Tarot mesék / 0. A Bolond

Az Orákulum Álmai
(Tarot mesék)

0. A Bolond

A boldogság, amit érzel, olyasmi, ami nem mindenkinek adatik meg. Lépteid könnyedek, már szinte tánc, ahogy a poros úton haladsz. Hiszen boldog vagy.
Miért? Milyen okból?
Hát nem mindegy?
Figyeled a melletted zajló Életet. A mezőket, a nyíló virágokat, a rájuk szálló pillangókat, ahogy színes szárnyaikat kitárva lebegnek. És a te szíved is lebeg. Épp ahogy ők… és arcodon akaratlanul is mosoly terül szét, még inkább megkönnyítve lelked, és lépteid.
Hát nem szépséges? Nem fenséges?
Nem kell gondolkodnod, nem kell azzal törődnöd, miféle hernyó volt, vagy hogyan leli halálát az ősz fagyokban. Ami a te elmédet leköti, pusztán a pillanat szépsége. A tökéletes összhang a nyíló virág, és a fölötte lebegő pillangó közt, az apró mozdulat, ahogy a szárnyak keltette könnyű szél lesimítja a szirmokat. Kora reggel láttad, ahogy egy éppen ilyen virág szirmán megült a harmatcsepp, és szikrázva gyűjtötte össze a fényt. A vándorok gyémántja.
Az út szélén egy koldus ül, végignéz kopott ruhádon, és elhúzza a száját.
Miért néz így?
Az ő szakadt, koszos ruhája sokkal rosszabbul fest, mint a tiéd.
De megszoktad már, hogy így bámulnak rád, az emberek nem tudják levenni a szemüket arról, aki különbözik, nem tűrik el a másságot. A félelem, amit ilyenkor érzel, megmérgezi a boldogságot, amit a Világ ajándékba adott neked.
A koldus feláll, és melléd lép.
- A városba mész? – kérdi egyszerűen. Hozzád szólt, hát mégsem bánt?!
Nyílt ártatlansággal mosolyogsz rá, boldogan, hogy emberi szót hallasz.
- Keresek valamit. – mondod boldogan. – Titkot.
Igen, titok!
Cssss, nem árulhatod el!
Észre se veszed, hogy a koldus közben elemelte az erszényedet. Miért is figyelnéd, naiv, tiszta, ártatlan lelked nem vár rosszat egyetlen másik lénytől sem. Ahogy te sem bántasz soha senkit.
Megtalálod a titkod. Itt, vagy másutt, nem is fontos. Csak az, hogy egyszer a végére érsz az útnak, és megleled. Addig is őrizd magadban, mélyen, hogy senki hozzá ne férjen!
- Egy kis pénzt! A gyermekeim éheznek! - kiáltja a mellettetek elhaladó hintó felé a koldus. Éhező gyermekek. Micsoda szörnyűség!
- Én neked adom a pénzem!- mondod, örömmel hogy segíthetsz.
Igen, te segíthetsz!
Neked van még egy kis pénzed, azt oda tudod adni. Szépen vágott szemed mosolyog, ahogy az erszény után nyúlsz, de sehol sem találod.
Elvesztetted!
Torkodon érzed a könnyek marását. Végiggördülnek az arcodon, akárhogy is igyekszel megállítani. A gyerekek… most éhen maradnak. Szinte látod magad előtt, ahogy éhezve kuporognak a ház sötét sarkában, vacsorára várva, és éhesen, fájó gyomorral nyomja el őket az álom. Pedig annyira szerettél volna segíteni rajtuk. Ténylegesen fáj, hogy nem vagy rá képes.
- Eridj innen!- vág feléd a botjával, és te tudod, hogy ez mit jelent.
Jobb menni. Amikor az emberek így néznek, jobb, ha olyan picire húzod össze magad, mint egy kisegér. És csendesen elosonsz.
Ezt tanította anyukád. Jobb, ha mész.
Csak szegény éhező gyerekek… a szíved még mindig fáj. Nagyon fáj. Odaadtad volna nekik a pénzed… de elvesztetted. Pedig annyira akartad.
Hallod, ahogy a koldus egy szót mond. Mind ezt mondják. Lassan már a neveddé is válik…
- Ez bolond…

5
Te szavazatod: Nincs Átlag: 5 (5 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

sze, 2009-06-24 19:38 Styra

Styra képe

0.? :)
Könnyed. Csak formailag volt gondom vele pár írásjel környékén (meg egy központozási hiba).
Mintha pont a napokban olvastam volna valahol, hogy milyen kevés az E/2-ben írt jelenidejű írás... íme :)
__________________________________________________
Csillagból születtünk, s csillag leszünk újra
Ha életünk lángját egy széllökés elfújja.

sze, 2009-06-24 20:09 Lir Morlan

Lir Morlan képe

0.
A Tarottban a Bolond kártyája a 0 vagy a 22-es számot viseli. Ettől függően az első, vagy az utolsó kártya. :)
Azt nem ígérem, hogy mindegyik könnyed lesz, de ha jól emlékszem, akkor mind E/2-es és jelen idejű. :)
Majd igyekszem jobban figyelni az írásjelekre! Köszönöm, hogy olvastad.

h, 2009-06-29 16:48 S. L. Cornelius

S. L. Cornelius képe

Egyes nézetek szerint a Bolondnak nincsen száma, mivel a ő az, aki magára veszi az összes álarcot a Mágustól a Világig, és végig önmaga marad... ezért első és utolsó.
_____________________
S. L. Cornelius

sze, 2009-06-24 20:14 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Közben eszembe jutott egy kérdés. Nem bizonyos mondatvégi pontokkal volt a gond? Hogy több helyen is pont volt, ahol vessző illenék? Mert ilyen volt benne szándékosan. Bár lehet, hogy nem a legjobb módszert választottam, hogy a főhős kissé darabos gondolkodását érzékeltessem...

sze, 2009-06-24 20:19 Styra

Styra képe

Nem. :) Rosszul fogalmaztam, inkább a szóközök kezelése :) Sokszor hiányzik. Ezért mondtam, hogy csak formai dolog.
__________________________________________________
Csillagból születtünk, s csillag leszünk újra
Ha életünk lángját egy széllökés elfújja.

sze, 2009-06-24 20:21 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Értem. Köszönöm. :)

sze, 2009-06-24 20:29 Styra

Styra képe

Hopp, és most hívták fel rá a figyelmem, hogy a Tarot az egy t :)
__________________________________________________
Csillagból születtünk, s csillag leszünk újra
Ha életünk lángját egy széllökés elfújja.

sze, 2009-06-24 20:34 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Ezer bocsánat, máris javítom (meg nem mondom, miért így használtam, és nem úgy)
.

És tudod, mi a vicces? Most néztem meg az eredeti verziót, ott egy T-t írtam... :D:D
Cseppet néha zizi valék...

sze, 2009-06-24 20:23 Lana (nem ellenőrzött)

Tényleg kár, hogy akad benne egy-két hiba, ez azért levon az egész élvezhetőségéből (a nálam okosabbak remélhetőleg majd pontosan leírják a hibáid, ebbe én nem kontárkodnék bele), viszont a történet... Szerintem eredeti, s attól eltekintve, hogy nem kártyaelemzés, szerintem jól hozza a kártya lényegét, hiszen nem csak egy jelentést, hanem többet is megjelenítesz, s ehhez illik ez a forma is. Szóval nekem tetszett, kíváncsi lennék a többi kártyáról is egy-egy ilyen szösszenetre. :)

sze, 2009-06-24 20:29 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Megtisztelsz! Van, lesz, majd szép lassan hozom őket.
Örülök, hogy tetszett a tartalma, féltem, hogy magyarázkodnom kell majd a főhős miatt. :)

sze, 2009-06-24 21:21 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Annyira átjött az eleje, hogy már ott odatettem egy gondolatbeli ötöst. Észre nem vettem volna, ha lettek volna (vagy voltak) benne hibák. Megfogott, de nagyon.
A végére valami mást vártam, valami csattanót, de így is jó. Igaz, többre számítottam, valami erkölcsi nem is tudom, micsodára, de így megmaradt a könnyedsége. Legurítom az öt csillagot, bár próbálok szigorú lenni.
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

sze, 2009-06-24 21:24 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

" Igaz, többre számítottam, valami erkölcsi nem is tudom, micsodára,"
Szerintem van erkölcsi mondanivalója is a műnek – ráadásul (szerencsére) nem szájbarágósan.
De ez (is) a szép az irodalomban: ugyanaz a mű mindenkinek mást nyújthat.

sze, 2009-06-24 22:44 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Persze, hogy van neki, hangulatra azért nem járt volna ötös ;)
Én valami olyasmire számítottam, mint amikor (most valakitől idézni fogok, nem tudom, lehet, hogy karcos), mint amikor adott egy királyság, teli hasznos emberekkel, királlyal, lovagokkal. Mindenkinek megvan a maga dolga. Csak a bololdnak nincs, ő csak elvan, nevetgél.
Aztán a birodalom megbukik, a várat lerombolják, de bohóc ott ül a romokon, és nevetgél.
Szóval, engem ez a gondolat már korábban megfogott, tényleg nemtudom, kitől van, és akaratlanul is valami hasonlót vártam. Hogy végül az jön le, hogy ez az ember boldogabb mindenkinél.
De persze, az már lejött korábban :)
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

p, 2009-06-26 07:42 Kentaur

Kentaur képe

Ez tőlem van!
Nagyon örülök neki, hogy megfogott! :red:
Az íráskényszer c.-ben olvasható.
"– Még mindig nem érti. Olvasott már a bolondról? Tudja, a középkori legendákban. Ott a királyság, mindenki hasznos tagja, de mindez elmúlik. Csak a bolond mosolyog ugyanúgy a romokon."
----------------------------------------------------------------
"Az írás olyan, mint a herpesz:tünetmentes lehetsz, de gyógyult nem!"

p, 2009-06-26 10:19 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Á, köszi! Az Istennek nem tudtam volna megmondani, hol olvastam, pedig nagyon kiváncsi voltam rá - na meg arra, hogy hogyan hangzott eredetileg :)
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

sze, 2009-06-24 21:22 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Kifejezetten tetszett.
Lehet, hogy van benne hiba (ugyan, mi tökéletes?), de nekem olvasás közben nem tűnt fel, nem zavarta a mű élvezetét.
Szokatlan, de élvezetes stílus. Jól használod az E/2-t, ami tényleg ritka, de nekem tetsző írásmód.
Nincs túl írva, túl magyarázva, a szereplők mégis „élnek”.
Nem nagyon ragozom: az utóbbi hetek nekem legjobban tetsző itteni írása.
5*

sze, 2009-06-24 22:06 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Mindkettőtöknek köszönöm!
:oops:

Az erkölcsi tanulság? Nem éreztem volna helyénvalónak levonni.
Most annyi mindent mondanék, de attól félek, hogy mindegyikkel csak rontanék a dolgon. :)
De ha van hozzá kedved, privátban megvitathatjuk. :)

sze, 2009-06-24 22:38 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

"De ha van hozzá kedved, privátban megvitathatjuk."
Ezt melyikünknek írtad?

sze, 2009-06-24 22:47 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Eredetileg Dom Wolfnak, de tulajdonképpen bárkinek, aki az erkölcsi mondandóról - vagy másról szeretne csevegni. :) Ennek a lapnak, és ennek a kis szösszenetnek számomra külön értéke van. :)

sze, 2009-06-24 22:49 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Kíváncsi lennék rá! Jöhet a privi :)
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

p, 2009-06-26 07:36 Kentaur

Kentaur képe

Egész jól megfogtad a Bolond lényegét, bár én egy pindurit jobban kihangsúlyoztam volna a bolondságában rejlő bölcsességet, így picit inkább szánalamas lett a végén szegény. :-) De az ugye én vagyok, mert mindenkinek mást lényegít meg jobban.
Nagyon hangulatos amúgy, és lejön a lényeg. Tetszett.
Az összes kártyáról lesz majd?
----------------------------------------------------------------
"Az írás olyan, mint a herpesz:tünetmentes lehetsz, de gyógyult nem!"

p, 2009-06-26 08:10 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Az az igazság, hogy szándékosan hagytam úgy a végét, hogy sajnáljuk szegényt.
Ennek az okát is elárulom, van egy imádnivaló, édes, kedves down fiatalember (a huszas évei küszöbén-elején) akivel nemrégiben nagyon hasonló módon "elbántak" a kedves, rendes emberek.
Persze modern módon.
Számomra az a történet (főként hogy ismerősről van szó)annyira komoly jelentősséggel bírt, hogy nem akartam a végén úgy lezárni a történetet, hogy az olvasóban jó érzést hagyjak.

***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 10:02 Kentaur

Kentaur képe

Aham, szóval nem a kártyák mondanivalóját, jelentését vetíted ki, hanem csak a témát adják, az életből vett kis történetek lesznek. így már világos, és akkor így nézve tökéletes is. :-)

----------------------------------------------------------------
"Az írás olyan, mint a herpesz:tünetmentes lehetsz, de gyógyult nem!"

p, 2009-06-26 10:10 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Igen, jól megfogtad! Csak egy-egy apró elemében kapcsolódik a kártyákhoz. Életpillanatok, néha történelmi jellegűek is lesznek benne, de mind amolyan apró kis szösszenet. Pl a Nap, ha minden jól megy egy wicca esküvői szertartás lesz. Viszont az Uralkodó, vagy a Diadal egy bizonyos történelmi személy adott pillanatát fogják megragadni.
Szóval azért nem lesz teljesen egységes, ezért is terveztem úgy, hogy egy orákulum álmait mutatják meg a történetek. :) Az meg ugye nem válogat, hogy közember, vagy nagyság az álom tárgya. ;) :D

Valami ilyesmit tervezek.

***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 11:56 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Ne akarj magadnak rosszat azzal a wicca szertartással :D

Az írásod véleményezésével egyelőre kivárok. Egyrészt mert volt már szerencsém egy Tarot-regényhez, tehát óhatatlanul is összevetem a kettőt, másrészt mert a 0 mint kezdet és vég egy teljes kört kíván.
Vajon az Uroborosz a Bolond farkába harap? :D

(amúgy nyaralok, még mindig :) )

p, 2009-06-26 18:56 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Kedves konrád, ne tedd ezt velem! :D:D
Összevetni egy Tarot-regénnyel??? Uramisten, mi lesz ebből?!:lol:

Ezek nem a Tarot-ról szólnak, úgyhogy kérlek, ne is úgy olvasd!
Inkább így:
Adott egy jósálmokkal megvert szerencsétlen. Aki időről időre belecsöppen valaki más életébe. Időről időre valaki mássá válik, átélve a fájdalmát, örömét, csalódott dühét.
Az álmait összegyűjtöttem.
És csokorban átadom Nektek.
A Tarot lapokhoz csak érintőlegesen van közük. Egy-egy sajátosságukban egyezik csak.

Persze ha összeveted, összeveted, ez ellen nem nagyon lehet tenni, de nem igazán hiszem, hogy lesz mit. :)

***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 23:03 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Ó, akkor megtévesztett a cím :)

Kezdtem azt hinni, van még, aki végigjárja a nagy arkánum grádicsait, hogy 0=0 legyen.

p, 2009-06-26 19:59 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Ja, és elfeledtem megkérdeni.... Mi a baj a wicca esküvővel??

***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 23:05 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Végül is, semmi baj nincs vele. Olcsó játék felszínes gyerekeknek, akik szeretik, ha semmi eredeti nincs abban, amit csinálnak, de legalább könnyen emészthető hermetikus-thelemita-romantikus-természetimádó-hippi keverékmaszlaggal tömhetik a fejüket. :D

szo, 2009-06-27 09:21 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Így már értem. :):D
Kezdtem azt hinni, hogy valammi wicca-pappal van dolgom, aki kegyetlenül megkritizálja majd, ha egy-egy szó nem lesz a helyén. :D

Nem vagyok Wicca, és a történet a középkorból lesz kiragadva. :)
Akkoriban megvolt a maga értelme ennek a vallásnak, akkor is, ha mára már idejétmúlt ez az "értelem" és csak azt tartották meg berlőle, amit akartak.
Maga a szertartás viszont nagyon illik a Nap táncoló párjához, ezért választottam ez. :)

Arra meg nem merek vállalkozni, hogy végigvezessek valakit a Tarot misztikus lélekútján - úgy igazán- főleg nem az "adott" bolondomat. :) Ő már szüleetése pillanatában egyesült a tökéletes világgal. :) És soha, de soha nem lesz belőle pl Mágus. Tudom, Tarot szempontból ez nem helyes. :) De a mese inkább szólt Egy bolondról, mint ä bolondról. :)

***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

szo, 2009-06-27 20:58 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Nehezen lehetett meg az értelme egy olyan vallásnak a középkorban, ami az idén ünnepli az 55. születésnapját. Igen, az ötvenötödiket. Nem elírás. Gardner óta létezik wicca, előtte csak némi római korból hátramaradt kelta-római, majd normann és szász keverék néphagyományok voltak Angliában. Az egész wicca egy wicc. Gardner nudizmus-mániás volt és némiképpen mazochista, és remek lehetőséget talált arra, hogy fiatal, meztelen csajok korbácsolják meg, miután kikötözték, persze, mindezt az Úr és Úrnő tiszteletének álcázva. Feltételezhető, hogy a célja a thelema népszerűsítése volt (minden lényeges dolgot onnan vett át), felhígítva, és a természet tiszteletével, meg a kelta ünnepekkel kiegészítve. Aztán ez elszabadult, és mára egy divatos, felszínes valláspótlék lett a kényelmes városiaknak.

Természetesen mindez non-political correct (nem vagyok hajlandó ezt az ocsmány, kártékony eszmét magyarosan leírni). De ez az igazság. Még ha némely nagyonkomoly nagyonősmágus nagyonwiccáknak fáj is. Örülök, hogy te nem ilyen vagy :)

szo, 2009-06-27 22:02 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Eddig úgy tudtam, hoghy a középkorban a kerszténység ellenpontjaként alakult, azért, hogy a rettentően komoly, rettentően merev, és rettentően húdefontos eszméktől és törvényektől szabaduljanak kissé. Akkor ezek szerint saját történelmet írtak maguknak?
Akár igen, akár nem, kicsit újragondolom a dolgot. A félvalási rituális esemény és a szerelmi kötődés azért marad. Viszont lehet, hogy térben és időben kissé arrébb helyeződik az eset.
***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

szo, 2009-06-27 23:51 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Persze, hogy saját történelmet írtak maguknak, mégis csak jobban hangzik a "legősibb vallás", mint a "legősibb ötven éves vallás" duma :)

Szerintem jobb nem nevesíteni a vallást, ha nem muszáj. Anélkül is megállja a helyét a ceremónia, ha nem kell részletezni :)

v, 2009-06-28 09:43 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Még véletlen sem állt szándékomban nevesíteni!! :D
De így már méág kevésbé. :)
Csak magát a rituálét akartam leírni, és azt se részletesen, (egy oldalban nem is lehetne)
***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

v, 2009-06-28 10:00 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Három mondatban le lehet írni... igaz, hosszú, kacskaringós mondatok lesznek, de akkor is :D

p, 2009-06-26 08:11 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Ja, és elfelejtettem mondani, igen, az összes kártyáról lesz, ha minden jól megy, a Mágust már beküldtem, bár még nem vagyok kész mindegyikkel, de majd haladok, remélem.
***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 09:44 Rawena

Rawena képe

Nagyon tetszett a leírásod, a képek és a hangulat nagyon ott van. Nemigen tudok mást mondani, hisz mindent elmondtak előttem. Szerkezeti dolgokba nem ütöm bele az orrom, mert az nekem se megy. Csupán egy kérdésem lenne hozzád: lesz folytatás? Végigmész a kártya lapjain?
-------------------------------------
"Tudják mi a hatalom? Valakinek a félelmét kezünkben tartani, és megmutatni neki."

p, 2009-06-26 10:05 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Nagyon örülök, hogy tetszett, Rawena!

Igen, úgy tervezem, bár nekem is még csak a 6. lapig van kész, és azt is újragondoltam időközben, de majd igyekszem folyamatosan hozni őket.
A Mágus már beküldve, csak elfogadásra vár. :)

***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 12:22 Rawena

Rawena képe

ezt nagy örömmel hallom! :) Sok sikert, keresni fogom őket :)
-------------------------------------
"Tudják mi a hatalom? Valakinek a félelmét kezünkben tartani, és megmutatni neki."

p, 2009-06-26 10:52 hazmat

hazmat képe

Szépen megírtad E/2-ben, tetszett. Eddig azt hittem a bolond azért bolond, mert ő a legokosabb mind közül. De most kiderült ám, hogy mégsem. :)
.

Pár apró hibára felhívnám a figyelmed, ami olvasás közben szemet szúrt :) :
.
Sokszor kötőjelet használsz gondolatjel helyett. ”- A városba mész? – kérdi egyszerűen.”
.
”Nem kell gondolkodnod, nem kell azzal törődnöd, miféle hernyó volt, vagy hogyan leli halálát az ősz fagyokban, ami a te elmédet leköti, pusztán a pillanat szépsége.” (hogyan leli halálát az őszi fagyokban. Ami a te elmédet leköti, pusztán a pillanat szépsége.)
.
”A tökéletes összhang a nyíló virág, és a fölötte lebegő pillangó közt, az apró mozdulat, ahogy a szárnyak keltette könnyű szél lesimítja a szirmokat. ” (az az apró mozdulat)
.
”De megszoktad már, hogy így bámulnak rád, az emberek nem tudják levenni a szemüket arról, aki különbözik, nem tűrik el a másságot. ” (hogy így bámulnak rád. Az emberek nem tudják levenni a szemüket arról)
.
”A félelem, amit ilyenkor érzel,megmérgezi a boldogságot” (érzel, megmérgezi)
.
”- Egy kis pénzt! A gyermekeim éheznek!
Kiáltja a mellettetek elhaladó hintó felé a koldus. ”
(– Egy kis pénzt! A gyermekeim éheznek! – kiáltja a mellettetek elhaladó hintó felé a koldus.)

p, 2009-06-26 11:40 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Való igaz... Javításra kerülnek.
A kötőjel-gondolatjel még sosem szúrt szemet, köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem.
***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 19:40 Obb_régi

Nem igazán tetszett a cím, azután az alcím, majd az eleje. Egyszer már benéztem és továbbálltam, most meg döbbenhettem, mert ahogy olvasom egyszer csak beindul, majd itt - "Hozzád szólt, hát mégsem bánt?!" megüt és úgy is maradok a végéig. Nem tudom, hogy tudod-e hozni a további lapoknál ezt a szintet, de sok sikert, ezért meg adok egy ötöst és egy gratulációt.
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

p, 2009-06-26 19:57 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Köszönöm!
Megtisztelsz, és nagyon örülök, hogy tetszett!
Én sem tudom, hogy sikerül-e hoznom a szintet, majd kiderül. Remélem. Igyekezni fogok. :)
Bár biztosan lesznek lapok, ahol nem lesz könnyű. :)
Az eredeti cím Az Orákulum Álmai. De azzal nehezen tudtam volna jelölni a részeket. Egyszer már rádöbbentem, hogy olvasatlanul, a cím alapján valamiféle ezoterikus elemzésnek gondolják az emberek, de egyelőre nem sikerült jobb címet találnom neki.
Ha van javaslat, örömmel várom. :) Nem túl könnyű egy gyereket elnevezni ;)

***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 20:32 Obb_régi

Szerintem bőven elég lett volna: A Bolond, és később is elég pl.: A Mágus. Páran lehet hogy be sem néznek majd, mert azt hiszik valami összefüggő sorozat vagy regényrész. De ez csak én vok :)
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

p, 2009-06-26 21:08 Lir Morlan

Lir Morlan képe

Lehetséges. De akkor mivel jelzem, hogy összetartozó darabok?
Ha mögé írom zárójelben, hogy Tarot mesék, az pont ugyanolyan hatást kelt, mint így, mi?

***** ***** *****
"Olvassa, amit írtam, az olvasás öröméért! Bármi egyebet talál benne, arról árulkodik, amit magával hozott az olvasáshoz."
Ernest Hemingway

p, 2009-06-26 21:27 Obb_régi

Miért akarod jelezni, hiszen önállóan megállják a helyüket (ez is megállja). De ha szeretnéd, akkor írd oda a megjegyzés rovatba és a címmel nem riasztasz el senkit, valamint felkeltheted az érdeklődését a többire. De ez szubjektív én így látom, s lehet hogy tévedek.
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

cs, 2010-05-20 12:24 Liliana

Liliana képe
5

Havány lila gőzöm sincs, hogy hogyan kötöttem itt ki. Mindenesetre nem bánom. Külön öröm volt tudni, hogy nem csak én találok témát a wicca hitvilágban. De eszembe se jutott volna soha, hogy a tarot kártya lapjairól írjak. Gratulálok és köszönöm az élményt!

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

v, 2010-05-23 09:03 Kentaur

Kentaur képe

Csak hallkan jegyzem meg: a tarotot vicca hitvilágnak titulálni... páran forognak a sírjukban.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

sze, 2010-05-26 12:12 Liliana

Liliana képe

Javítom, amit az előbb írtam. Azonban ma már nem azt jelenti a wicca vallás, mint régen. Vannak, akik a tarot kártya jóslást is ide sorolják. Ettől függetlenül jogos a figyelmeztetésed. :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

cs, 2010-05-20 20:28 Obb_régi

5

De jó, hogy előkerült, egyik, kedvencem, jó volt újraolvasni.

szo, 2017-04-22 18:26 hamarjában

hamarjában képe

Ès ismèt jó volt újraolvani, köszönet Roahnak ès persze Morlannak.

na ja (Obb)