Halgrip, a macska

Kapaszkodom az ereszbe két emelet magasságban. Függök, ég és föld között. Éjszaka van, az eső csendesen szemerkél. Már jó ideje lógok itt, az eső átáztatta a farmeromat és a pólómat. A jobb lábfejemen himbálódzik a papucsom, furcsa, de nem esik le, csak billeg ott.

Felkapaszkodni nem tudok a tetőre, már többször próbáltam és a lógás hosszával erőm egyre fogy, tehát ez nem fog menni. Meglehet, az a kandúr megakadályozná, még ha esetleg sikerülne is, aki a kémény mellől néz engem. Régi ellenségek vagyunk, már nem tudom pontosan miben is gyökeredzik az ellentét közöttünk, de fennáll, ebben biztos vagyok. Érzem, a kandúr is így gondolja, látom a tekintetén, ahogyan méreget a kémény mellől.
Ő mindenesetre nem ázik, van ott valami perem bádogból.

A helyzetem kilátástalannak mondanám.

Valahogyan mégsem érzem a dolgot teljesen kétségbeejtőnek, sőt, egészen zsigereimig ható szabadság jár át, szinte boldog vagyok, vad és féktelen. Bármit megtehetek, bármire képes vagyok, mint az a macska ott, a kémény mellett, akinek hét élete van és Halgrip a neve. A jobb papucsom most aláhull és eltűnik a sötét mélységben. Hallom, zörög egy bádogkuka, ahogy nekiütődik.

Magamtól másztam ki ide.

Az este aránylag jól indult, a második italomnál és a negyedik gondolatomnál tartottam, ami szerintem nem is rossz egy egyszerű szombat estére, amikor megérkezett Jim, Fred és jött velük még Green is. Jó hírt hoztak, elmondták, hogy én lettem az elnök-vezérigazgató. Még csak harmincnégy vagyok, ez komoly siker. Kedvem lett valami vad és féktelen dolgot tenni, valamit, aminek nincs közvetlenül köze, például a könyvekhez. Ezért másztam ki a tetőre és egyensúlyoztam végig a gerincen, megkerülve a kéményt. A kandúr már akkor is ott volt, bár még nem vettem észre. Persze megcsúsztam. Az ereszcsatornát még elkaptam és most itt függök, teljesen papucstalan.

A kandúr néz - úgy éljek, rám kacsintott -, az eső egyre hevesebben esik, én lógok. Hallom Green kiált lentről.

Nem megyek le, azért se megyek. Jó nekem itt.

3
Te szavazatod: Nincs Átlag: 3 (2 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

v, 2015-11-22 17:42 Sren

Sren képe

Teljesen jó! --- Lenne, ha a jelentős helyeken nyomatékosabban írtad volna.
Arra számítottam, hogy a legjobb az egészben a név lesz - Halgrip, mekkora már! -, de nem annyira így lett.

Az E/1-ben azért fura a narráció... Az olvasóban felmerül a kérdés, hogy ha valaki ott lóg, hogyan tudja mindezt elmesélni? Titkárnő áll alatta jegyzetfüzettel? Tollba mondja hangrögzítőbe? Ha igen, hogyan kerül később nyilvánosságra?... - Igen, itt a bibi: ilyesféle sztrorik lebegővégesek, ellenben az E/1 el is veszi a lebegővég bizonytalanságát, hisz elmesélődött a történet valahogyan, nyilván a "történtek" UTÁN, akkor nincs min izgulni... és ennyi, szárnyát is szegted az egésznek.

Vesszők, a mindenségit! Úgy éljek, rám kacsintott!

Hmm. Gyengécskén megírt cucc, de kedvelem a cicát. Jó fejnek tűnik.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

v, 2015-11-22 17:51 mészégető

mészégető képe

Kószönöm, hogy kitetted.Mondjuk, lehet gondolni, hogy megússza.Valaki hoz egy létrát vagy valami, esetelg felhúzza a macska.Hát már csak nem hagyom meghalni :) A macska jó fej.

v, 2015-11-22 18:35 Nimretil

Nimretil képe

Ez az "E/1-ben csak akkor írhatsz, ha utána elvileg le tudnád írni" szabály miért muszáj? Ha valami jobban mutat E/1-ben, miért ne? Mármint, most komolyan, úgyis mindenki tudja, hogy
1: az író írja a sztorit, és vele valószínűleg nem történt meg
2: amilyen stílusban egy E/1-es sztorit megírnak, úgy senki nem mesél valójában, pláne nem gondolkodik. Írni írhatna.
3: annyi hazugságot elfogadunk igazságnak egy írásban, hogy még egy ide vagy oda miért veri le a biztosítékot?

v, 2015-11-22 19:17 Sren

Sren képe

Nem szabály, csak józan gondolkodás.
Igen, pontosan ez a kontraszt, amit említesz, eredményezi a (az írásokban, filmekben, de a hétköznapi életben is) furtonfurt felmerülő ellenérzéseket: higgyem, ne higgyem?

Felmerülhet, hogy egy sárkány, aki egy gyönyörhhűséges amazont röptet a hátán, hihető – viszont egy hétköznapi srác, aki mondvacsinált indokkal lövöldözni kezd a háztetőről, nem. Pedig nincs neki se szárnya, se amazonja, ellenben van holmi feketepiacról beszerzett, lefűrészelt csövű Uzija… abszolút reál, bármikor megeshető dolog, mégis némely szempontból hihetetlenebb, mint a csaj sárkányháton. De ugyanígy rengeteg egyéb kontrasztot felsorolhatnánk. A kérdés: hiteles-e?

Hitelesség kérdése az egész. Mindent meg lehet úgy írni, hogy hiteles legyen. Akár még egy törékeny nénikét is a Lehel téri piacon, amint egy egyszerű kérdés (valójában aktiváló kód) hatására nemzetek terrorelhárítóit megszégyenítő kommandózásba kezd.

Az E/1 a legkevésbé hiteles írmód. Önmagában zárja ki a sad end (vagy jószerén bármilyen ending) lehetőségét, de legalábbis előre elveszi az ízüket. E/1-ben max „kedves naplóm” kezdetű cuccot lehet írni… na jó, lehet mást is, de ahhoz profizmus kell, kiküszöbölendő, hogy az olvasó megsejtse a végkifejletet. Olvastam ilyen profit, nem kétszer. Ha fejreállt se tudta elhitetni velem a lebegővéget. NEM lebeg, hisz tudom, hogy él a karakter, hisz az utókorra tudta hagyni a vele megtörténteket valahogy

Ha az ember sejtetni akar, ne borítékolható formában tegye. A sejtetés lényege a bizonytalanság. Az E/1-ben pedig minden van, csak bizonytalanság nincs. Ennyi.:)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

v, 2015-11-22 19:21 mészégető

mészégető képe

Szerinted lejött, vagy ott lóg még mindig ?

v, 2015-11-22 19:22 mészégető

mészégető képe

Illetve , lógok ? :)

v, 2015-11-22 19:37 Sednol

Sednol képe

Ha engem kérdezel, lógsz, és a tűzoltók sem tudtak leszedni. :D

"Az embereket könnyebb hülyíteni, mintsem meggyőzni arról, hogy hülyítik őket." Mark Twain
szmogov.blogspot.hu

v, 2015-11-22 19:34 Nimretil

Nimretil képe

"Mindent meg lehet úgy írni, hogy hiteles legyen."
Hát ezt mondom én is. De akkor ezek szerint azt is, hogy az E/1-es elbeszélő meghal a sztori végén. Ha nagyon kisarkítom, akkor a jó írónak páratlan módon kell tudnia hazudni. Van is erről vmi ilyesmi idézet, hogy "a történet elejétől a végéig igaz, hiszen én találtam ki."

A Bartimous trilógiát ismered? Ott pl. felváltva van E/1 és E/3. Mondjuk nyilván a végén az E/3 hal meg, de egyrészt nem számítasz rá, másrészt a hangulatot egyértelműen az E/1 teremti meg.

Visszakanyarodva a témához, én megnéztem, milyen lenne ez a novella E/3-ban, és sztem jobb az E/1.

v, 2015-11-22 19:39 Sednol

Sednol képe

Képzeld el a macska szemszögéből elmesélve.

"Az embereket könnyebb hülyíteni, mintsem meggyőzni arról, hogy hülyítik őket." Mark Twain
szmogov.blogspot.hu

v, 2015-11-22 20:12 Nimretil

Nimretil képe

"Ma nem történt semmi érdekes. Miauuu..."

v, 2015-11-22 20:19 Sednol

Sednol képe

Az enyém tutira ezt mondaná. :D

"Az embereket könnyebb hülyíteni, mintsem meggyőzni arról, hogy hülyítik őket." Mark Twain
szmogov.blogspot.hu

v, 2015-11-22 21:04 Roah

Roah képe

Szilveszter - aki csaj, csak születésekor benézték a nemét, a név meg rajta maradt -, simán löki a vakkert, ha megkérem: "- Mondjad?" :D Magyaráz, kvertyog, vakog, sétál, és odavezet a tett helyszínére, vagy épp a vizes edényéhez, ha a két kisebbik lakótárs kiborogotta a nagy játszási slunggal; jelzi ha kajás, ha szomjas, ha izgul, ha fél és azt is, ha boldog. Pletykás!:D Panaszkodik. Mesél. Hat Anya veszett el benne - aggódós, dajkálós természetű. (Pánik esetén varánuszi hangokat tol.)
És ha beteg vagyok, strázsál. Őrködik mellettem, mint egy szobor. :))) Tökre szeret engem - pedig nem csinálok semmit. Önzetlen, full jó haver.

Mijáú. Egen. :)))

Ha valaki macskusz-karcuszt írna, egy olvasója bizton lesz. ;)

Pacsi! ;)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

v, 2015-11-22 21:18 Sednol

Sednol képe

A miénk Nyafi névre hallgat, azaz inkább válaszol. Ha megkérdezem, mi van, visszanyávog. Reggelente szabályosan dörömböl az ablakon, ajtón, és követeli a kaját. Ha beengedjük jön utánunk és tolja: mi tartott eddig, fáztam, meg minden. :D
Néha falhoz tudnám kenni őnagyságát.
Egész apró korában került hozzánk. A munkahelyemről vittem haza három hetesen, mert kaját kunyerált tőlünk. Adtunk neki párizsit. Elvitte, és úgy öt perc múlva hozta a tesókat. Úgy néztek ki, mint négy kis dodzsem az égbe meredő farkukkal. Anyjuk nem foglalkozott velük, és a másik műhelyben száraz kaját öntöttek eléjük. Elvittem az állatorvoshoz, aki fel akart jelenteni, mert idő előtt szakítottam el az anyjától. Volt egy emelt hangszintű beszélgetésem vele. Végül nem jelentett fel. Azóta eltelt nyolc év. Volt kölykeit védelmező anya, aki nekiment a kifejlett golden retriever-nek (azóta nagy tiszteletnek örvend, és messzire menekül a kutya), aztán halálos beteg, visszafogyott egy kilóra, elhullatta a szőrét, de most itt fekszik épen, egészségesen, és nagyon fog utálni, amikor két óra múlva kirakom a hidegbe. :D

"Az embereket könnyebb hülyíteni, mintsem meggyőzni arról, hogy hülyítik őket." Mark Twain
szmogov.blogspot.hu

sze, 2015-11-25 17:32 Sren

Sren képe

"Csak azt mondom, hogy ha nem így történt, akkor is igaz".
/Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére/

:) Nem mondtam, hogy nem E/1-ben kellett volna írni, csak azt, hogy ez a mód sok mindent elvesz. Tény, hogy ennek az írásnak jobban áll, mint az E/3 - de ha csak simán a módszereket nézem, annyi biztos, hogy mindkettőnek megvan a maga jellegzetessége, egy jó író pedig úgy játszik rajtuk/velük, hogy felkunkorodjanak a szőnyegek! Nemhogy még E-betűkön gondolkodjon az olvasó: észre se veszi a stílt. És hazudik az író, mint a vízfolyás, igen, de hitelesen! :D

"Srácok, a fikció: hazugságba öltöztetett igazság."
/Stephen King/

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

v, 2015-11-22 19:36 Nimretil

Nimretil képe

Egyébként vannak olyan E/1-es regények, ahol fogalmad sincs, mit olvasol tulajdonképpen. A szereplő feljegyzését? A gondolatait? Az elbeszélését? Viszont ha elég jó a szöveg, simán fel sem merül benned, hogy ilyesmivel foglalkozz, mert kapsz helyette mást, amin rágódhatsz.

sze, 2015-11-25 19:02 mészégető

mészégető képe

De tenyleg, szerinted leesett?

sze, 2015-11-25 19:05 mészégető

mészégető képe

Ez rossz helyre csatlakozott, az E1 miatt kérdeztem volt Srentől, hogy szerinte leesett- e ? Mert , hogy le van lőve a vége. Az tudjátok amugy, hogy lány vagy fiú? Szerintem lány :) A föhős persze, aki lóg ott.

v, 2015-11-22 18:40 Dana

Dana képe
3

Szia! Nekem tetszett, végig tudtam olvasni. A macska tényleg jó fejnek tűnik. Hibák vannak benne, Sren említett is párat, én viszont más dolgot tennék hozzá, amin fennakadtam: szerintem itt nem kellett volna külföldre menni, se az elnök-vezérigazgatóságig vinni. Ez simán elfért volna valamelyik budapesti gangos ház tetején is. (Multinál dolgozol? Én igen. Nagyon bután hangzanak a magyarra fordított, angolul jól hangzó titulusok. Sokat szívok velük.) Lehetett volna Tomi és barátnőja, a srácot felhívja a fejvadász, hogy övé a meló, elszív egy jointot vagy bedob pár pohár piát ünnepléképp, aztán fel a tetőre. És a végén a csaja kiabál fel neki. De a hangulat jó volt, a macska jó volt, a cím pedig figyelemfelkeltő.

(Dóra írta egyszer az egyik novellámra, hogy bedobsz egy külföldi nevet, és baaannngggg, ment is a fenébe az egész, mert onnantól kezdve az olvasó hátradől, hogy ez vele nem fordulhat elő, ez távol van tőle.)

***
"I'm blackening pages, but I don't know if it's writing." -- Leonard Cohen

v, 2015-11-22 19:04 mészégető

mészégető képe

Köszönöm a véleményt. Nem tudom miért lett angol, - vagy Dán , tán - talán a macska neve miatt, de tényleg lehetne itthoni történet is.Az elnök vezérigazgató az valami Rejtöböl szökött ide talán :) Valaki multkor mondta, hogy a történeteimnek a végét szoktam megirni, itt mintha lehetett volan még tovább egy kicsit.

v, 2015-11-22 23:12 Urbatorium

Urbatorium képe

Nem kezdek akkor külön témát neki, ha már egyszer más is felhozta: a macska, mint Halgrip totál rendben van. Épp bevittél a buliba azzal a mondatrésszel, hogy "Az este aránylag jól indult, a második italomnál és a negyedik gondolatomnál tartottam", mert eredeti volt, amikor jött Ámérika, és pontosan azt tettem, amit Dana írt (aki Dórit idézte), hogy hátradőltem, mert akkor nekem ehhez semmi közöm :D Ha legalább azt írtad volna, hogy átjött három haverod, Jack (Daniels), Jim (Bean) és Johnny (Walker), akkor még pacsit is adok :D
Nem vagyok egyébként nagy macskás, de elég ilyen személy van körülöttem ahhoz, hogy Halgrip teljesen ott legyen előttem. Mert egy igazi macska nyilván leszar téged... És ha lett volna egy néger haverod melletted, akkor ő a sztori felénél már leesett volna :) Mindegy, személyes hülyeség.

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

h, 2015-11-23 08:00 mészégető

mészégető képe

Kösz az olvasást, kicsit tényleg Ámerika, de tekintsd Dániának, hátha ? A nevek jók, nem jutott eszembe :)

h, 2015-11-23 12:36 Urbatorium

Urbatorium képe

Abszolút jogos, dán, bocsánat! :)

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

h, 2015-11-23 14:35 mészégető

mészégető képe

Csak gondolom hogy Dán :)

v, 2015-11-22 19:35 Sednol

Sednol képe

Biztos vagyok benne, hogy ha egyszer kipusztulunk, akkor a macskák veszik át a helyünket. :D
Az első két mondatban nekem furának tűnik a szórend.
„A jobb lábfejemen himbálódzik a papucsom, furcsa, de nem esik le, csak billeg ott.” Elég oda a papucs simán is, akkor is tudni fogjuk, hogy a tiéd. Viszont a végén az „ott” befejezetlenséget keltett bennem, mintha egy hasonlattal akartad volna folytatni, de aztán meggondoltad magad.
„Bármit megtehetek, bármire képes vagyok” csak felmászni nem tudsz. :D Azt hiszem ez a pont vitte el viccesbe nekem.
„A jobb papucsom most aláhull és eltűnik a sötét mélységben.” A jobb-ra nincs szükség, mert a történet szempontjából nincs jelentősége, meg amúgy is arra gondolnánk, amelyik billeget.
Azt azért furcsálltam, hogy a barátai vagy munkatársai nem állították meg, elvégre ő az új főnök. Vagy egyből a helyére pályáztak? :D
Az utolsó mondat közben láttam, ahogy durcásan, mint egy kislány megmakacsolja magát. :D
Tetszett a könnyedsége miatt.

"Az embereket könnyebb hülyíteni, mintsem meggyőzni arról, hogy hülyítik őket." Mark Twain
szmogov.blogspot.hu

v, 2015-11-22 19:50 mészégető

mészégető képe

Köszönöm a véleményt, meg az olvasást. Meg lehetne próbálni a macska szemszögéböl, a macskák amugy is mindent tudnak.A papucs , a papucs csak billeg ott a nagy semmi felett, és később azert jön elő a jobb papucs, mert az esik le, nem billegvén tovább.Közben most elolvasva lehet, hogy nem kell .A bal papuccsal nem tudom mi lett.Talán még azért érdekes, mert otthon van papucsban amikor rájön a mászkálhatnék.Köszi a figyelemet.Én is igyekszem " felmászni " hátha sikerül :)

v, 2015-11-22 20:23 polgarveronika

polgarveronika képe

Egyperces... dinamika...
Én ezzel kezdeném:
Az este aránylag jól indult, a második italomnál és a negyedik gondolatomnál tartottam, ami szerintem nem is rossz egy egyszerű szombat estére, amikor megérkezett Jim, Fred és jött velük még Green is. Jó hírt hoztak, elmondták, hogy én lettem az elnök-vezérigazgató. Még csak harmincnégy vagyok, ez komoly siker. Kedvem lett valami vad és féktelen dolgot tenni, valamit, aminek nincs közvetlenül köze, például a könyvekhez. Kimásztam a tetőre és egyensúlyoztam végig a gerincen, megkerülve a kéményt. A kandúr már akkor is ott volt, bár még nem vettem észre. Persze megcsúsztam. Az ereszcsatornát még elkaptam és most itt függök, teljesen papucstalan. ....
és erre építeném rá a többit. Próbáld meg úgy!:))
Üdv: V.

 

_______Tertium non datur ______

h, 2015-11-23 07:58 mészégető

mészégető képe

Itt azt gondoltam, hogy először lóg, az mégis egy érdekes helyzet, majd utána megmagyarázom, nekem igy jobbnak tűnt mintha rendes időben haladnék, ez egy szerkesztési kísérlet. Elég rövid, valami kis izé kell bele, gondoltam. De megnézem.

h, 2015-11-23 11:27 polgarveronika

polgarveronika képe

Igen, de ebben éppen az a poén, hogy így jó neked... lógva a tetőről. Ezért nem indítanám rögtön a poénnal, mert a magyarázat ez esetben elvesz az értékéből.
Próba, cseresznye:))

Üdv: V.

 

_______Tertium non datur ______

h, 2015-11-23 11:34 mészégető

mészégető képe

Aha, értem hogy gondolod.

h, 2015-11-23 14:33 mészégető

mészégető képe

Igy gondolod ? Megtartván az időrendet, a helyszínt, és benne van egy mondat a logika miatt, nevezetesen miért hagyták ?
Nézzük meg.

Az este aránylag jól indult, a második italomnál és a negyedik gondolatomnál tartottam, ami szerintem nem is rossz egy egyszerű szombat estére, amikor megérkezett Jim, Fred és jött velük még Green is. Jó hírt hoztak, elmondták, hogy én lettem az elnök-vezérigazgató. Még csak harmincnégy vagyok, ez komoly siker.Hagytam, örüljenek, én pedig kimásztam a fürdőszobaablakon. Kedvem lett valami vad és féktelen dolgot tenni, valamit, aminek nincs közvetlenül köze, például a könyvekhez. Ezért másztam ki a tetőre és egyensúlyoztam végig a gerincen, megkerülve a kéményt. A kandúr már akkor is ott volt, bár még nem vettem észre. Persze megcsúsztam. Az ereszcsatornát még elkaptam és most itt függök, teljesen papucstalan.

Magamtól másztam ki ide.

Kapaszkodom az ereszbe két emelet magasságban. Függök, ég és föld között. Éjszaka van, az eső csendesen szemerkél. Már jó ideje lógok itt, az eső átáztatta a farmeromat és a pólómat. A jobb lábfejemen himbálódzik a papucsom, furcsa, de nem esik le, csak billeg ott.

Felkapaszkodni nem tudok a tetőre, már többször próbáltam és a lógás hosszával erőm egyre fogy, tehát ez nem fog menni. Meglehet, az a kandúr megakadályozná, még ha esetleg sikerülne is, aki a kémény mellől néz engem. Régi ellenségek vagyunk, már nem tudom pontosan miben is gyökeredzik az ellentét közöttünk, de fennáll, ebben biztos vagyok. Érzem, a kandúr is így gondolja, látom a tekintetén, ahogyan méreget a kémény mellől.
Ő mindenesetre nem ázik, van ott valami perem bádogból.

A helyzetem kilátástalannak mondanám.

Valahogyan mégsem érzem a dolgot teljesen kétségbeejtőnek, sőt, egészen zsigereimig ható szabadság jár át, szinte boldog vagyok, vad és féktelen. Bármit megtehetek, bármire képes vagyok, mint az a macska ott, a kémény mellett, akinek hét élete van és Halgrip a neve. A jobb papucsom most aláhull és eltűnik a sötét mélységben. Hallom, zörög egy bádogkuka, ahogy nekiütődik.

A kandúr néz - úgy éljek, rám kacsintott -, az eső egyre hevesebben esik, én lógok. Hallom Green létráért kiált.

Nem megyek le, azért se megyek. Jó nekem itt.

sze, 2015-11-25 18:31 polgarveronika

polgarveronika képe

"Magamtól másztam ki ide."
ez nem kell, hiszen érthető amúgy is.
Most olvasd át, és szedd ki, ami felesleges vagy esetleg időrendben zavart okoz

Én ezt a pár mondatot ebben a sorrendben tenném be, persze még apró pontosítgatások elkelnének, de az már csak szöszögés az a legjobb :

1.Még csak harmincnégy vagyok, ez komoly siker.
3Így hát,.hagytam, hadd örüljenek a többiek, én pedig kimásztam a fürdőszobaablakon. Ott egyensúlyoztam végig a gerincen, megkerülve a kéményt.
2. Valahogy kedvem lett valami vad és féktelen dolgot tenni, valamit, aminek nincs közvetlenül köze, például a könyvekhez.

Érted, ugye?:))

Üdv:V.

 

_______Tertium non datur ______

sze, 2015-11-25 18:48 mészégető

mészégető képe

Értem, kösz a gondoskodást - a szövegröl , persze :) - megnézem.Bar azt hiszem inkább a következöknél lesz felhasznalható, mint technika.Nekem egyébként az E1 adta magát, ez egy teljesen személyes ügy miért mesélné el egy kivülálló, és hát úgysem hagyom leesni szegényt.

sze, 2015-11-25 19:02 polgarveronika

polgarveronika képe

OK. Nincs baj az E/1 használattal.

 

_______Tertium non datur ______

v, 2015-11-22 20:46 Roah

Roah képe

"A jobb lábfejemen himbálódzik a papucsom, furcsa, de nem esik le, csak billeg ott."

Egyik lábfej? Szerintem sem kell bal-jobb.

"Régi ellenségek vagyunk, már nem tudom pontosan miben is gyökeredzik az ellentét közöttünk, de fennáll, ebben biztos vagyok."

Hö?!

"Ó mindenesetre nem ázik, van ott valami perem bádogból."

Ő.

"Bármit megtehetek, bármire képes vagyok, mint az a macska ott, a kémény mellett, akinek hét élete van és Halgrip a neve."

Kilenc. :)))
Nem hét az az élet, hanem kilenc. ;)

"Az este aránylag jól indult, a második italomnál és a negyedik gondolatomnál tartottam, ami szerintem nem is rossz egy egyszerű szombat estére, amikor megérkezett Jim, Fred és jött velük még Green is. "

És hagyták, hogy kimenjen oda a fickó?

"A kandúr néz - úgy éljek, rám kacsintott -, az eső egyre hevesebben esik, én lógok."

:D Hangosan felröhögtem. Bocsánat. Tutira kacsintott a kedves. :))) ;)

Azt gondolom, az e egy titka kizárólag azon múlik, mennyire tudod beadni az olvasóknak a sztorit - csak profi stíl, és rendkívül jó kézügyesség kell hozzá. :)))
Tetszett, mert szórakoztató, és egyszerű a történet. A macskák meg? :))) Végigkísérik az egész életemet. (Még külföldön is megtalálnak.) Visszahúztak akár...a tűz széléről - megtörtént :))) -, elkergettek már 'majdnem' betörőt - olyan hangokat adtak a bejárati ajtó belső felétől, hogy a kapucnis forma a folyóson, aki szeretett volna be-törni, nem merte végül megtenni, elsomfordált, és betört néhány emelettel feljebb, mint később kiderült -, és egyszer kifektetett egyikük egy labradort is, csóri kutyust majdnem kinyírta. Pittbull-macska. (A kutya nyakára tekeredett, mint valami anakonda, nem sokon múlt, hogy ki ne végezze szegényt.) Jelenleg is három fenevaddal élek. Befogadtak a törzsükbe; úgy érzem, a legjobb barátaim, nagy macskának tekintenek. Szilveszter a tizedik évét tapossa, az ikrek, Kálámbó és Krisszi pedig két évesek múltak. Krisszi nem tudja például, hogy cica, és nem érti, miért nem tudja azt csinálni, amit én.

Egyébként valóban nagy koponyák - néha különösen meg kell mutatni, ki az eszesebb :D -, tolvajok, ebadták, mindennapi tékvándónkat add meg nekünk ma - most is! mögöttem megy szőnyegen a box, padló és közelharc van, fojtás, ha jól láttam :D -, de a bosszújuk nem egészen úgy néz ki, hogy elnézegeti, amint valaki lepottyan a tetőről. ;)
Inkább piszkítanak - az az ő személyre-szóló vendettájuk, ha berágnak.

Tetszett a fikció. :)))

https://www.youtube.com/watch?v=qH-rPt1ftSo

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

h, 2015-11-23 07:58 mészégető

mészégető képe

Köszönöm a véleményt. Az ó betűt javítottam, és tényleg kilenc életük van ( nekem van hét :) de már nagyon fogy ). A végén lehet hogy a macsek húzza fel az ereszre, mindenesetre nem hagyja csak úgy leesni az tuti.Nekem nagyon régen volt macskám, nagyon régen, de megértek mindenkit akinek van.
Lehet hogy kellene egy mondat , mondjuk :" Hagytam őket örülni, és kimásztam hátul a fürdőszobaablakon". Igy nincs módjuk beavatkozni, a helyzettel szembesülnek, és futhatnak létráért.

sze, 2015-11-25 19:12 Dana

Dana képe

Azért hozzátenném, hogy a mi majmunk (Őfelsége, Rozsdás királyfi) úgy is kifejezi nemtetszését, hogy oldalazva rád rohan, felugrik, amilyen magadra csak tud, lekever egy pofont, aztán elrohan, hogy öt másodperc múlva a világ legártatlanabb és legcukibb macskájaként térjen vissza. És a szemében is látod ilyenkor, hogy ő egy párduc.

***
"I'm blackening pages, but I don't know if it's writing." -- Leonard Cohen

sze, 2015-11-25 18:52 Namostakkor (nem ellenőrzött)

Leláblóg, aki hiteles kutya, attól retteg, hogy ha nem figyel oda, a görbölő, lincselés, veréce, vagy szodé szavak is láthatatlanságba merülnek!
A saját territóriumodon belül, E/1-ben, nem várnám el, hogy macskabőr helyett kutyabőrt csináltass magadnak.
Tetszett!

sze, 2015-11-25 19:00 mészégető

mészégető képe

Köszi, harom szót konkrétan nem ismerek amit irtál, de megnézem :)

sze, 2015-11-25 19:04 Namostakkor (nem ellenőrzött)

Akkor már megérte... :D
Feledésbe merült tájszavak.