Csillagom

Egy mosolygós, égszínkék szempár. Ez a legelső emlékem a világról.
Sosem volt túl boldognak mondható a gyerekkorom.
Az ember azt hinné, hogy a férfiembernek a legcsodásabb dolog az, ha fia születik. Ennek ellenére, az én drága jó apám, naphosszat csak a dolgozószobájában ült, és a könyveinek élt. Ahelyett, hogy velem, az egyetlen fiával foglalkozott volna. Mikor aztán, ritka alkalmakkor zavarni merészeltem őt, mindig dühösen felhorkant, majd még jobban beletemetkezett az írásba. Soha nem nézett rám ilyenkor, csak könyvei mögött pipázgatott. Mindig megígérte, hogy nemsokára eljön velem játszani, csak előbb készen kell lennie egy bizonyos fejezettel. Soha be nem teljesített ígéretek… Így aztán végleg magányosan teltek el gyermekéveim.
Nem úgy, anyám. Habár, bevallom, őt is ritkán láttam, de legalább foglalkozott velem.
Mindig váratlanul látogatott meg, majd hirtelen eltűnt. Anya néha még játszott is velem, vagy meséket olvasott fel. Apró termetű, amolyan légies forma volt, nem egyszer Hófehérkének szólítottam, hosszú, hollófekete haja miatt.
Hanem aztán egyszer, midőn esti mesét olvasott, feltettem a naiv kérdést:

– Anyu, mikor jössz el hozzám újra? – kérdeztem tőle érdeklődve.
– Nem tudhatom, kedvesem… – felelte halovány mosollyal. Sosem adott választ ezekre a kérdésekre. Mintha mindig el akart volna titkolni előlem valamit. – Kicsim, nézz csak fel az égre. – Azzal felállt az ágyamról, és odalépett a holdfényben úszó, nehéz selyemfüggönyhöz. – Látod ott azt, a nagy, fényes csillagot? – kérdezte halkan.
– Igen – feleltem minden habozás nélkül.
– Tudod, fiam, eljön majd az idő, mikor már nem jöhetek el hozzád többet. Eljön az a kor, mikor már nem vágysz az után, ami sosem lehet a tied. Elfelejted majd, hogy miért is vagy itt. Ugyanakkor ha felnézel az égre, örök emlékül fog szolgálni az a szimbólum, melyet én mostan kiválasztottam. Másnak csak egy egyszerű csillag lesz, de neked ennél többet fog jelenteni – mondta komoran.
Látni véltem, ahogyan rebegő pillái alól gyémántkönnycseppek gurulnak le hófehér orcáján…

Közeledett a hatodik születésnapom, anya valóban egyre ritkábban jött el hozzám. Végül aztán nem láttam soha többé. Eltűnt mellőlem az oltalmazó árnyéka. Nem csak egy álomszép mesevilág hamvadt el a lelkemben, hanem az a kevés boldogság is tovatűnt az életemből…
Apámnak ezt próbáltam elmondani, próbáltam beszélni vele ezekről a dolgokról. Nem volt rám ideje, mint mindig. De egy este a vacsoránál végre megoszthattam vele, ami oly rég óta nyomta szívemet. Először is, csak azt kérdeztem meg, hogy miért nem beszélnek soha anyával, valamint, hogy nem tudja-e esetleg, hogy anyu miért nem látogat már.
A legelső reakciója az volt, hogy kis híján majdnem megfulladt, és levegő után kapkodott. Utána is hosszasan csak hápogni tudott. Végül nem válaszolt, nem mondott semmit. Aztán különös dolgok sorozata következett. Apa, úgy látszott, kezdett ráeszmélni arra, hogy a könyvein túl, valahol a szörnyű valóságban van egy fia. Pszichológushoz vitt, hova máshova? Onnan, pedig inkább lefelé vitt az út, mintsem fölfelé.
A mai napig gyógyszerekkel manipulálják az elmémet.
Nem sajnálom magamat, mert felesleges lenne úgy élnem, hogy mentálisan, örökre beteg ember maradok. Csupán az bánt, hogy éveken át hazugságok közepette kellett léteztem. Ennyi idő után csak most tudtam meg egy elejtett szóból, hogy anyám a születésemkor hunyt el.

Mindössze ennyi volt a bűnöm, hogy ide kerüljek: többet tudtam a lehetetlenről, mint mások, mert azon kevesek közé tartozom, akik a nagy titok tudói és őrzői lehetnek a másvilági igazságnak…
Az intézet egy hatalmas börtön, egy hatalmas kalitka, melyben én vagyok a rab madár.
De egyszer majd megszökök eme földi infernóból… Szeretlek, anya!

Baldur

3.77778
Te szavazatod: Nincs Átlag: 3.8 (9 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

sze, 2009-11-04 21:07 Blade

Blade képe

Ez ügyes volt, gratula.
---- ----
Az ember szerint az idő múlik, az idő szerint az ember.
----
"Mert zseni csak egy volt, mégpedig Neumann János. Mi, többiek tehetségesek voltunk, de nem voltunk zsenik..." - Wigner Jenő, Nobel díjas fizikus
---- ----

v, 2009-12-27 15:10 Baldur

Baldur képe

Köszönöm, Blade, de azt hiszem, van még mit tanulnom. :)

 -----------------------------------

"Csak egy vagyok, de azért vagyok. Nem tehetek meg mindent, de valamit igen. S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset, amire képes vagyok."

sze, 2009-11-04 22:23 Artair McKnight

Artair McKnight képe

:) Ugyanazt a hosszas véleményemet nem írom le még egyszer, amit már eddig is hallottál... De mindenképpen írok ide is legalább annyit, hogy tényleg nagyon "leteperő" kis írás lett. :) Szomorú, de ettől olyan 'erős', olyan igazán különleges. És tényleg egyre jobbakat írsz, csak így tovább! ;)
Ez most természetesen 5-ös! Mi más lenne??

U.i.: Köszi az ajánlást! :)

cs, 2009-11-05 19:57 Baldur

Baldur képe

Sohasem gondoltam azt, sohasem illettem magamat téveszmékkel, hogy tudok novellákat írni...Úgy, mint Ti. Köszönöm az értékelésedet(mármint az ötöst), Artair, de amint láthatod, ez most messze nem "üti" meg az elvárt szintet. Hajlamos vagyok, hogy az építő kritikákon megsértődjek...Most ébredtem rá, hogy eszméletlenül sok a hibám...Valamint rájöttem a lényeg egy bizonyos fontosságára...
Üdvözlettel:
Baldur

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 20:07 Artair McKnight

Artair McKnight képe

Áh, ne keseredj el, kérlek! :( Szerintem itt nem sokan (vagy éppen egyikünk sem) írtunk így 15 évesen. És egyáltalán nem volt "elvárt szint", "mérce"... Rengeteg időd van még gyakorolni is, olvasni, és idővel eloszlanak a hibák is. Csak el ne veszítsd nekem az önbizalmat! :) (Amúgy amikor még ma itt jártam, 4.5 volt a novella átlaga, most én is meglepődtem a változáson... pedig szerintem igenis jobb, mint a többi. Nekem ez a kedvencem tőled.)

sze, 2009-11-04 23:36 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Húha ez egy jó érzelmi sokk volt!
Nos ötös én mást nem tudok hozzáfűzni. Néhány gejl kép (könycseppes leírás) akadt nekem, de ez én vagyok.
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

cs, 2009-11-05 19:32 Baldur

Baldur képe

Érzelmi sokk...
Az ötösödnek nagyon örülök, habár tudom, hogy nem érdemlem most meg. Még. Egyelőre. De jól esik, hogy kaptam egy jó jegyet is. :)
De kérlek áruld el, mit tegyek? Kamasz létemre nekem nem megy a tiniszerelmes giccsezés...
Gondolom, akkor nem is nagyon tetszene Neked. Az a problémám, hogy kissé depis hajlamú vagyok, és ez az íráson is tükröződik...(A "gejl" képek kis mértékben szinte mindig mindenhol ott vannak, ha jók a megállapításaim...)
Üdvözlettel:
Baldur

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 01:00 Maggoth

Maggoth képe

- Maggoth

"s nem egyszer Hófehérkének szólítottam, hosszú, hollófekete haja miatt."
- ez kissé furcsa indoklás, én inkább Szénfeketécskének szólítottam
volna ebből az apropóból :D

"Azzal felállt az ágyamról, és odalépett a holdfényben úszó, most indigókék függönyhöz."
- a színváltóztatós függöny jó ötlet, mert abból, hogy most indigókék az jön ki,
hogy máskor meg mondjuk hupilila. Biztos ezt akartad elérni?

"Másnak csak egy egyszerű csillag lesz, de, neked, ennél többet fog jelenteni"
- itt picit eltúloztad a vesszőhasználatot, a de és a neked után nem kellenek.

Már a harmadik mondatot találom, amely így kezdődik: De...
És nem csak párbeszédben, mert ott még elmegy.

"Nem sajnálom magamat, mert felesleges lenne úgy élnem, hogy mentálisan, örökre beteg ember maradok. Csupán azt sajnálom, hogy éveken át hazugságban kellett élnem."
- sajnálom, élnem szóismétlés.

Ez nem kötekedés, csak segíteni akartam, a vége amúgy nem rossz, és hangulata
is megvan, de részemről ez csak egy négyes, remélem, nem sértelek meg vele.
Tisztelettel
Maggoth

________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

cs, 2009-11-05 18:44 Baldur

Baldur képe

Részemről nem vettem kötekedésnek a bírálatodat, Maggoth. Köszönöm, hogy elolvastad valamint, hogy segítettél a hibák kielemzésében. (Apránként tudom csak javítgatni.) Bizony, a kritika sosem ismer kegyelmet. Vagy megkapom a magamét, vagy nem... Még egyszer köszönöm, és igyekezni fogok. Nem szeretném megmagyarázni a novella "bűneit", de Ti javarészt felnőttek vagytok, bizonyára több rutinnal rendelkeztek, mint én, ki alig múlt 15... :)

Üdvözlettel:
Baldur

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

p, 2009-11-06 07:50 Maggoth

Maggoth képe

- Maggoth
Még bírálatnak se vedd, nem szokásom ítélkezni mások felett
- csak egyes kivételes esetekben :D
Ne tarts kegyetlennek, csak javítani akartam műveden. Nem kell
magyarázkodnod, mert aki nem érti, az utána se fogja, de a korod
nem mentség, én tizenkét éves koromban már regényeket írtam, ma
már persze nem merném ezt tenni :D
Legalább is, amíg kellően felkészültnek nem érzem magam egy regényre.
A lényeg, olvass rengeteget, amennyit csak tudsz, és írjál
amennyi beléd fér,fogadd el a segítő szándékot, és sohase légy
elégedett magaddal; én ezt a jó tanácsot tudom adni.
Hajrá!
________________________________________________________________
- A nyerők nem csalnak, a csalók nem nyernek.

p, 2009-11-06 19:38 Baldur

Baldur képe

Nem, dehogy!! Nem tartalak kegyetlennek. :) Csak tegnap voltam egy picit ideges...
De azóta rájöttem, hogy csak segíteni szerettetek volna. A tanácsaidat pedig lejegyeztem, és köszönöm. Nem szabad elfogadni, hogy "csak így" tudok írni...
Örülök viszont annak, hogy megint tanultam valami újat... :)

---------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 08:43 Sren

Sren képe

A rövidségéhez képest rengeteg a vesszőhiba és az ismétlés, itt-ott pedig fogalmazási és egyéb bakik laknak, ami kár. Így például az elején zavarba ejtő ez a mondat: ˝ Az ember azt hinné, hogy a férfiembernek a legcsodásabb dolog az, ha fia születik.˝ Előzőleg a főhős önmagáról beszél, ezzel a mondattal vezeted be édesapja szerepét, tehát vagy meg kellene említeni az apját mint alanyt, vagy külön bekezdésbe tenni, mint kezdőmondatot, de így, ahogy van, furán hat.
Aztán, egy egyszerűen javítható baki: ˝Pszichológushoz vitt, hova máshova. Onnan, pedig inkább lefelé vitt az út, mintsem fölfelé.˝ A ˝hova máshova˝ elvileg kérdés, sztem megérdemelne egy kérdőjelet. Az ˝onnan˝ mögé nem kell a vessző, a ˝vitt˝ pedig ismétlés. Összességében talán tisztább lenne így: ˝Pszichológushoz vitt, hova máshova? Onnan pedig inkább lefelé vezetett az út, mintsem fölfelé˝.
Persze én sem szőrszálat akarok hasogatni, csak egyszerűen ez a szép kis novella megérdemelné a javítást. Igazuk van a többieknek, valóban erős írás. Józan, határozott hangon dinamit lenne – de megértem, hogy nem ez volt a célod vele. Mindent összevetve: köszönöm.

cs, 2009-11-05 19:07 Baldur

Baldur képe

Értelek...értem, hogy nem szőrszálat akarsz akarsz hasogatni... :neutral:
Köszönöm a segítségedet,(javítgatni fogom) is kedves Sren. Csak (én vagyok az érthetetlen), de pontosan, hogy értitek azt, hogy erős? Túl tömény...?! :confused: "...dinamit lenne..." Vagy talán nagyon absztrakt, esetleg nem az sült ki belőle, amit szerettem volna "átadni"? Kérlek segíts ebben!
A hibák pedig azért vannak, hogy az embert ráébressze arra, hogy ember...
Köszönöm, hogy elolvastad, és megosztottad velem saját gondolataidat!

Tisztelettel:
Baldur

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 11:07 Damien Grove

Damien Grove képe

A vesszőhibákon, és érdekes fogalmazásokon kívül, van egy érdekes bája a történetnek. Ha egy ilyen kis szösszenetnek akartad írni, akkor ok. Én próbáltam benne meglátni a mélyebb mondanivalót, de nem teljesen sikerült ;)

erős 4

cs, 2009-11-05 19:26 Baldur

Baldur képe

Köszönöm, hogy elolvastad...Hát legyen szösszenet, mert rettenetesen "kisiklott" egy novella lett...
A mélyebb mondanivaló mindig ott van, ahol sosem keresnéd. Sokszor én sem tudom, hol is keressek, de az idő múlásával ráébredek... Örülök az erős négyesednek... :smile:
Üdvözlettel:
Baldur

---------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 12:02 Kentaur

Kentaur képe

"– Anyu, mikor jössz el hozzám újra? – kérdeztem tőle érdeklődve.
– Nem tudhatom, kedvesem… – felelte halovány mosollyal"
Na, itt tudtam, hogy az anyja halott, és csak egy szellem, bár már a hófehér ruhás, éteri megjelenésnél gyanakodtam.
Ellent kell mondanom sajnos a többieknek (nem mintha ez sokat száímtana. :-D )
Ez csak egy közepes,bocsi. A csavar adja magát, a stílus nem túl gördülékeny, szaggatott a mondatszerkezet, több külön szedett is mehetne simán egybe. Vannak furcsa és felesleges szóhasználatok.
A feszültségkeltést (a fiú leépülése-apjával való kapcsolata) gyorsan átugrod. Nekem picit hatásvadász is, talán mert az érzelmeket túl töményen csak úgy megmondod, ahelyett, hogy érzékeltetnéd, és a hiba is sok benne. És "s"-t csak lírai művekben, ha lehet...

----------------------------------------------------------------
"Az írás olyan, mint a herpesz:tünetmentes lehetsz, de gyógyult nem!"

cs, 2009-11-05 16:35 Artair McKnight

Artair McKnight képe

"És "s"-t csak lírai művekben, ha lehet..." - Én nem tudtam arról, hogy ez szabály lenne...

cs, 2009-11-05 18:29 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Nem szabály, csak igen erősen ajánlott. De nyugodtan vedd szabálynak.
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

cs, 2009-11-05 19:19 Baldur

Baldur képe

A szabály, az szabály... :roll:

---------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

szo, 2009-11-07 11:34 Artair McKnight

Artair McKnight képe

Akkor Vavyan Fable is megszegte. (Jól van, tudom, hogy ő egyéb szabályokat is simán át tud hágni. :D) De mások regényeiben is láttam előfordulni "s"-eket. Szerintem ez stílusbeli kérdés. De talán az sem jó, ha túl sok van az "s"-ekből és kevés a rendes "és". Amúgy viszont mindegy, ha egyszer illik a szövegkörnyezetbe. Egy nagyon modern témájú írásban lehet, hogy nem néz ki jól az "s", de egy fantasy-ban, vagy valami történelmi, esetleg romantikus művekben simán jó.

szo, 2009-11-07 11:57 Obb_régi

Kicsit az s és és-ről. Igazad van, a szövegkörnyezet a döntő. Viszont érzékkel kell megválogatni, hol s és hol és, nem szerencsés azonban egy művön belül váltakozva használni, csak indokolt esetben.
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

szo, 2009-11-07 13:12 Dom Wolf

Dom Wolf képe

A szabályokat azért találták ki, hogy legyen mit megszegni :D Nyomtatott művekben is dögivel található szemei, lábai és hasonlók, de ott az író általában meg tudja magyarázni, miért tette (szerintem). Persze, nem egyszer magyarázza meg kezdő hobbi írogató, a karc az eleven példa, csak általában neki rendszerint nincs igaza :)
Szerintem, ha valaki meg akar valamit tanulni, ne a kivételekkel kezdje...
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

cs, 2009-11-05 19:21 Baldur

Baldur képe

Artair: Köszönöm, ezt most megtanultam, eme rövid életemre...

---------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 19:46 Artair McKnight

Artair McKnight képe

Mire gondolsz? (Én is gyakran használom az "s"-t "és" helyett...)

cs, 2009-11-05 21:53 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Ja. Elég idegesítő :)
Poént félretéve: a túl sok "s" nemhogy nem szép és irodalmi, hanem megtöri a mondatot és minden egyéb baja lesz tőle.
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

szo, 2009-11-07 12:08 Sütiszörny

Sütiszörny képe

Ez is egy olyan szabály, vagy ajánlás, amit soha nem fogok elfogadni. :| Igen, romantikus, vagy egyéb okból érzelemközpontú írásoknál igenis gyakran jobb az "s", mint az "és". Mert igen, lírai jelleget kölcsönöz a műnek, ami ilyen helyzetben csak tovább fokozza az érzelmi hatást. De tény, hogy nem szabad túlzásba vinni, mert erősen megtörheti a lendületet. Itt-ott, ahol valóban a mély érzelmi hatás elérése a cél, én javaslom, de csak módjával. Más helyeken viszont az "és"-t kell használni.
Ebben a novellában én is simán használnám.
__________________________________
Süti, vagy nem süti? Ez itt a kérdés!

cs, 2009-11-05 19:51 Baldur

Baldur képe

Most legalább megjegyeztem...

cs, 2009-11-05 20:03 Baldur

Baldur képe

Kedves Kentaur!
Még egy önzetlen segítő! Jó dolog, hogy leírjátok, és rámutattok a hibákra, mert így könnyebben tanulok belőlük.
Nem tehetek semmit, hogy nem jön be Neked a stílusom (Sőt, bocsánat, még nincs is stílusom, mert a "kamaszkori nem találom önmagamat" nevű kor, mostanában kezd diadalmaskodni felettem. Tehát még csak kallódok ebben a világtalan világban." :) )
A hármasod azért ugye, nem azt jelenti, hogy teljesen nincs érzékem semmihez?! Tudod, én most úgy érzem magamat, mint akit üldöz egy sötét lovag... Nem sikerült teljesítenem... :|
Persze, nem tetszhet mindenkinek ez az írás... Észbe véstem. Mindazonáltal a tanácsaitokat megfogadom, és még egyszer köszönöm...

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 21:49 Sren

Sren képe

Nehari, hogy belemászok, elvégre ez Kentaurnak szól, viszont meg kell jegyeznem, jó néhányan itt sztem örültek volna, ha zsenge korban így tudtak volna írni. Jómagam spec 18 évesen is akkora marhaságokat követtem el papíron, hogy a mai napig sajog szegénynek. :D Csak nyugi: lesz ez még jobb is.

p, 2009-11-06 10:46 Kentaur

Kentaur képe

A hármas az egy nagyon szép minősítés kezdőként és ilyen fiatalon. Én is hármasokat kapogattam az első beküldött műveimre, amit nagyon helyeslek, mert olyanok is voltak. Tehetséggel lehet születni, de a kibontakoztatása, az írás csínjainak elsajátítása sok idő és rengeteg munka. Ezért nem csípem, ha a palántában van is talentum, helyesírási és írástechnikai hibáktől hemzsegő művét ötösre értékelni. Mert még nem az, de lehet.
Az ötössel viszont azt jelzem felé: ez már jó. Holott nem, és később, mikor eljut oda, hogy tényleg jó, akkor mit adjak? Elveszik a mozgatórugó, a palánta nem érzi, hogy fejlődnie kell.
Aki a kritikát nem bírja, ne írjon.
De örömmel látom, hogy fejlődni akarsz. A hármas az hármas: van mondanivaló, van stíluskezdemény is de még rengeteget kell fejlődni. Még nem tudod szép érzékeltetéssel átadni, amit mondani akarsz. Egy jótanács: ne csak egyszerűen kijelents valamit, a körülményekkel, illatokkal, színekkel, hangokkal, arckifejezéssel, ízes-színes képekkel, egyedi kifejezésekkel érzékeltesd. Ezért lett túl tömény. Ha mindig kereken kimondod az olvasónak ilyen direkt képekkel, hogy mit kéne éppen éreznie (ez esetben szánalmat)akkor csömört kap.
Olvass sokat tudatosan, az segít: figyeld, a jó írók hogyan csinálják ezt.
És kitartás, lehet ebből még valami, csak sok munka van benne.

----------------------------------------------------------------
"Az írás olyan, mint a herpesz:tünetmentes lehetsz, de gyógyult nem!"

p, 2009-11-06 19:54 Baldur

Baldur képe

Köszönöm, Kentaur!
Én tényleg fejlődni szeretnék(!), és úgy hiszem, ez csakis rajtam múlik. A kritika érzékenyen érint kissé, de végül mindig rájövök - most jöttem rá - ,hogy valójában csak Tőletek itt most építő jellegűt kaptam. Ez a lényeg. Ami a hármast illeti, megbékélek vele, mert van még mit tanulnom. Valamint, ha nem túl nagy kérés ez, nagyon örülnék, ha a jövőben is alkalomadtán kapnék segítséget. Persze, nem várhatom el, - ki is vagyok én - ,hogy itt bárkit is kényszerítsek. :)
(Tipikus példát említettél, mert ha az ember már mindent elért(de ilyen nem is létezik szerintem), akkor ösztönösen úgy érzi, hogy már nincs miért küzdenie, mert elintéztetett a "teendő"...)
Maggoth is elárult pár "titkot", hogyan szerezhetnék több gyakorlatot. Neked is köszönöm, amiket írtál; törekszem mindezekre.

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 18:37 Obb_régi

Nos nem lehet elsiklani afelett, hogy ha kényes témához nyúlunk, akkor azt lehetőség szerint szépirodalmi eszközökkel tegyük vagy ne tegyük vagy pusztán maradjuk az élet adta egyszerűségnél. Az jó, hogy megpróbáltad, azt jelenti, hogy a felszínes dolgokon kívül más is érdekel, ami előtt leveszem a kalapomat, de azért, hogy egyszer jó legyél nem adhatok, kettesnél jobbat, mert ez így csak annyi, de már bebizonyítottad, hogy van benned tartás, és a kettes ellenére is azt mondom, csak így tovább.
Üdv:
Obb
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

cs, 2009-11-05 19:17 Baldur

Baldur képe

Nos igen...Obb, a "laza" ítész megmondja, hogy miféle ügyetlen hottentotta vagyok...
Bánt ez a kettes...szemet szúr... Azért kaptam, hogy megleckéztess, hogy okuljak a hibáimból, ugye?!
"...de azért, hogy egyszer jó legyél nem adhatok, kettesnél jobbat, mert ez így csak annyi, de már bebizonyítottad, hogy van benned tartás, és a kettes ellenére is azt mondom, csak így tovább." - Itt jöttem rá a valóságra, hogy a kritikád építő jellegű. Ezért köszönöm... :red:
Tisztelettel:
Baldur
U.I. Engem mindig is érdekelt a felszín alatt rejlő Nagy Titok...
---------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 19:51 Artair McKnight

Artair McKnight képe

Én még így sem értem, hogy miért csak kettest tudtál adni... :-? Szerintem nemcsak egyszerűen azért jó ez az írás, mert nem felszínes a téma. Amikor kapott egy novella ötöst és kettest is, akkor nagyon gondolkodóba kéne esnünk, nemde?

cs, 2009-11-05 21:29 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Kapott egy ötöst az érzelemre, amit kiváltott egy olyan fajankóból, mint én, ami nagy szó.
Kapott egy kettest a kivitelezésre, (most ezt nem félreérteni és belemagyarázni mindenfélét) szakmailag. Gondolkodni tényleg kell, kérdés, hogy kinek.
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

cs, 2009-11-05 22:12 Baldur

Baldur képe

:oops: Szinte biztos voltam benne, hogy megbánod, hogy ilyen nagylelkű voltál az értékelésnél...
Ezek szerint csak az én paranoiás gondolatom volt. A kivitelezés... arról jobb nem is beszélni, de igyekezni fogok, mert nehéz elviselni az elégedettlenséget. Mellesleg tényleg nagyon jó érzés azt tudni, hogy sikerült érzelmeket is kiváltanom a kedves Olvasótól... Tényleg nagy szó?! :)

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 22:18 Hantos Norbert

Hantos Norbert képe

Minden iromány érzelmet vált ki az olvasóból - a kérdés az, hogy olyat, amilyet az író szeretett volna, vagy éppen hogy attól teljesen mást, pl. unalmat...
___________

"Felülhetsz egy sárkány hátára, de ő dönti el, mikor és hogyan szállsz le róla."

cs, 2009-11-05 22:28 Baldur

Baldur képe

Itt most éppen arra értettem, hogy Dom Wolf fajankónak nevezte magát... Attól függ, hogy ki, hogy reagál, mennyire fogékony az adott írásra. Az író viszont ugyanígy nem kápráztathatja el mindegyik olvasóját. Éppen azért, mert minden ember más. Ezzel szemben viszont sok múlik az írón is. Az alkotási képességeitől, valamint a körülményektől.

cs, 2009-11-05 22:22 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Szegény Artair tanúsíthatja, milyen nehezen fog meg egy szép téma :D
Szerintem jó, de baromi nehéz ötletre írtál, ne csodálkozz, hogy nem lett tökéletes! Majd az lesz.
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

p, 2009-11-06 13:48 Artair McKnight

Artair McKnight képe

Hihi... :D De nem vagyok "szegény", mert nem lehet (és nincs) panaszom rád, hiszen legalább elolvasod azokat az émelygősebb írásaimat is! (Ennek meg lehet örülni.) :)

cs, 2009-11-05 21:51 Obb_régi

Nos látom te nem érted, Wolf igen. A téma maga adja azt a lehetőséget, hogy valakit érzékenyen érintsen, viszont pont ezért kell nagyon észnél lenni, ha hozzányúlsz, amilyen kivitelezés egy jó vicces vagy mozgalmas sztorihoz elég az ilyenkor borzasztóan kevés.
Viszont mint mondtam örülök, hogy az élet efféle kérdései is foglalkoztatják, mert az mély és érzékeny lélekre vall.
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

cs, 2009-11-05 22:21 Baldur

Baldur képe

Szóval, akkor most nem haraptad le a fejemet, mert bénáztam?! :red:
Éppen azon gondolkodom, hogy lehet, hogy nem vagyok még felkészülve erre a "témára"...
Vagyis, hogy...igen...borzasztóan kevés...

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

cs, 2009-11-05 20:15 Kelvin

Kelvin képe

Szeretem az ilyeneket. :)
Kentaurnak igaza van, pont a legdurvább részt ugrottad át túl hamar. Jó lett volna, ha srác még beszél egy kicsit, a fater meg, mittomén, kést ránt, vagy valami. :) A befejezést feleslegesnek tartom, nálam ott ért volna véget a történet, hogy az asztalnál ülnek, vagy valami kép újra a muterral. Nem kell mindent megmagyarázni, az emberek jobban fosnak attól, amit nem értenek.
Egyébként nem rossz, csak sok helyen a csillivilli fogalmazáson megbotlik az ember szeme.
Következőt!

...

"...Lámpámba az éjnek
pilléje repdes,
Gyász vergődik a falon..."

cs, 2009-11-05 22:03 Baldur

Baldur képe

A drága nagymamám kíváncsi volt, hogy milyeneket írok...Pont ma olvasta el, ezt a rémséget.Majd végül persze megkaptam Tőle, mézesmázas köntösbe öltöztetve, hogy beteges vagyok...
Legközelebb jobban odafigyelek...A kevesebb néha több. Azt hiszem, ez itt speciel igaz lenne a történet végét illetően. Csillivilli? Na, de kérem! :)
Köszönöm, hogy elolvastad és megosztottad nézeteidet...
Ez a "következőt!" kijelentésed megmosolyogtatott...Nem tudom miért, csak...Eddig elég rossz hangulatom volt, mert nem sikerült...Én is szintúgy várom a következő írásodat!

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

p, 2009-11-06 20:01 Kelvin

Kelvin képe

Nem mondanám rá azt, hogy nem sikerült. Az ötlet jó volt, és a megvalósítás is, csak aztán néhol belebénáztál, utána meg nem tudtad befejezni. Megesik, de olvastam itt már nálad nagyobbokosabbfelnőttebb embertől akkora hányást, hogy nem tudtam feldolgozni.
Persze, nem azért írom, hogy elbízd magad. Ha nem fejlődsz, nemsokára akkora egy csillagok fognak érkezni, hogy megőrülsz, aztán jön a pokol, mikor senki sem kommentel, és egy büdös csillagot sem kapsz. :)

...

"...Lámpámba az éjnek
pilléje repdes,
Gyász vergődik a falon..."

p, 2009-11-06 20:15 Artair McKnight

Artair McKnight képe

Áh, az 1 csillag kb. olyan ritka, mint békán a toll... Túlzásokba se essünk! :) De a fejlődés mindenkinek kell, aki többet akar elérni, ez teljesen okés.
EK: KOROG - EK éhes, adjatok még neki hozzászólást! ;)

p, 2009-11-06 20:20 Baldur

Baldur képe

Légyegében nem vagyok nagyképernyős... :) Aligha hinném, hogy az tudnék lenni. Én csak fejleszteni szeretném az íráskészségemet. Bizarr...Nem szeretnék egy nagy nulla lenni, szeretném, ha kapnék kommenteket, kritikát... Egy büdös csillagot sem? :neutral: Azt hiszem, ideje lenne már végre megtalálni az arany középutat, és jó pár atyai pofont kapni valakitől...De most megkaptam...:)
Továbbra is ítészkedem(Még akkor is, ha majd pocsék tea és száraz teasütemény mellett kell itt megsavanyodnom.), a Te novelláidat Kelvin nem hagyom ki!

-----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

p, 2009-11-06 20:25 Kelvin

Kelvin képe

Küldtem már be olyat, amire ketten hümmögtek egy sort, aztán síri csend. Az értékelés jó lett, csak kevés. Az elég szar érzés.
Persze, ez még nem fenyeget téged, mert rögtön megszerettünk, meg minden, csak azt akartam mondani, hogy írj többet, jobbat, és akkor te leszel itt az új királylány. Egyelőre én vagyok. :)

...

"...Lámpámba az éjnek
pilléje repdes,
Gyász vergődik a falon..."

p, 2009-11-06 20:35 Baldur

Baldur képe

Ráadásul szerény is... :)
A csend néha rosszabb, mint bármi más. Illetve a hallgatás. Mindig van benne valami homályos, átláthatatlan kísértetiesség.
Megjegyezném, hogy orcácskámat enyhe pír öntötte el, mert azért nem kedvelhettek annyira, amíg nem ismertek. Egyébként sosem voltam királylányos... :)
Üdv:
Baldur

-----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

p, 2009-11-06 20:36 Alma

Alma képe

elég megkeseredett egy írás, de amúgy jó, bár én olyan szöszi vagyok nem esik le , ez igaz történet?:)

p, 2009-11-06 20:44 Baldur

Baldur képe

Megkeseredett...Nem igaz történet. Szárnypróbálgatás, és persze kínzás, gyötrődés az egész.
Sajnos nem igazán jött most össze, mert olyan érzéseket taglal, melyekre még nem vagyok felkészülve érzelmileg. Éppen a Többiekkel is azon "beszélgettünk", hogy próbáljak még...Még írni, és küzdeni.
Köszi, hogy elolvastad. :) (Mellesleg ha jól emlékszem, kedves Alma, Az én világomban mindenki póniló sem volt ám mindennapi. :D )
Üdvözlettel: Baldur

----------------------------------
"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."

p, 2009-11-06 21:04 Alma

Alma képe

értem. megnyugodtam h nem igaz :D de időközbe rájöttem h lány vagy szal am se lehetne igaz... :D
am kösz h teis olvastad és jaja mi nem vagyunk mindennapiak :D :D :D háhá

v, 2009-11-08 10:32 Kentaur

Kentaur képe

Alma, kedves, megkérhetlek téged szépen, hogy hagyd el ezeket a cukimuki divcsis tinicsajszis rövcsizéseket ezen az irodalmi portálon? Ha szépen kérlek? :-D
Nagyon szúrja a szemem, előre is hálás köszönet!

----------------------------------------------------------------
"Az írás olyan, mint a herpesz:tünetmentes lehetsz, de gyógyult nem!"

v, 2009-11-08 10:40 Obb_régi

:lol:
-----
De ez csak én vok, és lehet, hogy nem is lényeges.
De...
Nem a győzelem, sem a részvét, hanem a fontos, fontos!

v, 2009-11-08 10:42 Dom Wolf

Dom Wolf képe

Hm, nos igen, és a csilcsi-vilcsi animált képek sem a kedvencek... ;) belassítják az oldalt.
________
"Csak szidj. Előbb utóbb legyengülök, és elbukom.
Most szidd a hazád. Szidd a világot."

k, 2009-11-10 17:19 Alma

Alma képe

hm...oké...

sze, 2009-11-11 18:30 Álfröðulson

Álfröðulson képe

Nekem ez bökte a szemem:
,,Mindig váratlanul meglátogatott, majd eltűnt."
– vagy inkább ,,Mindig váratlanul látogatott meg,..”
,,Vagy éppen mesét olvasott nekem."
– nekem szó ide fölös, elvégre tudjuk kiről van szó.
Vesszőhibát nem említek külön, arra majd a sok gyakorlással ráérzel. Az írás önmaga nem volt rossz, bár komolyabb mondandóját tényleg nem találni. Írj még sokat és előbb utóbb majd elkészülnek az ötös értékű írások is. :) Adok egy hármast rá.

cs, 2009-11-12 11:38 Baldur

Baldur képe

Köszönöm a tanácsaidat, az apróbb hibákat utólag igyekszem kijavítani.
Gondolom Te is hasonló véleményen vagy Kentaurral.(Így utólag belátva be kell vallanom, hogy teljes mértékben igaza volt.)

---------------------------------
_"Csak egy vagyok, de azért vagyok.
Nem tehetek meg mindent, de valamit igen.
S mivel mindent nem tehetek meg, nem tagadom meg azt a keveset,
amire képes vagyok."