Gyűjtögetők

   Kibiztosítottam a vadászpuskát és megcéloztam a motorost. Az irányzékban láttam, hogy a keze remegett a kormányon, szája cserepes volt és a napszemüvegét vastagon borította a por. Meghúztam a ravaszt, a férfi felbukott a járművel. Hatalmas robajjal zuhant az úttal párhuzamosan futó, kiszáradt folyómederbe. Futva indultam a test felé remélve, hogy kevés vért vesztett és a sebe sem halálos.

   Nem volt szerencsém, a tetem körül gyorsan terjedt a vértócsa és furcsa testtartásából arra következtettem, hogy nyakát törte az esésnél. Káromkodva rúgtam bele a mellette heverő motorba, de azért lecsatoltam a hátamról a kollektort és ledobtam a porba. Kihúztam a gépből a csövet, felcsatoltam rá a vékony szúróhegyet és a férfi nyakába döftem. A szivattyú engedelmesen felbúgott és lassan eltávolította a motoros testnedveit. Amikor végzett a begyűjtéssel, a belső centrifuga kicsapatta a vizet a vérplazmából és külön tartályba csepegtette. Megtöröltem a homlokom, beindítottam a vibro-pengét és nekikezdtem a darabolásnak.

   Estefelé járt, amikor fáradtan letelepedtem az összetört motorra. Kivettem a férfi bőrdzsekijéből egy csomag cigarettát. Megütögettem a dobozt, kihúztam belőle egy szálat és rágyújtottam. Miközben a szétszórt, velejüktől megfosztott csontokat néztem elgondolkodtam, hogy milyen gyorsan és egyszerűen válik az emberből - vadászó állat. Valamikor benzinkutas voltam. Az a ritka, tisztességes fajta. Nem, hogy a gyilkolás nem fordult meg a fejemben, de még csak borravalót sem fogadtam el, ha valakinek lemostam a szélvédőjét. Aztán jött az olajválság és nem volt többé szükség benzinkutasokra – elveszítettem az állásomat. Nem vagyok büszke azokra az évekre: válás a férjemtől, drog és ital. Az embereket – köztük engem is - lefoglalták a saját kis problémáik és nem vették észre, hogy az éghajlat megváltozott. A tengerek és az óceánok visszahúzódtak, nem esett az eső és éjszakák egyre hidegebbek lettek. Sosem derült ki, hogy hova tűnt a víz: hetek alatt szomjúság és éhség lázadások törtek ki. Nem kellett hozzá néhány hónap hogy valamelyik őrült nagyhatalom ledobja az első atombombát. A folyamat megállíthatatlan volt, kaptunk a nyakunkba hideget-meleget. Hélium bombák gyújtották fel a légkört, fekete anyag hullámok pusztították el az élőlényeket és radioaktív por borított mindent. Hátborzongató történeteket lehetett hallani az óvóhelyekről menekülő emberektől, akik inkább a nukleáris sivatagot választották a menhelyek kényurai helyett.

   Ezt dobta a gép, nincs mit tenni – gondoltam és elnyomtam a csikket a hulla bukósisakján. Amint kialudt a cigaretta parazsa, apró, vörös fénypont kezdett táncolni a kabátomon. Oldalra vetettem magam, de nem hallottam sem dörrenést, sem pedig a becsapódás tompa zaját. A földön fekve vártam, amíg a férfi kilépett a sötétségből és elemlámpával a szemembe világított. Nem voltak illúzióim: ha szerencsém van akkor először megöl és csak utána dolgozza fel a testem.

– Hölgyem! – mosolyodott el a jövevény és a kezét nyújtotta. – Kérem! Keljen fel a földről, még felfázik ezen a hűvös éjszakán.
Felugrottam és dobókéssel a kezemben hátráltam néhány lépést.
– Miért nem öltél meg? – kérdeztem.
– Ugyan mi hasznom lenne belőle? Vízem van. – Csapott a kulacsára. – Lőszernek sem vagyok híján. Leginkább...– Egy fekete lakkdobozban szivart nyújtott felém. – Társaságra vágyom.

Visszaültem a kollektorra és leharaptam a szivar végét, míg ő száraz ágakat gyűjtött és tüzet rakott.

– Mivel foglalkoztál a háború előtt? – kérdeztem, miközben élvezettel fújtam ki az édes füstöt.
– Szervkereskedő voltam.
– Hogy... mi? – köhögtem a füsttől.
– Emberi testrészekkel és szervekkel kereskedtem, illetve kereskedek most is. Ha lenne éjjellátód, akkor megfigyelhetnéd a hűtőkocsit. Néhány száz méterrel odébb parkoltam le. Egy nagy fa mögött.

   Próbáltam mondani valamit, de a torkomat zsibbadásba fogta a füst és a hidegség lassan a végtagjaimat is megbénította.
– A szivart idegméreggel preparáltam. Általában szoktam fájdalomcsillapítót is adni a donorjaimnak, de sajnos most kifogytam belőle. A vese egy kicsit fájni fog.

Felnyalábolta mozdulatlan testemet a tűz mellől és fütyörészve elindult a hűtőkocsi felé.

 

írta: Gwalker,

2010 júniusa

 

3.42857
Te szavazatod: Nincs Átlag: 3.4 (7 szavazat)

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

szo, 2010-07-03 14:44 Blade

Blade képe

"Nem kellett hozzá néhány hónap hogy valamelyik őrült nagyhatalom ledobja az első atombombát." - kicsit erőltetett a sztori...

Szervkereskedés? Hát, egynek talán elmegy...;)

 

szo, 2010-07-03 15:37 gwalker

gwalker képe

Fallout-tal játszok éppen, meg kellett írnom :)

Hot sun, global fun Needed action, start to run.

szo, 2010-07-03 16:21 Sren

Sren képe

Van pár dolog, amit másképp írtam volna, de elvonta a figyelmemet a csattanó. Meg a meleg, meg a restanciáim... De neked köszönhetően legalább jó hangulatban járok utánuk. :D Köszi, tetszett!

 

______________________________________________________________________________________________

A szürrealisták és köztem az a különbség, hogy én szürrealista vagyok.

/Salvador Dalí/

v, 2010-07-04 21:18 gwalker

gwalker képe

:)

Hot sun, global fun Needed action, start to run.

szo, 2010-07-03 19:02 Obb_régi

3

Hasra nem estem, de nem rossz, az ések előtti vesszőknek nézz utána!

szo, 2010-07-03 19:08 gwalker

gwalker képe

Köszönöm, megtörtént - bár nem biztos, hogy elsőre megértettem amit a wikipédián írtak.

Hot sun, global fun Needed action, start to run.

szo, 2010-07-03 19:16 Obb_régi

Azért van a vikinél jobb hely: Keszler Korbála, Magyar grammatika, Bp., Nemzeti Tankönyv Kiadó, 2000 (237-245).

v, 2010-07-04 17:45 KRONAUTA

3

Nem bántam meg, hogy elolvastam :) Fallout feeling érezhető rajta.

v, 2010-07-04 18:30 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

 

Üdv!

Bocs, de ezt nem tudtam végigolvasni.

Pedig biztatóan indult, viszont nagyon hamar átcsapott egy B-kategóriás
horror kissé gyűjteményébe.

Itt kezdtem összevonni a szemöldökömet: Az a ritka, tisztességes fajta. Nem, hogy a gyilkolás nem fordult meg a fejemben, de még csak borravalót sem fogadtam el, ha valakinek lemostam a szélvédőjét.

 

Itt pedig feladtam az olvasást:  Az embereket – köztük engem is - lefoglalták a saját kis problémáik és nem vették észre, hogy az éghajlat megváltozott. A tengerek és az óceánok visszahúzódtak, nem esett az eső és éjszakák egyre hidegebbek lettek. Sosem derült ki, hogy hova tűnt a víz:

 

Kár, mert a jelek szerint tudnál élvezhető művet írni.

Kívánom, hogy találd meg a saját hangodat és sikerüljön elrugaszkodnod
ezektől a fertelmes sablonoktól!

A „csattanó” pedig már az első pár mondat után nyilvánvaló. ( Jól tippelek,
hogy szervkereskedelem/ szerv-kalózkodás a történet témája?)

Két csillag.

 

 

v, 2010-07-04 21:21 gwalker

gwalker képe

Szia Venyigeszu!

Köszönöm a kritikát, legközelebb igyekszem jobban kiteljesedni! Vissza kell találnom magamhoz, közel egy éve nem írtam novellát.

Hot sun, global fun Needed action, start to run.

h, 2010-07-05 06:33 Venyigeszu (nem ellenőrzött)

T. gwalker!

 

Akkor nosza!

 

( Sokaknak írás helyett inkább egy kiadós sétát ajánlanék, de neked -  az erröl a műről alkotott véleményem ellenére - van értelme írásra "pazarolni" az idődet.

Szerintem.)

:-) 

v, 2010-07-04 18:47 Kelvin

Kelvin képe
4

Én nem tudom, mi van, de nekem tetszett.

 

"...Lámpámba az éjnek

pilléje repdes,

Gyász vergődik a falon..."

v, 2010-07-04 21:18 gwalker

gwalker képe

Örülök, hogy tetszett - bár nem ígérhetem, hogy ezt a vonalat folytatni fogom :)

Hot sun, global fun Needed action, start to run.

v, 2010-07-04 21:36 Ndy

Ndy képe

Nekem is teccik. Azért nem kap ötöst, mert ez egy gwalker-ujjgyakorlat. Ráadásul van az elején egy felesleges va-ve, pont akció közben. (Nem kap semmit, de a va-ve mentette meg az ötöstől :D )

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

v, 2010-07-04 21:41 gwalker

gwalker képe

Örülök, hogy teccik, de ne aggy ötöst mert elbízom magam, és legközelebb valami szerelmes verssel köszönök be :)

Hot sun, global fun Needed action, start to run.

v, 2010-07-04 21:49 Ndy

Ndy képe

Ez az igazi művészet: írj olyan szerelmes verset, amire ötöst adok :D

--------------------------------------------------------------------

http://www.myspace.com/nexushungary

h, 2010-07-05 16:44 Mickey Long

Mickey Long képe
4

War... war never changes...
a Fallout az egyik legkedvesebb játékom, és jó volt egy ilyen fanfictiont olvasni. Két dolog nem tetszett benne: Az elején a tömény infóáradat, infócunami. És a novi rövidsége, mert még el tudtam volna olvasni néhány ezer karaktert ebben a világban. A végét pedig nagyon gyorsan lecsaptad. (Oppá, ez már három...)
De mindezek ellenére tetszett!

----------------------------------------------------------------------------

Ifjú Titán

"A valóság az, amit a tudatod azzá tesz." (Morpheus)

cs, 2010-07-08 13:54 Indi

Indi képe

Szívás. Nem hiába mondogatta anyukám, hogy ne álljak szóba idegenekkel :P

----------------------------------------------------------

"Nem vagyok sznob. Kérdezz meg bárkit. Úgy értem, bárkit, aki számít." (Simon Le Bon)

"Egy gödör ásását leszámítva kevés dolog van, amit rögtön legfelül lehet kezdeni" (Harry Lo

h, 2011-01-24 12:40 BáróTornádó

BáróTornádó képe
5

Szoktam ilyet tenni: megnézem ki aktív, és ötletszerűen utána olvasok. Ez tetszett! A játékokat nem ismerem, de ez egy sci-fi, és annak erős közepes. Viszont én nem adok semmit, vagy adok egy ötöst. Egy csepp gondolkodás után, íme itt van.

Süss fel Én! Fényes Én!
Kertek alatt a ludaim megfagyÉn...