3. script - Hegyvidéki borzalmak

A férfi kinézett, de csak gomolygó homályt látott, és a házak bizonytalan tömbjeit.
Itt-ott erőtlen fények pislákoltak. Az égbolt nem látszott, tömör ködlepel úszott némán a háztetők fölött. Semmi sem mozdult. Életnek semmi jele. A közelben lévő hegyek csúcsát, hó fedte. Erős szél zúgatta meg a sötét fenyőfákat, amelyek magányosan sorakoztak fel egymás gyűrűjébe zárva. Dalos ajkú pacsirták csiripeltek, ezzel jelezve, hogy hamarosan reggel virrad.
– Te érted ezt?
– Nem! Semmit sem értek, már elő kellett volna bújniuk – hangzott a férfi válasza.
– Johni mit tegyünk? – kérdezte egy idős asszony, aki feszülten rágcsálta a körmeit.
Az említett illető elgondolkodott, nem tudta mit mondjon. Fel alá sétált és zavartan hebegett valamit.
– Mindjárt kimegyek és szétnézek, tik addig várjatok türelmesen!
Johni, a bajuszos fickó, magához ölelt egy vadászpuskát, majd óvatosan ajtót nyitott és kisétált az elhagyatott utcára. Remegő lábai arról árulkodtak, hogy nagyon fél. Csoszogva tette meg első lépteit, és közben ide-oda kapkodta fejét. A puskát olyan erősen szorongatta, hogy belevörösödött a tenyere. A többiek az ablakból figyelték minden mozzanatát. Várták az információkat.
– Félek! – mondta egy szőke hajú kislány.
– Semmi baj kicsim! Johni bácsi mindjárt visszajön, és akkor hazamehetünk – mondta az édesanya, síró gyermekének.
– Remélem, elhagyták a várost. Egyáltalán, hogy is létezhetnek ilyen lények. Talán ők is Isten alkotásai, de akkor a bibliában miért nincs szó róluk?
– Mert talán az Isten, amiben hisz, nem létezik – mondta egy fiatal férfi.
– Hitetlen vagy Tom. Kiben bízzunk, ha nem benne?
– Atyám, már magam sem tudom, de ezek biztos, hogy pokolbéli teremtmények.
A kicsi csoport alig fért el a szűk szobában, amely az utóbbi napokban rejtekhelynek minősült. A beszélgetéseket, erős dübörgő zaj szelte ketté. Odakintről érkeztek, valahonnan a hegyoldalról.
– Ezek ők lesznek! Újra eljönnek, és nem kegyelmeznek senkinek. Mind itt rohadunk, higgyétek el! – mondta kétségbeesve Tom.
– Nézzétek a fákat! – mutatott a hegyek felé egy asszony, aki végig az ablaknál ült. A többiek csatlakoztak hozzá, és immár heten szemlélték a különös eseményeket. Madarak százai röppentek fel a fenyves irányából. Szarvasok csörtettek a város felé, mert valami
megrémisztette őket. A zajok egyértelműen abból az irányból jöttek. A fák gyökerestül kiszakadva zuhantak a földre, mert valaki, vagy valami, utat próbált törni magának.
– Nem lesz ez így jól, már Johninak azonnal vissza kellett volna jönnie.
– Majd én kimegyek érte.
– Miért pont te. Vannak itt életre való férfiak, neked a lányod mellett a helyed – jelentette ki a fekete ruhás pap, akinek szűzmáriás nyaklánc lógott a nyakában.
– Rám ne nézzen atyám, én biztos nem kockáztatom az életem – vágta rá Tom.
– Az úr megvédelmez csak hitet kell gyakorolnod!
– Akkor magára vár ez a nemes feladat, mert közelebb áll hozzá, mint én.
A pap összeráncolta szemöldökét, majd hirtelen haragra lobbant.
– Gyáván viselkedel fiam! Szégyen gyalázat, hogy az idősebbeknek kell helyetted cselekedni.
– Maga talán nem fél a gonosztól. Értse már meg, itt Isten sem segíthet. Hol volt a mindenható, amikor meghalt az 1400 társunk. A város teljesen kihalt, már csak mi maradtunk…
A szó beleszorult a férfiba, mert valami neki csapódott az ablaknak.
– Te jó szagú ég, hát ez meg mi a franc!
Vér borította be az üveget, amelyről egy méretes béldarab csúszott le. Mindenki az orrához kapott, mert még bentről is érezni lehetett a kellemetlen szagokat.
– Valami állaté lehet, mert Johninak biztos nem így néz ki, ha meg igen, akkor peches ürge. – mondta Tom, és ezzel a kijelentésével sokak tekintetét vonta magára.
– Nagyon vicces! Ha! Ha! Te tényleg őrült vagy, muszáj ránk hozni a kétségeket, ha nem látnád, a körünkben van egy kislány is. – mondta szemrehányóan Sára, aki kicsit messzebb ült a társaságtól.
– Jól van, na! Már te is piszkálsz!
– Tényleg ki kell menni Johniért, remélem még nem esett baja! – aggodalmaskodott a pap.
– Vagyis magára vállalja atyám?
– Van más választásom?
Az idő férfi az ajtóhoz sétált, majd kikulcsolta az ajtót és rálépett a küszöbre. Tom gyorsan utána szólt.
– Atyám, fegyver nélkül akar kimerészkedni?
– Természetesen! Az úr szolgái nem hadakozhatnak, tehát nem fogok olyan vackot a kezembe.
– Maga tudja, de figyelmeztetem, az ima kevés lesz, ha találkozik egy olyannal.
A pap becsukta maga mögött az ajtót végig sem hallgatva Tomot. Johnihoz hasonlóan csoszogva haladt a kihalt főutcán és azt vette észre, hogy széttépett szarvasok hevernek a földön és háztetőkön egyaránt. Már jókora utat megtett, amikor valami mozgást vélt felfedezni a sűrű háztömbök között. Remegő ajakkal szólalt meg.
– Johni te vagy az?
Válasz nem érkezett, ezért újra megszólalt.
– Válaszolj az Istenit. Ó bocsáss meg uram nem úgy gondoltam! – dadogta a pap.
A házak sokaságából egy toronymagas alak emelkedett ki és egyenest a pap felé közelített. Valamit szorongatott a kezében, de a szája sem volt teljesen üres. Szőrös külsővel rendelkezett, magassága elérhette a hat métert is. Láb fejei különösen nagyok voltak. Az összbenyomás, amit keltett, hátborzongatóan hatott a papra.
– Istenem miért? – kiáltott fel kétségbeesve, mert Johni fejét vélte felfedezni a lény szájában.
Gyorsan megpördült a saját tengelye körül és szaladni kezdett. Az óriásnak elegendő volt egy nagyot lépnie és már el is taposta a menekülő papot. Majd hirtelen vakító fény verődött a szemébe, és ez miatt, tudatosan befordult a hegység gyűrűibe.

3.333335
Te szavazatod: Nincs Átlag: 3.3 (3 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

k, 2008-06-10 16:09 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Nyolcadik pályamű.
1. A cím túldimenzionált, hatásvadász.
2. A tagolás elfogadható.
3-4. Nos… a cselekménynél itt akad néhány gubanc.
Nem választom külön a stilisztikai hibáktól a logikai és szintaktikai hibákat.
Nehéz helyzetben vagyok, mert nem biztos, hogy elsőre minden hibát megfelelően be tudok mutatni. De azért van a script, hogy megbeszéljük a problémákat.
Ez az első pályázati novella, amelyet összecsapottnak érzek. Tudom, hogy a szerző nagyon szeretne tanulni, és kíváncsi volt a véleményekre, de a hanyag feladatmegoldással csak azt éri el, hogy túlórázni fogunk a novelláján. :)
A szituáció nem rossz: néhány túlélő ember retteg egy ismeretlen szörnytől, amely kiirtotta a város lakosságát. Feltételezhetően egy épületben rejtőztek el, de ennek leírását nem találtam.
Túl sok szereplőt használ, akiket aztán nem tud megfelelőképpen bemutatni.
Rögtön az első első mondat komoly megértési gondokat okoz:
” A férfi kinézett, de csak gomolygó homályt látott, és a házak bizonytalan tömbjeit.”
Itt azonnal megnevezhetted volna a férfit. Az olvasót semmi sem indítja el az olvasásélmény felé vezető úton. Magyarul: érdektelen lesz számára, ki is ez a szereplő.
Továbbá… Honnan nézett ki? Hiányzik a helyhatározó.
A „bizonytalan tömb” jelzős szerkezet, de a jelzőt nem megfelelő értelmében használod.
A szövegben sok hasonlót találtam, amikor a szó jelentése nem egyezik a mondat jelentésével.:
”…magányosan sorakoztak fel egymás gyűrűjébe zárva.” (nem kell az igekötő, mert azt jelenti, mintha épp abban a pillanatban összeszaladtak volna egy sorba)
” A szó beleszorult a férfiba…” (vö. bennrekedt)
” A többiek az ablakból figyelték minden mozzanatát.” (vö. mozdulatát)
”…az utóbbi napokban rejtekhelynek minősült.” (vö. bizonyult)
Zavaróak a logikai hibák.
A történet elején ezt írod:
”…gomolygó köd… Az égbolt nem látszott, tömör ködlepel úszott némán a háztetők fölött. Semmi sem mozdult.”
Mégis leírod, hogy a hegyek csúcsait hó fedte. Később pedig ezt.
" Madarak százai röppentek fel a fenyves irányából. Szarvasok csörtettek a város felé, mert valami megrémisztette őket. A zajok egyértelműen abból az irányból jöttek. A fák gyökerestül kiszakadva zuhantak a földre, mert valaki, vagy valami, utat próbált törni magának.”
Kérdés: ha köd gomolyog, az eget sem látni, hogyan láthatnák, hogy szarvasok közelednek, és fák dőlnek ki?
A történet elején próbálsz feszültséget teremteni a leírással, ami jó. Az olvasóban elindul valami, érzelmek fejlődnek, elképzeli a sötétséget, a rémisztő ködöt…
Aztán egyetlen mondattal hiteltelenné teszed az egészet.
És ez nem jó.
” Dalos ajkú pacsirták csiripeltek, ezzel jelezve, hogy hamarosan reggel virrad.”
A „dalos ajkú pacsirták” szép metafora, de annyira nem illik ide, mint a szilvalekvár a lecsóba.
”– Mindjárt kimegyek és szétnézek, tik addig várjatok türelmesen!”
A „tik” a szászi nyelvjárása jellemző. A személyes névmás hosszított változata. Hacsak nincs a történetben különösebb szerepe, elég komoly hiba.
”…amikor meghalt az 1400 társunk”
Irodalmi műben az ilyen szókapcsolatoknál mindig betűvel írjuk a számokat.
(elemi iskolás anyag)

A karakterábrázolás nagyon gyenge. A neveket, az egy-két szóval leírt jellemzésüket akkor kell megejteni, amikor felbukkan egy szereplő. Az olyan külső leírásnak, amelynek később nem lesz jelentősége felesleges leírni.
Ahogy fentebb írtam, túl sok szereplőt használsz, de nem tudod őket mozgatni. Nincs valódi szerepük, csak „ott vannak”. Nézőpontot váltasz. Az eleje Johnival indul, majd átváltasz a papra.
A párbeszédek az elejét leszámítva nem közölnek igazi információt, csak ragozzák a semmit.
Ide nem illő életbölcsességeket tartalmaznak.
”– Te érted ezt?
– Nem! Semmit sem értek, már elő kellett volna bújniuk – hangzott a férfi válasza.
– Johni mit tegyünk? – kérdezte egy idős asszony, aki feszülten rágcsálta a körmeit.”

Ki az a Johni? Az aki először kinézett, vagy valaki más?
Kinek kellett volna előbújniuk, és ezt miből gondolják?
”– Félek! – mondta egy szőke hajú kislány.
– Semmi baj kicsim! Johni bácsi mindjárt visszajön, és akkor hazamehetünk – mondta az édesanya, síró gyermekének.”

Addig, amíg kint van Johni, miért ne mehetnének haza?
Csak azért mehetnek majd, mert ő visszajön?
Mi változik attól?
”A beszélgetéseket, erős dübörgő zaj szelte ketté. Odakintről érkeztek, valahonnan a hegyoldalról.”
A két mondat két alanyát és állítmányát egyeztetni kellene. Az elsőben a főnév egyes számban van, a másodikban (rejtett) többes számban.
Továbbá…
Johni miért ment ki a házból? Ha a rejtőzködők tisztában voltak vele, mekkora veszély leselkedik rájuk (meghalt ezernégyszáz társuk, béldarabok az ablakon), mi értelme volt annak, hogy a férfi kiment? Javult attól a helyzetük? Ő egyedül szembe tudott volna szállni a rémekkel?
Nem az lett volna a logikus, hogy meghúzzák magukat, még jobban elrejtőznek?
Csak azért indítok egy akciót, hogy reakciót válthasson ki, értelmetlen. A férfi kimegy, majd egy másik követi… és abban a pillanatban ott terem a szörny…
A horrorfilmeknél ilyenkor zárom le a tv-t.
Az ilyen történeteknél mostanra klisévé vált, hogy mindig van a túlélők között gyerek, pap, egy renitenskedő, egy hős és egy balek.
” Gyorsan megpördült a saját tengelye körül és szaladni kezdett. Az óriásnak elegendő volt egy nagyot lépnie és már el is taposta a menekülő papot. Majd hirtelen vakító fény verődött a szemébe, és ez miatt, tudatosan befordult a hegység gyűrűibe.”
Persze hogy a saját tengelye körül fordult, másé körül nem tudott. Ezt leírni felesleges.
Az utolsó mondatot egyáltalán nem értem.
5. Ezen kívül sok központozási hiba. (Nézd át, a összegzésemet a pályázati elemzésnél!)
Vesszőhibák.
6. A kiírásnak gyengén felel meg. Nincs csattanó. A történet olyan, mintha egy regény egyik részlete lenne: eddigre tisztában kellene lenünk az előzményekkel, a szereplőkkel, egyáltalán a miértekkel. De nem vagyunk.
Azt kell megtanulnunk, hogy a novella nem egy nagyobb terjedelmű mű kiragadott része, hanem egy önálló történet, amelynek van felvezetése, cselekménye, és a végén csattanója, vagy valamiféle tanulsága. Amint az előzőekben leírtam, a cselekmény legyen akkora, mely épp belefér az adott keretbe.

k, 2008-06-10 16:26 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Hol az 5. pont? Helyesírás? :)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

k, 2008-06-10 16:29 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Ez rendhagyó elemzés, sajnos nem követhettem a megadott sémát. De írok a helyesírásról is benne.
(Odaírtam, csakhogy tudj majd aludni) ;>

k, 2008-06-10 16:32 Sólyom László

Sólyom László képe

Köszönöm Eve, hogy leértékelted! Most pedig pár bizonytalan kérdésre választ adok.
Az első mondatban Johnira gondoltam. Egy kis házban rejtőzködtek a túlélők. Azért nem mertek kimenni, mert féltek a hegyvidéki szörnyektől, akik csak este bújnak elő. A túlélők várták a szörnyeket, de késve érkeztek, majdnem reggel. Nappal a saját házaikban élik a mindennapi életüket, de este összegyűlik a kicsi csoport. Bár ezt nem említettem. Szerettem volna, hogy mások gondolkodjanak el a novin. Gondoltam, hogy aki látta a Legenda vagyok című filmet, az érti a helyzetet! Az utolsó mondatban pedig, a szörny fordult a hegység irányába, mert hamarosan reggel virrad.
Mégegyszer köszönöm az értékelést! Ma új dolgokat tanultam, legközelebb jobban odafigyelek ezekre a dolgokra.
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

k, 2008-06-10 16:42 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Azért működik a script, hogy egymás hibáiból is tanuljunk. Mindenkinek magának kell megítélnie, mi az, amit hasznosítani tud az itt leírtakból. Mindenki másképpen látja a dolgokat, mindenkiben más érzelmeket kelt, de vannak kolyan hibák, amelyeket azért kell hibának neveznünk, mert az, függetlenül a tetszési indextől.
Hiába tudod te, hogy mit akartál kifejezni, mire gondoltál, ha nem közvetíted megfelelően az olvasó felé, ő nem fogja tudni, nem lát a fejedbe. Most itt szépen összefoglaltad a tudnivalókat. Ezt megtehetted volna a novellában is.
Arra nem lehet alapozni, hogy valaki látott egy bizonyos filmet, és majd ahhoz fogja hasonlítani. Én pl. nem láttam a Legenda vagyok c. filmet, de láttam sok hasonlót, és olvastam sok hasonló történetet.
A Scriptorium tagjai nem írnak egyformán. Nincsenek egyforma szinten az íráskészséget illetően, és ez egyáltalán nem baj. Az egyik valamit jobban tud, a másik másban remekel. Az a célunk, hogy mindenki saját magához képest jelentős fejlődésen menjen keresztül.
Sem a szerzők képességeit, sem a novellákat nem hasonlítgatjuk egymáshoz.
Az íráskészség nagyobb részben veleszületett képesség, de remekül fejleszthető.
Ha megértjük a hibákat, legközelebb esélyünk van rá, hogy elkerüljük őket.

sze, 2008-06-11 11:01 Sólyom László

Sólyom László képe

Legközelebb okulok a hibákból!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

k, 2008-06-10 16:49 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Hát, ezek szerint elég lényeges információt hagytál ki a novellából.
Eve-vel ezzel nem értek egyet: "– Semmi baj kicsim! Johni bácsi mindjárt visszajön, és akkor hazamehetünk – mondta az édesanya, síró gyermekének.” - vagyis, Johni bácsi szépen lelövi a szörnyet, és vége a borzalomnak. Persze kérdés, hány éves a gyermek, mennyire lehet megnyugtatni ilyen szavakkal... (Esetleg az anya saját magát is nyugtatgatja?)
A többivel egyet kell értsek, pedig az alapötlet tényeg nagyon jó, egy kis háton hidegfutkosás jól esik ilyenkor. :P
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

k, 2008-06-10 17:02 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Ha csak simán le lehetne lőni azt a szörnyet, amely 1400 embert nyírt már ki, régen megtette volna egy kommandó.

k, 2008-06-10 17:07 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Jó, nyilvan az anyuka sem gondolta komolyan, vagy ha mégis, nem várható el tőle, hogy ésszerűen gondolkodjon ilyenkor.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

k, 2008-06-10 17:41 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Itt nem ez a lényeg, hanem a logikai buktató.
A motivációnak semmi értelme (ha a szörnyet le lehetne lőni, már biztoan megtette volna valaki).
A reakciónak semmi értelme (ha odabentről is látható, ami kintről, minek kimenni?)
Nem tudjuk, ki a főhős, de érdektelen, mert nem oldja meg a problémát.
A sztoriban felesleges karakterek vannak. Mindössze három szereplővel is működne.
Ezt úgy nevezik, hogy "mi a szösz sztori". Az alaphelyzet nincs elég nyomatékosan ábrázolva ahhoz, hogy az olvasót érdekelje, mi történik.
A történet semmilyen kérdést nem vet fel, és nem válaszol meg.

k, 2008-06-10 22:52 Alexei B Fargas

Az jó, ha el akarod gondolkodtatni az olvasót, de ennek nem szabad semminek sem a kárára mennie.

sze, 2008-06-11 11:22 Bloody Dora

Bloody Dora képe

László: nem leértékelte, hanem értékelte! Nem ugyanaz. Leértékelni az árut szokták akció estén, illetve szelngben megjelenik a "lehúztad" szinonímájaként is. :D Nem kötözködni akarok, csak ez egy annyira aranyos és vicces - noha szándékolatlan - hiba...
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

sze, 2008-06-11 11:24 Sólyom László

Sólyom László képe

OK! Akkor kösz a kritikát! Remélem így már helyes!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

sze, 2008-06-11 11:03 Sólyom László

Sólyom László képe

Azért kérdeznék valamit. Nem tudom, hogy olvastátok-e az előző írásaimat, de láttok valamilyen fejlődést?
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

szo, 2019-10-12 10:32 Roland J. Weed

"Megfordult a saját tengelye körül" ez a szófordulat igenis benne szokott lenni híres írásokban is (megjelent regények lapjain és novellákban) . :) Ezt vegyük azért figyelembe.

k, 2008-06-10 18:20 Kentaur

Kentaur képe

"Hol volt a mindenható, amikor meghalt az 1400 társunk. "
Talán inkáb pont helyett kérdőjel, esetleg kérdőjel és felkiáltójel egyszerre.
A népiesebb szóhasználat direkt van?
"ez miatt"
"tik addig"
Főleg az ez miatt olyan fura benne, mert nem is párbeszédben van.
Én borzasztóan vesszőhibás vagyok, úgyhogy nem tudom, de nem fölösleges ide?:"A közelben lévő hegyek csúcsát, hó fedte."

A végét nem értem. Miért tudatosan fordult be, és mi a szerepe a fénynek? Mintha mondani akartál volna ezzel valamit...

----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

k, 2008-06-10 18:27 Kentaur

Kentaur képe

Most esett le, hogy jött a reggel, de ha nem mondod nem esik le!
Láttam a Legendát, de sajnos így se kitalálható a történet háttere. Biztos azt akartad elérni, hogy eltöprengjünk, elgondolkoztasson, de ezúttal ez nem sikerült, inkább csak röpke értetlen reakciót váltott ki belőlem.
A következő már biztos jobb lesz, mert azért érződik, hogy lehetne ez jó is, hajrá!:-)
----------------------------------------------------------------

"Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

k, 2008-06-10 18:59 miyoku

miyoku képe

"A férfi kinézett," a házból? ablakon?
"Dalos ajkú pacsirták csiripeltek," ez egy csöppet képzavar. a pacsirtának nincs ajka, csak csőre
"Az említett illető elgondolkodott," johni
"– Mindjárt kimegyek és szétnézek, tik addig várjatok türelmesen!" tik?
"Remegő lábai" páros szerv egyesszám
"hogy is létezhetnek ilyen lények." az "is" nem kell
"– Gyáván viselkedel fiam!" viselkedsz.
"– Valami állaté lehet, mert Johninak biztos nem így néz ki," a milye?
"kikulcsolta az ajtót" kinyitotta, elforgatta a zárban a kulcsot...
"– Válaszolj az Istenit. Ó bocsáss meg uram nem úgy gondoltam! – dadogta a pap." ez jujj
"egyenest a pap felé közelített." tartott
"Szőrös külsővel rendelkezett," szőrős volt
"Láb fejei különösen nagyok voltak." lábfej
"Majd hirtelen vakító fény verődött a szemébe, és ez miatt, tudatosan befordult a hegység gyűrűibe."
ez az utolsó mondat meg nagy jujj. nem verődött, hanem éles fény vakította el. bár biztos le lehet írni ezt szebben is.
e miatt.
a hegység gyűrűi felé fordult.
én sem láttam az említett filmet. célozhatnál a napfényre, mert így lehetne reflektor, bármi.
kevés az az egy nap ahhoz h rendesen megírjunk, átnézzünk, javítsunk egy novellát.
legközelebb küld át, legalább a hibák egy részét kijavítom.

- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

sze, 2008-06-11 10:59 Sólyom László

Sólyom László képe

Legközelebb átküldöm! Most is megtehettem volna, de hülye voltam!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

sze, 2008-06-11 11:17 miyoku

miyoku képe

szvsz inkább kapkodtál.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

k, 2008-06-10 23:09 Alexei B Fargas

Elolvastam, bár a "megküzdöttem vele" talán jobb kifejezés lenne rá.
Elindulok elölről:
***

"Johni, a bajuszos fickó, magához ölelt egy vadászpuskát, majd óvatosan ajtót nyitott és kisétált az elhagyatott utcára. Remegő lábai arról árulkodtak, hogy nagyon fél. Csoszogva tette meg első lépteit, és közben ide-oda kapkodta fejét."
Ide a "Remegő lábai arról árulkodtak, hogy nagyon fél." mondat szerintem nem kell, erős ellentétben van a képpel, amit meg akartál alkotni a Johniról...akinek mellesleg nem y-nak kéne írni a nevét?
***

Rengetegszer használod a "mondta" szót, még akkor is, mikor nem lenne indokolt.
Pl:
"– Félek! – mondta egy szőke hajú kislány."
Ha sír, akkor inkább a szipog, nyöszörög szavakat kellett volna használnod.
"– Mert talán az Isten, amiben hisz, nem létezik – mondta egy fiatal férfi."
Itt is a "mondta" helyett a "kiáltotta" jobban illene a szövegkörnyezetbe (és a szóismétlést is kiküszöböli).
***

"Szarvasok csörtettek a város felé, mert valami megrémisztette őket. A zajok egyértelműen abból az irányból jöttek. A fák gyökerestül kiszakadva zuhantak a földre, mert valaki, vagy valami, utat próbált törni magának."
Egyszer azt használod, hogy "valami", utána már "valaki vagy valami".
***

"Nem lesz ez így jól, már Johninak azonnal vissza kellett volna jönnie."
Ez a mondat értelmetlen. A "már" és az "azonnal" nem férnek meg egymás mellett, mivel más idősíkra mutatnak (a "már" a múltra, az "azonnal" pedig a jelenre).
***

"A város teljesen kihalt, már csak mi maradtunk…"
A kihalt helyett kipusztult; a kihalt "üreset" jelent, nem pedig azt, hogy "mindenki bekrepált, csak mi nem".
***

A közepe-vége felé elveszíted a feszültséget.
"Valami állaté lehet, mert Johninak biztos nem így néz ki, ha meg igen, akkor peches ürge."
Ez a mondat teljes ellentétben áll mindennel, amit előtte írtál. Aki be van tojva, tuti nem kezd el poénkodni az ilyesmin, hanem sikonyál, mint a fába szorult féreg.

***
Általánosan: se csattanó, se semmi. A stílus nehézkes. A szöveg tele van hatásvadász, néhol értelmetlen mondatokkal, amiket egy B kategóriás Dolph Lundgren filmben még elnézünk, de az irodalomban...
A történet gyk. nem folyik, csupán a karakterek beszélgetéséből tudjuk meg a cselekményt. Ez még nem lenne baj, de az egész annyira erőltetetten és ügyetlenül van megoldva... Olyan, mintha a karakterek nem önnálló entitások lennének, hanem a szócsöveid!

sze, 2008-06-11 08:21 miyoku

miyoku képe

"amit meg akartál alkotni a Johniról...akinek mellesleg nem y-nak kéne írni a nevét?"
johnny deppből kiindulva így: johnny.
"sikonyál," :D

- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

sze, 2008-06-11 11:19 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Kivételesen ez az egy "hiba" nem róható fel a szerzőnek, mivel nem kötelessége valós nevet adnia a szereplőnek - lehet, hogy ez egy kitalált név, ami így írnak. És akkor nem Johnny-san ejtik, hanem elég hülyén, de ez van. (Már ha angol a kiejtése...)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

sze, 2008-06-11 11:20 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Nevekbe szerintem nem illik belekötni. Max elmondod, hogy nem tetszik. :) Mert mi van, ha a Johni valójában indián eredetű, és azt jelenti, hogy "Kicsi rövid életű puskás vadász akit eltaposnak"? :D
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

sze, 2008-06-11 11:24 miyoku

miyoku képe

nem belekötöttem, olyat nem szokok :), hanem hangosan gondolkoztam a névről.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

sze, 2008-06-11 11:26 Sólyom László

Sólyom László képe

Vitáztok a nevekkel? Gondolkodtam rajta, hogy y írjam, de az i mellett döntöttem!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

p, 2008-06-13 18:12 Ameli Eftímea Paitha

Ameli Eftímea Paitha képe

:D
*-*-*-*-*
ÁlomÁlmodó

cs, 2008-06-12 13:02 Sólyom László

Sólyom László képe

Valaki hármast adott, ez már haladás! Kíváncsi vagyok ki volt az. Legalább a nevét megtudhatnám?
Ja és kösz!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

cs, 2008-06-12 13:25 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Biztos megmondja (én már tudom... :) ).
EK: vedd (és olvasd?)
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

cs, 2008-06-12 14:03 Aures

Aures képe

Üdv László! (Ha a köztársasági elnök vagy, inkább nem packázom! :D )
Na de komolyra fordítva. Az egész novellát elkapkodottnak, kicsit összecsapottnak éreztem. Értelmetlen mondatok voltak benne - amiket nem mutogatok meg külön, mert ha jól látom, mások már megtették - és a párbeszédek is zavarosra sikeredtek. Szerintem sokkal pofásabb lenne az egész írás, ha még ültél volna rajta egykét órát. ;) Így sajnos nem igazán nyerte el a tetszésemet.
Most ez elég gonoszra sikeredett, de csupa jóakarat volt bennem! :) Tényleg. Régebben majdnem elbőgtem magam egy kemény kritikán, aztán rájöttem, hogy minél keményebb, minél őszintébben mondják meg a véleményüket, annál többet tanulok az egészből. Annál jobban ösztönöznek, hogy legközelebb sokkal jobbat írjak. ;)
_______________
Behunyom a szemem, hogy lássak.

p, 2008-06-13 11:26 miyoku

miyoku képe

"Régebben majdnem elbőgtem magam egy kemény kritikán,"
jajj, de kis érzékeny vau vagy! :)
"aztán rájöttem, hogy minél keményebb, minél őszintébben mondják meg a véleményüket, annál többet tanulok az egészből."
hát, ez mondjuk ebben a formában nem igaz. mert ha a szomszéd náncsnéni fikáz szét, úgy h fogalma sincs róla mit olvas és azért, mert ráléptek a tyúkszemére és vkvel üvöltözni akar, akkor az semmit sem ér. azért meg kell nézni, h ki az aki kritizál és hogy.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 15:48 Aures

Aures képe

Érzékeny voltam (és vagyok még most is eléggé). Nemtom miért. Régebben elintéztem azzal, hogy halak vagyok, azok pedig érzékenyek. :)
Oké miyoku, én is így gondoltam! :) Nyilván Sz. K. nevezetű ismerősöm kritikája miatt nem esek a konyhakésnek. :D
A kritikákban meg nem kell mindenben egyet érteni szerintem. Ha olyan dolgokra mutatnak rá, ami szerinted is úgy van, akkor oké.
_______________
Behunyom a szemem, hogy lássak.

p, 2008-06-13 13:43 Sólyom László

Sólyom László képe

Ha jól tudom fiatalabb vagy tőlem, de a kritikát és a véleményt tőled is szívesen veszem, sőt elvárom! Amúgy tényleg elkapkodtam, de legközelebb jobban odafigyelek ezekre a dolgokra! Kösz a hozzászólást! Dehát ilyen aranyos kutyát!!!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

p, 2008-06-13 15:45 Aures

Aures képe

Még szép, hogy aranyos vagyok! Nézd meg: bernipásztor... :)
_______________
Behunyom a szemem, hogy lássak.

p, 2008-06-13 19:49 miyoku

miyoku képe

aha, cujo is bernáthegyi (volt). :)
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 20:47 Aures

Aures képe

úgy ám... ;>
_______________
Behunyom a szemem, hogy lássak.

cs, 2008-06-12 14:20 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Nem tagadom, én voltam. (Említenem kellett volna a véleményzeésnél, de mindig kimegy a fejemből.) Úgy korrekt, ha már lehet csillagozni, kihasználom, csak az a baj, hogy valamire 4est-5öst adnék (alaptörténet nagyon jó), valamire meg jóval rosszabbat (nagyon érződik rajta, hogy kellett volna még vele dolgozni).
Azért remélem, nincs harag, Eve is hangoztatja: ez nem az írót, hanem a művet jellemzi. Lehet hogy a következő anyagod 6-os érdemel majd. ;)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 09:03 miyoku

miyoku képe

de minek lepontozni?
a véleményezésedben ugyis ott van minden. szvsz ha vknek nem tudsz 5-öst adni, akkor ne adjál semmit, legalábbis én így gondolom.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 09:07 Eve Rigel

Eve Rigel képe

A pontozás lehetőségét meg kellett hagynunk, mert egyébként nem jelenne meg a novella. De a pontozásnak a scriptben nagy jelentősége nincs.

p, 2008-06-13 09:10 miyoku

miyoku képe

értem én!
csak, ez kizárólag szvsz, a véleményezés (igazságosan és érzéssel) az egy dolog.
de ki vagyok én, h lepontozzam egy másik ember gondolatait? ezért adok csak ötöst, ha nagyon tetszik. de hármas, meg kettes. á. főleg, h laci annyira akar és igyekszik.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 09:24 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Ezért nem győzöm hangsúlyozni, hogy a scriptben, de általában a véleményezésekben is, a kritika nem a szerzőnek szól, hanem az adott műnek. Nem lehet egymáshoz viszonyítani a szerzők tehetségét, motivációikat, de a novellákat sem. Ami az egyik embernek tetszik, amásiknak nem, amit az egyik hibának tekint, a másiknál még épp elsiklik...
Azt kell megtanulnunk, hogy megértsük, az olvasóknak írunk, nem a kritikusnak, az olvasóval akarjuk közölni a gondolatainkat, vele akarunk érzelmi közösségbe kerülni és nem a kritikussal.
Azonban egy fejlesztő, építő jellegű kritika segíthet bennünket a helyes úton maradni.
Mindaddig, amíg nem tudjuk a negatív kritikákat megfelelően kezelni, azt javaslom, olvassuk el, vonatkoztassuk el magunktól, mintha azt a művet nem is mi írtuk volna, és gondolkodjunk el azon, hátha mégis igaza van a véleményezőnek, és mi látjuk rosszul.
Rá fogunk érezni az igazságra.

p, 2008-06-13 09:50 miyoku

miyoku képe

ez nem neked szól, hanem pl norbinak, hogy
a pontozás viszont nem kritika. főleg, h mindenkit önmagához kéne mérni. laci fejlődik, szvsz jobb ez az írása mint a többi. nem lehet mondjuk összehasonlítani sirtelen, v creid írásait az övével. önmagához kéne mérni. ezt most nem eve-nek írtam.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 09:58 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Ne fújjuk fel az ügyet! Pár hét múlva mindenki jelentős fejlődést fog mutatni (magához képest). :)

p, 2008-06-13 10:03 miyoku

miyoku képe

ok, csak leírtam, h mindenki önmaga legyen a viszonyítási alap. :)
ezt írásba adod? :)
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 10:05 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Majd ti adjátok írásba az időnkénti vizsganovellákban ;)

p, 2008-06-13 10:10 miyoku

miyoku képe

h a micsodákban? :O
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 10:30 Eve Rigel

Eve Rigel képe

Csak nem azt hittétek, hogy kellemesen ellavírozgatunk majd itt, a novellák között?
Időnként meg kell mutatnotok, hogy mit tanultatok! :D

p, 2008-06-13 10:37 miyoku

miyoku képe

oh, my god! :)
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 11:37 Eve Rigel

Eve Rigel képe

No, akkor rendezzük sorainkat!
Aki akar, csillagozzon! Ha azzal tudja a legjobban kifejezni a véleményét, tegye!
Senki ne sértődjön meg azon, ha most nem kap annyi csillagot, mint amennyire számított! Annál nagyobb lesz az öröme, amikor később javul az írástechnikája, és ezt mások is észreveszik.
Ez nem iskola, csak egy írói műhely, ahol egymást segítjük. próbálunk tanulni egymástól.
Ti tőlem, én pedig tőletek.
Mivel én mát publikáltam néhányszor, több remek író támogatását, segítségét tudhatom magaménak, sokat tanultam az elmúlt években, ezt minden további nélkül hajlandó vagyok megosztani veletek.
Bizonyos tekintetben tapasztaltabb vagyok, néhány dolgot jobban tudok, mint ti, de nem tagdom, szívesen veszem, ha újat tudtok mutatni nekem.
Én sem tudhatok mindent, néha nem úgy látom a dolgokat, mint a többség, de ezt nem szégyellem.
Amit nem tudok, annak utána nézek. Nem az a baj, ha valamivel nem vagyunk tisztában, hanem az, ha kísérletet sem teszünk arra, hogy megismerjük.
Ebben az írói műhelyben a tagok önként vannak jelen, a tagsággal együtt jár, hogy elfogadtak vezetőjüknek, ezért azt javaslom, ne pocsékoljuk energiáinkat felesleges vitákra.
Én mondom meg, mi hogyan legyen.
Néhány hét múlva tapasztalni fogjátok a fejlődést, ami sok örömet okoz majd nektek. :)

p, 2008-06-13 11:41 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Uff! :lol:
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

szo, 2008-06-14 17:35 Creideiki

Creideiki képe

Zsarnok!
:D

EK: CASCO ??? Veszélyes üzem ez a script...
-
Frappáns de tömör aláírás helye.

p, 2008-06-13 10:49 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Vizsganovella... Úgy hangzik, mint egy... vizsga. :) Ha nem sikerül, meg kell válnunk az illetőtől?
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 10:48 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Öhm, akkor most pontozzak, ne pontozzak, mindegy hogy pontozok-e, vagy mi? Meg vagy 5-öst vagy semilyet? 8O
Nem tudom, hogy vagytok vele, én ezt a scritóriumot egyfajta iskolának fogom fel, és egy iskolában szokás osztályozni. Akkor is, ha az egyik feladatrész nagyon jó, a másik nem, egy jegyet kapsz, ami nem csak kétesélyes (5-ös vagy semilyen). Csak itt egymás műveit osztályozzuk. A csillagozás nálam a "mennyire tetszett összeségében" kérdésre válasz, de ha Eve szerint úgyis lényegtelen... Kritikát minden esetben mondok, mennyire érzem korrektnek, de a véleményem nem fejezhetem ki?
Akkor tessék megállapodni scripten belül: emberek, ne csillagozzunk, az csak bekavar, inkább hozzászólásokba írjunk korrekt ritikákat.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 10:56 miyoku

miyoku képe

felőlem csillagozhatsz, csak szvsz durva valakinek 3-ast adni, mikor magához képest ez az egyik legjobb műve. :(
én személy szerint nem pontozom le senki szellemi termékét.
és ne hasonlítgasd iskolához, mert a magyar iskolarendszertől kirázz a hideg! már mér' kéne osztályozni? jellen pillanatban te is azt nézted (mint a magyar tanárok nagyrésze) h mi az amit nem tud, és nem azt, h mit tud.
a tanulási folyamatot nem csak iskolai keretek között lehet elképzelni, sőt! szvsz az ösztönzés hatásosabb.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 10:59 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

"mikor magához képest ez az egyik legjobb műve." - nem ismerem a többi művét. Nem tudom, ez a legjobb-e, vagy sem. Ez baj?
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 11:04 miyoku

miyoku képe

szerintem ahhoz h megismerd, és érzékeld a haladását, ahhoz fontos h tudd az előzményt is. scripten belül fontos.
ek: buliz. ok, hétfőn meglesz! :)
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

cs, 2019-10-17 19:04 Licaj Vuv

Licaj Vuv képe

Vélhetően nem tűnt fel neked, de ezzel a magához képest legjobb műve jellemzássel. nagyom leszóltad a szerzőt. Egyébként az írás bizonyos tekintetben tényleg jó, viszont az általam is citált hibák nagyon lehúzzák. Én kevesebb csillaggal jutalmaztam volna, mint Norbi, de ez lényegtelen. Azért nem tettem, mert Ob kiokosított itt egykor a csillagok fontosságáról, és ahhoz a véleményem nem mérhető-

p, 2008-06-13 10:57 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Értem én, hogy nem akarod, hogy elkedvtelenítsünk valakit csak azért, mert szubjektíve nem jön be az illető műve, hiába jó (megjegyzem nem szoktam lecsillagozni csak azért mert sziplán nem tetszik), de akkor ezt fixáljuk le és beszéljük meg.
(Ek: esket. EK megint bele akar szólni a témába! :D)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 11:00 miyoku

miyoku képe

szvsz mindenkinek ahogy a lelkiismerete diktálja.
szerintem scripten belül még fölöslegesebb pontozni, max, ha eldobtad az agyad a műtől.
és ezt a sulipéldát mégegyszer ne! a hideg is kirázz az ottani élményektől, skatulyázástól, elvárásoktól, fantáziátlan kocka világtól. vonatkozztassunk el ettől! csodálom, h neked az iskola jutott a scriptről eszedbe, hisz a legeslegfontosabb dolgokat nem az iskolában tanuljuk. v neked beszélt ott bárki is pl arról, h h legyél boldog, a lelki fejlődésről? (megjegyzem, annyira prűdek a magyar sulik, h a legtöbben még szexuális felvilágosítás sincs :))
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 11:24 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Itt sem a legeslegfontosabb dolgokat fogod megtanulni. :)
"neked beszélt ott bárki is pl arról, h h legyél boldog" - nahát, itt beszéltünk róla? Holmikor, lemaradtam... :(
Ok, látom, az iskolatéma érzékenyen érint, akkor erről a vitát fejezzük is be.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 11:29 miyoku

miyoku képe

nameg van egy csomó mű, ami nincs is pontozva.
""neked beszélt ott bárki is pl arról, h h legyél boldog" - nahát, itt beszéltünk róla? Holmikor, lemaradtam... " csak úgy nyomtad ezt a sulit, mintha minden csak suli rendsazerben működne.
"Ok, látom, az iskolatéma érzékenyen érint,"
nem érint érzékenyen, csak az egy szar rendszer. ez meg itt egy jól működő rendszer. tűz és víz.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 11:39 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Túlságosan komolyan veszed a csillagozási rendszert.
A sulit csak példának mondtam, nem szigorúan, hogy hű, ez most teljesen, egy-az-egybe ugyanolyan, mint a magyar oktatás.
"ez meg itt egy jól működő rendszer" - kicsit elhamarkodott kijelentés, hogy még az első feladat sem zárult le, nem? Inkább majd fél év / egy év múlva nézzük meg.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 11:41 miyoku

miyoku képe

a karcolatra értettem, h jól működő rendszer.
én csak azt mondtam, h ne vegyük el vk kedvét, aki már most jobban ír, mint néhány hónapja.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 11:43 Bloody Dora

Bloody Dora képe

OFF!!!!!
Eve mit mondott? Nincs itt offolás! Tűnés! Ennyire figyeltek egymásra?!
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

p, 2008-06-13 11:45 miyoku

miyoku képe

sorry.
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 13:39 Sólyom László

Sólyom László képe

Kösz miyoku, hogy így gondold! Próbálkozom és fogok is még!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

cs, 2019-10-17 19:08 Licaj Vuv

Licaj Vuv képe

Szerintem értelme is van. tehát érdemes próbálkozni, ilyen helyzetben azonban kérdezd meg magadtól, te kimennél-e, ha igen, akkor miért, és ezt írd meg. Izgalmasabb lesz.

p, 2008-06-13 13:45 Sólyom László

Sólyom László képe

Ezt a vitát mind ma vágtátok le, elképesztő!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

p, 2008-06-13 13:56 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Ki is fulladtam... :)
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 13:34 Sólyom László

Sólyom László képe

Köszi Norbi!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

p, 2008-06-13 13:50 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Ööö, ez most olyan "köszi, hogy valaki végre csillagozta", vagy "köszi, hogy így lehúztad a művemet"? :oops:
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 13:52 Sólyom László

Sólyom László képe

A pontozásra értettem, de egyetértek miyokuval is! Ja és remélem nem lesz köztetek harag a továbbiakban!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

p, 2008-06-13 13:54 miyoku

miyoku képe

harag? :O
azért, mert egy dologról máshogy vélekedünk? ne viccelj!
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 13:55 Sólyom László

Sólyom László képe

Akkor megnyugodtam!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

p, 2008-06-13 13:59 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Harag, ugyan, dehogy! Miyokut szeressük, mert kedves, aranyos, és éles szeme van a hibák kiszűrésére. És persze türelmesen elolvas mindent, és még ír is hozzájuk (scripten kívül is).
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

p, 2008-06-13 14:06 miyoku

miyoku képe

thx!
a mindent azér' túlzás, van amihez nincs türelmem, de igyekszem. :)
- . - . - . - . - . - . - . -
S im egyszerre ajtóm roppan,
Mintha egy kéz félve koppan
– dobban ajtóm csöndesen

p, 2008-06-13 13:47 Sólyom László

Sólyom László képe

Ó szalad az idő, megyek tanulni!!!
_________________________________________
Minden célon túl ott vár a következő.

p, 2008-06-13 17:53 Ameli Eftímea Paitha

Ameli Eftímea Paitha képe

Szia!
Nekiveselkedem a javításnak, bár belepillantottam Eve vmny-ébe is, de azért igyekszem én is.
- a cím túl egyértelmű. Nekem.
- a történetben tetszett a szereplők tájszólása, de a végén azt vettem észre, hogy az elbeszélő részbe is így kezdtél el írni. EZ viszont baj. Nem szerencsés, ha átveszed az szereplőd stílusát.
- a ff honnan nézett ki? Lemaradt.
- tömör ködlepel úszott némán a háztetők fölött - nos, ha így áll a helyzet, akkor hogy látod a dombokat, ami szvsz magasabbak, mint a hárak. Vmivel lejjebb az is leírod, hogy látod a dombokon a fákat. Nem szedted össze a történet részleteit. Ez olyan, mint amikor a filmekben az egyik vágásban ül, a másikban áll a szereplő.
- nem hinném, hogy ebben a ködben, és a borzalmak ellenére a madarak csivitelnének.
- az említett illető - ez így oylna csúnya
- remegő lábai arról árulkodtak, hogy nagyon fél - lábai remegtek a félelemtől
- hogy belevörösödött a tenyere - most vegyél a markodba vmit, és szorítsd meg! Milyen színe van? Fehér!
- rejtekhelynek minősült- még az is jobb, ha azt írod: rejtekhelyük volt
- a beszélgetéseket... - miért a tsz? Egy beszélgetés folyik, sok szereplővel
- odakintről érkeztek... - itt a zajra utalsz, de azt az előző mondatban esz-ben írtad. Most?
- mert valami megrémisztette... - mert megrémültek, de talán a mert sem kéne.
- mert valaki, vagy valami... -ismét zavar a mert. Ahogy az is, hogy eddig azt hittem, a túlélők tudjék, kik ezet ( Remélem, elhagyták a várost. Egyáltalán, hogy is létezhetnek ilyen lények? ), erre most tessék; felmerül a kérdés: valami, vagy valaki? Hát ez nem eldöntött tény?
- nem lesz ez így jól, már Johninak azonnal vissza kellett volna jönnie... - vagy már, vagy azonnal
- majd én kimegyek érte... - ki az az én?
- muszáj ránk hozni a kétségeket, ha nem látnád... - kétségeket. Ha nem látnád...
- mondta szemrehányóan Sára, aki kicsit messzebb ült a társaságtól. - honnan jött Sára? Sok a szereplőd, nem tudod összefogni őket. nem egy kupacon ült eddig mindenki? ( és immár heten szemlélték )
- Az idő férfi az ajtóhoz sétált, majd kikulcsolta az ajtót - ajtó-ajtó. Amúgy meg nem volt róla szó, hogy bki is becsukta volna az ajtót szegény szerencsétlen Johni után
- és azt vette észre - észre vette.
- de a szája sem volt teljesen üres... - és a szája is tele volt, vagy hasonló módon...
- Láb fejei - lábfeje
- mert Johni fejét vélte felfedezni a lény szájában.... - amikor rájött, Johni feje van a lény szájában
- és ez miatt, tudatosan befordult a hegység gyűrűibe - mi az, hogy ez miatt tudatosan? Ezt nem értem, bocsi. A másik meg. A hegység hegyek lánca, így max a hegyek gyűrűjébe fordulhat be.
- A végén hogy a csattanó?
Ugye most nem haragszol rám a sok kekeckedés miatt, csak segíteni szerettem volna.

*-*-*-*-*
ÁlomÁlmodó

cs, 2019-10-17 18:48 Licaj Vuv

Licaj Vuv képe

Majdnem jó volt, csak épp a szereplők előbb olvasták az írásodat, ebből tudták, mikor mit kell tenniük. Kedvem lenni írni egy reális sztorit a témára. Mindegy, Ha legközelebb ilyesfajta témához nyúlsz, gondold végig, te mit tennél az adott helyzetben. Lássuk csak. A hegyvidéken meghatározott idő óta rettenetesen gonosz gonosz pusztít éjszakánként. Kellemetlen. Jön és feldúlja a várost, elpusztítja, akit kint talál. De nappalra eltűnik. A logikus gondolkodású szénalapú intelligenciák, sőt szerintem a szilícium alapúak is, ilyenkor bezárkóznak éjszakára. Itt lehet kéjelegni a részletekben, hogy ki milyen bevehetetlen erődöt kreált magának. Na az ilyenekbe bezárkóznak, és nem jönnek elő napkeltéig. Ez az alap. Persze lehet, hogy valaki ennek ellenére előmerészkedik, de az ilyen ember elmebeteg és képtelen belopni magát az olvasó szívébe. a konfliktus játszódhat alkonyatkor, és okozhatja, hogy valaki nem ért haza, viszont van egy szűk óra a sötétedésig, ha addig előkerül, megmenekül. Előbb kimegy a hős, aztán, később, amikor az esély egyre kevesebb, de még van remény a pap. Nem puskát visznek magukkal, hanem spéci fénypuskát, ami olyan hatással van a szörnyekre, mint a nap. A pap összefut a gonosszal, látja hogy az épp ráharapott a hősre, elő a fény stukkert, a gonosz erre kiejti szájából a prédát, üvölt mert fáj a szeme. Hősünk felállna hogy elmeneküljön, de csak négykézláb tudja felküzdeni magát. Szegény pap segítene, de sajna rajta kell tartani a gonoszon a stukkert, különben elszabadul a fő gonoszunk. De ekkor előkerül az elveszettnek hit kölök, segít a hősnek, az óriás félig megvakul, megjelenik két társa, megnézni, mi a baj. A pap is menekülőre fogja a két gonosz meg úgy dönt, hogy az már veszett fejsze nyele. nem is bírnának a miniatűr nappal hadonászó mitugrásszal, szép komótosan neki látnak és elfogyasztják egyre inkább magatehetetlenné váló társukat. Na s itt a The happy end.
Na tessék a végére majdnem megírtam. Egy ilyen kép láttán nincs az embernek azaz érzése, hogy ilyet a szereplők, csak egy b kategóriás horror fimben tesznek, ott is csak azért, mert olvasták a forgató könyvet. A többi többé-kevésbé stimmelt.