Tündér

Kimentél, én pedig becsuktam az ajtót, és mintha azt hittem volna, jössz még. Talán utánad kellett volna néznem, ott állni a kapuban, zsebkendőt gyűrögetve, borzasztóan sajnálva magam, mint minden normális ember, akit magára hagytak. Emlékszem, csirkét sütöttem utána. Még nevettem is valamin. Lebegett ugyan a torkomban az a halvány szellem, keserű volt és feszített, de amíg le nem ment a nap, nem zavart igazán.
Később rosszabb lett. A sötétben megint abban a székben ültél, újra engem néztél azzal a furcsa tekintettel, és azokról a dolgokról kérdeztél, amiket veled szerettem meg. Azt mondtad, ne felejtsem el, hogy ezek nekem fontosak. Nem felejtettem el.
Reggelente az emlékeid tócsáit kerülgettem, félve nyúltam a kilincshez, ami mintha még mindig őrizte volna kezed melegét. Délután a kis polcon ülve vártál rám, én pedig cinkosan mosolyogtam rád, mint aki tudja, hogy ez az egész csak vicc, és nemsokára vége lesz.
Féltékenyen őriztem minden kis emléket rólad, mert amikor megpróbáltam eltüntetni őket, véresnek tűntek, én pedig nem akartam, hogy a kezem vörös legyen a véredtől. Túl sokat vártam, túl sokáig halogattam.
Mint szikkadt kenyérből a penész, úgy nőtt ki a Tündér az emlékeimből. Este jött, olyan sötét éjjel, hogy moccanni sem tudtam a súlya alatt. Éppen erdőt képzeltem köréd, kicsi Patakkal, közepén Réttel, te pedig örültél neki, a fák közé bújtál és virágok pörögtek körülötted. Ekkor meghallottam a kopogást. Máskor is előfordult már, hogy bénult testemen átbújt az álom füstje, fekete alakokat rajzolva a zajos sötétbe, így nem ijedtem meg most sem. Vártam, hogy hangos robajjal levegő tóduljon a tüdőmbe, darabokra tépve az álom lebegő árnyait, de ehelyett a kopogó Vendég hangos dörrenéssel a padlóra zuhant. Nem az álomtól, a félelemtől lettem béna, és amikor a látogatóm felsírt, mint egy újszülött, a kezem magától kapcsolta fel a villanyt.
Nem ilyennek képzeltem a tündéreket. Pufók arcán verejték csillogott, pár szál haja hosszan lelógott apró, méhekére emlékeztető szárnyai közé. Valamennyi csontja keményen, szúrósan próbálta átdöfni szürkés bőrét, fonnyadt melle a hatalmasra puffadt hasára lógott.
Még hittem benne, hogy álmodom, ezért hozzá léptem. Szem nélküli, vak arcát felém fordította, és karjait nyakam köré fonva magához húzott. Suttogott, fogatlan szájában feketén csillogott a nyelve. Egyetlen szavát sem értettem, de tudtam, fáj neki itt lenni, mert ahol ő lakik, ott nem kell különbséget tenni az álom és az ébrenlét között.
Befektettem az ágyamba, és éreztem a kezemre tapadó verejtéket. Nem engedett el, vékonyka karja olyan erősen fonódott a nyakam köré, mintha a szürkés bőre alatt nem petyhüdt izom, hanem acélsodrony feszült volna. Kiszabadítottam a fejem, ki akartam szaladni a szobából, de olyan fájdalmas hangon sírt fel, hogy megtorpantam. Vézna ujjait begörbítette a levegőben, felém kapálózott, engem pedig elöntött a szánalom ragacsos, égető érzése. Mellé léptem, megfogtam göcsörtös kezét, erre ő elhallgatott, csak halkan cuppogott tovább.
Megértettem, Kicsi. Lefeküdtem mellé, és amikor reggel felkeltem, többé nem éreztem nyomorultnak magam. Végre van valamim. Minden este eljön hozzám. Savanykás szaga megtölti a szobát; felsegítem az ágyba, és nyugodtan alszom el az ölelésében, mert akármilyen mocsokból áll is a teste, tudom, hogy én teremtettem. Veled.

 

4.666665
Te szavazatod: Nincs Átlag: 4.7 (12 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

k, 2010-06-22 17:22 Bloody Dora

Bloody Dora képe
5

Az az érzésem, hogy ebben a lusta nyári időben mindig kettéválik a Karc szerzőtársadalma: vannak márkanevek, és van a futottak még maradék. Azért a Kicsit, így, nagybetűsen magyarázd már meg, mert azzal a mondattal nem tudtam mit kezdeni.
(Gondolatokat nem csillagozom... de ez kap ötöt, jó? Csak mert jobb kedvem lett és a márkanév márkahűséget követel. :) )

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-22 17:58 Sren

Sren képe

A Kicsi, az egy Név. :'( Amint tudja ezt minden nőstény démon, akit valaha így neveztek. :'((

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2010-06-22 18:07 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Engem nem neveztek így... :(

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-06-22 18:12 Roah

Roah képe

Engem szoktak, Dóra, de csak úgy, hogy utána teszik a keresztnevemet is.:)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-06-22 18:23 Sren

Sren képe

Keresztnév nélkül jön csak át az elnevezés valódi ereje. Sokáig nem hallgattam a "rendes" nevemre. No és ha (jócska idő elteltével) mégiscsak a nickeden/keresztneveden szólítanak, na, az felér egy gyilkossággal.

Elhúztam a vackomra meghalni, ha kellek, füttyentsetek.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2010-06-22 17:37 Ndy

Ndy képe
5

Ne drogozz, mert meghalsz :DDD

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-06-22 17:57 Sren

Sren képe
5

Elmész te a fenébe, Öcsém. :')

Köszönöm, ha lehet ilyet, az Ő nevében is. Ha nem lehet, akkor is.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

k, 2010-06-22 18:05 Roah

Roah képe
5

Amikor Kelvin munkához lát, akkor születnek ilyen gondolatok. :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

k, 2010-06-22 18:11 Sólyom László

Sólyom László képe
5

Nem nagyon tudok, mit hozzá fűzni, 5*!

_________________________________________

"a leírt szavakban rejlik az igazi varázslat"

k, 2010-06-22 18:31 Kelvin

Kelvin képe

Zavarba hoztok.

Köszönöm. :)

Nem drogozom, Ndy, és már két hete nem láttam etanolt...

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2010-06-22 18:53 Ndy

Ndy képe

Na, az is megüt :D

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

k, 2010-06-22 18:59 brana

Miért ilyen csúnyát teremtettél vele????

k, 2010-06-22 19:17 Kelvin

Kelvin képe

Szebb nem sikerült.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2010-06-22 20:42 Csajoss

Csajoss képe
5

Nagyon jó lett, nagyon tetszik! :)

Örülök, hogy ma tetted fel, mert már épp szólni akartam, hogy hiányzik az írásod... :)

"De ha minden kívánságom teljesülne, akkor az összes álmom megsemmisülne. - C.D."

k, 2010-06-22 20:44 Kelvin

Kelvin képe

Rég láttalak, Kicsilány! Engedi a nővéred, hogy ilyeneket olvass? :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2010-06-22 21:09 Csajoss

Csajoss képe

Kikérem megamnak! Már nagy "Kicsilány" vagyok...

Amúgy megkérdeztem, engedi. :)

"De ha minden kívánságom teljesülne, akkor az összes álmom megsemmisülne. - C.D."

k, 2010-06-22 21:24 Liliana

Liliana képe
5

Ennyi elég? :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-06-22 21:57 Kelvin

Kelvin képe

Ha nem találtál hibát, akkor igen. :) Köszi!

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2010-06-22 22:42 Kentaur

Kentaur képe
5

 Ez beb*szott, kell nekem ilyeneket olvasni rockoncert után... há' nem eszmbe jutott, mi lenne, ha az jönne elő, amit én teremtek rémálmaimban? Ughhhhff!

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

sze, 2010-06-23 00:40 craz

craz képe
5

.

- - - -
"Igyál, e nedv hűs, mint a - mámor,
s nincs seb, mit heggel nem takar,
igyál, testvér, e mély pohárból,
csupán az első korty fanyar."

sze, 2010-06-23 06:09 Obb_régi

"Kimentél, én pedig becsuktam az ajtót, és mintha azt hittem volna, jössz még." - már itt kezdem nem teljesen érteni, oké, hogy nem a realitások talaján mozog az egész, de  azt hitted, hogy jön még, akkor nem az a logikus, hogy nyitvahagyod az ajtót?

"Reggelente az emlékeid tócsáit kerülgettem" - eddig kronologikusan haladtál, most kissé általánosítasz, miért nem reggel, miért reggelente? - később is csak a délutánt, nem a délutánokat használod

"Este jött, olyan sötét éjjel, hogy moccanni sem tudtam a súlya alatt." - itt viszont már eltelhetett pár éjszaka, meg meg is mondod hogy milyen éjszaka, tehát indokolt, hogy kiemeld: egy olyan...

"Éppen erdőt képzeltem köréd, kicsi Patakkal, közepén Réttel, te pedig örültél neki, a fák közé bújtál és virágok pörögtek körülötted." - nem értem a nagy betűket, ha valami logikát szeretnék találni, akkor a Fák-nak és Virágok-nak is idekellene tartozniuk

"Pufók arcán verejték csillogott, pár szál haja hosszan lelógott apró, méhekére emlékeztető szárnyai közé. Valamennyi csontja keményen, szúrósan próbálta átdöfni szürkés bőrét, fonnyadt melle a hatalmasra puffadt hasára lógott." - az első szó: pufók szétszalasztja a képet, nem elég, hogy inkább bájt és kedvességet sugároz, de ellentmond annak, hogy valamennyi csontja szúrósan próbál átdöfni, a fonnyadthoz sem társítható

"Szem nélküli, vak arcát" - ez a vak arc, nem tudom, kell?

Nem tudom, hogy mit akartál mondani, ha azt, hogy valakinek a hiányát így is átélhetjük, és a kép, amit alkottunk eddig róla az csak a mi szüleményünk kifordítva sarkosan a valóságból, de inkább maradjon, még ha kép róla már szertefoszlott, de nekünk a hiánya olyan űrt hagyna, hogy a megalkuvás még mindig jobb, akkor zseniális és ötös, viszont, ha csak írtál egy irreális/szürreális   valamit, hogy majd csak lesz belőle valami, akkor max. három.

sze, 2010-06-23 09:02 Roah

Roah képe

"...hogy valakinek a hiányát így is átélhetjük, és a kép, amit alkottunk eddig róla az csak a mi szüleményünk kifordítva sarkosan a valóságból, de inkább maradjon, még ha kép róla már szertefoszlott, de nekünk a hiánya olyan űrt hagyna, hogy a megalkuvás még mindig jobb, akkor zseniális és ötös..." Pontosan arra gondoltam, amire Obb egyik opciója. (csak én képtelen voltam így megfogalmazni)

 

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

sze, 2010-06-23 06:45 Mickey Long

Mickey Long képe

Igazi, Kelvines gondolat...

----------------------------------------------------------------------------

Ifjú Titán

"A valóság az, amit a tudatod azzá tesz." (Morpheus)

sze, 2010-06-23 07:39 brana

Hogy van az emlékeknek tócsája? Ez valahogy olyan furcsa.

Meg az egész olyan mintha delíriumban írtad volna. Különösen zűrös a "Tündér", aki nem csak ronda, hanem még büdös is. Pedig a tündérek szépek, hivatalosan.

Milyen szerelem lehetett az, amelyiknek ilyen "gyümölcse" lett? Még akkor is, ha bánat és fájdalom maradt utána.

A sok csillag miatt többször is elolvastam, de nekem csak a gyomrom fordult fel tőle. Bár kétségtelen, hatással volt rám. De egy ilyen pasit valószínű én is elhagynék.

Üdv, Brana

 

sze, 2010-06-23 08:32 Sren

Sren képe

... egy ilyen pasit valószínű én is elhagynék

Brana, itt írásokat minősítünk, ki-ki a maga értelmi és egyéb képességei szerint - de sosem a szerző személyét. Azt még utalásszerűen  sem.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-06-23 08:45 Blade

Blade képe

Jaja, különben fel is út, le is út, amerre számodra elég jó pasikat találsz...

sze, 2010-06-23 09:07 Roah

Roah képe

De Brana, benne van a műben is: "Nem ilyennek képzeltem a tündéreket." Srennek igaza van ám, héló. (!)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

sze, 2010-06-23 12:18 brana

Sren! Félreértettél, én sem a szerzőt hagynám el! Hanem a mű szereplőjét, hiszen, mint írtad arról beszélünk. ( Mármint az írásról.)

 

Üdv, Brana

sze, 2010-06-23 12:36 Sren

Sren képe

Ez esetben máskor kérlek fogalmazz egyértelműen, hogy te a képzeletbeli szereplőre gondoltál. Bár még így is síkos a terep, mivel ez tapinthatóan önéletrajzi ihletésű történet; amint azt a szerző is közölte, fikció legfeljebb annyi van benne, amennyit a horror-írói énje hozzátett. Tehát itt a szereplő és az író egy és ugyanaz. Akkor is ezt mondanám, ha nem ismerném Kelvint, mivel ez rögtön az első mondatból lejön.

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-06-23 13:40 brana

Szia Sren! Tényleg nem gondoltam, hogy a főszereplő maga az író. Sajnálom, ha bárkit megbántottam. Nem volt szándékos. Soha nem hiszem, hogy az egyesszám első személyben íródott művek magukról az írókról szólnak....... bár tudom, hogy sok személyes élmény motiválja az embert. Ezzel én is így vagyok.

Szóval BOCSÁNAT!!!!!

 

Üdv, Brana

sze, 2010-06-23 08:34 Obb_régi

Szerintem az emlékeid tócsája egy jól eltalált kép.

Hiszen egy érzelmekkel tele kapcsolat olyan mint egy vihar vagy zivatar, heves, kiszámíthatatlan, majd elmúlik és nem maradnak mások utána, csak kerülgetni való tócsák pocsolyák. Egy szóval ez egy nagyon jó találat.

sze, 2010-06-23 11:25 Indi

Indi képe

Milyen szerelem lehetett? Igazi, olyan, amit egy romantikus nyálban utazó regényben sem fogsz megtalálni, mert az élet olyat ritkán (értsd. soha nem) ír. Két ember szerelme.

A tündérek hivatalosan gonoszak. Tolkien óta lettek olyan joviális fickók, mint amilyennek ma ismerjük őket. 

A többire hihetetlen önuralommal nem írok semmit :P

 

 

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

sze, 2011-08-24 17:42 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

A tündérek éppoly változatosak, mint az emberek, vagy talán még változatosabbak. Tolkien a tündékről írt.

 

p, 2011-08-26 10:25 Indi

Indi képe

Tény. Biztos nem figyeltem Sütire, amikor elmagyarázta.

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

sze, 2010-06-23 08:10 Blade

Blade képe

"Reggelente az emlékeid tócsáit kerülgettem " - ezt én sem értem

"Féltékenyen őriztem minden kis emléket rólad, mert amikor megpróbáltam eltüntetni őket, véresnek tűntek, én pedig nem akartam, hogy a kezem vörös legyen a véredtől. " - ezt sem, pedig 3x elolvastam

"Máskor is előfordult már, hogy bénult testemen átbújt az álom füstje, fekete alakokat rajzolva a zajos sötétbe, így nem ijedtem meg most sem." - ööö...mitől is?

Kissé zavaros a közepe, néhol átmegy abba, amit hatásvadásznak hívnak, de ez rossz szó...szóval túl sokat akarsz markolni (emlékek tócsája, erdőt képzeltem köréd, pörgő virágok, stb). Oh, 'be szép...;)

"Mint szikkadt kenyérből a penész, úgy nőtt ki a Tündér az emlékeimből." - tényleg? azaz hogyan?

Miért a gondolatok közé küldted?

Összegezve: ez akkor most miről is szól?

 

sze, 2010-06-23 08:50 Zora

Zora képe

Én nagyon szeretem a lélektani novellákat, főleg amik szürreálisan vannak megírva, de őszintén szólva ezt én se értettem. Azt hittem én vagyok a hülye, nyilván, mondom elolvasom még egyszer... :( Az a baj, hogy amíg nem értem, addig a hangulatát se tudom kiélvezni, mert bosszant, hogy nem értem. Aztán többen is mondtátok, és mostmár én is meg merem kérdzni: Hm?! Hogy is volt ez?

------------------------------------------

sze, 2010-06-23 10:13 Kelvin

Kelvin képe

Elmagyarázni roppant szánalmas lenne, de valamit válaszolnom kell.

Kentaur:

Leggyakrabban az álmaimból írok. Jobb, mint valami durva kábszer.

Craz:

. :)

Obb:

Hajjaj... mit mondjak? Sosincs ellenemre a negatív kritika, és ezt csak azért mondom, hogy ne tűnjön mentegetőzésnek, amit írok.

Sokféle módon be lehet csukni az ajtót. Majd próbáld ki.

Az általánosításra nem tudok mit mondani. Nem szándékosan csináltam így, inkább szándékosan nem figyeltem rá. Elismerem, ez kancsal lett, majd legközelebb.

A nagy betűknek oka van.

A pufók arc, test nem annyira bájos, ha magad elé képzelsz egy idült alkohololistát, vagy egy éhező, afrikai gyereket. Duzzadt, csúnya arcot képzeltem, vézna testtel, nagy hassal. A pufók szó meg valahogy illett a tündérkéhez. :)

A "vak arc" mindenképpen kell, nekem nagyon tetszik. :D

Sajnos ez egy vérkomoly novella, minden részletnek jelentése van. Nem csak úgy írtam, mert eszembe jutott.

Mickey:

Köcce. :)

Brana:

Ha felfordul a gyomrod ettől a kis gondolattól, akkor ne is olvasd el a többi novellámat. Nekem az a legnagyobb öröm, hogy hatással volt rád. Pont ezt akarom elérni minden írásommal, de ez író körökben nem lehet egyedülálló. :) Köszi!

Blade:

Amiket nem értesz, azokat nem szeretném elmagyarázni, mert falra tudok mászni az olyan íróktól, akik utólag elmondják, mit is akartak írni. Ha nem jött át, akkor vagy rosszul írtam, vagy nem te vagy a célközönség. Igyekszem fejlődni, majd kderül. :)

"Máskor is előfordult már, hogy bénult testemen átbújt az álom füstje, fekete alakokat rajzolva a zajos sötétbe, így nem ijedtem meg most sem." - ööö...mitől is? Alvásparalízis. Ha érdekel, olvass utána.

"Mint szikkadt kenyérből a penész, úgy nőtt ki a Tündér az emlékeimből." - tényleg? azaz hogyan? Ez megint olyan elmagyarázós lenne. Nem jött át, nem jött át.

És most mindenki: :D

Ez a novella arról szól, hogy egy csaj elhagyott, én pedig kellemetlenül éreztem magam utána. :D A képek, amiket nem értettetek, azokból az érzésekből formálódtak, amik úgy általában elleptek. Aki járt már hasonló helyzetben, az tudja, milyen fura gondolatai vannak az embernek, ha egész éjjel ébren van.

Teljes egészében mindössze egy ember érti ezt a írást, ha magamat nem számolom. Mindennek oka van, és nem kívánom elmagyarázni. Nem nagyképűségből, hanem mert szánalmas. Pont ezért került a gondolatok közé.

Köszönöm az értékelést, némelyiknek hasznát fogom venni a következő írásomnál.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 10:28 Kentaur

Kentaur képe

Szerintem azért többen is kapisgálják, jól megfogtad. Persze, száz százalékosan csak akivel közös volt az a kis szörnyecske tündér.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

sze, 2010-06-23 10:31 Kelvin

Kelvin képe

Persze, tudom, én is röhögök, de valamit mondanom kellett. Ha nem válaszolok semmit, az bunkóság, így meg megbántom azokat, akik tudják, hogy nem kell mindent érteni. Hiszen gondolat...

Ilyenkor mi a szart csináljak? :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 10:50 Sren

Sren képe

Akik tudják, hogy nem kell mindent érteni, azok nem fognak megbántódni, Kelvin. Szerintem igazán úriemberesen válaszoltál. :D

Ismétlem, amit privben is mondtam: úgy kellett már ide egy kis Kelvines cucc, mint egy falat sör. Én ajándéknak tekintem, és titokban marhára büszke vagyok rád. :)

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

sze, 2010-06-23 11:00 Kelvin

Kelvin képe

Én meg most vigyorgok büszkén. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 11:18 Urbatorium

Urbatorium képe

Bevallom, az elején kicsit megrémülten, amikor kezdett átcsúszni a dolog alternatívba, de mivel rövid az írás, nem adtam fel, és azt kell mondanom, hogy nem is bántam meg. Oké, azt ne várd el, hogy az alvásparalzist felismerjem, és néhány kép után kicsit meg kellett pihennem, de a végére határozottan faltam a sorokat, és nagyon kíváncsi voltam, hogy mégis miként tudod ezt lezárni... hát bennrekedt a levegőm.

Ugyan nincs mögöttem durva szakítás, de átéltem már olyan elválást, amivel máig nem tudok igazán mit kezdeni, és rendszeresen az emlékével alszom, élek, bár a mi kapcsolatunk "gyümölcse" nem olyan Tündér, mint a tiéd. Viszont egy dolog kicsit megzavart: ha ilyen volt a kis lény, akkor már korábban sem volt minden rendben köztetek, nem? Viszont a hsz-edből mintha nem ezt olvasnám ki.

*****

Az egyetlen igaz tanulás: a lényünkben szunnyadó tudás tevékennyé ébresztése.

Weöres Sándor

sze, 2010-06-23 12:03 Kelvin

Kelvin képe

Tényleg nagyon örülök, hogy elolvastad, annak meg még jobban, hogy ilyen hosszú kommentet írtál. Ha meg tetszett is, az mindennek a teteje. :)

Erről nem szeretnék többet beszélni, mint amennyiről az írás szól. Rég volt már, ezt is már régebben írtam, mert rossz volt a kedvem. De, ha minden rendben lett volna, akkor nyilván nem nincs vége. :)

Köszi az értékelést, tényleg.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 11:28 Indi

Indi képe
5

Már úgy hiányzott egy kelvines írás, mint egy falat kenyér... és a kenyér továbbra is hiányzik, van viszont kifli, aminek sokkal de sokkal viccesebb a formája :)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

sze, 2010-06-23 12:03 Kelvin

Kelvin képe

Hihetetlen, mennyire perverz tudsz lenni. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 14:58 Indi

Indi képe

Az a hihetetlen, hogy ezen újra és újra megdöbbensz :P

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

sze, 2010-06-23 17:25 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Mert olyan ártatlan a neved... Megtévesztés! Boszorkányság!

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2010-06-23 12:17 Liliana

Liliana képe
5

Ez a jó írás! :) Én eddig akárhány írásodat olvastam, ott mindenütt megosztottad az olvasók táborát. Volt akinek tetszett, és olyan is, akinek nem.

"az emlékeid tócsáit kerülgettem" - viszont ez a mondat nálam külön felér még öt csillaggal. Kár, hogy néhány kommentet nem lehet külön csillagozni, mert azt hiszem, Obbnak és Srennek osztanák párat.

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

sze, 2010-06-23 14:33 Kelvin

Kelvin képe

Úgy látszik, a lányoknak tetszik a tócsás rész. Meg Obbnak is. :)

Köszi!

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 13:55 brana

Szia Kelvin!

Muszáj írnom neked, mert pl. Sren félreértette, az egyik hozzászólásomat.

Nem tudtam, hogy TE vagy a főszereplő. Ha megbántottalak volna, akkor bocsánatot kérek érte, nem akartam.

Nekem csak a  TE "Tündér"-ed nem olyan, mint amilyennek Vörösmarty is gondolta. Hát, mit is mondjak....... kicsit rondább..... :-))

Remélem, rendben van a lelked, és csak szép tündérekkel álmodsz! Szeretném, ha így lenne!

Üdv, Brana

sze, 2010-06-23 14:35 Kelvin

Kelvin képe

Semmi baj. :) Egy időben sokan jártak ide arcoskodni, ezért ugrik mindenki az ilyesmire. Légy óvatos, nálam még nem is annyira veszélyes az ilyen fogalmazás, de ha tudnád, miféle népek írnak itt... :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 14:36 Ndy

Ndy képe

Most vakarom a búrám és a félreértéseken túl arra gondolok, hogy szerinted, csak a szépet lehet szeretni. Vagy arra, hogy ami (aki) neked jó, annak okvetlenül szépnek kéne lennie.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-23 14:43 Kelvin

Kelvin képe

Nézd, Ndy, bárhogy is van, én szép vagyok. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 15:00 Ndy

Ndy képe

Csak nagyob sokáig és nagyon mélyen néztél a szakadékba :)

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-23 17:01 Kelvin

Kelvin képe

Ott lakom...

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 17:29 Ndy

Ndy képe

Igen, errefelé a vízben lehet valami :DDD  Pedig ez is csak olyan, mint a fogfájás. Sosem hiszed el, hogy jöhet egy következő nap, amikor még az előzőnél is jobban tud fájni :)

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-23 18:10 Kelvin

Kelvin képe

Fogorvos?

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 18:22 Ndy

Ndy képe

Azok nagyon gonosz emberek :(

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-23 18:33 Kelvin

Kelvin képe

Inkább drágák. Az enyém egy álomszép, negyvenes nő. Komolyan irigylem a bajuszát. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2010-06-23 19:05 Ndy

Ndy képe

Nem mondunk ellent egymásnak. Sajnos, a leggonoszabb dolgok, borzasztóan drágák ebben az életben :(

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-23 16:46 brana

Ndy! Tudod,........ nem én mondtam.... " szép az, ami érdek nélkül tetszik"...... és ha csúnya valami, de mégis tetszik, akkor nekem már nem is csúnya.

Persze, hogy lehet szeretni a csúnyát!!!!!!!! és akkor már nem is látom annak..... na, jó, nem ragozom tovább...

 

Üdv, Brana

sze, 2010-06-23 17:23 Ndy

Ndy képe

Érdek nélkül? Ez kicsit értelmetlen :) Mindenkinek érdekek miatt tetszik az, ami, mégha ezeket nem is tudja. Inkább az a lényeg, hogy a saját érdekeid miatt tetsszen, ne azon értékrendek miatt, amit mások kényszerítenek rád.
De a novellában nem is erről van szó, csak az oda vezető első lépésről: az elfogadásról.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

sze, 2010-06-23 19:20 brana

Ezt nem én mondtam, hanem Kant :-))

Tanultam filozófiát és ott ragadt rám. Először én is értelmetlennek gondoltam, de ha jobban belemész, akkor van benne igazság.

Tényleg az az igazán szép, nekem, neked és mindenkinek, aminek a csodálatát semmi más nem befolyásolja, csak a tiszta érzelmek. Szóval semmi érdek nem fűződik ahhoz, hogy megkedveld és mégis rajongasz érte.

És az is igaz, amit te írsz: " Inkább az a lényeg, hogy a saját érdekeid miatt tetsszen, ne azon értékrendek miatt, amit mások kényszerítenek rád."....... tulajdonképpen ez a lényeg....
 

Üdv, Brana

sze, 2010-06-23 19:45 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Vagyis igazoltad Ndyt. Hmmm... amúgy tudod-e, hogy senki sem feltételezte, hogy Kant szavaival ékeskedsz? Azt hiszem, kevés híresebb filozófiai mondás van a világon. (Oké, a pantha rei talán... de annak volt pár év előnye.)

_____________________
Dr. Bloody Dora

sze, 2011-08-24 17:54 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

Itt szerintem arra gondolt, hogy ha érdek miatt tetszik mégis valami, akkor az saját érdek legyen. Bár én nem tudok hirtelen másféle érdeket elképzelni. Érdek nélküli tetszés? Hmm, nem tudom.

v, 2010-11-28 17:24 Tolerancia

Tolerancia képe

Már látom, az én félig költő lelkem kellett ide "befogadónak". :-))))

Többször is elolvastam egymás után, és szerintem sem kell semmit magyaráznod!

Kell, hogy legyen mindannyiunkban egy-egy "szűrő", amin át látjuk, érzékeljük, értelmezzük  magunk körül a "valóságot", valamint egy roppant érzékeny "műszer", ami gondolataink frekvenciáit egymáshoz hangolja......

 

 

 " Amit az ember leírt, az többé nem sanyargatja." /Ernest Hemingway/

v, 2010-11-28 18:34 Kelvin

Kelvin képe

Nem kell ilyen bonyolultan fogalmazni. :) Elég, ha elköszön tőled az, akit nem akarsz elengedni. Mivel újra boldog vagyok, nem tudok írni.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2010-11-30 19:57 Tolerancia

Tolerancia képe

Húúúú! Kibújt belőlem a gonosz, és azt kérdi, tervezel-e a közel jövőre boldogtalanságot?

Amíg eldől, olvasom a "régireket".....

 

 " Amit az ember leírt, az többé nem sanyargatja." /Ernest Hemingway/

k, 2010-11-30 20:20 Kelvin

Kelvin képe

Azt nem kell tervezni, elég, ha átgondolom az életem. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2011-08-24 19:28 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

A "vitához" csak annyit - a műtől függetlenül -, hogy nem szép dolog a személyeskedés, de mivel gondolatokat tett közzé az író, így csak ezeket lehetett véleményezni. Ha valakinek nem tetszik valami, azt így könnyen veheti bárki sértésnek. Bár szerintem jobb mint az álszenteskedő csöpögés.

Nem szeretem azt írni, hogy érdekes, mert az olyan üres. Ahogy a hangulatos meg a tetszik is önmagában, és nem is lenne igaz az egészre amúgy sem. Mivel személyes, saját gondolataid, a lelkedből fakadtak, így amúgy se nagyon értheti meg más, talán még magad sem érted igazán.

Ha nem tudnám, hogy a tündérek mennyire sokfélék, én is belekötnék, hogy miből gondolta tündérnek, valami fura lény helyett, mert a köztudatban azért tényleg más terjedt el róluk. De a novella főszereplője ilyen, ki tudja miket élt meg már, meg gondolom főleg a szárnyakból gondolta.

"Egyetlen szavát sem értettem, de tudtam, fáj neki itt lenni, mert ahol ő lakik, ott nem kell különbséget tenni az álom és az ébrenlét között." Nekem leginkább ez a mondat volt fura. Honnan tudta? Gondolta, érezte, hitte...? Érdekes ez a bizonyosság, nagyon bensőséges lehetett a kapcsolatuk a tündérrel, bár lehet csak saját gondolatait vetítette ki rá. Bár amit sejtek, hogy mit szimbolizálhat a tündére akár még tudhatta is. Lehet értem mire gondolt, de kissé fura volt az is, hogy ott nem kell különbséget tenni. Ebben a világban sem kell. Ezek azonban az ő gondolatai, ő így gondolta.

Nem is elemzem tovább.

 

sze, 2011-08-24 20:01 Kelvin

Kelvin képe

Fura dolgokon tudsz fennakadni. :)

A tündérek olyanok, amilyennek elképzelem őket. Láttál már tündért? Nem, mert nem léteznek, kitalált lények (amúgy épkézláb ember természetesen hisz bennük, mint minden másban is, de ez nem tartozik ide).

Nem nagyon tudom, mit mondjak. Lehet, hogy te olyasmit szeretsz olvasni, ami mindent megmagyaráz neked, de én halálra unnám magam, ha olyat kéne írnom. Miért néztem tündérnek? Mert amikor megláttam, tudtam, hogy az. Nincs tovább. :)

A te szempontodból ez egy nagyon rossz írás. Elfogadom, csak furcsa, mert még nem találkoztam ilyen emberrel. Persze, ettől még lehetnek hasznosak az észrevételeid, talán használom is legközelebb. Szóval köszi. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

sze, 2011-08-24 20:20 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

Honnan tudod, hogy nem a tündérek képzelnek el téged? :) Én még nem láttam, de láttam már olyat, aki hallott már olyanról, aki látott. Ettől függetlenül persze léteznek, nem holmi képzelet szüleményei, csak kitalálták, hogy kitalálták őket. "...(amúgy épkézláb ember természetesen hisz bennük, mint minden másban is, de ez nem tartozik ide)." Ebben egyetértünk. :) Persze hozzátenném - mert direkt jeleztem -, hogy a tündérek sokfélék, ráadásul ez az írás a te gondolataidat tükrözte, így ez a tündér tényleg a te képzeleted szüleménye, nem is volt ezzel bajom.

Írtam, hogy értettem, hogy miért nézted tündérnek, ettől függetlenül lehet fura. :)

Nem szeretem ha mindent megmagyaráznak - persze van amikor igen -, de valóban szeretem a dolgokat megérteni.

Én köszi, hogy nem magyarázol meg mindent, így többet gondolkodom. :)