Hasznosnak tartanál egy új novella kiemelési/jutalmazási rendszert a Karcon?

Nem kell, jól van minden így.
0% (0 szavazat)
Igen, ideje már!
68% (13 szavazat)
Igen és van is javaslatom, hogyan lehetne megcsinálni!
21% (4 szavazat)
Egyéb, elmondom hozzászólásban.
11% (2 szavazat)
Összes szavazat: 19

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

p, 2012-09-07 15:34 Crystalheart

Mármint mit kellene kiemelni? 

p, 2012-09-07 15:54 Blade

Blade képe

Amit csak lehet :) Természetesen a novellákat. Mint anno az aranytollas rendszer volt...csak valami mást, máshogy, szebben, jobban. 

szo, 2012-09-08 08:06 Obb

Valami biztosan jó lenne, mert ösztönzően hatna, talán pár régi arc is újra felbukkanna, márcsak a kihívás végett is, az újakat is ösztönözné színvonalemelésre. Mindenki szeretett volna kapni egyet, én is, sok írás elkészítésénél lebegett a szemem előtt. Szóval jó lenne kiötleni valamit, akár egy szolid, belső pályázatot, képletes díjakkal, virtuális ölelés meg ilyesmi.

szo, 2012-09-08 11:29 Indi

Indi képe

 Három virtuális ölelésért pedig egy virtuális sört :)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

szo, 2012-09-08 11:51 Obb

Ööö izé, azért az volna király, ha a három virtuális ölelést egy reál sörre lehetne beváltani :)

szo, 2012-09-08 12:04 Indi

Indi képe

Ne olyan gyorsan! Két virtuális sört egy reálra? :)

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

szo, 2012-09-08 12:06 Obb

Végül is mindegy, csak a lényeg, hogy ott lebegjen előttem, hogy egyszer elérhetek Hozzá :)

p, 2012-09-07 19:44 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Egy új értékelési rendszer tényleg jó lenne. Van rá valami ötlet?

__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

szo, 2012-09-08 00:36 Ndy

Ndy képe

 Természetesen. Ideje lenne megkapnom a megérdemelt jutalmam. ::D  Egyébként, viccen kívül, tudjátok, hogy a Karcon publikáltam a legtöbb novellát idáig, és eddig csak és kizárólag innen nem érkezett ezért valami pozitív megerősítés a szerkesztők részéről? Valamelyikünk elbasz valamit, és félő, hogy nem én vagyok az :O Lehet valamiféle szembeszél? :O

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

szo, 2012-09-08 14:56 Blade

Blade képe

"csak és kizárólag innen nem érkezett ezért valami pozitív megerősítés a szerkesztők részéről" - pontosan mire gondolsz, mi nem érkezett?

szo, 2012-09-08 11:11 Crystalheart

Hát, a legnagyobb dicsőségnek mindig azt tartottam itt, amikor valamelyik novellát minden szerkesztő 5 csillagra értékeli, mondjuk ez elég ritka volt, talán azért :) Olyanból rengeteg van, ami tisztán 5*-os átlagú, de ez lehet például azért is, mert még nem néztem rá ;] míg egy rosszabb pontszám lehet egy félrenyomott 1* miatt is. Tehát már sokat tenne, ha az ilyen novellákat, amiket minden szerkesztő le-ötpontozott, egy külön listában meg lehetne jeleníteni.

szo, 2012-09-08 14:08 Tim

Egyetértek.

Szükség lenne valami extra értékelésre, valamiféle mércére, de az Aranytoll rendszer elég kiforratlan volt, akadtak hátulütői.

Gyakorlatilag sokkal nehezebb volt elérni a Bronztollat, mint az Ezüstöt, de a legkönnyebbnek az Arany megszerzése bizonyult, és ez valahol azért vicces.

A Bronzot csakis az kaphatta meg, aki minden szerkinél kivívta az elismerést, és ez - tekinteve a különböző látásmódú embereket - nagyon nagy teljesítmény volt. Nem véletlen, hogy csupán féltucat szerző nyerte el! És ha jól emlékszem, Maurice is igen közel állt ehhez, csak az egyik szerki nem értékelte.

Az Ezüsttollat megszerezni már könnyebb volt egy fokkal, de még az is viszonylag komoly szűrőt jelentett. Kivéve természetesen a megjelenés előtt beküldött részleteket. Azt ordas hiba volt beemelni a feltételek közé. Egyrészt szinte behozhatatlan előnyt jelentett a már publikáló íróknak, másrészt olvasta valaki azokat a részleteket? Én nem adtam volna értük egy verébtollat sem, nehogy ezüstöt.

Az Aranytollhoz sokkal kevesebbet kellett produkálni. Jóformán elég volt egy fanzinban megjelenni hozzá. A legviccesebb példa errenézve, hogy egy számítástechnikai újság cd mellékletének egyik eldugott, alkönyvtárában szereplő novella kapta elsőként, ami ráadásul nem is jelent meg nyomtatásban. Na, abban a pillanatban vált komolytalanná a tollrendszer.

Külön fejezetet érdemelne, hogy mennyire volt etikus, hogy ezt egy akkori szerkesztő "érdemelte" ki. 

Szóval voltak visszásságai annak a rendszernek.

Tanulni kéne ebből, nem megismételni.

Viszont egyfajta mércére mégis szükség lenne.

Csak hát az a döntő kérdés, ki fogja megállapítani, hogy egy adott mű mennyire értékes vagy sem?

Az olvasók? Láttuk, hogy a csillagozás lehet jelzésértékű, de vissza is lehet élni vele. Ahogy Crystalheart feljebb megfogalmazta. Elég egyetlen ember, aki a szavazatával le tudja rontani az átlagot.

A szerkesztők?

Talán. Ha ezúttal sikerül megelőzni a visszásságokat.

Azt gondolom, valahol a kettő között húzódik az aranyközépút.

Szerintem egy olyan grémium lenne erre alkalmas, amelyben a szerkesztők mellett még néhány meghívott felhasználó is helyet kap. Olyanok, akik valamivel kiérdemelték ezt a megtiszteltetést. Pl. rendszeresen adnak használható tanácsokat, aktív tagjai a Karcolatnak és nem jellemző rájuk az elfogultság, vagy a konfliktusra való hajlam.

Túl sok ember nem tudna sikeresen együttműködni, de a négy szerki plusz további 4-6 fő már jó eséllyel. Hogy kik legyenek ezek a külsősök és milyen szempont alapján legyenek meghívva/választva, azt egyértelműen a szerkiknek kell eldönteni.

Az értékelés hasonlóan működhetne a Bronztollhoz, annyiban módosulva, hogy nem volna szükség mindenkitől az öt csillag (a maximum) megadására, csupán az értékelésre.

Így például nem esne ki egy különben remek írás a rostán (mint Maurice esetében), ha valaki alacsonyabb pontszámot adna, csupán hátrébb rangsorolódna a jobb eredményt elért művek mögött.

Ebből egy matematikailag felállítható sorrend keletkezne, amely nem manipulálható olyan könnyen mint a mostani csillagozós rendszer.

Hantos kolléga biztos szívesen segítene kidolgozni az értékelés rendszerét.

 

szo, 2012-09-08 15:01 Blade

Blade képe

Kösz a hosszú véleményt!

"A szerkesztők? Talán. Ha ezúttal sikerül megelőzni a visszásságokat." - Ezt kikérjük magunknak! ;)

" néhány meghívott felhasználó is helyet kap. Olyanok, akik valamivel kiérdemelték ezt a megtiszteltetést" - pl be lehetne fizetni a hoszting díjat ;) komolyra fordítva, jó ötlet, felmerült régebben is, a "kik legyenek azok?" kérdésnél elhalt, mert nehéz stabil, nem egós, évek óta idejáró és nem sértődős embereket találni, pláne többet.

A matekot most hagyjuk, szerintem...;)

szo, 2012-09-08 15:17 Tim

 A visszásság esetében valószínűleg nem a megfelelő kifejezést választottam, de úgy sejtem, így is megértetted, mire célzok. 

Nem a szerkesztők rovására írom fel a hibát. A tollas rendszer jó kezdeményezésnek indult, de menetközben kiderült, hogy nem tökéletes. Ezt egyébként többször is elmondtam annak idején.

Ezért gondolom úgy, hogy tanulni kéne belőle, és csak a jó részeket megtartani onnan.

Azt is értem, hogy nehéz lenne folymatosan fenntartani egy ilyen értékelő társaságot, de ha belegondolsz, itt is lehet egy járható utat találni. Mi van, ha mondjuk, nem lenne kötelező a "társaság" minden tagjának szavazni, de amikor egy novellához összejött egy bizonyos mennyiség (hasamra ütök, 7 a 10-ből), akkor kiadható lenne a díj. Így nem kötnétek meg a kezeteket azzal, hogy mindig mindenkinek értékelni kelljen. És - mint ahogy régen is volt - ha valamyilkőtök talál egy gyöngyszemet, az ajánlhatná a többieknek. Így akinek kevesebb ideje van, annak nem volna muszáj minden novellát végigolvasni, hogy képben legyen.

szo, 2012-09-08 16:59 Crystalheart

"mert nehéz stabil, nem egós, évek óta idejáró és nem sértődős embereket találni, pláne többet." - Hát igen, sajnos kevés időm van. :DDD (Jól van, most a "nem egósból" is kihúztam magam :DDD)

Amúgy Tim javaslata nekem is megfordult a fejemben, tehát elegendő lehetne az is, ha egyáltalán minden szerkesztő értékelte már, ki így, ki úgy. Persze a szerkesztők néha változnak, de a lényeg, hogy az aktuálisak mind értékeljék, és akkor egy trigger bekapcsol az adatbázisban. Esetleg lehetne könnyíteni a dolgot, hogy amiket mondjuk már 2, vagy már 3 szerki értékelt, azok egy csak számukra elérhető listában is megjelennének, úgy könnyebben követhetnék, melyikekre érdemes odafigyelni, hátha ők is adnának rá pontot, csak eddig elsiklottak fölötte. Vagy opcionálisan fel lehetne terjeszteni értékelésre külön is, szintén egy külön, szerkesztők által megnézhető listára, az egyszerűbb volna, mint az értékelés-számolgatós dolog.

szo, 2012-09-08 17:41 Tim

 Akkor ez hasonlítana a régi Bronztollas rendszerhez is, ami véleményem szerint a legközelebb állt a realitáshoz. Annyi különbséggel, hogy ott feltétel volt minden szerkitől 5 csillagot kapni. Itt meg csak értékelniük kellene a jelölt novellákat. 

A matekot nem erőltetem, de azt amúgy is a program végezné. Valahogyan azonban szükséges meghúzni egy szintet, és azt legkönnyebben, legegzaktabb módon mégiscsak számszerűen lehetne. Szvsz.

szo, 2012-09-08 18:13 Crystalheart

Igen, lényegében az volna, ha már megbízható, stabil embereket, amolyan zsűri-tagokat nem lehetne biztosan találni.

Igazából még mikor regeltem, egy darabig nézegettem a "Legjobb írások" listát, ugye ami a tisztán 5*-osokkal kezdődött, de aztán olyan sok lett belőle, hogy nem túl releváns. Valami kell, ami kiemeli az oldal élvonalát.

h, 2012-09-10 19:05 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

 Hmm... Így elsőre egy "Sorrend szerint súlyozott átlagoló aggregációs operátor"( en.wikipedia.org/wiki/Ordered_Weighted_Averaging_(OWA)_Aggregation_Operators ) (emberi nyelven: a legjobb X darab és a legrosszabb X darab értékelés kiesik, a maradékot átlagoljuk) rendszer jutott eszembe, aminek az előnye, hogy X ember önmagában még nem tudja túlságosan lehúzni / felrántani az értékelést (X = 1, 2, 3, stb, ez megegyezés kérdése, de lehet az összértékeléstől is függővé tenni, pl az értékelések két szélső 5-5%-át nem vesszük figyelembe). Ha jól emlékszem, olimpiai átlagnak is nevezik. Az értékelés átlaga lehet szerkesztői, olvasói, vagy a kettőnek valamilyen súlyozott átlaga (szerkesztő és kiemelet olvasó nagyobb súllyal, mezei olvasó kisebb súllyal).

 

_____________________________________________________________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

szo, 2012-09-08 14:52 Blade

Blade képe

A szerkesztői lista elég sokat változott, így nehézkes volt ez a rendszer. Illetve sokszor nem értünk rá.

Gyanítom, ha kiválogatnánk pár "régi" tagot, akik átvennék ezt a szerepet, egy idő után ők se érnének rá. Ilyenek az emberek. Plusz nekem csak Dóra régi, mindenki más új. ;)

Javaslatokat várunk, ötleteljetek, agyvihar és a többi, de azért ne várjátok el, hogy a tiétek lesz a legjobb és 1 nap múlva azt fogjuk használni.

szo, 2012-09-08 15:19 Tim

 Részemről brainstorming, semmi több. Egy percig sem gondoltam, hogy egy az egyben átveszitek a teljes ötletet. Ez csak az én meglátásom, viszont az előzményekre épül.

Én magam is kíváncsi vagyok mások véleményére a témában.

szo, 2012-09-08 18:02 GColt

1000 éve nem voltam irodalom órán, de mintha emlékeznék valami tartalom-helyesírás-külalak Bermuda-háromszögre, ahol nagyon sok ember ötöse tűnt el...

Esetleg egy helyesírás-történetvezetés-karakterek-olvasási élmény osztályozást javasolnék (mindegyiket 1-től 5-ig).

Külön, amit a szerkesztők adtak (szerkesztői pontok, feltüntetve, hogy hány szerkesztő olvasta), és olvasói pontok (ők helyesírást nem osztályozhatnak).

Esetleg a hónap utolsó hetében a jobb osztályzatokat kapott novellákat több szerkesztő is elolvashatná, és így kialakulhatna egy "hónap novellái" sorrend.

 

*****

- Nincs olyan, hogy sürgős, olyan van, hogy későn szóltál...

v, 2012-09-09 09:18 Gucs

Gucs képe

 Jó ötlet ez a külön osztályozási rendszer, mert lehet egy műben jók a karakterek, de mondjuk a történetvezetés már nem annyira, és így egyszerűbb lenne külön-külön értékelni őket.

 

-----------------------------------------------------------------------
"It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to."

szo, 2012-09-08 18:14 A. G. Stone

A. G. Stone képe

Szerintem is nagyon jó ötlet lenne egy új jutalmazási rendszer bevezetése. Mikor a tollas-rendszer működött anno, akkor én még nem voltam itt az oldalon, de ahogy bele-beleolvastam az öltetekbe akkor került fel egy mű a díjazottak listájára, ha mindegyik szerkesztő ötcsillagra értékelte. És ha úgy volna, ha minimum kettő szerkesztő ötcsillaga és (jó véleménye) után kerülne egy adott írás a listára? Vagy esetleg a többi író/olvasó döntene, amolyan szavazás formájában? Bár nem tudom jó öltet-e...

szo, 2012-09-08 18:24 Crystalheart

Hab volna a tortán, ha az egyes felhasználók adatlapján látni lehetne egy listát, hogy - időrendben és/vagy értékelés szerinti sorrendben - mely műveket hány pontra értékelte. Ez azért volna hasznos, mert lehetnek olyan tagok, akiknek adunk a szavára, tudjuk, hogy közel egyezik az ízlésünk, mégsem szerkesztők. Így ők is támpontot adhatnának, mit érdemes elolvasnunk.

k, 2012-09-11 08:03 Nimretil

Nimretil képe

 Szerintem szigorítani kellene. Inkább kerüljön fel kevesebb novella, dolgozzanak meg az írók azért, hogy felkerüljön az írásuk. Úgyis lehet újrapróbálkozni, előbb-utóbb csak sikerül mindenkinek javítania valamit. Így legalább lehetne törpölni azon, hogy mi hibádzik, és nem az lenne, hogy "jó, majd a következőnél igyekszem". Ebben látok fejlődési lehetőséget, így mindenki úgy érezné, muszáj javítania, mert különben sose kerül fel az írása.

 

Másfelől jó lenne, ha nem csillagozhatna ész nélkül akárki, mert így kb. semmit nem mondanak a csillagok. Úgy lenne jó, ha csak a megbízható őstagoknak lenne csillagozási joguk (meg nyilván a szerkesztőknek). Vagy, ha mindenki feltétlen csillagozni akar, akkor lenne külön két csillagozási rendszer.

k, 2012-09-11 11:05 Zora

Zora képe

Házibajnokságokat kellene tartani, és a zsűrit alaposan és nagylétszámmal kiválogatni, minden alkalommal. Legalább 10 főt, így kiküszöbölhető a részrehajlás vádja is. (Mégiscsak elég szövevényesek itt a kapcsolatok már) A többi lehetőségnek nem sok értelmét látom.

------------------------------------------