Jól vagyok!

Mintha egy pop-art képsorozatot néznék: az arcok fel-felvillannak előttem, mindegyik bántóan egyforma. Ugyanaz a megvilágítás, ugyanolyan éles kontrasztú fény-árny játékok, csupán a színvilág változik, a spektrum szinte minden egyes árnyalatát reprezentálni látom. Nyomasztóan hasonló, vagyis – ki merem mondani – azonos arckifejezés mindegyiken: szimpátia, empátia, szolidaritás… soha nem tudtam különbséget tenni közöttük, jól hangzó, egzotikus szavaknak tűntek mindig is, melyeket helyzettől és beszédkörnyezettől függetlenül izgató volt kimondani – a köztük feszülő halvány vagy esetleg igenis éles határvonalat pedig egyetlen határozott mozdulattal egy időre felfüggesztem. Nincs vám, nincs ellenőrzés: a jelentés bátran átkelhet egyik kifejezés tartományából a másikba! Hiszen művész vagyok!

És hogy a gondolataim túl dagályosak, bántóan cifrázottak, erőltetettek lennének? Az én agyam egyszerűen így jár (szofisztikált vagyok, bazmeg!). Persze, hogy hitessem ezt el bárkivel? Főleg, hogy amíg az említett barokkos, hatszoros körmondatok a homlokom mögötti szobában még a maguk teljes pompájában szikrázzák az értelmet, veszettül lángoló tudatom pedig mohón ragadja meg őket, hogy velük táplálja saját gőgjét, addig… Addig kicserepesedett, sebesedő, érzéketlenül bizsergő ajkaimon kibukva már paradox, állítmányt és alanyt, egyúttal pedig mindenféle tapintatot és kézzelfogható mondanivalót mellőző, tőmondatnak sem nevezhető izék szembesülnek a publikum vádló, kritikus pillantásaival. De hát miért is kéne keresni itt bármiféle jelentésbeli tartalmat? Voltaképp művész vagyok.

Művész vagyok, mindennek a művésze. Fehér vásznat látok, hát festek rá. Pszichedelikus színekben pompázó, ezerárnyalatú virágot. Legyen nagyobb, nagyobb, nagyobb! Legyen maradandó, ó, igen, hiszen erről szól ez az egész: egyre csak fokozódik a koncentrikusnak éppen nem nevezhető sávok alkotta kör átmérője. A korábban említett, standard spektrumot elvetem – mintha egy privát kis paradigma-váltás zajlana a szűk szobában, új, megnevezhetetlen tónusokat fedezek fel. Ecsetem az ujjam, ám a festék lassacskán – mikor lelkesedésem és egyszerre tudományos magasságokba vágyódó motivációm eléri csúcspontját – kifogy. Az ezerárnyalatú virág csalódottan mosódik össze seszínű tévedéssé; magam egyetlen mozdulattal tisztítom le a vásznat – hát próbálkozzon csak más, majd visszatérek egy jobb alkotással! Tudom, hogy így lesz – művész vagyok.

Hol keresték az ihletet a magamfajta bohémek századokkal korábban, vagy akár napjainkban is? Nők karjaiban, hát persze. Ez jól hangzik, tetszetős, a nők… a nők azok szépek, megteszik nekem is. Hogy a saját nememet az ideális ellenkezővel kapcsoljam össze – ennek prioritása megszűnik, és csak másodsorban azért, mert nem igazán észlelem, melyik csoportot is erősítem. Meztelen bőrt tapintok, meleget, az enyémhez képest szárazat; értetlen arckifejezések, aztán – előrehaladottabb állapotban – csattanó pofonok váltják egymást. Kelletlen szájízzel adom át magam a szabadesés élményének. Minek erőlködjek, minek mozgósítsam izmok tömegét ahhoz, hogy egyáltalán a gerincoszlopomat megtartsam, nem is beszélve erről a fránya kiegyenesedett járásról, ha egyszer úgyis ellehetetlenítik a bohémságomat – és mit ér az ember (a művész) e nélkül? Ám ekkor (mintha csak szégyellnék magukat korábbi prűdségükért) kíváncsi-vigyázó tenyerek tapadnak hozzám, hol itt, hol ott érintenek meg, nem kevés közülük megtalálja az izgató pontokat, dombokat, völgyeket. Fogaimról úgy húzódik fel ajkam, mintha vesztibuláris felszínük elég lenne ahhoz, hogy diszkont árú csoda történjen. De hát el is várhatom a csodát, nem? Egy művésznek alanyi jogon kell járnia.

A csoda pedig úgy határoz, megtörténik. Hűs szellő. Hideg, nedves, kemény, szúr – a hátam méltatlankodik. Ne méltatlankodjon – ajkam csitítólag szól hátra, már amikor épp van érkezése két másik pár ajak váltása között. Vihogok, mert megtehetem, mert a hangom is művi, akárcsak minden más, ami hozzám köthető. Aztán viszont kénytelen vagyok lezárni a vihogás ciklusát: kezek, ujjak, megrovó arckifejezések (nem, nem támogatják a művészetet, ó, nem, ezt már most látom rajtuk) kavalkádja kavarog körülöttem, püspöklila dobozba zárnak, fedelét rám csukják. Szűk, korlátoz – lyuk ugyan van rajta, tehát ténylegesen meg nem fúlhatok, de mégis úgy érzem, hogy bármelyik pillanat az utolsó lehet. A püspöklila doboz pedig gurulni kezd, ernyedt, erőtlen testem ide-oda hajítódik falai közt, és nem bírom kivárni, hogy hatos lesz-e a dobás vége – festek megint. De nem tetszik a püspöklilán az én festékem. Letörölni nem tudom. Elmaszatolom. Hasztalan, így se szép. Ráadásul a doboz is mérges érte: négykézláb találom magam, szabadon. Hajamba hűs szellő kap, tenyerem alatt valami hideg, nedves, kemény és szúr. De ihletet találok ebben is. Művész vagyok, kérlek.

Vagy csak kegyetlenül berúgtam.

4.6
Te szavazatod: Nincs Átlag: 4.6 (5 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

k, 2009-06-16 20:45 Styra

Styra képe

:)
Itt már nem olyan fárasztóak "az említett barokkos, hatszoros körmondatok" :)
Jó a vége, meg egy két kiszólás. Önirónia is, vagy csak én képelem oda?
__________________________________________________
Csillagból születtünk, s csillag leszünk újra
Ha életünk lángját egy széllökés elfújja.

sze, 2009-06-17 05:13 fyra

fyra képe

de jó, törekedtem rá, örülök, hogy észrevenni (:.
önirónia is, meg a csúf múlt egyfajta pompás lezárása, na de ezt az olvasónak nem feltétlenül kell tudnia, hehe.
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

k, 2009-06-16 21:02 Obb_régi

Jobban örültem volna, ha itt-ott magyar szavakat használsz, szerintem szebb lett volna (nem kell mindig használni azokat - kicsit sznobizmus, intelligensebb, ha megmaradunk anyanyelvünknél, amennyire lehet, főleg hogyha berúgtam) de így is tetszett.

-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

sze, 2009-06-17 05:16 fyra

fyra képe

kíváncsi voltam, hogy ez feltűnik-e majd bárkinek :3. igazából törekedtem arra, hogy kifejezetten sznob legyen a hangvétel, és szinte vadásztam a nagyon erőltetett idegen szavakra. egy ittas ember szájából ilyesmi elég szórakoztatóan hangzik (személy szerint érdekes részeg voltam, folyton nyelvtani elemzésekbe fogtam, meg olyan kifejezésekkel dobálóztam, amiket józanon nem is értenék).
köszönöm a megjegyzést, olvasást.
____
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

sze, 2009-06-17 17:54 Obb_régi

Nos, elmondom miért nem lehet ez az írás ötös.
Ha önmagadban vezeted ezt le, akkor nem használsz csak olyan szavakat, amiket tisztán értesz is. Ezért szebb, ha magántárgyalásban azt magyarul teszed, mert akkor jogos az önirónia. Minek is használnád a disztribúció egyes perifériáit a társadalmi dogmák diszkvalifikációs körében. Viszont egy esti partin, vannak vadászok akik értik is a szavakat, és pillanatok alatt kicsinálnak, amint túllépsz valamin, én is előszeretettel vadászok az értelmiségiek ezen rétegére. Ekkor már nem ment meg a be vagyok rúgva, csak egy önvitánál, mint mondtam ott meg megfelelő számodra is érthető szavakkal operálsz.
Tehát, ez múltidőben lejátszódott eseményre lenne helytálló, mikor az nagy lebőgést ezzel magyarázod: "Vagy csak kegyetlenül berúgtam." Ekkor lenne igazán frankó, így sántikál, de tetszett, és ez a lényeg. :)
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

sze, 2009-06-17 18:16 fyra

fyra képe

"Viszont egy esti partin, vannak vadászok akik értik is a szavakat, és pillanatok alatt kicsinálnak, amint túllépsz valamin, én is előszeretettel vadászok az értelmiségiek ezen rétegére."
ezt a mondatot nem tudom értelmezni, sajnálom. hatszor átolvastam, akkor sem, átrendeztem a vesszőket a logikus helyekre, akkor sem. pedig igyekeztem xD.

ez pont egy magánvita, egyetlen fejben játszódik. egyik nagy szó sincs kimondva, a külvilág felé sugárzott akármilyen közlés lényegtelen a gondolatmenet szempontjából. a vihogáson, az idült mosolyon, a vécében való rókázáson, a testi örömök keresésén túl nincs kapcsolat másokkal. a lényeg nem is abban rejlik, hogy a környezet hogy látja az egész "lebőgést", nem is abban, hogy hatalmas parti van akármiféle vadászokkal, vagy kis kocsmai összeröffenés a haverokkal, hanem abban... áh, nem, igazából messze nem az volt a szándékom, hogy bármiféle _lényeget_ közvetítsek.

ugyan nem értem, hogy mire céloztál fentebb, de az a benyomásom, hogy Te többet néztél ki első nekifutásra ebből a szösszenetből, mint amennyit én bele szándékoztam adni - ezért is lehet, hogy... hogy negatív az az összegzésed, amit nem tudok értelmezni xD.
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

sze, 2009-06-17 21:48 Obb_régi

Hát, akkor viszont egy hármast adok.
Azért mert nem frankó. Miért? Ha egy fejben játszódik, akkor kell értsd. Te magad mondod, hogy direkt megkerested a szavakat, amiket te sem értesz, magadban ezt nem így játszanád le, hanem pont ellenkezőleg, mint mondtam - magyarul.
Vadászok: imádom ha valakit meg tudok fogni azzal, hogy a pia hatására affektál és oly okos, hogy maga sem érti magát, én pedig tisztában vagyok az általa használt szavakkal. Így már világos?
EK: MUMUS jovan akko jovan.
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

cs, 2009-06-18 04:03 fyra

fyra képe

nofene, én bolond azt hittem, az írást kell értékelni, nem azokat, amiket én kommentben hozzáfűzök :3. de Te tudod (vagy nem tudod?). tulajdonképpen random dolgokat ragadsz ki az ember megnyilvánulásaiból ahelyett, hogy a lényeget _akarnád_ megérteni. miért mondom ezt? közlöm, hogy egy _fejben_ játszódik_ az egész, a. ka. _nincs_ affektálás a környezet felé, _senki_ nem hallja a ki nem mondott dolgokat (ugyanis ez általában így szokott lenni, kivéve persze, ha Te "vadászat" közben beleolvasol a gondolatokba. megteszed? jó Neked), erre reakcióként visszacsapsz egy olyan dologgal, amit három kommenttel korábban véletlenül, túlzóan elejtettem. tehát persze, nekem világos - Neked nem az. de szerencsére úgyse az volt a célom, hogy megváltsam a világot egy részeg elme gondolatmenetével, tehát belenyugszom eme felettébb kegyetlen húzásodba (:

(és ad2 - vagy már ad3 -: egy fél utalás sincs arra, hogy az elbeszélő józanon nem használ ilyen kifejezéseket. én használok, ittasan pedig halmozom őket - persze, nem én vagyok a főhős, de ha egy ember ilyen a világon, akkor egy fiktív valaki meg aztán pláne lehet. és pont.)
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

cs, 2009-06-18 05:48 Obb_régi

Persze, hogy az írást, ami tetszik is, csak arra akartam rávilágítani, hogy önmagadban nem csinálsz olyan eszmefuttatást, amit nem értesz. Mások előtt (berúgva), néha igen, hogy megvillantsd éles elméd, eszed és intelligenciád, hogy az átlagos söpredék fölé emelkedj. Ami után jöhet az önirónia.
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

cs, 2009-06-18 06:24 fyra

fyra képe

szerintem érthető, a "főhős" (hős? xD) is érti :3. nekem, mint khm-khm, alkotónak, csupán fogászi ismereteim nincsenek, így a vesztikuláris kifejezés mindenképpen megütne - na de mást lehet, hogy nem. talán azt sem, aki művésznek hiszi magát, és végigvezette a fentieket.
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

cs, 2009-06-18 08:37 Obb_régi

:lol:
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

k, 2009-06-16 22:37 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Végre egy, a komolyabb mondatoktól sem óckodó, az önanalizálást hitelesen bemutató, a részegség előtti "zseniális logikát" megidéző, a latin szavakat szándékosan, mégsem zavaróan fölvonultató írás.
Az, ahogy az önjelölt művészségétől elszállt "művész" gondolatait bemutatod, telitalálat.

Ezek a "minek tegyem ezt meg azt... elvégre művész vagyok" szakaszok kiválóak!

5*, kétségtelenül.

sze, 2009-06-17 05:17 fyra

fyra képe

köszönöm szépen (:.
a művészek (?) kétségtelenül furcsa lények, alkohollal nem vegyítendők!
____
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

sze, 2009-06-17 12:17 Kentaur

Kentaur képe

Ez úgy káoszos, hogy jó vele! :-D
Ezt itt nagyon fogja mindenki érteni szerintem, láttunk ilyet eleget(vagy ne adj isten voltunk ilyenek, vagy lehetünk, ha elkapatnak)
Plusz keveredtünk már alkohollal..bármennyire tudjuk, hogy ez biza veszélyes páros!
És ugye olyankor olyan frenetikusakat tudunk gondolni! :-D (aztán másnap értetlenül nézzük a cetlire lejegyzett bődületes zagyvaságot...nem mintha tudnám!!!! Ahhh!)
ötös érte
EK:genius
Azért ne túlozzunk!
----------------------------------------------------------------
"Az írás olyan, mint a herpesz:tünetmentes lehetsz, de gyógyult nem!"

sze, 2009-06-17 16:02 fyra

fyra képe

áh, hát ide jönne az a szöveg, hogy trallala a képzelet szüleménye, a valósággal való bármiféle egyezés pusztán a véletlen tralla-tralla =D. na de, félreértés ne essék, ezen szösszenet írója nem azonos az elbeszélővel (vagyis... valami olyasmi), s elszigetelődik mindenfajta összevetéstől xD.
köszönöm!
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

cs, 2009-06-18 23:20 Grünewelle

Grünewelle képe

A művészet alkohol nélkül olyan számomra, mint maga a megtestesült üresség. Így, akár azonosulsz a főhősöddel, akár nem, én megtettem és tetszett a felismerés. 4 csillag

p, 2009-06-19 07:02 fyra

fyra képe

érdekes. most rantelhetnék a saját életemről (ami senkit se érdekel ugyan, na de csakazértis xD): visszagondolva az alkoholittas évekre, bennem inkább elfojtotta mindez a hercehurca a... nem, nem nevezem magam művésznek, inkább csak az ötleteket. az időhiány, a lestresszelt életmód, az álmatlanság és a vizsgadrukk viszont valami eszméletlenül felszabadító hatású: ez a szösszenet egy vizsga előtti reggelen íródott, átdolgozott-tanult nap után, és éjszaka "írtam" meg fejben, amikor a fáradtság ellenére nem bírtam elaludni :3.
egyrészt köszönöm, másrészt meg azért az azonosulás-dolog voltaképp jó, azt hiszem.
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

szo, 2009-06-27 01:29 fyra

fyra képe

nem, nem ismerem, tehát hálás lennék az erővételért :3.

a hős egy átlagember, aki az átlagnál többnek hiszi magát. de attól, hogy annak hiszi magát, még nem az - s minthogy az átlagember már örül a fejének, ha rá tud bökni a new yorkerben egy női pólóra "jé, pop-art" felkiáltással, mondhatni, igen.

de ha őszinte akarok lenni, akkor meg el kell ismernem, hogy harring bá' például eszembe sem jutott írás közben, csak az említett warhol-féle szitázott portrék, és a válasz mégiscsak a nem :3. de ezt tegyük zárójelbe, mert folyton le vagyok szúrva, amikor nem blöffölök xD.

mindenesetre a gratulációt megköszönöm még most, amíg érvényben van (:
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

h, 2009-09-07 14:19 Györeizé

Györeizé képe

Szívesen írnék valami értelmes hozzászólást, de az írásod épp "egy privát kis paradigma-váltás" születésénél bábáskodik a fejemben, maszatolván az elmém korántsem fehér vásznán, rugdosva a lila doboz falát, amibe szégyenszemre - és szándékom ellenére - ösztönösen bezártam; remélem, sikerül is szétrúgnia azt a sz*rt. ;)
Bocsánat, hogy homályoskás ez a komment, de megtehetem, hisz művész vagyok, ugye.
Vagy csak nagyon tetszik az írásod, és perpill pofátlanul profánnak éreztem egy "nagyon teccik, ötcsillag" értékelést.
Pedig de. ;)
___ Az vagy, ami megesz. ___

k, 2009-09-08 18:16 fyra

fyra képe

Pofátlanul profánnak azt se neveztem volna, de azért... egy ilyen komment mégiscsak nagyobbat tud rúgni, bele is talált abba a sz*rba, ami az én fejemben van, és frankón motivál. Kell ennél több? Köszönjem még? Nyilván nem jön át, de végtelenül hálás vagyok. Nyamm.
EK dacol - hah, a tartsuk-fenn-a-kemény-külsőt dacol a meghatottsággal, 0:1.
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

k, 2009-09-08 19:30 Györeizé

Györeizé képe

:D Hát, ha egy ilyen hálanyilvánításból szerinted "nyilván nem jön át", dolgozhatunk még az ügyön. :P
De igen, átjön.
Csak vigyázz, nehogy a "tartsuk-fenn-a-meghatott-kemény-külsőt" legyen a nevető harmadik, mert az egó beintézi seperc alatt, csak hogy valahogy túléljen. Nem mintha esetedben annyira tartanék ettől, csak... Csak eszembe jutott, érdekesen hangzott, és gondoltam, leírom. És most a hülye-vagy-Zoli harcol az és-akkor-mivan? hozzáállással. :D Egyelőre döntetlen.
EK: LOG: igen, EK, jó lenne, ha a LOGOSZ szólna belőlem, de egyelőre ez csak egy Analogosz Gyalogosz Balogosz, bocs. Idővel, EK, idővel.
___ Az vagy, ami megesz. ___

k, 2009-09-08 19:44 fyra

fyra képe

Meghatott kemény külső? Ez valami gusztustalant idéz fel bennem, amit leírhatnék ugyan, hogy hogy is néz ki, de nem szeretnék a kelleténél tovább elmélkedni rajta. Persze, jogos, az egó sok mindenre képes, hajaj!
Én hülye-vagy-Zolinak szurkolok, az és-akkor-mivan?-nal valahogy sohasem szimpatizáltam.
EK tehet - most ki és miről?
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)

cs, 2009-09-10 08:51 Maggoth

Maggoth képe

- Maggoth
Aha, na, ez viszont ötös. Nem tudom megindokolni miért, nem is akarom,
talán csak azért, mert kurvára tetszenek ezek az idegen kifejezésekkel telezsúfolt,
barokkos körmondatok. Jólesően bizsergetik titkon rejtegetett, egzaltált
sznobizmusomat :D
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

cs, 2009-09-10 15:28 fyra

fyra képe

Nahát, köszönöm! És sznobnak lenni néha jó.
___
"Ha eddig nem említettem volna, nagyon rosszul tűröm az emberi hülyeséget!" (az istenektől való Korinorisi Arh'hin varázslónő)