverseny.

Statikus, igen: annak szántam.:)  

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2010-07-22 14:24 Szeléné

Szia Sren!

Lehet, hogy ostobaságot kérdek, de ha ide felteszek valamit, akkor az már máshol nem jelenhet meg? Tehát aki itt közzéteszi az írásait, annak annyi? :-)

Kár, hogy nem tudom a nevedet, keresnélek a könyvesboltban.

 

cs, 2010-07-22 14:32 Blade

Blade képe

Nem így van, ha ide felteszel valamit, az máshol is megjelenhet.

Viszont ha megjelenik nyomtatásban valahol, akkor nem biztos, hogy a neten (pl itt) ki lehet tenni, kiadói érdekek miatt.

 

Ja és bocs, hogy Sren előtt/helyett válaszoltam, talán nem haragszik meg. ;)

cs, 2010-07-22 14:42 Sren

Sren képe

Nem, ez nem így megy. :) Komolyabb kiadásnál természetesen feltétel, hogy előzőleg a mű (vagy részlete) ne legyen publikálva másutt (szerzői jogok stb); de vannak pályáztatók, akiknél nincs ilyen feltétel, illetve nem fektetnek különösebb hangsúlyt arra, hogy az adott mű vagy egy részlete megjelent-e elektronikus illetve nyomtatott formában. (Ilyen volt pl az Önismeretisek pályázata; itt oldalt legalul láthatod a könyvajánlók között. A pályázaton részt vehettünk úgy publikált, mint publikálatlan írásokkal is.) De tény: a komoly kiadás megköveteli a publikálatlanságot. A jogszabályok szerint - amennyire tudom -, maximum részletet lehet idézni a megjelenésre kerülő műből. 

Láng Zsuzsának hívnak. Nem fogsz megtalálni könyvesboltban: sosem volt célom a mindenáron való megjelenés, magazinokban villogás, tízperces "sztárság". Jelenleg munkacím alatt fut három regényem, de, amint azt bennfentesek elmondhatnák: igen hosszú az út a megírástól a megjelenésig. :D Íróilag abban az átmeneti időszakban leledzem, amikor elektronikusan (a fentebb jegyzettek miatt) már nem, nyomtatásban még nem szerepelek. Megjelentem a Karcolat Antológiában, és az Önismeret Művészeiben, és ennyi. :) A többi előkészületben. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 15:31 Indi

Indi képe
5

Csak egy kicsit lennél közelebb...angyalom ;)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

sze, 2010-07-21 16:49 Sren

Sren képe

Közel - van, akinek erről egy bensőséges hangulat ugrik be, van, akinek egy sörfajta. :D

Köszönöm, Indi - mindjárt nézem a linkeket, esk, mindjárt, de borzasztó éhes vagyok.......... :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 16:21 Liliana

Liliana képe
5

Örülök, hogy újabban van időd írni, annak meg mégjobban, hogy megosztod velünk!

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

sze, 2010-07-21 16:53 Sren

Sren képe

Lili, szia! :)

A nyáron nem igazán érek rá regényt írni - hmm, ez van, ezt kell szeretni: szuicideket tartok vissza hídrólugrástól, neurotikusokat összeomlástól, saját magamat meg élveboncolós kínokkal járó röhögőgörcsöktől, többek között -, úgyhogy ilyen agymenésekkel foglak szórakoztatni benneteket. :D

Köszönöm, kis boszi. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 19:42 Liliana

Liliana képe

Én szeretnék sok ilyen "agymenést" olvasni tőled!

Nem boszi, földre szállt angyal (ördögi körökben)! :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

sze, 2010-07-21 20:00 Sren

Sren képe

Földre szállt boszi. :D

Pokoli szürreális vacakjaim vannak a gépen, de kedvedért gatyába rázok egyet, jó? (Csak szerzek valami páncélt, mert a fiúk meg is esznek érte. Akkor legalább akadjak a torkukon. :D)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 20:50 Liliana

Liliana képe

Egye fene leszek boszi! :)

Ha gondolod küld el nekem privátban! Azt nem látják, azok a csúnya-csúnya bácsik, akik megakarnak enni. Mellesleg meg figyelmeztetem őket, hogy a boszi csúnya átkokat ismer, és még az ördöggel is cimborál, szóval semmi támadás Sren ellen, különben vacsoraként végzik! :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

sze, 2010-07-21 21:20 Sren

Sren képe

Egyik se vagy, hanem tündér. :O

Nézd, ha csak fél évvel fiatalabb lennék, átküldeném. De ma már leginkább úgy vagyok, hogy ami olyan, az hadd jöjjön - én már nem kapok szívremegést a csúnya bácsiktól, tudod :D -, ami meg nem olyan, azzal nem sértem meg egyetlen olvasómat sem. Túlzott igényesség lenne? Tolj ám le nyugodtan, ha így van. :)

Különös: épp a napokban kérdezte meg egy kedves ismerősöm, hogy még mindig adni akarok-e az írásaimmal, vagy inkább eltechnikázom az egészet? Fogós, ravasz kérdés. :D

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 22:53 Liliana

Liliana képe

Én tündér? Ez kedves.

Szerintem, egyáltalán nem túlzott igényesség a részedről.

Egy író mindig adni akar egy írással, még akkor is, ha ezt önmagának sem vallja be. Igenis vágyik arra, hogy a leírt gondolatairól valaki véleményt alkosson, esetlegesen egyetértsen vele, vagy épp pont ellenkezőleg.

Egy vita alakalmával megkérdeztem az egyik tanáromat, hogy az énekesenek mi az öröm, ha énekel, ha koncertezik, ha megveszik a lemezét, vagy ha visszajelzéseket kap róla. Egy írónál a mű megírása, az írás közzététele, vagy a visszajelzések okoznak örömöt? Mi a jobb kézben fogni egy saját készítésű könyvet, vagy megnézni, elolvasni mi a véleménye a nagyközönségnek? Néha igenis kell egy kis buzdítás, néha pedig kell a letolás, ha kiérdemelt a dolog. Mert azzal a mű nem veszít az értékéből, ha születik rá egy negatív kritika, viszont sokat nyer, ha az alkotója a következő felvonásban megmutatja, hogy "csak azért is tudok neked jobbat mutatni", aztán a következő véleményt fülig mosolyogva olvassa el és "na látod, hogy bizonyítottam"-sóhajtással nekilát a következő műnek. Na, jó befogom! Bocs, az offért!

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

sze, 2010-07-21 16:59 Ndy

Ndy képe

Hááát nem tudom :-O Kicsit túlírt, kicsit sok benne a va-ve, kicsit nagy szavakat használ, de nem rossz. Szívem szerint elsiklanék felette, mert jobb lenne már látni, hogyan muzsikálsz egy összetettebb történet kapcsán. Mert ez így nekem kicsit öncélú virga. Attól pedig a jóisten mentsen meg, hogy végleg átess a ló azirányú oldalára.

Ettől függetlenül, ha nem te lennél adnék egy ötöst, de ez így - és már - kevés.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-07-21 18:45 Sren

Sren képe

Ndy, bocs, de én már kaptam tőled olyan ötöst, amilyent soha senki – és amilyent soha senki nem is fog. Az nekem bőven elég.:) Ha rólad van szó, már csaknem úgy vagyok, hogy egy Ndy-féle Karcos-ötössel alul vónák fizetve… :D Tudod, hogy sosem erre ment ki a játék.

Nagy szavak – igazság, de, noha igyekeztem kerülni a felesleges pátoszt, azért mégiscsak meggondolandó: egy magasabb rendű lényt nem húzhatok le abszolút reál dumával.

Az összetettebb történetek: noss, ez perpill nem az én restanciám. :D Egyrészről. Másrészről pedig, vannak komplexebb történeteim, hogyne lennének? Nem fogok átesni sehová, sőt. Kezd kialakulni itt az oldalon egyfajta írásmód, amit szeretnék elkerülni, ennyi az egész. Játszogatok. :)

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 18:54 Ndy

Ndy képe

Oké, akkor kicsit másképp fogalmazom meg. Olyan az egész, mint egy Valejo-festmény. Jók a színek, a háttér és a figurák. Az alakok viszont merevek, mozdulatlanok, a szerepbe dermedtek. Egy képnek tökéletees, tíznek is, de elérkezik az a pillanat, amikor azt mondjuk, hogy "de jó lennne, ha végre megmozdulnának a szereplők". Mégha kissé darabosan, tökéletlenül is, de végre basszon oda az a kard, fussanak, vérezzenek azok az alakok.

Egyébként, szerinted nem lenne jobb cím az "Ítélet helyett"? Már csak a Pokolgép szám miatt is, ami ugyanezt mondja, csak toposzok nélkül?

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-07-21 19:18 Sren

Sren képe

Értelek. Ellenvetésem:

- Ez állóképnek készült. Az elkövetkezőkre csak az utolsó bekezdés utal, jövő időben. Minden egyéb csak néhány töredékmásodperc alatt átfutó gondolat. Nem akartam megmozdítani a képet, mivel akkor semmit sem adott volna a szokványos véres, katartikus sztorikon túl. Itt (még) nincs semmi konkrét, még továbbgondolhatod, amíg el nem hangzik az ítélet. Igen, egy Vallejo-kép lehetne - és Boris nyilván jól s*ggbe is rúgna, ha megkérnéd, hogy "ugyanmár mester, csinálj belőle mozgóképet lécci, mert így uncsi". 

Gondoltam arra a címre, de egy ilyen sztorihoz nagyképű mutatvány lenne, nem gondolod? :D A dal elevenebb, fájdalmasabb; tehetetlen, csak másként, fenyegető, csak másként, és még sorolhatnám. Ez az árnyalatnyi "másként" marhára nem mindegy.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 19:34 Ndy

Ndy képe

Ugyanezt mondom. Sokadjára készítesz el egy kiváló állóképet, de ezt már nem tudom nálad ujjgyakorlatként elfogadni. Egy csikorgós akciót, egy dramaturgiailag talán bicegős sztorit szívesebben olvasnék - ha csak gyakorolsz. Ha viszont nem, akkor azonosítod magad ezzel a kizárólagos technikával és belépsz az - obszcén mód durván jellemezve -"gyáva alkotók" táborába. Lehet, hogy szögletes, bit és byte amit mondok, de előbb utóbb a víz megfagy.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-07-21 19:56 Sren

Sren képe

Elismerem, mondsz valamit. De nem vagyok novellista, te is tudod. :) Ugranék a provokációra, ha pusztán ennyi lenne a cél, de nálam ez már nem ujjgyakorlat, nem gyakorlás, csak "játék". A hosszabbak ellen nem volt kifogásod, nem volt állókép, szövődött (-ik) a történet, semmi gond. Csak képtelen vagyok rövidet írni. 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 20:12 Ndy

Ndy képe

Meg kell próbálni. Kezdetben én sem tudom lejátszani a számot, amit írok. Soha.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-07-21 20:32 Sren

Sren képe

Ejnye no, francos ragadozó, hová vinnél megint? :D Annyira gáz, hogy nem akarok űberolni senkit és semmit, magamat sem? Mondtam szépen, hogy nem akarok belekeveredni a novellaírásba, mert akkor a büdös életben nem készülök el a regényekkel. Most van pár hetem, írogatok, de aztán beindul a daráló. De ha elmeséled, mit gondolsz erről, okosabb leszek.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 20:51 Ndy

Ndy képe

Mozgást, csattanót, történetet, vért és beleket. Ha röviden meg tudod fogalmazni, akkor hosszan is jó lesz a dinamika. Én sem vagyok novellista, valahogy mégis sikerül néha.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-07-21 21:28 Sren

Sren képe

Fordítva: nekem a hosszúból kéne rövidet csinálni. Azt nehezebb. :(

Talán rápróbálok.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 21:57 Ndy

Ndy képe

Valami ilyesmi. Én sem fantasyvel támadok a Karcon, azt már írtam úgy egy-kétmillió karakternyit - még ha a tehetség nem is, a gyakorlat ötcsillagokhoz juttatna. Inkább dobok ide mást: azt próbálgatom, amit még nem nagyon csináltam. Hátha sikerül.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-07-21 17:35 Kelvin

Kelvin képe

Hehe, jó volt ezt olvasni. Mármint, érted...

Nem fogok belemenni, de azért elég fasza nővérem van, ha éppen tudni akarod. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-07-21 18:47 Sren

Sren képe

Tudni akarom, igen! :)

Értem, Tesó. Köszönöm. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 17:43 Roah

Roah képe

Vannak itt néha olyan írások, hogy nem tudok egy értelmes mondatot kinyögni, bambulok ki az arcomból: mit lehet ilyenkor szólni? Ez is ezek közé tartozik.:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

sze, 2010-07-21 18:48 Sren

Sren képe

Pedig nem is ütős. :D

Értelek. Köszönöm, Ro. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 19:34 Obb_régi

Mit mondjak, sz*r napom volt, olvasni sem akartam, csak feljöttem, ha már nem ül egyik skac sem a gépnél... Hopp, ezt el kell olvasnom!

Most meg ülök itt, mint bolondpityuka a söntésben, azt valami olyasmit érzek, mint utólag belegondolva érezhetett bárki a Színpad az élet után. Ötös? Persze az. De Neked nem adom oda.

Öncélú, de koncentrált-szerkesztett, és önmagad, kicsit tojva a fogadtatásra, túllőve egyes dolgokon, mert neked szól rólad szól.

Nem keresem ki, de azt írom emlékezetből, amit te írtál ott nekem:

Írj még ilyeneket, mert ebben nagyon átjössz!

Köszönöm.

sze, 2010-07-21 19:58 Sren

Sren képe

Húha, Obb, ez tőled többet ért, mint egy ötös. Köszönöm! :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-07-21 20:08 Mab Tee

Mab Tee képe
5

Nekem tetszik. :) Nincs több mondanivalóm. A csillagok beszélnek. :)

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

sze, 2010-07-21 20:28 Sren

Sren képe

Nagyon köszönöm! :) Örülök, hogy tetszett. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2010-07-22 15:47 Hope

Hope képe
5

Nem tudom mit írhatnék.

Még mindig sokk hatása alatt vagyok. Csak szeretném, hogy tudd: Olvastam.

"Voltam egyszer angyal, de megszédített a magasság... Most a földön próbálkozom."

cs, 2010-07-22 17:29 Sren

Sren képe

Köszönöm. :)  (De ha ez sokkol, egy dinamikus mennyire fog...? ?D)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2010-07-22 17:45 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Majd elküldjük a temetési költségeket levélben. :P

_____________________
Dr. Bloody Dora

cs, 2010-07-22 17:50 Sren

Sren képe

Á, plusz kiadás, költségek, tömeges zokogógörcs, feltört markú sírásókat kínálni piával, gyászmesét tartani, meg tort... nem vagyok én milliomos. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2010-07-22 19:35 Hope

Hope képe

Nem tudom, de előtte szólj, hogy ne akarjalak téged "csak úgy" olvasni, hanem előtte készüljek rá...

Túlírás? Írd! Én azt sem veszem észre, amikor ilyen mélységekig belém hatolsz. :)

"Voltam egyszer angyal, de megszédített a magasság... Most a földön próbálkozom."

cs, 2010-07-22 19:53 Sren

Sren képe

(Karcosok, befejezni a röhögést ott a háttérben!)

Köszönöm még egyszer, Hope. Remélem, nem vagyok túl kiábrándító, ha azt mondom: valóban el kell találni a határt az őszinte írás és a túltechnikázott írás között. Ami itt azt jelenti, hogy kedves, amit mondasz, de ha még ennél is jobban túlírok, az már igen durva. Kevesebbel kell tudni többet mondani.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

cs, 2010-07-22 19:56 Obb_régi

Nem, örülünk, ha végre röhöghetünk ebben a savanyú világban :)

cs, 2010-07-22 19:57 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Rendben, de annyira jól esett. :)

_____________________
Dr. Bloody Dora

cs, 2010-07-22 20:01 Hope

Hope képe

Rendben Főnökasszony! Értem én, hogy ne hagyjam magam ilyen könnyen megerőszakolni. :)

 

"Voltam egyszer angyal, de megszédített a magasság... Most a földön próbálkozom."

szo, 2010-07-24 17:50 James A. Wal

James A. Wal képe
5

 Nagyon jó! Szép, takaros ujjgyakorlat. :)
Esetleg kaphatunk még hasonlóakat? ;)

_______________________________________________________________

"Semmi sem tesz átlagosabbá annál a vágynál, hogy különleges légy..."
Wiliam Shakespeare
_______________________________________________________________

szo, 2010-07-24 18:00 Sren

Sren képe

A nyáron bizonyára; kettő is van, amit csak meg kéne dolgoznom - ha nem mindig mások ügyeivel, hanem a sajátjaimmal foglalkoznék.:D

Nagyon köszönöm, James. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

szo, 2010-07-24 18:09 James A. Wal

James A. Wal képe

Nem, én köszönöm. ;)

_______________________________________________________________

"Semmi sem tesz átlagosabbá annál a vágynál, hogy különleges légy..."
Wiliam Shakespeare
_______________________________________________________________

sze, 2011-08-17 12:15 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

Hogy ne csak közösségi oldalnak használjam a Karcolatot, nekilátok a művekkel is foglalkozni. Legalábbis még nagyobb iramban, mert egyesek nem vették észre még így sem, hogy mit tevékenykedtem eddig.

 

Most nem szimbolikusan közelíteném meg, hanem inkább mint történetet. Én ilyen hangulatmániás vagyok, az érzéseket, érzelmeket nagyon szeretem. Legalább annyi információt közölhetnek számomra, mint egy logikusan felépített gondolatmenet. Szóval a műnek van egy egységes hangulata, ami mégsem monoton. Tetszett a harmóniája, ami nekem csak egy helyen tört meg. Szándékos, vagy sem, és az is lehet, hogy ez is csak az én "hülyeségem", de a lézerfényes dolog nekem nem tetszett. Túl modern ami megtörte a mű misztikumát. Persze a fizikai világhoz hozzátartozik, teljes jogú tagja, de valahogy én legalábbis inkább a tudományokhoz kötöm. Inkább ipari, szórakoztatótechnikai eszköz. A lézerfény maszkos szűrése ráadásul az egyik szuperhősös történetcilust juttatta az eszembe. Elég híres, így talán idéznem sem kell, s nem is szeretném, mert tovább rontaná a hangulatot. Sajnálom, hogy így alakult, én legalábbis, vannak dolgok amiket szívesen elfelejtenék.

 

A két fény szerepét nem értettem meg együtt. Egyik a szeméből áradt, másik a háta mögül. Én úgy képzeltem el, hogy a Mindent Látó Szem a háta mögül érkezőnek a forrása, amitől még az istenek is hunyorítanak. Ez a mindenek fölött álló entitás, a keresztény mitológiából merítve, a Teremtő ősfénye lehet. Legalábbis a Mindent Látó Szem erre utalt, s a fény elvakító volta is. Nekem ez a felfoghatatlanságot szimbolizálja. Akkor viszont jól tette, hogy eltakarta szemét a halandó, mert a Teremtő nagysága különben úgy vakította volna el, ha nem méltó rá, hogy szembenézhessen vele. Ehhez képest nekem még a koncentrált lézerfény is eltörpült. Talán valamiféle fókuszálát fejezhettél vele ki, hogy ő célozta meg figyelmével a halandókat. Bár ez nekem nagyon belemagyarázásnak tűnik, szóval lehet tévedtem ez ügyben.

 

Lehet valamit félreértelmeztem, de nekem képzavar volt a szárnyakkal óvós rész. "Árnyékom óv meg a vakságtól!", "Addig én kitárom a szárnyam. Akárcsak egykor föléd, hogy óvjalak." Most is őt óvta a szárnyával, nem? Attól, hogy megvakuljon.

 

"...ki szent okokat kovácsol nevetséges ürügyekké..." Értettem a mondanivalóját, degradációt fejez ki, nekem valamiért mégis fordítva jutott eszembe. Az emberek gyakran kovácsolnak nevetséges ürügyeket szent okokká, hogy így befolyásoljanak másokat is, ezzel érve el kicsinyes, hamis céljukat. Tehát lehet föntről látszódik, hogy nevetséges ürügy, de a halandók szemében szent oknak tűnik. Persze más kérdés, hogy ezt lehet maguk is elhiszik.

 

A mű végefelé érdekesnek találtam a leírást. Csattanónak viszont mást vártam. Igazából magam sem tudom megmondani hogy mit. Közben meg-meghatottak dolgok, de a vége nem rázott fel. Lehet én nem értettem ezt az angyal-démon dolgot, de én annyit vettem ki belőle, hogy ő is egykor halandó volt, s tán utána vált ezzé a természetfeletti lénnyé. Ez valamiféle fejlődést fejezhet ki, ha nem is erkölcsileg. Ugye azt még maga sem tudta eldönteni, hogy melyik oldalon áll. A halálszimbolikát érdekesnek találtam, bár ugyancsak nehezen tettem helyére, s az is lehet, hogy rosszul. Talán ez a pusztulás kellett neki a továbblépéshez.

 

Nem akartam túlboncolni a művet, de egyelőre ezekre a gondolatokra jutottam. Kitűnik, hogy nem tudtam megérteni teljesen, vannak benne homályos foltok számomra. Amit világosan kivettem belőle azt nem hoztam fel. A hangulata jó volt.

sze, 2011-08-17 14:21 Sren

Sren képe

Hagyd már ezt az egyesekezést, idegesítő.:)

Jó régi írásom ástad elő, ráadásul ez csak egy szép képeslap, nem több.

Érdekes, hogy azt mondod, nem szimbolikusan, inkább mint történetet közelíted meg: az Ítélet pont az a típus, ami inkább szimbolikából, hangulatból, szóképekből épül fel, semmint hogy történetileg komolyabban megítélhető lenne. De ez nem vita, csak én így látom, ennyi. Nem szól semmiről, csak egy kiragadott pillanat két különböző lény kapcsolatának utolsó mérföldkövéről.

A meglátásaid viszont jók.

Hogy válaszolni tudjak, el kellett olvasnom ezt a régi képeslapot, mert olyan dolgokat vetettél fel, amiket régen elfelejtettem már.

A lézerfénnyel talán igazságod van, mindenesetre jó tudni, ki mire asszociál egy-egy kifejezés vagy fogalom olvastán. Értékes infó ez egy írónak. A fények szerepét is jól láttad, azzal a kis különbséggel, hogy a maszk által szűrt fény azért nem olyan erős. Akkor lenne az, ha levenné a maszkot. Szó sem volt a démon szemét illetően koncentrált fényről. Az ősfény elé állt be az őrdémon, hogy imádott halandója ne vakuljon meg. Inkább ő halt meg, amikor a Mindent Látó Szemmel szembefordult (na ide kellene a szimbolika, mert itt az ősfény talán már egy fensőbbrendű akaratot is kifejez, nem csak fényt – de hogy mennyire, azt nem tudom, mivel nem gondolkodtam ezen: ez a démon dolga, és nem akartam tőle minden titokzatos gondolatát „elvenni”).

A szárnyakat félreérted. Az árnyék óvja a halandót (most), a szárnyak a múltban óvták. Csakhogy ezt bizony nem egyszerű ábrázolni, miközben az ember percenként tízszer vész össze az igeidőkkel.:)

Csattanó: ez szándékosan nem az az asztalracsapós fajta. Kétségeket, szkepticizmust akartam kiváltani vele, nem pedig feltétlen hitet. Egy erőteljesebb lezárás szerintem rontott volna az egészen, visszamenőleg tette volna csalódottá az olvasót.

Nézd, ami homályos maradt, azért maradt, mert annak is szántam. Nem a te „hibád”, hogy nem érted: nem akartam, hogy értsék. Néha jobb ezt-azt homályban hagyni. Nem kell műtőslámpa oda, ahol elég a félhomály.

Köszönöm.

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2011-08-17 17:28 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

Hát próbáltam boncolgatni a szimbolikáját is, csak azért írtam, mert ez elég bonyolult kérdés. Persze vannak egyetemes szimbólumok is, de gyakran a kultúrális, személyes tapasztalatok módosítják, vagy legalábbis kiegészítik.

 

Ezt a maszkos dolgot én is így gondoltam, hogy tompítja a kisugárzó fényt. Legalábbis az általam felhozott történetben a szereplőnél ezt a funkciót töltötte be, onnan vettem. Sajnos néha nehezen tudok elvonatkoztatni. Én úgy értelmeztem, hogy az ősfény mellett ami a háta mögül jött, az ő szeméből lézerfény sugárzódot ki. Az meg nálam egyfajta koncentrált fényt jelent. Erre értettem. Ehhez kapcsoltam a fókuszálást.

 

Én az ősfény alatt egyfajta felfoghatatlan hatalmasságot értettem, mint említettem is, de a felsőbbrendű akarat is találó.

 

Értem akkor már a szárnyakat, csak úgy gondoltam, hogy a szárnyak árnyéka most is óvja. Így a szárny meg az árnyék nálam valahol összemosódott.

 

Most hogy mondod, van valami ebben a "homályos" csattanóban. Erre még nagyon nem is gondoltam, akkor is elvetettem, de tetszik. Akkor értem már a szándékod.