Miért fáj az igazság?

Tudod, hogy neked van igazad. Akár tényekkel is alátámasztod állításaidat, mégis a másikat meg nem győzheted, csak hajtogatja azt az igazságot, melyet már rég meghazudtoltál. És nem hiszi el neked. Öntelt, beképzelt, további nyomdafestéket nem tűrő jelzőket aggat rád, embernek nem nevezhető lénynek nevez. Ha rájön, sarokba szorítottad, mindenféle hazugságokkal áll elő. S ha ez sem használ, hát jól megfenyeget, állj át az ő oldalára, mert különben...

Mert különben, mi? Bosszút áll?

Naná.

Minden fronton igyekszik tönkretenni az életed, mert az ő szava "szent és sérthetetlen", s te megszegted e törvényt.

Gondolnád, másnap, mikor lelke elcsitul, talán hideg fejjel rájön, nem a nyelvedet köszörülted rajta, csak rá szerettél volna világítani valamire.

Képtelenség.

Belátja-e valaha, hogy neked volt igazad?

Soha.

Inkább egy jelentős vagyonról mond le, csakhogy rosszul érezd magad. Eléri a célját?

Nem.

Megéri bosszút állni? Megéri a barátságot, a békét, a fél életét feláldozni, mert ő megrögzötten ragaszkodik valamihez?

Mi sem egyszerűbb ennél.

Miért fáj az igazság?!

Mert a hazugsággal könnyebb szembenézni. A hazugság eltakarja azt, ami egyébként kegyetlenül marcangolná az ember lelkét.

Hogy felálljon és azt mondja: "ne haragudj, igazad van"...

Reménytelen.

0
Te szavazatod: Nincs

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

h, 2010-10-04 12:04 Blade

Blade képe

Ha eladod a lelked, nem lehet marcangolni. :ördögkacaj:

h, 2010-10-04 12:14 Liliana

Liliana képe

Haragszom Blade-re! Miért pont most frissít, amikor ezer más dolgom lenne? :) Most hogy csináljak valamit, amikor érdekelnek a frisssz írásssszok?!

Jelzem elolvastam. Gondolatok, hmm, érdekes és hasonló gondolkodásmód, mint az enyém. :) Külön tetszik az E/2 navigáció.

Megvallom szívesebben olvastam volna hosszabban. :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-10-05 07:53 Blade

Blade képe

Írd meg a napirended és ígérem, alkalmazkodok :P

k, 2010-10-05 08:52 Liliana

Liliana képe

:) Én lettem függő, szóval inkább majd te jelezd nekem, ha van időd frissíteni. Jó? :)

Akkor vagy hamarabb lelépek, vagy halasztok mindent. :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

h, 2010-10-04 14:15 Indi

Indi képe

 

"Miért fáj az igazság?! Mert a hazugsággal könnyebb szembenézni." - nyílván. Azt hiszem minden más annyira szubjektív, hogy vitatható is. Erre gondolok például:

"Tudod, hogy neked van igazad." - honnan tudod? Ki mondta? Ki ő, hogy tévedhetetlenül tudja, amit tud (vagy tudni vél?)? Ha te úgy érzed, hogy igazad van, akkor ennyi erővel a másik fél is érezheti ugyanennyire igaznak a saját álláspontját. 

Akár tényekkel is alátámasztod állításaidat, mégis a másikat meg nem győzheted, csak hajtogatja azt az igazságot, melyet már rég meghazudtoltál. - alátámaszthatod, ha feltételes, aztán kérdés, hogy ki mit fogad el tényként és azt mennyire érzi magáénak. Meghazutolni valakit pedig szerintem nem a legjobb módja annak, hogy úgy lásson valamit, ahogy én szeretném. A kényszer és a meghazudtolást követő szégyen vagy megalázottság érzet a másikban nem rokona a békés egyetértésnek. Kicsit olyan érzetet kelt az írás, mintha erő feszülne erőnek és az ész valahol elkallódott útközben. Lehet, hogy kezdetbn még volt, ezt nem tudhatom, de az írásban nem igazán érem tetten.

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

h, 2010-10-04 15:40 Sren

Sren képe

Miért fáj az igazság?

Ha ez nem „gondolatok” lenne, hanem „egyéb”, már mormognék is a cím miatt.

De mert gondolatok, tisztelem ezt, és válaszolni próbálok.

Megértelek, hajjaj, de mennyire! De... Azért fáj, mert mindenkinek megvan a magáé. Neki is. Az igazság sokarcú, ha egységesíted, ellened fordulva általánosítás vádjával harap torkon, vigyázz: a végén még átfordul, és megkérdi: miért a mást ért igazságtalanság bizonyításával akarod bizonyítani az igazad? Hátha neki meg ez lenne igazságtalan? Miért játszol mártírt, még ha „igazad” van is? Miért nem tojod már le, aki csak ennyit tud? Menjen isten hírivel zabot hegyezni, nem érte meg e kis eszmefuttatást; ha azonban igen, légy hálás neki: tanultál általa.  

A kockának több oldala van, mindig.

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

h, 2010-10-04 16:54 Mab Tee

Mab Tee képe

Köszönöm szépen a hozzászólásokat. Bevallom, a szöveget hirtelen felindulásból írtam, és nem tudtam eldönteni, blogbejegyzés vagy Gondolatok kategória legyen. Tisztában vagyok vele, hogy más kategória szintjét nem üti meg. Jó volt kiírni ezeket a gondolatokat.

Köszi.

Mab Tee

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

h, 2010-10-04 23:04 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Tudod, hogy neked van igazad. Akár tényekkel is alátámasztod állításaidat, mégis a másikat meg nem győzheted, csak hajtogatja azt az igazságot, melyet már rég meghazudtoltál.

 

 

Te vagy a hibás.

Minek „hajtogatsz” olyant, amit már rég alátámasztottál?

 

Én egy vitába addig veszek részt, amíg vannak új érvek.

Ha elkezdődik a "hajtogatás" ( a „szellemi mókuskerék”) akkor kiszállok.

Ha te folytatod, azzal csak azt „mondod” ( közvetíted) , hogy magad sem vagy biztos az álláspontodban.


Reménytelen.

 

Akkor mit is remélsz ettől az írástól?

Azt, hogy majd számodra ismeretlen emberek, akik azt sem tudják, hogy miről van szó, erőt öntenek beléd?

 

Őszintén, jóindulattal azt javaslom neked, hogy keress fel egy szakembert!

Nem kell pszichiátert ( MÉG nem szorulsz gyógyszeres kezelésre), de minimum egy pszichológust!

Ebből az írásodból süt a segélykiáltás, de nem kapsz segítséget, ha magad nem teszel ennek érdekében.

 

( Persze, mondhatod, hogy ez csak egy jól sikerült írás, amivel beugrattál engem.

Egyrészt, az írástechnikád alapján – szerintem - azért egy ilyen „beugratáshoz” még fejlődnöd kell.

 

Másrészt, ha így is van, annak én csak örülök!

Inkább te csinálj belőlem hülyét, mint hogy egy valóban beteg ember biztatás nélkül maradjon.)

 

k, 2010-10-05 09:33 media97

media97 képe

Az írásnak mindig van gyógyítóereje! Én pl. anno két füzetet írtam tele, hogy kiírjam magamból a depressziómat és szerencsésen sikerült megszabadulnom tőle. De ha már közzétetted ezen gondolataid, talán szerencsésebb lett volna  a blogbejegyzések között megtenni. Ami fáj, az korántsem biztos, hogy jó írást generál. Illyés Gyulától olvastam valahol, hogy mielőtt leült volna írni, mindig kiírta magából az aznapi sérelmait, fájdalmait.

_____________________

"Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart." (Seneca)

k, 2010-10-05 09:36 Indi

Indi képe

Ha az íráshoz szólsz hozzá, akkor a félreértések elkerülése végett használd az írás alatt található "új hozzászólás"  lehetőséget, ha egy már meglevő hosszászólásra válaszolsz, akkor a "válasz"-t. Csak egy javaslat ;)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

k, 2010-10-05 09:41 media97

media97 képe

Oké! Köszönöm a segítséget!

_____________________

"Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart." (Seneca)

k, 2010-10-05 10:08 Liliana

Liliana képe

Tisztelt Venyigeszu!

Picit vitába szállnék: "hogy keress fel egy szakembert!"

Tudom, hogy csak jóindulatból mondta, de nem értem, hogy miért hiszi mindenki, hogy azonnal mindenkinek szakemberre van szüksége. Élő példaként tudom, hogy az írás gyógyít! Néha csak egész egyszerűen arra van szükség, hogy az ember elmondja valakinek a gondjait, bajait, és ha nem talál olyat, aki megértené a helyzetet, akkor egészen egyszerűen az író lelkű ember leírja a bánatát. Kiírja azt, ami a lelkét nyomja, mindezt úgy önti formában, hogy időnként senkinek nem tűnik fel, hogy igazából az a karakter az író alteregója, legyen az gyilkos, áldozat, hős, stb. Azok az érzések gyűlölet, szomorúság, vagy keserűség honnan bújna elő, ha nem az író lelkéből?

Itt vagyok én, aki feminista módon a krimikben, sztorikban, és egyéb fantasy-ban feminista módon kinyírja a férjét, szeretőjét, főnökét. Tipikusan én írtam, és tudatalatt biztos így is gondolhatom, és mégsem igaz ez a valóságban. Mások szerint ez segélykiáltás lenne, és forduljak szakemberhez, de egy pszichológusnak tanuló ismerősöm szerint ez nem gond, mert ez csak egy levezetés, és hozzá tartozik a "gyógyulási folyamathoz".

Kérdem én: Az aki horrort ír, véres akciójelenetet, gyilkosságot, stb. forduljon szakemberhez, mert "vörös"(elfojtott aggresszió, bosszú, harag, stb.), amit ír? Egyáltalán ne, hiszen csak ír, és tetszik vagy sem, akarjuk vagy sem az írásokban mindig ott áll az író maga, akinek a lelki szilánkjai belefúrják magukat az írásaiba, ott maradnak, bármennyiszer átírhatja még mindig ugyanaz a valaki áll majd hátterben, és ugyanazok a problémái lesznek, mint amikor megírta.

Mab Tee leírta a gondolatait, ahogy Dóra is leszokta időnként, és mi tagadás én is. Nem mind van megosztva a "nagyközönséggel", de ha igen mindig találunk egy hasonló gondolkodást, segítséget, és/vagy megoldást.

Szerintem, ez olyan feszültséglevezető, mint a boxoló boxzsákja, vagy egy autóversenyzőnél a száguldás... 

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-10-05 10:42 Mab Tee

Mab Tee képe

Teljesen egyetértek veled.

Tényleg jobb lett volna ezt a saját blogomba tenni. Álmomban sem gondoltam volna, hogy valaki pszichológusért kiált érte. Ez csak egyfajta gondolatmenet volt tőlem. Így jártam. :(

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

k, 2010-10-05 16:50 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Érdekes módon a pszichológus utáni része a kritikának nem jelenik meg a hozzászólásokban. Venyi hozzátette, lehet, hogy őt sikerült becsapnod. Nos, itt ez áll fent: annyira jól kiírtad magadból az érzéseidet, hogy sikerült súlyosan depressziósnak mutatnod magad, öntudatlanul is feketébbre vetted a hangsúlyt - ha semmi ilyen szándékod nem volt, ha valójában egy vidám kis írásnak szeretted volna beállítani, akkor valóban kezdhetsz szomorkodni. Ha nem, akkor vizsgáld meg az írást (előtte szögezd le, hogy nem ilyen súlyos a helyzet - ezt már megtetted), mit mond neked. Mintha kívülálló lennél - itt ez a legnehezebb. Valóban pszichológusért kiált? És ha valóban, mivel érted el ezt a hatást?

Te jobb helyzetben vagy, mint adott esetben én vagy Lil - csak hogy az ő példáját használjam. Mi a blogba írtuk ki magunkat, te most ide. Kaptál valódi véleményt, és nem csak tanácsot, az íást vizsgálták, nem azt, aki mögötte van. Ez a különbség a blog és a novellák között. Te mivel ilyen helyzetben vagy, tudsz profitálni ebből: megnézed, milyen technikát, milyen eszközöket használtál, és azok a többiekből milyen reakciót váltottak ki. Venyigeszu véleményére lehet adni, sőt, szerintem alapozni is, nagyon jó meglátásai vannak. (Persze lehet vele vitatkozni, kivel nem, senki sem feddhetetlen.) Szinte készen áll előtted egy depresszióra hajlamos, önmarcangoló karakter, aki nem te vagy, de a sötét belőled igen. (Ejj, de magyaros lett ez.) Bármikor is írnál, ha ilyen kell, itt van. Nem súlyos eset, de menjen pszichológushoz, ezt még a tágabb környezete is megérzi, hogy ha tényleg kiadná minden bánatát. Nosza, tedd be a karaktermappába, hogy bármikor használhasd. Csak előtte vizsgáld meg, hogyan és miket mondott, és ne javíts sokat az írástechnikán (maradjon élően tökéletlen). ;)

Kezdelek irigyelni.

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-10-05 17:29 Mab Tee

Mab Tee képe

Köszönöm szépen a magvas hozzászólást.

A hozzászólók véleményét mindig átnézem, és jórészüket meg is szoktam fogadni, persze idővel. Megvárom, míg egy kicsit leülepszik a történet, aztán néhány héttel, akár hónapokkal később beépítem a jótanácsokat az írásba.

Köszi a tanácsot. Csak némi türelmet kérek. Nálam is érnie kell a dolgoknak, és a karaktereknek is.

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

k, 2010-10-05 21:13 Liliana

Liliana képe

"Mi a blogba írtuk ki magunkat, te most ide." - Én ritkán bloggolok személyes témában, én kiírom :) Van fogalmad hányszor nyírtam ki valakit novellában, akit élőben nem, de marhára szerettem volna? Arról nem is beszélve, hogy voltam öngyilkos is noviban? Pedig a valóságban sohasem tenném meg, mert szeretek élni. Ó, fele sincs publikálva, de léteznek, ahogy az okok is. Tavaly nyáron voltam mínuszban, amiből ilyentájt másztam ki, nem sokkal azután regisztráltam ide (decemberben).

Tegnap egy ismerősöm közölte, hogy nem szívesen nézne szét a fejemben, mert valószínűleg túl nagy a káosz benne. Én megtalálok mindent, amire szükségem van, és mellette bőven elférnek a novellaötletek (a lejegyzésig néha 5-6 is előferdül). Több felé tudok figyelni, miközben fejemben megy a novella alkotás, így néha élő szituk is belekerülnek egy-egy írásba. A karakterekről, helyzetekről nem is beszélve.

Néha talán úgy tűnik, hogy élettelenek a karakterek, pedig valójában nagyon is élnek, csak nincsenek írásban kidolgozva. Ez az amin keményen dolgozok! :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-10-05 21:27 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Én a szövegértés fejlesztéséért harcolok. Szegény Magyarország...

Szóval én azt írtam, hogy téged idézlek. A saját hozzászólásodban meg te a blogbéli terápiás írásokra utaltál. Ergó én is a blogbéli működésedre utaltam, márpedig a blogban lévő bejegyzések blogbejegyzések, bárhogy próbálkozol az ellenkezőjét bebizonyítani. Szó sem volt arányokról, vagy az írásokról, én csak arra utaltam, hogy mondtad, neked is vannak blogbejegyzéseid. Ott a blogba írtuk ki magunkat. Csak a kohézió miatt nem szükséges kitennem a mutató névmást, mert elméletben tartja a határozót...

_____________________
Dr. Bloody Dora

k, 2010-10-05 21:48 Liliana

Liliana képe

Jó' van mááá' no, este van. :) (Nem, a pályázat nem volt este, attól függetlenül félre értelmeztem a dolgot!)

Egyébként meg ne gonoszkodj, mert megidézlek!

Tükör elővesz... Megfordul. Kimondja: Bloody Dóra. Újabb forgás. Ismétli: Bloody Dóra. Új kör: Bloody Dó...

Mi van máár? Mé' villog az az izéssárgán ott lenn az asztalon? Ja, msn-en keresnek. Egy boszi kollegám talált ki valami új bájitalt... Na, jó, akkor ezt most megúsztad! De... Ne húzd ki a gyufát, mert elvarázsollak!!! :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-10-05 10:59 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

T. Liliana!

Értem amit mond, és van is benne igazság.

Azonban úgy gondolom, hogy más az, ha valaki ír egy horror történetet,  és más egy ilyen írás.

Arra sem mindenki képes, hogy egyedül legyőzze a kezdődő depresszióját, vagy meggyógyítsa a lelki sérüléseit.

De nem akarok erről vitatkozni. Ahogy írtad, pusztán jóindulatból javasoltam a szerzőnek egy szakemberrel való konzultációt.

Ő megosztotta a gondolatait velünk, én cserébe megosztottam vele az én gondolataimat az általa felvetett problémáról.

Majd ő eldönti, hogy mit fogad meg, mit tart fontosnak az itt kapott reakciókból.

További szép napot!

 

k, 2010-10-05 11:26 Liliana

Liliana képe

Én is értem, amit mond! Nem arról van szó, hogy nem.

Nem akarok senki lelkébe furakodni, de le merném fogadni, hogy volt egy vita vagy csalódás, ami után Mab Tee leült megírni ezt az elmélkedését.

"Ő megosztotta a gondolatait velünk, én cserébe megosztottam vele az én gondolataimat az általa felvetett problémáról." - Én is, ugyanígy tettem. :)

És igaza van, inkább legyen egy kezdődő depressziósnak segítsége, mint magára maradjon, de nem kell mindig farkast kiáltani. Mindenkinek vannak "pusztuljon a világ" napjai, és ma, ilyen esős időben az emberek javarészt depressziós hangulatba "zuhannak", és ilyenkor születnek a hasonló jellegű írások, meg egy-egy lelki vihar után.

De ez tényleg nem vita tárgya! Megértem az álláspontját, és tiszteletben tartom!

Szép napot!

---

Mab!

Ne aggódj, engem annó drogosnak tituláltak egy írásom miatt! :) Annál azért százszor jobb egy segítő vélemény.

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

k, 2010-10-05 10:36 Mab Tee

Mab Tee képe

Nincs ebben semmilyen segélykiáltás, inkább értetlenkedés. Igazad van, az írástechnikámon még fejleszteni kell, valamint lehet, jobb lenne ezt az írást áttenni a saját blogba.

Azért köszi.

A pszichológust átengedném annak, akinek nagyobb szüksége van rá.

 

Blade, Venyigeszu hsz-e alá szerettem volna írni, a "Válasz" gombot nyomtam, mégis ide tette.

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

k, 2010-10-05 10:45 Roah

Roah képe

Na, hát nem hittem volna, de még én is...

Szerintem jó ez, szívhez szóló, és talán egy szerki jobban el tudná dönteni, hogy blog, vagy gondolatok.(Szub véleményem szerint mindkét helyen jó.) Lesz ez még így se, Mab Tee, és ne legyen Venyinek igaza, jó?

Írd csak ki magadból, ahogyan jól esik. :)

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

sze, 2010-10-06 09:04 Ayrton

Ayrton képe

Hűha! Mintha csak egy jegyzőkönyvi kivonatot olvasnák egy "beszélgetésről" a szüleimmel :D.

sze, 2010-10-06 10:07 Mab Tee

Mab Tee képe

Te jó ég! Van itt minden, horror, terror, pszichológus, boszorkányság, jegyzőkönyv.

Pedig csak egy kicsike gondolatmenetet írtam le. (nagy, kék szemmel ártatlanul néz)

Ugye azért Ndy piruláit megúszom, no meg a fehér zubbonyt is?

Bár a távolból Blade ördögkacaja rosszat sejtet. :(

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

sze, 2010-10-06 10:31 Cyrus Livingstone

Cyrus Livingstone képe

Ezt hívják pillangó effektusnak!;)

"Pro wrestling is real. People are fake." (Mr. Anderson)

http://www.irodalomeskultura.blogspot.com/

http://www.cyruslivingstone.blogspot.com/

 <

sze, 2010-10-06 10:43 Liliana

Liliana képe

Attól félek Ndy piruláit már bevetted, csak nem tudsz róla! :)

Jó, hogy eszembe juttattad, van egy válasznovellám, csak elfelejtettem publikálni. :)

Érezd, ahogy a szavak hangjegyekké válnak, és végül láthatóvá válik előtted a dallam!
"Jó boszorkány vagyok, és legyőzöm a gonosz banyákat!"

sze, 2010-10-06 15:13 B.L.Torkin

B.L.Torkin képe

Jó kis írás ez, tetszett.

Megérintett, mert mindenkinek akadt már dolga hasonló idióta vitapartnerrel (főnök, üzlettárs, stb.), ezt nem kerülheted el. Hasonló élethelyzetekre a szerző figyelmébe ajánlom egyik kedvenc mondásomat, miszerint:

Soha ne bocsátkozz vitába egy hülyével, mert leránt a szintjére és legyőz a rutinjával!

 Elolvastam mind a hozzászólásokat és ezekben is tükröződik az írásban látható alapvető probléma: az igazság szubjektív. Vagyis, ahány ember, ahány élethelyzet, vagy világnézet – annyi igazság létezik. Lehet, hogy a vitában nem is a szerzőnek van, pontosabban, nem csak neki van igaza. Egyébként nincs benne semmi depresszív vagy aggasztó, pláne nem segélykiáltás. Kicsit szomorú, de azért vagyunk emberek, hogy hol vidámak, hol szomorúak legyünk. Ez a normális.

 

szo, 2010-10-09 13:32 Lilien

Lilien képe

Számomra az egész történet egyszerű tapasztalaton nyugszik, s az írója a legjobb döntést hozta: zaklatott volt, ezért a gondolatait kiírta magából.

S a végén, amikor érzem a reménytelenség erős hullámát, reményért kiáltanék, de nem tehetem. Csak nehézkesen belenyugszom, vége. Veszteség.

Nekem tetszik a történet, s az, hogy jobban megismerhettük az érzéseid.

 

Lilien

szo, 2010-10-09 16:14 onsai

onsai képe

Mab Tee, harmadéves pszichológus hallgató vagyok. Nem, nincs szükséged lélekturkászra. Legalábbis a fentiek alapján. :)

Érdemes megkérdezni az idősebb családtagokat, a kritikusabb barátokat, ők hogy látják a helyzetet. Valószínűleg nem az "igazságról"  szól ez egy ideje, hanem valami más miatt birkóztok egymással. Valamit mindkettőtöknek meg kell tanulnia. Neked is.

 

 

----------------------

Hogyan fessünk tökéletes képet?
Légy tökéletes. Aztán dőlj hátra, és fess.

cs, 2010-10-14 08:20 Mab Tee

Mab Tee képe

Köszönöm szépen a kijelentést, miszerint nincs szükségem lélekturkászra. Magam is így érzem.

A családban lévő birkózásról annyit, hogy rövid úton le szoktam zárni az ilyesmit. Köszi a hozzászólást.

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

cs, 2010-10-14 12:38 Blade

Blade képe

Tejóég. Remélem, nincs mindenkiről aktád, benne pirossal aláhúzott lehetséges gyerekkori traumákkal. :P

p, 2010-10-15 16:07 onsai

onsai képe

Ó, csakis Rólad. :P

 

----------------------

Hogyan fessünk tökéletes képet?
Légy tökéletes. Aztán dőlj hátra, és fess.

p, 2010-10-15 16:36 Blade

Blade képe

Az benne van, amikor a szemem láttára követett el egy vesszőhibát egy elsős nyelvtanórán a tanárnéni? És amikor az egyik haverom fordulat nélküli történetet mesélt?! :P

p, 2010-10-15 17:15 onsai

onsai képe

Eddig nem volt. Eddig.... :)

Amúgy viccet félretéve, a pszichónak van egy olyan része, ami szövegelemzéssel foglalkozik. Pl politikai beszédek szóhasználatának a megváltozásából meg lehet jósolni a közelgő fegyveres akciót. Vagy pl a személy kifejezéstára, a szöveg tartalma utal egyes patológiákra. Vagy pl létezik önéletrajzi emlékezet narratív elemzése is. (de megnyugtatlak, nem ástam bele magam, inkább a kreativitáskutatás érdekel, meg a halogatás pszichológiája, legalábbis jelenleg)

 

----------------------

Hogyan fessünk tökéletes képet?
Légy tökéletes. Aztán dőlj hátra, és fess.

p, 2010-10-15 17:43 Mab Tee

Mab Tee képe

Hogy miket tanul tőletek az ember!

Csak nyugodtan folytassátok az értekezést, kíváncsian várom.

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

p, 2010-10-15 20:43 media97

media97 képe

"a szemem láttára követett el egy vesszőhibát egy elsős nyelvtanórán a tanárnéni"

 

Az semmi, az én középiskolai irodalomtanárom arra akart rábeszélni, hogy a Beethovent egy e-vel kell írni, mikor bebizonyítottam neki  az ellenkezőjét, év végén meg akart buktatni. Egyébként már nem tudom miért, de a háta mögött csak Homérosznak hívtuk. Lehet, hogy azért, mert átvitt értelemben éppenolyan vak volt?

_____________________

"Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart." (Seneca)

p, 2010-10-15 21:40 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Nekünk simán leírta, hogy bicigli, aztán Shakespeare (nehéz szó) nevének négyszer futott neki, egyszer sem ment. De akkor egyszerűen annyira fáradt volt, hogy másnap arra sem emlékezett, hogy tanított.

_____________________
Dr. Bloody Dora

szo, 2010-10-16 11:39 media97

media97 képe

Bizony néha az én irodalomtanárom sem emlékezett rá, de neki az ital miatt voltak emlékezetkihagyásai. A napi adagja uszkve három liter vörösbort volt. A sors iróniája, hogy mikor meghalt, még a Békés Megyei Napnál dolgoztam, s megyeszerte ismert volt az öreg a néprajzos könyveiről. Nekem kellett róla nekrológot írnom, amely olyan szépre sikeredett, hogy ad 1.: majdnem elsírtam magam rajta, ad 2.: azt hittem hogy leszakad a plafon! Mindegy, Arany mondta: "Költő, hazudj, csak rajt' ne kapjanak!"

_____________________

"Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart." (Seneca)

szo, 2010-10-16 23:23 Alulim

Alulim képe

Az enyém is meghalt, és őszintén sajnáltam. Meg még ma is eszembe jut, pedig annak már jó pár éve.

szo, 2010-10-16 23:24 Alulim

Alulim képe

Nekrológ írásakor nem kellet volna hazudnom.

szo, 2010-10-16 15:11 Mab Tee

Mab Tee képe

Tudom, hogy az írásom irodalmi értéke nem nagy, de arra nem gondoltam, hogy ennyi hozzászólás lesz hozzá.

Köszi.

--------------------------------------------------

"Olyan képet mutatok, amit látni akarsz. Az igazi arcomat csak akkor ismerheted meg, ha képes vagy az álarc mögé látni."

v, 2010-10-17 18:02 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

Azért a hozzászólások nagy részét az én véleményem generálta.

Így egy kis dicsfény nekem is jár!

.-)))

v, 2010-10-17 20:25 media97

media97 képe

Hallelujah!!! - de minden vicc nélkül.

 

Üdv.: media

_____________________

"Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart." (Seneca)