3/5. Szinopszis - Révész András

3.scriptorium 5.feladat
Szinopszis:

Cím: Döntés

Műfaj: fantasy

Elbeszélés formája: E/3, múlt idő

Helyszín: skóciai dombvidék

Főszereplők:
– Merlin, egy elárvult sárkánykölyök,
– Amaterasu, egy isten,
– egy démon

Történet:

A történet háttere, ami az első bekezdésben lesz taglalva: A Földet megtámadta egy démon, aki az emberek előtt istennek vallotta magát; a hívei hitéből nyeri az erejét. Az istenek és a sárkányok szövetségre léptek, és harcba szálltak a démon ellen. Az utolsó, végső csatát elvesztették, itt kezdődik a történet.
A novella főhőse egy sárkány kölyök, aki éppen elvesztette az apját. A Földet ostromló démon, istennek álcázva magát, ajánlatot tesz neki, hogy fogadjon örök hűséget, ezáltal segítve legyőzni a démont.
A valódi Amateraszu megállítja őt, a sárkány és a démon harcolni kezd egymással. Végül Merlin úgy dönt, hogy feláldozza életét, és ezzel talán legyőzi a démont, de a végső pillanatban meghátrál, élni akarása erősebb az áldozathozatalénál. Behódol a démonnak, de csak egy feltétellel; meg kell ígérnie, hogy hagyja elmenni az ott maradt isteneket.
Az utolsó bekezdés fogja elmesélni az ez után történteket, és ez indokolja meg Merlin döntését.
Hogy happy-end-e a vége, azt az olvasó fogja eldönteni, a történet lezárása mindkettőre lehetőséget ad, nézőpont kérdése, hogy ki minek véli majd.

Szereplők jelleme:

Merlin: Egy érett gondolkodással bíró személy, de fiatal korából adódóan ugyanúgy megvan benne a gyermeki logika is. Apja halála egész végig elkíséri gondolatait. Alapvetően jó szándékú, de nem érdekli a világ sorsa. Egyszerűen csak egyedül szeretne maradni, de a kialakult helyzet ezt lehetetlenné teszi, és ez frusztrálja őt. Nem érdekli a döntése következményei, csak azt akarja, hogy végre békén hagyják. Nemes szív lakozik benne, de egyenlőre még képtelen az önfeláldozásra, ehhez még túl fiatal.
Amateraszu: Az örök jót személyesíti meg, isteni alak, aki ragaszkodik a világhoz, tiszteli az életet, de nem rest azt feláldozni a világért.
Démon: Az örök gonoszt személyesíti meg. Megszegi a szabályokat, csal, hazudik, hogy célját elérje, és egy percig sem érez bűntudatot.

A történet keret szerkezetű, egy naplóbejegyzéssel indul, amiből kiderülnek az előzmények, és ugyanazzal zárul, amiből fény derül a történtek utáni eseményekre.

0
Te szavazatod: Nincs

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

cs, 2009-06-11 12:22 Styra

Styra képe

Feldobom ezt is.
Jól hangzik a sztori.
Az ütemterv gondolom, nem ma este :)
__________________________________________________
Csillagból születtünk, s csillag leszünk újra
Ha életünk lángját egy széllökés elfújja.

cs, 2009-06-11 12:34 Révész

Révész képe

Köszönöm, hogy kiraktad.
Nem, valóban nem ma este, ezt már megírtam, csak még át kell néznem :)
_______________
Az Út keresője

cs, 2009-06-11 14:59 Dom Wolf

Dom Wolf képe

A démon-isten ellentét egy kicsit túlzottan fekete-fehéren hangzik. Én általában kedvelem a negatív szereplőket, bár nem tudom, most lehet, hogy pont hasznodra fog válni ez a túlzás. Felcsigáztál, az indoklásra nagyon kiváncsi vagyok.
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

p, 2009-06-12 19:08 Fodor Tamás

Fodor Tamás képe

Nekem tetszik. Mindig is tetszettek az olyan történetek, amikben a főszereplő ilyen vagy olyan módon elkerüli azt ami hőssé tenné. Ettől olyan reális marad a sztori, még ha fantasy is. Kíváncsi leszek rá.

p, 2009-06-12 20:42 Révész

Révész képe

Igyekszem követni a klasszikus fantasy (illetve adott esetben a sci-fi) irányvonalakat, úgy érzem nekem ez a műfaj áll a legjobban. Viszont valóban kerülöm az ezekben lévő hagyományos hősi karaktereket, minden szereplőmet próbálom egy kicsit árnyalni. Hol ilyenre, hol olyanra sikeredek :)
_______________
Az Út keresője

p, 2009-06-12 19:45 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Háttöööö.
Hol is kezdjem?
Ez egy regénybe talán beleférne, túl nagy a téma.
A nevek:
Amateraszu a japán napistennő neve. Nem túl szerencsés "egy isteni alak"-ként kezelni. Mert hogy minimum istenNŐ. Elég nehéz volna megmondani, mit keresett Skóciában... ha csak nem úgy, mint a Nap istennője, de akkor skót megfelelőjét kéne megtalálni.
Merlin: az Artúr-mondakör legendás _ember_ varázslója, aki ugye többek között a Sárkányt is fölébresztette. Szóval ez megint képzavarhoz vezetne. Ráadásul szintén nem Skóciához kötődik.
Továbbá a két név együtt túlságosan eklektikus.
A démonnak miért nincs neve?

A karakterleírásnál Merlin túlságosan is emberi. Úgy értem, ez, amit leírtál teljesen jól ráillik egy emberre, de egy sárkányra már bajosan.

Mint mindig: szerintem és IMHO, természetesen.

p, 2009-06-12 21:01 Révész

Révész képe

Nem kimondottan novella téma, ezt beismerem. Ez egy régi történetem, annak is egy kis része. Az eredeti három részből áll, ez annak az első része, pontosabban annak az átirata.
Azt tudtam, hogy Amateraszu napisten, a nemében nem voltam biztos, de igazad lehet, valószínűleg át is írom istennőre. A történetben az istenek nincsenek helyhez kötve, úgy értem, valamennyi istenség létező személynek tekinthető, akik együttes erővel szállnak szembe a démonnal.
Merlint pedig azért használtam fel, mert már annyian használták előttem is, nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget.
A démont szándékosan nem neveztem el, de hogy miért, az majd a történetben fog kiderülni.
Hogy Merlin túlságosan emberire sikeredett? Igaz, azt hiszem valóban elég emberi lett. De csak Norbi tudhatja igazán, hogy milyen is egy igazi sárkány :P Egyébként meg szerintem így jobban meg lehet ismerni a személyiségét, hogy emberi tulajdonságai vannak. Sajnos a terjedelem nem engedi meg, hogy egy nagyon rejtélyes, különleges karakterrel dolgozzak - vagyis még nem vagyok olyan jó, hogy ezt megtegyem :)
Azért remélem elolvasod a történetet is, ezek után nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre.
_______________
Az Út keresője

szo, 2009-06-13 10:30 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Ó, így már érthető a nagy lélegzetvétel :)
Kíváncsi vagyok, hogyan oldod meg!

.

Ha lokális nevet használsz általánosan jelenlévő istenségre, akkor szerintem érdemes a misztikus írásokból ismert "sok néven ismernek" fordulatot fölhasználni. Azaz bemutatkozhat Amateraszuként, csak jelezd, hogy nem összetévesztette Japánt Skóciával...

.

Ne vegyél rá mérget, hogy csak Norbi tudja ;)

.

Arra figyelj szerintem, hogy ne sikkadjon el a sárkány jellege, mert akkor valójában lehetne koboldmaki is, hiszen a faja egyáltalán nem számít a személyisége, lénye, gondolkodása szempontjából. Persze, lehet akár ember is, aki sárkány alakot tud ölteni... :)

.

Persze, hogy elolvasom! Remélem, te is az enyémet :D

szo, 2009-06-13 06:49 Kentaur

Kentaur képe

Hmmm-hmmm, reméljük nem lesz nyálas sárkánysztori, azzal tele a padlás.
Láttam régen valami nagyon gáz gyerekfilmet, amiben a skót felföldön a romos kastály urának volt egy Merlin nevű kölyöksárkánya...

----------------------------------------------------------------
"Az írás olyan, mint a herpesz:tünetmentes lehetsz, de gyógyult nem!"

szo, 2009-06-13 08:25 Révész

Révész képe

A filmet nem láttam. Azaz lehet, hogy láttam, de nem emlékszem rá.
Nyálas sárkánysztori? :) Ez jó. Nem tudom pontosan mire gondolsz, olyasmi, mint a tinifantasy? De remélem tényleg nem lesz az. Igaz, Merlin itt éppen a kamasz kor küszöbén van, és próbáltam a gondolkodását is ehhez igazítani.
Hát, majd kiderül.
_______________
Az Út keresője

szo, 2009-06-13 09:09 Lucas

Lucas képe

Szerintem az tökmindegy, hogy a nevek honnan vannak, kelta, azték, indián, japán, bármi lehet. A Merlin sem zavaró, elvégre ki tudja, hogy ki volt Merlin valójában? Lehet, hogy egy sárkány volt, aki időközben, a mesemondóknak köszönhetően, emberi alakot kapott.
:)
Érdekes, hogy eljövendő történetemben én is ezt a nevet adtam egy sárkánynak, csak ott Miredyn, mert ha jól tudom, ez a Merlin eredete.
Hogy túl emberi volna... minden történetnek megvannak a maga sárkányai.

szo, 2009-06-13 09:25 Révész

Révész képe

"Lehet, hogy egy sárkány volt, aki időközben, a mesemondóknak köszönhetően, emberi alakot kapott." - Te betörtél a gépembe?! Ne lődd le előre a poént :P
_______________
Az Út keresője

szo, 2009-06-13 10:25 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Ugye NEM akarod ezt kihozni belőle? Mondd, hogy nem! Kérlek! 8O

szo, 2009-06-13 10:34 Révész

Révész képe

Mármint, hogy a sárkány Merlin lesz végül az a Merlin, akit a mondakörből ismerünk? Nem. Ugyan emberi alakot vesz föl, de egyáltalán nem utalok arra, hogy a két személy ugyanaz lenne.
Most ez lehet, hogy hülye kérdés, de ha még így is lenne, akkor miért lenne az olyan nagy baj???
_______________
Az Út keresője

szo, 2009-06-13 10:50 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Nem volna nagy baj a többségnek, legfeljebb nekem :D
Számomra olyan... elcsépelt jellegű. Na, de ez én vagyok, sokak valszeg nem nagyon foglalkoztak annyit a sárkánymítoszokkal, mint én :D

...

amivel azt akartam mondani, hogy azt hozol ki belőle, amit akarsz :) kíváncsi vagyok az eredményre!

szo, 2009-06-13 11:11 Révész

Révész képe

Hmmm... Azt hiszem, kezdelek érteni.
Bevallom, én nem ismerem Arthur király, Merlin, és Camelot történetét, csak körülbelül azt tudom az egészről, amit a Merlin c. filmben láttam. Ha jól sejtem, akkor számodra ez olyan lehet, mintha valaki a Star Trek világában írna egy történetet, de az teljesen eltér a világ történelmétől és irányzatától. Belegondolva, ez nagyon bosszantó lenne.
A sárkányokat nagyon szeretem, de nem sokat tudok róluk, sem arról, hogy hogyan csöppentek bele a mondáinkba. Esetleg nem tudsz ajánlani egy könyvet ebben a témában?
_______________
Az Út keresője

szo, 2009-06-13 20:18 Bloody Dora

Bloody Dora képe

Én olvastam egy Sárkányok születése című könyvet, de az annyira bölcsész (Iványi Szabolcs a szerző), hogy sírva raktam le a felénél (de végigszenvedtem). Mind a mai napig nem értem, hogy ha valaki már a bevezetőben bevallja, hogy nem ért a természettudományokhoz, miért próbál természettudományos bizonyítást használni a saját hipotáziséhez. Mindenesetre ez arról szól, hogyan kerültek bele a mondáinkba a sárkányok.
Sárkányokról van jópár könyv... ott van Konrád műve is, persze, az nem publikus... :) Van egy angol szerzőnő műve, ami miatt belekezdtem ebbe a Sárkányok születése címűbe, de ha megversz, sem tudom most megmondani, kicsoda... (nála egy fokkal jobb a bizonyítási procedúra). Van pár Ráth-Végh írás is a magyar sárkányokról (és egyéb bestiáriumi lényekről). Illetve még vagy egy kiló könyv van a témában, de azok ott lapulnak valahol a polc hátulján, aztán nem tudom kibányászni egyiket sem, hogy megnézzem a címét és a szerzőjét.
_____________________
Csak én, Bloody Dora, mint azt már megszokhattátok.

szo, 2009-06-13 20:35 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Hát, publikusnak publikus, már ha szeret valaki egy rakás jegyzetet meg néhány száz oldalnyi alig-összefüggő elmélet-darabot olvasni, ahol néhol a szerző sem egészen tudja még, mit fog kihozni a tényadatok felsorolása végén (jelenleg pl. nem tudom eldönteni még, hogy egyes akkád/sumer uralkodók valóban sárkánynak tekintették magukat, kb. mint a kínai Han-dinasztia császárai, vagy ez csak egy epiteton ornansz volt, esetleg volt mögöttes vallási-politikai elképzelés is, mint pl. abban, hogy az egyik leghíresebb sárkányölő hőst Ninurtát sárkánynak is nevezték).

szo, 2009-06-13 20:30 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Igen, kb. erről van szó. Olyan, mintha én írnék ST-es novellát :D :D

.

Sárkányokról jó könyvet? nincs. Komolyan. Vagy ismeretterjesztő (ebből van a legtöbb), vagy monomániás a szerző: csak egy valami lehet a magyarázat, és csakis az. Vagy a dínók, vagy az űrlények, vagy az elszabadult fantázia, vagy vallási szimbólumok, vagy valódi sárkányok emléke, vagy ezoterikus tudás. Kb. ezek a fő vonalak, és a kutatók valamelyiket kiválasztva teszik le amellett a voksukat.

Már HA egyáltalán foglalkoznak az eredet kérdésével és nem csak feldolgozzák valamelyik nép sárkányos mítoszait.

Ami azért mégis használható: Várkony Nándor: Szíriat oszlopai. Csak ne vedd készpénznek a szavait.
Illetve: Vlagyimir Propp: A varázsmese történeti gyökerei. Ez a must have, must read kategória. L'Harmattan adta ki, talán még kapható, de könyvtárakban ált. van belőle.

szo, 2009-06-13 10:24 Muraközy Konrád (nem ellenőrzött)

Hááát, erre mi mást tudnék mondani? Csináljátok, ahogy gondoljátok :)