Imágó

 

Fordulópont. Azt hiszem ez a helyes kifejezés arra, amikor az egyén életében gyökeres változásokat hozó esemény következik be. A fogalom szempontjából lényegtelen, hogy eme változások jónak, avagy rossznak tekinthetőek. A véletlen egyeneseinek fatális metszéspontjába gyanútlanul is besétálhatunk. Sokan nem látják az ide vezető utat. Velem nem így történt.
 
Tudtam, már évekkel ezelőtt, hogy egy nap megtörténik. Ide, ehhez a ponthoz vezetett minden gondolatom. Nem próbáltam elkerülni, nem féltem. Ez vagyok én. Az ember nem tarthat önmagától. Láttam az ösvényt amin haladtam. Sötétség volt a végén, de nem próbáltam letérni. Csak egy utam van, az enyém. Azt hiszem rossz emberek is kellenek a Földre.
A felismerés ragyogott az elmémben. Egyszerűen jó érzés volt a tudat, hogy láttam életem térképét, a kusza vonalakat amik ebbe a pontba futottak össze. El is mosolyodtam erőlködésem dacára. Nem sétáltam tudatlanul a nagy eseményre.
 
Bal karomban lángoltak az izmok, de nem lazítottam fogásomon. Próbáltam csavarni egyet a késen, de a bordák nem engedték. Mikor végképp elfáradtam kirántottam a kést és elengedtem apámat, aki a földre omlott. Rossz érzés volt az alvadó vér a kezemen. Figyeltem egy darabig, aztán elindultam kezet mosni. Úgy éreztem ragyogok, akár a Nap. Most már tudni fogják ki vagyok. Nem rejtőzhetek tovább, de nem is bántam. 
 
Elértem az ösvény végére, a sötétségbe és láttam, nincs vége az útnak. Sok dolgom van még.

 

 

2.5
Te szavazatod: Nincs Átlag: 2.5 (2 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

k, 2013-02-26 09:16 Sren

Sren képe

Szia!

Ahhoz képest, hogy milyen rövid, sok a vesszőhiba (azt hiszem, öt), ha szeretnéd, megmutatom őket.
Hogy rossz érzés volt az alvadó vér, én másként írnám, mert így fura kicsit: ilyen gyorsan alvad? No persze, gyakorlatilag azonnal alvadni kezd, de mégis... ha nagy sebet ejtesz, ott percekig, sőt tovább ömlik, nemhogy alvadna. De ez csak egyéni vélemény.

Őstag vagy, és még nem láttalak. Hol jártál ilyen soká? :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2013-02-27 08:06 Mirk

Szia!

Valóban vannak vesszőhibák benne.
Ha bármilyen sebből ráfröcsköl a vér az ember kezére, az elég hamar megalvad, nem tudom mi a gond ezzel.
Régen regisztráltam, de évek teltek el azóta, hogy utoljára írtam valamit.

sze, 2013-02-27 15:04 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Nem, Sren úgy értette, a mondat azt sugallja, hogy kirántja a kést, ráfröcsköl a vér a kezére (ennél a pontnál), majd amíg a test a fölre omlik, addig meg is alvad a vér. Valóban elkezd alvadni, de ennél jóval lassabb. Ha előtte lévő mondatokban megemlíted, hogy csúszik a keze (a vértől), akkor logikusabb, hogy már az a viszkető-alvadt réteg van rajta. Vagy kihúzod a jelzőt, és egyszerűen rossz érzés a vér a kezén, de akkor kap egy másféle felhangot.

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2013-02-27 15:46 Sren

Sren képe

Pontosan. Nem magába a cselekménybe akartam belekötni, sőt a véralvadás gyorsasága is vitatható, ezért is írtam, hogy egyéni meglátás, nem hiba. Csak tipikusan az a dolog, amin egy-két olvasó fennakadhat. Millió ilyenünk volt az évek során, a szerkesztő megjegyzést tesz, szegény író meg magyaráz. Egyszerűbb nem nyújtani ilyen "támadási felületet". Én is azt csináltam volna, amit Dóri mond, rossz érzés (nyálkás, rézszagú, viszolyogtató, akármi) a vér, és kész, egyből tiszta ügy. Nem rosszból mondom, hidd el, én örülnék, ha minden bejövő írás legalább ilyen szintet megütne, mint az Imágó...

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2013-02-27 17:15 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Legyen off egy megjegyzésből! (Mirk, nem a "véredet szívjuk". :D )
Rézszagú? A vér hagyományosan (embernél általában, de minden lehetséges, lásd Pókember) vasat tartalmaz, az ízeltlábúak körében van réztartalmú vér. Tehát elméletben "vasszagú" kéne, hogy legyen. De de szerintem is néha markáns rézszaga van.

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2013-02-27 17:25 Sren

Sren képe

Úúúúgy ni (halmozás tiltva, igen), és most képzeljétek el, kedveseim, milyen is szerkitársnak lenni egy VérDóra mellett... :DDD Vasból kell lenni! :D

Egyébként üdvözlöm a véleményét fel nem vállaló csillagozót!

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2013-02-27 20:12 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Nem én voltam... nálam azt írja, nincs szavazat. Ez megnyugtat, volt már, hogy véletlen leminőítettem, pedig csak hozzá akartam szólni.

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2013-02-27 19:17 Frostler (nem ellenőrzött)

3

Szia!

Felettébb érdekes kis írás lett, igazából szerintem két nagyobb probléma volt vele, engem legalábbis ezek zavartak. Az egyik, hogy egy picit talán lehetett volna hosszabb is, főképp a végkifejlet leírásánál, a másik pedig, hogy nagyon rövidek voltak a mondatok, ez pedig így olyan érzést keltett, mintha a cselekmény mindig meg-megtörne egy pillanatra.
Ezeket leszámítva jó lett, nagyon tetszett, ahogy elővezetted a történet végkimenetelét, így az tényleg meglepett. :) Gratulálok!

sze, 2013-02-27 19:45 Sepi

Szia Frostler!

Érdekes, amit írsz.
Ezt írod: "...nagyon rövidek voltak a mondatok..."

Az írás első négy mondata:
"Fordulópont. Azt hiszem ez a helyes kifejezés arra, amikor az egyén életében gyökeres változásokat hozó esemény következik be. A fogalom szempontjából lényegtelen, hogy eme változások jónak, avagy rossznak tekinthetőek. A véletlen egyeneseinek fatális metszéspontjába gyanútlanul is besétálhatunk."

:-)))

sze, 2013-02-27 20:08 Frostler (nem ellenőrzött)

3

Valóban, ezt a megjegyzést jobbára a második és harmadik bekezdésre értettem, persze a kommentbe nem írtam oda, mert ugye marhára tudok figyelni kommentelés közben :) Képzelheted, mi lehet akkor, mikor saját történetet írok :D Gondolom, most már sejted, miért van belőlük olyan kevés, és miért tart hónapokig, míg elkészülök eggyel :)

sze, 2013-02-27 20:11 Sepi

:-)

cs, 2013-02-28 08:40 Mirk

Köszönöm a további értékeléseket és kritikákat.
Látom már, hogy egy másik jelző használatával könnyen elkerülhető lett volna ez a véres kálvária :)
Rövid, tömör és lényegre törő mondatokban szeretek írni. Bár az első bekezdés mondatai fel lettek hozva ellenpéldának, valójában azok is egyszerű mondatok. Sajnálom, hogy egyesek számára visszatetsző ez a stílus. Eddig nem éreztem úgy, hogy a mondatszerkesztés okán akadozna a cselekmény. Ellenkezőleg, véleményem szerint, a hosszú, jelzőkkel teletűzdelt mondatok késleltetik a lényeg elhangzását.
Izgatottan várom a további észrevételeket és építő jellegű kritikákat. Igazság szerint félve is. Felmerült bennem a gondolat, hogy évek múltán ismét tollat ragadjak, de bizonytalan vagyok alkalmasságomat illetően. Tudtam, hogy kockázatos lesz, egy órácska alatt lefirkantott "művel" betoppanni, a sokat látott szerkesztők és olvasók elé. De elhatároztam, hogy megnézem tudok-e talicskát építeni, mielőtt nekilátok a versenyautónak.