Vakvágány

A távolság országút, az eltelt idő pedig a forró aszfalt felett vibráló levegő, ami torz, sötét darabokra szaggatja a távolabb állókat. Nem az út hosszú reménytelenül, nem is a hullámzó hőség riaszt vissza, hanem a minden lépésnél csikorgó kavics, suttogó szellő, mint egy émelyítően szép nő gúnyos nevetése a tálcán kínált férfiagy felett.

Bélyeg, tollal, gubancos betűkkel írt címzett és feladó a szemem előtt, dísztelen boríték a kezemben, és a kellemetlen kötelesség céltalan dühe a szegycsontom mögött: apám írt. Arra kért, menjek haza. Tudtam, az út végén jár és fél egyedül megtenni az utolsó lépéseket. Még pénzt is küldött, vonatjegyre. Mint régen, amikor egy-egy részeg őrjöngése után nekem csokit hozott, anyámnak meg virágot. Nem elnézést kért, úgy gondolta, az ajándék ugyanúgy jár nekünk, mint a pofon.

Száguldó vonatom ablakán mintha borotva ejtett volna tenyérnyi hosszú sebeket, amin rögtön megjelentek az üveg átlátszó vérének cseppjei. Egész úton zuhogott az eső, a felszálló utasok megnyirkosodott ruha és vizes haj nehéz szagát árasztották. Gőzből és zajból fárasztó, kába álom tekeredett körém.

Egy férfi ébresztett; rejtély, honnan tudta, mikor kell leszállnom. Egyszerre köszöntem meg és káromkodtam el magam, amitől vigyorra húzta húsos ajkát, hogy zsíros arca csak úgy csillogott a kabin egyetlen égőjének sárgás fényében.

A nap már lement és az eső is elállt. Köd gomolygott a lámpák körül, a gallérom mögé bújt, de örültem a hűvösnek, mert még részeg voltam az álomtól. Völgyben épült a falu, mintha a házak a hegyekből csorogtak volna le, hogy elbújjanak a szél elől. Amíg mentem, egyetlen ablakban sem láttam fényt, egy kutya sem követett, még csak meg sem ugatott, pedig hallottam csörgő láncaikat és edényeik tompa bádoghangját.

Bár a kapu nagyot ásított a kert felé, nem léptem be, csak megnyomtam a csengőt. Sokáig vártam, de mivel nem jött válasz, magamtól indultam a ház felé. Az ajtó felett égett egy csupasz izzó, cipőm alatt besüppedt a talaj, egy pillanatra megláttam az épületet a földön, fejjel lefelé és remegősen, amikor elhaladtam egy elhanyagolt tavacska mellett. Tőlem balra egy hatalmas diófába belekapott az esti szél, az meg, mintha haragudna rám, felém dőlt és mérgesen rázta milliónyi levelét.

– Ne kapcsolj villanyt! – szólt apám halk, rekedt hangján, közben a huzat becsapta mögöttem az ajtót. – Bántja a szemem.

Egyszer egy vidéki pályaudvar wc-jében éreztem ilyen szagot, amikor elaludt bent egy hidegtől űzött hajléktalan. Apám most is dohányzott, lassan mozgott, ritkán hamuzott, kinyúlt pizsamáját majdnem átszúrta vékony válla. A konyhába szűrődő fényben úgy tűnt, bőre az arcára és az orrára száradt.

– Beteg vagy?

Nem láttam a szemét, de tudtam, hogy nem nézett rám.

– Ne udvariaskodj! – Elnyomta a cigarettáját. – Nem ezért hívtalak.

Esetlenül fogtam meg a karját, kezemet kellemetlenül vágták kiálló csontjai. Maró szánalom ömlött a gyomromba, amikor hegyes könyöke remegni kezdett a tenyeremben. Lassan csoszogott, pár lépés után meg kellett állnunk, hogy cuppogós recsegéssel felköhögje a légcsövére tapadt váladékot. Mereven eldőlt az ágyon, nyögött, a derekát fájlalta, és én úgy ültem ott, mint egy fiatal apa, az ősöreg, haldokló gyermeke mellett. Sokáig nem aludt el, fújtatott, sötét szeme megcsillant az utcai lámpák fényében. Engem nézett, de nem szóltunk egymáshoz.

Apám éjszakásként dolgozott, megszokott ritmusát haldoklásában sem hagyta el. Éjjel volt rám szüksége, így én is nappal aludtam. Csak egyszer nyitottam be hozzá napfényben, de rájöttem, jobb, ha minél kevesebbet látok.

Segítettem neki harcolni az élettel. Elvonszoltam a wc-ig, hallgattam, miként küzd a testében rothadó salakkal, takarítottam utána, mostam a szennyes pizsamáját és ágyneműjét. Óráról órára romlott az állapota, nem fért a fejembe, hogy volt képes pár napja levelet írni és postára adni. Akkor se tudta volna megköszönni a segítséget, ha akarja, igaz, nem is vártam. Gyűlöltem őt. Úgy éreztem, az önfeláldozásban semmi nemes nincs, csak szánalom és harag.

Egy este apám nem akart enni. Panaszkodott, hogy nehezebb megszabadulni tőle, mint amennyi erőt ad, én pedig biztosra vettem, hogy ez már a legvége. Igazam lett, egyik nap holtan találtam az ágyában. Megéreztem, már azelőtt tudtam, hogy beléptem volna a szobába, de csak akkor fogtam fel, amikor leültem mellé. Mozdulatlan volt, és ez alatt nem csak az állandóan lüktető mellkasa nyugalmát értem, hanem valami sokkal mélyebb bénultságot.

Próbáltam szomorúságot erőltetni magamra, de megcsapott a pánik szele, amikor rájöttem, hogy egyedül maradtam. Azt mondják, akkor nő fel az ember, amikor eltemeti a szüleit, nekem pedig összeugrott a gyomrom, és arra gondoltam, szólnom kell valakinek.

Kezemben volt a telefon, amikor apám szeme tágra nyílt, és rémülten meredt rám. Rosszul irányította remegő tagjait, ledobta magáról a takarót, hangosan és bőségesen ürített a nadrágjába, közben hörgött, vicsorgott és csücsörített. Elejtettem a telefont, és mire felfogtam, el is csitult a roham. Csak álmos tekintettel követett valami láthatatlant a szobában, és némán tátogott, mint egy fuldokló hal.

Gyorsan tisztába tettem és áthúztam az ágyát, mintha azt vártam volna, hogy ezzel visszahozom a megszokott valóságot.

Hiába takartam be, egész teste libabőrös lett. Hűvösnek éreztem az arcát; az ablakhoz léptem, nem húz-e be valahol a hideg, amikor egy alak lépett el az üveg másik oldalától. Émelygés tört rám a gondolatra, hogy valaki figyel. Ki akartam szaladni az udvarra, de amikor megfordultam, a ruhásszekrény ajtaja óriási dörrenéssel becsapódott. Bizsergett a halántékom, a szívem túl gyorsan vert ahhoz, hogy számolni tudjam. Apám abbahagyta a lassú vonaglást, összeszorított szájjal, rémülten nézte a szekrényt. Mintha nem is én parancsoltam volna a testemnek, feltéptem a barna, lakkozott ajtót, és hátraugrottam, amikor felém libbentek a ruhák. Senki sem bújt el közöttük. A fürdőbe menekültem és addig cigarettáztam, amíg hányingerem lett.

Végül elfogadtam a helyzetet. Ijesztő, mennyire könnyen lehet kezelni a legborzalmasabb eseményeket is, ha az ember nem küzd ellenük.

Apám mozgása lelassult, nyaka, válla megmerevedett. Masszírozni próbáltam, de izmai olyan kemények lettek, mint egy sportolónak. Még mindig libabőrös volt, hátán óriási, vörös foltok éktelenkedtek. Ha hozzájuk értem, kifakultak, de a bőrében sokáig látszott az ujjam krátere. Félálomban jártam a lakásban, hajnalban szinte elájultam a fáradtságtól.

Mikor felkeltem, újra mozgatta a fejét, a szája megint tátogott, bár az ujjai és a lába még mindig görcsben állt. Később vettem észre, hogy nem tudja becsukni a szemét, csak az arca két oldala ráncosodik az erőlködéstől. Tekintete merev lett és opálos, biztosra vettem, hogy nem lát.

Szemcseppet kerestem neki a fürdőszobában, amikor valami elsuhant az ajtó előtt, sötéten és hangtalanul. Egy pillanatra megdermedtem, de hamar elpárolgott a félelmem. Később is láttam árnyékokat, hallottam zajokat, de tudtam, hogy nem miattam vannak itt.

Egy percig sem hittem, hogy túl vagyok a legrosszabbon. Talán ez segített át a napokon, amíg apám egyre borzalmasabb állapotba került.

Csak akkor vett levegőt, ha nyögni akart, nem is mozgott igazából, inkább lassan tekergett. Ajka kicserepesedett, nyelve összeszáradt. Próbáltam megitatni, de a víz lecsorgott a torkán. Sápadt bőrén előbb az erek rajzolódtak ki, mint morbid tetoválások, aztán vörös foltok terpeszkedtek el rajta, közben a hasa zöldes színt vett fel. Egyre kevesebbet jártam nála, idegennek, betolakodónak éreztem magam a szobájában, mintha semmi közöm se lenne a benti dolgokhoz. Néha dobogást hallottam, rövid, állatias huhogást, de kizártnak tartottam, hogy apám képes legyen ilyesmire.

Persze, időnként bementem. Rettenetes szagot árasztott, bőrén sárgás folyadékot ürítő hólyagok jelentek meg. Ki akartam dobni az ágyneműjét, de amikor oldalra fordítottam, a véres textilbe ragadt bőre nyálkásan levált a hátáról. Visszagörgettem, testéből bugyborékolás hallatszott.

Pár nap múlva látványosan puffadni kezdett. Előbb a hasát fújta fel, aztán a ki nem fakadt hólyagjai teltek meg gázzal és lettek feszesek, mint egy dob. Egy este már fel sem ismertem, annyira felfújódott az arca. A pizsamán keresztül is láttam, hogy péniszét és herezacskóját óriásivá duzzasztotta a bűzös levegő; úgy nézett ki, mint egy termékenységisten a pokolból. Be akartam takarni, és talán ettől, vagy a lassú vonaglásától az egyik hólyag felrepedt, és a kiszabaduló, bűzös levegő savanyú cseppeket fröcskölt az arcomba.

Mindent összeszedtem, amit a házban találtam: alkoholt, acetont, kevés sebbenzint, hígítót, és belocsoltam velük a habos nyákot ürítő testet. Egy hangot sem adott ki magából, nem is vonaglott, inkább megnyugodott, ahogy sercegve égett. Árnyékok ugráltak az ágy alatt, a szekrény mögött, egészen közelről hallottam a huhogást, mintha a falból jönne.

Nem is kinyitottam, hanem kitéptem a bejárati ajtót, a házzal szembeni óriási fa megint felfújta magát, talán messzebb akart zavarni. Kirohantam a kertből, egészen a vasútig futottam. Amíg a vonatot vártam, a sínek közül felkelt a nap, és én úgy örültem apám halálának, mint foghúzás után a vér ízű csendnek.

 

5
Te szavazatod: Nincs Átlag: 5 (15 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szo, 2011-07-30 16:38 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Ez nem idegborzoló thriller, ez bizony horror a gusztustalanabbik fajtából. Ha ez eszembe jut, mikor leszáll az éj (és eszembe fog jutni, hogy rohadn... nem, semmi rohadás!), nem fogok tudni aludni, hanem véresre rágom a körmömet a takaró alatt. Utálom, amikor naturalista vagy.

_____________________
Dr. Bloody Dora

v, 2011-07-31 13:18 Kelvin

Kelvin képe

Ennél csúnyább a következő, aztán vége a gore-nak. Utána classic horror jön, remmélem, az is tetszeni fog. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2011-07-30 18:23 Maggoth

Maggoth képe
5

Nekem ez a művészi tökélyre fejlesztett horror; az amikor valami annyira ronda, hogy szinte már szép. Gratulálok hozzá.

(Miért nem az egypercesekhez tetted? :D)

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

v, 2011-07-31 13:19 Kelvin

Kelvin képe

Nem értem teljesen, mi az az egyperces, de ez szerintem inkább horror. Semmi negatív, akármi, tököm? Nem írhattam ilyen jót...

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 14:05 Maggoth

Maggoth képe

nem, qrva jó lett. Csak rövid :) Olvastam volna hosszabban is...

- Maggoth
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

v, 2011-07-31 15:31 Kelvin

Kelvin képe

Az első verzió szar lett, ki akartam vágni belőle egy csomó részt. A második egy oldallal hosszabbra sikerült, én is meglepődtem. :D

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2011-07-30 18:26 Carmen Sanchez

Carmen Sanchez képe
5

 kell hozzá egy pohár tömény. 

"Úgy látom nem értitek. Nem én vagyok összezárva veletek, hanem ti vagytok összezárva velem!"

 


v, 2011-07-31 13:19 Kelvin

Kelvin képe

Három sör van most bennem, ennyi elég egy darabig. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2011-07-30 18:59 craz

craz képe

Hmm, akkor most meghalt a felénél, vagy nem?

- - - -
"Igyál, e nedv hűs, mint a - mámor,
s nincs seb, mit heggel nem takar,
igyál, testvér, e mély pohárból,
csupán az első korty fanyar."

v, 2011-07-31 13:20 Kelvin

Kelvin képe

Aha. :D

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2011-07-30 19:19 termeczky

5

Durva.

Sosem értettem amikor a valóságban megtörtént esetként mesélték. Hmmm.

v, 2011-07-31 13:21 Kelvin

Kelvin képe

Neked meséltek ilyen megtörtént eseményt??? O.o

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2011-07-30 19:46 Tolerancia

Tolerancia képe
5

Nem csalódtam.  :-)

Várom a következőt.

 

 " Amit az ember leírt, az többé nem sanyargatja." /Ernest Hemingway/

v, 2011-07-31 13:21 Kelvin

Kelvin képe

Jön. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

szo, 2011-07-30 23:53 Kelvin

Kelvin képe

Esküvőről jövök, kissé be vagyok nyomva. Köszönöm a hozzászólásokat, meg az olvasást, ma már nem futja többre. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 00:12 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Nem gond. Facebookon megosztódtál közben.

_____________________
Dr. Bloody Dora

v, 2011-07-31 13:21 Kelvin

Kelvin képe

Dóri viselkedése megosztotta az amőbát.. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 08:39 Sren

Sren képe
5

Akkor most lerántom a leplet az írásaidról.

Azért hatalmasak, mert a horror iszonyata mellett mindig ott remeg bennük egy mélységesen mély szomorúság. A magány, az elhagyott helyek, a borzalom, a félelem szomorúsága. Gyerekek szomorúsága, amit a felnőttek nem hallanak, mert a kicsiknek még nincs rá szavuk, amikor meg már van, ciki elmondani. Állatok mély, néma bánata. Olyan dolgok fáradt szomorúsága, amelyekről nem szeretünk beszélni, sőt, még a jó dolgok szomorúsága is. Minden bánat, aminek nincs hangja, amire nincsen szó. Minden, amivel magadra maradsz, mert elmondhatatlan.

A tehetség szomorúsága, amikor azért őrzöd önmagad mélyén ezt a ritka kincset, mert tudod, hiába mutatod meg: mások legfeljebb gyönyörködnek benne, de meg nem érthetik; teljesen soha, hisz minden tehetség más, ha csak árnyalatnyit is.

Fogadd cserébe őszinte haragomat, amiért meglehetős ritkán élsz ezzel a kinccsel.

Ja, igen, a vonatablakos hasonlat. Hát, az biz zseniális.

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

v, 2011-07-31 13:22 Kelvin

Kelvin képe

"Állatok mély, néma bánata." Ez a kedvencem. Köszi, Zsuzsi!

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 09:24 Sütiszörny

Sütiszörny képe
5

Igazából csak ennyi mondanivalóm van: uff!

A legjobban az tetszett, amikor felcserélted a szerepeket, a srác leült az apja mellé, de olyan érzése volt, mintha az apa ülne a haldokló ősöreg gyermekénél.

Az elején el kellett gondolkodnom, hogy nem követtél-e el hibát, de másodikra rájöttem, rendben, a hiba nálam van, csak olvasni kell a sorok között. Mert először gyalogol az úton, aztán vonatra ül a főszereplő. Csak először nem értettem mitől lett az aszfaltból sín, a hőségből eső. De minden jó, csak rá kell jönni.

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

v, 2011-07-31 13:23 Kelvin

Kelvin képe

Az elején is vonatozik. O.o

Nem is szereted a horrort, aszongyák az emberek....

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 16:22 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Ha már az elején is vonatozik, akkor lehet, valami gáz van, mert így nem jön össze. Mert akkor hogy jön oda az aszfalt? És, ha már vonat, akkor miért az országút a távolság, nem pedig a sínpár? Ennek nem látom sok értelmét.

Tényleg nem szeretem a horrort, ezért azzal a feltétellel kezdtem el olvasni, ha valami csúnya és félelmetes lesz benne, akkor azonnal félbehagyom. De ez nem olyan volt, nem hozta rám a rossznyavalyát, ettől simán alhatok este.

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

v, 2011-07-31 17:21 Kelvin

Kelvin képe

Vonattal megyek faterhoz, utána sétálok, de simán lehet, hogy nem értjük egymást. :)

Hallottam, milyen fasza munkád van, miért nem írsz belőle valamit?

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 21:05 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Mert nem fasza, és utálom! A francnak sem hiányzik még írni is róla. Meg úgy egyébként sem hiányzik az írás egy ideje. A melóval keverve pedig tényleg valami borzalom lenne. Rossz ötlet.

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

v, 2011-07-31 09:54 Esvy

Esvy képe
5

Remek. Különösen a hangulatfestés és a frappáns befejező hasonlat. Nagyon sejtelmes, hogy az árnyak és a huhogás jelen vannak, de nem lépnek rivaldafénybe. Zseniális továbbá, ahogy a naturalista realizmus és a sejtetős horror között egyensúlyozik a történet. Egyszerre érezhető, hogy ilyesmi megtörténhet, és mégsem. (Vagy csak reméljük, hogy nem.)

 

A korlátok is korlátoltak.

v, 2011-07-31 13:24 Kelvin

Kelvin képe

Ha tudnád, mennyit szenvedtem vele. Örülök, hogy ennyire átjött. Köszi! :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 10:20 Roah

Roah képe
5

A hosszához képest túl sok benne a mint, mintha, volna. (A mintha úgy, akár Pandorán a fák.) Van egy "csak úgy"-os mondatod, ami számomra kilóg a panorámából, és néhány vesszőnél is fura a hangsúly.

A történet bizarr, Kelvines. Szerinted a horrornak is lehet Dalija, Picassója? Randevú a halállal? Vagy csak fekete-fehér, igen-nem-et játszottál vele?

Hm. Olvastam, mit írt neked Sren. Érdekes, mert ezek szerint szöges ellentéted vagyok, kezdő íróként, gyakorlott olvasó(d)ként.  Amíg te mindenben meglátod az árnyakat, fekélyeket, fekete művészetet, és feltárod, én minden lédús, feszülő hólyagodban a fényeket: strasszkőként csillognak. Hidegen írsz néha; fázni lehet tőle - nem lilul a szám, nem remegek, nem dadogok, de a bőr alatti ágas-bogas hajszálereket mégis kitűnően látom.

*Vigyáztál az öltönyre? :)

Képzeld, tanu leszek augusztus nyolcadikán. :D

 

--------------- "Sebet gúnyol, kit seb nem ért soha." (W. Shakespeare)

"Nagy szeretet fél, apró kételyen:
S hol a félsz nagy, nagy ott a szerelem."

v, 2011-07-31 13:27 Kelvin

Kelvin képe

Vigyáztam. Egymillió éves ír whiskyt ittam, meg ezer sört, kurva jó volt! Lehet, hogy én is megyek még esküvőre idén. Tök megéri. :D

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 15:52 Borika

Borika képe
5

 

Mestermunka, gratulálok!

Még jó, hogy nem ettem ma sokat, különben rosszul lennék! :D

 

"Járt utat a járatlanért el ne hagyj!"

v, 2011-07-31 17:23 Kelvin

Kelvin képe

Emetikus novi. Köszi, hogy olvastál!

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 16:10 Ndy

Ndy képe

Nem tetszett, nagyon nem. A sztori egyenes, mint a szög, tele hatásvadász elemekkel: lassan indulhatnál vele a megasztárban. Az elbeszélőtől sokkal személyesebb motívumokat kívánna a sztori, de ez olyan, mint egy bevásárlólista.

Tudsz te ennél sokkal jobbat, hagyd a fenébe a hülye sallangokat. :)

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

v, 2011-07-31 17:28 Kelvin

Kelvin képe

A barátnőm azt mondta, legfeljebb hármas. Őt nem verem el, mert nő, vagy mi.

Remélem, azért a következőt még elolvasod. Állítólag az még rosszabb. :D 

Ja, most szól a csaj, hogy köszönjem meg az őszinte véleményt. Köszi! :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 18:13 Ndy

Ndy képe

Persze, olvasom. Magadhoz képest rossz, alapvetően nem az. Inkább csak nagyon átlagos, hiányzik belőle az az egyedi és személyes narráció, ami például ott figyelt a Madárfiúban, vagy pár más írásodban. Plusz sémakellékekkel élsz a saját megoldások helyett.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

v, 2011-07-31 19:16 Kelvin

Kelvin képe

Ki kellett próbálnom a gore-t, mert megnéztem egy csúnya filmet, ami megindított. Ritkán kap el a hányinger pia nélkül, de attól sikerült. Próbáltam nem másolni magam, ahogy tanácsoltad, ettől lett más a nyelvezet. A "séma" kurvára fáj, de el kell hinnem, mert nem csak te mondod. Én úgy érzem, nagyon személyes az írás; másfél évet vártam az ötlet óta a megvalósításra. Sajnos vannak itthon trék, amik elindították a novellát, hogy ehhez képest mégis sablon lett, pedig talán itt akartam a legkevésbé. A következő nem érint ennyire, talán jobb lesz, de még mindig ez a stílus, gore-ban meg nem sok a variáció, csak a körítés.

Egyébként már öt napja gitározom, hidd el, írni sokkal jobban tudok. :D

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2011-07-31 21:49 Ndy

Ndy képe

Zenében is hasonlóak az eszközei a gore-nak, ráadásul, ahhoz öt napos gitártudás már elég :D
Egyébként, viccen kívül: megpróbálhattad volna nem a gore sablonnal. Néhány emlékkép, néhány érzés, stb. A baj az, hogy leírod a dolgokat, és jól írod le, de nem érzem. Mármint a főszereplőt nem érzem a történetben. Az apa figurája is távoli, de ott legalább vannak apró utalások az egyéniségére, pl az éjszakai élete.
Mindegy, az embereknek tetszik így is, de szerintem többet ilyet nem érdemes. Azaz, lehet ilyen, csak ne így.

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

v, 2011-07-31 20:58 Sólyom László

Sólyom László képe

Ha Kelvin ír, akkor nekem is itt a helyem!:) Jó volt olvasni! Apám, nem semmi volt a csávó szenvedős életét olvasni, meg elképzelni! Tetszett a változatos nyelvezet, mintha másabb lenne a megszokottól. Részemről 5*!

_________________________________________

"a leírt szavakban rejlik az igazi varázslat"

h, 2011-08-01 17:32 Kelvin

Kelvin képe

Köszi, hogy jöttél! :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-08-01 07:02 Mickey Long

Mickey Long képe

 Nekem bejött… Nem azt mondom, hogy nem olvastam már tőled jobbat, de így is bőven belefér. Lehet velem van a baj, de most viszont se a gyomrom nem kavarodott fel, se a hátam mögé nem pillantgattam rémülten olvasás közben. Valami ici-pici dolog hiányzik, lehet pont azok amit Ndy javasolt. 

Én szívem szerint egy négyest adnék rá. 

----------------------------------------------------------------------------

Ifjú Titán

"A valóság az, amit a tudatod azzá tesz." (Morpheus)

h, 2011-08-01 09:19 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Én sem pillantgattam hátrafelé, és nem kavargott a gyomrom. Ellenben nem szeretem a horrort, és pont azért tetszett ez a történet, mert horror, de egy cseppet sem féltem tőle.  :) 

Nos, ez kicsit nonszensz, mert a horrortól rémüldözni kellene, de én nem szeretek, tehát nekem jobb így. :)

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-08-01 09:40 Zora

Zora képe

Akkor sem rémüldözöl, ha éhes szájak harapnak cukrozott sejhajodba? Tegnap például számos kollégádat ettem meg kegyetlenül a Gyűrűk ura alatt...

------------------------------------------

h, 2011-08-01 10:14 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Tehát most tisztázzuk! Lányok bekennek cukormázzal, vagy csokiruppal, aztán a fenekem harapdálják? :) Hú! Hát az ilyesmi nem rémületet, hanem valami teljesen mást vált ki belőlem!  ;)  Amúgy kösz az öteletet! :D

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-08-01 10:25 Zora

Zora képe

"Tehát most tisztázzuk! Lányok bekennek cukormázzal, vagy csokiruppal, aztán a fenekem harapdálják?"

Lényegében ez a sütemények elfogyasztásának bevált módszere. :)

------------------------------------------

h, 2011-08-01 13:24 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Akkor tegyük érthetővé: mi sütiszörnyek nem sütiből vagyunk, hanem sütiket eszünk. Régen ez nem így volt, mert akkoriban ugyebár szüzeket ettünk, melyről történelmi dokumentumok vannak. Ha minden igaz, majd egy helyen ez nyilvánosan olvasható is lesz a közeljövőben, de addig is a szájhagyomány igazolja. Akkoriban persze nem is így hívtak bennünket. Még mierlőtt felmerülne: nem szűzszörnyek voltunk!

Szóval tehát: édesek vagyunk (én különösen), és Dóri szerint vattacukorból van a bundám, de akkor sem vagyunk sütemények. Mindettől függetlenül semmilyen kifogást nem emelek az ellen, ha fiatlal, nőnemű, emberi egyedek harapdálni szeretnének. De egy valamit tartsanak észben: ha ők harapnak, akkor én is fogok! :)

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-08-01 14:25 Zora

Zora képe

Ha nem vagy sütiből(oda a varázslat), akkor nem fognak lányok harapdálni.  A Sütiszörnyek pedig már nem harapdálnak lányokat. Kezdem érteni a lényeget. :))

------------------------------------------

h, 2011-08-01 22:39 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Azért még mindig be lehet kenni cukormázzal, hogy harapjanak azok a lányok!  ;) 

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

h, 2011-08-01 17:34 Kelvin

Kelvin képe

Félelmet nem is akartam kelteni, jobb lett volna, ha lehányod a géped. Majd legközelebb! Köszi! :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-08-01 08:07 Csajoss

Csajoss képe

Zsíroskenyér.Hagymával...
tudsz Te ennél jobbat is... :) már sikerült, úgyhogy biztos tudsz. :)

"De ha minden kívánságom teljesülne, akkor az összes álmom megsemmisülne. - C.D."

h, 2011-08-01 17:35 Kelvin

Kelvin képe

Ha már neked se tetszik... :(

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-08-01 18:00 Csajoss

Csajoss képe

Nem az, h nem tetszik, csak tudsz ennél jobbat is. :) Sok novellád van, amik 'húúú.... ez aztán....' és sok olyan is, ami 'hm...nem rosz...'... Na, ez az alkotásod, az utobbi kategóriába tartozik. :)

 

 

 

"De ha minden kívánságom teljesülne, akkor az összes álmom megsemmisülne. - C.D."

h, 2011-08-01 18:26 Kelvin

Kelvin képe

Ok, akkor szép vagy.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2011-08-02 09:11 Csajoss

Csajoss képe

Te meg jó szakács. :$

"De ha minden kívánságom teljesülne, akkor az összes álmom megsemmisülne. - C.D."

h, 2011-08-01 09:00 Zora

Zora képe

Az tény, hogy az én gyomromat is felkavarta a novellád, de én jobban szeretem, ha a lelkemet kavarja fel egy írás. :) Az nem baj, ha a kettőt egyszerre, de ez most nagyon hatásvadász lett, ha szántál is neki valami mondanivalót, a gusztustalan, túlzó részletesség elnyomta azt. Az más, ha ezt szántad a fő mondanivalónak, de a hozzászólásod alapján ez nincs így. Ha túlságosan rejtegeted magad, akkor ne írj ennyire személyes benyomásokról, mert ez olyan, mint a lány, aki hozott is, meg nem is...

------------------------------------------

h, 2011-08-01 17:40 Kelvin

Kelvin képe

Hogy bennem mi indította el a novellát, az egy dolog, hogy mit akartam nektek mutatni, az meg egy másik. Nem akartam hatásvadász lenni, valóban így bomlik az emberi test, semmi túlzót nem írtam, inkább elnagyoltam. A célom egy gusztustalan írás volt, aminek még értelme is lehet, hátha valaki arra pörög. Minden kritika ok, de a hatásvadász nem jó ide, mert azt írtam, amit kellett. Feltéve, hogy hatásvadász alatt a horror elemeket érted, nem a többit.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-08-01 17:44 Kelvin

Kelvin képe

Ja, és neked is köszönöm, hogy írtál! :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2011-08-02 09:25 Zora

Zora képe

Az teljesen igaz lehet, hogy így bomlik a test, de ez olyan, mintha egy romantikus történetet elütnél azzal, hogy a szöveg háromnegyed része a szexről szól, pornográf részletességgel, ezáltal mindenki a cuppogó testrésekre koncentrál az érzelmi vonal helyett. Vagy amikor a Gyűrűk urán azért alszol el, mert az egész a csaták vérengzéséből és az öldöklésből áll, sokkal fontosabb dolgokat meg kihagynak. De mondom, ha a bomló test volt a történet mondanivalója, akkor nem szóltam, az tökéletesen és émelyítően jól lett leírva. Gondolom ez ennek a gore stílusnak valami sajátossága, de akkor meg ez a stílus hatásvadász és túlzó. Mindegy, ettől függetlenül én szeretek Kelvint olvasni, és ezt a szokásomat meg is tartom. :)

------------------------------------------

k, 2011-08-02 15:52 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Ha a szex kimarad a romantikából, akkor az olyan, mintha a megsütnéd a tortát, de nem ennéd meg. Semmi értelme. Hadd csattogjanak és cuppogjanak azok a testrészek! Pont a végkifejletet, a dolgok miértjét kellene kihagyni? :D

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

k, 2011-08-02 17:05 Kelvin

Kelvin képe

A Gyűrűk ura fokozottan nem érdekel, de a másik, amiről beszéltél, az a pornófilm. Egyik ismerősömnek van egy haverja, aki már látott ilyen filmet, szóval biztos van rá kereslet. Az olyan, ez meg ilyen. Nagyon kíváncsi leszek, mit szólsz a következőhöz, mert az még ilyenebb. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

h, 2011-08-01 09:51 Kentaur

Kentaur képe

 Kettős érzelmek vannak bennem. A leíró részek, hasonlatok gyönyörűek. Bár mintha kicsit túl sok lenne belőlük, nem valós, nem őszinte benyomást kelt néhol.

Vannak érzelmeket jól átadó részek, mint mikor kimegy cigizni, de a közepétől többségében inkább az undor veszi át a szerepet. Csak ismételni tudok: hatásvadász.

Nem elég bizarr, nem elég mélyenszántó ahhoz, hogy igazán üssön. A karakter felszínes marad. Nem azt mondom, hogy rossz, de ennél már tényleg egy fokkal tovább tartasz.

----------------------------------------------------------------------------

"L'homme n'est rien, l'oeuvre – tout." (Az ember semmi, a mű – minden.) Gustave Flaubert.

h, 2011-08-01 17:43 Kelvin

Kelvin képe

A karakter felszínességét nem csak te kritizálod, azt tényleg nagyon benéztem.

Neked is azt mondom, mint Zorának, hogy a horrornak ez a fajtája ilyen. Én kedvelem, másnak talán kevésbé tetszik, de nem hatásvadász, mert csak azt írtam, ami a valóságban is megtörténnik. Csak ott igazi halottakkal. :)

Köszi, hogy jöttél!

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

k, 2011-08-02 12:53 Welmyr Tasferd

Welmyr Tasferd képe
5

Épp egy vonatozás alatt olvastam, és meg kell mondanom, hogy a hideg kirázott. Alapvetően gyenge a gyomrom az ilyen jellegű alkotásokhoz mind filmen, mind pedig írásban, de ezt elolvastam. Nem is csalódtam. A hasonlatok, amiket használtál különösen kedvemre valóak voltak. Tőlem megy az 5 csillag! Gratula:)

"A jó könyv arról ismerszik meg, hogy akárhányszor olvassuk, mindig más." - Anderson Hays Vanderbilt Cooper

k, 2011-08-02 17:03 Kelvin

Kelvin képe

Köszi! Pont jól jött ki a vonat. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

cs, 2011-08-18 02:39 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

Én sem rajongok a műfajért, de valahol érdekesnek találom. Nem jött meg az étvágyam de undorítóbbra számítottam. Ez a borzongató szomorúság, az élet olykor kesernyés szaga tényleg benne van, s megtölti tartalommal a művet.

A hasonlataid már a másik írásodnál is tetszettek, nem csalódtam. A haragvó diófa mindent vitt, már csak azért is megérte elolvasni, komolyan! Gyakran figyelem a fákat, hallgatom őket. Éjszaka olykor megrémítenek eleven mozdulatlanságukkal, de ez így még nem jutott eszembe. Szóval ezt a hasonlatot még egyszer burkoltan, de le fogom nyúlni. Áh, nem jó! Ez csak diófával működik. Ízlelgetem a szót; dió. Érzem ahogy kemény keserűsége a nyelvembe mar. Igen, ez csak diófával működik, a francba!

A pályaudvari wc talán a fővárossal jobb párosítás lett volna. Én valahogy a tömeggel hozom összefüggésbe a bűzt, meg ott több a hajléktalan is, ha már szóba került. A vidékről inkább a lankás táj, meg a lengedező búzatáblák jutnak az eszembe. Persze ezt a személyes tapasztalat módosíthatja.

A bomlós rész azért tűnhetett hatásvadásznak, mert túl gyorsan zajlott le a folyamat. Amúgy teljesen elképzelhető, de hiába írtad le, hogy teltek a napok ez kiszáll az olvasó fejéből. Mi marad? A feltűnő gusztustalan részek, meg persze a fura érzés, hogy miért pörög ez ennyire. Ez szerintem csak a mű nyújtásával orvosolható, csak akkor meg vigyázni kell nehogy a hordaléktól elvesszenek a magvas részek. Amúgy megszabadna tudni, hogy hol tanulmányoztad a halál biológiai folyamatát, vagy szakmai titok? Én is utánanéztem már, de ilyen részleteket nem találtam még.

A sok "mintha" engem egyáltalán nem zavart. A főszereplő - érthető okok miatt - érdekes állapotba kerül. Nem csoda tehát, hogy zavarában ennyire elbizonytalanodik.

Gondolom ezt hivatottak fokozni az árnyak meg a hangok. Adnak egy misztikumot a műnek, de én nem láttam értelmét. Most talán elegendő lett volna a realitás. Persze az apja bizarr halálán kívül, de erre még visszatérek. Nem lehettek puszta hallucinációk, mert a szekrény tényleg becsapódott, s nem volt huzat. Vagy csak senki nem vette észre. De az ilyet mégis csak illett volna jelezni. Mondjuk lehet ott volt az, csak a főszereplő rémületével együtt nekünk sem sikerült teljesen megbizonyosodni róla. Ugye az ablakos rész, ahol még nem tudtam eldönteni, hogy valós alak figyeli e. Ez az összemosás ügyes volt. De a huzatot én akkor is hiányoltam. Persze lehet, hogy direkt hagytad nyitva a kérdést, de számomra így inkább a nyílt misztikum felé tolódott el, ami elterelte az alaphangulatot, mintsem fokozta.

Már felfogtam de még csak most esett le, hogy az apja tényleg meghalt, csak valahogy még tovább élt míg ki nem végezte a fia. Tetszett, hogy a gyermek megérezte a halált, ami utána rögtön szerte foszlott mikor feléledt a halott. Mert nekem akkor még ez nem esett le. Azt hittem, hogy él még. Szóval így mégsem tetszett.

Lehet gyűlölte az apját, de akkor is fura volt olvasni, hogy idegennek érezte. Én ezt nem tudtam elképzelni valahogy, bár nem is akartam. Lehet van ilyen.

A poklos hasonlatot valamiért kirívónak éreztem.

Mikor az apja megnyugodott miután kiszenvedett, én is megnyugodtam és ez kellett. Az elmúlás okozta melankólia jó hatással van a novella egészére. A kezdeti álmos hangulat visszatért, a kevés napfénnyel együtt, tehát a rémálomnak vége lett, a mű kikerekedett, a harmónia megteremtődött. Talán még egy fokkal jobb lett volna, ha az utolsó gonolata úgy jutott volna eszébe, hogy borongós időben a vonatablakon ismét kinéz. Nekem úgy még kerekebb lett volna, így inkább "csak" geoid. Vonaton kezdődött, s az első emlékezetes pillanat is az volt amikor elkezdett esni, nekem ilyen befejezés tetszene. A szomorkás misztikumot jobban vissza adta volna ez a baljós körforgás, mint az ugráló árnyékok, s mindezt tette volna úgy, hogy észrevétlenül kúszik be az ember agyába.

Összességében durva.

cs, 2011-08-18 11:05 Faust

Faust képe

Üdv!

Ha még Kelvin novellája után is érdekel a téma, akkor úgy keress rá, hogy hullajelenségek. Biztos sok infó van a neten is.

Ha szakmailag, vagy tudományosabban olvasnál róla, akkor Dr. Jellinek Harry: Kórbonctani gyakorlatok vagy Dr. Somogyi Endre: Igazságügyi orvostan könyveket ajánlom. Az előbbi érthetőbb, de rövid, az utóbbi tudományosabb, hosszabb, de régibb (mondjuk biztos van újabb kiadása is, nekem az 1964-es van meg). Ja, és inkább könyvtáron keresztül, mert szinte beszerezhetetlenek. :)

Úgy általánosságban megjegyezném még a hozzászólásokat olvasva, hogy csak „laikusnak” tűnhet ez hatásvadásznak. Aki egy kicsit is ismeri a jelenségeket (akár tanulmányaiból, akár hobbiból), annak inkább egyszerű leírás. :)

__________________________

Szerintem... - AZ OLVASÓ

cs, 2011-08-18 11:27 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

Üdv!

 

Köszönöm az információt, hasznosnak tűnik ezért utánajárok. Neten már nézegettem, találtam is valamicskét, de nem sokat. Bár sokat nem is kerestem. Látom azért vannak még akik tanulmányozzák a jelenséget. Persze érdekel még ezek után is, mert azért nem hiszek el mindent egy novellának, meg aztán ez egy terjedelmesebb téma. Sose lehet tudni mikor jön jól. :)

Én is ezt mondtam, hogy nem hatásvadász ez, csak gyorsan zajlottak le az események, ami fura lehet egyeseknek.

cs, 2011-08-18 11:33 Faust

Faust képe

Nincs mit. :)

Amúgy ne is higgy el mindent, van benne ellentmondás. :)

__________________________

Szerintem... - AZ OLVASÓ

cs, 2011-08-18 18:01 Phoenix0911 (nem ellenőrzött)

:)

Sose szoktam. :)

cs, 2011-08-18 18:33 Kelvin

Kelvin képe

Semmi elentmondás nincs benne, Fausttal meg vigyázz, zűrös arcokkal barátkozik. :)

Ezt seggeltem be, meg aztán boncmester a barátnőm. Nagyon finom keze van. :)

http://hu.wikipedia.org/wiki/A_hal%C3%A1l_gyan%C3%BAjelei

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

cs, 2011-08-18 18:42 Faust

Faust képe

Van benne ellentmondás, bár én is csak többszöri elolvasás után figyeltem fel rá (aztán a homlokomra is csaptam, hogy nem vettem észre előbb).

A linked, meg pont nem taglalja eléggé azt a részt.

Ha magad is rájössz, kapsz egy kisötöst.

A csajoddal meg akkor vigyázz, nehogy este szétkapjon, pusztán rutinból. :)

__________________________

Szerintem... - AZ OLVASÓ

cs, 2016-01-21 12:45 Newschool

Newschool képe

"Bár a kapu nagyot ásított a kert felé , nem léptem be, csak megnyomtam a csengőt. Sokáig vártam, de mivel nem jött válasz, magamtól indultam a ház felé ." Felé-felé, ha van még kedved korrigálni.

Amikor elkezdtem olvasni, biztos voltam benne, hogy egy úton száguldozik kocsival. Aztán jött az az ablakos hasonlat, amit hirtelen nem tudtam értelmezni (bár kétségtelenül ott volt a szeren) - csak a köv. mondat világította meg, hogy mi van, de akkor már késő volt a metafora detonációja. És dobott a zavaron, hogy akkor derült ki: egy vonaton utazik... Na mindegy, lehet, hogy a hiba csak az én készülékemben van, de az eleje így nagyon döcögős volt. Aztán beindult azért.

Volt még pár ilyen kis zavaró, talán kicsit beleerőltetett hasonlat, de ezt leszámítva természetesen tetszett, és inspirálónak találtam az írástechnikádat. Ezeket a sötét, öngyilkosságra kényszerítő hangulatokat jól áttudod adni. Csak horrorral operálsz? Gondolom Kinget kajolod.

p, 2016-01-22 07:53 Kelvin

Kelvin képe

Csak a Hasznos holmikat olvastam tőle, de a filmjeit szeretem. Köszi, hogy kommenteltél, de egy ilyen régi írásnál már nem javítok. Ez ilyen lett akkor, ennek már vége. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2019-01-06 14:47 vman95100

vman95100 képe
5

Szegény jó apám, ha megélhette volna ezt a napot, azért büszke lett volna rám. :D BRUTÁLIS KELVIN!!! A kedvenc horror novellám!

v, 2019-01-06 16:39 Kelvin

Kelvin képe

Köszi. :)

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."