5. feladat - szinopszisok elemzése

Elolvastam a szinopszisokat, az alábbiakban elemzem őket, és némelyiknél javaslatokat teszek a mű szerkesztésére vonatkozóan.
Általános vélemény:
A kreativitásotokkal, fantáziátokkal semmi gond nincs, ahány író, annyiféle történet és műfaj (jobbnál jobbak). Némelyik sztori lötyög a keretben, némelyik szétfeszíti, de összességében érzitek a keret adta lehetőséget.
Ügyeljetek a szerkesztésre, a tiszta mondatfűzésekre, egyértelmű helyzetekre, párbeszédeknél a karakterépítésre, a mindig újabb infók meglétére, a kommentekre, a leírások és a párbeszédek arányaira, túlírásra, túlmagyarázásra, a feszültség megteremtésére, fenntartására, nézőpontváltásokra, a történet dinamikájára!

  • a.peterfy

    Elemzés:
    A történet érdekes, a műfaji meghatározásnál jelölt fantasy, egyedivé teszi a várható végkifejlett. Figyelj a dramaturgiai ívre és a fokozatosságra!

    Hiányosságok:
    – nincs cím
    – a szereplők felsorolásánál kihagytad a jósnőt.
    – el kell döntened, hogy E/1 vagy E/3!
    – mi a helyszín (város) neve?
    ”Hamarosan összefut Arnival, aki újból „munkába” szeretné állítani, de ez már nem jön neki össze.”
    A szinopszis kulcsmondata, és egyben buktatója.

  • Aures

    Elemzés:
    A történet jó, sok lehetőség rejlik benne a karakterek kidolgozására.
    Ügyelj a nézőpontváltásokra!
    Ügyelj a cselekményvezetésre!
    Hiányosságok:
    – A szereplők felsorolásánál hiányzik a „néhány magasztos teremtmény”.
    ”Nincs se társa, se pénze, se boldogsága. De ő továbbra is küzd.”
    A küzdelem alapeleme, hogy az illetőnek van tartása, ezért ez a megfogalmazás így oximoron.

  • bellamaria

    Elemzés:
    A történet figyelemfelkeltő, előremutató, sok lehetőség rejlik benne. Jó alap a karakter- és háttérkidolgozásra. Ügyelj a cselekményvezetésre és a feszültség megteremtésére!
    Hiányosságok:
    – A történet ebben a formájában jóval kevesebb, mint a keret alsó határa.
    – A cselekmény leírásánál hiányos a szinopszis.
    (Itt nem az a lényeg, hogy eltitkoljuk a végkifejletet az olvasó előtt, hanem az, hogy a részletes szinopszis alapján, hogyan alkotjuk meg magát a művet. A történet ígéretessége ellenére ezt egy kiadó sem fogadná el.)

  • Brezsnyew

    Elemzés:
    1. Előremutató téma rengeteg bukatóval: nehéz megteremteni és fenntartani a feszültséget. Egyedi történet.
    Ügyelj arra, hogy a szereplők élőek legyenek!
    2. Sok lehetőség rejlik a történetben.
    Ügyelj a logikus cselekményvezetésre, nézőpontokra, a történet szerkesztésére!
    Hiányosságok:
    – mindkettőnél hiányzik a nézőpont jelölése
    1.
    – Az alaphelyzet kissé lóg a levegőben. Mi a történet célja?
    2.
    – a műfaj alapján inkább abszurd, mint szatirikus
    – sok benne a buktató: könnyen elcsúszhat lapos poénkodásba, régi viccek „felmelegítésébe”
    – a helyszínválasztás érdektelensége
    – felesleges szereplők
    ”az emberi karakterekkel a cél, minél élesebb sztereotipizálás, hogy maguk a személyiségek is komikusak, karikatúra-szerűek legyenek.”
    Nagyon nehéz megtalálni a megfelelő arányt a ripacskodás és a karikatúra között.
    Vélemény:
    A szinopszisok alapján az első történetet tartom jobbnak, de a döntés a tiéd.

  • Cartwright

    Elemzés:
    Ígéretes sztori.
    Ügyelj a logikai buktatókra, az időbeni és helyszíni átvezetésekre!

    Hiányosságok:
    – az időnél hiányzik az átjárás jelölése
    – hiányzik a nézőpont jelölése
    – a szereplőknél hiányoznak a többiek
    – enyhe Mátrix és Hatodik napon áthallás
    – a történetvezetésnél elveszhetsz a részletekben
    – nagy falatnak tűnik a terjedelemhez képest

  • ColemanV

    Elemzés:
    A szinopszis jó, ennek alapján a történet izgalmasnak ígérkezik.
    Ügyelj arra, hogy elkerüld a sablonos krimi jellemzőket! Ha sci-fi a műfaj, legyenek meg a sci-fire jellemző jegyek!

    Hiányosságok:
    Ugyanazt tudom hiányként felróni, mint bellamariánál:
    (Itt nem az a lényeg, hogy eltitkoljuk a végkifejletet az olvasó előtt, hanem az, hogy a részletes szinopszis alapján, hogyan alkotjuk meg magát a művet. A történet ígéretessége ellenére ezt egy kiadó sem fogadná el.)

  • caz

    Elemzés:
    Hiányos szinopszis, ennek alapján alig tudunk meg valamit a történetről.
    Hiányosságok:
    Azt gondolom, hogy nem tudtad eldönteni, valójában részt akarsz-e venni a Scriptorium munkájában. Mivel nem csináltál meg néhány feladatot, a kívülállónak úgy tűnik, nem veszed komolyan a munkát, és ezt próbának szántad, mit szólunk a tevékenységedhez.
    Nem ismerem a háttered (talán nincs elég időd vagy kedved), de ha folytatni akarod itt az írást, adj bele egy kicsivel több szándékot!
    Semmi nincs veszve, írj egy részletesebb szinopszist, és aztán írd meg a novellát!
    Vagy döntsd el, mit is akarsz valójában!

  • Creidiki

    Elemzés:
    A történet nem túl egyedi, vagy a szinopszis nem eléggé részletes.
    Ügyelj a krimikre jellemző feszültségkeltésre, a megalapozásra, a logikai buktatókra!
    („Ha a színen feltűnik egy pisztoly, annak a végén el kell dördülnie!”)
    Hiányosságok:
    – A történet „túl egyszerű”, a szinopszis alapján felvetődik a kérdés, mi a mű igazi célja
    – hasonló témájú krimikből „tizenkettő egy tucat”

  • Eftímea

    Elemzés:
    Nagyon érdekes, kellemes fantasy történet.
    Az erdő nézőpontja izgalmasnak ígérkezik.
    Ügyelj arra, hogy az erdő E/1-ben megmutathatja a saját érzelmeit, hogyan reagál a cselekményre, de a szereplőkét is közvetítenie kell!
    Ügyelj a pontos, tiszta szövegszerkezetre, ne csússzon el szentimentalizmusba!
    Ügyelj arra, hogy a beszélő (erdő) ne akarjon hatni az olvasóra, ne magyarázzon túl, ne véleményezzen, a saját érzéseit, gondolatait „racionálisan” közvetítse.
    (Tudom, ez furán hangzik, kérésedre megmagyarázom)
    Hiányosságok:
    – a szinopszisból nem derül ki a végkifejlet

  • Hantos Norbert

    Elemzés:
    Érdekes, előremutató történet. Én a végkifejletnél a kétféle megvalósítást ötvözném.
    Ügyelj arra, hogy a sztori aprólékos technikai/technológiai hátteret igényel!
    (nálad ezzel nem lesz gond)
    Hiányosságok:
    – a történet hosszabbnak tűnik, mint amennyit a keret enged. Ahhoz, hogy fenntartsd a dinamikáját, a szerkesztésnél kompromisszumra kényszerülsz majd.

  • Josy

    Elemzés:
    Az ötlet nagyon eredeti.
    Ügyelj a cselekményvezetésre (nagy falat), a karakterek kidolgozására, a fokozatos feszültségteremtésre és fenntartásra!
    Hiányosságok:
    – el kell döntened a nézőpontot
    – ez nem novella, hanem egy 350-400 oldalas regény
    Vélemény
    Az ötletet alapul véve dolgozd át a sztorit, letisztultabb, egyszerűbb történetet kreálj, mert ez így nem fogod tudni megírni. Nem azért, mert nem vagy képes rá, hanem mert ez bonyolult technikai/fizikai/asztrofizikai háttértudást és kidolgozást feltételez ahhoz, hogy a sztori izgalmas legyen és a sci-fikhez szükséges tudományos alapot tartalmazza.
    Nem lesz elég a megadott terjedelem, sem az időd a megíráshoz.

  • Kentaur

    Elemzés:
    Mind a két variáció jó, a műfaj alapján eredeti sztori. Jók a karakterek.
    Ügyelj arra, hogy megmaradjon az abszurd és a szatíra aránya, ne csapjon át ripacskodásba.
    „A kevesebb néha több.”
    Hiányosságok:
    – kicsit hajaz a Jumaji című filmre (ez nem baj, csak ne hasonlítson rá nagyon)
    – a „jelen” idővel lesznek gondjaid a térváltásoknál

  • Miyoku

    Elemzés.
    A történet ígéretes, rengeteg konfliktushelyzetre ad lehetőséget.
    Ügyelj a párbeszédekre, remek karakterépítési lehetőség!
    Ügyelj a cselekményvezetésre, lassú, de fokozatos feszültségteremtésre!
    Hiányosságok
    - hiányzik a nézőpont jelzése
    - a történet kétpólusú: szerkesztetlenség esetén túlírható (elszalad veled a ló) vagy a történet nem éri el az alsó keretet, lapos, kihasználatlan marad

  • Sólyom László

    Elemzés:
    Ügyelj a karakterek kidolgozására! Ügyelj a párbeszédekre: hordozzanak új infókat, ne csak úgy beszéljenek bele a levegőbe!
    A kocsmai légkör ne legyen klisés!

    Hiányosságok:
    – hiányzik a nézőpont jelölése
    – nem túl eredeti az ötlet, de azzá lehet tenni, sajátos csavarokkal
    – nehéz lesz, nem túlírni a sztorit, mert ez így nem éri el a keret alsó határát

  • Sir Telen

    Elemzés:
    Ahogy Creidiki írta, feltaláltad a „szatirikus fantasy szinopszis” műfajt.
    A történet remek párbeszédekre ad lehetőséget.
    A karakterek egyediek.
    Ügyelj a cselekményvezetésre, kerüld el a szatirikus kliséket!
    (de ez neked nem okoz gondot)
    Hiányosságok:
    – hiányzik a nézőpont jelölése
    – a poénok kedvéért erős a túlírás veszélye

    Mindenkinek kitartást és sok örömöt kívánok az íráshoz!

  • 0
    Te szavazatod: Nincs

    Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

    A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

    v, 2008-09-21 11:14 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    No, lehet böngészni!

    v, 2008-09-21 11:38 ColemanV

    ColemanV képe

    böngésztem :D
    .
    Amilyen béna vagyok a saját szinopszisomhoz írtam be a válaszomat. Én sem tudom, hogyan csináltam :D
    ---------------------------------
    Minden hozzászólásod segítség,
    Minden értékelésed öröm,
    Minden örömöd megtiszteltetés. ;)
    ---------------------------------

    v, 2008-09-21 13:02 bellamaria

    bellamaria képe

    Igen, én is éreztem utólag, hogy egy kicsit vérszegény a szinopszisom.
    :(
    Úgy néz ki, mint egy fülszöveg, aminek az a célja, hogy felcsigázza az érdeklődést. (vagy még ez is enyhe túlzás? ;) )
    EK: tanul. :| Azt csinálom.

    v, 2008-09-21 14:57 Ameli Eftímea Paitha

    Ameli Eftímea Paitha képe

    Hé! Semmi elkeseredés! Meglásd, jó történet lesz belőle.
    Senki nem kapott Eve-től rossz kritikát, inkább segítőt. Most már nekiláthatunk a megvalósításnak!
    Hajrá, mindenki!!! Jó munkát!
    *-*-*-*-*
    ÁlomÁlmodó
    http://www.youtube.com/watch?v=TB16jyHX2N4&feature=related

    v, 2008-09-21 16:02 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Csak a szinopszis vérszegény, maga a történet jó lesz.

    v, 2008-09-21 18:46 Josy

    Josy képe

    Eve! Szeretném megírni, amit végiggondoltam, de tényleg több lesz, mint a megszabott keret. Ha meg helyszűke miatt kihagyok valamit, úgy járok mint az 5.pályázat esetében. Azt meg nem akarom.
    Tehát nagy baj ha kicsit több lesz? Vagy írjak egy másikat, ami inkább beleillik a keretbe? (csak mert van ötlet dögivel)

    v, 2008-09-21 18:56 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Josy és mindenki más!
    A keretet legfeljebb 2000 karakterrel túlléphetitek, de ha ettől jóval többnek látszik, inkább írjatok mást.
    Ugyanis szem előtt kell tartanunk a tényt, hogy minden történetnek megvan a maga terjedelme!
    Ha ebbe nem fér, akkor az egy másik történet.
    Javaslat: nyesegessétek le a felesleges mellékszálakat, a párbeszédek legyenek lényegretörőek, a szöveg sallangmentes. :)

    p, 2008-10-10 09:52 Creideiki

    Creideiki képe

    Magamhoz képest elég jól állok, jelentem. Még a végén én leszek az első?
    Úgy néz ki a 20 000 + 2000 - es terjedelembe is beleférek.
    Kérdés: Ahogy az várható volt a sztori itt-ott változott, bár nem olyan vészesen tértem el a szinopszishoz képest.
    Ez mekkora gond?

    Amúgy komoly öröm számomra, hogy amit terveztem az megvalósulni látszik. Remélem nektek is tetszeni fog. (Az orosz nevek dzsungelében...;))
    -
    Frappáns de tömör aláírás helye.

    p, 2008-10-10 10:27 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Nem baj, ha változik kicsit a sztori, elkerülhetetlen.
    Időtök van elég, ne kapkodjátok el, dolgozzátok ki rendesen.
    Elég ha én vagyok turbóra kapcsolva, a feszes határidőnél nincs inspirálóbb.
    Napi 30-40 ezer karaktereket írok, bár vasárnap sikerült 50 ezert lepötyögni.
    Már csak kb. 150 ezer van hátra a regényemből, és szűk egy hetem a leadásig. :)
    Kentaurnak jobbulást!

    p, 2008-10-10 12:20 Sólyom László

    Sólyom László képe

    Megáll az eszem, te aztán tudsz írni Eve! Még mindig a fantasyt írod?
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    p, 2008-10-10 13:49 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Igen, és rendkívül élvezem írni. :)

    szo, 2008-10-11 10:46 Hantos Norbert

    Hantos Norbert képe

    *irigyedik* :)

    Jelzem, semmit nem sikerült haladnom, 2300 leütésnél járok. :~( Egyszerűen kikészít a suli, minden nap reggeltől estig hajtok. Remélem holnap illetve őszi szünetben sikerül sokkal előrébb jutnom...
    ___________

    "Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

    szo, 2008-10-11 18:24 Creideiki

    Creideiki képe

    Norbi!
    El kell döntened,mit akarsz! Tanulni bármikor tanulhatsz.
    De az 5.scriptre írni csak most tudsz.
    Sok ismerősöm van aki 10-12 évig végezte a sulit...;)
    lol
    -
    Frappáns de tömör aláírás helye.

    szo, 2008-10-11 18:59 Hantos Norbert

    Hantos Norbert képe

    Nem pont ilyen vigasztalásra számítottam... De sebaj.
    "Tanulni bármikor tanulhatsz." - ezt általában azok mondják, akik ellógják a tanulást. Bocs, nem akarok évet ismételni. Eszerint szálljak ki a scriptből?)
    ___________

    "Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

    szo, 2008-10-11 19:33 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Gond egy szál se, idő viszont rengeteg. :)
    Hol van még a november 20. ?

    szo, 2008-10-11 19:39 Hantos Norbert

    Hantos Norbert képe

    Hát igen. Tudok én ütemezni, szóval meglesz, csak szeretek emellett panaszkodni. :) Öreg hiba.
    (Crei, bocsi ha mogorvának tűntem, nem akartam az lenni. Cserébe itt egy finomság, jó? ;)
    http://www.sutireceptek.extra.hu/retesek/suti4.jpg )
    ___________

    "Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

    szo, 2008-10-11 19:42 Creideiki

    Creideiki képe

    :D

    Egyébként is csak vicceltem. Csak kicsit rendellenes a humorom. ;)
    -
    Frappáns de tömör aláírás helye.

    szo, 2008-10-11 11:30 Sólyom László

    Sólyom László képe

    Kíváncsi vagyok rá, biztos izgis történet!
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    v, 2008-09-21 19:27 Creideiki

    Creideiki képe

    Köszi az elemzéseket!
    Nos, én sem érzem hiperkreatívnak a sztorit, de éppen ezért úgy gondolom, hogy így még nagyobb a kihívás. Van egy bizonyos sablon, amit többé-kevésbé átvettem, majd a szülő kultúrkörből átraktam egy másikba. Ez számomra nagyon izgalmas, bár rengeteg háttérmunka lesz, már látom.
    Természetesen szeretnék komoly hatással lenni az olvasóra, de most az a fő célom, hogy egy zsánerből többet hozzak ki, mint amire a keretek általában lehetőséget adnak.
    Kicsit olyan ez, mint a szonett forma. Az egyszeri kínrímfaragó és Petrarca is ugyanabban a formában ír, mégis ég és föld a tartalom.
    Meglátjuk mi lesz belőle...:O

    EK: KURTA (Na az nem lesz.)
    -
    Frappáns de tömör aláírás helye.

    h, 2008-09-22 06:47 Kentaur

    Kentaur képe

    Jumangi... játék és könyv, ennyiben tényleg, most, hogy mondod.
    Jobb lett az elemzése, mint gondoltm. :-)
    Csak aztán tényleg ütősre sikerüljön. Ezt nem fogom túl erős poénokkal megtűzdelni, inkább helyzetkomikum lesz.
    ----------------------------------------------------------------

    "Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

    h, 2008-09-22 12:30 Sólyom László

    Sólyom László képe

    Hajrá mindenkinek!
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    h, 2008-09-22 19:03 Hantos Norbert

    Hantos Norbert képe

    Ismét őszinte leszek (bocsi érte):
    Eve, sajnálom, hogy nyitva hagytad a "meglepetés" lehetőségét, nagyon sokan éltek vele, túlságosan is, és emiatt a szinopszis nagyon nyitott maradt, lényegében csak egy ötlettel egyenértékű. Nem tudom eldönteni, hogy remek vagy épp unalmasan sablonos várható-e végnovellaként...
    (Szerkesztőként visszaadnám, hogy még dolgozzon rajta.)
    Na jó, csak kukacos kedvemben vagyok.
    ___________

    "Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

    h, 2008-09-22 19:37 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    A kukacos kedvvel nincs semmi gond.
    Én meg most bő lére eresztem a mondanivalómat.
    Emlékeztetőül:
    .

    1. Szinopszis írása
    (leadási határidő szeptember 20.)
    .
    A feladatmegoldás végleges leadási határidejének tartása- és a logikai buktatók elkerülése miatt, ki kell dolgoznunk egy ütemtervet! Ennek első része a történet megszerkesztése, szinopszis (vázlat) írása.
    Ennek tartalmaznia kell:
    – a műfaj megválasztása
    – helyszín, idő megválasztása
    – ütemterv (nap/oldal)
    – szereplők felsorolása (a főhős és még egy erős szereplő jellemábrázolása)
    – a cselekmény rövid leírása a jellemző fordulópontok jelölésével, történetvezetés
    .
    Nem ragaszkodom a hivatalos szinposzisformához, de vázlatnak a felsoroltakat tartalmaznia kell legfeljebb 3000 leütés terjedelemben!
    A határidőt kérem betartani!
    A szinopszisokat (vélemények, javaslatok, tanácsok) a tagság a beérkezés sorrendjében megvitatja. Itt szeretném felhívni a figyelmet, hogy a megvitatás nem a sztori átírását jelenti – azon csak a szerző változtathat –, mindössze segítség azoknak a hibáknak a megmutatásával, amelyeket a szerző nem vett észre.
    .
    .
    Nos...
    Ebben a kiírásban három kulcsmondat van:
    1. Nem ragaszkodom a hivatalos szinposzisformához, de vázlatnak a felsoroltakat tartalmaznia kell legfeljebb 3000 leütés terjedelemben!
    2. A határidőt kérem betartani!
    3. Ennek tartalmaznia kell:...
    ...A cselekmény rövid leírása a jellemző fordulópontok jelölésével, történetvezetés.
    .
    Mivel a tagság jelentős részénél (gyakorlatilag mindenkinél) ez az első szinopszis, amit írt, nem vághatunk bele a közepébe, mint ahogy a novellaírásnál sem az ötödik feladattal kezdtünk, hanem az elsővel. Azért nem ragaszkodom a hivatalos szinopszisformához, mert a jelen feladatnál tökéletesen megfelel az, amit kiírtam. A szerzők rákényszerültek arra, hogy átgondolják, megtervezzék a történetet, beleigazítsák a mindennapjaikba, életük részévé tegyék.
    Rákényszerültek, hogy időre megírják a szinopszist, ez óriási előrehaladás.
    A szinopszisban pedig többé-kevésbé szépen megszerkesztették a kiírásnak megfelelően a történetet.
    A végét - emlékezetem szerint - hárman hagyták teljes homályban, melynek különböző okai voltak.
    (nem akarta lelőni a poént, fogalma sem volt, mi lesz a vége, illetve alternatív megoldást talált)
    Azt gondolom (magam is gyakorlom), hogy nem baj, ha nem írjuk le az utolsó betűig a történetünk cselekményét a (vázlat)szinopszisban.
    Ennek két oka van:
    - meglátásom szerint - nem győzöm eléggé hangsúlyozni -, hogy minden történetnek megvan a maga terjedelme (unalomig sulykolt analógia a láb és a cipő esete), melyben menet közben adódhatnak cselekménybeli eltérések
    - meg kell hagynunk az írói szabadságot a történetvezetésben, vagyis, olyan nem várt körülmények adódhatnak írás közben, amely arra késztet minket, hogy változtassunk a sztorin
    .
    Személy szerint én nem írok szinopszist, vagy csak nagyon laza vázlatot. Mindig pontosan tudom, honnan indulok és hova tartok, de valójában hagyom, hogy a szereplőim alakítsák a sztorit.
    Viszont a szereplőkről egész bibliát írok, amelyben részletesen (előre) kidolgozom a jellemüket, élővé teszem őket, mintha velem élnék a hétköznapokat. Bármikor lefolytathatok velük egy-egy párbeszédet, kikérdezhetem őket hogyan viselkednének, mit tennének egy adott helyzetben, társaimmá fogadom őket.
    Az én sztorijaim az utolsó pillanatig folyamatos változáson esnek át.
    Azonban annak ellenére, hogy nem írok a kiadó kérésére szinopszist, tudom, mit várnak el, és tudom, mi az, ami segíti a szerzőt abban, hogy megfelelően kézben tartsa a történetét.
    .
    Természetesen amikor majd kilincselni fogunk valamelyik kiadónál, be kell tartanunk a szinopszisírás szabályait, erőt kell vennünk magunkon, és lebuktatnunk a végén a szuperhőst, de az, akkor telejesen más körülmény lesz.
    .
    És ezt hogyan fogjuk tudni megoldani a legegyszerűbben?
    Megírjuk a regényt, és aztán írunk róla szinopszist. :P
    .
    Mielőtt bárki felszisszenne, hogy akkor minek kell szinopszist írnunk most, gondoljátok végig a saját eddigi tevékenységeteket a scriptben! Június óta ez az első alkalom, hogy mindenki időre elkészült egy (rész)feladattal. Lassan megtanultok ütemezni, és kereten belül maradni.

    h, 2008-09-22 19:55 Hantos Norbert

    Hantos Norbert képe

    Túlságosan is bő magyarázat. ;)
    A szinopszis létének miértjét nem kérdőjelezem meg, magam is tapasztaltam már a szükségességét...
    "A végét - emlékezetem szerint - hárman hagyták teljes homályban, melynek különböző okai voltak." - Jajj, nekem nem így rémlik, elnézést kérek érte ha valótlant állítottam. Lusta vagyok most utólag összeszámolni. Tekintsétek be a hétfő esti fáradtságnak. (Különben is ma van az őszi napéjegyenlőség, fogjuk arra! :) )
    ___________

    "Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

    h, 2008-09-22 20:07 Josy

    Josy képe

    (Eve, jelezném hogy az első szinopszis mellé küldenék egy másikat, ami már jobban illeszkedne a feladatba. S valószínűleg annak a megoldását küldném majd be. Ha valaki erre azt mondaná "Szemét!", igaza lenne.)
    _________________________
    Gondolkodom, tehát ráérek.

    h, 2008-09-22 20:23 Hantos Norbert

    Hantos Norbert képe

    Dehogy mondunk ilyet! Legfeljebb egy ejnyebejnyét. ;)
    Szerintem csak nyugodtan.
    ___________

    "Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

    h, 2008-09-22 20:09 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Ez még lemaradt az elemzésből.
    Kapóra jött, hogy "kukacoskodtál" :)

    h, 2008-09-22 20:46 bellamaria

    bellamaria képe

    Eddig azt sem tudtam, hogy eszik e vagy isszák a szinopszist. Az tény, hogy hozzá kell szokni a megírásához. De: azért nem írtam részletesebbet, mert attól féltem, ha jobban belemegyek a történetbe, akkor unalmassá válik nekem, mint írónak a megírása. Jártam már így, hogy "elkiabáltam" a dolgokat, és utána képtelen voltam megírni. Mindig tudom írás közben, hogy honnan indulok, és hová szeretnék eljutni, de írás közben szeretem "kicsomagolni" a fejemben a részleteket.
    A szinopszis jó dolog, hiányzik még a rutinom hozzá. Hogy ezt is olyan magabiztosan csináljam, mint... mint mondjuk a főzést. :D

    k, 2008-09-23 08:13 miyoku

    miyoku képe

    én személy szerint nem érzem fontosságát a szinopszisnak, legalábbis olyan terjedelemben, amiben én írok. regényeknél nyilván más. mikor leülök, még csak 50%-ban van kész fejben a dolog, nem szeretem leszögezni az elején, h h alakul a történet, mert fogalmam sincs. majd mindig kiderül. de én mindenben ilyen vagyok, pl ha lemegyek az edzőterembe, csak azt tudom, h aznap váll-hát, v láb, v kar napom van, de sosem döntöm el előre, h milyen gyakorlatokat csinálok. ez a hangulatomtól, függ, h milyen passzban vagyok.
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen

    k, 2008-12-02 20:41 bellamaria

    bellamaria képe

    Nem'tom mi lett. Sci fi nem, az biztos. De ha még egyszer kiejtem a billentyűzetemen, hogy sci fit írok, lőjjétek le az avatárom. :)

    sze, 2008-12-03 12:33 Sólyom László

    Sólyom László képe

    Rendben! :D
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    sze, 2008-12-03 13:04 bellamaria

    bellamaria képe

    (kicsit ideges lettem, hogy ilyen nagylelkűen megnyugtattál
    :lol: )

    sze, 2008-12-03 15:18 Sólyom László

    Sólyom László képe

    Hi hi! :D
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    k, 2008-09-23 08:33 miyoku

    miyoku képe

    szereplőket sosem, ők készen vannak a fejemben, én képeket szoktam leírni. ha eszembe jut egy ötlet (ami néha roppant zavaró, mert a legváratlanabb pillanatokban történik, mikor lehet, h másra kéne koncentrálnom), akkor a képeket írom le, amiket látok, egy-két dátumot, fontos mondatot...
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen

    k, 2008-09-23 15:57 Ameli Eftímea Paitha

    Ameli Eftímea Paitha képe

    Ez a szinopszis dolog is olyan, hogy vagy bejön, vagy nem.
    Én sokáig azt hittem, nincs rá szükségem, ha novellát írok. Aztán elkezdtem leírni előre kik lesznek a szereplők, mi lesz a nevük, külső-belső tulajdonságaikat - igaz, csak nagyvonalakban -, aztán a történt vázát, ahogy pl most is, ebben a feladatban.
    Ilyenkor viszont előfordult már, hogy a kitalált novella bizony hosszabb, mint terveztem, és kisregény féle sikeredett belőle. Ekkor azonban már annyira lendületben voltam a történet leírásával, hogy azon kaptam magam, hogy tulajdonképpen a főbb állomásokat mind leírtam, azt, ahogy oda jutok, és ahogy onnan elindulok. És ami a legmeglepőbb:
    Élveztem. Jó volt látni, hogy alakul és szövődik a történet. Az persze előfordult, hogy voltak változások a megíráskor, de ez meg benne van. És a magánszinopszisban mindig megvan a vége, nem fedi balladai homály, tudom, ki hova jut a végére, minden téren.
    Úgy érzem, sokan azért nem írtak pontos befejezést, mert nem akartak lelőni minden poént. És ezt is megértem. Bennünk van, hogy legyen valami izgi és meglepő a végére. Ezt még Norbi sem vetheti a szemünkre. És ha most azzal jönnél, Norbi, hogy Eve hangsúlyozta, mondjuk meg a végkifejletet, nem olyan könnyű a titokzatoskodást levetkőzni, mint hiszed. Lehet, hogy neked könnyen ment, nekem nem.
    *-*-*-*-*
    ÁlomÁlmodó
    http://www.youtube.com/watch?v=TB16jyHX2N4&feature=related

    sze, 2008-09-24 07:18 miyoku

    miyoku képe

    h őszinte legyek, nem titkolózásból írtam ennyit, hanem fogalmam sincs a végkifejletemről. :D
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen

    cs, 2008-09-25 17:53 Ameli Eftímea Paitha

    Ameli Eftímea Paitha képe

    Ezt meg szép csendben el kell hallgatni :)
    *-*-*-*-*
    ÁlomÁlmodó
    http://www.youtube.com/watch?v=TB16jyHX2N4&feature=related

    p, 2008-10-10 09:58 Kentaur

    Kentaur képe

    Én 13270- leütésnél tartok, bár pár napja nem írtam, mert beteg vagyok, és csak pár percekre ülhetek a géphez, ágyba parancsolatak. :-(
    Úgy osonok ki sutyiba, de lüktető fejjel nem lehet írni, úgyhogy csak benézegetek ide.

    ----------------------------------------------------------------

    "Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

    p, 2008-10-10 15:16 Bloody Dora

    Bloody Dora képe

    Gyógyulgass!
    _____________________
    Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

    p, 2008-10-10 19:04 Creideiki

    Creideiki képe

    Mi a gond?
    -
    Frappáns de tömör aláírás helye.

    szo, 2008-10-11 11:01 Kentaur

    Kentaur képe

    Megfázás... de egy napig dúrvább volt, mint akármelyik influenza. De már jobban vagyok. :-)
    EK:pitli
    Neked EK, hogy kapnál be egy jó kis vírust, majd megtudnád!
    ----------------------------------------------------------------

    "Az emberek néha belebotlanak az igazságba... Aztán fölállnak és továbbmennek."

    szo, 2008-10-11 11:42 Sólyom László

    Sólyom László képe

    5000 leütésnél járok, nem túl sok, de próbálok lassan és helyesen írni! Remélem nem csúszok ki az időből, van még azért egy pár hetünk.
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    h, 2008-10-13 12:39 miyoku

    miyoku képe

    egy betüt nem írtam még. :(
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen

    h, 2008-10-13 13:45 Creideiki

    Creideiki képe

    Pedig mindig te voltál az első...;)
    Végülis még rengeteg időnk van...
    -
    Frappáns de tömör aláírás helye.

    sze, 2008-10-15 11:16 miyoku

    miyoku képe

    hát, most nem én leszek. tök elvesztettem a fonalat. :(
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen

    k, 2008-10-14 08:35 Sólyom László

    Sólyom László képe

    Van még idő miyoku, csak nehogy kifuss az időből!
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    k, 2008-10-14 12:50 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Semmi pánik! Még van időtök bőven. Két napon belül befejezem a regényt, és akkor többet leszek itt. Átadok nektek egy kis önbizalmat :)

    k, 2008-10-14 16:11 ColemanV

    ColemanV képe

    az igggen üdvös hír :D
    .
    kicsit még mindig túlírtam a történetet...próbálom éppen egyes szakaszokat pár mondatos összefoglalásokra cserélni, hogy beférjen a keretbe...
    :)
    Önbizalom a béka s*gge alatt :P
    ---------------------------------
    Minden hozzászólásod segítség,
    Minden értékelésed öröm,
    Minden örömöd megtiszteltetés. ;)
    ---------------------------------

    k, 2008-10-14 18:43 Creideiki

    Creideiki képe

    Azért ha csak kiragadjuk ezt a mondatot "...Két napon belül befejezem a regényt...", nos ez így elég demoralizáló...;)

    Csak azt ne írd le Eve, légy szíves, hogy két hete áltál neki, mert befonom a hajam.:D
    Remélem nem akarsz Nemere babérjaira törni...;>
    -
    Frappáns de tömör aláírás helye.

    k, 2008-10-14 18:58 Hantos Norbert

    Hantos Norbert képe

    Neeem, de ki lehet számolni: naponta kb 10 oldalt írt és hány oldalas is a regény? 300? Van az egy hónap is. :)
    ___________

    "Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

    k, 2008-10-14 21:04 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Eszemben sincs Nemere babérjaira törni.
    A turbo sebességnek prózai okai vannak:
    - kevés az időm, a suli kemény, hajtani kell
    - egy nagyobb lendülettel jobban elkapom a hangulatot, az egyben megírt nagyobb szakaszok mindig jobbak
    - ha kicsúszom az időből, esetleg idén már nem jelenik meg a regény
    Ha összeadom a valóban írással töltött napokat, akkor kijelenthetem, 50 nap alatt írtam meg ezt, kb. 350 oldal lesz nyomtatásban.
    .
    Aszondja Ek, hogy boszi.
    Na, azok is vannak benne :)

    sze, 2008-10-15 13:06 Sólyom László

    Sólyom László képe

    350 oldal, az szép! Írtál már máskor is ilyen hosszút?
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    sze, 2008-10-15 15:11 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Igen, de az a fiókban hever :))
    Suliban vagyok, csak fellógtam a netre :D

    cs, 2008-10-16 16:22 Sólyom László

    Sólyom László képe

    Háromig én is suliban vagyok, de beülök a hátsó sorokba és tanulás helyett netezek! :D
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    sze, 2008-10-15 11:17 miyoku

    miyoku képe

    rám is fér! :)
    nem szoktam nyafogni, de most totál lefagytam.
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen

    sze, 2008-10-15 21:54 Creideiki

    Creideiki képe

    Alkotói válságban vagy. Kell egy múzsa...;)
    -
    Frappáns de tömör aláírás helye.

    cs, 2008-10-16 08:56 bellamaria

    bellamaria képe

    Énrám rossz hatással vannak a hosszú határidők
    :(

    cs, 2008-10-16 11:25 miyoku

    miyoku képe

    hát akkor írd meg gyorsan!
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen

    p, 2008-11-14 13:15 miyoku

    miyoku képe

    help! beküldtem a novit, de a k***** gép elszarta. rossz helyen döntött. egy egész bekezdést dölttel szedett. :(
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen

    p, 2008-11-14 13:32 Hantos Norbert

    Hantos Norbert képe

    Semmi pánik, Eve majd szépen kijavítja, szerintem neki is fel fog tűnni hogy valami nem stimmel amarra.
    ___________

    "Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

    p, 2008-11-14 13:51 Eve Rigel

    Eve Rigel képe

    Hétvégén jutok a cucchoz, addig a suli minden időmet leköti. Lacinak is írtam, hogy ne izguljon, kikerül a műve és a többieké is. Miyokuét gatyába rázom. :D

    p, 2008-11-14 13:53 Sólyom László

    Sólyom László képe

    Türelmesen várok! :D
    _________________________________________
    Minden célon túl ott vár a következő.

    p, 2008-11-14 15:50 miyoku

    miyoku képe

    thanks!
    - . - . - . - . - . - . - . -
    S im egyszerre ajtóm roppan,
    Mintha egy kéz félve koppan
    – dobban ajtóm csöndesen