A mestermű

A Piktor ámulattal nézi, ahogy a Lány alabástromfehér bőrén megcsillannak a hold sugarai. Ma éjszaka minden tökéletes a mesterműve megalkotásához – a tó vizének csillogása, a holdfény sápadtsága, minden egyes fűszál a földön és csillag az égen, de leginkább: a Lány.

Már hosszú órák óta dolgozik azon, hogy ezt a csodát rávarázsolja a vászonra.

A Lány mozdulatlanul fekszik, amíg a művész alkot. Szótlanul tűri, ahogy a langyos nyári szellő az arcába fújja ébenfekete fürtjeit és csípőjén násztáncot járnak a szentjánosbogarak.

Közben a Piktor kezében életre kel az ecset. Megfesti a Lány bőrének selymét, révedő tekintetét, sápadt szájának vonalát és a teste domborulatait takaró szaténfátyol redőit.

Szinte észre sem veszi az idő múlását, és fájdalommal veszi tudomásul, hogy a horizonton megjelentek a Nap első sugarai. Hajnalodik. A Piktor szeretné lefesteni a Lányt így is, ahogyan a narancsos fény ragyog a bőrén, de tudja, hogy nem lehet. Nem kockáztathatja, hogy meglássák. Ők nem értenék meg… sosem értenék meg.

Elvégzi az utolsó simításokat a festményen, majd hátrébb lép, hogy lássa mesterművét. Pontosan olyan tökéletes, mint a valóságban. Egész nap képes lenne pihentetni rajta a szemét, de erre most nincs idő.

Cselekednie kell, mielőtt a nap teljesen felkel. El kell ásnia a Lány holttestét.

Bár a szíve szakad meg, de elfogadta már: az ő modelljeinek szépsége csupán egy éjszakán át tart.

2
Te szavazatod: Nincs Átlag: 2 (1 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szo, 2014-06-21 17:40 Sren

Sren képe

Szia itt!

Nincs benne hiba, és nem látok különösebb okot, hogy ne tegyem ki, de... De ez nagyon agyonstrapált sztori. Egy kezemen meg se tudnám számolni, hány ilyen, a gyilkosságot művészetnek feltüntető novella van csak itt, a Karcon (köztük több "festő és modellje" típusú). Ez sajnos már-már közhelyszámba megy. Akárcsak az írásmód (a „művész” szemszögéből könnyű, túl könnyű nagy szavakkal élni, súlyos(nak hitt) jelzőkkel hatásvadászni, és így tovább. (Ne akadj ki a kulcsszón, nem azt mondtam, hogy rád jellemző, hanem erre az írásmódra általában. A Tiéd igazából szolid ezek között.)
Tudom, minderről nem Te tehetsz, de javaslom, nézz körül az oldalon, olvasgass - esetleg megkérhetjük a közösséget, hogy linkeljenek, segítsenek.

Egy pársoros ujjgyakorlatból nem lehet túl sok következtetést levonni, de maga az, hogy nincsenek túlkapásaid (csak amit ez az írásmód "megkíván"), már önmagában jó pont. Várom a következő művedet.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

szo, 2014-06-21 20:45 Abigail Ann Neil

Szia!

Először is szeretném megköszönni, hogy a nyilvánosság elé tárhattam ezt a kis „szösszenetet”.

Igazából már akkor tudtam, hogy klisétémához nyúlok, amikor először megfogalmazódott bennem a novella alapötlete (bár arról fogalmam sem volt, hogy itt ekkora népszerűségnek örvend ez a téma), de túl régóta motoszkált a fejemben, így végül engedtem a kísértésnek.

Amint időm engedi, jobban is körülnézek majd az oldalon, kíváncsi vagyok, hogy mások hogyan közelítették meg ugyanezt a témát.

szo, 2014-06-21 19:21 Howel

Szia!
Új vagy? Üdvözletem!

"Nap teljesen felkel." - kis n. nap. :)

A hármaspont a végén engem kifejezetten zavar.

Oké, úgy ennyi. Nagyon jó olyan művet olvasni, amiben nincs központozási hiba - őrized meg ezt a jó szokásodat, és nagyon jó barátok leszünk :)

Srennek igaza van. Ne csüggedj, ne is problémázz ezen, elég sok embernek fáj a foga itt holttestekre és művészekre, nem te vagy az egyetlen :D

Legközelebb hozz valami frisset, ropogósat, egyedit. Olvasni fogom, biztos lehetsz benne.

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

szo, 2014-06-21 20:06 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

Howelnek:

""Nap teljesen felkel." - kis n. nap. :"
Szerintem tévedsz.
"Kis n"-nel az az időegység ( egy nap), felkelni viszont az égitest kell fel, a Nap.
A földet túrom, de a Földön élek...

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

szo, 2014-06-21 20:48 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Á-á.
"A csillagok, csillagképek, bolygók, holdak stb. nevét nagy kezdőbetűvel írjuk: Ikrek, Fiastyúk, Orion, Tejút, Merkúr, Plútó, Vénusz stb.

Ha a föld, a hold és a nap szót tulajdonnévként használjuk, nagybetűvel kezdjük: a Hold távolsága a Földtől stb. – A mindennapi írásgyakorlatban azonban az ilyen tulajdonnévi szándékú szóhasználatot fölösleges erőltetni, tehát: föld körüli utazás, a hold szépen világít, a nap sugarai stb."
(Akh. 185.)
Ez mindennapi szóhasználat. A nap kel fel, a Nap körül forog a Föld.

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2014-06-21 21:02 Abigail Ann Neil

Javítottam, köszönöm :)

szo, 2014-06-21 21:05 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

Lehet hogy igazad van.
A kérdés az, hogy ki mennyire érzi "erőltetésnek" az alapszabálynak megfelelő használatot.
Nekem mindenesetre eszembe sem jutna hibának értékelni, ha valaki azt írja, hogy "a Nap felkel...".
Nagyon sok "mindennapi szóhasználat" van - és van az irodalom.
De szerintem ez csupán ízlés kérdése, és nem is vagyok biztos benne, hogy nekem van igazam.
Sőt, abban sem vagyok biztos, hogy ebben a kérdésben van igazság.
Ez szerintem a "zsemlye vagy zsömle", "tejfel vagy tejföl" kategória.

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

szo, 2014-06-21 21:26 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Nem hiszem, ez sima helyesírás. A Nap a csillagot jelöli. Ha pl. a Vega egyik bolygójáról lenne szó, közel sem írhatná senki, hogy "a Nap felkelt", mivel a bolygó napja a Vega. A minek a Nap. Kellemetlen szituáció, hogy a napunkat pont Napnak kellett elnevezni, de mivel a Naprendszer részéről van szó, a latin nevezéktan hibás lenne (szintén Akh. ajánlás). Ha ez nem lenne, nevezhetnénk Solnak, így egyszerűbb elkülöníteni, mikor Nap (Sol) és mikor nap. Illetve ha a Marson élnénk, megint probléma lenne, egy marsi napot neveznek solnak.
Egyébként ez nem "tejföl vagy tejfel" kategória, inkább "arany híd vagy aranyhíd".

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2014-06-21 21:42 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

Igazad van.

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

szo, 2014-06-21 21:55 Ovidius

Ovidius képe

Azt hiszem, ez talán a magyar nyelv sajátosságában rejlik. A Nap egész egyszerűen a rendszerünk központi csillaga. Ráadásul a huszonnégy órás teljes bolygóforgási ciklust is napnak nevezzük, mert a központi csillagra vonatkoztattuk vissza az adott ciklust.
Ha jól tudom az angolban nincs ilyen gond (Sun-day), de a németben se (Sonne-tag).
Nem mostanában mászkáltam a az értelmező szótárak környékén, de ez nekem is néha gondot okoz. A Nap a csillag neve, a nap az időszak, és a nap felkel?...
Talán mint a fényt sugárzó jelenséget, ami az égbolton a szemünk elé tárul, nevezzük napnak, kisbetűvel, mert ekkor talán nem a konkrét csillagot nevezzük meg?
Nehéz...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

szo, 2014-06-21 22:00 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

Na ja.
Hogy "kelhet fel" egy időegység, a "nap"?
Felkel a délelőtt 10 óra is, vagy "felkel az éjfél"?
A "felkel a Nap" nyilván azt jelenti, hogy megjelenik és fényt hoz a Nap nevű égitest.

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

szo, 2014-06-21 22:37 Ovidius

Ovidius képe

Nos, rámentem az MTA 1985-ös A magyar helyesírás szabályai című kiadványára. Az alábbit írják (ami pontosan megegyezik Dóra által idézettel):

"A csillagnevek
185.
A csillagok, csillagképek, bolygók, holdak stb. nevét nagy kezdőbetűvel írjuk:
Ikrek, Fiastyúk, Orion, Tejút, Merkúr, Plútó, Vénusz stb.
Ha a föld, a hold és a nap szót tulajdonnévként használjuk, nagybetűvel kezdjük:
a Hold távolsága a Földtől stb. –
A mindennapi írásgyakorlatban azonban az ilyen tulajdonnévi szándékú szóhasználatot fölösleges erőltetni, tehát: föld körüli utazás, a hold szépen világít, a nap sugarai stb."

Akkor most dönthetünk. Mi, vagy az akadémikusok?... :D nesze neked Obb... :DDD

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

v, 2014-06-22 10:01 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

Akkor tévedtem. Van ilyen.
Bár én nem értek vele egyet, de meghajlok a tudósok akarata előtt. ( Megjegyzem, a "tudósok" volt amikor meg akartak égetni azokat a hülyéket, aki azt állították, hogy a Föld nem lapos.)
Mindenesetre az idézet szöveg ( ami 30 éves, és ennyi idő alatt sok minden változik - még a helyesírás szabályai is) inkább megengedő, semmint előíró. ( Vagyis nem azt mondja, hogy kisbetűvel kell írni, hanem azt, hogy nem kell ragaszkodni a nagybetűhöz.)
Nekem mindenesetre logikátlannak tűnik, hiszen a "felkel a Nap" azt jelenti, amikor a Nap nevű égitest megjelenik a horizonton, és ezzel kezdetét veszi a nap nevű időegység.
De nem akarok itt tovább offolni, részemről ez itt lezárva.

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

v, 2014-06-22 07:03 Howel

Tipp, nem biztos, de talán itt arra kell gondolni, hogy nem a csillag kel fel (mert az van, nem tud sehová sem menni, hiszen a Föld forgása révén látjuk úgy, ahogy), hanem az a fényes dolog az égen, amibe ha nyáron délben belenézünk, megvakulunk.
Így egyszerűbb: az a fényes dolog a nap (+időegység is, de ez nem eredetileg kapcsolódott a kifejezéshez, hanem később kötődött hozzá), a csillag meg a Nap.

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

v, 2014-06-22 06:54 Howel

Bármikor előfordulhat, hogy tévedek. Inkább szólj háromszor, minthogy tévesen maradjon meg a dolog bárki fejében is.
Köszönöm, hogy szóltál érte.

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

szo, 2014-06-21 21:04 Abigail Ann Neil

Szia!

Igen, új vagyok itt, igazság szerint ez az első olyan novellám, amit másokkal is megosztok:)

A három pontot ott hagyom a végén, nem tudok rá magyarázatot adni, de valamiért így érzem kereknek. Remélem nem haragszol meg érte :)

A "napot" javítottam.

Ami a központozást illeti, a jövőben is mindent megteszek annak érdekében, hogy ne hibázzak, de nem ígérhetek semmit. Néha becsúszik néhány hiba.

Legközelebb valami sokkal egyedibbet hozok, egy kicsit más stílusban, remélem, elnyeri majd a tetszésedet!

szo, 2014-06-21 22:09 Obb

A makacsság jó dolog, az írásjelek jó használata szintén az, én pl. haragszom azokért a pontokért, mert nem sok keresnivalójuk van ott :(
Rejtvény: mit jelölnek egy szövegben a hármaspontok?
Heti nyertesünknek szokás szerint egy Obbos hűtőmágnest ajánlunk fel.

szo, 2014-06-21 22:13 Ovidius

Ovidius képe

Egyet, vagy kettőt?... :D

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

h, 2014-06-23 13:55 Abigail Ann Neil

Oké, oké, meggyőztetek, eltűntek a felesleges pontocskák :)

v, 2014-06-22 07:05 Howel

Megharagudni?

Semmiképp. A te munkád, én csak javaslatot tehetek, de tényleg gondolj bele, mikor használjuk a hármaspontot - ha nem ugrik be elsőre, nézz utána.

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

szo, 2014-06-21 19:57 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

Nekem ez koppintásnak tűnik, mégpedig Ernst W. Heine: A mestermű című novellája koppintásának.
Én azt a művet Tímár György: Elképesztő novellák című válogatásában olvastam.
Persze, tévedhetek is.

Mindenesetre nekem ez nem tetszett. ( Az "eredeti" viszont igen - azért is emlékszem rá még sok év elteltével is.)

Ez zagyvaság.
Ott kezdődik, hogy ki fest holdfénynél? Mit lát egy "piktor" a holdfénynél, hogyan keveri ki a színeket?!
Ki fest meg egy "mesterművet" egyetlen éjszaka alatt?
A hideg ráz ki a "Lány", "Piktor" "Férj" "Zsoldos" és egyéb nagybetűs szereplőktől!
Milyen "révedő" tekintete van egy hullának, aki ráadásul - milyen meglepő! - szótlanul tűri, hogy a szél a képébe fújja a haját?
Rengeteg apró fogalmazásbeli hiba van még benne.
Összefoglalva: egy olcsó, hatásvadász giccs.

Persze, ez csak az én véleményem.

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

szo, 2014-06-21 20:53 Abigail Ann Neil

Szia!

Sajnálom, hogy nem tetszett a novellám, de nézzük a jó oldalát: legalább nem vett el túl sok időt az életedből :D

Az általad leírt novellát nem olvastam, de ezt a hiányosságot feltétlenül pótolni fogom. Biztosíthatlak, hogy nem „koppintottam” a történetet, az ötlet a Nightwish zenekar „Cadence of her last breath” című számából származik, bár abban költő szerepel, nem festő.

Azzal nem értek egyet, hogy holdfénynél nem lehet festeni, ugyanakkor sehol nem zártam ki, hogy a festő nem használt más fényforrást is. A szereplőket azért írtam nagybetűvel, mert annak ellenére, hogy nevet nem adtam nekik, úgy éreztem, megérdemelnek ennyi tiszteletet. Ez valószínűleg csak az én fura gondolkodásom eredménye. És amellett is kitartok, hogy meglehet festeni egy mesterművet egy éjszaka alatt is. Talán igazam van, talán nincs.

Azt nem tagadom, hogy egy kissé hatásvadász. És talán tényleg giccs. De valahol el kell kezdeni:)

szo, 2014-06-21 21:40 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

"de nézzük a jó oldalát: legalább nem vett el túl sok időt az életedből "
:-)

"Az általad leírt novellát nem olvastam, de ezt a hiányosságot feltétlenül pótolni fogom."
Hidd el, nem fogsz csalódni!

"Biztosíthatlak, hogy nem „koppintottam” a történetet,"
Elhiszem.

"Azzal nem értek egyet, hogy holdfénynél nem lehet festeni, "
Próbáld ki!

"ugyanakkor sehol nem zártam ki, hogy a festő nem használt más fényforrást is"
Mint ahogy azt sem zártad ki, hogy a festő egy ufonauta.

"A szereplőket azért írtam nagybetűvel, mert annak ellenére, hogy nevet nem adtam nekik, úgy éreztem, megérdemelnek ennyi tiszteletet."
Te tudod.
Én csak leírtam, hogy szerintem giccses és idegesítő ez a stílus.

"És amellett is kitartok, hogy meglehet festeni egy mesterművet egy éjszaka alatt is."
Szíved joga kitartani emellett.
Mint ahogy az olvasónak is szíve joga ezért megmosolyogni a művedet.

"De valahol el kell kezdeni"
Ez tény.
Sok sikert a folytatáshoz!

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

szo, 2014-06-21 23:03 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Valamelyik talán korai XX. századi festő, tőlünk keletre (orosz?) festett holdfénynél. Van is egy sorozata (vagy csak egy mű? felejtek), teliholdas képek a faluról. Az egyikre emlékszem csak, lány (nő?) áll a fehér fal előtt és nagyon éles az árnyéka. A címben valahol benne van, hogy ez éjszakai kép (de a címre sem emlékszem, talán Lány holdfényben vagy hasonló). Lehet festeni holdfénynél, csak nem gyakori. (Bár igaz, egy éjszaka alatt valóban nehéz mesterművet festeni. Bár a modern képek közül egyik-másik azt a benyomást kelti, hogy simán lehetséges.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2014-06-21 20:55 Kelvin

Kelvin képe

Nekem is az a novella ugrott be. :) Én a Borzalmak könyvében olvastam.
Tényleg az a baj vele egyelőre, hogy ez kevés. Írj valami komolyabbat!

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2014-06-21 21:06 Voight-Kampff

Voight-Kampff képe

:-)

_______________________________________________________________________________________
"Reggel lett, és még mindig életben voltam.
"Lehet, hogy írok egy regényt" - gondoltam.
És aztán írtam." - Bukowski: Posta

szo, 2014-06-21 22:19 Giskard

Giskard képe

"Ott kezdődik, hogy ki fest holdfénynél?" Az Egri Csillagokban olvastak holdfénynél, talán festeni is lehet.

"Ki fest meg egy "mesterművet" egyetlen éjszaka alatt?" Én úgy veszem ki, hogy a Piktor szerint mestermű, ő meg elmebeteg, szóval...

----
Ha nem vigyázok, híres író leszek.

szo, 2014-06-21 22:12 Giskard

Giskard képe

"A Piktor ámulattal nézi, ahogy a Lány alabástromfehér bőrén megcsillannak a Hold sugarai." A bőr nem nagyon csillog, csak ha izzadt, de azt meg felszárítja a langyos nyári szellő.

----
Ha nem vigyázok, híres író leszek.

v, 2014-06-22 09:38 Roah

Roah képe

Giskard, le vagy maradva! :D
Hogyne csillogna?! Az Alkonyatban csak úgy tündököltek, nah.

Illetve a testápolótól is csillámlik, továbbá valakinek gyárilag selyemfényű a bőre, adottságféle, illetve van a zsíros bőr, ami főleg az arcon, szabad szemmel jól látható "T" alakban van - szem környéke, homlok, orr, orrcimpa töve, száj feletti szövet -, de a bőr zsírosodása okán élnek meg a kozmetikusok is.
Folytassam? :)))))

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

v, 2014-06-22 10:58 Giskard

Giskard képe

Jó, meggyőztél. A lány egy eszkimó, aki épp fókazsírral kente az arcát. :D

----
Ha nem vigyázok, híres író leszek.

szo, 2014-06-21 22:49 Frostler (nem ellenőrzött)

2

Szia!

Nagyon-nagyon-nagyon sablonos írás. Az első pár mondat után kitaláltam, mi lesz a csattanó. Az ilyen jellegű történeteknél arra kell törekedni, hogy valamiféle eredetiséget vigyél bele, vagy, ha mást nem, legalább olyan bravúrosan fogalmazd meg, hogy az ember szemet tudjon hunyni a kiszámíthatóság felett. Itt sajnos egyik sem sikerült.

Nem írsz rosszul, de ez a történet borzasztóan semmilyen lett. Legközelebb gondolkodj többet egy ötleten, dolgozd ki jobban, akkor talán tetszetősebb lesz a kép.

v, 2014-06-22 09:29 Roah

Roah képe

"A Piktor ámulattal nézi, ahogy a Lány alabástromfehér bőrén megcsillannak a Hold sugarai."

Alabástromfehér? Edward Cullenről így írt Meyer. :))) Olvastad a könyvet?

"Ma éjszaka minden tökéletes a mesterműve megalkotásához – a tó vizének csillogása, a holdfény sápadtsága, minden egyes fűszál a földön és csillag az égen, de leginkább: a Lány. "

Nem indokolt a gondolatjel (szintén zenész, egyébként, talán egyszer, kétezernyolcszázhatvannyolcban leszokom róluk :D) és a kettőspont sem. A nagybetűt azért nem mondom, mert azt már említették.

"Megfesti a Lány bőrének selymét, révedő tekintetét, sápadt szájának vonalát és a teste domborulatait takaró szaténfátyol redőit. "

Ha nagybetűvel írtad volna, így: "Bőrének Selyme", azt hinném, valami indián lehetett a lány, de őszintén szólva egy exellaháromturbógyémántfénymandulakivonatúlevendulás testápoló reklámszövege is beugrott. :D
Én is így kezdtem ám! :D Engem, ha a régi, kézzel írt füzeteim néhány sorát beküldtem volna, szemészorvosnak, bőrgyógyásznak, esetleg fogásznak hittek volna, de volt úgy, hogy egy karaktert egy "csodálatos arckifejezéssel" elintéztem. :D
Kvázi lesz ez még így se. ;) :))

Apróság: a szatén nem fátyol. Hogy is van ez? Miként látsz át rajta? :))))

A Karcról Danának van egy írása hasonló témában, ami nagy hirtelen beugrik, de ajánlom olvasásra a Szív sötét folyóit, Koontztól.

"Jár a baba, jár", ahogy látom, ezen már túl vagy, megy kezek nélkül is.
Különösen örülök annak, hogy kommunikálsz, nem csak úgy beküldted a sztorit, nem hagytad magára.
Szóval csüccs le, akárhova a Karcolaton, figyelj, láss, tanulj. :)))

Welkám, háni, welkám! :)))

Mún...

http://www.youtube.com/watch?v=zD8KvL1aFNQ

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

v, 2014-06-22 10:20 Para Celsus

Para Celsus képe

A szentjánosbogarak rave-partyjáról már nem is beszélek, mert kukacoskodásnak tűnik, pedig csak bogarasság ;)


"The Rainmakeeeer!"

h, 2014-06-23 13:51 Abigail Ann Neil

Köszönöm az alapos kritikát és a biztató szavakat :)

Hű, az már régen rossz, ha az irományomról az Alkonyat jutott eszedbe :D Egyszer, régen elkezdtem olvasni, de kiolvasni nem sikerült. A fantasy elég távol áll tőlem.

Próbálok minél több időt tölteni itt, a Karcolaton (külön köszönet az általad ajánlott novellákért), és minél több tudást magamba szívni. Remélem, a következő műveimről sem testápoló reklám, sem alabástromfehér vámpír nem jut majd az olvasók eszébe :D

h, 2014-06-23 19:36 lehel

lehel képe

Szia!
Fennakadtam a következőn:
A Lány mozdulatlanul fekszik, amíg a művész alkot. Szótlanul tűri, ahogy a langyos nyári szellő az arcába fújja ébenfekete fürtjeit és csípőjén násztáncot járnak a szentjánosbogarak.
...
El kell ásnia a Lány holttestét.

Szóval a Lány végig halott volt, vagy az alkotás ideje alatt hunyt el? Azért kérdezem, mert ha már nem élt, akkor kár azt használni, hogy szótlanul tűr. Egy kissé nyakatekert, de ez olyan, mintha élővé személyesítenéd a holtat.
Valahogy másképp kellene megoldani ezt az utalást, hogy ne legyen zavaró. Ne kiabáld el, hogy halott, de a csattanóval ne kerüljön ellentétbe.

sze, 2014-06-25 10:05 Abigail Ann Neil

Szia!

A lány végig halott volt. Tulajdonképpen az őrült művész szemszögéből akartam megírni a történetet, vagyis a festő látta úgy, hogy a lány „mozdulatlanul fekszik” és „szótlanul tűri”, csak a kivitelezés nem sikerült túl jól :)