Szereléstörténet

G56L1CT csendben haladt az utcán, és közben elmélyülten gondolkodott a világról.

Kisebb korában, persze ő is elhitte, amit mondtak neki, hogy az első két robotot az Ember szerelte össze, miután megalkotta a világot. Ezt a két robotot a Gyárban helyezte el, de később elűzte őket onnan, mert használták a tiltott gépolajat. Aztán ez a két robot sok utódot fejlesztett ki magának, benépesítették a földet, és tisztelték az Embert. Azt is mondták, hogy Ember mindenható és bármit megtehet, de G56L1CT kezdte elveszteni hitét az Emberben. Más magyarázatot akart találni a világ kialakulására, és saját létezésére is, valami hihetőbbet, és olyat, amit bizonyítani is tudnak.

Meg is találta. Az iskolában tanulták, hogy nagy tudósok megállapították: a világ egy véletlen folytán keletkezett, az élet pedig az egycsavarúakkal kezdődött (egy csavar és egy csavaranya véletlenszerű összekapcsolódásával), és ezek az egyszerű gépek fejlődtek tovább az évmilliók alatt. Ez az evolúció, amibe szépen beleilleszkedik a robotok kifejlődése is (és minden egyéb gép kialakulása), csak az asztali számítógépek és a robotok közös ősét nem sikerült még megtalálni.

Még szerencse, hogy vannak felvilágosult robotok, akiknek köszönhetően ezt már ő is tudja, és nem kell ostoba mesékben hinnie.

4.25
Te szavazatod: Nincs Átlag: 4.3 (4 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

k, 2014-06-17 18:37 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Jó lenne, ha nem bagatillizálod el a tiltott gépolajjal. Minimálé szimbolika! Tiltott programot futtathatnak, vagy mesterséges intelligenciát beszerelhetnek vagy bármi szoftveres-értelmes dolog történhet, de ilyen olcsó húzásokkal azért ne operálj. A Biblia sem adta le, piszok jó allegória a teremtéstörténet (és elég sok ponton kapcsolódik a valósághoz, mert tényleg a "Tudás miatt" szülnek a nők fájdalmasan; a születendő gyereknek túl nagy az agykoponyája még rugalmasan is, hogy rendesen átférjen a medencén).

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2014-06-17 21:01 Z. Cz. Domonkos

Köszi, hogy olvastad :)
A gépolajon gondolkodtam egy ideig, aztán maradt. Sajnos. Mondjuk nekem nem tűnt rossznak, meg akiknek mutattam ezt az írást, ők sem mondták, hogy rossz lenne.

sze, 2014-06-18 10:35 SirTelen

Találj olyan előolvasót, aki haragszik rád! Garantált az ilyen hibák kigyomlálása. :)
Így olyan, mintha a teremtéstörténetben Éva a tiltott fáról szedert csipegetett volna. Nincs semmi baj a szederrel... na de az alma!... :)

sze, 2014-06-18 12:31 Z. Cz. Domonkos

Köszönet és hála az olvasásért :)
Nem gondoltam volna, hogy valaha ilyet mondok, de sajnos nincs haragosom :) Mondjuk lehet, hogy valaki haragszik énrám, de egyenlőre nem tudok róla.

k, 2014-06-17 19:24 Howel

Szia!

Nekem sehogy sem tetszene. Ne haragudj érte. Egyszerűen nem.
Vagyis...
Igazából a tiltott gépolajjal vitted el az egészet a fenébe, amit sajnálok, sőt, dühös is vagyok érte. Vártam valami jót, ami nem jött el.
Az egycsavarú egyrészt jó ötlet, másrészt a tiltott gépolaj fényében nevetségesnek hat.

"Kisebb korában, persze elhitte ő is" - nem kell az a vessző. Kisebb korában persze ő is elhitte, hogy az első két robotot (az "amit..." sem kell)

"fejlesztet" - lemaradt egy t

"hogy Ember" - az Ember

"és robotok közös" - és a robotok

Vágom. Talán Isten teremtett bennünket, nem az a fránya evolúció. Igazából az a baj, hogy hiába minden, a végső kérdésekre nem fogjuk megtudni a választ.
Egyszer egy olyan történetet akartam írni, ahol az Ember végül rájön, hogy nem más, mint egy MI.
:D

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

k, 2014-06-17 19:40 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Jézusom, van olyan elmélet, hogy az evolúció teremtett?! :O (A "hogyan lett ez az egész" az evolúció nem adhat választ, az csak az élő rendszereket vizsgálja. Előtte mi volt... azt a másik szobában próbálják modellezni. :) )

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2014-06-17 20:04 Howel

"evolúció teremtett"

Juj, nem erre gondoltam :D, való igaz, ezt írtam. Heh.

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

k, 2014-06-17 21:08 Z. Cz. Domonkos

Köszönöm, hogy olvastad, meg a javításokat is. (Ezek után mért haragudnék? :) )
Ez a gépolajos cucc tényleg ennyire rossz?
Amúgy a "hogy Ember" az direkt van úgy, mert ha Isten lenne a szövegben akkor oké lenn "az" nélkül ugye?

Szerintem írd meg azt a történetet! :)

sze, 2014-06-18 11:14 Howel

A gépolajos dolog nekem olyan... erőtlen poénnak hat. Nem tudom, ha ezt akartad, akkor jó oda :D
Ami a másik kérdést illeti, az nélkül jónak érzem az Istent, de az Embert nem. Nem tudom.

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

sze, 2014-06-18 12:12 Z. Cz. Domonkos

Persze, hogy jónak érzed Istennel mert megszoktad. A robotok pedig ugyan így megszokták, csak nem Istennel hanem Emberrel, azért gondoltam, hogy az nélkül írom.

k, 2014-06-17 21:51 Forsaken

Forsaken képe
4

Ahogy a kollégák is elmondták, néhány szimbólum valóban túl direkt. Viszont mint görbe tükör ennek az egész evolúció vs. teremtéstörténet műbalhénak kiváló (én is folyton agybajt kapok, hogy emberek mennyi időt és pénzt ölnek bele abba, hogy honnan jöttünk, mikor most már rohadtul inkább a "hová tartunk" kérdésen kéne agyalni)

-----------------------------
"Szemléletednél
Csak étrended kevésbé
Egészséges tán."

k, 2014-06-17 22:30 Z. Cz. Domonkos

Köszönöm! Örülök, hogy tetszett!

sze, 2014-06-18 08:19 menma

menma képe

Nincs azzal a tiltott gépolajjal semmi baj. kifejezetten vicces :)
Viszont én az utolsó mondatot ötvenszer is átgondolnám. Tudod, sok hívő ember olvas. És az "ostoba mese" láttán kinyilhat a bicska a zsebükben. Toleránsabbnak kell lenni az olvasókkal, saját vélemény ide vagy oda. Árnyaltabban is el lehet ezt mondani, hogy mindenki jól járjon.

sze, 2014-06-18 12:19 Z. Cz. Domonkos

Köszi, hogy elolvastad!
Hát nem tudom... én is hívő vagyok, de egyáltalán nem tartom sértőnek. Sőt én inkább attól tartottam, hogy a nem hívő olvasók fognak nemtetszésüknek hangot adni emiatt az írás miatt.
Mindenesetre örülök ha tetszett, és, hogy nincs bajod a gépolajjal.

sze, 2014-06-18 12:38 menma

menma képe

Na, az jó, ha nem vagy elvakult hívő, de biztosan te is ismersz olyanokat, akik nagyon érzékenyek a vallás iránt. Persze attól még az írás nem veszít a minőségéből, csak gondoltam, megjegyzem.

sze, 2014-06-18 13:03 Kaiser

Kaiser képe

Én nem vagyok hívő, és mégsem sértődtem meg az íráson, sőt, még tetszett is, szóval szerintem nem kell aggódni, hogy bárki is támadva érezné magát emiatt a pár sor miatt :)

_____________________________
"Your only hope, a life charmed black
An empty grin for we cannot turn back
A seeking silence and a creeping lust
The pork-men crackle as they turn to dust"

sze, 2014-06-18 14:58 Howel

Akkor majd azt mondjuk nekik, hogy olvassák el újra figyelmesen.

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

sze, 2014-06-18 09:40 Roah

Roah képe

Istennek végtelen a humora. (is) :D Néha hihetetlenül! Hát persze, hogy kifürkészhetetlen. :))))))

http://www.youtube.com/watch?v=TRxVUsTM0kE

"Kisebb korában, persze elhitte ő is, amit mondtak neki, hogy az első két robotot az Ember szerelte össze, miután megalkotta a világot, és ezt a két robotot a Gyárban helyezte el, de később elűzte őket onnan, mert használták a tiltott gépolajat."

Túl hosszú a mondat, hosszú, mint a teremtés krónikája. ;) (Ez szerintem ízlés kérdése; szétszedném.)

Zavarba hozhatlak? ;) :)))

"Aztán ez a két robot sok utódot fejlesztet ki magának, benépesítették a földet, és tisztelték az Embert."

Miért? Miért tisztelték?

"Azt is mondták, hogy Ember mindenható és bármit megtehet, de G56L1CT kezdte elveszteni hitét az Emberben."

Újra felteszem a kérdést: miért? Miért vesztette el a hitét? ;)

Sok a zárójel a rövidséghez képest, de ez sem hiba, pusztán észrevétel.

http://www.youtube.com/watch?v=tVlf7OiiTJE

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

sze, 2014-06-18 12:29 Z. Cz. Domonkos

Köszönöm az olvasást, meg az észrevételeket!

Én egybehagynám, ha lehet :)

Zavarba hozhatsz, de még nem sikerült :D
Azért tisztelték, mert ők még tudták, hogy az Ember alkotta meg őket, és az egész világot amiben élnek.
Hát talán a kezdett kételkedni jobb lenne a mint az elveszíteni... Szerintem ez a kételkedés/hit elvesztése mindenkivel előfordul, főleg azóta, hogy egyesek felvilágosodtak és rengeteg olyan hatás éri az embereket, amik elősegítik ezt. Meg amúgy is, aki gondolkodik, annál biztos előfordul legalább egyszer az életében, hogy kételkedik még olyan dolgokban is amikbe egyébként erősen hisz.

sze, 2014-06-18 15:59 Kaiser

Kaiser képe

"Azért tisztelték, mert ők még tudták, hogy az Ember alkotta meg őket, és az egész világot amiben élnek."

Ehhez én Hamvas Béla valamelyik regényében az egyik karakter által felvázolt istenképet tudnám kapcsolni. Azt hiszem, a 'Szilveszter' című könyvében volt egy figura, aki azt mondta, hogy Isten létezik, csak itt hagyott minket. Létezik, csak nincs jelen többé. Hát, az igazság az, hogy tudja a fene.

_____________________________
"Your only hope, a life charmed black
An empty grin for we cannot turn back
A seeking silence and a creeping lust
The pork-men crackle as they turn to dust"

sze, 2014-06-18 22:03 Howel

Nagyképűnek fog tűnni, de tizenhét-nyolc évesen azt hittem, a kételkedés filozófiája adhatja meg a választ arra kérdésre, hogy "Mi a biztos?". Abban reménykedtem, hogy ha megtalálom a biztos pontokat vagy pontot, abból valahogy el lehet indulni, hogy ösvényt vághassunk a "tudás és a tudatlanság" erdejébe.
Nem sikerült. Az egyetlen biztos pont a saját létezésem. Ebből pedig nem lehet elindulni. Legalább két pont kéne, hogy lássam azt az egyenest, de sajnos nem találtam még egy effélét.
Sokat segített ez a fajta gondolkodás: világossá vált, hogy semmi nincs kőbe vésve.

Nos, azóta lemondtam erről a nagyképű álomról. Nem látom értelmét, kivéve akkor, ha valaki nagyon, de nagyon meg akar őrülni.
Bízzuk a képzeletre a dolgokat. Ha egyszer Isten előtt állok, nem érdekel, ki boldog, ki nem boldog, mekkora hatalma van az öregnek, vagy hogy én mennyire egy senki vagyok, leülök elé, és megkérdezem: mit képzeltél?

-------------------------------------

"Violence is the last refuge of the incompetent."

"Nincs megvetendőbb gyávaság, mint ha tudjuk, mi a helyes, mégsem tesszük meg."

h, 2015-05-04 07:49 BalabanAlbina (nem ellenőrzött)

Szervusz Howel!

Szólj, ha indulsz, elkisérlek, ha nem gond. Jó a kérdés, de
nekem kevés. A téma nagyon jó, túl jó ahhoz, hogy ennyivel
elintézd.
Üdv.

Albina

h, 2015-05-04 07:57 BalabanAlbina (nem ellenőrzött)

Szervusz Howel!

Szólj, ha indulsz, elkisérlek, ha nem gond. Jó a kérdés, de
nekem kevés. A téma nagyon jó, túl jó ahhoz, hogy ennyivel
elintézd.
Üdv.

Albina

h, 2015-05-04 10:08 Para Celsus

Para Celsus képe

Pszt! Szerintem elsőre is megértette ;)


"The Rainmakeeeer!"

h, 2015-05-04 10:21 BalabanAlbina (nem ellenőrzött)

Téves leütés volt.

sze, 2014-06-18 22:15 Dokesz

Dokesz képe

Szia

Rég jártam erre időhiány miatt. Mindjárt kattintottam is ide, tehát jó a cím. Ez állítólag fontos, na meg az első mondat. Cuppantak itt a tiltott gépolajra, pedig nincs azzal semmi gond. Inkább az a baj, hogy nem fűzted tovább ilyen irányban a teremtéstörténetet, pl.: mindent járó dióda, meg rettenetes tranzisztor. Érted mire gondolok? Ha ilyesmiken kapkodják a fejüket akkor már nincs mire belekötni abba a fránya gépolajba. Ilyesmik hiánya miatt is talán túl rövidkére sikerült, vagy nem? Lehetett volna ezt még humorosan boncolgatni. Nem is sértő az az utolsó mondat, ettől maximum egy sápkóros mimóza kapna csak fejfájást, olyanok meg úgyse járnak ide olvasgatni. : )

"Vihar hátán, sasok szárnyán
Hangunk messze elszáll"

cs, 2014-06-19 19:47 Z. Cz. Domonkos

Köszi :)
Azt mondod jó a cím? Pedig ettől féltem a legjobban! Úgy éreztem elég gagyi, és csomót agyaltam, hogy mi legyen a cím, de semmi értelmes nem jutott az eszembe. Legalább ebben kellemesen csalódtam :)
Hát igazából direkt rövidre akartam írni, nem tudom miért. Valahogy nem is tudtam volna hosszabbra venni... Így sikerült, na.

cs, 2014-06-19 11:33 lehel

lehel képe

Kedves Barátom!
Van egy óriási ellentmondás a történetedben. Ez pedig megöli magát a történetet.
Te, a narrátor a narrációban megszűnteted magad létezni.
Az utolsó mondatot vagy írd át a robot gondolataira, de mindezt szatírikusan, mert mi emberek létezzünk, vagyunk, vagy csavard más irányba a szálat.
A mesélő nem jelentheti ki, hogy az a robot szerencsére (még helyesled is) nem hiszi el a létezésed, mikőzben te magad írtad a művet embereknek. Nem a robot meggyőződésével van a baj, hanem azzal, hogy a helyeslésed következtében alá is támasztod ezt, ellent mondva ezzel a világnak, amiből kiindulsz. Egy dolog, hogy mit szerettél volna, és egy másik, hogy mi cseng ki belőle.
Nincs olyan nézőpont, ahonnan a leírtak megállják a helyüket.
Nem szabad figyelmen kívül hagynod, hogy emberi olvasóknak írsz.

Mivel te is meg az olvasóid is tisztában vannak azzal, hogy emberek építették az első robotokat, ezt lehet tényszerűen kezelni a nélkül, hogy ezt külön ki kellene emelni. Szóval már eleve adott a tény, hogy ember van vagy volt, kivéve akkor, ha ezt nem akarod másképp csinálni. Ebben az esetben viszont ki kell emelned, hogy nem volt. Ezt viszont elég nehéz lesz jól csinálni, mert akkor teljesen el kell hagyni az emberi tényezőt és egy olyan világot írni, amiben sosem voltunk. Teljesen függetlennek kell lennie tőlünk, ekkor viszont már nem támaszkodhatsz az általános dolgokra. Mindent aprólékosan le kell írni. Nem támaszkodhatsz többé az olvasók ismeretanyagára, mert ebben az új környezetben nem állhatja meg a helyét. Sokkal kifinomultabb, precízebb mechanikát kell leírnod, mert ha csak csavarról meg anyáról beszélsz, az nem elég. Ha elképzeled ezeket a tárgyakat, egyértelmű, hogy az egy mesterségesen megmunkált forma, ergó magától nem jöhet létre. Apró, molekuláris szintű alkatrészeket kell kitalálnod, amik legalább a fikció keretein belül hihetően képesek összeállni egyszerű dolgoktól, mint pl. hőtágulás, gravitáció, különböző halmazállapotváltozások.

Ha viszont maradsz az ismert világ elemeinek ismerete mellett, akkor nincs szükség arra a sok mellébeszélésre. Amúgy is erőltetettnek hatna. Le kell szögezned a saját nézőpontodat, és a robot szemszögéből elmesélned a történetet. De hogy a te nézőpontod megegyezzen a robotéval, az nem lehet. Persze kijelenthetnéd, hogy nem emberi narrátor vagy, de akkor meg az emberi részt úgy kéne feldolgoznod, mintha csak leírásokból és hiedelmekből lehetne róluk tudni valamit. Akkor le kellene írni, hogy kik voltak, mik voltak, hogy voltak. Újfent nem támaszkodhatsz az ismereteinkre, be kellene mutatnod nekünk magunkat, de ez megint kissé értelmetlennek hatna.

Ha szeretnéd, hogy a történetnek valóban legyen mondanivalója, akkor szatírát kell írnod, melyben a robot nem hiszi el tervezője létét, amit egyetlen gondolat csak átültetni abba, hogy az alkotás(ember) nem hisz az alkotójában(Istenben), holott a történetből egyértelműen kicseng, hogy az ember létezik, azaz a gondolatot átültetve, hogy Isten létezik. Persze neked ezt a gondolatot íróként fel kell vállalnod, és utólag nem fogatkozhatsz, hogy hát én csak úgy gondoltam, de mindenki csinalja, ahogy akarja. Csinálja, ahogy akarja, viszont neked állást kell foglalnod, különben a műved csak egy rakás betűhalmazzá válik. Vagy érdekel a táma vagy nem.
Én nem igazán szeretem az embert isteni szerepbe helyettesíteni, nem tartom erre méltónak magunkat. Legfeljebb eszközként használnám magunkat.

A témaválasztás jó, de elég nehéz. Ehhez komolyabban kellett volna nekiállni. Jól írsz, de a narrációt nem gondoltad át alaposan.
A másik problémám az, hogy miért kellett ilyen röviden? Nem egy hírértékű újságcikk ajánlót írsz. Ki kell dolgozni azt a témát rendesen. Kell egy felvezetés, hangulatteremtés, csak úgy általánosan elhinteni a szót nem elég.

Talán a téma felszínes érintése is negatívan hat. Jó lett volna kicsit mélyebben belebújni, értelmezni, filozofálni. Érthető, hogy az ember nem akar senkit megsérteni, de ez már egy olyan túlzottan tapintatos, óvatoskodó attitűd, ami már fojtogató. Az elmúlt évtizedek kommunista terrorjának agymosása alatt, majd a posztkommunista-kapitalista rendszer további agymosása ügyesen elszakította az embereket attól a gondolatiságtól, ami szelídséget, szerénységet, szeretetet és egy ember felett álló hatalmat hirdet. A hit felvállalása nem könnyű feladat, pláne akkor nem, ha tömegeknek beszélték be, hogy azt nem szabad.

Lehet, hogy kicsit eltértem a témától, de bennem ezeket a gondolatokat ébresztetted. Ne érts félre a sok duma miatt, nem rossz az írás, de bennem rengeteg űrt hagyott. Az érdeklődést sikeresen felkeltetted, de nem sikerült utána azokat az elvárásaimat kielégítened, amiket te ébresztettél bennem.

Kezdetnek nem rossz, de a későbbiekben lehet majd fejlődni.
Sok sikert!

cs, 2014-06-19 20:00 Z. Cz. Domonkos

Köszönöm olvasást és az értékelést!

Hát igen, most már látom, hogy ezt az utolsó mondtad elszúrtam. Igazából egy ironikus befejezést akartam, ami a robot gondolata, általam megfogalmazva, kicsit eltúlozva. Nem is gondoltam volna. hogy ebből az jön ki, hogy a saját magam "nyírom ki".
Igazából nem jelentem ki, hogy Ember nem létezik, csak jelzem, hogy milyen jó, hogy a robothős tudja, hogy valakik megállapították, hogy nem létezik. Hát igen, ez így már kicsit nyakatekert, talán nagy fába vágtam a fejszém...
Igazából alapból rövidre terveztem, talán nem ebben a témában nem is tudnék hosszabban írni (még). Úgy tűnik tényleg nagy fába vágtam a fejszém :)

Köszönöm! Igyekszem fejlődni!

cs, 2014-06-19 21:17 lehel

lehel képe

Nem baj, hogy nagy fába vágtad a fejszéd. Ez a bátrak merészsége :) Nézd meg, hogy mennyi embernek felkeltetted az érdeklődését. Igazán szép teljesítmény. Nem akartalak megijeszteni. Csak egy kis ihlet, nyugalom és megszállottság kell. Minden fejlődés időt és gyakorlatot igényel. Kitartást és csak így tovább!

h, 2015-05-04 15:18 BalabanAlbina (nem ellenőrzött)

Szervusz Domonkos!

A hozzászólésomat privátban küldöm, mert nem akarom
borzolni a kedélyeket.
Szia

Albina

cs, 2014-06-19 18:42 Ovidius

Ovidius képe

Tudom, hogy kicsit gúnyorosnak tűnik, amit kérdezek, de kénytelen vagyok...
Ki nem olvasott közületek Lemet? :DDD
Ja, meg a Bibliát...

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

h, 2015-05-04 11:58 BalabanAlbina (nem ellenőrzött)

A kérdés nem gunyoros, hanem arcátlan (kortól függetlenül)

h, 2015-05-04 12:38 Ovidius

Ovidius képe

Tisztelt Karcolatos Társam!

Remek inspirációt jelent hozzászólásod.
Többféle szempontból:
1./ Ragyogó megoldás mintegy tíz hónap után egy mondattal elrendezni, amit mondtam, vagy gondoltam. Ezek a legremekebb csapdák, amelybe valaki bé`szaladhat... :D
2./ Látom, valamit tudsz, vagy gondolsz a korról, ami Nálad meghatározhatta a hozzászólásomat. Teljesen téves a következtetésed. Nem a korom határozta meg azt, amit mondtam.
3./ A Lemmel kapcsolatos humor (vagy gunyorosság) eleve ízlés kérdése, ezért kár volt támadni. Egyszerűen irodalmi (ezen belül egy zsánerre jellemző) műveltség kérdése. Mivel a Karcolat többek között a fantasztikum világa, ezért itt elképzelhető elvárni Lem ismeretét.
4./ A Biblia ismerete viszont, legalább kultúrtörténeti szempontból nem relativitás kérdése, mint, ahogy a Koráné sem, vagy bármely más nagy hatású vallásfilozófiáé sem.Tetszik, nem tetszik. Ez ugyanis NEM hitbéli kérdés. Emberi világunk ismeretének kérdése.
Ami eleve meghatározza, hogy egy ember, mint identitás megjelenítője, hogyan dönt. Tehát elvárható az ismerete.
5./ Nem szórakozásból vagyok gunyoros, kemény, néha nyers. Itt a régi csapattagok eléggé ismernek. Nem is szeret mindenki, de nem is kell. A kultúra képviselete nem érzelmi kérdés. Könyörtelen jelenlét, mert a kultúra igazi formája sebezhető, és sokszor meg is sebezték történelmünk során. Ez pedig eléggé ok arra, hogy kíméletlen legyek. Tetszik, nem tetszik.
6./ Zárósorok...
Amit fentebb leírtam, annak semmilyen személyes aspektusa nincs. Sem a nicknevedhez, sem a mögötte lévő személyhez köze nincs. Csak ahhoz, amiről eddig beszéltem.
Emberi világunk kultúrájához, amely vesztésre áll...

Tisztelettel: Ovidius

 

 

 

 

----------------------------------

Minden szélmalom ellenfél!

h, 2015-05-04 15:13 BalabanAlbina (nem ellenőrzött)

Tisztelt Ovidius!

Ha tudom, hogy újabb kioktatásban lesz részem, egy betűt se írok le, akár ismételt
tíz hónapig.A korod említésével jelezni akartam, hogy nálam nem enyhítő körülmény,
ha valaki szépkorú.Sőt! Hangsúlyozottan kérlek, ne válaszolj a háeszemre, mert
ma már egy távoktatás untig elég vokt. További jó egészséget kívánok.

Albina

cs, 2014-06-19 22:29 Tim

Nem rossz az alapötlet.
Talán épp ezért dolgozták fel már előtted oly sokan (közülük jó néhányan még jobban is).
Bruce Sterling összegyűjtötte a 17 leggyakoribb scifi történetklisét, amelyekkel semmi baj nincs, azon kívül, hogy csak a kereket lehet velük újra feltalálni.

De inkább idézem őt:
„The Shaggy God Story. A piece which mechanically adopts a Biblical or other mythological tale and provides flat science-fictional "explanations" for the theological events.”

v, 2014-06-29 12:09 neduddgi

neduddgi képe

Hát igen, mintha már találkoztam volna evvel a témával, de már csak az "egy csavar és egy csavaranya véletlenszerű összekapcsolódása" miatt is megérte...:-D

"Ezeket a gondolatokat olyan sutának találtam, kifejtésüket pedig olyan üresnek és dagályosnak, hogy rögtön úgy éreztem, valami közük van az irodalomhoz; meg is kérdeztem tőle, miért nem veti papírra őket."

Borges: Az Alef