Az istenek halnak, az emberek élnek

Régen, mikor az emberek gondolata még csak csírába szökkent, de meg nem fogant, a különböző világok, síkok vetélkedése maga volt az Egyensúly. Nem volt semmi sem több, mint Gondolat. Nem voltak akkoron még Határok, sem Korlátok, szabadon száguldott az Akarat, a Vágy, minden, mit csak a Gondolat akart és teremtett.
Ebbe a kuszaságba és önfeledt létbe rondított bele az emberek létrejötte. Mert magukkal hozták a Pusztulást és a Halált. Ugyan csöppnyik voltak, egy észre nem vett, felbukkanó Vágy szüleményei, mégis képesek voltak ők maguk is Gondolatot teremteni. Így született meg a Halál gondolata. Majd a Riadalom és a Fájdalom. A Gondolatok újabb Gondolatokat szültek, nem volt megállás. Az emberek pedig, - mint valami hatalmas, kozmikus tömeg - terjedni kezdtek. Gondolataiknak nem tudtak határt szabni, hisz maguk is akaratlanul születtek és hatalmuk mégiscsak emberi volt.
Az embereket szülő pillanatnyi Vágy, a tiszta teremtés Vágya nem csak születésüket eredményezte, hanem kijelölte céljukat és bukásuk okát is. Céljukká vált hatalmasat, nagyot teremteni:
"Amikor az emberek imádkoznak, isten születik." Szól máig az örök érvényű mondat. Akkor, az emberi Gondolatok által maguknak való, új istenek születtek, sorra, míg az emberek végre elvesztették hatalmukat. Nem volt immáron hitük, hogy magukban és hatalmukban higgyenek, az istenek pedig nem táplálták hatalmukat, így először hatalmuk, majd hitük is semmivé vált, régi erejét vesztve. Így vesztették el a képességet, hogy újabb és újabb isteneket teremtsenek. A régieket pedig már nem táplálták elegen, hogy továbbra is élethez jussanak.

Ezer év, s ezer hónap első napja. Immáron túl gyenge volt, hogy létét fenntarthassa... fáradt volt, nagyon fáradt. S idős, az elsők között jött létre, ha nem ő maga volt az Első. S kíváncsi... ez elszórakoztatta, hiszen aki halála szélén áll, nem kíváncsi. Egy pár pillanatig eljátszott még a halál gondolatával, majd úgy döntött, hogy ő maga Élni fog!
Az ezredik év ezredik hónapjának második napján öltött testet. Ismerte már a Kétségbesés gondolatát, ó, hogyne ismerte volna, így ismerős volt az érzés, mi végigkígyózott rajta a felismeréssel karöltve: az emberi test korántsem volt olyan fejlett mind gondolta. Hatalmas tudása hirtelen apadni kezdett, elveszni látszott minden. Mélyen, s halálosan megbánta tettét, de ekkor már nem volt visszaút.
Végül, az ezredik év, ezredik hónapjának, harmadik napján egy új lény született. Az emlékek elkerülték, egyszerűen semmire nem emlékezett; ki volt ő, mit csinált, hogy került oda... egyszerűen azt sem tudta, hogy mi ő. Majd idővel, évekkel tapasztalatok kavalkádja érlelte meg lelkét, miközben teste már felnőtt volt. Rá kellett döbbennie, hogy nem ember, s nem is valami más faj szülötte.
Ennyit tesz az emberi test. Mikor az isten leköltözött, s halandóvá vált, egy része meghalt. Az emberi test nem bírta befogadni a tudást, a kozmikus erőt és hatalmat. Egyszerűen minden darabokra tört, szétszakadt. Így egy új lény született, ki felnőtten jött a világra, emlékei nem szolgálták múltját, s ki elrejtette képességeit… mert nem veszett el minden örökre, a dölyfösség volt az, mi akkor az istent vezérelte. Az utolsó pillanatban döntött: feladta emlékeit és tudását, csakhogy hatalmának egy töredéke megmaradjon, és hogy élhessen. Azonban már részben ember volt, mikor így döntött, így képes volt tévedni, s hibásan gondolkodni. Tehát megszületett a férfi, kinek emlékei nincsenek, azonban testében, elméjében különös erő lakozik. Nem emlékszik valódi önmagára, talán már rég nem is önmaga... de maradt azért egy töredéke múltjából: a teste, ami utolsó hívőinek Gondolatából eredt. Ez a Gondolat pedig nem volt más, mint az emberi fantázia, mi alakot képzel az isteneknek…

3.75
Te szavazatod: Nincs Átlag: 3.8 (4 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szo, 2009-01-17 17:03 Blade

Blade képe

"ezredik év ezredik hónapjának"

Ez annyira elvont, hogy még az is belefér, hogy egy évben ezer hónap van ;)

---- ----
Az ember szerint az idő múlik, az idő szerint az ember.
----
"Mert zseni csak egy volt, mégpedig Neumann János. Mi, többiek tehetségesek voltunk, de nem voltunk zsenik..." - Wigner Jenő, Nobel díjas fizikus
---- ----

szo, 2009-01-17 17:11 Chim

Chim képe

Ohw, pedig a napok számozását is utólag javítottam át... ^^""
Illetve nem stimmel a cím sem pontosan a tartalommal, maximum kis javítással: Az isten halála, az emberek születése, de ez sem lenne pontos.
Nos, úgy tűnik, hogy csak még egyszer át kellett volna olvasni. Az elvontságért pedig elnézést, régi írás, kamaszkori, zavaros fejjel. ^^

szo, 2009-01-17 18:59 Indi

Indi képe

"Az emberek, pedig, mint valami hatalmas, kozmikus tömeg, növekedni kezdett." - Az Emberek... vagy ha emberek, akkor kezdtek.

"így először hatalmuk, majd hitük is semmi vált, régi erejét vesztve." - semmivé

Azt hiszem ez minden, ami szemet szúrt :D
-----------------------------
Te, aki elkapod a hullócsillagot, Szívtelen Ember, a szíved egyszer az enyém lesz!

h, 2009-01-19 09:36 miyoku

miyoku képe

"minden mi csak létezni képes volt, " magyartalan!
"Az emberek, pedig" nem kell a vessző
"emberek, pedig, mint valami hatalmas, kozmikus tömeg, növekedni kezdett. " kezdtek
"Gondolataiknak nem bírtak határt szabni" nem tudtak
"Ezer év, s ezer hónap első napja. " ?
"Immáron túl gyenge volt, hogy létét fenntarthassa" ki?
"hisz az elsők között jött létre, ha nem ő maga volt az Első. S kíváncsi... ez elszórakoztatta, hisz " hisz, hisz
"karöltve: Az emberi " kis a
"tudása, mi az Egyensúlyt követő Káosz tudója volt" értelmetlen mondat
"örökre: A dölyfösség " szvsz elég a vessző. és kis a
"döntött: Feladta " szintén

- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

h, 2009-01-19 10:48 Chim

Chim képe

Hát, értem, köszönöm a javításokat, máskor igyekszem rá jobban figyelni, hogy ha már ilyen rövid szövegről van szó, ennyi hiba ne legyen benne.

h, 2009-01-19 12:26 miyoku

miyoku képe

most is tudsz javítani, ha szeretnél, fönt a szerkesztéssel.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

cs, 2012-06-28 20:53 Shasha

 Szerintem nagyon ott volt ja és az az emberes mondat kicsit tényleg fura szerintem ahogy ő értette inkább emberiség nem emberek és a kezdtek az jó de szerintem nem zavaros azo csodálkozom hogy nektek az én értem nem olyan bonyolult de elmagyarázni nem tudnám

Mi haszna! mi haszna: nincs már nekem fiam! -

Folyna bár miattuk bosszúálló vérfolyam,
Föl nem ébrednének:
Azt a kis patakot, mely a szívet hajtja,
Ha egyszer elapadt, ki nem pótolhatja
Óceánja vérnek.
 

 

 

h, 2009-01-19 17:59 Maggoth

Maggoth képe

- Maggoth
Hát, bevallom ebből semmi sem jutott el hozzám, biztosan fáradt lehetek,
vagy te bonyolítottad túl. Konkrétan miről is szól?
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

k, 2009-01-20 18:41 Cser László

Nekem tetszett. És pont. Vannak benne hibák, vannak benne tévesztések, de szerintem maga a gondolatmenet, olyan tökéletesen levezethető, hogy úgy érzem, mintha egy matekpéldát olvasnék. Pedig utálom a matekot. No mindegy, tény, hogy vannak ismétlési és vesszőhibák, de kinek nincsenek?:) Összeségében gratula, még ha kamaszkori baleset volt is.
"A rend a balgák mentsvára, a zseni átlátja a káoszt."

h, 2009-01-26 17:15 Chim

Chim képe

Igazán köszönöm a dicséretet, sokat jelent ez nekem. :)
A hibák nagy részét átjavítgattam a tanácsok szerint. A dátumok maradtak az eredetiek, nem volt olyan ötletem, amire kijavítva ne került volna a szövegbe halmozott szóismétlés. Inkább hagytam az eredetit, az kevésbé gáz, mintha a javítottal újfent szapulni lehetne. x)
Maggoth, nem biztos, hogy te voltál fáradt hozzá, én inkább Lászlót dicsérem, ha úgy érzi, hogy ő átlátta. Tény, hogy sajnos nem túl egyszerű. A történet dióhéjban (remélem ez segít) : Kezdetben létezett az Egyensúly. Ez egy idillikus állapot volt, amikor még nem voltak fizikai létformák, csak vágyak, akaratok. A Gondolat volt a teremtő erő.
Majd létrejöttek az emberek, akikkel felborult ez az Egyensúly. Az emberek is képesek voltak Gondolatok által teremteni, de ők nem voltak tökéletesek. Ők... remélem ha azt mondom, hogy ők "emberiek" voltak, akkor érted, hogy mire gondolok. Így tőlük származik a Halál és a Pusztulás gondolata, ami addig nem létezett. Meghát megszületett a Hit, mint fenntartó erő. Ezek után azok a dolgok, amikben nem hittek, elpusztultak.
Az emberek rendre új isteneket teremtettek, de egyre kevésbé tudtak hinni bennük, így azok rendre el is pusztultak. Az az isten, akiről a történet szól is egy azok közül, akit lassan elfelejtenek. De ő végül úgy dönt, hogy hatalma maradékát arra használja fel, hogy emberré váljon. Csakhogy miközben a metamorfózis zajlik, hoz egy helytelen döntést és így születik meg az az emlékek nélküli ember-féleség. Nem tudja ki, nem tudja mi ő. Látszik rajta, hogy nem halandó, különös, isteni hatalma is van. Kis érdekességként van a végére biggyesztve, hogy a teste az az alak, amit utolsó hívői képzeltek neki.
Röviden ennyi. Gondolom nem győztelek meg. :S
Továbbra is nagyon szívesen várok véleményeket, meglátásokat.^^

szo, 2009-01-31 21:02 Maggoth

Maggoth képe

- Maggoth
Kösz a magyarázatot.
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

szo, 2009-01-31 21:21 Daver King

Daver King képe

Bocs, hogy nem a novihoz kapcsolódóan írok, de egyáltalán:van még itt valaki?!!!?!?!
_____________________________________________________________
Egykor tanítványként követtelek, de most én vagyok a mester\\\"
(Darth Vader)

\\\"Ki hatalomra tesz szert, fél, hogy elveszíti\\\"
(Palpatine)

sze, 2009-02-04 22:22 Chim

Chim képe

Semmi gond, Daver. Cserébe elolvastam pár írásod.
Szívesen Maggoth, örülök, hogy elolvastad.^^ Legalább érdekelt annyira, ez már jó nekem.:D

p, 2009-02-06 15:52 Maggoth

Maggoth képe

- Maggoth
Én igazából, szinte mindent elolvasok, csak a legtöbbször mélyen hallgatok róla.
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

k, 2009-05-12 23:50 Obb_régi

""Amikor az emberek imádkoznak, isten születik." Szól máig az örök érvényű mondat. Akkor, az emberi Gondolatok által maguknak való, új istenek születtek, sorra, míg az emberek végre elvesztették hatalmukat. Nem volt immáron hitük, hogy magukban és hatalmukban higgyenek, az istenek pedig nem táplálták hatalmukat, így először hatalmuk, majd hitük is semmivé vált, régi erejét vesztve. Így vesztették el a képességet, hogy újabb és újabb isteneket teremtsenek. A régieket pedig már nem táplálták elegen, hogy továbbra is élethez jussanak." - hát igen itt érthető és megmozgató és elgondolkodtató voltál, a többi rész szerintem kicsit szétesett és kontrolálatlan. Kivaszottúl tetszett, ha ezt viszed végig sima ötös, így négyest adok, de csak mert én nem tudtam tisztán követni a többit.
Így tovább.
EK:TEKER - ezt tényleg megtekerted, még nekem is túltekerted.
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

sze, 2009-05-13 07:59 gwalker

gwalker képe

"Régen, mikor az emberek gondolata még csak csírába szökkent, de meg nem fogant"
- Csírába nem szökken semmi, legfeljebb szárba. Ha valaminek csírája van, akkor az már megfogant, mert abból lett a csíra. Nagyon zavaros már az első mondat.

Az első fejezet fennmaradó részét idézőjelek közé téve: Önmaguknak ellentmondó dolgokat állítasz. Hogy lehetett Egyensúly (nagy e-vel), ha nem voltak rossz dolgok, Halál, Fájdalom stb. (nagy kezdőbetűkkel) - csak pozitív csengésű dolgok (Vágy, Akarat, Gondolat). Értem én, hogy érzelmes, és okos dolgokról szeretnél írni, de vigyél bele kis Logikát is (nagy l-lel). Máskülönben egy kibogozhatatlan, önmagába visszaforduló, ellentmondásokkal teli halmazt fogsz csak létrehozni. Ha egy olvasód ezt egy sci-fi novella elején meglátja, keresztbe állnak a szemei, és sikoltva dobja el a kötetet.

"Céljukká vált hatalmasat, nagyot teremteni:"
Teljesen felesleges kétszer leírni ugyanazzal a jelentéstartalommal bíró jelzőt egymás után. Megérti az olvasód elsőre is, hogy valami nagyot akartak alkotni.

"Amikor az emberek imádkoznak, isten születik." Szól máig az örök érvényű mondat"
Én például sosem hallottam, de még a Google sem tud erről semmit.

"Akkor, az emberi Gondolatok által maguknak való, új istenek születtek, sorra, míg az emberek végre elvesztették hatalmukat. Nem volt immáron hitük, hogy magukban és hatalmukban higgyenek, az istenek pedig nem táplálták hatalmukat, így először hatalmuk, majd hitük is semmivé vált, régi erejét vesztve. Így vesztették el a képességet, hogy újabb és újabb isteneket teremtsenek. A régieket pedig már nem táplálták elegen, hogy továbbra is élethez jussanak."

Jajj. Ha szeretnéd, hogy olvassák az emberek amiket írsz, akkor ezektől kíméld meg őket. Ezt a mondatot rossz volt elolvasni, megpróbálni megérteni, majd megérteni. Ha ennyit kell magyaráznod valamit az olvasónak, akkor ott valami koncepciós hiba van.

"fáradt volt, nagyon fáradt. "
Elég egyszer leírni valamit, az olvasó meg fogja érteni.

"S idős" "S kíváncsi"

Nem. Itt feladtam. Pedig szerettem volna a végéig eljutni, kielemezni, kiemelni a hibákat. A véget nem érő körmondataid tele vannak melléknév halmozással, fokozással, ismétlésekkel, és nyelvtani hibákkal. Érdemes lenne inkább egy Ötlet(bocs) köré szőnöd egy történetet, nem egy ilyen bonyolult történettel letámadni.

gwalker.sfblogs.net
------------------
Hot sun, global fun
Needed action, start to run.

szo, 2009-10-24 09:56 Randolph Cain

Randolph Cain képe

Már bocsánat kedves Logikai Tudathalmaz (vagy inkább Buborék) :), de nem tudom a Gondolat mióta csak és kizárólag pozitív tartalmú... ahogy az Akarat... a Vágy meg pláne! :D
Arról meg, hogy az istenek a hitből táplálkoznak, valamint abból élnek, szégyen nem hallani. Ez a spiritualitás egyik alapja. Hit nélkül nincsenek transzcendens lények, plusz semmi, amit nem érzékelünk...
A többivel viszont egyetértek. Zavaros, szájbarágós, és logikai buktatós... de nagyon! Viszont írtad, hogy fiatalkori mű, így persze el lehet nézni ezeket a hibákat, mert a kialakult világkép formálódásának folyamatába engedtél bepillantanunk. Összességében az írásra én egy 3ast adok, de a gondolat jó (épp most olvastam Neil Gaiman-től az Amerikai Isteneket, tudom ajánlani a témában). Köszönöm, hogy olvashattalak!

szo, 2009-10-24 11:30 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

"Arról meg, hogy az istenek a hitből táplálkoznak, valamint abból élnek, szégyen nem hallani. Ez a spiritualitás egyik alapja. Hit nélkül nincsenek transzcendens lények, plusz semmi, amit nem érzékelünk..."
.
Bocsi, de ez csak egy a sok elképzelés/elmélet/HIT közül ;)
Igen, közkedvelt, főként az atesita vonásokkal bíró világnézetekben, hogy az isteneket csak az emberek teremtették. Ez persze csupán ugyanannak az érmének a túloldala (az embereket az istenek teremtették).
.
Ugyanakkor azt mondani, hogy valami csak akkor létezhet, ha érzékelik (mindegy, hogy hittel a transzcendenst, vagy tapintással az anyagot, stb.), megint egy sokat vitatott elképzelés, számos változattal. Az igazi, hardcore szkeptikus még a kételkedésben is kételkedik, a zen-buddhizmus egyik alap kóanja a "van-e hangja annak a kidőlő fának, amit senki sem hall?" (értsd: a világot az hozza létre, aki érzékeli, legalábbis a saját tudatában létező világot), megint mások azt mondják, hogy a világ akkor is létezik, ha nincs tudatos létező, aki érzékelné, a kvantumfizika közkedvelt megállapítása szerint pedig a folyamatokat befolyásolja a megfigyelés ténye is.
.
A spiritualitás azonban nem egységes. Számos változata létezik, még az egyes vallásokon belül is, és nem, nem mondhatjuk, hogy van általános, alap spiritualitás, hiszen bár a világvallások sok területen egységesek (pl. alap erkölcsi tantételek), egy emberáldozatot sem megvető, komoly spiritualitással bíró vallás (kelta, germán ősvallások, példának okáért) nehezen összeegyeztethető, mondjuk, a buddhizmussal.
.
Szóval az, hogy az istenek és emberek milyen viszonyban állnak egymással, nem eldönthető kérdés, viszont mindegyik válasz kiváló alap a misztikusabb irodalomban :)

szo, 2009-10-24 18:33 Randolph Cain

Randolph Cain képe

Konrád, teljesen igazad van! Komolyan tök jól értesz a témához, ezt nem vonom kétségbe. Én csupán arra akartam felhívni a figyelmet (lehet rosszul fogalmaztam meg), hogy a ma általánosan elfogadott, népbutító eszközökből (nálam tv) az értelmes tudatba nyomuló idiotizmus (nálam tömegfelfogás) egyik alaptéziséről van szó. Ma már hívő és nem hívő szájából is gyakran halljuk, hogy a hit teremtő erejű. Kisarkított példa következik: Én hiszek a csokiban! A tulajdonságaiban, az állagában, abban, hogy minden fajtának mindig pont ugyanolyan az íze, és hogy milyen jó hatással van a bőrre! Kifejtem a tézisemet sok sok embernek, akik maguk is úgy gondolják, hogy a csokoládé jó dolog. Nem telik bele sok idő, és már kész is a tábor, akik megteremtik a csokoládé istenét (alias Boci :D )
Szóval ha van egy istenség kultusz, és elfordulnak tőle az emberek, akkor rövidtávon kihal a hit, és elfelejtődik az isten. Ugyanúgy, ha valahol megerősödik egy kultusz, ott kvázi megszületik egy isten is (persze nem feltétel, de jó ha van miben hinni!)
Én hívő keresztény vagyok, hiszem, hogy Isten teremtett engem, és nem fordítva, de attól még elfogadok mást is olyannak amilyen, azzal együtt amiben hisz. És nem mellesleg meg is értem... no mondjuk a sátánizmust még nem sikerült elfogadnom :P Mindegy, tiszta hülye vok, bocsi! Csak jártatom a szám, mert tiszta fáradt vagyok, ma csak 13 órát tanultam eddig :P

v, 2009-10-25 11:34 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Ó, nem, semmi rosszat nem írtál, csak nekem tűnt úgy, hogy mintha kizárólagosan fogalmaztad volna meg ("a spiritualitás alapja"). Tehát én csak kiegészítettem :)
.
Egyébként a hit tényleg teremtő erejű. Gondolj csak arra, hogy mekkora a különbség bármilyen személyes eredménynél, ha hiszel magadban, vagy ha nem. Igen, ezt is erősen túlzásba lehet vinni (ez az amerikaiak sajátossága, lásd, csak hinned kell magadban és minden sikerült).
.
Azok az istenségek, amiket pusztán az emberi képzelet szült, de eléggé megerősödtek, még hívek nélkül is tovább élhetnek, legfeljebb már mint eszmék (az Igazság egykoron istennő volt, pl.). De léteznek, és ki mondta, hogy egy istennek az emberi forma a legvalóságosabb alakja? ;)
.
(A csokoládé istene Tibi, és szent állata a Boci :D )
.
A sátánizmust is könnyű elfogadni és megérteni, hiszen bármelyik fajtájáról is van szó, lényegében mindegyik a kereszténység fonákja. Csak míg az egyik megelégszik holmi fordított keresztekkel (hivatalos, bár elfeledett katolikus-keresztény szimbólum, Péter keresztnek hívják), meg feketemisékkel, addig LaVey már saját, bár függő vallást teremtett (hiszen ha egy vallás csak egy másik vallás által képes önmagát meghatározni, az végig függeni fog a másik vallástól). Annyi a lényege, hogy a sátánista önmaga istene.

cs, 2009-10-29 00:55 Randolph Cain

Randolph Cain képe

Mintha kifordítanánk a NewAge-t, és a belekkel szemeznénk, lol. :D Mindenesetre értelek (Tibi kivételével, aki maximum csak Boci prófétája lehet :lol: )

szo, 2009-10-24 11:47 Chim

Chim képe

Cain: Én köszönöm (és gratulálok), hogy elolvastad, igazán kemény dió. :)
A meglátásokat és a könyvajánlót észben tartom. Esetleg ha van kedved, olvasd el a Tini(L) c. írásomat, jelenleg azon a szinten tartok írásilag.
.
Konrád: Cain ebbéli meglátása még így is egy fokkal előrébb volt, mint gwalker korábbija. Ebből is láthatod, hogy a dolog tanultság kérdése is. Szerintem elég kevés zen-buddhista, vagy kvantumfizikus olvassa ezt az oldalt. Az én tanultságom nem ér el odáig, hogy ismerjem az ő elméletüket is, de ők - gondolom - a fent említettel tisztában vannak.
Szóval én Cain pártjára állnék és azt mondanám, hogy ha nem is ez a legismertebb elmélet, de ezt azért többen ismerik. Ezen felül köszönöm, hogy elmondtad, amit gondolsz!

*****
Feleségem közölte, hogy szeretne egy bundát magának. Mondtam neki, hogy rendben van, dobja el a borotváját.