Kihallgatott vallomás

Kihallgatott vallomás

 

A konyhában állt. Csend volt és félhomály. Csak a vízcsobogás hallatszott, és csak egy kis lámpa halvány fénye derengett. A lány elmerengve, óvatosan mosogatta a vacsorából visszamaradt piszkos tányérokat és evőeszközöket. Göndör haja hanyagul hullott a szemébe – túl fáradt volt kisöpörni a tincseket a homlokából. Lassan, nyugodtan végezte a dolgát. Nem sietett.

A Hold eközben előbukkant a lassan szétfoszló felhők mögül.

Mögötte hirtelen ajtó nyílt, lépések hallatszottak, fénynyaláb gyúlt – majd minden elhalt, olyan gyorsan, ahogyan jött. Újból csak a vízcsobogás hallatszott. A lány vonásai azonban megfeszültek – érezte, hogy figyelik. S azt is tudta, hogy ki. Az illata elárulta őt.

Az a mámorító illat, megy elbódította minden érzékét. Minden gondolatát csak ő töltötte ki.

Elzárta a csapot, és lassan megfordult. Gyönyörködve nézte a fiú félmeztelen alakján lágyan megtörő holdfényt. Vállai ívén, mellkasán, széles hátán puhán siklott végig a fény, ahogy elindult a lány felé.

Szemében elszánt tűz csillogott, ajkain vidám, cinkos mosoly játszott. Ahogy egyre közelebb ért a lányhoz, a lány szíve egyre hevesebben vert. A fiú mindig elképesztő hatással volt rá.

Fokozatosan emelte fel a fejét, ahogy a fiú fölémagasodott. A bőréből, az egész lényéből kipárolgó erőteljes, férfias, mégis kisfiúsan édes illat hatalmába kerítette.

- Gyönyörű vagy – nyögte halkan a fiú. Gyengéden végigsimított a lány karjain, vállain, majd egyik keze megállapodott a derekán, a másik pedig az arcán. Lágy ujjai a lány arcélén játszottak.

A két tüzes, szerelmes pillantás összekapcsolódott. A lány kezeit a fiú mellkasára fektette. Hosszan hallgatták egymás szapora lélegzetvételét, szívdobogását. Majd a lány karjait összefonta a fiú nyaka körül, aki szoros ölelésbe vonva a lányt, gyengéden játszva a cseresznyepiros ajkakkal, megcsókolta.

 - Szeretlek – hangzott az elfúló hang.

Csak a Hold leskelődő fénye hallhatta még a fiú titkos, szerelmes vallomását - mely valakinek az egész világot jelentette.

 

 

3.5
Te szavazatod: Nincs Átlag: 3.5 (2 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

cs, 2010-09-23 14:25 Blade

Blade képe

És ki hallgatott ki kit?

cs, 2010-09-23 14:53 Indi

Indi képe

A Hold ;)

Gyönyörű fiatalok, erős, izmos mellkas, cseresznyepiros ajkak - tejóúristen! Valami eredetit, esetleg? Valami olyat, amit csak Te tudsz, nem minden második tini?

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

cs, 2010-09-23 18:36 Bloody Dora

Bloody Dora képe

"Valami olyat, amit csak Te tudsz, nem minden második tini?"

Pontot tenni a nicknévbe?

_____________________
Dr. Bloody Dora

cs, 2010-09-23 18:36 Kelvin

Kelvin képe

http://images1.fanpop.com/images/photos/2500000/Edward-Cullen-and-Bella-...

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

cs, 2010-09-23 19:36 Indi

Indi képe

"Megittad zuttyra?" - kérdezik a háttérből. Meg hát :D Azért fetrengek a nevetéstől és nem a sírástól :P

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

cs, 2010-09-23 19:39 Kelvin

Kelvin képe

Neked fogalmad sincs a romantikáról...

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

cs, 2010-09-23 19:46 Indi

Indi képe

Sejtettem, hogy nagy a baj, de hogy ennyire :O

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

cs, 2010-09-23 20:20 media97

media97 képe

Én is a Holdra tippelek! Mert ugye: "Holdvilágos éjszakán, miről álmodik a lány?" Hát nem szép?

_____________________

"Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart." (Seneca)

p, 2010-09-24 06:26 Para Celsus

Para Celsus képe

Öööö, izé, nem akarom a saját írásomat reklámozni, de ennek a szösszenetnek jót tenne a Novellabuhera Kommandó közbelépése...


"The Rainmakeeeer!"

p, 2010-09-24 07:54 media97

media97 képe

Akkor most a Ruby Lotusblosson nevet változtassuk Bográcsos Margitra, vagy éppen fordítva?

_____________________

"Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart." (Seneca)

p, 2010-09-24 12:07 Blade

Blade képe

Akkor ne tedd. ;)

p, 2010-09-24 11:37 Roah

Roah képe

"A konyhában állt. Csend volt és félhomály." - vesszővel?

"Csak a vízcsobogás hallatszott, és csak ..." - Csak-csak.:)

"A lány elmerengve, óvatosan mosogatta a vacsorából visszamaradt piszkos tányérokat ..." - Félhomályban nem mosogatunk, héló.

"Göndör haja hanyagul hullott a szemébe – túl fáradt volt kisöpörni a tincseket a homlokából." - Én mondjuk kiszoktam, mert baromira idegesít.

"A Hold eközben előbukkant a lassan szétfoszló felhők mögül." - Na várjá, elvileg a konyhában vagyunk.:)

"S azt is tudta, hogy ki. Az illata elárulta őt." - Igy hogy hangzik (?) : Tudta, ki az, illata elárulta őt.

Csajos. Nagyon tinis. Nagyon lávos. (Viszont elárulom, hogy sem kamasznak, sem felnőttnek nem tudok, még csak hasonlót sem írni. Szép mi? Nálam mindig sánta valaki, vagy csak simán sejpít, esetleg félszemű, a szerelmes pillanatások leírásáról gőzőm sincs, mindig elkanyarodok valami betegebb irány felé. Magyarul: hülye vagyok a romantikához (is.) )

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-09-24 11:59 Kelvin

Kelvin képe

Miért, mi a tököm romantikus van a Tvájlájtban? Három, kétórás részen keresztül mutogatják, milyen a tökéletes tini, pedig így is össze lehet foglalni:

"- Edward, dugj meg!

- Nem."

Pff... az én időmben ilyen nem volt. Sosem tiltakoztam sem a szex, sem a heteroszexualitás ellen, pedig tudod, hogy milyen barom tudok lenni, ha lázadozni kell. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

p, 2010-09-24 12:07 Blade

Blade képe

Honnan tudod, h milyen?

p, 2010-09-24 12:21 Kelvin

Kelvin képe

Mi milyen? O.o

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

p, 2010-09-24 12:26 Blade

Blade képe

Amiről beszéltek...a film.

p, 2010-09-24 12:28 Kelvin

Kelvin képe

Természetesen megnéztem.  A francia gore horror közelebb áll a szívemhez, de ezt látnom kellett. Az első rész még tetszett is. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

p, 2010-09-24 12:19 Roah

Roah képe

Na ja, de te egy rebellis vagy.:) Más megírni egy ilyet, és más nézni. Utóbbi sokkal könnyebb, legalábbis nekem. Ha meg már Tvájlájotzunk: Edi barátunk nem merte megszerelmeskedni a csajszit, mert félt, hogy ezzel bántani fogja. Szerintem ő sem tiltakozott volna a sex ellen, csak ugye ezek a nyamvadt erőviszonyok gátolták. :) Te megtudnál egy ilyet írni, mondjuk vér, meg mindenféle ronda cucc nélkül?:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-09-24 12:20 Kelvin

Kelvin képe

Igen, de minek? :)

Szerintem meg impotens volt, vagy buzi, és titkon Jacob szerelmére vágyott.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

p, 2010-09-24 12:29 Roah

Roah képe

Na, helyben vagyunk..) Dzsékobot hagyd ki az osztásból, az ő karaktere legalább szól is valamit a könyvben, ha ez a filmen ugyan nem is jön át. (Jó, a könyvben sem annyira, de a jelleme eredetibb, és legalább nem csillog, csak ha vizes.:) Hát, hogy Edi mennyire küzdött potencionális zavarokkal, azt nem tudom. Én bekajáltam, hogy azért nem nyúlt a csajhoz, mert nem akarta bántani.

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-09-24 13:49 Kelvin

Kelvin képe

Azért kicsi és puha, hogy ne fájjon? :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

p, 2010-09-24 13:52 Roah

Roah képe

Micsoda? :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-09-24 13:53 Kelvin

Kelvin képe

Edward pöpölője.

Nem szabad offolni... :(

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

p, 2010-09-24 13:59 Roah

Roah képe

:D Nem tudom, milyen lehet Edi micsodája. (Nem nagyon izgat.) És látod, mégis ez a mai romantika. No sex. Mindent a szemnek, semmit a kéznek, elcsattan két három hangos szeretlek, hosszú nézések, egy kis önfeláldozás; ennyi.:)

De nem ám.:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-09-24 14:41 Indi

Indi képe

Ez nem romantika, Lány, hanem nyál. De mivel nem tudtad, tényleg halvány lilád sincs az előbbiről :)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

p, 2010-09-24 14:52 Roah

Roah képe

:) Ugye? Tutira nem tudnék tüzes szemből, meg félszeg vigyorból kihozni egy regényt, de még egy ilyen fentit sem. (Talán a gyerekkori naplóim...abba vannak arcpirító motyók.:D) Nem is értelek, Anya, mi számít ma már romantikusnak.:)  

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-09-24 15:24 Kelvin

Kelvin képe

Szerintem a tüzes szem nagyon fáj.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

p, 2010-09-24 15:28 Roah

Roah képe

"Szemében elszánt tűz csillogott, ajkain vidám, cinkos mosoly játszott." - Így a pontos. A műből jött az ihlet.:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-09-24 15:28 Indi

Indi képe

Most pedig egy életre megjegyzed, hogy a tekintet lehet tüzes (de inkább ne legyen, légyszi, ne legyen már, most komolyan, ha kicsit is kedvelsz, nem írsz ilyen marhaságot), a szem nem :) Aztán ha ilyen okosságot vetsz monitorra, mindig eszedbe jut majd Kel, ahogy komoly arccal azt mondja "az nagyon fáj".

XD

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

p, 2010-09-24 15:33 Kelvin

Kelvin képe

Kel Káposzta? :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

p, 2010-09-24 18:34 Indi

Indi képe

Kell hát :P

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

p, 2010-09-24 15:33 Roah

Roah képe

Anya, én a fenti műből idéztem, na :D (Mivel ugye egyszer elolvastam, megmaradt valami emlékfoszlány a sorokból, ezért írtam így; miután Kelvin jelezte, hogy az biza fájó lehet, és ezt szokásától eltérően vérkomolyan tette, szórol -szóra másoltam az írásból. .:DD

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

p, 2010-09-24 14:45 Sren

Sren képe

Édes istenkém, csak ezt a Sren meg ne lássa. Tipikus példája annak, ahol a hozzászólások jobbak. Bocs.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

p, 2010-09-24 20:07 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Menjetek el a fenébe, jó? Ti ezt nem tudjátok értékelni, mert önnön kicsinyességeteken nem láttok át! Kelvin jól mondta: nektek fogalmatok sincs a romantikáról! Roah legalább bevallotta, hogy nem ért hozzá, de a többeik... áh, egyszerűen irigyek vagytok, és (vigyázat, csúnya szó következik) nem tudtok jobbat, mint fikázni. Borzalmas, undorító viselkedés. Szegény lány biztos azért nem váaszol, mert sír, és nem tud mit kezdeni ezekkel az irigységből született hozzászólásokkal. Semmi építő jelleg - Roah legalább próbálkozott, de ő is csak a hibákat emelte ki, semmire nem mondta, hogy jó lenne. Mi van, nem talált benne jó részt? És akkor a nem kiemeltek? Az mind remek? Akkor írja oda! Azért ez nonszensz, idejött, nagy reményekkel beküldte az egyik művét, amit úgy érezte, értékelni fogunk, szerette volna, ha legalább egy értelmes, kezelhető kritika érkezik, erre mi nekiállunk szórakozni. Szégyelljétek magatokat, csapatostul!

Én a szerző pártján állok. Ha beküldte, bizonyára szerette volna, ha valaki értékeli, kiemeli a jót és a rosszat is. Mert nem lehet minden hibátlan, tudom, hogy jól tudja, ám eddig nem kapott olyan viszajelzést, hogy túl sok lenne a gond. Persze, mert nincs is! Csak ti arra nem vettétek a fáradságot, hogy rendesen elolvassátok a művet. Egyáltalán nem láttok mögé.

Mert miről szól ez? A cím is mondja, ami nagyon találó: kihallgatott vallomásról. Egy fiú szerelmes egy lányba, és végül szerelmük teljessé válik. Nekem nagyon tetszik, ahogy ábrázolod a jelenetet, süt belőle az érzelem. Szinte látom magam előtt a szobát, sőt, olyan, mintha én lennék a lány helyében. Bevallom, a félmeztelen fiú gondolatára elpirultam - olyan szexi. :) Külön tetszik, hogy nem csak látnak a szereplők, hanem a lány hallja is a fiú lépteit, érzi az illatát - ezt úgy mondjuk, nem egy érzékszervre írsz. A mosogatással indításért külön dicséret jár, mert mindenki unja, hogy a storykben a szereplők tökéletesek, sosem mosogatnak például, és ez irritáló. Legyen hétköznapi a csaj, hogy azonosulhassak vele, igen! Így sokkal közelebb áll.

Hibát nem is nagyon tudnék kiemelni, nekem mind annyira tetszett. Talán egy javaslat: a lány meg a fiú kicsit személytelen, de ez nagyon jó az egészben, mert általánossá nagyítja a novellát, de használhattál volna konkrét neveket is. Persze, gondolom mindenki ezt követelte rajtad, mikor megírtad (már ha megmutattad... de nagyon jó a helyesírásod, biztos ellenőrizte valaki, egy béta, nem?), de te kitartottál az általános mellett. Ez jó, csak mondjuk írhatod nagybetűsen. Lány, Fiú. Így olyan általánosító, mint ember helyett Embert mondani. A "nagybetűs" lány és a "nagybetűs" fiú - akikben egyesül minden, ami egy lányt lánnyá tesz, és egy fiút fiúvá. Még nem nő és férfi, látszik, hogy első nagy szerelem, semmi szex, meg hasonló durvaságok, csak a tiszta, romantikus érzelmek áradása. Be is tettem a kedvencek közé.

_____________________
Dr. Bloody Dora

p, 2010-09-24 20:36 Indi

Indi képe

Cuki rózsaszínben nyomod, ha én is kapok (rózsaszínt), menten sokkal romantikássabb hangulatba kerülök, érzem a... ahol a majdnem romantikások érzik az ilyesmit.

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

p, 2010-09-24 20:44 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Tessék. (Jön a kritika 2.0 is.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2010-09-25 06:36 Indi

Indi képe

Nem gondoltam, hogy agykárosodást kaptál, csak kihasználtam a lehetőséget, hogy rózsaszínt szerezzek :) Próbáltam később zöldet is nyúlni máshonnan, de elhajtottak :(

Megyek kritikát olvasni, kifli helyett a reggeli kávém mellé.

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

szo, 2010-09-25 07:24 Sren

Sren képe

Azért nem válaszol, Dórám, mert mindent elmondtál helyette. Meg meg frászt kapott ettől az éretlen színtől. (Ami azt illeti, engem is sokkolt, de legalább felébredtem. Felért egy hideg zuhannyal, kösz. Kávét is kérek. :D)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

szo, 2010-09-25 07:33 Roah

Roah képe

Sren, hány cukorral, tejjel, anélkül, habbal, vagy akármivel kéred a kávét?:) Most keltem fel, idedülöngéltem a géphez - Anya, szintén köntösben, de az enyém világoskék, és kapucnija sincs(de a papucsom rózsaszín, és sznupis :D) -, erre látom, hogy Dóri megfejtette a titkot. Jó, van úgy, hogy tényleg nem látom a fától az erdőt, Dóri, van ez így.:D De igaz, ami igaz, a balzsamozás zsigerből jön, nem tehetek róla.:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

szo, 2010-09-25 07:43 Sren

Sren képe

A Sznupis papucs kiválóan működött cukor helyett, köszönöm. :D

(Off end, elnézést.)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

szo, 2010-09-25 07:47 Roah

Roah képe

:D Most méé'? Mi bajod van a papucsommal? Picike, nem foglal sok helyet, enni sem kér, elvan egyedül, ha nem vagyok itthon. Szintén bocs; off. :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

szo, 2010-09-25 12:17 Indi

Indi képe

Imádom Snoopyt! Már nem is tudom hányszor szemeztem S. papuccsal! Böcsüld meg, mert most marhára irigyellek! :D

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

szo, 2010-09-25 08:48 Blade

Blade képe

Ezért a színért simán járna egy piros lap és legalább 7 meccses eltiltás, de mivel tudom, hogy nem tudnál Karc nélkül már élni, ezért maradhatsz...de azért gondold át az életed. ;)

p, 2010-09-24 20:57 Maggoth

Maggoth képe

Göndör haja hanyagul hullott a szemébe – túl fáradt volt kisöpörni a tincseket a homlokából. Lassan, nyugodtan végezte a dolgát. Nem sietett. - az előbb mosogatott, most meg már a dolgát végzi a konyhában, szép. Jó gátlástalan a csajszi.

Vállai ívén, mellkasán, széles hátán puhán siklott végig a fény, ahogy elindult a lány felé. - ez úgy hangzik, mintha fény fogta volna magát, és elindult volna a lány felé.

A bőréből, az egész lényéből kipárolgó erőteljes, férfias, mégis kisfiúsan édes illat hatalmába kerítette. - Mondhatjuk, hogy tej- és sörszagú volt egyidőben? :D

Gyengéden végigsimított a lány karjain, vállain, majd egyik keze megállapodott a derekán, a másik pedig az arcán. Lágy ujjai a lány arcélén játszottak. - érdekes élőkép, egyik kéz derékon, a másik meg az arcon, mintha megfagytak volna valami fura orionos tánc közben, aztán az ujjak játsszanak az arcéllel, amit fogalmam sincs, hogy lehet megvalósítani a gyakorlatban. Jó, beismerem nyeretlen kezdő vagyok, de még soha senkinek az arcélével nem játszottam. Egyszer ki kéne próbálni.

Csak a Hold leskelődő fénye hallhatta még a fiú titkos, szerelmes vallomását - mely valakinek az egész világot jelentette. - szóval még csak nem is hold hallgatta ki a titkukat, hanem annak a fénye? Ez állat, akkor a jó öreg Hold mit sem sejt :)

 

Hát ez olyan izés. Páros szerveket ne írj többes számban, nem karjai, hanem karja, satöbbi, próbálj koncentrálni, hogy követhető legyen a mondataid alanya, és lehetőleg legyen valami történeted is, ha már történeteket írsz.

 

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

p, 2010-09-24 23:01 Bloody Dora

Bloody Dora képe

"Jó, beismerem nyeretlen kezdő vagyok, de még soha senkinek az arcélével nem játszottam. Egyszer ki kéne próbálni"

Ezt az előbb miért nem láttam? :D Elsiklott a szemem a legjobb felett.

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2010-09-25 07:37 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

"Nem sietett. - az előbb mosogatott, most meg már a dolgát végzi a konyhában, szép. Jó gátlástalan a csajszi."

Jujjj, ez fájt!
:-)))

p, 2010-09-24 21:37 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Kritika 2.0

Nyugi, nem kaptam maradanó agykárosodást, habár közel álltam hozzá. Csak "egyesek" kifogásolták, hogy a kritika mindig lehúzó - de ez egyszerű. A hibát könyebb kiemelni, a hiba objektívebb, és a rossz kritika nagyobb élmény. A szerzőnek is (de kit érdekel a szerző?), a kritikusnak is (kit érdekel a kritikus?), és a közönségnek is (kit érdekel a közönség... hé, van közönség?). Igaz, hogy a háromból egy húzza a rövidebbet, aki pedig a szerző, de ez van, meg kell szokni, hogy a világban nem lehet minden csak jó. A hozzáálláson is változtat: ha komolyan gondolja azt, amit csinál, akkor úgyis ezekkel fog találkozni: maró kritikákkal. Nem szabad pátyolgatni a művészlelkeket ebben a barbár korban. Ha a szerkesztője elront egy oldalt, és úgy jön ki a könyv, hogy dicsérik-dicsérik, de az az egy oldal nem kéne, hát nem mehet a sarokba sírni, hogy de ő nem is tehet róla, az a szerkesztő volt - az az ő könyve. Vállalta a nevét, vállalja azt, ami benne foglaltatik, akár az ő sara, akár nem. Persze, elismerem, kellenek a lelki balzsamok akár egyes hozzászólás formájában, akár egyes emberek hozzáállásában is, sőt, még egy apró odavetett "nem rossz ez és ez" is enyhíti a sebeket, amiket a hibalista tép, de azt csinálj az, akiben krisztusi szeretet tanyázik. Igen ám, de mi van az egyszeri művekkel, a hobbiírókkal? Őket nem vehetem egy kalap alá az előzőkkel, ők nem akarják ezt komolyan, csak szórakozás (saját, esetleg a másé). Mint ahogy nem lehet minden pofon mellé forgalmi rendrőt állítani, nem lehet minden mű mellé hosszas keletkezési körülményeket ecsetelő esszét kanyarítani. A kritikus kénytelen általánosítani, és Pascalt követi a valószínűség-számítás rögös útján. A kérdés nem Isten léte, hanem a novella rendeltetése. Jobban megéri abban hinni, hogy komolyan akar vele foglalkozni, mint egy legyintéssel elintézni. (Ellenkező esetben mindenféle megértő jópofiságot kell összeszedni, azt meg csinálja az, akiben krisztusi szeretet tanyázik.)

Ennek szellemében - én megértem "egyeseket" is! - megvolt a napi kellemesség, rózsaszín hab, most jön a szokásos szemétkedés á la Dóri. A szöveg is a szokásos: én is rendre elkövetem a kifogásoltakat, nem mindig szándékosan, nem tudok helyesen gépelni, imádok önellentmondani, érthetetlen mondatokban beszélek, kenyerem a szarkazmus, nem várok a választ a költői kérdésekre, ami nem költői, azt nehéz észrevenni, mert megismétlem a kritika végén; a szöveget nézem, mert elsősorban szerkesztő lennék, vagyis egyfajta korrektorként is funkcionáló beépített szűrő, aki nyelvtani alapon utasít vissza (elsősorban), a történet/tartalom annyira érdekel, hogy ha kiemelkedően jó, és nem tudtam előre, akkor megjegyzem, de általában mélyen hallgatok róla, mert minek fárasszam ezzel is a szerzőt, nem elég, hogy nem tud írni? Hmm... ennyi. Jön a feketeleves. (Valamiért mániákusan hülye vagyok, és ezt írásban is megmutatom. Azért, ha valaki perverz élvezetét leli a kritikáimban, ne unatkozzon, szórakozzon.)

"Kihallgatott vallomás" - Ez a cím. Most üzenem a szerzőnek: a html-formázások nem működnek, van beépített szerkesztőnk, ha nem a forráskódon belül szerkeszti HTML-ben, akkor nem látszik semmi. Átraktam félkövérbe, de legközelebb használja a beépített gombokat.

"A konyhában állt." - A címszereplő. Okkké, szeretjük az elvontat.
"A konyhában állt. Csend volt és félhomály." - Jaham, mehetne egybe. Így kissé. Tördezett. Kissé. A létigéket előszeretettel kerüljük, hogy fitogtassuk a nyelvtudásunkat, ezért nem csak hogy egybe, hanem "A csendes, félhomályos konyhában állt." - Sőt, akkor már a következő mondat is mehetne vele egybe, és... na jó, nem.
"Csak a vízcsobogás hallatszott, és csak egy kis lámpa halvány fénye derengett." - Csak-csak. A második nem kell. A két tagmondat kb. olyan viszonyban áll egymással, mint ha az első kettőt egyszerű vesszős elválasztással egy mondatba raktad volna, vagyis következetlen mondatszerkesztés. A párhuzamos szerkezetek pofásak, de nem itt, dinamika kell (amúgy is ül minden), vagyis "nem hallatszott más a vízcsobogáon kívül" - pl. Más szerkezetet használj, az a lényeg, hogy a lámpához, vagy a vízhez, mindegy. Ezzel kiemeled a hallható-látható ingerek ellentétét is.
"A lány elmerengve, óvatosan mosogatta a vacsorából visszamaradt piszkos tányérokat és evőeszközöket. " - Elmerengve óvatosnak lenni nagy trükk, ilyenkor az ember nem figyel semmire a messzi távolon kívül, elmerül a szeme világa, hajnala és nem dele, de nem óvatos. Az óvatossághoz oda kell figyelni. Legalább egy picit. Bár az óvatosságot megértem, egy kis lámpa dereng, félhomály van (inkább sötét, de ezen nem veszünk össze), és ő mosogat. Az egy kényes művelet nappal is... biztos vámpír.
Itt jegyzem meg: a kedvenc tinikönyvekben/novellákban, akári is írta, a férfi/fiú sosem mosogat. Ettől tökéletes. Ezt mutatja ez is. Egyszer úgy, de úgy bemásolnám azt a Boncnokos posztot, csak a lustaság visszatart, mert meg kell keresni.
"Göndör haja hanyagul hullott a szemébe – túl fáradt volt kisöpörni a tincseket a homlokából." - A szeme nem a homlokán van, hanem alatta, és senki sem garantálja, hogy attól, hogy a homlokába lógnak a tincsek, a szemébe is hullanak. Nekem van frufrum. Az pont ez a téma. Továbbá ha a szemébe hull a haj, az csíp. Azt pánikszerűen kiszedi az ember. A szeme elé esetleg, ha már hanyagul, mintegy mellékesen hull. Némi alliterációval.
"Lassan, nyugodtan végezte a dolgát." - És óvatosan, elmerengve. Ja, tudjuk. Mire fel ez a mondat?
"Nem sietett." - Lehetne egybe az előzővel, de akkor a drámai hatás, ez a ma divatos "mindenképpen meg kell törnöm a mondatot a dramaturgiai ív telején" stílus (amiről tudom, hogy részben a netes fanfiction-világokból szivárgott elő) elmarad. Hidd el, ettől nem lesz a hangulat sem drámaibb (ezt már mondtam), sem szaggatottabb, sem beletörődőbb, sem szomorkásabb, nem sugall nyugalmat, nem zaklatja fel az olvasót, nem akarja mindenáron tovább olvasni, nem érzi érzékletesebbnek, könnyebben átélhetőnek a helyzetet, nem figyel erősebben a gondolati világra, nem kerül fókuszba a belső, azaz az érzelmek, nem lesz töprengőbb senki és semmi. (Erre mind alkalmazzák.) Tényleg nem.
De tényleg.
"A Hold eközben előbukkant a lassan szétfoszló felhők mögül." - Sokszor volt szerencsém kifejteni, mi a különbség a Hold (égitest), és a hold (égi jelenség, ami világít) között. A mondatot helyesnek értelmezve, a lány nyugodtan mosogat, erre a Hold enged a földi gravitációnak, és zuhanni kezd felé, tíz méter per secnégyzetes gyorsulással. Magyarázza a lassan szétoszló felhőket is (ha jól emlékszem, a közegellenállás miatt maximum ötvenöt km/h-val csapódik a földbe a leejtett tárgy, vagyis a felhők is ilyen sebesen oszlanak, az relatíve lassú a Hold jelenlegi sebességéhez képest).
"Mögötte hirtelen ajtó nyílt, lépések hallatszottak, fénynyaláb gyúlt – majd minden elhalt, olyan gyorsan, ahogyan jött. " - Hja, becsapódott a Hold a kiskertbe. Az ajtó helyzete kissé meghatározhatatlan (kissé), a mögötte bármit jelenthet, mögötte áll az egész ház! A fénynyaláb nem gyúlik ki, az a fény, simán. A fénynyaláb öö... lecsap? Plusz a fénynyaláb zseblámpát feltételez. Vagyis betörő jár a házban (ellenkező esetben nem fénykéve lenne, a lámpák elég nagy körben szórják a fényüket) - és észrevette a mosogató lánykát. De jön a Hold... sokáig nem tart a rablás.
"Újból csak a vízcsobogás hallatszott." - Tiszta Psycho, eskü... hol a kés, meg a rémes zene?
"A lány vonásai azonban megfeszültek – érezte, hogy figyelik." - Fordítva: érezte, hogy figyelik, ezért a vonásai megfeszültek. Jó, a csúcsmegszakított stílust üti, sajnálom, magyarul hangzik, ami borzasztó.
"S azt is tudta, hogy ki." - Váó, felismeri a betörőt! Ej-ej, a jó kislány... A s az epikában általában - nem mindig - kerülendő, susogóssá teszi a művet. Túl sok s elrontja a szöveget, ide például maga a kötőszó is felesleges, nem kell helyette és, csak kihúzás.
"Az illata elárulta őt." - Mivel a mondat furán értelmezhető (a lányt árulta el a saját illata), továbbra is fenntartom a nagybetűzést, és tényleg azért (is), amit az első hozzászólásban mondtam.
Amit eddig tudunk: elmerengve egy lány mosogat (de óvatosan, vagyis két feje van, vagy enyhén skizofrén) a sötét konyhában. A Hold épp belezuhan a földbe. Közben a lányhoz egy büdös (elnézést: illatos) betörő épp betört, de észrevette, hogy vannak otthon (az a rohadt ellenzős lámpa!), és most bámulja a csajt, talán azon töpreng, megkötözze, és kirámolja a hodályt, vagy először megerőszakolja, és utána rámolja ki, vagy egyszerűen hagyja mosogatni, és közben rámolja ki. A dilemma a levegőben remeg, akár az izzadságszag. Torok elszorul... lehellet megszegik... ősz bárd sehol... Ez a novella első csúcspontja.
"Az a mámorító illat, megy elbódította minden érzékét." - Esetleg a parfüm is szóba jöhet, de miféle pacsulis betörő már ez? Amúgy legalább jó a bekezdésváltás, habár mehetne egybe az előzővel...
"Minden gondolatát csak ő töltötte ki." - Az illat... megszemélyesítve. Meg szóismétlés. A Hold még mindig zuhan.
"Elzárta a csapot, és lassan megfordult." - Az illat! Oké, értem én, de tudod, néha jelezni kell, ki az alany, mert ez lehet alanyi meg tárgyas alárendelés az előző mondattal. Kivételesen ide nem kell vessző az és elé.
"Gyönyörködve nézte a fiú félmeztelen alakján lágyan megtörő holdfényt." - A betörő már eldöntötte a dilemmát (ügyes bevezetés, nem mutatod a gondolatait!): erőszak lesz. Félig nekivetkőzött a kemény munkának. Vagy zugfürdőző, aztán most lebukott? Esetleg... félmeztelenül tör be? Ellopták az ingét? (Vagy a nadrágját.) Vagy... épp jön haza (zseblámpával, asszonyt nem keltjük fel - és még itt nincs csak romantika, hát együtt élnek, hélló!), de annyira jól sikerült a khm... kiruccanás, hogy az ingjét is a nőjénél hagyta? Az bátor. Megértem, hogy a lány (hopsz, még lány, azaz szűz, a fiú is csak fiú - vagy csak a lány azt hiszi, a kis naiv) miért csak néz. Én is csak néznék, közben végigvenném a lakás összes gyorsan ölő mérgét, és csinálnék egy kávét. Aki ilyen későn hazaesik, biztos fáradt, az majd segít rajta...
Közben persze a konyha félhomálya eltűnt, hiszen a Hold zuhan, lassan nő az alakja, a fénye erősödik (közelebbről ver vissza), tehát az alakon megtörik az immár hatszoros erősségű holdfény. A félhomályt mintha elfújták volna.
"Vállai ívén, mellkasán, széles hátán puhán siklott végig a fény, ahogy elindult a lány felé." - Páros szerveket egyes számban használjuk. Az előző mondat alanya a lány - itt ő a birtokos. Az ő vállán, mellkasán (a mellein nem), széles hátán fut végig a fény, ahogy elindul a... öö... lányos fiú, ez a divat, na! Éljen a metroszexualitás.
"Szemében elszánt tűz csillogott, ajkain vidám, cinkos mosoly játszott." - A szemében csillogó elszánt tűz a szomszéd kertéből felcsapó lángok türköződése, aki miután látta, nincs mit tenni, inkább felgyújtott mindent, kiélvezi a piromániáját. A lángok átterjedtek a kiskertre is. A szereplők mindebből mit sem vesznek észre. A Hold zuhan. A cinikus mosoly a fiú ajkán talán épp azt sugallja: nem csak a szívedet rabolom el! A vidámsága érthető, ez a mosolyok veleszületett tulajdonsága, ha elvesztik, akkor kell kiírni, hogy szomorkásak. Amúgy alapértelmezett (default feature), hogy vidámak. Mellesleg ez még mindig a lány, ami érdekes - de mint tudjuk, két lány van, és az egyik a fiú. Na, ez volt az a lány, aki a fiú.
"Ahogy egyre közelebb ért a lányhoz, a lány szíve egyre hevesebben vert." - Egyre-egyre, lány-lány. A te szíved is hevesebben vert erre, kedves szerző, ha nem sértelek meg. (Ha eddig nem sikerült, akkor ezek után...) Látszik az ügyetlen fogalmazáson.
"A fiú mindig elképesztő hatással volt rá." - "Van bennem valami, amitől megőrülnek a nők." - "Veszett vagy?"
"Fokozatosan emelte fel a fejét, ahogy a fiú fölémagasodott." - A fiú, azaz a betörő érzi a kilátásban lévő naggyon-naggyon komoly szex előszelét (ömm... izé... ömm... hagyjuk), és különleges képessége a holdfényben való csillogás mellett, hogy ömm... ennek hatására megnő a testmagassága. Érdekes formája az erekciónak, hovatovább azt a kellemes szójátékot eredményezi, hogy ezek alapján a fiú egy nagy... na, hagyjuk.
"A bőréből, az egész lényéből kipárolgó erőteljes, férfias, mégis kisfiúsan édes illat hatalmába kerítette." - Alanyok... most a fiú önmagát, a lány illata a fiút, a fiú illata a lányt, a lány illata önmagát? Az izzadságszabgan vannak ilyen furcsa tünetei, nagy mennyiségben valóban okoz heveny szívdobogást, szédülést, az áldozat nem bír mozdulni... De hogy az egész lénye izzadjon, mint egy ló, az már betegség!
"- Gyönyörű vagy – nyögte halkan a fiú." - Mert abban a rohadt félhomályban belelépett egy rejtett medvecsapdába. Ez a naiv megoldás. A másik: kezdődik az előjáték, csak a szerző szemérmesen nem írta le, a képzeletünkre bízza.
"Gyengéden végigsimított a lány karjain, vállain, majd egyik keze megállapodott a derekán, a másik pedig az arcán." - Mindkét karja szabad (és egymástól függetlenül, érdekes pályagörbe mentén mozognak, kar, váll, és az egyik az arcot éri el, a másik rejtélyes úton-módon a kar alatti derekat, vagy itt a derék nyaktájékban van?), és nyög... és beszél... akkor ez már nem előjáték.
"Lágy ujjai a lány arcélén játszottak." - De melyik ujjak? A deréktól elérni a arcélet az szép. Megértem, hogy miért fogadja ilyen kedvesen a betörőt. Igaz, az ujjak egymással játszanak az arcélen (ami csak simán arc, arcél kirajolódni szokott profilból), de egye fene, egyszer mennek máshová is.
"A két tüzes, szerelmes pillantás összekapcsolódott." - És a Hold zuhan. A pillantások kis kattanással összekapcsolódtak. És a Hold zuhan. A telek ég, a lángok a tetőt nyaldossák. A két szerelmes pillantás egybefonódik.
"A lány kezeit a fiú mellkasára fektette." - Fektetni jobbára vízszintesben szoktunk, azaz a hölgy egyszerűen a padlóra lökte a drága betörőt.
"Hosszan hallgatták egymás szapora lélegzetvételét, szívdobogását." - Persze, az egyik épp megerőszakolná a másikat, erre fordul a kocka, és őt erőszakolják meg... azt hiszem, ennél a pontnál elbizonytalanodtam, még nem történt semmi, de már megtörtént minden.
"Majd a lány karjait összefonta a fiú nyaka körül, aki szoros ölelésbe vonva a lányt, gyengéden játszva a cseresznyepiros ajkakkal, megcsókolta." - Játékos fiú, sok szóismétléssel. Túldaraboltad, ennyire részletesen nem kell leírni az egyes cselekményeket. Megölelték egymást, csók (ezt szabad részletezni). A csók előbb, mint a játék az ajkakkal, mert akkor elsőzrö játszott velük (pl. snapszert), aztán csókolt. Az ajkak minden műben feltétlenül cseresznyepirosak, az elpirult homlok tulipiros, és persze hajtőig (huh, ha vörös az illető, a vörös hajáig, azta, micsoda kép!) - de a Hold épp zuhan. A sztereotípiák ennyiben beleférnek.
"- Szeretlek – hangzott az elfúló hang." - Csak úgy, bele a vakvilágba, senkitől, senkinek...
"Csak a Hold leskelődő fénye hallhatta még a fiú titkos, szerelmes vallomását - mely valakinek az egész világot jelentette." - Csak a holdfény... mert ebben a pillanatban, ahogy kimondta, a Hold rájuk zuhant, és a lány meg sem hallhatta a vallomást, meghalt. De a Hold leskelődő fénye (biztos van egy leskelődő lámpása), ami talán az égő házak tűzének visszatükröződése a holdporról - na az, az hallotta!

Szép a történet. Azt kell mondjam, kifejezetten élveztem a mély drámát, a felbukkanó betörőt, a Holdat, az égést... hatalmas, hogy mennyire meg tudja újítani magát egy ilyen kis történetecske. Mit hiányoltak a többiek? Ez remek!

_____________________
Dr. Bloody Dora

p, 2010-09-24 21:57 Maggoth

Maggoth képe

Ez a sztori zsír, kapsz egy ötöst. Sosem vetődött még fel benned, hogy paródiákat írj? :D

A te tolmácsolásodban némely résznél - remélem, ezzel nem gázolok az ifjú vagy esetleg nagyon öreg, és ezért épp második gyerekkorát élő szerző lelkivilágába - sírtam a röhögéstől. Folytatást, Dóri!

Sőt, legyen trilógia! :D

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

p, 2010-09-24 22:59 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Egyedül nem megy, kell egy alap... (nevezz meg két másik, lehetőleg rövid, szerelmetes írást, amit még nem véleményeztem, akár a Karcon kívül, és összehozok egy trilógiát.)

De ez már OFF, ne itt. ;)

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2010-09-25 06:57 Indi

Indi képe

Szép... izé, hasznos :) A trilógia után lehetne egy film? "Folytassa, Dóri"?

Ha belegondolok, hogy szegény kislány azért nem kommunikál (csak szólok!), mert egy sötét sarokban ül a rózsaszín szobájában, ahova csak a holdfény talál utat, mint egyedüli társa a mély bánatban. Nincs rá mentségem, hogy azért remeg édes kis cseresznyepiros ajka a visszafolytott sírástól, mert én ilyen megátalkodott, romantikátlan nőszemély vagyok, aki nem látta a Tvájlájtot, holott lett volna rá ideje csak nem érdekelte a nyálverés, akarom mondani az igazi romantika! A reggeli kávé hatására most kristálytisztán látom a hold ezüst sugarában fürdő könnycseppeket igéző szemében és... rohannom kell, még fel sem öltöztem, tejóúristen, rózsaszín fürdőköntösben csak nem mehetek fél napos bevásárló körútra?! Akkor sem, ha olyan kis ál-romantikus hatást keltek benne :P

Azt hiszem elvonulok a gyehennára barnulni, úgyis fél év zima következik.

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

szo, 2010-09-25 10:16 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

T. Dóra!

Csak "egyesek" kifogásolták, hogy a kritika mindig lehúzó - de ez egyszerű. A hibát könyebb kiemelni, a hiba objektívebb, és a rossz kritika nagyobb élmény...

 

 

Szerintem nem ilyen bonyolúlt ez.

A közértben is akkor kéred el a Vásárlók Könyvét, ha büdös a párizsi, nem akkor, ha friss az árú.

Nyílván más egy újságban megjelentetett kritika, könyv/ film ismertető, mint az itteni kritikák.

"Normális" esetben azt is le lehet ) kell) írni, ha egy mű valamiért jó.

Itt a fő cél a fejlődés segítése, ehhez pedig a hibákat kell megmutatni a szerzőnek, nem pedig a már elért eredményeket dícsérni.

Persze, lehet dícsérni is, de ahhoz elég egy- egy mondat, vagy egy négyes- ötös csillagozás.

Persze, ez csak az én véleményem. Egy vékemény a sok közül.

szo, 2010-09-25 07:29 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

"lány elmerengve, óvatosan mosogatta a vacsorából visszamaradt piszkos tányérokat és evőeszközöket."
Hogyan lehet "óvatosan" mosogatni? Valami különösen vad tányérokat mosogatott, azért kellett az óvatosság?
:-)

Vacsorából pedig legfeljebb az étel maradéka marad vissza, nem az étkészlet.
A tányérokra, evőeszközökre nem használjuk a "visszamaradt" kifejezést, mert az valami olyasmit jelöl, aminek egy része elfogyott, egy része megmaradt.

"Göndör haja hanyagul hullott a szemébe..."
Nem valószínű, hogy a haj tud hanyag lenni.
Mint ahogy például dühös is csak viszonylag ritkán.
Esetleg "A" lány hanyagul hagyta, hogy a haja a szemébe hulljon.


"Lassan, nyugodtan végezte a dolgát. Nem sietett.
A Hold eközben előbukkant a lassan szétfoszló felhők mögül."

Lassan... lassan...
Nem egy kapkodós sztori, az biztos.

"Elzárta a csapot, és lassan megfordult. "

:-)))


"Ahogy egyre közelebb ért a lányhoz, a lány szíve egyre hevesebben vert."

Magyarul: felizgult, igaz?
:-)

Egyre... egyre....

Hát, ez egy cseppet limonádé lett.
Rengeteg szóismétlés, érdektelen történet(?).
Már szinte szórakoztató, ahogy igyekszel minél rövidebb írásba minél több fájdalmasan elcsépelt sablont belegyömöszölni.
Sebaj, lesz ez majd jobb is!

Két csillag.
 

szo, 2010-09-25 08:32 Obb_régi

Azt hiszem, itt már az én hozzászólásomra nincs szükség, van ez így, lecsúsztam róla :(

v, 2010-09-26 14:04 Para Celsus

Para Celsus képe
1

Én rájöttem: ez paródia.

Hát persze, hogy paródia! Göndör csajszi mosogat, "csak egy kis lámpa halvány fénye derengett" - hát lehet sötétben mosogatni? Rajta marad a villán a tejbegríz, a késen a szalonna zsírja! Ilyen komolytalanságot csak paródiában lehet írni...

Aztán egy félmeztelen pasi mászkál a konyhában, a szaga már méterekről elárulja őt, de anyuci-apuci észre sem veszik, csak az óvatosan mosogató lány?

"Az a mámorító illat, megy elbódította minden érzékét" - a fiú szaga elbódította csajszikám fülét, nyelvét, meg szaruhártyáját.

"A lány kezeit a fiú mellkasára fektette." Perszeee, a mosogatószeres kezével szétmaszatolta az ázott ételmaradékokat a félmeztelenül besurranó, szagos fiú mellkasán...

Ez egy paródia, amy. pedig csak arra várt, hogy végre valaki rájöjjön erre. És lőn. Kérem a díjamat.


"The Rainmakeeeer!"

v, 2010-09-26 14:18 amy.

 Hű!

Hát először is köszönöm a rengeteg véleményt – főleg azt a tömérdek mennyiségűt, ami „nyál”-nak nevezve kritikán alulinak minősítette az írást. Igazán építő jellegű volt.

Szeretném elmondani (főleg Indi kedves, erre vonatkozó véleményére), hogy bár igen rosszul esett az írás nem túl szívélyes fogadtatása, még véletlenül sem sírok rózsaszín szobám sötét sarkában ülve, a holdfénnyel társalogva. (Már csak azért sem, mert nem rózsaszín a szobám, utálom a rózsaszínt. De ez teljesen lényegtelen.)

(Mellesleg nemigen olvastam a Twilightot, és a filmeket sem láttam.)

Ezt a rövid izét egy, a saját életemből kiemelt apróság „nyálas” leírásának szántam, nem egy elementáris műnek. Nekem az a fontos, hogy önmagamnak, és még egypár embernek, akiknek igazán számít a véleménye, tetszik, minden hibájával együtt. Mert hát nem mondom, hogy egy-két dologban nincs igazatok (amit utólag én is hibának tartok).

Nem tagadom, hogy jól esett volna pár kedves szó (nem, egyáltalán nem dicséret-özönre vágytam; meg ugyebár az építő kritikának mindig hasznát veszi az ember), de hogy ennyire sz*rnak találjátok majd, azt nem gondoltam volna.

Bloody Dora szavait köszönöm. És bevallom: a kritika 2.0-ján is én is jókat nevettem, annak ellenére, hogy az írásomat parodizálta.

Az általatok egyetlen, igazi pozitívumnak ítélt dologra, miszerint „legalább a helyesírás jó”, tényleg köszönetet kell mondanom; bár nem, senki nem ellenőrizte le a szöveget a beküldés előtt. Béta sem.

És kedves Para Celsus, igen, ilyen komolytalanságot írtam, nem paródiába.

Végül, a HTML-formázásokról annyit, hogy köszönöm Bloody Dorának, hogy betette félkövérbe a címet; és elnézést, hogy először használva a feltöltést, nem nagyon tudtam használni a beépített gombokat.

Kicsit csalódtam, mert egyáltalán nem ezt a stílust vártam itt (nem csak az írásomra vonatkozó visszajelzések miatt), de igazatok van: szokjak hozzá a brutálisan őszinte, olykor sértő véleményekhez.

amy.

v, 2010-09-26 21:09 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

"ami „nyál”-nak nevezve kritikán alulinak minősítette az írást. Igazán építő jellegű volt."

Valóban az volt.

 

Még ha most még csak cinikus is próbálsz lenni.

( Egyébként a cinizmus egy számomra igen kedves filozófiai irányzat – csak kicsit több „töltés” kell hozzá, mert anélkül könnyen fordul át hisztibe.)

 

még véletlenül sem sírok rózsaszín szobám sötét sarkában ülve, a holdfénnyel társalogva. (Már csak azért sem, mert nem rózsaszín a szobám, utálom a rózsaszínt. De ez teljesen lényegtelen.)

 

Valóban az.

De akkor miért említed meg?

 

Egyébként elég siralmas egy átvitt értelemben írt véleményre azt szó szerint „értelmezve” reagálni.

Ha nem értetted meg, hogy a véleményét ilyen módon megfogalmazó mit akart mondani, az gáz.

Ha megértetted, és mégis így reagálsz, az még kínosabb.


(Mellesleg nemigen olvastam a Twilightot, és a filmeket sem láttam.)

Ezt a rövid izét egy, a saját életemből kiemelt apróság „nyálas” leírásának szántam, nem egy elementáris műnek.

 

 

Aha.

Szóval a saját életed egyik momentuma, hogy fél kilométerről bűzlő, félmeztelen pasi lép be a konyhába, amikor te éppen a sötétben ( na jó, „majdnem” sötétben) mosogatsz.

Hihető.

:-)))

 

De annyiban elérted a célod, hogy nem lett elementáris, viszont nyálas lett.

 

Nem tagadom, hogy jól esett volna pár kedves szó (nem, egyáltalán nem dicséret-özönre vágytam; meg ugyebár az építő kritikának mindig hasznát veszi az ember),

 

Akkor milyen „kedves szóra” vágytál?

Ha azt mondom, hogy cuki vagy, akkor megnyugszol?

 


Nekem az a fontos, hogy önmagamnak, és még egypár embernek, akiknek igazán számít a véleménye, tetszik, minden hibájával együtt.

 

Ez hihető is lenne, ha csak nekik „publikáltad” volna, és nem lettél volna ismeretlen emberek véleményére is kíváncsi.

Van a pszichológiában egy olyan fogalom, hogy „én-védő mechanizmus”.

Olvass utána, és sokat tanulhatsz! ( Ha nem is most, de pár múlva talán.)

 

de hogy ennyire sz*rnak találjátok majd, azt nem gondoltam volna.

 

És most azt veted a szemünkre, hogy olyan sz*rnak találjuk a műved, amit nem gondoltál volna?

Picit hasonlítasz a viccbéli öregre, aki szembe megy a sztrádán a forgalommal...


de igazatok van: szokjak hozzá a brutálisan őszinte, olykor sértő véleményekhez.

 

Igaz, hozzá kell szokni a kritikához.

Bár szerintem itt senki nem akart megsérteni ( nem is tette).

Ha te már ezeken a véleményeken kiakadsz, akkor vonulj zárdába!

( Ne szó szerint értsd!)

 

 

h, 2010-09-27 08:17 Blade

Blade képe

Venyigeszu, vegyél vissza, ne a fiatal kezdőket piszkáld ilyen hangnemben, hanem köss bele a rutinos öregekbe, aztán kapaszkodj...;)

h, 2010-09-27 08:59 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Nem áll(t) szándékomban senkit "piszkálni".

Tőled azért elvártam volna, hogy ezt megértsd.

 

( Szerintem a te reakciód a számomra sokkal sértőbb, mint az én kritikám a szerzőre nézve.

Hiszen gyakorlatilag azt mondod, hogy én kötekedni járok ide, ráadásul ezt csak a „nálam gyengébbekkel merem” megtenni.)

:-(

 

 

 

Mellesleg, nem hiszem, hogy a hangnememre bármi rosszat lehetne mondani.

Nem szokásom senkit sértegetni, igyekszem mindenkivel tisztelettel beszélni.

Ha bármi negatívat mondok, az csak a műre vonatkozhat – ennyinek pedig szerintem bele kell férnie.

De ha ez gondot okoz, akkor javaslom a korosztályok bevezetését itt. Mondjuk a 18 év alatti szerzők műveit külön kellene jelölni – esetleg rózsaszín háttérrel -, és az értékelés is csillagok helyett kis boszitól vidám mackóig terjedő skálán történhetne, képes formában.

Ha már...

 

 

 

h, 2010-09-27 09:05 Obb_régi

Az értékelési rendszeredre most azonnal kell adjak tíz vidám mackót :)))))))))

h, 2010-09-27 09:33 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

:-)

h, 2010-09-27 10:05 Blade

Blade képe

Erre egy idézettel tudok válaszolni:

"Ha te már ezeken a véleményeken kiakadsz, akkor vonulj zárdába!"

;)

Amúgy nem volt meg a reggeli kakaó? :P

 

 

h, 2010-09-27 08:15 Blade

Blade képe

Nem volt senkinek bántó szándéka, csak humorizáltak, szóval nem kell sértődni. Különben is, csak a buta emberek sértődnek, az okosak megoldják a konfliktust, nem? ;)

Szóval kezeld a helyén ezeket a zrikákat és kész. Nem nagy ügy.

h, 2010-09-27 08:30 Maggoth

Maggoth képe

Ja, Blade-nek igaza van, kiscsaj. Én sem bántani akartalak, csak az írásod annyira átcsapott önmaga paradóiájába (sajnálom, de tényleg), hogy képtelenség volt megállni ökörködés nélkül. Ettől függetlenül még tudsz tanulni a hsz-ekből, ha túlteszed  magad a sértettségen. A személyedbe senki nem akart belegázolni - Venyigét kivéve :) / nyugi ő sem, csak néha ilyen nyers a stílusa / - csupán az írásodat cincáltuk. Ha netán megsértettelek volna az idétlenkedésemmel, bocs :)

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

h, 2010-09-27 08:51 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

T. amy.!

Ahogy látom más is félreértett, ezért kihangsúlyozom: nem áll(t) szándékomban téged ( vagy mást) megbántani.

Ha csak bántani akartalak volna, akkor simán írok pár művedet becsmérlő szót, és nem veszem a fáradtságot, hogy a műved hosszát meghaladó terjedelmű kritikába mutassak rá a hibáidra.

Az, hogy írsz, mindenképpen dícséretes.

Az életkoroddal nem foglalkoztam, mivel fogalmam sincs hány éves vagy. Ez egy "vegyes csoport", ahol nincsenek korosztályok, csak művek.

Ha akaratom ellenére mégis megbántottalak, akkor ( őszintén!) elnézést kérek!

 

( Részemröl ezzel ez a téma le van zárva.)

 

 

k, 2014-11-18 10:43 Roah

Roah képe

Gyerekek...! :))))

Dóri rózsaszínben! :D
Én is - hogy örültem a Sznupis papucsomnak...:D
Indi is.
Sren fuldoklott.
Blade is - csak másként.
Maggoth vigasztalt, mint mindenkit általában, aki bajba került a portálon a fogalmazása okán.

Jó Karcos nem felejt; Amy bizton nagyra nőtt már azóta és legalább úgy mosolyog ezeken, mint a többi felhasználó, akik sosem feledik, miként kezdték a Karcon.:)))

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."