hírek, írástechnika, tudomány, könyvek, mitológia, pályázatok, irodalom

Oldal migrálása

Kedves Karcolók!

Az oldalt technikai okokból migrálnunk kell (szerverek között is költözik és a motor is megváltozik). Ez okozhat némi kellemetlenséget, leállást így december elején. Amennyire lehet, biztosítjuk a folyamatos menetet, illetve az tartalomról is készítünk biztonsági mentéseket, hogy ne vesszen el.

Itt tartotottunk legutóbb. Sajnos azonban olyan technikai nehézségekkel szembesültünk, ami miatt előfordulhat, hogy nemsokára kisebb kényszerpihenőt kell tartania az oldalnak. A Karcolat mögött lévő motor (Drupal 6) túl régi az új szerverhez - nem fog működni, ha végbemegy a migrálás. Emiatt az oldal is elérhetetlen lesz. Természetesen tartjuk, hogy amennyire lehet, igyekszünk folyamatos műküdést biztosítani és az adatok nem vesznek el, de mi sem tudjuk, mit hoz a holnap.

Addig megtaláltok minket a Karcolat Facebbok oldalán és létrehoztunk egy Discord szervert is. Az email címünk továbbra is működni fog (szerk@karcolat.hu), bár a migrálás első napjaiban lehet itt kisebb leállás. Ha itt nem értek el, próbáljátok a Facebook oldalt vagy a Discordot.

A motort mindenképpen le kell cserélnünk egy nagyobb verziószámú Drupalra - ám ez nem egyszerű, mert nem értünk hozzá. Ezért kérünk mindenkit, ha van Drupal fejlesztő ismerőse, vagy Wordpress fejlesztő, aki gyakran migrált régi típusú Drupal oldalakat, ne tartsa magában, és írjon nekünk az egyik fentebbi csatornán!


A most futó pályázatot, kitoljuk, amíg az oldal visszaáll a régi kerékvégésba. Ha a leállás túl sok időt venne igénybe, akkor az értékelést időre elvégezzük és a Facebook oldalon közzétesszük a nyerteseket (illetve emailben is tájékoztatjuk őket). A nyeremények tekintetében emailben vesszük fel a kapcsolatot a szerzőkkel.


Köszönjük a megértést és a sok biztatást, amit kaptunk, kapunk tőletek!



A Szerkesztőség nevében:


Bloody Dora

Alternatív magyar folklór - dark fantasy - horror pályázat a Lidércfénytől

A teljes, színes-szagos leírás nyomtatható PDF-ben letölthető innen:
https://www.lidercfeny.hu/download/XII_LFP_AMF_kiiras.pdf
Alternatív magyar folklór - dark fantasy / horror pályázat

Karcolat – Pályázati eredményhirdetés

A karcolat.hu irodalmi portál pályázatot hirdetett egy nemrégiben, Kentaur szervezésében lezajlott kutatás nyomdokaiba lépve.

Karcolat -- Pályázati felhívás

A karcolat.hu irodalmi portál pályázatot hirdet egy nemrégiben, Kentaur szervezésében lezajlott kutatás nyomdokaiba lépve.

Felkérés kutatásban való részvételre

Kedves Karcos-társak!

A jó novella titka

Szeretjük a jó novellákat.
Az élelmes olvasó a Karcolaton is rábukkanhat a műfaj néhány kiváló képviselőjére. Olyanokra, amelyeken tisztán látszik: a szerző szívét-lelkét beletette, hogy élete legjobb novelláját adja át az olvasónak – még akkor is, ha amúgy egy kötetre valót meg tudna tölteni hasonlóan jó írásokkal.

De mi tesz naggyá egy novellát?

Békés, boldog ünnepeket!

karácsonyi kép 2019
Karcostársaink, kedves Írók, Olvasók, Vendégeink!

Pár napja a legtöbben még csak vártuk, számoltuk vissza a perceket, hogy idén utoljára csöngessenek ki, csukódjon be a gyárkapu, irodaajtó a hátunk mögött. Sokan siettettük az időt: múljon már, jöjjön már a jól megérdemelt pihenés, szabadság!

Az járt akkor a fejemben: a világ rohan. Egy e-mail eljut a világ másik felére a másodperc tört része alatt. A karácsonyi díszek hetekkel az ünnep előtt megjelennek a polcokon, ahogy a rádiót is elárasztják a karácsonyi számok. Régen ott volt a várakozás csodája – ezt most felváltotta a türelmetlenség. Mintha azzal, hogy egyszerre tépjük fel az adventi naptár minden ajtaját, vagy hogy december elején feldíszítjük a fát, azonnal megkaphatnánk a csodát.

X. Lidércfény pályázat - A Világegyetem Vándorló Vámpírjai

Nézegettem a régebbi Lidércfény pályázatok győzteseit, mit ne mondjak, akad közöttük egy-két Karcolat felhasználó... :D

A teljesség igénye nélkül:

Megjelent a Street Writer – kallódó novellák első száma

A napokban jelent meg a Street Writer első száma. Az alkotók válaszolnak a körkérdésre.
– Mi ez a Street Writer? Hogy kezdődött, te hogyan csöppentél a közepébe? Miről szól a novellád?

Ütközőzóna, Cherubion, 2018.

Kémeim jelentették, hogy már megint Karcosok garázdálkodtak az irodalomban. Megjelent az Ütközőzóna!

tartalom:
Patrick J. Morrison: Ütközőzóna (regény)

Olvasható a legújabb Lector magazin!

Kedves Karcolatosok!

Megjelent a Kalandok és kalandozók (már megint)

Megjelent a Kalandok és kalandozók első kötetének harmadik, illusztrált kiadása, ami szabadon letölthető a Nyakonöntött Próbagoblin Szolgáltatóház facebook csoportjából.

A Lector magazin új rovata, a Megjelenésfigyelő várja a megjelenéseket!

Sok Karcolatos szerzőnk szerénysége nem engedi, hogy dicsekedjen a megjelenéseivel, de mégis jó lenne értesülni róla, hol keressük kedvenc kortárs íróinkat, kollégáinkat, Karcostársunkat.

Új Lector magazin készül - felhívás olvasói kérdésekre

Kedves Karcosok! Készülődik az új Lector magazin, Két interjút tervezünk bele, és mindkettőhöz szeretnénk a segítségeteket kérni.

GABO antológia

Kedves Karcosok, Kedves Olvasó!

Tartalom átvétel